Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Rufusryle írta:Sziasztok!
Először is köszöntök mindenkit, új belépő vagyok.
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vásároltam egy ES 250/2 Trophy-t, ezt kezdtem el rendbe szedni, mielőtt kimennék vele a közútra. A hátsó kerék, pontosabban az egész hátsó lengőkar keresztben áll, a hátsó kerék tengelye a kipufugóhoz is hozzáér. Olyan mintha az egész el lenne hajolva/csavarodva a hajtott oldal felé. Mi lehet a baj? Lehetséges hogy a váz meg van hajolva, esetleg persellyel lehet valami? A lengőkar tengelyének a két végén az anyákat leszedtem, lógást nem érzek. A tengelyt próbáltam kioperálni, a végét óvatosan ütögetni mindkét oldalról, de meg sem akart moccanni, vagy csak erősebben kell ütni a tengely végét? Köszönöm a segítséget előre is!
Trophynál két csavar rögzíti a lengővilla tengelyt.....
+ csőtengely, zsírzási célból, ne kapapáld, csak ha menthetetlen.
Keress leírást, és azt olvasgatva szerelj.
A lengővilla és a motor egytengelyűségét ellenőrizd, a kipufogó ebben nem mérvadó, és az első lengővilla is lehet csálé.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nagyon sanszos, hogy el van hajolva, mert a szilentek nem lógnak ennyit. Ha be van rohadva az orbitális szopás lesz kiszedni. Ha apró kocogtatással nem jön akkor valószínűleg bele van rohadva, ekkor semmiképp ne üsd, mert nagyobb kárt csinálsz vele. Összezömül és még jobban beleduzzad aztán már csak flex és komoly présgép segít. Különféle praktikákhoz folyamodj. Sűrűn locsolgatni csavarlazítóval, van aki a fékolajra esküszik. Hosszú idő lesz....ha a csavart levetted akkor hézagolókat alátéve inkább húzasd, mint kalapáccsal üsd. Hirtelen ez jutott eszembe.
Rufusryle
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2017.03.08. 08:58
MZ-d típusa: MZ ES250/2

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Rufusryle »

Sziasztok!
Először is köszöntök mindenkit, új belépő vagyok.
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vásároltam egy ES 250/2 Trophy-t, ezt kezdtem el rendbe szedni, mielőtt kimennék vele a közútra. A hátsó kerék, pontosabban az egész hátsó lengőkar keresztben áll, a hátsó kerék tengelye a kipufugóhoz is hozzáér. Olyan mintha az egész el lenne hajolva/csavarodva a hajtott oldal felé. Mi lehet a baj? Lehetséges hogy a váz meg van hajolva, esetleg persellyel lehet valami? A lengőkar tengelyének a két végén az anyákat leszedtem, lógást nem érzek. A tengelyt próbáltam kioperálni, a végét óvatosan ütögetni mindkét oldalról, de meg sem akart moccanni, vagy csak erősebben kell ütni a tengely végét? Köszönöm a segítséget előre is!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:
Köszi! Nincs még felni, venni szeretnék, csak tanácstalan voltam melyik mérettel járok jobban. Nagyon széleset nem akarok rá, tehát vagy 3,00-as ami ha jól számolok 77 mm? :shock: vagy max. 90/akármennyi menne rá. 90/80-as már volt fent, az egész jó volt, de az egy hátsó ráfra fűzetett 16-os volt, amin már túladtam. Pár évig használtam, de rájöttem, hogy nekem nem való a 16" előre, viszont a szélességével meg voltam elégedve.
Akkor meg hagyd meg a mostanit, rakjál rá 90/90 es gumit, aztán annyi.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

MrDok írta: Viszont a 90- es szélesség jó. Vagyis a középállapot a gyári 75 és a 100 mm széles között.
Nekem a gyári felnin van, de ha úgyis fűzöd, mehet rá a szélesebb felni, ha van otthon.
Köszi! Nincs még felni, venni szeretnék, csak tanácstalan voltam melyik mérettel járok jobban. Nagyon széleset nem akarok rá, tehát vagy 3,00-as ami ha jól számolok 77 mm? :shock: vagy max. 90/akármennyi menne rá. 90/80-as már volt fent, az egész jó volt, de az egy hátsó ráfra fűzetett 16-os volt, amin már túladtam. Pár évig használtam, de rájöttem, hogy nekem nem való a 16" előre, viszont a szélességével meg voltam elégedve.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:A 250-es első felnije 1,60x18 gyárilag, érdemes vastagabbat 1,85x18-at fűzetni ha nem a gyári 2,75-18-ös gumi menne rá, hanem vastagabb pl.: 3,00-18 v 90/90-18?
Egyszer tettem fel ilyen gumit előre.
Stabilabb lett a motor, de túlzottan. Kanyarokba úgy kellett bepájszerolni.
Gyors kanyarváltás nuku.
Viszont a 90- es szélesség jó. Vagyis a középállapot a gyári 75 és a 100 mm széles között.
Nekem a gyári felnin van, de ha úgyis fűzöd, mehet rá a szélesebb felni, ha van otthon.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

A 250-es első felnije 1,60x18 gyárilag, érdemes vastagabbat 1,85x18-at fűzetni ha nem a gyári 2,75-18-ös gumi menne rá, hanem vastagabb pl.: 3,00-18 v 90/90-18?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Bízom én is benne, a jelenlegi sos-ben került fel műszaki előtt ( használt nyugati gumi) nem akartam Fortunát vagy hasonló olcsó kategóriás gumit, már van velük tapasztalatom. Akkor ez volt a költséghatékony megoldás, de mivel meglepően jó állapotú használtgumi volt, gondolom nem véletlen cserélték le...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sell írta:Hy, már én is vártam, mi lessz a tapasztalatod. Mivel én is hasonló cipőben járok. Enyémnek is van egy olyan játéka, elsősorban30és 60 között , ha elengedem a kormányt, elkezd beszitálni, de ha csak akár két ujjal is megfogom, akkor nem. Eddig én is elkövettem a teló felújítást, kerékkészítést (3 ból egyet) hátsó kerék szintén centír és kisúlyozás. De a kormánycsapágy és a lengőkar szilent csere még nem történt meg mivel úgy ítéltem azok teljesen jól funkcionálnak. Mivel a másik tippem a hátsó gumim , ami amúgy is csereérett lenne ( a kora miatt) . Így majd szezon előtt csere lessz, titkon azért nem sok reményem van , hogy az okozza, de majd meglátjuk.
A hátsó gumicsere sokat javithat rajt
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Hy, már én is vártam, mi lessz a tapasztalatod. Mivel én is hasonló cipőben járok. Enyémnek is van egy olyan játéka, elsősorban30és 60 között , ha elengedem a kormányt, elkezd beszitálni, de ha csak akár két ujjal is megfogom, akkor nem. Eddig én is elkövettem a teló felújítást, kerékkészítést (3 ból egyet) hátsó kerék szintén centír és kisúlyozás. De a kormánycsapágy és a lengőkar szilent csere még nem történt meg mivel úgy ítéltem azok teljesen jól funkcionálnak. Mivel a másik tippem a hátsó gumim , ami amúgy is csereérett lenne ( a kora miatt) . Így majd szezon előtt csere lessz, titkon azért nem sok reményem van , hogy az okozza, de majd meglátjuk.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

z25z írta:...Remélem hamarosan megérkezik a hiányzó alsó szár és kezdődhet az éles tesztkör. Nem tudom mennyit fog javulni vagy megoldódik-e teljesen ezzel a kormányszitálás de nagyon bízok benne...

Na kérem szépen, folytatom a beszámolót mások esetleges okulására:

A teleszkóp csere hihetetlen javulást hozott, végre van csillapítás is nemcsak rugózik. :D Viszont a kormánycsapágy csere nem oldotta meg teljesen a gondot. Tovább csökkent a szitálási hajlam és a tartomány is szűkebb lett de még mindig beremegett. Próbakörél lenéztem a teleszkóp szár mellett a kerékre és azt láttam, hogy oldalra egy ponton üt. Nem tűnt vészesnek, de csak ez maradt hátra, mert a szitálás pont ugyanolyan frekvenciájú volt amekkora a kerék ütése. (ahogy vizsgáltam alaposabban azt láttam, hogy a ráf deformált, így centírozással nem javítható)
Volt itthon egy kissé szar kerék (csapágyak, távtartó kuka és a csapágyfészek kissé kopott), meg a motorban az ütős. A 2 szarból próbáltam 1 elfogadhatót összerakni. A tartalékon még egy kicsit centírozni kellett, átraktam a gumit, kiegyensúlyoztam és jöhetett a végső teszt.
Hááááát azt hittem beszarok az örömtől :twisted: :lol: gátló nélkül tököm mindegy mekkora sebességgel akár 30 akár 120 elengedtem a kormányt és mintha sínen mennék. Öröm és boldogság :D

Konklúzió: nyilván minden máson is, de úgy érzem az első keréken múlik a legtöbb, még ha nem is látványos.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

zsakfos írta: Teló aljában ami van fiber tömités azt hol szerezted?
Olyat kellene valahol szereznem.
Mekkora a külső mérete nem tudod?A lyuk az 6-os azt tudom mert akkora csavarra megy rá

15,3 ha jól mértem és a vastagsága 1,3 mm

Kép


http://motoralkatresz24.hu/term%C3%A9k- ... 0000016368

http://molnarmotor.hu/termek/etz_univer ... latet.html


én az utóbbitól rendeltem
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Figyelem: cikknek is beillő hosszúságú komment következik. Elolvasásához bőséges szabadidő szükséges. :-"


Csak ámulok és bámulok micsoda szerszámok és mérések ebben a cikknek is beillő kommentben.
Ez igen. =D>
Most sikerült lelkiismeretfurdalást okoznod és kénytelen leszek vizsgálatot folytatnom első teló ügyben.
Teló aljában ami van fiber tömités azt hol szerezted?
Olyat kellene valahol szereznem.
Mekkora a külső mérete nem tudod?A lyuk az 6-os azt tudom mert akkora csavarra megy rá
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

130 felett szorult meg, de azért jelentősen lassult mire elestem. Lassulgatott és eszméletlen kormányszitálásba kezdett. Kb. 70-80-nál lehetett amikor kirántotta a kezemből a kormányt és csúsztam. Szóval nem hirtelen adtam le a mozgási energiát, hanem fokozatosan. A protektorok nagyot védtek, de nem mindent. A cross csizma kurva nagyot fogott, mert beszorult a lábam az első kerék alá és úgy csúsztam. Ha az nincs akkor csontig darálta volna a zúzott kő. A kesztyű az cafatokra szakadt ujjbegyeim leégtek. Ha kesztyű nincs, akkor kezem se marad. A protektoring gerincrésze is jelentős kopást vett fel, viszont a karomnál a háló elszakadt és a könyökprotektor lefordult a helyéről, az 3 hónap alatt gyógyult be, de máig látszik a helye. Meg a térdem sérült, mert most és tényleg csak akkor az egyszer nem volt rajtam a térdvédő.

így maradt a ford mérő 5.-ben
Kép
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Athem »

Tetszik, az irományod. Lehet én is megcsinálom a kormány csapágy cserét a közeljövőben, bár mindkét kerék a motoromon meg lett rendesen csinálva(centirozás, súlyozás, új külső belső gumik, kivéve elől, ez 1 éves alig kopott). Lett komolyabb bajod? Azért 130 km/h-nál nekem misztikum, hogy ha komoly sérülés (kéz,láb, borda törés) nélkül megússza valaki. Ergo télen estem csak motorral, hóba jégen...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Ide már nem is írok semmit. :-P :-D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Figyelem: cikknek is beillő hosszúságú komment következik. Elolvasásához bőséges szabadidő szükséges. :-"



Szétunom magam itthon, várom az alkatrészt a totális első futómű felújítás/cseréhez. Már csak egy bal alsó teleszkóp szár hiányzik, ami elvileg úton van. Így unaloműzésből megosztom veletek az eddigi tapasztalatomat/munkámat. Az egésznek az előzménye, hogy régóta szenvedek azzal, hogy a kormányt nem lehetett elengedni, mert azonnal belibegett. Ha rajta volt a kezem a kormányon akkor nem volt különösebb probléma, de hosszú egyenes úton 110 km/h felett (ha nem volt semmilyen terhelés hátul: utas/csomag) akkor a motor hintázott fel-le. Az egésszel akkor lett tele a tököm és telt be a pohár, amikor tavaly májusban eldobtam a gépet. 130 feletti tempónál megragadt. Az, hogy megragadt egy dolog, de nem kellett volna még elesnem miatta. Ahogy meghallottam a vonyítást a blokkból már húztam a kuplungot. Hiába éreztem gyorsnak a reakciómat azért csak blokkolt a hátsó kerék. Később visszamentem a helyszínre és néztem a nyomokat. kb. 2 méternyi gumicsík volt csak. Szóval ahogy behúztam a kuplungot és szabaddá vált a kerék olyan kormánylibegés kezdődött, amit nem tudtam megtartani és ezért estem egy hatalmasat.

Ha nem lett volna ez a kormánylibegés akkor megúsztam volna csak egy hengerfelújítással. Így azonban ment a tükör, indexek, főfékhenger, burkolat, fékpedál stb. Igaz, hogy gyorsan (1 hét alatt újjáépítettem) és még tavaly megcsináltam pár túrát vele, de betelt a pohár és nekiálltam a futómű rendbe tételének.

Első körben a hátsó kereket cseréltem le, mert abban volt egy jópofa 8-as meg egy tojás is. A régi hátsó kerékkel sztenderen sebességben gázt húzva alig lehetett megtartani, mert majd leugrott a sztenderről. A bontott, de jó állapotú hátsó kerékkel egyidejűleg mindkét kerékbe új csapágyak kerültek. És mindkét kereket kiegyensúlyoztam.

Kép

A lengővilla nem túl régi, azzal nem volt baj.

Mindkét hátsó teleszkópot felújítottam, az egyik csillapítása nem volt megfelelő olaj híján. (új szimeringek, tömítő gyűrűk, megfelelő olaj került bele)

Ezek a beavatkozások nagyon sokat javítottak a helyzeten. A kormányt ezután már el lehetett engedni, és a nagy sebességnél régebben jelentkező fel-le hullámzás is eltűnt. De egy viszonylag szűk tartományban kb. 35-45 km/h között a kormányszitálás csak előjött. Van kormányszorítóm, ha azt ráhúztam, akkor ilyen probléma nem volt. De ugyebár az nem széria tartozék, szerettem volna ha anélkül is hibátlan a futómű.

Kizárásos alapon már csak az első teleszkóp és a kormánycsapágyak maradtak, mint lehetséges hibaforrás.



Talán innentől jön az érdekesebb része a dolognak.


A szerelési kézikönyv szerint a teleszkópok megengedett holtjátéka sztenderre állított jármű esetén kirugózott tagokkal előre-hátra mozgatva a holtjáték nem lehet nagyobb 2,2 mm-nél. Új állapotban ez az érték kb. 0,7 mm.

Így megvizsgálva a gátlókat semekkora holtjátékot nem éreztem!

De abba gondolva, hogy csak 32 éve nyüsztetve vannak és fiatalon bizony sok hülyeséget megcsináltam vele, mint például egymással szembe/falnak állítva ment a gumifüstölés és orrba-szájba a terepezés. Emellett az idők folyamán meglátogattam pár kátyút és volt egy két esésem is, így gondoltam a felújítás már nem, csak a csere segíthet.

Első meglepetés akkor ért, amikor különbontva láthatóvá vált az alsó és a felső szár. A felső száron elég csúnya hosszanti és körkörös kopási nyomokat láttam. A legérdekesebb az alja, ami leér az alsó szár végére. A kopások ellenére azonban soha nem volt olajszivárgásom.

Kép

Bambi mester segítségével sikerült gyári új krómszárakhoz és támcsövekhez jutnom, és egy webáruházból szintén egy gyári vadi új jobb alsó szárat is sikerült beszereznem.

Kép

Kép

Kép

Kép

(Bal alsó sehol nem volt. :( ) Első körben a holtjátékokat hasonlítottam össze. Érdekes módon összetolt állapotban a réginek semmilyen holtjátéka nem volt, és kihúzva sem volt túlzott lógása. De ha támcső nélkül próbáltam, akkor kihúzva "hatalmas" lötyögés jelentkezett.

Az újnak összetolva és széthúzva is egyenletesen egy minimális játéka érezhető.
Mivel akkor bal alsó szár még nem volt kilátásban gondoltam felhasználom a régit de előtte tesztelgettem azt is.
Tehát egy új felsőt betoltam a régi alsóba és jött az újabb meglepi. Kihúzva nagy holtjáték volt betolva pedig szorult. :shock: Ennek a nyoma látható a krómcső alsó részén.

Némi fejvakargatás után arra jutottam, hogy ez csak egy módon lehetséges. Az alsó szár lehet görbe. Sosem fordult volna meg a fejemben, hogy az alsó is deformálódhat...

Szóval ugrott az a verzió, hogy felhasználom a bal alsót.
Közben megnéztem hogy a látszólag párhuzamosan álló villaszárak vajon el voltak-e csavarodva
És, ha szemre nem is látszott a vízmérték bizony nem csal:

Kép

Kép

Kép

Mivel gyakorlatilag minden újra lesz cserélve ezért a rugócserén is elgondolkoztam. Ebben szintén bambi mester tapasztalatára hagyatkoztam, mert gyári új rugót lehetetlen beszerezni ezért marad a magyar után gyártott. Kérdésemre azt a választ kaptam, hogy jó a magyar rugó. Miután beszereztem nekiálltam ezeket is összehasonlítani.

Egyik régi teleszkóp szárba először behelyeztem a 32 éves gyárit és súlyt helyeztem rá. Majd ugyanígy az új magyar rugót.
15 kg-mal terheltem és így a 2 rugó között 2 cm összeülés különbség mutatkozott. Tehát ennyit fáradt a gyári...

Míg az alkatrészek megérkezését vártam a "holtidőt" kihasználván nekiálltam a kormánycsapágyak cseréjének is. Csapágyfészket nem szétbarmolandó megpróbáltam szakszerűen lebontani:

Kép

Kép



Szintén a szervízkönyvből származik, hogy a kormánycsapágyak semmilyen karbantartást nem igényelnek. A gyárban viszont egy dolgot nem gondoltak át alaposan. Ide nyitott csapágy került. Ez az évek folyamán azért csak összeszedte a port/koszt. Igaz, hogy nem forog sosem körbe, de azért csak dörzsölődik. Így nézett ki kivéve: (helyenként még látszik egy két halvány rózsaszín rész. Ennyi a maradványa annak, hogy nem egészen egy évvel ezelőtti bontáskor -festés miatt- friss zsírral töltöttem meg a csapágyakat, azonban ennyi idő alatt is szépen elkoszolódott)

Kép

A kíváncsiság kedvéért kimostam belőle a koszt és meglepett az állapota. Megpörgetve nagyon csúnyán zörög és olyan kotyogása van, mint egy C4-es illesztésű csapágynak.
A jövőbeni koszolódást elkerülendő normál illesztésű 2RSR csapágyak kerültek a régi helyére.

Kép

De a teleszkópokra visszatérve, a jobboshoz minden meglévén összeraktam, kapott egy új gumi porvédő harmonikát is, és 20W-s olajjal lesz feltöltve.

Kép

Kép

Tehát összegzésként azt tudom mondani, hogy az elsődleges vizsgálat alapján egy hibátlannak tűnő teleszkóp bizony nagyon sok meglepetést tartogathat.
Remélem hamarosan megérkezik a hiányzó alsó szár és kezdődhet az éles tesztkör. Nem tudom mennyit fog javulni vagy megoldódik-e teljesen ezzel a kormányszitálás de nagyon bízok benne. Azt még hozzáteszem, hogy elég húzós mutatvány volt, inkább csak saját célra érdemes bárkinek ilyesmibe belefogni, mert nem növekedne az eladási értéke a járműnek annyival, mint amennyibe ez a mutatvány került. :-(
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton »

Meggyőztél, maradok a szilentnél. :)
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos »

kiszsebi írta: Ja, azzal a lengővillával, amit a tűgörgős csapágy megevett.

Sok száz évvel ezelőtt is fából csinálták a felfüggesztéseket a szekereken, mert az valamennyire rugalmas. A hintókon bőrszíjakkal oldották ezt meg.

Nem tudom, de én még nem láttam olyan XX. század közepén vagy az után készült közúti, nem kötött pályás gépjárművet, aminek ne gumival vagy műanyaggal lett volna a futóműve a(z al)vázhoz rögzítve.

Mellesleg tegyetek ki egy bezsírozott csapágyat két hétre a szabad ég alá. Majd nézzétek meg, mi történt. És még tekergetni sem kell...

Szilentet lehet gyártatni méretre, én is azt csináltam, hogy elvittem a lengővillát és a tengelyt a "gyárba", ott lemérték, legyártották, besajtolták. Másnapra kész is volt. Mindezt kemény 4300 Ft-ért, 8 évvel és ~45000 km-rel, 4 VG és 2 Mladi féle offroad túrával ezelőtt.
A Szilentblokk -nevezetű cégről van szó? Off motor kapcsán már hallottam dicsérni.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

[quote="Márton"Igen, olvastam. Tetszik is az ötlet csak még nincs róla hosszútávú tapasztalat. Mondjuk ha mégse válik be akkor pikk-pakk visszaállítható az eredeti állapot.[/quote]

Ja, azzal a lengővillával, amit a tűgörgős csapágy megevett.

Sok száz évvel ezelőtt is fából csinálták a felfüggesztéseket a szekereken, mert az valamennyire rugalmas. A hintókon bőrszíjakkal oldották ezt meg.

Nem tudom, de én még nem láttam olyan XX. század közepén vagy az után készült közúti, nem kötött pályás gépjárművet, aminek ne gumival vagy műanyaggal lett volna a futóműve a(z al)vázhoz rögzítve.

Mellesleg tegyetek ki egy bezsírozott csapágyat két hétre a szabad ég alá. Majd nézzétek meg, mi történt. És még tekergetni sem kell...

Szilentet lehet gyártatni méretre, én is azt csináltam, hogy elvittem a lengővillát és a tengelyt a "gyárba", ott lemérték, legyártották, besajtolták. Másnapra kész is volt. Mindezt kemény 4300 Ft-ért, 8 évvel és ~45000 km-rel, 4 VG és 2 Mladi féle offroad túrával ezelőtt.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton »

moyos írta:
Márton írta:Én is csak festeni akarom a lengővillát, de én már ki is vettem. Nekem a tengely együtt forgott a lengővillával. Alátét nem volt az anyák alatt. Talán jobb is, hogy szétszedtem. Remélem most rendesen lesz össze rakva. :D Olvasgattam korábbi hozzászólásokat miszerint a szilent belső csövét kell ráhúzatni a vázhoz így az nem fordul el mint a tengely sem. Akkor ezek szerint a forgáspontot a gumi rugalmassága adja. Akkor azt mégse lehet oly könnyedén fel-le mozgatni. 30 éves gumi csak nem mai. Cserélni nem szeretném ismerve a mai alkatrészeket, még olyan se lenne mint eddig. Amúgy nem érzem, hogy lógna. Útközben sem érzek semmi rendelleneset.
Szerk.: Remélem a váz nem kopott ki a forgó tengelytől, amikor kihúztam elég zsíros volt belül a cuccos.
Keress visszább! Valamikor, valamelyik márkatárs átlépte a szilenteket és a villába csapágyakat tett. Nem tudom, hogy bevált-e neki, de eléggé részletekbe menően leírta milyen csapágyat talált bele stb.
Igen, olvastam. Tetszik is az ötlet csak még nincs róla hosszútávú tapasztalat. Mondjuk ha mégse válik be akkor pikk-pakk visszaállítható az eredeti állapot.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos »

Márton írta:Én is csak festeni akarom a lengővillát, de én már ki is vettem. Nekem a tengely együtt forgott a lengővillával. Alátét nem volt az anyák alatt. Talán jobb is, hogy szétszedtem. Remélem most rendesen lesz össze rakva. :D Olvasgattam korábbi hozzászólásokat miszerint a szilent belső csövét kell ráhúzatni a vázhoz így az nem fordul el mint a tengely sem. Akkor ezek szerint a forgáspontot a gumi rugalmassága adja. Akkor azt mégse lehet oly könnyedén fel-le mozgatni. 30 éves gumi csak nem mai. Cserélni nem szeretném ismerve a mai alkatrészeket, még olyan se lenne mint eddig. Amúgy nem érzem, hogy lógna. Útközben sem érzek semmi rendelleneset.
Szerk.: Remélem a váz nem kopott ki a forgó tengelytől, amikor kihúztam elég zsíros volt belül a cuccos.
Keress visszább! Valamikor, valamelyik márkatárs átlépte a szilenteket és a villába csapágyakat tett. Nem tudom, hogy bevált-e neki, de eléggé részletekbe menően leírta milyen csapágyat talált bele stb.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton »

Én is csak festeni akarom a lengővillát, de én már ki is vettem. Nekem a tengely együtt forgott a lengővillával. Alátét nem volt az anyák alatt. Talán jobb is, hogy szétszedtem. Remélem most rendesen lesz össze rakva. :D Olvasgattam korábbi hozzászólásokat miszerint a szilent belső csövét kell ráhúzatni a vázhoz így az nem fordul el mint a tengely sem. Akkor ezek szerint a forgáspontot a gumi rugalmassága adja. Akkor azt mégse lehet oly könnyedén fel-le mozgatni. 30 éves gumi csak nem mai. Cserélni nem szeretném ismerve a mai alkatrészeket, még olyan se lenne mint eddig. Amúgy nem érzem, hogy lógna. Útközben sem érzek semmi rendelleneset.
Szerk.: Remélem a váz nem kopott ki a forgó tengelytől, amikor kihúztam elég zsíros volt belül a cuccos.
Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Pappszii »

Az én helyzetemben nem muszáj szerencsére, csak az acélig le van kopva a festék. És teljesen igényeim szerint akarom festeni, ha már teljesen újra festem. Illetve krómoztatnám az egyik verzióban, azért is jó lenne leszedni.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

Pappszii írta:
kupi írta:Ha szabad megtudni miért akarod szétszedni a villát?Lötyög,lóg vagy valami más van vele?
Persze, át akarom festeni. És úgy, hogy a vázon van eléggé nehéz.
Értem,tudod felújítottam már pár mocit(MZ-t is)de valahogy ehhez nem szeretek nyúlni csak ha muszáj.Sajnos az évek alatt úgy be tud gyógyulni szinte csak roncsolással bontható,a ma kapható szilentek meg rémálom kategória(ezekkel is lehet szopni). Én azt vallom:jó motort nem javítunk!
Szerintem biztosan le lehet azt festeni a helyén is szépen le kell maszkolni a nem festeni való helyeket és kész.Kár vele szenvedni ha egyébként jó,a gyári az gyári.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Pappszii »

kupi írta:Ha szabad megtudni miért akarod szétszedni a villát?Lötyög,lóg vagy valami más van vele?
Persze, át akarom festeni. És úgy, hogy a vázon van eléggé nehéz.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

Pappszii írta:Igen könnyen kell mozognia. A persely forog a tengelyen szerintem. Bár nem tudom ,mert még sose szeddtem szét leengővillát.
Ha szabad megtudni miért akarod szétszedni a villát?Lötyög,lóg vagy valami más van vele?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Pappszii »

Igen könnyen kell mozognia. A persely forog a tengelyen szerintem. Bár nem tudom ,mert még sose szeddtem szét leengővillát.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton »

A lecsupaszított lengővillának könnyen kell fel le mozognia? Az enyémet elég nehezen lehet mozgatni. De ha nincs összehúzva az anyával akkor könnyen mozog. Most azt nem értem, hogy ami a szilentbe van persely az fixen állna a tengelyen és a gumi forogna a perselyen, vagy a persely forog a tengelyen?
Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Pappszii »

Sziasztok! Szétszedtem a motorom, ami ETZ 250. Teljes felújtáson esik át, nincs is semmi gondom, kivéve a lengőkarból, az istenért sem tudom kiszedni a tengelyt. Próbáltam mindennel mindenhogy, de szerintem sose volt megmozgatva így össze rohadt vagy nem tudom. Tippek arra, hogy hogyan tudom ki eszkábálni a helyérőla tengelyt? Nem baj ha tönremegy, nem nagy pénz egy új.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton »

MrDok írta:
Márton írta: Valami még fogja azon kívül a blokktartót?
Persze, a tengelyt vezető cső kilógó csonkja.
Értem. Köszönöm!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Márton írta: Valami még fogja azon kívül a blokktartót?
Persze, a tengelyt vezető cső kilógó csonkja.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton »

Vagy csak simán megfogja a hengerfejnél fogva?
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton »

MrDok írta:
Márton írta:Sziasztok!
Kis TZ legővilláját ki tudom úgy szedni, hogy a blokk a helyén marad alátámasztva? Úgy tűnik szerencsém van, mert bal oldalról levettem a két anyát és másik oldalom kézzel tudom húzni kifele a tengelyt. Nincs beállva. :-)
Húzd ki bátran. A lengővillát is kiszedheted. Nem esik ki a blokk. Alá sem kell támasztani.
Valami még fogja azon kívül a blokktartót?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Márton írta:Sziasztok!
Kis TZ legővilláját ki tudom úgy szedni, hogy a blokk a helyén marad alátámasztva? Úgy tűnik szerencsém van, mert bal oldalról levettem a két anyát és másik oldalom kézzel tudom húzni kifele a tengelyt. Nincs beállva. :-)
Húzd ki bátran. A lengővillát is kiszedheted. Nem esik ki a blokk. Alá sem kell támasztani.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton »

Sziasztok!
Kis TZ legővilláját ki tudom úgy szedni, hogy a blokk a helyén marad alátámasztva? Úgy tűnik szerencsém van, mert bal oldalról levettem a két anyát és másik oldalom kézzel tudom húzni kifele a tengelyt. Nincs beállva. :-)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Ha már rugók.
A nagyon fáradt hátsó rugóim helyett a nyáron beraktam egy cseh párost.
http://futarmotorosbolt.hu/termek//etz- ... eh----1700
Tapasztalat: két személy+ csomagokat jól viselte, nem érzékeltem felütést, rugók kemények, csillapítás elég.
Egy személyhez a legalsó fokozatban használom, így jó nekem.
Beépítés: úgy 2 cm-vel hosszabb a gyárinál, ezenkívül terheletlenül kint van teljes hosszon. Megemeli a motor hátulját, a régi fáradt összeült rugókhoz képest nagyon sokkal.
Terhelten motorozóknak ajánlom, egy személyhez, üres motorhoz kicsit erős lehet.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Hát, sajna ez biztosan nem hiteles, de törekedtem, hogy jószerivel hasonló állapotú rugók legyenek, (gondoltam én etz az alapján, mivel a telók befoglaló méretei azonosak, az etz rugónak a szervíz könyv szerint 260+8 mm- nek kellene lenni, fesztelenítve, ez stimmelt. Viszont a ts rugóról nem találtam adatot, így az azonos külső méretek miatt gondoltam szintén a 260+8 a mérvadó ezért ehhez legközelebbit választottam ) aztán hogy ezt jól gondoltam-e, azt nem tudom. #-o vagy egy fáradtabb rugónak a fesztelenített mérete nem volna kissebb? Erre viszont én is kíváncsi lennék.
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: amatőr »

sell írta:A készített feszítőkerettel három egyforma tömegű súlyt használtam, első mérés az összeszerelt terheletlen állapotban a rugók magassága egyformán 251mm a rugófeszítőt megemelve (két személyes állás) szintén egyformán 232mm. Második mérés egy súllyal terhelve TS 238 mm, ETZ 244mm
Harmadik, dupla súllyal: TS 221, ETZ 226
Negyedik, tripla súllyal: TS 199, ETZ 207
Ötödik , 3 súlyból egyet le , így visszaemelkedve TS 207 mm, ETZ 224 mm
Hatodik, még egy súly le , TS 231, ETZ 242
Ezek után "kétszemélyre állítva" ugyanígy ismételve a mérések:
Terhelés nélkül a rugók magassága így 232 mm.
Egy súly TS 232 mm, ETZ 232 mm
Két súly TS 224, ETZ 228
Három súly TS 208, ETZ 211
Egy súly le, TS 213, ETZ 221
Két súly le, TS 231 mm, ETZ 232 mm
Ezekből azthiszem egyértelműen kiderül, hogy a 16 menetes etz rugó erősebb.
Nem szeretnék kötözködni,de "sokéves" rugókat összehassonlítani méréssel......hát nem tudom!!?
Jelen mérés ok,de ez Zoli rugói esetében is így van?
Amatőr,... a rádióamatőr
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

eeeeez igen! =D> :smt023
Köszi, hogy megosztottad a tapasztalatod! Asszem van két eladó TS rugóm :lol: :mrgreen:
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

A készített feszítőkerettel három egyforma tömegű súlyt használtam, első mérés az összeszerelt terheletlen állapotban a rugók magassága egyformán 251mm a rugófeszítőt megemelve (két személyes állás) szintén egyformán 232mm. Második mérés egy súllyal terhelve TS 238 mm, ETZ 244mm
Harmadik, dupla súllyal: TS 221, ETZ 226
Negyedik, tripla súllyal: TS 199, ETZ 207
Ötödik , 3 súlyból egyet le , így visszaemelkedve TS 207 mm, ETZ 224 mm
Hatodik, még egy súly le , TS 231, ETZ 242
Ezek után "kétszemélyre állítva" ugyanígy ismételve a mérések:
Terhelés nélkül a rugók magassága így 232 mm.
Egy súly TS 232 mm, ETZ 232 mm
Két súly TS 224, ETZ 228
Három súly TS 208, ETZ 211
Egy súly le, TS 213, ETZ 221
Két súly le, TS 231 mm, ETZ 232 mm
Ezekből azthiszem egyértelműen kiderül, hogy a 16 menetes etz rugó erősebb.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

No, jelentkezem. Még melegében amíg nem marad el, csináltam egy állványt és méricskéltem! Az első benyomásom szétszedéskor, a 18 menetes telónál lényegesen könnyebb volt lenyomni a rugót az ékek kiszedéséhez. Továbbá a 18-asnak a gátló alján a felirat (gyártó lehet?) RENAK, az etz gátló alján IFA. A rugó menetszámán kívül a felső szem rögzítésében volt csak ( a RENAKnak csapos, az IFÁnak kontraanyás) egyéb (méretbeli) különbség nincs.
Jöjjenek a számok.: átmérőjük 7-7 mm, feszítetlen magasságuk 265 és 268mm az IFA javára. A előfeszítő mindkettőnél 19 mm emel.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

