Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton »

Klipsz szíjként van rá találat.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

Márton írta:
z25z írta:Egyszer már agyalogtam rajta és nem kivitelezhetetlen, hogy rossz hátizsákból a csatos feszíthető részt úgymond spaniferként kellene felhasználni. Gyorsan oldható és tetszés szerint állítható bármekkora méretű akkuhoz. :-k
Erre én is gondoltam csak attól félek, hogy nem tartja majd elég szorosan és billegni fog. Bár egy próbát megér.
Jó lesz az nem tud kiesni elvileg,nekem a kis Ts-be egy vastag gumi szalag(talán postás gumi) tartja helybe de ez amit írtatok számomra is megfontolandó jó ötlet.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

kovacssan88 írta:
z25z írta:Csak közben oltári nagyot fejlődött a világ. A 30 éve megvásárolt szekrénysorodba is megveszed a lapos TV-t holott az anno direkt úgy készült, 70 cm mélységgel hogy beférjen a 80 kilós ruszki csoda. A DKF csapágy sem számítana ma már egyedülállóan kiváló minőségnek, mert a gyártástechnológia és az anyagminőség is sokat fejlődött. Én azt mondom nem kell ultraortodox módon ragaszkodni a gyári megoldásokhoz..be kellene látni, hogy bizony sokat fejlődött a technika és sokkal precízebb, könnyebb, tartósabb, megbízhatóbb, stb. dolgok is megjelentek. csak pár példa: elektronikus indexrelé, fesszab, stb. Persze mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy ragaszkodik-e a régi elavult módszerekhez vagy nyitott az újra. Nyilván OT-re készülőknél ez az opció kilőve.
Jó jó de én itt arra gondolok,hogy működnie kellene hibátlanul a savas akumlátorral is ha meg nem máshol a baj amit nem egy nagyobb teleppel orosolnak.
Sanyi
Ne keress a kákán is csomót"
mérnökök tervezték az igaz de az is igaz akkor nem volt kötelező fényes nappal is pilácsolni,és azok a béke beli aksik azok bírták is anno.De kérdezem hol van az már? A forgalom is egészen más,a ma kapható 6v aksik egy rakás szarok,a legszebb napos időbe egy kihalt mellékúton is égetni kell a komplett világítást miközben ezek a paripák 30-40 évesek soroljam még?
Muszáj kicsit fejleszteni amin lehet így tovább használhatóak maradnak a mai korba is az öreg MZ-k. Még valami: neked milyen van benne? Ugyan olyan riasztó mind nekem,én tettem bele. Ha ha. És nem összekeverni a régi 6v dinamós MZ-t a sokkal modernebb már generátoros ETZ-vel az a TS hez képest atomerőmű".
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton »

z25z írta:Egyszer már agyalogtam rajta és nem kivitelezhetetlen, hogy rossz hátizsákból a csatos feszíthető részt úgymond spaniferként kellene felhasználni. Gyorsan oldható és tetszés szerint állítható bármekkora méretű akkuhoz. :-k
Erre én is gondoltam csak attól félek, hogy nem tartja majd elég szorosan és billegni fog. Bár egy próbát megér.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

kovacssan88:

nem nagyobb kapacitásúról van szó (az valóban nem lenne megoldás, lemerül ugyanúgy csak lassabban :) ) hanem modernebb felépítésűről. Beleerőszakolásról sem igazán lehet beszélni akkor, ha autókba ugyanúgy kapható AGM akku a savas 1:1 kiváltására.

A savas akkumulátor egy nagyon gusztustalan dolog, főleg motoron ahol nem igazán tudod biztosítani az állandó függőleges pozíciót hogy ne folyjon ki és marjon szét mindent. Ha csak annyi előnye lenne az AGM-nek hogy zárt rendszerű, már megérné lecserélni. De még ennél is több van ld. lejjebb (arról nem is beszélve hogy a 6V változatok még jelentősen olcsóbbak is a savas borzalmaknál)
kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 »

z25z írta:Csak közben oltári nagyot fejlődött a világ. A 30 éve megvásárolt szekrénysorodba is megveszed a lapos TV-t holott az anno direkt úgy készült, 70 cm mélységgel hogy beférjen a 80 kilós ruszki csoda. A DKF csapágy sem számítana ma már egyedülállóan kiváló minőségnek, mert a gyártástechnológia és az anyagminőség is sokat fejlődött. Én azt mondom nem kell ultraortodox módon ragaszkodni a gyári megoldásokhoz..be kellene látni, hogy bizony sokat fejlődött a technika és sokkal precízebb, könnyebb, tartósabb, megbízhatóbb, stb. dolgok is megjelentek. csak pár példa: elektronikus indexrelé, fesszab, stb. Persze mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy ragaszkodik-e a régi elavult módszerekhez vagy nyitott az újra. Nyilván OT-re készülőknél ez az opció kilőve.
Jó jó de én itt arra gondolok,hogy működnie kellene hibátlanul a savas akumlátorral is ha meg nem máshol a baj amit nem egy nagyobb teleppel orosolnak.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Csak közben oltári nagyot fejlődött a világ. A 30 éve megvásárolt szekrénysorodba is megveszed a lapos TV-t holott az anno direkt úgy készült, 70 cm mélységgel hogy beférjen a 80 kilós ruszki csoda. A DKF csapágy sem számítana ma már egyedülállóan kiváló minőségnek, mert a gyártástechnológia és az anyagminőség is sokat fejlődött. Én azt mondom nem kell ultraortodox módon ragaszkodni a gyári megoldásokhoz..be kellene látni, hogy bizony sokat fejlődött a technika és sokkal precízebb, könnyebb, tartósabb, megbízhatóbb, stb. dolgok is megjelentek. csak pár példa: elektronikus indexrelé, fesszab, stb. Persze mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy ragaszkodik-e a régi elavult módszerekhez vagy nyitott az újra. Nyilván OT-re készülőknél ez az opció kilőve.
kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 »

Már megbocsásatok a tudatlanságomért de ha logikusan átgondolom nem lehet nem a teleppel van a baj hanem az áram termelése kicsi vagyis gyenge a töltés??,inkább a töltést kellene átnézni és nem nem bele való idegen riasztó telepet beleerőszakolni. Mondom én mind laikus látom így de gondoljatok bele ezt mérnökök tervezték és savasra,akkor azzal kell,hogy jó legyen.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Egyszer már agyalogtam rajta és nem kivitelezhetetlen, hogy rossz hátizsákból a csatos feszíthető részt úgymond spaniferként kellene felhasználni. Gyorsan oldható és tetszés szerint állítható bármekkora méretű akkuhoz. :-k
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton »

KILL3R etz írta:Gyorskötözővel a tálcához húzom. :wink:
Az is egy megoldás. :D
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:
szketo írta: már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!.
Bocsánat, de tudomásom szerint ez nem helytálló. A riasztó akku nem feltétlen zselés (sőt alig van zselés erre a célra inkább AGM - felitatott üvegszálas) az elterjedt. És nem minden zselés akku ciklikus, lehet indító is. ciklikus: inkább riasztóba, olyan helyekre, ahol lemerül majd újra kell tölteni. Indító: hirtelen nagy áram kinyerésére alkalmas.
Tehát a riasztó ugyanúgy nem feltétlen zselés, mint amikor azt mondjuk: minden rovar állat, de nem minden állat ízelt lábú. :mrgreen:
Igen, ez ilyen tirisztor-tranzisztor jellegű probléma. Minden zárt akksi "zselés", akkor is ha valójában szinte mindegyik szóban forgó típus AGM (pedig nagyon eltér a felépítése és a viselkedése is, és valódi zseléset se nem fogsz olcsón kapni, se nem érdemes hagyományos elektromos rendszerű járműbe beszerelni...)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyorskötözővel a tálcához húzom. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton »

Üdv!
Ki hogy fogatja le a zár aksit? Már nekem is az van egy kis ideje de a nyitott savas aksihoz való lefogató nem jó hozzá. Ami nekem van az alacsonyabb és "mélyebb", vagyis vastagabb mint a sima aksi. Hajtogattam a lefogató lemezen de nem tartja határozottan. Kíváncsi vagyok ki, hogy oldotta meg.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

szketo írta:Sziasztok! :smt006
Szia kupi!! :smt041
Köszönöm válaszod,a akkuval kapcsolatban. A Kis Simson Star-ban már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!. :-k .Szinte alig kell tölteni.bár a simsonnál csak az irányjelzőt,üres jelzőt használom,a park lámpát csak néha poénból....(szóval,szép ha világít este).De, téli időben kiszerelem,mielőtt feltenném tölteni,rámérek és 6.5v mutat a multiméter. Az MZ savas akku már ugyan annyi állás után mit az előbb említett zselés, már csak 6.2v mutat.Bizonyíték, hogy a zselés valóban jobban bírja a töltés nélküli eltelt időt.A savas akkum ebben az évben lesz 3-éves. Ugyanennyi idős a szelés is.
Írod kupi,,, hogy jobb az irányjelző működése, fénye,, állásnál is.Valóban , a simsonnál is ezt tapasztaltam,míg az MZ-nél a savas sokkal gyengébb.

Tanúság ebből, :roll: :-k ,az MZ-be is zseléset fogok betenni.Kipróbálom, valóban jobb lesz e az áram ellátásom.
Kép

Bocsánat a rossz kép minőségért de, ez az a fesz,szab amit a Bambitól vettem..Már most jobban tölt a dinamó ezzel a készülékkel,mit a hagyományos fekete magyar fesz.szabbal..sajnos, az eredetit nem győztem tisztogatni,néha állítgatni,hiszen nem napi használatban van a motor..Így,ezt megelégelve döntöttem az elektronikus mellett. Ám a magyar csak 2-ezres fordulat után kezdett tölteni,addig a töltés jelző is világított..
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval. \:D/ =D>

:smt038 :smt039
Ezen a fesszabályzón lehet állítani a töltést?Esetleg van még belőle lehet érdekelne, bár nincs gond a töltéssel de sosem árt ha van tartalék :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

szketo írta: már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!.
Bocsánat, de tudomásom szerint ez nem helytálló. A riasztó akku nem feltétlen zselés (sőt alig van zselés erre a célra inkább AGM - felitatott üvegszálas) az elterjedt. És nem minden zselés akku ciklikus, lehet indító is. ciklikus: inkább riasztóba, olyan helyekre, ahol lemerül majd újra kell tölteni. Indító: hirtelen nagy áram kinyerésére alkalmas.
Tehát a riasztó ugyanúgy nem feltétlen zselés, mint amikor azt mondjuk: minden rovar állat, de nem minden állat ízelt lábú. :mrgreen:
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

szketo írta:Sziasztok! :smt006
Szia kupi!! :smt041
Köszönöm válaszod,a akkuval kapcsolatban. A Kis Simson Star-ban már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!. :-k .Szinte alig kell tölteni.bár a simsonnál csak az irányjelzőt,üres jelzőt használom,a park lámpát csak néha poénból....(szóval,szép ha világít este).De, téli időben kiszerelem,mielőtt feltenném tölteni,rámérek és 6.5v mutat a multiméter. Az MZ savas akku már ugyan annyi állás után mit az előbb említett zselés, már csak 6.2v mutat.Bizonyíték, hogy a zselés valóban jobban bírja a töltés nélküli eltelt időt.A savas akkum ebben az évben lesz 3-éves. Ugyanennyi idős a szelés is.
Írod kupi,,, hogy jobb az irányjelző működése, fénye,, állásnál is.Valóban , a simsonnál is ezt tapasztaltam,míg az MZ-nél a savas sokkal gyengébb.

Tanúság ebből, :roll: :-k ,az MZ-be is zseléset fogok betenni.Kipróbálom, valóban jobb lesz e az áram ellátásom.
Kép

Bocsánat a rossz kép minőségért de, ez az a fesz,szab amit a Bambitól vettem..Már most jobban tölt a dinamó ezzel a készülékkel,mit a hagyományos fekete magyar fesz.szabbal..sajnos, az eredetit nem győztem tisztogatni,néha állítgatni,hiszen nem napi használatban van a motor..Így,ezt megelégelve döntöttem az elektronikus mellett. Ám a magyar csak 2-ezres fordulat után kezdett tölteni,addig a töltés jelző is világított..
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval. \:D/ =D>

:smt038 :smt039
Nem fogsz benne csalódni,jobban bele gondolva nálam a fő baj nem is a gyengécske töltés(60w dinamó)hanem az energia tárolása volt a probléma(természetesen mind minden 6v ES-TS MZ-nél).A használati útmutató le is írja ha rendszeresen éjszaka használjuk töltsünk az aksira meg ilyenek...Sajnos ezt már a tervezéskor is tudták a Német mérnökök,az viszont nem is sejtették nappal is kell égetni a teljes világítást.És igen én itt látom a problémánk gyökereit amire talán itt a megoldás szerencsére fejlődik a világ és az akkumulátorok is.
Még valami: ha veszel ne a legkisebbet vedd sajnos én nem tudom az enyém mekkora mert le van kopva a felirata viszont méretre se kicsi"épen befér a tárolóba a tartó tálcába be se tudtam tenni,de mivel akár egy hónap állás után is van kürt,index lámpa és indul de hegeszteni is lehetne róla" gondolom nem kicsi.
Biztosan van olyan méret és kapacitás ami megfelel,ha ez ami nekem van megadja magát majd én is körülnézek de ha belegondolunk egy savas 2-3 évet bír egy zselés talán a dupláját vagy többet is a savas is 5-6000ft (és szar) akkor? Még anyagilag is jobban megéri a zselés.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2017.01.24. 15:46-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sziasztok! :smt006
Szia kupi!! :smt041
Köszönöm válaszod,a akkuval kapcsolatban. A Kis Simson Star-ban már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!. :-k .Szinte alig kell tölteni.bár a simsonnál csak az irányjelzőt,üres jelzőt használom,a park lámpát csak néha poénból....(szóval,szép ha világít este).De, téli időben kiszerelem,mielőtt feltenném tölteni,rámérek és 6.5v mutat a multiméter. Az MZ savas akku már ugyan annyi állás után mit az előbb említett zselés, már csak 6.2v mutat.Bizonyíték, hogy a zselés valóban jobban bírja a töltés nélküli eltelt időt.A savas akkum ebben az évben lesz 3-éves. Ugyanennyi idős a szelés is.
Írod kupi,,, hogy jobb az irányjelző működése, fénye,, állásnál is.Valóban , a simsonnál is ezt tapasztaltam,míg az MZ-nél a savas sokkal gyengébb.

Tanúság ebből, :roll: :-k ,az MZ-be is zseléset fogok betenni.Kipróbálom, valóban jobb lesz e az áram ellátásom.
Kép

Bocsánat a rossz kép minőségért de, ez az a fesz,szab amit a Bambitól vettem..Már most jobban tölt a dinamó ezzel a készülékkel,mit a hagyományos fekete magyar fesz.szabbal..sajnos, az eredetit nem győztem tisztogatni,néha állítgatni,hiszen nem napi használatban van a motor..Így,ezt megelégelve döntöttem az elektronikus mellett. Ám a magyar csak 2-ezres fordulat után kezdett tölteni,addig a töltés jelző is világított..
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval. \:D/ =D>

:smt038 :smt039
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

aronpfabian írta:
z25z írta:uraim! egy újabb élmény volt ez a gyors komment váltás, ezért is szeretek itt veletek fórumozni, mert a tapasztalatból és a szakmai hozzáértésből a végén csak kibontakozik a megoldás :D
Kis összegzésként akkor az eddigiek alapján elmondhatjuk, hogy MZ esetében semmi szükség az indító (savas) akkura. Jó választás lehet egy ciklikus zselés/agm mert nem kell a kifolyó savtól félni, (apropó ezek is ugyanúgy szulfátosodnak a pólusoknál?) az összes fogyasztó egyidejű használatát is elbírja, de nem szereti a túltöltést. Ez a gyakorlatban mit takarhat? Mondjuk egy hosszú túrán tartós 14,2V pl. pályán nyúzza az ember pár órán keresztül.... :-k
14.2V-nál nem lesz túltöltés (14.8V az abszolút határ). 15V már ne legyen. MZ-knél inkább a dinamót lehet komolyan túlgerjeszteni, ha a gyári szabályzót össze-vissza hajtogatták vagy fennhagyták (rosszabb esetben félreértésből RÖVIDREZÁRTÁK) a szabályzóellenállást az elektronikus feszültségszabályzó beszerelése után.

Az előző témára ezt találtam hasznosnak, a keretes részt érdemes elolvasni: http://batteryuniversity.com/learn/arti ... ss_mat_agm
Az AGM akkunak kisebb a belső ellenállása és ezért hamarabb reagál mind a terhelésre mind a töltésre mint a savas. Ennek lehet köze kupi tapasztalataihoz a viszonylag nagy terhelésen. A szulfátosodásra is kevésbé hajlamos, de a pólusokra kiülő sókristályok savasnál sem normális, a műanyag ház tömítetlenségére utal az érintekző körül.
Köszönet most már ezt is tudom. Tényleg ezért is jó itt ez a fórum tapasztalat megosztás és jelenségek megértése olyan emberek segítségével akik többet konyítanak a dolgokhoz,sokszor elgondolom menyivel egyszerűbb lett volna az életem ha van internet és ilyen fórum a 80-90 es évekbe.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:uraim! egy újabb élmény volt ez a gyors komment váltás, ezért is szeretek itt veletek fórumozni, mert a tapasztalatból és a szakmai hozzáértésből a végén csak kibontakozik a megoldás :D
Kis összegzésként akkor az eddigiek alapján elmondhatjuk, hogy MZ esetében semmi szükség az indító (savas) akkura. Jó választás lehet egy ciklikus zselés/agm mert nem kell a kifolyó savtól félni, (apropó ezek is ugyanúgy szulfátosodnak a pólusoknál?) az összes fogyasztó egyidejű használatát is elbírja, de nem szereti a túltöltést. Ez a gyakorlatban mit takarhat? Mondjuk egy hosszú túrán tartós 14,2V pl. pályán nyúzza az ember pár órán keresztül.... :-k
14.2V-nál nem lesz túltöltés (14.8V az abszolút határ). 15V már ne legyen. MZ-knél inkább a dinamót lehet komolyan túlgerjeszteni, ha a gyári szabályzót össze-vissza hajtogatták vagy fennhagyták (rosszabb esetben félreértésből RÖVIDREZÁRTÁK) a szabályzóellenállást az elektronikus feszültségszabályzó beszerelése után.

Az előző témára ezt találtam hasznosnak, a keretes részt érdemes elolvasni: http://batteryuniversity.com/learn/arti ... ss_mat_agm
Az AGM akkunak kisebb a belső ellenállása és ezért hamarabb reagál mind a terhelésre mind a töltésre mint a savas. Ennek lehet köze kupi tapasztalataihoz a viszonylag nagy terhelésen. A szulfátosodásra is kevésbé hajlamos, de a pólusokra kiülő sókristályok savasnál sem normális, a műanyag ház tömítetlenségére utal az érintekző körül.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

uraim! egy újabb élmény volt ez a gyors komment váltás, ezért is szeretek itt veletek fórumozni, mert a tapasztalatból és a szakmai hozzáértésből a végén csak kibontakozik a megoldás :D
Kis összegzésként akkor az eddigiek alapján elmondhatjuk, hogy MZ esetében semmi indokolja, hogy ultra konzervatív módon ragaszkodjunk az indító (savas) akkuhoz. Jó választás lehet egy ciklikus zselés/agm mert nem kell a kifolyó savtól félni, (apropó ezek is ugyanúgy szulfátosodnak a pólusoknál?) az összes fogyasztó egyidejű használatát is elbírja, de nem szereti a túltöltést. Ez a gyakorlatban mit takarhat? Mondjuk egy hosszú túrán tartós 14,2V pl. pályán nyúzza az ember pár órán keresztül.... :-k
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ez valószínűleg azt jelenti, hogy folyamatos nagy terhelés esetén tovább tudja a névleges feszültséghez közel tartani a feszültségét mint a savas. 6V rendszeren ez nagyon nem mindegy, gondolj csak arra, pár rozsdás saru mekkora galibát képes okozni (akár a dinamó teljes működését akadályozza)

A dolog elméleti oldalának utána fogok nézni :)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

Srácok az elektromos rendszerem jó,három éve lett átvezetékezve kompletten színre átmérőre szakemberrel...Sajnos attól se lett akkor jobb maga a dinamó komplettem már vagy a 4.volt rajta(van pár itthon)a feszszab is volt már pár fajta olcsó drága ilyen olyan és most itt ez a fránya aksi megoldott mindent.
Mondom nem vagyok villanyos szaki alap dolgokat megbabrálok sikeresen de ezt csak ezzel tudom magyarázni több tartalék van az aksiba.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:
aronpfabian írta: Az olcsóbb, riasztóba/tápegységbe való típusoknak a kivezetései olyan vékonyak, hogy nem bírják (pontosabban: nehogy bírják ;) ) az önindító nagy áramigényét.
de egy olyan szituációt, hogy éjszaka meg kell állni és kell a világítás, az előző számokkal élve 76W+mondjuk egy elakadás jelző 4x21W (nyilván a villogás miatt nem lesz folyamatos 84W terhelés) de legyen úgy 100W töltés nélkül ez cca 8,3A ezt elbírja tartósan? (nyilván egy 9Ah-s akkunál max 1 órát :mrgreen: )
Több 10 amperekről van szó amit nem bír. Az önindító áramfelvétele nem összehasonlítható 1-2 izzóéval :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

aronpfabian írta: Az olcsóbb, riasztóba/tápegységbe való típusoknak a kivezetései olyan vékonyak, hogy nem bírják (pontosabban: nehogy bírják ;) ) az önindító nagy áramigényét.
de egy olyan szituációt, hogy éjszaka meg kell állni és kell a világítás, az előző számokkal élve 76W+mondjuk egy elakadás jelző 4x21W (nyilván a villogás miatt nem lesz folyamatos 84W terhelés) de legyen úgy 100W töltés nélkül ez cca 8,3A ezt elbírja tartósan? (nyilván egy 9Ah-s akkunál max 1 órát :mrgreen: )
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:Hááát nem tudom.... :-k teljesítmény helyett lehet szerencsésebb lenne inkább kapacitásról beszélni? Azt írtad, hogy a nagyobb teljesítményt át tudja hidalni a riasztó akku. Pedig az elmélet szerint a nagy áramigényt az indító szolgálja ki jobban. Mondjuk nem tudom, hogy mennyi az az idő. Ha csak 10-40 másodperc akkor ok. Ilyesmikre vonatkozott igazából a kérdés, hogy valaki szakmailag is meg tudja-e magyarázni melyik a jobb és miért és mik a buktatók? Félre ne érts, eszem ágában nincs sem ellenkezni, sem kötekedni veled. Csak olyan "fasz" vagyok, hogy szeretem a tudományos magyarázatot hozzá és nem elégít ki az, hogy kipróbáltam és működik :wink:
Ehhez bele kéne látni kupi elektromos rendszerébe, hogy mitől működött jobban az index. Talán magasabb volt a feszültség még a lemerülés határán is? Esetleg valóban gyári hibás volt a savas akksi amivel összehasonlította (a boltos állítása ellenére - ugye azért ő erősen ellenérdekelt a gyári hiba elismerésében)? Azért valljuk be, nem igazán vannak már jelen a nagy márkák a 6V motorkerékpár-akkumulátorok piacán...

Szerk.: a szabályzással tuti nem volt gond, mert a túlfeszültségre az AGM érzékenyebb, hamarabb tönkrement volna.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2017.01.23. 22:23-kor.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

z25z írta:Hááát nem tudom.... :-k teljesítmény helyett lehet szerencsésebb lenne inkább kapacitásról beszélni? Azt írtad, hogy a nagyobb teljesítményt át tudja hidalni a riasztó akku. Pedig az elmélet szerint a nagy áramigényt az indító szolgálja ki jobban. Mondjuk nem tudom, hogy mennyi az az idő. Ha csak 10-40 másodperc akkor ok. Ilyesmikre vonatkozott igazából a kérdés, hogy valaki szakmailag is meg tudja-e magyarázni melyik a jobb és miért és mik a buktatók? Félre ne érts, eszem ágában nincs sem ellenkezni, sem kötekedni veled. Csak olyan "fasz" vagyok, hogy szeretem a tudományos magyarázatot hozzá és nem elégít ki az, hogy kipróbáltam és működik :wink:
Jó igazad van nem vagyok elektromos szaki a lényeg jó! Amit viszont irtatok is az a töltő,én is vettem hozzá egy finom"töltőt igaz nincs rá szükség

.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Hááát nem tudom.... :-k teljesítmény helyett lehet szerencsésebb lenne inkább kapacitásról beszélni? Azt írtad, hogy a nagyobb teljesítményt át tudja hidalni a riasztó akku. Pedig az elmélet szerint a nagy áramigényt az indító szolgálja ki jobban. Mondjuk nem tudom, hogy mennyi az az idő. Ha csak 10-40 másodperc akkor ok. Ilyesmikre vonatkozott igazából a kérdés, hogy valaki szakmailag is meg tudja-e magyarázni melyik a jobb és miért és mik a buktatók? Félre ne érts, eszem ágában nincs sem ellenkezni, sem kötekedni veled. Csak olyan "fasz" vagyok, hogy szeretem a tudományos magyarázatot hozzá és nem elégít ki az, hogy kipróbáltam és működik :wink:
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:de ha olyan kurva jó, akkor miért nem azt használja mindenki
Miért nem használ mindenki elektronikus gyújtást, miért használja mindenki a rohadtdrága magyar fesz.szab.-t az ötödannyiba kerülő és 10x annyira megbízható Lada helyett, sorolhatnám estig :) nem ismerik, nem mernek belenyúlni a rendszerbe, nem foglalkoznak vele mert eddig is "jó" volt stb

Az AGM/VRLA akkumulátor 100% felcserélhető a hagyományos savassal, annál igénytelenebb, jobban bírja a mélykisütést és utántöltés nélküli tárolást, emellett nem mar szét maga körül mindent. Egyetlen hátránya hogy ha elforraltad az elektrolitot egy rajtfelejtett szovjet töltővel vagy hibás feszültségszabályzóval, akkor nem tudod utántölteni desztillált vízzel. Tehát a nem rendeltetésszerű használatot nem díjazza (amit a savas se igazán)
Az olcsóbb, riasztóba/tápegységbe való típusoknak a kivezetései olyan vékonyak, hogy nem bírják (pontosabban: nehogy bírják ;) ) az önindító nagy áramigényét.

MZ-n nincsen önindító, tehát nem kell az annak ellátására is alkalmas, drága gépjármű AGM-et megvenni.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

z25z írta:Másik topicban beszélgettetek riasztó akku használatáról savas helyett. Én nem igazán értek hozzá, csak amennyit innen-onnan hallottam/olvastam. Az alapján ha jól értelmezem akkor a savas akkuk azok indító akkuk: hirtelen nagy áram leadására képes, de nem tesz neki jót a hosszú folyamatos merítés. Ezzel szemben a ciklikus, ami lehet felitatott üvegszálas (AGM) vagy zselés (maga az elektrolit gél?) az ellenkezőleg: nem bírja a hirtelen nagy áramfelvételt, de jól tűri a hosszú kisütést?
Mivel az MZ-ken nincs önindító ezért józan paraszti ésszel belegondolva tényleg jobb választásnak tűnik egy ciklikus akku, de ha olyan kurva jó, akkor miért nem azt használja mindenki?
Valaki el tudná mondani szájbarágósan, hogy miért jó választás a riasztó akku? Nincs semmi hátránya a savashoz képest? Jó az MZ töltése hozzá? stb.

Előre is köszi!
Közbe szerintem meg is írtam amire kíváncsi vagy,még azt teszem hozzá eddig csak előnye van nálam(közel 22 éves savas aksizgatás után mondom).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kupi »

szketo"
Az előbbi zselés aksi témáról: nekem a kis Ts már 1990 óta van meg de új korától ismerem,ez a 6v és a gyenge 60w dinamó a gyenge pontja sajnos új korába is ez volt. Nagyon sok évi kínlódás"sok próbálkozás után kb két éve a véletlen adta a kezembe a megoldást.
Egy szép napon lecseréltem savas már halódó kb 2 éves aksimat de az új egy hét után Bp közepén meghalt! Haza vergődtem kényszer gyújtáson(TS előnye) mivel garanciás volt próbáltam érvényesíteni de Dankovics úr kemény ember kijelentette:szar a töltésem! Kaptam egy MÉH telepes barátomtól egy 6v szemétből való riasztó aksit ameddig a garanciális buli lezajlik(a töltésem akkor és azóta is úgy van jó működik gyári szabályzóval).
Teltek a hetek motoroztam és meglepetésemre kiválóan működött a motor lámpa és az irányjelző meg minden,elkezdtem itthon tesztelgetni alapjáraton lámpa index és több percig bírta! Aztán kicserélték a savast bele is tettem de ez már szinte egy piros lámpánál lemerült alapjáraton,ki is dobtam azóta is ezzel a kapott"zseléssel járok ezt télen is bent hagyom jelenleg is teljesen üzembiztos vele.A titok az szerintem ez az aksi(vagy ellem vagy mi)sokkal nagyobb teljesítményű ezáltal át tudja hidalni a nagyobb terhelést vagy a töltés kiesést pl alapjáraton egy lámpánál állva indexelgetve...Soha többet savas.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Másik topicban beszélgettetek riasztó akku használatáról savas helyett. Én nem igazán értek hozzá, csak amennyit innen-onnan hallottam/olvastam. Az alapján ha jól értelmezem akkor a savas akkuk azok indító akkuk: hirtelen nagy áram leadására képes, de nem tesz neki jót a hosszú folyamatos merítés. Ezzel szemben a ciklikus, ami lehet felitatott üvegszálas (AGM) vagy zselés (maga az elektrolit gél?) az ellenkezőleg: nem bírja a hirtelen nagy áramfelvételt, de jól tűri a hosszú kisütést?
Mivel az MZ-ken nincs önindító ezért józan paraszti ésszel belegondolva tényleg jobb választásnak tűnik egy ciklikus akku, de ha olyan kurva jó, akkor miért nem azt használja mindenki?
Valaki el tudná mondani szájbarágósan, hogy miért jó választás a riasztó akku? Nincs semmi hátránya a savashoz képest? Jó az MZ töltése hozzá? Mekkora az az áramerősség amit tartósan ki lehet venni egy ciklikusból? (mondjuk egy töltés nélküli fényszóróhasználat kb: 55+5+4+(6x2) ~ 76W ~ 6,4 A stb.

Előre is köszi!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2017.01.23. 22:02-kor.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli »

srácok valaki vállal elektronikus gyújtás rendberakást?a gyárira gondolok,panelon el van öregedve pár alkatrész.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, megnéztem ,nem 4A hanem 16A, ezt a 4ampert honnan szedtem nem tudom ,lehet nem iszok rendesen? üdv. juragy
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok AZT HISZEM 4A nem zárom ki hogy több de meg fogom nézni üdv. juragy
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

jura györgy írta:sziasztok, én csak annyit tenék hozá hogy 1 biztositékom van ami 1 késes főbizti azt hiszem 4A eddig még nem volt gond a 19 év és a 43000 km.alatt üdv. juragy
Az vagy nem 4A, vagy nem rajta keresztül folyik az áram. Ilyen kicsi biztosítékkal felkapcsolod a fényszórót és azonnal leolvad, nemhogy még indexet vagy féket használtál volna...
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, én csak annyit tenék hozá hogy 1 biztositékom van ami 1 késes főbizti azt hiszem 4A eddig még nem volt gond a 19 év és a 43000 km.alatt üdv. juragy
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 476
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Meglátszik,hogy anno nem volt net.. :)
Amatőr,... a rádióamatőr
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 476
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Nekem 26 éve 8 A-s van benne! :wink: Bár a gyári fesszabot az első héten kihajítottam.
Amatőr,... a rádióamatőr
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Magyarul azt irtad amit én csak tudományosabban.
Nem dől össze a világ ha 4A-os van ott :D

Egyébként meg a gyári adatok sem bztos hogy annyira hű de pontosan kiszámoltak,lásd az akku kapacitást amit többször is módositottak
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta:Tegye fel a kezét akinek volt már problémája abból hogy nem 2A bizti volt a gerjesztőszálnál hanem 4A.

Azt már csak halkan mondom hogy vannak akik ki is iktatják,mert eléggé felesleges dolog.
Ha 4A ellátná azt a feladatot amire tervezték, nem szórakoztak volna az üvegbiztosítékos félmegoldással. Más kérdés hogy valószínűleg ez a biztosíték, ahogy az index előtt lévő is, csak a kőkorszaki gyári elektromos berendezések tipikus működési hibái esetén szükséges (indexnél elszakadt hőszál, itt talán beégett szabályzónyelv?), elektronikus esetén kevésbé lényeges.

Egy késes biztosíték erre a körre mindenesetre nem sok vizet zavar, és legalább szükség esetén leold. Ilyen megoldásnál elhanyagolható a kontakthiba esélye, a gyárit meg pont amiatt szokták átkötni.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Tegye fel a kezét akinek volt már problémája abból hogy nem 2A bizti volt a gerjesztőszálnál hanem 4A.

Azt már csak halkan mondom hogy vannak akik ki is iktatják,mert eléggé felesleges dolog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:késesben nem találtam a közelemben egyetlenn autósboltban sem 2A-t, talán 4-es volt a legkisebb, az már sok?
A trafót miért kérdezted? Kellene? :D
4A már sok. Nagyobb elektronikai boltban találsz 2-eset (pl. Lomex). Tudok neked adni ha legközelebb találkozunk :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

késesben nem találtam a közelemben egyetlenn autósboltban sem 2A-t, talán 4-es volt a legkisebb, az már sok?
A trafót miért kérdezted? Kellene? :D
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sunbim írta:ami kvarchomokkal van kitöltve az felépítéséből adódóan; lassú kiolvadású szokott lenni.
És itt Simson/MZ esetén megint a praktikus okok állnak az villamos tulajdonságok előtt: a kitöltött biztosíték kevésbé érzékeny a rázkódásra így kevésbé hajlamos mechanikai hatásra leválni a szál az érintkezőről.

Csúnya félmegoldás az egész. Tessék késeset használni ;)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Elektronikát védenek vele,azért tett a gyár elektronikai üveg biztosítékot ide.

FF - szupergyors
F - gyors
T - lassú
TT- nagyon lassú
jelölés nélküli - normál kiolvadású
250V - névleges feszültség

A névleges áramot is legtöbb gyártó mértékegységgel együtt írja rá (esetleg A-ban) ami kvarchomokkal van kitöltve az felépítéséből adódóan; lassú kiolvadású szokott lenni.
Utóbbiaknál az olvadószál felmelegedését nagyobb hőtehetetlenséget biztosító fémcseppnek az olvadószálra helyezésével késleltetik. A nagyobb feszültségen alkalmazott nagy áramú gyors kioldású biztosítóknál úgy érik el a kiolvadáskor keletkező ív gyors megszakítását, hogy az üvegcsövet kvarchomokkal töltik, mely az ív hatására megolvadva megszakítja az ívet.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nagyon köszönöm a mindent kimerítő válaszod =D> Ennek a trafónak az alján nem találok semmi írást. Ezt anno a taxis haveromtól kaptam amikor még megvolt az S50-es simsonom. Neki /1-ese volt régen és azt mondta ez volt neki tartalékban hozzá. De íme pár kép:
Kép

Kép

Kép
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:Uraim! Adott egy trafó (sztem 6V, mert 1975 van beleütve) És gondoltam kimérem. Multiméter 20 kOhm állásba téve, az egyik mérőcsúcs a nagyfesz tüskére majd a másik mérőcsúcsot akár az 1, akár a 15-ös kivezetésre tettem kb. 8 kOhm ellenállást kaptam. Ha az 1-15 között próbáltam, akkor pedig mérhetetlenül alacsonyat, 200 Ohm-os tartományban volt mérhető érték, de ez már a szálszakadás üzemmód is egyben. És sípolt is, hogy nincs szakadás. :evil: Akkor ezt jól sejtem, hogy zárlatos és kuka?

és még egy kérdés: nekem 2A-es üvegbiztosítékkal van a gerjesztés védve, pakolászgattam és azt vettem észre hogy a tartalék üvegbiztosítékon T2A 250V van beleütve. Ez most akkor mi, nem jó a tartalékbiztim vagy tök mindegy hogy 250V a 2A az akkor is 2A és jó ez.
Ez így tökéletes. A 6V trafó primer körének ellenállása hatalmas, 1.5 egész Ohm! :) A szekunder ellenállás is jó 8 kOhmmal. Zárlatos trafó sajnos általában működés közben szokott kiderülni, a multiméter nem küld rá akkora feszültséget hogy átüssön.
Az aljáról kérhetek képet? Ott szokott lenni cikkszám meg az is hogy hány voltos rendszerhez való.

És a másik is jó, T jelű (késleltetett kioldású) üvegbiztosíték, vagy normál ATO késes biztosíték kell a gerjesztőkörre. 250V is rendben van, akkor lenne gond ha pl. 5V lenne ráírva, mert annál nagyobb feszültségű a rendszered.

Amúgy az üvegbiztosítékos dolognak elég prózai oka van: Simsonnál is, MZ-nél is olyan kis áramerősségű rendszert kell védeni, amilyenhez nem létezik hagyományos hengeres (DIN72581/1) biztosíték, ugyanis a két sapka között ilyen vékony szál magától elszakadna. A késes (ATO) biztosíték szerkezete masszívabb, abból gyártanak, mert nem esik szét magától.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Márton »

Az 1-15 kivezetés között néhány Ohm ellenállásnak kell lenni. Ilyenkor már szoktak sípolni a multiméterek.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Uraim! Adott egy trafó (sztem 6V, mert 1975 van beleütve) És gondoltam kimérem. Multiméter 20 kOhm állásba téve, az egyik mérőcsúcs a nagyfesz tüskére majd a másik mérőcsúcsot akár az 1, akár a 15-ös kivezetésre tettem kb. 8 kOhm ellenállást kaptam. Ha az 1-15 között próbáltam, akkor pedig mérhetetlenül alacsonyat, 200 Ohm-os tartományban volt mérhető érték, de ez már a szálszakadás üzemmód is egyben. És sípolt is, hogy nincs szakadás. :evil: Akkor ezt jól sejtem, hogy zárlatos és kuka?

és még egy kérdés: nekem 2A-es üvegbiztosítékkal van a gerjesztés védve, pakolászgattam és azt vettem észre hogy a tartalék üvegbiztosítékon T2A 250V van beleütve. Ez most akkor mi, nem jó a tartalékbiztim vagy tök mindegy hogy 250V a 2A az akkor is 2A és jó ez.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok BUÉK, Zoli én helyedben cserélnék 1 gyujtótrafót még mielőtt beruháznék valamilyen más gyujtásba 1 hibás de még müküdő trafó tud érdekes dolgokat produkálni üdv. juragy
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 44 vendég