Blokk
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Hali srácok! Keletkezett egy váltó hibám! ... azaz ennek már vagy 2 éve.
Nem vette, azaz kidobálta a harmadikat, ezért kiszereltem a blokkot.
Kettédőlt a blokk (Előtte felmelegítve, ahogy az elő van írva)
Talán látszik valamennyire, ez a harmadik sebesség fogaskereke, aminek a körmei nem lettek ,,megfokolva,, rendesen, gyárilag derékszögre lettek köszörülve. Sajnos ez gyári hiba! ... Nem először kell emiatt javítani a motorom.
Ami a problémát okozza, az elég jól látható a képen. A körmök bal oldali felületei ,,kifele,, dőlnek , így elkoptak, nem tudnak belekapaszkodni a Z24-es küllőibe, ezért igyekszenek kicsusszanni onnan
Itt talán jobban látszik
Ő a Z24-es fogaskerék amibe belcsusszan a Z22-es harmadik sebesség fogaskerekének a körmei, az ő küllői is ,,ékesre,, kopnak.
Ellentétes irányúra kell őket köszörülni, flex-szel, gyémánt bevonatos reszelővel ... Kb 4fokra
Ballról jobbra a második fogaskerék a Z22-es , eredeti Taiwan-i ... ami szembe tűnt az az hogy a nút szélesebb a gyárinál, kb fél miliméterrel, ezért lötyög a léptetővillán, ami szintén Taiwani.
Ha kúposra koptak a körmök, akkor mindig ki akarja tolni magát a Z24küllői közül, létrejön a ,,kidobálás" ! A 010-es léptetővilla próbálja a helyén tartani, közben megég, megkopik. ... Csere!
Itt már félig összeállt a blokk.
Összeszerelés és indítási próbánál még egy meglepetés: Ez az a főtengely ami az MZben volt, a felújított amit beszereltem, annak a pozícionáló zsákfurata pont 180-an fokkal a túloldalon volt. Aminek köszönhetően a gyújtás az alsó holtponton volt. :-O íígy néztem!
Bambit felhívtam, igen ő már belefutott pár ilyenbe, volt egy kisebb széria amit így gyártottak. :-/
Mondta vágjak a hall jeladó nútjával szemben egy másik nútot és kész a 180 fokos elfordítás.
... Itt jött ki az ,,évek és a rutin" !! Ismét bebizonyosodott miért szólítjuk MESTERnek !!
Köszi Bambi a segtíséget! ... Hétvégén irány Zala !!
Nem vette, azaz kidobálta a harmadikat, ezért kiszereltem a blokkot.
Kettédőlt a blokk (Előtte felmelegítve, ahogy az elő van írva)
Talán látszik valamennyire, ez a harmadik sebesség fogaskereke, aminek a körmei nem lettek ,,megfokolva,, rendesen, gyárilag derékszögre lettek köszörülve. Sajnos ez gyári hiba! ... Nem először kell emiatt javítani a motorom.
Ami a problémát okozza, az elég jól látható a képen. A körmök bal oldali felületei ,,kifele,, dőlnek , így elkoptak, nem tudnak belekapaszkodni a Z24-es küllőibe, ezért igyekszenek kicsusszanni onnan
Itt talán jobban látszik
Ő a Z24-es fogaskerék amibe belcsusszan a Z22-es harmadik sebesség fogaskerekének a körmei, az ő küllői is ,,ékesre,, kopnak.
Ellentétes irányúra kell őket köszörülni, flex-szel, gyémánt bevonatos reszelővel ... Kb 4fokra
Ballról jobbra a második fogaskerék a Z22-es , eredeti Taiwan-i ... ami szembe tűnt az az hogy a nút szélesebb a gyárinál, kb fél miliméterrel, ezért lötyög a léptetővillán, ami szintén Taiwani.
Ha kúposra koptak a körmök, akkor mindig ki akarja tolni magát a Z24küllői közül, létrejön a ,,kidobálás" ! A 010-es léptetővilla próbálja a helyén tartani, közben megég, megkopik. ... Csere!
Itt már félig összeállt a blokk.
Összeszerelés és indítási próbánál még egy meglepetés: Ez az a főtengely ami az MZben volt, a felújított amit beszereltem, annak a pozícionáló zsákfurata pont 180-an fokkal a túloldalon volt. Aminek köszönhetően a gyújtás az alsó holtponton volt. :-O íígy néztem!
Bambit felhívtam, igen ő már belefutott pár ilyenbe, volt egy kisebb széria amit így gyártottak. :-/
Mondta vágjak a hall jeladó nútjával szemben egy másik nútot és kész a 180 fokos elfordítás.
... Itt jött ki az ,,évek és a rutin" !! Ismét bebizonyosodott miért szólítjuk MESTERnek !!
Köszi Bambi a segtíséget! ... Hétvégén irány Zala !!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2016.09.17. 16:04
- MZ-d típusa: ETZ250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Németország
Re: Blokk
Ok! Köszi szépen!aronpfabian írta:Kívülről nézve a TS gömbölyűbb, hátrafelé elvékonyodó csepp alakú fedelekkel; a kipufogócsatorna jobb oldalra ívelten jön ki a hengerből. ETZ fedelei laposabb hatásúak, párhuzamos élekkel, a kipufogócsatorna pedig középen egyenesen van kivezetve.
Egymás mellé téve az is látszik hogy a TS bordái ritkábbak.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Kívülről nézve a TS gömbölyűbb, hátrafelé elvékonyodó csepp alakú fedelekkel; a kipufogócsatorna jobb oldalra ívelten jön ki a hengerből. ETZ fedelei laposabb hatásúak, párhuzamos élekkel, a kipufogócsatorna pedig középen egyenesen van kivezetve.
Egymás mellé téve az is látszik hogy a TS bordái ritkábbak.
Egymás mellé téve az is látszik hogy a TS bordái ritkábbak.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Ránézel, külsőleg eléggé eltér egymástól a két blokk. De a belsejében is!albatros írta:Szèp jó estét mindenkinek!
Volna egy kérdésem: mi a külümbség a TS250/1 és az ETz250 blokk között. Ha van hogy lehet megkülömböztetni ránézésre öket?
Köszi!
Re: Blokk
Köszönöm a tippet, de szerencsére meglett a probléma okozója: hiba volt a gyújtás jeladónál és gondolom a helytelen gyújtás miatt volt a csörgéshez hasonló hangja. A jeladó rendberakása után már csendesen jár újra.aronpfabian írta:Súber(tű) esetleg?Dgergely írta:Sziasztok!
Felmerült egy olyan probléma a 150-es ETZ-mel, hogy körülbelül 3500-4000-es fordulat környékén elkezd csörögni (elég hangosan), alatta viszont csendesen jár. A csörgés egy 400km-es túra alatt jött elő(azelőtt teljesen csendesen járt). Tudnátok ajánlani valamit, hogy merre keressem a csörgés forrását?
u.i.: 5000 km-el ezelőtt volt teljes blokkfelújítás
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Súber(tű) esetleg?Dgergely írta:Sziasztok!
Felmerült egy olyan probléma a 150-es ETZ-mel, hogy körülbelül 3500-4000-es fordulat környékén elkezd csörögni (elég hangosan), alatta viszont csendesen jár. A csörgés egy 400km-es túra alatt jött elő(azelőtt teljesen csendesen járt). Tudnátok ajánlani valamit, hogy merre keressem a csörgés forrását?
u.i.: 5000 km-el ezelőtt volt teljes blokkfelújítás
Re: Blokk
Sziasztok!
Felmerült egy olyan probléma a 150-es ETZ-mel, hogy körülbelül 3500-4000-es fordulat környékén elkezd csörögni (elég hangosan), alatta viszont csendesen jár. A csörgés egy 400km-es túra alatt jött elő(azelőtt teljesen csendesen járt). Tudnátok ajánlani valamit, hogy merre keressem a csörgés forrását?
u.i.: 5000 km-el ezelőtt volt teljes blokkfelújítás
Felmerült egy olyan probléma a 150-es ETZ-mel, hogy körülbelül 3500-4000-es fordulat környékén elkezd csörögni (elég hangosan), alatta viszont csendesen jár. A csörgés egy 400km-es túra alatt jött elő(azelőtt teljesen csendesen járt). Tudnátok ajánlani valamit, hogy merre keressem a csörgés forrását?
u.i.: 5000 km-el ezelőtt volt teljes blokkfelújítás
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Van, konyhanyelven fogalmazva: rugó menetirány szerint bal oldalon (mindkettőre érvényes)
Ha tudsz esztergáltatni az jó dolog, de a bolti lehúzó is megfelelő. Én is azt használok már vagy 10 éve megvan, bírja. Akkor van baj, ha az előző tulaj rásavazta/ráverte/ráragasztotta stb a kuplungagyat, akkor megroggyanhat a lehúzó, de a szakszerűen szerelt 90 Nm-rel felhúzottal simán elbír. Sőt egyszer leszedtem vele egy ragasztottat is, ott már nyúlt a lehúzón a menet de nem szakadt ki. Azóta kicsit nehezebben forog benne a csavar de már 2 kuplungot leszedtem azóta.
Ha tudsz esztergáltatni az jó dolog, de a bolti lehúzó is megfelelő. Én is azt használok már vagy 10 éve megvan, bírja. Akkor van baj, ha az előző tulaj rásavazta/ráverte/ráragasztotta stb a kuplungagyat, akkor megroggyanhat a lehúzó, de a szakszerűen szerelt 90 Nm-rel felhúzottal simán elbír. Sőt egyszer leszedtem vele egy ragasztottat is, ott már nyúlt a lehúzón a menet de nem szakadt ki. Azóta kicsit nehezebben forog benne a csavar de már 2 kuplungot leszedtem azóta.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Hali!
1. Van jelentősége annak 250/1-nél a kuplung oldalon, hogy áll szimering?
Inkább úgy kérdezem, hogy kell lenni-e a szimeringnek?
2. Jobban járok, ha veszek egy kuplung lehúzót (pl a futár motorosboltból), vagy esztergáltassak egyet?
1. Van jelentősége annak 250/1-nél a kuplung oldalon, hogy áll szimering?
Inkább úgy kérdezem, hogy kell lenni-e a szimeringnek?
2. Jobban járok, ha veszek egy kuplung lehúzót (pl a futár motorosboltból), vagy esztergáltassak egyet?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Athem írta:Szeretném kérni a segítségeteket, Az üres jelző környékén van gondom, mert szakaszosan jelez. Maga az üreset jelző kapcsoló, vagy plomba, jó megfelelő, használható.De az azzal testelő karral gondom van. Mert nem mindig érintkezik vele. A gyári kapcsoló majdnem eléri, egy kikopott kráter van azon a karon, amibe a kapcsoló kúpja érne, mely nem mindig érintkezik vele. Tehát kapcsoláskor csak egy pillanatra, Üresben nem jelez egyáltalán. Ez a kar, a tengelykapcsoló hengeren(hernyón) vagy hol van? Valaki megtudná súgni?
A @ tengely végén van egy bakelit tárcsa és abban van egy süllyesztett fejű szeg.Azt kell cserélni.
Tárcsa:
Szeg:
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ahogy mondod, a kukac(program)tengelyen van.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Szeretném kérni a segítségeteket, Az üres jelző környékén van gondom, mert szakaszosan jelez. Maga az üreset jelző kapcsoló, vagy plomba, jó megfelelő, használható.De az azzal testelő karral gondom van. Mert nem mindig érintkezik vele. A gyári kapcsoló majdnem eléri, egy kikopott kráter van azon a karon, amibe a kapcsoló kúpja érne, mely nem mindig érintkezik vele. Tehát kapcsoláskor csak egy pillanatra, Üresben nem jelez egyáltalán. Ez a kar, a tengelykapcsoló hengeren(hernyón) vagy hol van? Valaki megtudná súgni?
Re: Blokk
Az üresjelző pasztázásánál én nem engedném le az olajat, hanem balra dönteném a motort, addig, hogy az olajszint ne érje el a kapcsolót.aronpfabian írta:Igen. Előtte féktisztító hogy tiszta legyen. Olajszint alatti dolgoknál (üresjelző mellett-alatt) előtte leengedném az olajat hogy semmiképpen ne zavarja a paszta száradását.bluerider írta:Inkább fentről folyik mint a csavarnál! És azt hogy tömítsem el! Kenjem be azt is ragaccsal?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Igen. Előtte féktisztító hogy tiszta legyen. Olajszint alatti dolgoknál (üresjelző mellett-alatt) előtte leengedném az olajat hogy semmiképpen ne zavarja a paszta száradását.bluerider írta:Inkább fentről folyik mint a csavarnál! És azt hogy tömítsem el! Kenjem be azt is ragaccsal?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Komolyan nekem akartad írni nyilván nem nekem szivárog ott....Tony91 írta:Az üreskapcsoló melletti dugónál is szokott folyni az olaj, tipikus pont szintén. Azt is körbekentem FBS-sel, azóta nincs problémahell írta:Nekem ott is volt mikor szivárgott esztergás ismerős csinált bele rendes dugót bronzból és soha az életbe többet nem szivárgott. De mintha rémlene valami körömlakkos módszertan is. Vagy ragacs oda is...
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az üreskapcsoló melletti dugónál is szokott folyni az olaj, tipikus pont szintén. Azt is körbekentem FBS-sel, azóta nincs problémahell írta:Nekem ott is volt mikor szivárgott esztergás ismerős csinált bele rendes dugót bronzból és soha az életbe többet nem szivárgott. De mintha rémlene valami körömlakkos módszertan is. Vagy ragacs oda is...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Nekem ott is volt mikor szivárgott esztergás ismerős csinált bele rendes dugót bronzból és soha az életbe többet nem szivárgott. De mintha rémlene valami körömlakkos módszertan is. Vagy ragacs oda is...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Szerintem is szilikonpaszta. Illetve mellette a kapcsolódob tengelyének a fedelét is kend be. Meg ahol a fém csatlakozó találkozik a műanyaggal. A legegyszerűbb ha rányomsz 2 kg pasztát az egészre... nem lesz szép de nem nézegetni kellTony91 írta:FBS a lelke, én is azt adtam neki, azóta is csontszáraz az egész környezetez25z írta:
ezek szerint: igen egy o-gyűrű amit bármelyik autós boltban kapsz gombokért sztem megteszi, csak ha lehet vékony legyen 1-1,5-es vagy FBS
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
ja, gyárilag :aronpfabian írta:Emellett az áramfejlesztő is eltér (TS 6V 60W dinamó, ETZ 12V 210W generátor) ezeknek a felszerelési pontjai szintén különböznek
(ciki, de erről megfeledkeztem...)
köszi!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Köszi! Erre nem is gondoltam, hogy a /1 még a 6 voltos rendszerrel van szerelve.aronpfabian írta:Emellett az áramfejlesztő is eltér (TS 6V 60W dinamó, ETZ 12V 210W generátor) ezeknek a felszerelési pontjai szintén különböznek
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Emellett az áramfejlesztő is eltér (TS 6V 60W dinamó, ETZ 12V 210W generátor) ezeknek a felszerelési pontjai szintén különböznek
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
kiszsebi írta:igen. kívülről a /1 sokkal kerekdedebb. a váltó belülről ugyanaz, de a henger más (tőcsavarok, vezérlés).Cerebellumm írta:Sziasztok!
Érdeklődnék, a 250/1, és az ETZ 250 blokk között van valami különbség? Köszi.
Köszi.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
igen. kívülről a /1 sokkal kerekdedebb. a váltó belülről ugyanaz, de a henger más (tőcsavarok, vezérlés).Cerebellumm írta:Sziasztok!
Érdeklődnék, a 250/1, és az ETZ 250 blokk között van valami különbség? Köszi.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Sziasztok!
Érdeklődnék, a 250/1, és az ETZ 250 blokk között van valami különbség? Köszi.
Érdeklődnék, a 250/1, és az ETZ 250 blokk között van valami különbség? Köszi.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ja ok te rátaláltál köszönöm az adatot. Remélem használhatóak ezek...z25z írta:visszakerestem, zsaki írta: 15,5-nél ne legyen több az 5 db összefogvahell írta:Megjöttek a cuccok Zéé a MZ-B-ről. Hát igen nem épp ilyenre gondoltam az biztos a lamellát illetően. Remélem sokan használnak még ilyet és bizton mondják használhatóak. Ilyet még nem láttam csak azért. A felülete elég ratyi, mérete stabil 3,2mm az biztos. Persze rendeltem a mofakertől is valami jin jan ló.aszt és a kettő közül a szebbik megy majd bele. Killer talán te irtad annó mennyi a max. ami még belefér ameddig kell csiszolni csak nem találom már a pontos méretet ameddig csiszolni kell. Esetleg majd ha megkérhetlek megosztanád!? Előre is nagyon megköszönöm!
+ rendeltem még egy tűszelepet is a Bingbe arra is kíváncsi lesz egyáltalán nagyából köze lesz-e hozzá.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
visszakerestem, zsaki írta: 15,5-nél ne legyen több az 5 db összefogvahell írta:Megjöttek a cuccok Zéé a MZ-B-ről. Hát igen nem épp ilyenre gondoltam az biztos a lamellát illetően. Remélem sokan használnak még ilyet és bizton mondják használhatóak. Ilyet még nem láttam csak azért. A felülete elég ratyi, mérete stabil 3,2mm az biztos. Persze rendeltem a mofakertől is valami jin jan ló.aszt és a kettő közül a szebbik megy majd bele. Killer talán te irtad annó mennyi a max. ami még belefér ameddig kell csiszolni csak nem találom már a pontos méretet ameddig csiszolni kell. Esetleg majd ha megkérhetlek megosztanád!? Előre is nagyon megköszönöm!
+ rendeltem még egy tűszelepet is a Bingbe arra is kíváncsi lesz egyáltalán nagyából köze lesz-e hozzá.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Megjöttek a cuccok Zéé a MZ-B-ről. Hát igen nem épp ilyenre gondoltam az biztos a lamellát illetően. Remélem sokan használnak még ilyet és bizton mondják használhatóak. Ilyet még nem láttam csak azért. A felülete elég ratyi, mérete stabil 3,2mm az biztos. Persze rendeltem a mofakertől is valami jin jan ló.aszt és a kettő közül a szebbik megy majd bele. Killer talán te irtad annó mennyi a max. ami még belefér ameddig kell csiszolni csak nem találom már a pontos méretet ameddig csiszolni kell. Esetleg majd ha megkérhetlek megosztanád!? Előre is nagyon megköszönöm!
+ rendeltem még egy tűszelepet is a Bingbe arra is kíváncsi lesz egyáltalán nagyából köze lesz-e hozzá.
+ rendeltem még egy tűszelepet is a Bingbe arra is kíváncsi lesz egyáltalán nagyából köze lesz-e hozzá.
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Blokk
Nem fejtegetném,mert komoly viták szoktak kialakulni e témában,de a trabi 6-os végnyomással már csak hidegindítóval indul el hűvösebb időben,és harmat gyenge.KILL3R etz írta:Az bőven jó... Kétütemű motorok esetén 7 bar fölött megfelelő a sűrítési végnyomás.
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Blokk
Köszi, akkor jó. Csak azért kételkedtem benne mert az irodalom 9,5-10:1 -hez kompressziós viszonyt ír, aztán gondoltam hogy a sűrítési nyomásnak bar- ban nagyobb értéknek kellene lenni ha már amúgy is 1 bar-ról indul a sűrítés vagy lehet hogy többről is.
üdv.
üdv.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Az bőven jó... Kétütemű motorok esetén 7 bar fölött megfelelő a sűrítési végnyomás.
Re: Blokk
Sziasztok!
Nagyon köszönöm a segítségeteket, valóban több olaj volt a blokkban a kelleténél. 9dl-rel feltöltve , megszűnt az olajfolyás!
Nagyon köszönöm a segítségeteket, valóban több olaj volt a blokkban a kelleténél. 9dl-rel feltöltve , megszűnt az olajfolyás!
Re: Blokk
Köszönöm a segítséget
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Alkatrészjegyzék itt: http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... s251e.htmlgyümi írta:Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni tőletek. MZ TS250/1 blokkhoz kéne az összes csapágy mérete/száma az összes szimering mérete illetve, hogy milyen gyártmányú dugattyút és főtengelyt ajánlotok.
Előre is köszönöm.
UI:
Nagyon jó volt a Vértes-Gerecse túra ))))
Szimeringből FPM ("Viton") alá ne add, az ilyen kék-zöld csodákkal csak szívni fogsz (a motor is, falsot...). Csapágyból se a legolcsóbbat; C3 széria géphez megfelel ha nincs C4 vagy jelentősen drágább.
Dugattyúból ha nincs gyári, akkor Berta, de a fúrást-hónolást végző gépműhely is nagyon sokat számít (Szikszai Károlyt keresd a Facebookon)
Főtengelyből a gyárit újíttasd fel YOKO hajtókarkészlettel, az utángyártottak méretpontatlanok és anyaghibásak is lehetnek.
Re: Blokk
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni tőletek. MZ TS250/1 blokkhoz kéne az összes csapágy mérete/száma az összes szimering mérete illetve, hogy milyen gyártmányú dugattyút és főtengelyt ajánlotok.
Előre is köszönöm.
UI:
Nagyon jó volt a Vértes-Gerecse túra ))))
Segítséget szeretnék kérni tőletek. MZ TS250/1 blokkhoz kéne az összes csapágy mérete/száma az összes szimering mérete illetve, hogy milyen gyártmányú dugattyút és főtengelyt ajánlotok.
Előre is köszönöm.
UI:
Nagyon jó volt a Vértes-Gerecse túra ))))
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ok.kolibri írta:Mikor hazahoztam a gépet ,a blokk alján lévő leeresztő csavart vettem ki (amiben golyó van rugóval előfeszítve..), a szint ellenőrző csavar is ki volt tekerve, így volt (mind 2 csavar kiszedve), vödör alatta kb 40 percig és nem folyt már belőle az olaj. Ekkor csavarok vissza és 9dl friss olaj bele.
Ma levettem a spirált és beindítottam, álló helyzetben járattam, sőt felállítva a középső támaszra végig járattam a sebesség fokozatokban, de nem jött egy csepp olaj sem a spirál meghajtó tengelynél. Szuszogó tiszta, átjárható. Próbáltam megfigyelni egy nylon zacsi segítségével a szuszogón keresztül, nem-e keletkezik nyomás, vagy vákuum a blokkban. Nem szívott és nem is nyomott gázt a zacsiból, zacsiba. Szóval így útra keltem, de 30km után tiszta olaj lettem megint . A fordulatszámmérő órából ömlött az olaj, ami a spirálon keresztül jutott oda.
Bitte: https://www.youtube.com/watch?v=5jdypza ... sults_main
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
"Mikor hazahoztam a gépet ,a blokk alján lévő leeresztő csavart vettem ki (amiben golyó van rugóval előfeszítve..), a szint ellenőrző csavar is ki volt tekerve, így volt (mind 2 csavar kiszedve)"
A leeresztőcsavar nem ez hanem a másik, tehát a váltó alatt is maradt, és a kuplung alól nem jött le semmi. Azt külön, a fedél alsó rögzítőcsavarja kitekerésével tudod leengedni.
Most kb 1.3 liter olaj van a rendszerben ha így töltötted rá a frisset.
A leeresztőcsavar nem ez hanem a másik, tehát a váltó alatt is maradt, és a kuplung alól nem jött le semmi. Azt külön, a fedél alsó rögzítőcsavarja kitekerésével tudod leengedni.
Most kb 1.3 liter olaj van a rendszerben ha így töltötted rá a frisset.
Re: Blokk
Holnap leeresztem újra az olajat, és egész nap hagyom csorogni, kissé furcsállom a dolgot, hogy csak menet közben jön az olaj, állóhelyzetben hiába járattam, semmi. Bár nyilván ez jóval rövidebb ideig tartott.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég