Elektronika topik - a pokol kapuja
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha eddig jó volt, akkor sell válasza alapján járnék el, ha új szerzemény vagy kábelezés volt akkor elkötötted/ elkötötték.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Biztos rossz.... De viccet félretéve, kormánykapcsoló körül keresgélnék miután ellenőriztem az izzókat.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Gyors tanácsot szeretnék kérni: Irányjelzőm balra nem működik, jobbra igen... ötlet? /ETZ 250/
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, ez is jó bele a rajz és a leírt adatok alapján.sipos100 írta:Sziasztok! Új tulajdonos és tagként kérdezem, hogy ilyen 12V-os Vape R66 feszültségszabályozót használ-e valaki 250-es ETZ-ben? jó-e?
Jawa-hoz hirdetik általában, de a gyártó oldalán a letölthető pdf pont az MZ bekötésről szól:
http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66
http://e-motorparts.addel.hu/43210-jawa ... jw200h-twn
Köszi!
Az e-motorparts boltot viszont kerüld, tuti nincs nekik készleten, a weboldaluk egy hatalmas kamu.
(tipikus viselkedésük: megrendeled a ritka cuccot amit az oldaluk hirdet és sehol máshol nincs, felhívnak hogy "saaaaaaaajnos épppppppen elfogyott" és elkezdenek rábeszélni a mindenhol máshol is kapható kisipari/tajvani cuccokra, amik náluk jó 20%-kal drágábbak)
- sipos100
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017.06.25. 21:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Vác
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Új tulajdonos és tagként kérdezem, hogy ilyen 12V-os Vape R66 feszültségszabályozót használ-e valaki 250-es ETZ-ben? jó-e?
Jawa-hoz hirdetik általában, de a gyártó oldalán a letölthető pdf pont az MZ bekötésről szól:
http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66
http://e-motorparts.addel.hu/43210-jawa ... jw200h-twn
Köszi!
Jawa-hoz hirdetik általában, de a gyártó oldalán a letölthető pdf pont az MZ bekötésről szól:
http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66
http://e-motorparts.addel.hu/43210-jawa ... jw200h-twn
Köszi!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Részletes írás. Akkor ez is bekerül a tervek közé.aronpfabian írta:A feszültségszabályzót mondjuk kapásból cserélném valami autósboltos elektronikusra (motorosboltban árult "ETZ elektronikus" kerülendő).
Bővebben: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
(Közben az akksi feltöltött, röpke 3-4 óra alatt, így nem tudom, hogy azzal lenne-e a baj. Majd kiderül. Persze még rajtahagyom 1 napig "csepptöltésen")
Szerk: Ma levettem az akksit a töltőről, betettem a gépbe, de még mindig csinálja. Annyi, hogy most lámpa nélkül nem állt le. 1200 körül van alapjáraton a fordulatszám. Eddig tökéletes volt, lámpával meg nélküle is. Mikor ráadtam a világítást egy darabig bírta, aztán töltésjelző felvillant vagy kétszer, és leállt a motor. Emeltünk egy kicsit az alapjáraton, így lámpával tovább bírta, de miután az indexet ráadtam egyből leállt. Megpróbálok beszerezni minél hamarabb egy multimétert és megmérni az akksinál meg a trafónál is a feszültséget. Mondjuk az akksi már nem mai gyerek, de nem is mentek vele sokat, meg télen mindig ki volt véve és szobahőmérsékleten tartva. Két cellában kevesebb a szint mint a többiben, lehet, hogy ez is árulkodó jel lehet, majd feltöltöm. Csak az bosszant, hogy a semmiből jött elő ez a probléma, semmi "előjáték" nem volt, csak az, hogy én nekimentem egy kisebb bukkanónak.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tybke98 2017.06.26. 21:40-kor.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A feszültségszabályzót mondjuk kapásból cserélném valami autósboltos elektronikusra (motorosboltban árult "ETZ elektronikus" kerülendő).
Bővebben: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
Bővebben: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt jó hallani, hogy gyári a kábelezés Most tettem fel töltőre az akksit, nincs fullon, majd ha feltölt kipróbálom, hogy csinálja-e még. Ha igen, akkor jöhet többi tippnek a kivitelezése. Nagyon szépen köszönöm a segítséget!aronpfabian írta:A trafó lehet meleg, ez nem jelent sajnos semmit. Multiméter nélkül a sötétben tapogatózol.tybke98 írta:
Az ülés alatti kép egyátalán nem rossz, kicsit poros, de gyári kábelezés. A szigszalagok alatt remélem nincs elvagdosva ha már ilyen szépen megmaradt Az egyenirányítót már piszkálták (forrasztások nem túl szépek), ott a szigszalag a csatlakozók szigetelésének túlbiztosítása, valami korábbi X-aktás zárlat keresésének a mellékhatása lehet.
Ha valóban sértetlen a kábelköteg, akkor az oxidáció ellen a vezetékekről tőből le kell vágni a sarukat és újakat préselni rájuk (célszerszámmal, nem laposfogóval!), az elektromos eszközök késes ellendarabjait pedig fényesre csiszolni smirglipapírral. Az eredeti vezetékhosszakat mintha direkt úgy tervezték volna hogy egy vagy két ilyen újrasaruzás még meg se látsszon...
UI: a paranormális zárlat lehetőségéről még eszembe jutott, hogy érdemes a trafót úgy forgatni, hogy a csavaros kivezetései kerüljenek alulra és a szigetelt nagyfeszültségű felülre. Gyakori hiba hogy az üléslemez a pilóta súlyától meghajlik és hozzáér a csupasz csatlakozókhoz, leolvasztva ezzel a biztosítékot.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A trafó lehet meleg, ez nem jelent sajnos semmit. Multiméter nélkül a sötétben tapogatózol.tybke98 írta:Köszönöm a válaszokat!
Nem tekertem le a szigszalagot, de az alján is eléggé el volt kopva az írás nem nagyon tudtam kivenni, hogy mi lehetne. Viszont a lábak derékszögben állnak, akkor gyanús, hogy a villogtató lesz amit mondtatok mind a ketten. Az egyik vezeték a biztosítékhoz megy, a másikat nem tudom, az ülés már fel van rakva, így nem láttam .De van itt mindenhol szigszalag.
https://postimg.org/image/x63lbfd6d/
Ha ezeken a "lábakon" látszik, hogy korrodálnak, érdemes őket kicsit felcsiszolni?
"sell": 12V-os Unibat akksi. Ami a képen látszódott. Tavasszal volt töltve, de akkor lehet ráteszem töltőre, és meglátjuk, hogy mit produkál. Nem csinálta előtte egyébként. Feszültséget nincs módomban mérni, mert nincs itthol multiméter. Tudom nem nagy összeg, de sajnos nincs még.
Az lehet útmutatás, hogy megnézem ilyen leállás után, hogy a trafó meleg-e? Nem kellene melegnek lennie úgy tudom.
Az ülés alatti kép egyátalán nem rossz, kicsit poros, de gyári kábelezés. A szigszalagok alatt remélem nincs elvagdosva ha már ilyen szépen megmaradt Az egyenirányítót már piszkálták (forrasztások nem túl szépek), ott a szigszalag a csatlakozók szigetelésének túlbiztosítása, valami korábbi X-aktás zárlat keresésének a mellékhatása lehet.
Ha valóban sértetlen a kábelköteg, akkor az oxidáció ellen a vezetékekről tőből le kell vágni a sarukat és újakat préselni rájuk (célszerszámmal, nem laposfogóval!), az elektromos eszközök késes ellendarabjait pedig fényesre csiszolni smirglipapírral. Az eredeti vezetékhosszakat mintha direkt úgy tervezték volna hogy egy vagy két ilyen újrasaruzás még meg se látsszon...
UI: a paranormális zárlat lehetőségéről még eszembe jutott, hogy érdemes a trafót úgy forgatni, hogy a csavaros kivezetései kerüljenek alulra és a szigetelt nagyfeszültségű felülre. Gyakori hiba hogy az üléslemez a pilóta súlyától meghajlik és hozzáér a csupasz csatlakozókhoz, leolvasztva ezzel a biztosítékot.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a válaszokat!
Nem tekertem le a szigszalagot, de az alján is eléggé el volt kopva az írás nem nagyon tudtam kivenni, hogy mi lehetne. Viszont a lábak derékszögben állnak, akkor gyanús, hogy a villogtató lesz amit mondtatok mind a ketten. Az egyik vezeték a biztosítékhoz megy, a másikat nem tudom, az ülés már fel van rakva, így nem láttam .De van itt mindenhol szigszalag.
https://postimg.org/image/x63lbfd6d/
Ha ezeken a "lábakon" látszik, hogy korrodálnak, érdemes őket kicsit felcsiszolni?
"sell": 12V-os Unibat akksi. Ami a képen látszódott. Tavasszal volt töltve, de akkor lehet ráteszem töltőre, és meglátjuk, hogy mit produkál. Nem csinálta előtte egyébként. Feszültséget nincs módomban mérni, mert nincs itthol multiméter. Tudom nem nagy összeg, de sajnos nincs még.
Az lehet útmutatás, hogy megnézem ilyen leállás után, hogy a trafó meleg-e? Nem kellene melegnek lennie úgy tudom.
Nem tekertem le a szigszalagot, de az alján is eléggé el volt kopva az írás nem nagyon tudtam kivenni, hogy mi lehetne. Viszont a lábak derékszögben állnak, akkor gyanús, hogy a villogtató lesz amit mondtatok mind a ketten. Az egyik vezeték a biztosítékhoz megy, a másikat nem tudom, az ülés már fel van rakva, így nem láttam .De van itt mindenhol szigszalag.
https://postimg.org/image/x63lbfd6d/
Ha ezeken a "lábakon" látszik, hogy korrodálnak, érdemes őket kicsit felcsiszolni?
"sell": 12V-os Unibat akksi. Ami a képen látszódott. Tavasszal volt töltve, de akkor lehet ráteszem töltőre, és meglátjuk, hogy mit produkál. Nem csinálta előtte egyébként. Feszültséget nincs módomban mérni, mert nincs itthol multiméter. Tudom nem nagy összeg, de sajnos nincs még.
Az lehet útmutatás, hogy megnézem ilyen leállás után, hogy a trafó meleg-e? Nem kellene melegnek lennie úgy tudom.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia, igen ahogy nézem én is, villogórelét mondanák, ahogy látom, a lábak egymáshoz képest derékszögben vannak, az átmérő és magasság alapján, robogós villogórelére tippelek. Amúgy ahogyan Áron is mondta, kicsomagolás után látszik rendesen. Ezt a leállásos mókát, előtte is csinálta, ha spontán jelentkezett, lehet átmeneti ellenállás okozta hiba is. Milyen akku van benne?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pedig ez erősen akksibajnak tűnik. Főleg ha a fényszóró lekapcsolása megoldotta, illetve később már indexeléssel, féklámpával is összefüggött a kihagyás. Attól hogy otthon világít kínjában, nem jelenti azt hogy az akksi nincs lemerülve. Feszültségmérés nélkül (akksi két kivezetésén) persze semmit nem lehet mondani.tybke98 írta:Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy az alábbi képen lévő piros karikával jelölt alkatrész az micsoda, és mire szolgál. Szerelési kézikönyvben ezen a helyen elvileg "villogófényadónak" kellele lennie. De ez nem hasonlít rá.
https://postimg.org/image/44641vevv/
Ezenkívül még azt szeretném megkérdezni, hogy mi okozhatja azt, hogy a motor elkezdett durrogni, váratlanul leáll (főleg ha rajra van a tompított). Megtettem egy 30 km-es távot gond nélkül. Hazafelé (kb 30 percet álltam) 5 km-el múlva, körforgalom, váltok vissza, teszem üresbe, hogy megálljak, erre leáll. Történt előtte pár km-el, hogy fel volt marva az út, és mikor a rendes útra visszatértem kicsit ütött a motoron, de csodálkoznék ha emiatt lenne baja. Visszatérve a körforgalomhoz, berúgtam és indultam, aztán 90-nél elkezdett durrogni, levettem a tompítottat, jó volt, aztán egy 10 perccel később világítás nélkül is elkezdte csinálni :S Végül odáig fajult a helyzet h kanyarodáskor lámpa nélkül index kitéve és leállt a motor. Berúgni csak pár perc állás után lehetett. De akkor is csak szaggatva ment. Itthon, alapjáratot tartotta egy darabig aztán leállt, pedig előtte minden nagyon frankó volt. Azt hittem, hogy akksi baja van, de minden világítás megy, fényszóró is dadogás közben is meg állásnál is. Trafó lenne? Vagy az ütéstől a gyújtás állítódott volna el? Nem értek még annyira az MZ-khez, csak amit itt fórumon olvasok, de szeretnék mindennel tisztában lenni.
Köszönöm, hogyha elolvasod és válaszolsz!
A szigszalagba tekert katyvaszról csak akkor lehet megmondani micsoda, ha megmondod hova vezetnek a kábelek amik rámennek de a 2 láb elhelyezkedése alapján gyanús hogy index villogóautomata. Esetleg tekerd le róla a szigszalagot és úgy nézd meg mik vannak ráírva.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy az alábbi képen lévő piros karikával jelölt alkatrész az micsoda, és mire szolgál. Szerelési kézikönyvben ezen a helyen elvileg "villogófényadónak" kellele lennie. De ez nem hasonlít rá.
https://postimg.org/image/44641vevv/
Ezenkívül még azt szeretném megkérdezni, hogy mi okozhatja azt, hogy a motor elkezdett durrogni, váratlanul leáll (főleg ha rajra van a tompított). Megtettem egy 30 km-es távot gond nélkül. Hazafelé (kb 30 percet álltam) 5 km-el múlva, körforgalom, váltok vissza, teszem üresbe, hogy megálljak, erre leáll. Történt előtte pár km-el, hogy fel volt marva az út, és mikor a rendes útra visszatértem kicsit ütött a motoron, de csodálkoznék ha emiatt lenne baja. Visszatérve a körforgalomhoz, berúgtam és indultam, aztán 90-nél elkezdett durrogni, levettem a tompítottat, jó volt, aztán egy 10 perccel később világítás nélkül is elkezdte csinálni :S Végül odáig fajult a helyzet h kanyarodáskor lámpa nélkül index kitéve és leállt a motor. Berúgni csak pár perc állás után lehetett. De akkor is csak szaggatva ment. Itthon, alapjáratot tartotta egy darabig aztán leállt, pedig előtte minden nagyon frankó volt. Azt hittem, hogy akksi baja van, de minden világítás megy, fényszóró is dadogás közben is meg állásnál is. Trafó lenne? Vagy az ütéstől a gyújtás állítódott volna el? Nem értek még annyira az MZ-khez, csak amit itt fórumon olvasok, de szeretnék mindennel tisztában lenni.
Köszönöm, hogyha elolvasod és válaszolsz!
Azt szeretném megkérdezni, hogy az alábbi képen lévő piros karikával jelölt alkatrész az micsoda, és mire szolgál. Szerelési kézikönyvben ezen a helyen elvileg "villogófényadónak" kellele lennie. De ez nem hasonlít rá.
https://postimg.org/image/44641vevv/
Ezenkívül még azt szeretném megkérdezni, hogy mi okozhatja azt, hogy a motor elkezdett durrogni, váratlanul leáll (főleg ha rajra van a tompított). Megtettem egy 30 km-es távot gond nélkül. Hazafelé (kb 30 percet álltam) 5 km-el múlva, körforgalom, váltok vissza, teszem üresbe, hogy megálljak, erre leáll. Történt előtte pár km-el, hogy fel volt marva az út, és mikor a rendes útra visszatértem kicsit ütött a motoron, de csodálkoznék ha emiatt lenne baja. Visszatérve a körforgalomhoz, berúgtam és indultam, aztán 90-nél elkezdett durrogni, levettem a tompítottat, jó volt, aztán egy 10 perccel később világítás nélkül is elkezdte csinálni :S Végül odáig fajult a helyzet h kanyarodáskor lámpa nélkül index kitéve és leállt a motor. Berúgni csak pár perc állás után lehetett. De akkor is csak szaggatva ment. Itthon, alapjáratot tartotta egy darabig aztán leállt, pedig előtte minden nagyon frankó volt. Azt hittem, hogy akksi baja van, de minden világítás megy, fényszóró is dadogás közben is meg állásnál is. Trafó lenne? Vagy az ütéstől a gyújtás állítódott volna el? Nem értek még annyira az MZ-khez, csak amit itt fórumon olvasok, de szeretnék mindennel tisztában lenni.
Köszönöm, hogyha elolvasod és válaszolsz!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a vàlaszokat!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A szocimotoros cikke lassan eléri a nagykorúságot, semmi aktuális információ nincs benne. Utángyártott megszakítót nem érdemes venni, csakis gyárit ha találsz (lehetőségeket z25z leírta)
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ETZre nincs is VAPE mágnesgyújtás mert értelmetlen a 200W generátort 120W-ra cserélni. Ami a cseheknél kapható, egy induktív jeladó és egy DC CDI egység ami a gyári generátoros rendszerbe építhető.
Ehelyett tökéletesen megfelel a Mecseki-féle optikai tranzisztoros gyújtás (megszakítóalaplap helyére befér)
Ehelyett tökéletesen megfelel a Mecseki-féle optikai tranzisztoros gyújtás (megszakítóalaplap helyére befér)
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A VAPE amúgy tényleg drága,bár ha tartós és megbízható,akkor megérné. Ez az egy dolog tart vissza,hogy kifizetnék közel 100 ezer ft-ot,és mondjuk egy-két év múlva behal. Na,akkor tényleg nem érné meg. Akkor inkább a megszakító. Bár ha elmennek 4-5000 km-t az utángyártottak,akkor maradnék a megszakítósnál.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a segítséget! És a képet is! Örülök,hogy vannak még segítőkész emberek!
A szocimotorosok oldalán azt olvastam,hogy vannak japán,olasz megszakítók is.a megszakító pogácsája lyukas,erről ismerhető fel. Ez igaz? Illetve a textilbakelites megszakító miben különbözik a többitől?
A szocimotorosok oldalán azt olvastam,hogy vannak japán,olasz megszakítók is.a megszakító pogácsája lyukas,erről ismerhető fel. Ez igaz? Illetve a textilbakelites megszakító miben különbözik a többitől?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kondenzátor: bilinccsel együtt eldobandó, a megszakítóra kötöd az 1-es vezetéket. Ezután a trafó 1 és a test közé egy MKP X2 220nF 275VAC fóliakondi.
Trafóból ilyet használok, párezer km már bennevan http://trabantwartburgalkatresz.eu/alka ... e-12v.html
Trafóból ilyet használok, párezer km már bennevan http://trabantwartburgalkatresz.eu/alka ... e-12v.html
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a válaszokat!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
a gyári trafóval nem szokott baj lenni, az utángyártottal annál inkább. Ha mégis tönkre megy, akkor bontóból trabant, wartburg trafó jó hozzá. Kondenzátort passzolom a megszakítók egy valag szar amit a boltokban mostanság árulnak. Időnként felbukkan egy hirdetés ahol nagy tételben árulnak gyárit vagy vett valaki ebből többet és osztozkodik mással. Én börzén vásároltam megszakítót amíg nem elektronikus volt a motorom. Ebből nekem a textilbakelites vált be. Nézegesd a börzéket sok jó cuccot lehet kapni, van eseménynaptárjuk is: veteran.hu
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én leginkább a megszakítók,kondik és gyújtótrafók minőségére lennék kívàncsi,ennek függvényében cserélném le a megszakítós gyújtást. Tartok attól,hogy ez problémás része lehet a motornak. Bár ezt a motort egy barátom újította fel,többségében még gyári alkatrészekből,de nyílván előbb vagy utóbb ezek helyett is kell az utángyártott. Tudnál esetleg jobb minőségű megszakítót?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a választ,lesznek még kérdéseim!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
erre a kérdésre nagyon nehéz válaszolni, van ami használható van ami semmire nem jó. Sok dologból pedig inkább érdemes bontott gyárit megvenni, mint utángyártott újat, tételesen ezeket lehetetlen lenne felsorolni. De ha elkötelezed magad az MZ mellett akkor itt jó helyen vagy. A klubtagok zöme óriási tapasztalattal van ez ügyben és ha elakadsz valamiben akkor segítünk. Ha most kezdtél MZ-zni akkor főleg inkább érdeklődj itt mint hogy feleslegesen bevásárolsz valamit. A fórum hozzászólások már nem pörögnek úgy, mint régen, mert sokan a FB MZ csoportban eszmecserélnek. Szóval ha a feltett kérdésedre nem jön azonnal válasz az ne rettentsen el.ETZZSOLTI1177 írta:Köszönöm a gyors választ! Nem régen van MZ-m,de szeretem! Az igazsághoz hozzátartozik,hogy hozzáértő kezek újították fel! Amúgy az alkatrészellátás milyen? Van egyáltalán hozzá használható alkatrész?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a gyors választ! Nem régen van MZ-m,de szeretem! Az igazsághoz hozzátartozik,hogy hozzáértő kezek újították fel! Amúgy az alkatrészellátás milyen? Van egyáltalán hozzá használható alkatrész?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
az elektronikusnak sok előnye mellett van hátránya is a megszakítóssal szemben, de összességében az én véleményem, hogy: igen. De nem VAPE-ra, hanem egy ilyenre bőven elég: http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... risztorral gyakorlatilag plug&play, nem igényel semmilyen átalakítást (csak egy plusz pozitív szálat), sokan használjuk gond nélkül. A hátránya hogy csak sötétben lehet jól beállítani. Viszont töredéke az ára a VAPE-hoz képest.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! A segítségetek kérném.
A kérdésem a következő lenne: megéri e lecserélni a megszakítós gyújtást Vape gyújtásra? Mik a tapasztalatok vele? Azért estem gondolkodóba a cserén,mert tartok attól,hogy az utángyártott megszakítók megbízhatatlanok. Esetleg tudnátok nekem segíteni abban,hogy van e ebből az alkatrészből jó minőségű utángyártott,ha van,melyik az?
MZA alkatrészekről vélemény?
A válaszokat előre is köszönöm!
A kérdésem a következő lenne: megéri e lecserélni a megszakítós gyújtást Vape gyújtásra? Mik a tapasztalatok vele? Azért estem gondolkodóba a cserén,mert tartok attól,hogy az utángyártott megszakítók megbízhatatlanok. Esetleg tudnátok nekem segíteni abban,hogy van e ebből az alkatrészből jó minőségű utángyártott,ha van,melyik az?
MZA alkatrészekről vélemény?
A válaszokat előre is köszönöm!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem azért, mert 6 voltos a rendszered!! Az enyém is ilyen.gyümi írta:Sziasztok.
Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.
Előre is köszönöm.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Túl kicsi a feszültség.gyümi írta:Sziasztok.
Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.
Előre is köszönöm.
A hiba okának megtippeléséhez szükség lesz az akkusaruk közt mért feszültségértékekre lekapcsolt gyújtással, alapjáraton és fordulaton.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.
Előre is köszönöm.
Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.
Előre is köszönöm.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Rendben.Majd privatban kereslek azt megdumaljukjura györgy írta:és az ár megfelel neked?ebből nem tudok engedni azért írtam csak ennyit ha érdekel eljösz tárgyalunk részleteket üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
és az ár megfelel neked?ebből nem tudok engedni azért írtam csak ennyit ha érdekel eljösz tárgyalunk részleteket üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyuri engem érdekelne ha úgy donteszjura györgy írta:zsaki ha megy én 60ra gondoltam de papir nélkül uj gumim van hátul elól gyári indexek elót uj gyári teló szárak bambi3 kipufogó tőkéletes nyereg első fékrendszer felszerelhető hátsó rugóstsgog ia 100%ezek mind gyáriak a töbi is az elsőés hátsó lámpa kivételével van még 1 db jó fötengelyem + henger + hengerfej jó menettel+ próságok ezért 10et kérnék üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zsaki ha megy én 60ra gondoltam de papir nélkül uj gumim van hátul elól gyári indexek elót uj gyári teló szárak bambi3 kipufogó tőkéletes nyereg első fékrendszer felszerelhető hátsó rugóstsgog 100% ezek mind gyáriak a töbi is az elsőés hátsó lámpa kivételével van még 1 db jó fötengelyem + henger + hengerfej jó menettel+ próságok +van 2 felni ezekért 10et kérnék üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.06.06. 23:47-kor.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok villamosságal gondom nincs hogy megdőlött az aksi nem a motor hibája töltővelsem tudtam feltölteni, hat nagyobra nem is gondolok nincs még döntésem hogyan tovább 25be jár le a jogsim ddig még kéne valamivel pörkölni akkor már betöltöm a 60 évet egészségi álapotom miatt nem hiszem hogy meg tudom hoszabbitani a legutóbbi orvosi is okozott némi gondott de a JÓ ember segitett sajnos idei turák kimaradnak még a Bakonyba sem hiszem hogy részt tudok üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.06.06. 23:54-kor.
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hejjjjj,ha az enyémnek csak ennyi gondja lenne...... szóval a villatengely minden 2.-ba bele vn rohadva. Az elektromos gondok csak akkor oldódnak meg,ha ki van cserélve a teljes köteg. És mivel fogsz járni,biciklivel? Egy valamire való nyugati 1 millánál kezdődik. Az mz-t azért feléből meg lehet úszni. Persze tény,hogy az alatt viszont nem nagyon! 30-40éves motorok. De ha nem sokat jársz vele,akkor meg nem érdemes egy nagyobb-ba beleölni.jura györgy írta:aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyuri ha erre adod a fejed,akkor se papirok nélkül add.jura györgy írta:aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy
A legegyszerűbb módja az egésznek hogy kivonatod végleg a gépet.
Az nem kerül sokba és mégis papirosként árusithatod.A leendő új tulajnak meg lesz ideje bőven akár rendbehozni(visszahelyeztetni),akár elbontani.
A felsorolt hibákra lehet találni azért megoldást
Ja és ha már megfordult a fejedben.Mennyire gondoltál árban?
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem mit mondasz,de én nem vitrin motorra gondoltam,amit futón visznek a talira. Hanem mindennapos használati motorra.szketo írta:Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog. Engem egyszer leszólítottak,hogy milyen gazdag vagyok,hogy Trabival járok. Igaza volt! 8 literes fogyasztással....
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....
Az OT-vizsga nem is sok. Ami viszont sok, az a jármű korhű állapotra való vissza állítása. . Ez nagyban függ a pillanatnyi állapottól.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog. Engem egyszer leszólítottak,hogy milyen gazdag vagyok,hogy Trabival járok. Igaza volt! 8 literes fogyasztással....
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....
Az OT-vizsga nem is sok. Ami viszont sok, az a jármű korhű állapotra való vissza állítása. . Ez nagyban függ a pillanatnyi állapottól.
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....
Az OT-vizsga nem is sok. Ami viszont sok, az a jármű korhű állapotra való vissza állítása. . Ez nagyban függ a pillanatnyi állapottól.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Műszaki és biztosítás nélkül, de forgalmival-törzskönyvvel minden probléma nélkül eladható papírosan is. Nem támogatom az ötletet, de ha már erre adod a fejed, legalább a papír ne vesszen el...
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog. Engem egyszer leszólítottak,hogy milyen gazdag vagyok,hogy Trabival járok. Igaza volt! 8 literes fogyasztással....jura györgy írta:sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Volt akit a kínai késes is megviccellt.KILL3R etz írta:Biztosíték táblát is érdemes késesre cserélni, a gyári viccelődhet az emberrel.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017.05.22. 11:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a válaszokat!
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziaszto a motort amikor vettem ha jól emlékszek selexs volt benne vagy valami hasonló(régem volt) épen akor jért le a garanciamég 6 évig használtamigaz télen is gondoztam
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
jura györgy írta:sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy
Véleményem szerint se időt, se energiát ne pazaroljál rá!
Ezeken már nem segít semmi, megdöglött. Sajnos annyira leromlott némely akkumlátor minősége, hogy csak nézegetünk. Nem véletlen a 6 hónap garancia! 3 év az egész jó teljesítmény. Az én Vartám 1 évig bírta mindössze.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szintén kezdő MZ-s vagyok. Nekem ugyan perkásom van, de hasonlóképpen viccelt meg engem is. Nálam a trafó volt rossz. Na, és a fesz. szab. sem jó. Épp elektronikusra várok. De ma párom Pancsija is megállt alattam, neki csak gyertya baja volt.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Régi feszültség szabályzók is produkálnak hasonló hibákat. Ahogy Zizi is írta,érdemes rámérni a töltésre hogy a 14 V körüli feszültséget tudja e biztosítani. Nekem is 5Ah aksim van gond nélkül teljesít 6. éve. Elektronikus feszültség szabályzó megold minden problémát.Ha ott a baj.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Biztosíték táblát is érdemes késesre cserélni, a gyári viccelődhet az emberrel.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 1 vendég