A rugók összehasonlítását (elméletben, mikor agyaltam rajta) valamilyen erőkaros (kétkarú emelő elvén működő) kerettel gondoltam kipróbálni. Ha jutottál valamire majd írd meg mi újs.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Hy, ezzel az elengedett kézzel beszitálástól még nekem sem sikerült megszabadulni. Amióta megvan a motorom, egyedül a kormánycsapágyhoz és a hátsó lengőkar szilentekhez nem kellett nyúlnom, vagyis úgy itéltem felesleges ( nem találtam hibásnak a működésüket). Miután az elejével körbeértem jött a hátsó kerék, javult a helyzet, de nem múlt el. Áltatom magam , hogy majd a hátsó gumi csere ( amúgy is időszerű volna) tovább javít a dolgon.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Még nem. Ez a padláson volt elcsomagolva a tartalék alkatrészeim között, egyelőre nem bántottam. Pedig össze kellene hasonlítani a másikkal, hogy mennyi különbség lehet köztük. A csillapítás egy dolog (az olaj viszkozitás függő). Ha ez viszont keményebb/feszesebb akkor lehet nekem jobb lenne, mert zömmel túrázni használom a motort eléggé megpakolva és már eleve nem ülne össze annyira ha felmálházom + személy. Mostanában eleget szereltem a hátsó gátlót nincs kedvem megint nekiugrani :evil: Valszeg kérek majd kölcsön egy ETZ rugót (amilyen most is van a motorban) és nekiállok súlyokkal méricskélni. Hááát még az idén valamikor .... :mrgreen:
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

z25z írta:Fiuk ez melyik típus rugója lehet? Akárhogy számolom 1 v. 2 menettel több van, mint ami a motoromban van.
Kép
Ha jól számolgatom ezen 18-19

Hali , ez már nekem is feltünt. A TS 250-esem volt ilyen rugókkal ,úgy ahogy számolod , 18 menettel. Az ETZ-ken kettővel kevesebb menet van. Már többször gondoltam én is, össze kellene hasonlítani őket, de még a kivitelezés ezidáig elmaradt. Te jutottál valamire?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sass Pál írta:Zizi!
Nekem Bambi mondta, hogy a beszitálás sokszor a hátuljától indul el. Tehát nem biztos, hogy az elején van a hiba! Nem lóg nagyon a hátsó lengővilla?

És igaza is van. :D Amennyire én meg tudom ítélni a villa és a felfüggesztés rendben van. A hátsó kerék volt nagyon gáz, deformált volt a felni, 8-as is és tojás is volt benne. Bambi mester segítségével azt sikerült orvosolni, meg ki lett egyensúlyozva. No meg alig 1 hónapja újítottam fel a hátsó gátlókat és a maradék 15-ös olajat használtam hozzá. De az nagyon nem volt helyes döntés szóval újra olajcsere, szerintem a hátulja mostmár rendben van. De nem adom fel! Addig centírozok meg cserélek meg satöbbi, amíg teljesen hibátlan és tökéletes nem lesz. :D
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Zizi!
Nekem Bambi mondta, hogy a beszitálás sokszor a hátuljától indul el. Tehát nem biztos, hogy az elején van a hiba! Nem lóg nagyon a hátsó lengővilla?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

sunbim írta:
z25z írta:Egy kicsit még tovább gondoltam a hülyeségeimet: nem lehetne C2 illesztésű golyóscsapágyat alkalmazni? Nem tudom az mennyire lenne szoros? Tulajdonképp ott nincs hőterhelés, és "megfeszítetten" marad. :?:
Hűhaaa! Te nagy országúti racingra készülsz Zoli! ... Racingnál van jelentősége az ilyen magas minőségi követelményeknek. ... szerintem. :wink:

Többet kottyan és tekeredik az alsó teló szár a felsőn mint fent az a két csapágy ... :-k
Nem racing, hanem mély nyomot hagyott bennem a májusi fetrengés a betonon (lelkileg kevésbé, hanem a sebek örökké emlékeztetnek majd) :evil: Szóval ha nem szitál be az a kurva kormány akkor csak henger meg dugócsere. Az azért nem volt normális, hogy egy blokkoló hátsó keréktől úgy beszitáljon, hogy ember nincs aki megfogja a kormányt. Már nagyon jó úton haladok, lásd lentebb. De a kormánycsapágyazást még felújítom valamilyen formában.
Amúgy a villamerevítőnek sztem van jelentősége bőven. Megrángattam a teleszkópokat. újonnan 0,8-1,2 lehet és 2,2 mm a max. Hááát semennyi holtjátékot nem éreztem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

z25z írta:Egy kicsit még tovább gondoltam a hülyeségeimet: nem lehetne C2 illesztésű golyóscsapágyat alkalmazni? Nem tudom az mennyire lenne szoros? Tulajdonképp ott nincs hőterhelés, és "megfeszítetten" marad. :?:
Hűhaaa! Te nagy országúti racingra készülsz Zoli! ... Racingnál van jelentősége az ilyen magas minőségi követelményeknek. ... szerintem. :wink:

Többet kottyan és tekeredik az alsó teló szár a felsőn mint fent az a két csapágy ... :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég