Blokk
Re: Blokk
Mikor hazahoztam a gépet ,a blokk alján lévő leeresztő csavart vettem ki (amiben golyó van rugóval előfeszítve..), a szint ellenőrző csavar is ki volt tekerve, így volt (mind 2 csavar kiszedve), vödör alatta kb 40 percig és nem folyt már belőle az olaj. Ekkor csavarok vissza és 9dl friss olaj bele.
Ma levettem a spirált és beindítottam, álló helyzetben járattam, sőt felállítva a középső támaszra végig járattam a sebesség fokozatokban, de nem jött egy csepp olaj sem a spirál meghajtó tengelynél. Szuszogó tiszta, átjárható. Próbáltam megfigyelni egy nylon zacsi segítségével a szuszogón keresztül, nem-e keletkezik nyomás, vagy vákuum a blokkban. Nem szívott és nem is nyomott gázt a zacsiból, zacsiba. Szóval így útra keltem, de 30km után tiszta olaj lettem megint . A fordulatszámmérő órából ömlött az olaj, ami a spirálon keresztül jutott oda.
Ma levettem a spirált és beindítottam, álló helyzetben járattam, sőt felállítva a középső támaszra végig járattam a sebesség fokozatokban, de nem jött egy csepp olaj sem a spirál meghajtó tengelynél. Szuszogó tiszta, átjárható. Próbáltam megfigyelni egy nylon zacsi segítségével a szuszogón keresztül, nem-e keletkezik nyomás, vagy vákuum a blokkban. Nem szívott és nem is nyomott gázt a zacsiból, zacsiba. Szóval így útra keltem, de 30km után tiszta olaj lettem megint . A fordulatszámmérő órából ömlött az olaj, ami a spirálon keresztül jutott oda.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Azért láttam én már csodát blokk belsőben.kolibri írta:Köszönöm a gyors válaszokat! Mikor megvettem , leengedtem a hajtóműből az olajat (kb 5dl lehetett, e kevés mennyiséggel is termelte kifele...) és feltöltöttem ~9dl ment bele, így az olaj szint is jónak tűnik.
A "szuszogó" kapcsán adnátok kicsit több infót ? Hátha az lesz a megoldás! Előre is köszönöm! Jelenleg így nem tudom használni, mert kb 20km motorozás után folyik rólam is az olaj...
Az olajleengedésnél mindkét lehetőségnél kiszedted a csavart, vagy csak az egyiket?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Sík talajon állva szedd ki a nívócsavart, tegyél alá egy edényt, amibe csoroghat az olaj, és hagyd így egy estét. Így a szint tuti jó lesz.
A betöltőnyílás gumidugója egyben a szuszogó is, annak átjárhatónak kell lennie. Ha a szint rendben, és a szuszogó is, akkor sanszos hogy valami miatt nyomás van a váltóházban, pl rossz szimering miatt...
A betöltőnyílás gumidugója egyben a szuszogó is, annak átjárhatónak kell lennie. Ha a szint rendben, és a szuszogó is, akkor sanszos hogy valami miatt nyomás van a váltóházban, pl rossz szimering miatt...
Re: Blokk
Köszönöm a gyors válaszokat! Mikor megvettem , leengedtem a hajtóműből az olajat (kb 5dl lehetett, e kevés mennyiséggel is termelte kifele...) és feltöltöttem ~9dl ment bele, így az olaj szint is jónak tűnik.
A "szuszogó" kapcsán adnátok kicsit több infót ? Hátha az lesz a megoldás! Előre is köszönöm! Jelenleg így nem tudom használni, mert kb 20km motorozás után folyik rólam is az olaj...
A "szuszogó" kapcsán adnátok kicsit több infót ? Hátha az lesz a megoldás! Előre is köszönöm! Jelenleg így nem tudom használni, mert kb 20km motorozás után folyik rólam is az olaj...
Re: Blokk
Mézd meg nincs e kosz a blokk szuszogójában.aronpfabian írta:Mégsem OK valami az olajszinttel, ha a fordulatszámmérőnél folyik ki. Remélem nem "nívóig" lett töltve (hibás módszer, 2-3 liter olaj is belemehet a 9 dl-t igénylő blokkba míg átszivárog a csavarig és szinthez ér...)kolibri írta:Sziasztok!
Új ETZ 250 tulajdonos vagyok. Kérem segítsetek az alábbi problémában: A fordulatszám kihajtás ház csavarjai alól folyt az olaj ,így a csavarokat már letömítettem (kenderkóc). Viszont most az olaj a fordulatszámmérő meghajtó spirálon keresztül egészen a mérőóráig felmegy és onnan száll szerte szét a széllel... A kihajtás fedél alatt lévő O-gyűrű jónak tűnt, az olaj szint is optimális, így nem tudom a hiba okát!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Mégsem OK valami az olajszinttel, ha a fordulatszámmérőnél folyik ki. Remélem nem "nívóig" lett töltve (hibás módszer, 2-3 liter olaj is belemehet a 9 dl-t igénylő blokkba míg átszivárog a csavarig és szinthez ér...)kolibri írta:Sziasztok!
Új ETZ 250 tulajdonos vagyok. Kérem segítsetek az alábbi problémában: A fordulatszám kihajtás ház csavarjai alól folyt az olaj ,így a csavarokat már letömítettem (kenderkóc). Viszont most az olaj a fordulatszámmérő meghajtó spirálon keresztül egészen a mérőóráig felmegy és onnan száll szerte szét a széllel... A kihajtás fedél alatt lévő O-gyűrű jónak tűnt, az olaj szint is optimális, így nem tudom a hiba okát!
Re: Blokk
Sziasztok!
Új ETZ 250 tulajdonos vagyok. Kérem segítsetek az alábbi problémában: A fordulatszám kihajtás ház csavarjai alól folyt az olaj ,így a csavarokat már letömítettem (kenderkóc). Viszont most az olaj a fordulatszámmérő meghajtó spirálon keresztül egészen a mérőóráig felmegy és onnan száll szerte szét a széllel... A kihajtás fedél alatt lévő O-gyűrű jónak tűnt, az olaj szint is optimális, így nem tudom a hiba okát!
Új ETZ 250 tulajdonos vagyok. Kérem segítsetek az alábbi problémában: A fordulatszám kihajtás ház csavarjai alól folyt az olaj ,így a csavarokat már letömítettem (kenderkóc). Viszont most az olaj a fordulatszámmérő meghajtó spirálon keresztül egészen a mérőóráig felmegy és onnan száll szerte szét a széllel... A kihajtás fedél alatt lévő O-gyűrű jónak tűnt, az olaj szint is optimális, így nem tudom a hiba okát!
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Blokk
Egy a lényeg: Nem szabad megvárni amíg magától hullik szét! ...és nem szabad "kísérletezni",hogy vajon mennyit bírnak ki a csapágyak. Én erre fáztam rá,pedig tudtam,hogy lóg a lánckerék csapágy. mire kicseréltem volna,szétment,mire hazaértem szétverte a váltót is. Igaz, hazavitt !Stephanus írta:mumus írta:Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető
Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?
Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Nem értek a 150-esekhez, de így látatlanban tippelnék egy főtengely csapágyat. Abban viszont biztos vagyok, hogy nem a motor típushibája miatt tágult ki a csapágyfészek, hanem kókányolás miatt. De ez azért nem feltétlenül egy megoldhatatlan probléma. Nagyon jó csapágy-ragasztókat lehet kapni, de a csapágy-fészek felhegesztése + újramunkálása sem lehetetlen.mumus írta:Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető
Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?
Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
Viszont alkualapnak biztos, hogy nagyon jó az ilyen.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Azért azt is számba kell venni, ha pl. nekem, vagy akárkinek lenne több járműve, és meg kell válni valamelyiktől, világos , hogy nem a tip-top , üzembiztos hibátlan gépet dobják piacra...
Re: Blokk
Köszönöm a választ. Elgondolkodtató, hogy foglalkozzak-e a motorral...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Többszöri, minden szakszerűséget nélkülöző szerelésre tudok gondolni. Elég nehéz "megoldani" hogy egy ilyen hiba összejöjjön. Nem igazán lehet jó állapotban a motor többi része sem ez alapjánmumus írta:Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető
Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?
Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
Re: Blokk
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető
Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?
Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető
Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?
Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Egyszerre csak egy dolgot módosíts és utána hosszabb ideig teszteld az új felállást (kivétel ha használhatatlan a motor vele)
Harmadgáznál az alapjárati rendszert és főleg a tűállást nézegetném.
Az N3 karbi nem a leghibatűrőbb szerkezet a világon, 25-30 éves korában az élettartamát (~30.000km) akár többször kiszolgálva már nem igazán lesz pontos
Harmadgáznál az alapjárati rendszert és főleg a tűállást nézegetném.
Az N3 karbi nem a leghibatűrőbb szerkezet a világon, 25-30 éves korában az élettartamát (~30.000km) akár többször kiszolgálva már nem igazán lesz pontos
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
30N3-1 a karbi. Kb a gázásllás első egyharmada után, az nagyjából a 3000 fordulat környéke, itt viszont a motor picit rángat, talán keveset kap. Köszi a tippet, megpróbálom egyel nagyobb alapjárati és egyel kisebb főfúvókával megjáratni, talán az mindkét problémán segíthet.aronpfabian írta:Ha hidegen jó, melegen meg egyre rosszabb, akkor általában sok benzint kap. Nézd meg melyik gázállásból nem tudod továbbhúzni, és annak megfelelően állíts (alapjárati rendszer, tűpozíció, főfúvóka)Szebik András írta:Sziasztok!
Egy megfigyelt problémám lenne, amire nem találok magyarázatot. Vagyis elképzelésem van, de annak nem örülnék.
Szóval a kis 250-es szépen megyeget, külterületen a 90-es tempót jól bírja egy-két falu erejéig, mikor még nem teljesen üzemmeleg, de már melegnek tekinthető a motor. Ekkor, még viszonylag dinamikusan gyorsul is, bár nem szoktam nyúzni. Aztán kb mikor a teljes blokk átmelegedik, elgyengül. A faluból kiérve alig gyorsul, egy kis szembe szél (max 30km/h-ás szél) esetén meg a 90-et elérni csak hasalva, hosszú nyélgázzal tudom 4-ben, aztán 5-ben meg már csak tartani tudja, persze ahhoz is nyélgáz kell. Ja egy széllökés esetén meg 70-re visszaesik.
Nagyjából a Simsonon volt hasonló érzésem.
Mi a vihar lehet ennek a jelenségnek az oka?
Re: Blokk
Közben találtam egy tényleg gyárit. Az más. Ilyet kapni a boltba
Re: Blokk
Hali!
Olyan kérdésem lenne hogy ez gyári kuplungagy?
Olyan kérdésem lenne hogy ez gyári kuplungagy?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ha hidegen jó, melegen meg egyre rosszabb, akkor általában sok benzint kap. Nézd meg melyik gázállásból nem tudod továbbhúzni, és annak megfelelően állíts (alapjárati rendszer, tűpozíció, főfúvóka)Szebik András írta:Sziasztok!
Egy megfigyelt problémám lenne, amire nem találok magyarázatot. Vagyis elképzelésem van, de annak nem örülnék.
Szóval a kis 250-es szépen megyeget, külterületen a 90-es tempót jól bírja egy-két falu erejéig, mikor még nem teljesen üzemmeleg, de már melegnek tekinthető a motor. Ekkor, még viszonylag dinamikusan gyorsul is, bár nem szoktam nyúzni. Aztán kb mikor a teljes blokk átmelegedik, elgyengül. A faluból kiérve alig gyorsul, egy kis szembe szél (max 30km/h-ás szél) esetén meg a 90-et elérni csak hasalva, hosszú nyélgázzal tudom 4-ben, aztán 5-ben meg már csak tartani tudja, persze ahhoz is nyélgáz kell. Ja egy széllökés esetén meg 70-re visszaesik.
Nagyjából a Simsonon volt hasonló érzésem.
Mi a vihar lehet ennek a jelenségnek az oka?
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
Sziasztok!
Egy megfigyelt problémám lenne, amire nem találok magyarázatot. Vagyis elképzelésem van, de annak nem örülnék.
Szóval a kis 250-es szépen megyeget, külterületen a 90-es tempót jól bírja egy-két falu erejéig, mikor még nem teljesen üzemmeleg, de már melegnek tekinthető a motor. Ekkor, még viszonylag dinamikusan gyorsul is, bár nem szoktam nyúzni. Aztán kb mikor a teljes blokk átmelegedik, elgyengül. A faluból kiérve alig gyorsul, egy kis szembe szél (max 30km/h-ás szél) esetén meg a 90-et elérni csak hasalva, hosszú nyélgázzal tudom 4-ben, aztán 5-ben meg már csak tartani tudja, persze ahhoz is nyélgáz kell. Ja egy széllökés esetén meg 70-re visszaesik.
Nagyjából a Simsonon volt hasonló érzésem.
Mi a vihar lehet ennek a jelenségnek az oka?
Egy megfigyelt problémám lenne, amire nem találok magyarázatot. Vagyis elképzelésem van, de annak nem örülnék.
Szóval a kis 250-es szépen megyeget, külterületen a 90-es tempót jól bírja egy-két falu erejéig, mikor még nem teljesen üzemmeleg, de már melegnek tekinthető a motor. Ekkor, még viszonylag dinamikusan gyorsul is, bár nem szoktam nyúzni. Aztán kb mikor a teljes blokk átmelegedik, elgyengül. A faluból kiérve alig gyorsul, egy kis szembe szél (max 30km/h-ás szél) esetén meg a 90-et elérni csak hasalva, hosszú nyélgázzal tudom 4-ben, aztán 5-ben meg már csak tartani tudja, persze ahhoz is nyélgáz kell. Ja egy széllökés esetén meg 70-re visszaesik.
Nagyjából a Simsonon volt hasonló érzésem.
Mi a vihar lehet ennek a jelenségnek az oka?
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Nem feltétlen ide való kérdés de kapcsolódik picit a témához. Ha már bejáratás...Bejáratos 72,5-re fúrt hengerem 620. km-nél elkezdett csörögni a 2 éves Bambi Kipufogóm.. Alapjáraton lehet hallani, hogy valami zörög benne... Levéve sem tapasztaltam, hogy valami csörögne, pedig megráztam minden irányban nem csörög... De a vége kicsit mintha kijött volna, ezt gumi kalapáccsal vissza tudom pofozni, vagy maradjon?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
szakember furta, préssávként a motorevüben olvastam róla, dugókat ösze hasomlitottam méret különbséget nem találtam rajta persze kivétel az átmérő igaz amit kiszereltem(ami megragadt) az sem eredeti de ezzel jól ment a gép de melegedett is rendesen gondolom ezt a hőt már nem tudta elviselni ekkor a préssáv 1mm volt ,100-115 között használtam igaz a fogyasztás is 5,5 volt de kisfordulaton 5ből tudtam gyorsitani na nem azt mondom hogy ki ugrott alólam de nem kellet visza kapcsolni örvendtem hogy így 30 év felleti gépem ilyen jól megy nem sokáig tartott megragadt el is estem vele de ez már a múlté
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Fúrás után a persely ablakai ki lettek törve/reszelve?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
csökkentetem a préssávot most 1,5, valamenyit javult, fötenely csapágy nem lehet rosz mert mikor még a megszorult henger dugó páros volt rajta nem csörgött abszolut, kicsivel több let az erő is világitással nem esik visza , előzöleg 1000 el eset visza 4000 ről kérdeztem itt még a multkor véleményt berta dugórol mindenki azt mondta nincs velük gond
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.05.08. 16:39-kor.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
A túl nagy préssáv okozhat detonációt annak ellenére is, hogy ilyenkor a sűrítési végnyomás kisebb. A préssáv által, az égéstérben keltett örvénylés szerepe a detonációs hajlam csökkentése. Aztán hogy a te csörgésed detonáció-e az meg egy másik kérdés. A 3000-nél kezdődő ronda hangot nálam főtengely csapágy okozott.jura györgy írta:sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy a túl nagy préssáv (2 mm fölött van ,hogy épen mennyi nem tudom) okozhat-e csörgést, 3000 fölöt kezd csörögni ez alatt szép hangja van üdv. juragy
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Sajnos volt már nekem is hasonló élményem"anno egy Ts felújításnál,minden szép és jó volt azt mégse(csörgött mind a kígyó)azon a motoron akkor frissiben dugót és gyűrűket cseréltem és lás csodát nem csörgött.Szerintem a dugó gyűrű hornyai vagy maga a gyűrűk nem voltak frankók"sajnos néha bele lehet futni ilyenbe. Ambika dugó felejtős(én még jót nem láttam belőle) sajnos sok boltba minden Berta"ami dugattyú kezedbe nyomnak egyet azt szia.jura györgy írta:hát faragva nem volt, egyébként mos lett furva, új BERTA dugó 70,46mm csak a henger más és a dugó, nem mondom hogy a hengerfej fémtiszta , ahogy elinditom már csőrőg de anyira hogy nincs bátorságom ki menni, erő se sok van frisen furt henger és tulnagy préssáv gondolom okozhat gyengeséget
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Nekem bőven 3 is volt, de ez nem okozott nagy problémát. Csak lomha volt mintha egy Simson lenne... A hosszú történetemben leírtam ezzel kapcsolatban mindent.ETZ-nél a préssáv 0,9...1,2mm lehet a gyári értékek, és a szakirodalom szerint.jura györgy írta:sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy a túl nagy préssáv (2 mm fölött van ,hogy épen mennyi nem tudom) okozhat-e csörgést, 3000 fölött kezd csörögni ez alatt szép hangja van üdv. juragy
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Ha nagy a préssáv,akkor gyenge lesz a motorod.Gondolom indításnál könnyű a berugókart lenyomni.A hengertalp tömítésed(henger-blokk között) nem túl vastag?Olyankor nem megy fel a dugattyú teljesen.
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Blokk
Mekkora lehet a préssáv? Biztos,hogy etz dugó,és nem /1? Nem egyforma a magasságuk. Ha,csak fúrva volt,akkor esetleg gyűrűgond,vagy csapszeg lóg a dugóban? Nem tudom mi volt cserélve.... Lehet egy kis kezdeti "gyengeség" fúrás után,de szerintem ha jó a fúrás minősége,akkor ez nem lehet jelentős.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
hát faragva nem volt, egyébként mos lett furva, új BERTA dugó 70,46mm csak a henger más és a dugó, nem mondom hogy a hengerfej fémtiszta , ahogy elinditom már csőrőg de anyira hogy nincs bátorságom ki menni, erő se sok van frisen furt henger és tulnagy préssáv gondolom okozhat gyengeséget
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Blokk
Ha nagyobb a préssáv,attól biztosan nem csöröghet,hacsak a hengerfej és a kompressziótér nincsen megfaragva házilag. Én mérnék egy sürítési végnyomást a tistánlátás kedvéért,de ha úgy van,akkor valószínű hogy nem is onnan jön a "csörgés". A hengerfej kokszosodás is okozhat csörgést. Mivel az izzó koksz kisebb robbanásokat hoz létre,ez adja azt a hangot. Trabantoknál volt ez jellemző.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy a túl nagy préssáv (2 mm fölött van ,hogy épen mennyi nem tudom) okozhat-e csörgést, 3000 fölöt kezd csörögni ez alatt szép hangja van üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.05.08. 08:22-kor.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
TS250-t sajnos nem ismerem, de szerintem ugyanaz lesz, mint az ETZ-nél, amikor ott a 3-ik fokozatot kidobálja a kapcsolóvilla és körmök kopása okozza. Szóval ezt blokkszéthúzás nélkül valószínűleg nem úszod meg.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2011.10.23. 21:30
- MZ-d típusa: Suzuki GSX1400,ts250
- Tartózkodási hely: Rábapaty
Re: Blokk
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni. Van egy négysebességes ts 250-esem.Olyan hibája lett, hogy amikor 2-ből 3-ba rakom akkor 3 és 4 közé rakja. Ezt inkább közepesen kipörgetett elváltáskor vagy az felett csinálja. Azt,hogy 3 és 4 közé rakja abból gondolom,hogy ha ilyenkor felváltok 4-be rakja. Nem tudom,hogy lehetne ezt a hibát orvosolni. Előre is köszönöm a segítségeteket.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Köszi!aronpfabian írta:O-gyűrű 20x2 NBRmotrosmano írta:Sziasztok!
Tud nekem valaki mondani egy méretet, milyen O-gyűrű való a kis TS bal oldali blokkdeklijébe?
Abba a furatba amin átmegy a berúgótengely+váltótengely? (Már idegesítő, hogy mindig olajos lesz a nadrágom szára vagy a cipőm!)
Másik kérdés: /1-nél a berúgókar ütköző gumi megegyezik a 250-s ETZ-éjével?
Köszi!
Az ütközőgumi az összes 250-esen ugyanaz
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
O-gyűrű 20x2 NBRmotrosmano írta:Sziasztok!
Tud nekem valaki mondani egy méretet, milyen O-gyűrű való a kis TS bal oldali blokkdeklijébe?
Abba a furatba amin átmegy a berúgótengely+váltótengely? (Már idegesítő, hogy mindig olajos lesz a nadrágom szára vagy a cipőm!)
Másik kérdés: /1-nél a berúgókar ütköző gumi megegyezik a 250-s ETZ-éjével?
Köszi!
Az ütközőgumi az összes 250-esen ugyanaz
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Sziasztok!
Tud nekem valaki mondani egy méretet, milyen O-gyűrű való a kis TS bal oldali blokkdeklijébe?
Abba a furatba amin átmegy a berúgótengely+váltótengely? (Már idegesítő, hogy mindig olajos lesz a nadrágom szára vagy a cipőm!)
Másik kérdés: /1-nél a berúgókar ütköző gumi megegyezik a 250-s ETZ-éjével?
Köszi!
Tud nekem valaki mondani egy méretet, milyen O-gyűrű való a kis TS bal oldali blokkdeklijébe?
Abba a furatba amin átmegy a berúgótengely+váltótengely? (Már idegesítő, hogy mindig olajos lesz a nadrágom szára vagy a cipőm!)
Másik kérdés: /1-nél a berúgókar ütköző gumi megegyezik a 250-s ETZ-éjével?
Köszi!
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok . kicsit még hozzá tennék a szimering témához, rugóval befelé tettem bele nem volt gond vele még Székelyországot is igy jártam meg .itt a környéket is de hogy nyugott legyek azért Déván le ellenőriztem a sebváltó olajszintet azzal sem volt gond most hogy volt benne olajterelő vagy sem arra már nem emlékszem de szerintem ennek nem nagy értelme van elég lenne oda egy 0,5 távtartó az olajterelő helyére simsonban sincs a cezet 175be sincs a cezet 350be se és nincs gond egyébként az utángyártott olajterelő csak emlékeztet a gyáriranem is értem miért tettem bele üdv. juragy
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Mr. Dok.-ot keressed, ő a te embered!martin9608070 írta:Sziasztok!
Facebookról irányítottak ide, mert szükségem lenne egy Szerelő hídra MZ ETZ 250 hez, ki tudna ilyet készíteni nekem és milyen árban lenne?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2017.04.16. 21:22
- MZ-d típusa: ETZ 250
Re: Blokk
Sziasztok!
Facebookról irányítottak ide, mert szükségem lenne egy Szerelő hídra MZ ETZ 250 hez, ki tudna ilyet készíteni nekem és milyen árban lenne?
Facebookról irányítottak ide, mert szükségem lenne egy Szerelő hídra MZ ETZ 250 hez, ki tudna ilyet készíteni nekem és milyen árban lenne?
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Simsonnál a kuplung oldalon jóval kisebb a szimmering külső átmérője mint a csapágyé, oda nem is kell olajterelőlemez mert a ház kb el is látja ezt a feladatot. A gyújtás oldalon ugyanakkora a szimmering átm. mint a csapágy, mint az MZ-nél, oda viszont kell is terelőlemez.Kenést kell kapnia a csapágynak, olajos benzingőzben van állandóan. Simsonom van régóta, abban nincs ilyen lemez, sőt még biztosító gyűrű se. ( Bár lehet, hogy ott kisebb nyomáslengések vannak a kartelben. Simsonnál a kuplung oldali szimeringet is befelé fordítva kell berakni, nem úgy mint az MZ-nél.)
Amúgy a Simson sem köpdösi ki a szimmeringet, ha nincs szétverve a blokkház, ill. mi be szoktuk ragasztani tömítőpasztával, sosem volt még gond vele a verseny blokkokban sem, erősen leszűkített kartertérfogat próbálásakor sem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Simson ki is szokta köpdösni a szimeringet 1 mellégyújtás után...
- vlala67
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2016.12.17. 22:53
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ráckeve
Re: Blokk
Kenést kell kapnia a csapágynak, olajos benzingőzben van állandóan. Simsonom van régóta, abban nincs ilyen lemez, sőt még biztosító gyűrű se. ( Bár lehet, hogy ott kisebb nyomáslengések vannak a kartelben. Simsonnál a kuplung oldali szimeringet is befelé fordítva kell berakni, nem úgy mint az MZ-nél.)Stephanus írta:Gondolom a viton szimmeringet a hosszú élettartam reményében tetted bele. Ahhoz viszont kell a lemez is. Nélküle nem úgy kapja a kenést a főtengely csapágy, ahogy kéne.vlala67 írta:Sziasztok!
A kuplung oldali szimmeringet cseréltem, és az összerakásnál kimaradt az olajterelő lemez. A drága viton szimmeringet már sajnáltam kibarmolni, és összeraktam így a gépet. Valaki járt már így esetleg? Okoz ez valamilyen problémát? Előre is köszönöm a segítséget!
- vlala67
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2016.12.17. 22:53
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ráckeve
Re: Blokk
Pontos a szimering, és kívülről ott van a biztosító gyűrű, ami megakadályozza a kicsúszást.KILL3R etz írta:Ha szerencséd van, és pontos a szimering, akkor nem fogja kitolni a forgattyús tér nyomása a helyéről...
Mondjuk nyugodt szívvel messzire nem mennék vele...
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Gondolom a viton szimmeringet a hosszú élettartam reményében tetted bele. Ahhoz viszont kell a lemez is. Nélküle nem úgy kapja a kenést a főtengely csapágy, ahogy kéne.vlala67 írta:Sziasztok!
A kuplung oldali szimmeringet cseréltem, és az összerakásnál kimaradt az olajterelő lemez. A drága viton szimmeringet már sajnáltam kibarmolni, és összeraktam így a gépet. Valaki járt már így esetleg? Okoz ez valamilyen problémát? Előre is köszönöm a segítséget!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ha szerencséd van, és pontos a szimering, akkor nem fogja kitolni a forgattyús tér nyomása a helyéről...
Mondjuk nyugodt szívvel messzire nem mennék vele...
Mondjuk nyugodt szívvel messzire nem mennék vele...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 1 vendég