Blokk
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Szuper, köszi, már rendelem is!
Most már csak árulja el nekem valaki, hány fokra melegítsem blokkot mikor rakom össze?
Most már csak árulja el nekem valaki, hány fokra melegítsem blokkot mikor rakom össze?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Meglep hogy ilyen olcsó a váltóalkatrész, ez simán megéri újonnan. Kissé rozsdás lesz, de úgy az eredeti
Lehet perselyük is van. Sajnos nem tudom mennyi a gyári hézag. Esetleg azt is ki lehet cserélni egy kevésbé kopottra másik blokkból.
Lehet perselyük is van. Sajnos nem tudom mennyi a gyári hézag. Esetleg azt is ki lehet cserélni egy kevésbé kopottra másik blokkból.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Ott a pont...aronpfabian írta: ↑2018.07.30. 22:23 20W-50 OK, maradj ennél. Első eset hogy egy boltos nem a sz.r 80W-90-re próbál valakit rábeszélni ez egy jó hely.
Azért eléggé ki vannak fényesedve a körmök, láttam már szebbet is.
5 fok kell meglegyen, a könyv szerint a köröm 1/4-énél nagyobb kopás már felújítást igényel
Ha az előtéttengely perselye (ami gyakorlatilag a 4. váltócsapágy) kottyan, annak nincs köze a 4. fokozathoz (lehet nem bírta a 80W-90-es kiképzést...)
A 4. fokozat egy 1:1 áttétel, a csoportkerék kuplungtengelyen lévő része közvetlenül a kuplungtengelyre rögzíti a kihajtást, kizárólag ez a kettő vesz benne részt. Ha a lánckeréktengelyben lévő persely kottyan ennyit, az gond, és lehet köze a hibajelenséghez. Keress egy olyat a tartalékok közt aminek az ablakai is szépek és a persely is vastag benne. Az ES/TS váltóalkatrészek felcserélhetők egymás közt, teljesen azonosak, nyugodtan variálhatsz.
A kézzel kinyomható csapágyat mindenképpen ragasztóval tenném vissza.
Hála istennek volt egy lánckerék tengelyem aminek alig észrevehető a kottyanása és az ablakai is szépek, viszont a csoport kerékkel bajba vagyok!
Szerintem erre megéri beruháznom:
http://mz-b.hu/mz-ts-150-valto-fogasker ... 0000029290
Ha tényleg eredeti... de nem tudom, hogy a többi már összekopott alkatrésszel hogy viselkedne?
Ha nincs is köze a 4. fokozathoz, attól gondolom az is cserés? Nem egészséges, hogy az ott kotyog vagy az adja működési hézagot?Ha az előtéttengely perselye (ami gyakorlatilag a 4. váltócsapágy) kottyan, annak nincs köze a 4. fokozathoz (lehet nem bírta a 80W-90-es kiképzést...)
Mondjuk ami a képen van az nem az a fogaskerék ami lánckerék tengelyébe csatlakozik... gondolom a lényeg, hogy ott is 5°-nak kell lennie.
A boltosról szólva, valami baromi drága olajra akart rábeszélni, biztos jó is lehetett volna. Mondtam neki, hogy megteszi az olcsóbbik is, az is ugyanúgy összekeni a cipőmet, nadrágszáramat. Nem tudom megoldani, hogy ne szivárogjon a berúgó tengelynél, több helyről rendeltem már O gyűrűt, de egyik se vált be.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
20W-50 OK, maradj ennél. Első eset hogy egy boltos nem a sz.r 80W-90-re próbál valakit rábeszélni ez egy jó hely.
Azért eléggé ki vannak fényesedve a körmök, láttam már szebbet is.
5 fok kell meglegyen, a könyv szerint a köröm 1/4-énél nagyobb kopás már felújítást igényel
Ha az előtéttengely perselye (ami gyakorlatilag a 4. váltócsapágy) kottyan, annak nincs köze a 4. fokozathoz (lehet nem bírta a 80W-90-es kiképzést...)
A 4. fokozat egy 1:1 áttétel, a csoportkerék kuplungtengelyen lévő része közvetlenül a kuplungtengelyre rögzíti a kihajtást, kizárólag ez a kettő vesz benne részt. Ha a lánckeréktengelyben lévő persely kottyan ennyit, az gond, és lehet köze a hibajelenséghez. Keress egy olyat a tartalékok közt aminek az ablakai is szépek és a persely is vastag benne. Az ES/TS váltóalkatrészek felcserélhetők egymás közt, teljesen azonosak, nyugodtan variálhatsz.
A kézzel kinyomható csapágyat mindenképpen ragasztóval tenném vissza.
Azért eléggé ki vannak fényesedve a körmök, láttam már szebbet is.
5 fok kell meglegyen, a könyv szerint a köröm 1/4-énél nagyobb kopás már felújítást igényel
Ha az előtéttengely perselye (ami gyakorlatilag a 4. váltócsapágy) kottyan, annak nincs köze a 4. fokozathoz (lehet nem bírta a 80W-90-es kiképzést...)
A 4. fokozat egy 1:1 áttétel, a csoportkerék kuplungtengelyen lévő része közvetlenül a kuplungtengelyre rögzíti a kihajtást, kizárólag ez a kettő vesz benne részt. Ha a lánckeréktengelyben lévő persely kottyan ennyit, az gond, és lehet köze a hibajelenséghez. Keress egy olyat a tartalékok közt aminek az ablakai is szépek és a persely is vastag benne. Az ES/TS váltóalkatrészek felcserélhetők egymás közt, teljesen azonosak, nyugodtan variálhatsz.
A kézzel kinyomható csapágyat mindenképpen ragasztóval tenném vissza.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
aronpfabian írta: ↑2018.07.30. 08:38 A csoportkerék körmei ha le vannak kerekedve, akkor az is okozhatja. Ugyanígy a 4. fogaskerék furatai (ovális, csepp alakú nem igazán jó).
Próbáld ki a kettőt, kb félig összetolva ha erősen elfordítva inkább kiugrik mint összeakad, akkor aláköszörülés (kisebb sérülés esetén) vagy csere. Szerencsére TS 125 váltóból annyi van mint a szemét, tuti lesz itt valakinek pótalkatrész.
A másik ami okozhatja hogy kilazult a lánckeréktengely csapágya. Ezt a blokk és csapágy szemrevételezésével tudod megállapítani, körkörös kopásmintát keress (meg persze ha annyira kopott hogy kézzel kinyomható)
Ha egyik sem, akkor csak váltóbeállítás, bár ha nem piszkáltad előtte és hirtelen "kezdte el" a hibát, akkor nem valószínű hogy "elállítódott" magától.
Hát nem látok semmit se, de rakok fel képeket hátha más igen!A csoportkerék körmei ha le vannak kerekedve, akkor az is okozhatja. Ugyanígy a 4. fogaskerék furatai (ovális, csepp alakú nem igazán jó).
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 181320.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 181348.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 181353.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 181408.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 181411.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 181422.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 181425.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 181441.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 181451.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 181520.jpg
Jól akad nem ugrik szét, mérhető az aláköszörülés is kb 0,5 mm, (ennyi elég?)Próbáld ki a kettőt, kb félig összetolva ha erősen elfordítva inkább kiugrik mint összeakad, akkor aláköszörülés (kisebb sérülés esetén) vagy csere. Szerencsére TS 125 váltóból annyi van mint a szemét, tuti lesz itt valakinek pótalkatrész.
Van bőven pótalkatrészem, tavaly pont a váltó szarakodása miatt vettem két blokkot alkatrésznek, de szerintem azok ES-é, vagy korai TS-é, nem tudom + azt se, van-e a váltó rész között valami eltérés, szemmel nem látok semmi sem...
Összeraktam váltót, forgattam közben végig kapcsoltam az összes sebességet, szépen végig viszi, amit tavaly adtál a sebváltó hézag állításhoz rajzot aszerint beállítottam és azóta is úgy van.
Mindössze annyit tapasztaltam, hogy viszonylag könnyen vissza tudom nyomni a léptető villát 3. és 4. közé.
Ez biztos, simán kinyomom de mióta nálam van (közel 12 éve) mindig is ilyen volt. Amikor először elindultam vele egy hosszabb útra már akkor is kidobálta, de nagyon ritkán 80 km megtétele alatt max 1szer - 2szerA másik ami okozhatja hogy kilazult a lánckeréktengely csapágya. Ezt a blokk és csapágy szemrevételezésével tudod megállapítani, körkörös kopásmintát keress (meg persze ha annyira kopott hogy kézzel kinyomható)
Párhónapot jártam vele dolgozni oda-vissza 100km volt napokig, néha 1-2 hétig se dobta ki.
Akkoriban még MOL HYKOMOL 80W-90 olajat használtam, páréve a boltos javaslatára váltottam Mannol 7830-1 Motorbike 4-Takt HD 20W-50 motorolajra. Ha ez befolyásol valamit. De a kuplung sohasem csúszott meg!
Most biztos, hogy a váltóban gatya mind a 3 csapágy és bronz perselynek is van vagy 2-3 tizedes kottyanása, ezért is kérdeztem a legutóbb a persely illesztést/belső átmérő tűrését.
Nem hirtelen, mint az előbb írtam, talán már akkor kellett volna vele foglalkoznom, nem megvárni amíg teljesen tönkre megy.Ha egyik sem, akkor csak váltóbeállítás, bár ha nem piszkáltad előtte és hirtelen "kezdte el" a hibát, akkor nem valószínű hogy "elállítódott" magától.
Tavaly piszkáltam nem is keveset, léptető villát ki is cseréltem, mert a tartalékok között volt egy ami vastagabb volt mint a többi. Nem emlékszek már, hogy tengellyel együtt cseréltem, de valószínűleg azért is kellett a rajz a gangok közti hézagokkal.
Aki először csinálta nekem a motort azt mondta, hogy szerinte a két blokkfelen nem egyeznek a párosítási számok. De nem tudom, hogy hol kell keresni!
Esetleg ez benne lehet?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A csoportkerék körmei ha le vannak kerekedve, akkor az is okozhatja. Ugyanígy a 4. fogaskerék furatai (ovális, csepp alakú nem igazán jó).
Próbáld ki a kettőt, kb félig összetolva ha erősen elfordítva inkább kiugrik mint összeakad, akkor aláköszörülés (kisebb sérülés esetén) vagy csere. Szerencsére TS 125 váltóból annyi van mint a szemét, tuti lesz itt valakinek pótalkatrész.
A másik ami okozhatja hogy kilazult a lánckeréktengely csapágya. Ezt a blokk és csapágy szemrevételezésével tudod megállapítani, körkörös kopásmintát keress (meg persze ha annyira kopott hogy kézzel kinyomható)
Ha egyik sem, akkor csak váltóbeállítás, bár ha nem piszkáltad előtte és hirtelen "kezdte el" a hibát, akkor nem valószínű hogy "elállítódott" magától.
Próbáld ki a kettőt, kb félig összetolva ha erősen elfordítva inkább kiugrik mint összeakad, akkor aláköszörülés (kisebb sérülés esetén) vagy csere. Szerencsére TS 125 váltóból annyi van mint a szemét, tuti lesz itt valakinek pótalkatrész.
A másik ami okozhatja hogy kilazult a lánckeréktengely csapágya. Ezt a blokk és csapágy szemrevételezésével tudod megállapítani, körkörös kopásmintát keress (meg persze ha annyira kopott hogy kézzel kinyomható)
Ha egyik sem, akkor csak váltóbeállítás, bár ha nem piszkáltad előtte és hirtelen "kezdte el" a hibát, akkor nem valószínű hogy "elállítódott" magától.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
A papír munka nem vészes, adásvételi->műszaki vagy szemle-> ocsmány iroda...aronpfabian írta: ↑2018.07.29. 22:52 Próbálkozz ragasztóval nyugodtan, kisebb kopást simán áthidal.
A bontott blokközép és a komplett bontott blokk is pont ugyanolyan eséllyel lehet rossz mint jó... helyben ellenőrizve esetleg meg merném venni, de rendelni semmiképpen. Papírozás is kell utána. Nem biztos hogy megéri.
Mondjuk én egyből a legrosszabbra számítok, mert vagy igazam lesz, vagy jobb lesz a helyzet
Most, hogy szét van bontva a blokk, mit nézzek meg alaposan a váltónál, hol keressek kopást vagy akármit, ami esetleg okozhatja azt, hogy kidobálja a 4. fokozatott?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Próbálkozz ragasztóval nyugodtan, kisebb kopást simán áthidal.
A bontott blokközép és a komplett bontott blokk is pont ugyanolyan eséllyel lehet rossz mint jó... helyben ellenőrizve esetleg meg merném venni, de rendelni semmiképpen. Papírozás is kell utána. Nem biztos hogy megéri.
A bontott blokközép és a komplett bontott blokk is pont ugyanolyan eséllyel lehet rossz mint jó... helyben ellenőrizve esetleg meg merném venni, de rendelni semmiképpen. Papírozás is kell utána. Nem biztos hogy megéri.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Hali!
Nem hagyott nyugodni, csak ránéztem a blokkra és szomorúan tapasztaltam, hogy mind a lánckerék alatti, mind a főtengely jobboldali csapágya elfordul a blokköntvényben , egyébként a 0,02 mm-s hézagoló bement, a 0,05 mm-s nem ment be.
Ezt még lehetne javítani csapágyragasztóval?
Vagy nem éri meg, inkább blokk csere?
Láttam a Futármotoros boltnál árulnak bontott blokk közepet, de nem tudom milyen állapotúak lehetnek.
Ha valaki vett már tőlök megoszthatná a tapasztalatait!
Találtam a Jófogáson egy elvileg még nem használt blokk közepet, bár húzos az ára.
Vagy inkább vegyek egy komplett blokkot és azt rakjam be?
A válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv.: Jani
Nem hagyott nyugodni, csak ránéztem a blokkra és szomorúan tapasztaltam, hogy mind a lánckerék alatti, mind a főtengely jobboldali csapágya elfordul a blokköntvényben , egyébként a 0,02 mm-s hézagoló bement, a 0,05 mm-s nem ment be.
Ezt még lehetne javítani csapágyragasztóval?
Vagy nem éri meg, inkább blokk csere?
Láttam a Futármotoros boltnál árulnak bontott blokk közepet, de nem tudom milyen állapotúak lehetnek.
Ha valaki vett már tőlök megoszthatná a tapasztalatait!
Találtam a Jófogáson egy elvileg még nem használt blokk közepet, bár húzos az ára.
Vagy inkább vegyek egy komplett blokkot és azt rakjam be?
A válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv.: Jani
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Oda is eszkábálj kinyomót. A kuplungfedél-csavarokon és a tömítőfelületen támaszkodhat.
Itt pont egy TS 125 blokkon mutatja a szerelőhíd (gyakorlatilag egy U-vas, neked nem kell az összes furat) használatát főtengelykinyomásra is, ötletként: http://www.tolna.net/~dombaikaroly/szer ... index.html
Itt pont egy TS 125 blokkon mutatja a szerelőhíd (gyakorlatilag egy U-vas, neked nem kell az összes furat) használatát főtengelykinyomásra is, ötletként: http://www.tolna.net/~dombaikaroly/szer ... index.html
Re: Blokk
Üdv!
Tanácsot kérnék! A blokk egyik felét egy otthon eszkábált szérthúzóval már letudtam szedni, viszont a főtengelynél megakadtam hogy szedjem ki a másik félből. A haverom a nagykalapácsotmondza de biztos van valami trükk?!
Tanácsot kérnék! A blokk egyik felét egy otthon eszkábált szérthúzóval már letudtam szedni, viszont a főtengelynél megakadtam hogy szedjem ki a másik félből. A haverom a nagykalapácsotmondza de biztos van valami trükk?!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Köszi!aronpfabian írta: ↑2018.07.27. 20:05ts_valt_all.jpgaronpfabian írta: ↑2018.07.27. 15:26 Kapcsolásrögzítőn állíts óramutató ellenében egy kicsit (negyed, fél fordulat max). Képet küldök este ha nincs meg. Kontrázva a kuplung alatt (leszerelendő )
Remélem csak ennyi baj van, hétfőn vagy kedden megírom mire jutottam.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
aronpfabian írta: ↑2018.07.27. 15:26 Kapcsolásrögzítőn állíts óramutató ellenében egy kicsit (negyed, fél fordulat max). Képet küldök este ha nincs meg. Kontrázva a kuplung alatt (leszerelendő )
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
...pontosabban olyan órát tettek bele. Vagy valami idióta szétszedte és visszatekerte mert azt hitte, számít. Vagy akkor állt meg az óra/szakadt el a spirál soroljam?
Re: Blokk
Megnéztem a blokk számát 72-vel kezdődik, de elvileg 82-es a motor, akkor gondolom ebben blokkcsere volt a leírtak szerint. Pedig a számláló még csak a 15 ezernél jár ha minden igaz
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Kapcsolásrögzítőn állíts óramutató ellenében egy kicsit (negyed, fél fordulat max). Képet küldök este ha nincs meg. Kontrázva a kuplung alatt (leszerelendő )
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Helló! Ez érdekes téma. Engem is érdekelne a megfejtés.motrosmano írta: ↑2018.07.26. 20:06 Helló!
Régebben már írtam erről, és akkor úgy is tűnt, hogy sikerült megoldanom a váltó problémámat, de csak úgy tűnt...
A páciens TS 125.
Tegnap volt egy rövidebb utam (~2x50km) oda felé legalább 20-szor kidobta a 4-diket, vissza felé úton már csak 3-4-szer.
Amit megfigyeltem: 50-60 km/h között sose, 70-75 alatt ritkán dobja ki, felette viszont igen sűrűn (ha jó kedve van max 1 km-t bír ki), szinte mindig akkor dobja ki, ha már felvettem az utazó tempómat,
gyorsulás közben ritkán vagy nem, ha sikerült felgyorsulnom kb 100-ra és elengedem a gázkart és hagyom a motort magától lassulni (se fék, se kuplung) nem dobja ki.
Illetve lehet, hogy csak a véletlen műve de volt 2-3 alkalom amikor egy kicsit rázósabb,rosszabb útra értem és rögtön kidobta, simább egyenletesebb úton viszont kevesebbszer.
Tippek, ötletek?
Valaki tudja a váltóban lévő bronz persely és a hozzá tartozó tengely méretét, csak a persely belső átmérője és benne forgó tengelyvég átmérője érdekel, vagy hogy milyen tűrés volt alkalmazva?
Nekem ahány csere darab van, annyi méretet mértem, pl.: 17,7-17,95 mm - tengely; 18,02-18,3 mm - persely belső átmérő. Gondolom kopásból adódóan.
Valamelyest segített amikor kihézagoltam a lánckerék csapágyát, nem oldotta meg a problémát, de azért javított helyzeten!
Bármilyen ötletet meghallgatok!
Csak segítsen valaki!
Üdv.: Jani
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Helló!
Régebben már írtam erről, és akkor úgy is tűnt, hogy sikerült megoldanom a váltó problémámat, de csak úgy tűnt...
A páciens TS 125.
Tegnap volt egy rövidebb utam (~2x50km) oda felé legalább 20-szor kidobta a 4-diket, vissza felé úton már csak 3-4-szer.
Amit megfigyeltem: 50-60 km/h között sose, 70-75 alatt ritkán dobja ki, felette viszont igen sűrűn (ha jó kedve van max 1 km-t bír ki), szinte mindig akkor dobja ki, ha már felvettem az utazó tempómat,
gyorsulás közben ritkán vagy nem, ha sikerült felgyorsulnom kb 100-ra és elengedem a gázkart és hagyom a motort magától lassulni (se fék, se kuplung) nem dobja ki.
Illetve lehet, hogy csak a véletlen műve de volt 2-3 alkalom amikor egy kicsit rázósabb,rosszabb útra értem és rögtön kidobta, simább egyenletesebb úton viszont kevesebbszer.
Tippek, ötletek?
Valaki tudja a váltóban lévő bronz persely és a hozzá tartozó tengely méretét, csak a persely belső átmérője és benne forgó tengelyvég átmérője érdekel, vagy hogy milyen tűrés volt alkalmazva?
Nekem ahány csere darab van, annyi méretet mértem, pl.: 17,7-17,95 mm - tengely; 18,02-18,3 mm - persely belső átmérő. Gondolom kopásból adódóan.
Valamelyest segített amikor kihézagoltam a lánckerék csapágyát, nem oldotta meg a problémát, de azért javított helyzeten!
Bármilyen ötletet meghallgatok!
Csak segítsen valaki!
Üdv.: Jani
Régebben már írtam erről, és akkor úgy is tűnt, hogy sikerült megoldanom a váltó problémámat, de csak úgy tűnt...
A páciens TS 125.
Tegnap volt egy rövidebb utam (~2x50km) oda felé legalább 20-szor kidobta a 4-diket, vissza felé úton már csak 3-4-szer.
Amit megfigyeltem: 50-60 km/h között sose, 70-75 alatt ritkán dobja ki, felette viszont igen sűrűn (ha jó kedve van max 1 km-t bír ki), szinte mindig akkor dobja ki, ha már felvettem az utazó tempómat,
gyorsulás közben ritkán vagy nem, ha sikerült felgyorsulnom kb 100-ra és elengedem a gázkart és hagyom a motort magától lassulni (se fék, se kuplung) nem dobja ki.
Illetve lehet, hogy csak a véletlen műve de volt 2-3 alkalom amikor egy kicsit rázósabb,rosszabb útra értem és rögtön kidobta, simább egyenletesebb úton viszont kevesebbszer.
Tippek, ötletek?
Valaki tudja a váltóban lévő bronz persely és a hozzá tartozó tengely méretét, csak a persely belső átmérője és benne forgó tengelyvég átmérője érdekel, vagy hogy milyen tűrés volt alkalmazva?
Nekem ahány csere darab van, annyi méretet mértem, pl.: 17,7-17,95 mm - tengely; 18,02-18,3 mm - persely belső átmérő. Gondolom kopásból adódóan.
Valamelyest segített amikor kihézagoltam a lánckerék csapágyát, nem oldotta meg a problémát, de azért javított helyzeten!
Bármilyen ötletet meghallgatok!
Csak segítsen valaki!
Üdv.: Jani
Re: Blokk
Megnézem amint tudom és nagyon köszönöm a felvilágosítást mindenkinek!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ha blokkot nem cseréltek, akkor 82-es az külső szimeringes (MM125/3 blokk) lesz. Számokat ellenőrizd amit sell írt
A szívócsonk és henger ugyanaz, az öntőformáikban nem cserélték a feliratokat a /2 blokk kivezetése után.
A külső szimeringesnél a beszívott keverék keni a főtengelycsapágyakat. A belső szimeringes egy 60-as évek közepi sikertelen fejlesztés eredménye volt: úgy gondolták,a főtengelycsapágyaknak jobb kenést ad ha a váltóból áramoltatják oda az olajat. A gond hogy ez üzemmelegen és a szokásos fordulattartományokon lehet igaz volt a korabeli kenőolajakkal (ma már semmiképpen), de hideg olajjal illetve nagy fordulaton már nem igazán. Arra sem számítottak ha a tulaj nem tartja be km-pontosan az olajcsereperiódust. Ilyenkor a koszos, reszelékes olaj hatását nem kell külön ecsetelni. Főleg hogy ezt a jobb oldali csapágyat ellátó, zártabb csatornarendszer összegyűjteni is szereti.
A konstrukciós hiba felfedezése egybeesett a kombináttá beolvasztással és a fejlesztési pénzek megvonásával a 70-es évek elején, így a rosszul megtervezett blokkok gyártásból kivonása 250-esnél 1976-ig (TS 250/1 - MM250/4), 125-ösnél 1978-ig (jelöletlen de hasonló mértékű modellfrissítés, MM125/3 blokk) tartott.
Vannak akik máig hiszik a fejlesztés eredeti ígéretét (jobb kenés) és leszólják a keverékkenéses motorokat, hiába gyártottak szinte mindenhol és gyártanak 40 éve teljesen kizárólag ilyeneket az egész világon. Ezekkel nem kell foglalkozni. Gondolom ismered a viccet amikor bemondják a rádióban hogy "Vigyázat! Egy őrült ellentétes irányban megy az autópályán!"
A szívócsonk és henger ugyanaz, az öntőformáikban nem cserélték a feliratokat a /2 blokk kivezetése után.
A külső szimeringesnél a beszívott keverék keni a főtengelycsapágyakat. A belső szimeringes egy 60-as évek közepi sikertelen fejlesztés eredménye volt: úgy gondolták,a főtengelycsapágyaknak jobb kenést ad ha a váltóból áramoltatják oda az olajat. A gond hogy ez üzemmelegen és a szokásos fordulattartományokon lehet igaz volt a korabeli kenőolajakkal (ma már semmiképpen), de hideg olajjal illetve nagy fordulaton már nem igazán. Arra sem számítottak ha a tulaj nem tartja be km-pontosan az olajcsereperiódust. Ilyenkor a koszos, reszelékes olaj hatását nem kell külön ecsetelni. Főleg hogy ezt a jobb oldali csapágyat ellátó, zártabb csatornarendszer összegyűjteni is szereti.
A konstrukciós hiba felfedezése egybeesett a kombináttá beolvasztással és a fejlesztési pénzek megvonásával a 70-es évek elején, így a rosszul megtervezett blokkok gyártásból kivonása 250-esnél 1976-ig (TS 250/1 - MM250/4), 125-ösnél 1978-ig (jelöletlen de hasonló mértékű modellfrissítés, MM125/3 blokk) tartott.
Vannak akik máig hiszik a fejlesztés eredeti ígéretét (jobb kenés) és leszólják a keverékkenéses motorokat, hiába gyártottak szinte mindenhol és gyártanak 40 éve teljesen kizárólag ilyeneket az egész világon. Ezekkel nem kell foglalkozni. Gondolom ismered a viccet amikor bemondják a rádióban hogy "Vigyázat! Egy őrült ellentétes irányban megy az autópályán!"
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Szia, első kérdésedre, talán segítség lehet. :
[/quote]
Attól függ milyen blokkod van. Azért nem volt egyértelmű a német katalógus sem (MM/2 - 7372909 ill. 6587573 előtti blokkszámok; MM/3 - ezek utániak).
[/quote]
[/quote]
Attól függ milyen blokkod van. Azért nem volt egyértelmű a német katalógus sem (MM/2 - 7372909 ill. 6587573 előtti blokkszámok; MM/3 - ezek utániak).
[/quote]
Re: Blokk
Üdv Mindenkinek!
Új vagyok még teljesen. Nemrég beszereztem hobbiból egy TS 125-öst, ami iszonyat rossz külső állapotnak örvend és elég olajos is. Persze szép lassan mindent csinálgatok, a blokkot is kiszedtem már. Ahogy olvasgattam láttam hogy van külső illetve belső szimeringes változat. A kérdésem erre irányulna, hogy miből lehet ezt megállapítani, hogy melyik van nekem, anélkül hogy szétszedném. Ha valaki fel tudna világosítani, hogy pontosan mit is jelent az hogy külső vagy belső és hogy melyik mikortól van azt előre is köszönöm! Amit biztosan láttam már, hogy a karburátor BVF 22N1-3 típusú illetve a karburátor és a henger közti összekötőben benne van az hogy MM/2 és a típustáblájában az 1982-es évszám van beleütve.
Új vagyok még teljesen. Nemrég beszereztem hobbiból egy TS 125-öst, ami iszonyat rossz külső állapotnak örvend és elég olajos is. Persze szép lassan mindent csinálgatok, a blokkot is kiszedtem már. Ahogy olvasgattam láttam hogy van külső illetve belső szimeringes változat. A kérdésem erre irányulna, hogy miből lehet ezt megállapítani, hogy melyik van nekem, anélkül hogy szétszedném. Ha valaki fel tudna világosítani, hogy pontosan mit is jelent az hogy külső vagy belső és hogy melyik mikortól van azt előre is köszönöm! Amit biztosan láttam már, hogy a karburátor BVF 22N1-3 típusú illetve a karburátor és a henger közti összekötőben benne van az hogy MM/2 és a típustáblájában az 1982-es évszám van beleütve.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Szia! Köszönöm válaszod!aronpfabian írta: ↑2018.07.01. 11:38A két csapágy közti hézagoló lehet selejtesen megmunkált blokköntvény gyári szükségjavítása is (ez a mód az 1960-as évekbeli irodalomban még bennvan, utána már nem!), de lehet utólagos mókolás.metalmuvek írta: ↑2018.06.30. 21:50
Pont ez a baj, nem figyeltem meg, de szerintem a kettő között.
Illetve az lenne a kérdésem, hogy a kislánckerék felőli szimeringházban (vállas alumínium pogácsa, ami segergyűrű biztosít) hogy kell állnia a szimeringnek?
Amikor szétszedtem, ajkakkal kifelé volt benne. Az úgy jó?
Köszi!
A főtengely kislánckerék alatti szimering jó lesz kifelé álló ajakkal (külső szimeringes kis TS-ről nincs forrásom, de a 250-eseken mind így áll, és az ETZ 125 oktatófilmen is)
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A két csapágy közti hézagoló lehet selejtesen megmunkált blokköntvény gyári szükségjavítása is (ez a mód az 1960-as évekbeli irodalomban még bennvan, utána már nem!), de lehet utólagos mókolás.metalmuvek írta: ↑2018.06.30. 21:50Pont ez a baj, nem figyeltem meg, de szerintem a kettő között.aronpfabian írta: ↑2018.06.30. 20:48 Melyik oldalán volt a csapágyaknak a hézagolás? Vagy a kettő között?
Illetve az lenne a kérdésem, hogy a kislánckerék felőli szimeringházban (vállas alumínium pogácsa, ami segergyűrű biztosít) hogy kell állnia a szimeringnek?
Amikor szétszedtem, ajkakkal kifelé volt benne. Az úgy jó?
Köszi!
A főtengely kislánckerék alatti szimering jó lesz kifelé álló ajakkal (külső szimeringes kis TS-ről nincs forrásom, de a 250-eseken mind így áll, és az ETZ 125 oktatófilmen is)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Pont ez a baj, nem figyeltem meg, de szerintem a kettő között.aronpfabian írta: ↑2018.06.30. 20:48 Melyik oldalán volt a csapágyaknak a hézagolás? Vagy a kettő között?
Illetve az lenne a kérdésem, hogy a kislánckerék felőli szimeringházban (vállas alumínium pogácsa, ami segergyűrű biztosít) hogy kell állnia a szimeringnek?
Amikor szétszedtem, ajkakkal kifelé volt benne. Az úgy jó?
Köszi!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Melyik oldalán volt a csapágyaknak a hézagolás? Vagy a kettő között?
Re: Blokk
Csak a dinamó felőli oldalon jelez a szimeringház alatt egy hézagolást. Összeállítási rajzon a 15-ös.metalmuvek írta: ↑2018.06.30. 20:18Szia, nincs kókányolás, gyári minden. Alkatrészkatalógus szerinti cspágyak valók a blokkba. Akkor a főtengelyhez nem kell beépíteni ezeket a lemezgyűrűket? Azt tudom, hogy a váltórésznél is szedtem ki ilyen vékony karikákat. Azokat még nem néztem, hogy hova valóak pontosan... De he segítetek, én csak megköszönöm!Zorka írta: ↑2018.06.30. 20:00
Azok bizony sehová sem valóak. 6204-es csapágyak voltak benne? mert annak a külső átmérője a 47mm. Nem "tuningolt" bele valaki valami más, 4-re végződő csapágyat a kuplung felől?
Mert ahhoz a motorblokkhoz igazából ezek kellenek:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... rbelwelle/_/?_
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Szia, nincs kókányolás, gyári minden. Alkatrészkatalógus szerinti cspágyak valók a blokkba. Akkor a főtengelyhez nem kell beépíteni ezeket a lemezgyűrűket? Azt tudom, hogy a váltórésznél is szedtem ki ilyen vékony karikákat. Azokat még nem néztem, hogy hova valóak pontosan... De he segítetek, én csak megköszönöm!Zorka írta: ↑2018.06.30. 20:00Azok bizony sehová sem valóak. 6204-es csapágyak voltak benne? mert annak a külső átmérője a 47mm. Nem "tuningolt" bele valaki valami más, 4-re végződő csapágyat a kuplung felől?metalmuvek írta: ↑2018.06.30. 19:12 Sziasztok, meg tudnátok esetleg mondani hogy az MM/3 TS 125-höz melyik távtartó lemezkarika hová való pontosan?
Néztem ábrát hozzá, de például az általatok hivatkozott alkatrész katalógusban a főtengelyhez nem ír távtartó lemezkarikát, pedig a 47 mm külső átmérő egyértelművé teszi számomra, hogy az oda való (ráadásul az én blokkomból 2 db ilyet szedtünk ki). Ezeken kívül még vannak kisebb távtartó lemezek. Köszönöm a segítséget.
Metalmuvek
Mert ahhoz a motorblokkhoz igazából ezek kellenek:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... rbelwelle/_/?_
Re: Blokk
Azok bizony sehová sem valóak. 6204-es csapágyak voltak benne? mert annak a külső átmérője a 47mm. Nem "tuningolt" bele valaki valami más, 4-re végződő csapágyat a kuplung felől?metalmuvek írta: ↑2018.06.30. 19:12 Sziasztok, meg tudnátok esetleg mondani hogy az MM/3 TS 125-höz melyik távtartó lemezkarika hová való pontosan?
Néztem ábrát hozzá, de például az általatok hivatkozott alkatrész katalógusban a főtengelyhez nem ír távtartó lemezkarikát, pedig a 47 mm külső átmérő egyértelművé teszi számomra, hogy az oda való (ráadásul az én blokkomból 2 db ilyet szedtünk ki). Ezeken kívül még vannak kisebb távtartó lemezek. Köszönöm a segítséget.
Metalmuvek
Mert ahhoz a motorblokkhoz igazából ezek kellenek:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... rbelwelle/_/?_
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok, meg tudnátok esetleg mondani hogy az MM/3 TS 125-höz melyik távtartó lemezkarika hová való pontosan?
Néztem ábrát hozzá, de például az általatok hivatkozott alkatrész katalógusban a főtengelyhez nem ír távtartó lemezkarikát, pedig a 47 mm külső átmérő egyértelművé teszi számomra, hogy az oda való (ráadásul az én blokkomból 2 db ilyet szedtünk ki). Ezeken kívül még vannak kisebb távtartó lemezek. Köszönöm a segítséget.
Metalmuvek
Néztem ábrát hozzá, de például az általatok hivatkozott alkatrész katalógusban a főtengelyhez nem ír távtartó lemezkarikát, pedig a 47 mm külső átmérő egyértelművé teszi számomra, hogy az oda való (ráadásul az én blokkomból 2 db ilyet szedtünk ki). Ezeken kívül még vannak kisebb távtartó lemezek. Köszönöm a segítséget.
Metalmuvek
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Zorka írta: ↑2018.06.30. 09:26
Most egy kicsivel több munka. Később sokkal több. Ha most javítod, az mostantól üzembiztos. Ha később, akkor lehet, hogy bonyodalom nélkül kibírja a szezont. Vagy nem. Az viszont egészen bizonyos, hogy addig minden ehhez az állapothoz "idomul". És a később beépített új alkatrészek nem fogják már az "idomultakat" felújítani.
Szerintem.
Re: Blokk
Most egy kicsivel több munka. Később sokkal több. Ha most javítod, az mostantól üzembiztos. Ha később, akkor lehet, hogy bonyodalom nélkül kibírja a szezont. Vagy nem. Az viszont egészen bizonyos, hogy addig minden ehhez az állapothoz "idomul". És a később beépített új alkatrészek nem fogják már az "idomultakat" felújítani.z25z írta: ↑2018.06.30. 09:12 Köszi. A megszakítóval nincs gondom, mert a mecseki nem igazán érzékeny erre. Hááát annyira nincs szétszedve, csak a kuplung van lehúzva Tudom, hogy ebből az lesz, hogy kiugrik a blokk és széthúzás, (meg is van hozzá az összes alkatrészem: hajtókar, csapágyak, szimeringek stb.) csak azzal nem vagyok tisztában, hogy kibírná-e ez a blokk még ezt a szezont vagy inkább ugorjak neki biztos-ami biztos alapon.....
Szerintem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszi. A megszakítóval nincs gondom, mert a mecseki nem igazán érzékeny erre. Hááát annyira nincs szétszedve, csak a kuplung van lehúzva Tudom, hogy ebből az lesz, hogy kiugrik a blokk és széthúzás, (meg is van hozzá az összes alkatrészem: hajtókar, csapágyak, szimeringek stb.) csak azzal nem vagyok tisztában, hogy kibírná-e ez a blokk még ezt a szezont vagy inkább ugorjak neki biztos-ami biztos alapon.....
Re: Blokk
Szia!z25z írta: ↑2018.06.28. 16:23 Üdv mindenkinek. Hozzáértő fülek (szemek) javaslatait várom. (hangerőt feltekerve hallható illetve referencia pont a malomkerék a főtengelyhez képest, mert amúgy az egész motor billeg, amikor mozgatom) 35-40 ezer km lehet a csapágyban C3-as. Mennyire lehet ez vészes/mennyi lehet még benne/meddig érdemes még használni? Amúgy a motoron nem hallom hogy baja lenne, csak a kuplung lamella cserekor tűnt fel, hogy van már némi holtjátéka.
https://www.youtube.com/watch?v=D08SJOHrAnQ
Én cserélném a szimeringekkel együtt.
A szerelési könyv azt mondja: A hibás főtengelycsapágyakat fel lehet ismerni a motorzajról és a megszakító távolság pontos beállításának lehetetlenségéről.
Még a csapágyakkal is az alapelv, hogy a motor hosszú élettartama (általános felújítás) után minden csapágyat újakra cserélnek.
A következő csapágyakat kell használni:
A főtengelynél a főtengely támasztó csapágyaként 2 db 6306 C 4 f (műanyag kosár) és 1 db 6302 C 3 f (műanyag kosár) az előírás.
Ha már ennyire kotyog, akkor a szimering sem fogja sokáig húzni. Most szét van szedve. Ha ezeket cseréled, megint nem lesz rá gondod sokáig.
Szerintem.
Re: Blokk
Szia!metalmuvek írta: ↑2018.06.29. 11:34 Sziasztok!
Egy normális (!) felbontású robbantott ábrát hol találok a TS125-höz?
Szerelés közben nem szeretnék kihagyni egy alkatrészt sem, különös tekintettel a távtartó lemezekre... Van egy pár belőle...
Köszönöm, Krisztián
Talán ez segít: http://www.miraculis.de/aw/mz/mz.html
Itt a "Bücher"-t választod, aztán a forgattyúház olajzásos későbbi modellhez ez az alkatrészkatalógus:
Ersatzteilliste für die MZ-Motorräder TS 125 und TS 150 (englisch)
Ez meg a váltóolajzású régebbi modellhez a szerelési leírás:
Reparaturhandbuch für die MZ-Motorräder TS 125 und TS 150 - ES 125/1 und ES 150/1
Olyan szép robbantottat nem találtam, mint ami pl. a Simsonnak van.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
z25z írta: ↑2018.06.29. 11:54Ezt most nem igazán vágom, segítsetek ki. Ez radiálisan kottyan, axiális irányban nem érzek elmozdulást. Melyik fogaskerékről van szó? A váltó a főtengely csapággyal milyen összefüggésben van? Esetleg a kuplung-primer hajtásra gondolsz? Lehet, hogy tévedek de ott az a rész jóval nagyobb holtjátékot is el kellene viselni nem? A primernek eleve lenni kell 0,05-0,1 holtjátéknak, kopottnál meg vígan több is, mint szoktuk hallani a behúzott kuplung esetében. Ha meg nagyobb, akkor meg a primer hajtás még szaladgálhat a lamellák között egy 1-2 mm-t mire leakadna a legbelsőről.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ezt most nem igazán vágom, segítsetek ki. Ez radiálisan kottyan, axiális irányban nem érzek elmozdulást. Melyik fogaskerékről van szó? A váltó a főtengely csapággyal milyen összefüggésben van? Esetleg a kuplung-primer hajtásra gondolsz? Lehet, hogy tévedek de ott az a rész jóval nagyobb holtjátékot is el kellene viselni nem? A primernek eleve lenni kell 0,05-0,1 holtjátéknak, kopottnál meg vígan több is, mint szoktuk hallani a behúzott kuplung esetében.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok!
Egy normális (!) felbontású robbantott ábrát hol találok a TS125-höz?
Szerelés közben nem szeretnék kihagyni egy alkatrészt sem, különös tekintettel a távtartó lemezekre... Van egy pár belőle...
Köszönöm, Krisztián
Egy normális (!) felbontású robbantott ábrát hol találok a TS125-höz?
Szerelés közben nem szeretnék kihagyni egy alkatrészt sem, különös tekintettel a távtartó lemezekre... Van egy pár belőle...
Köszönöm, Krisztián
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv mindenkinek. Hozzáértő fülek (szemek) javaslatait várom. (hangerőt feltekerve hallható illetve referencia pont a malomkerék a főtengelyhez képest, mert amúgy az egész motor billeg, amikor mozgatom) 35-40 ezer km lehet a csapágyban C3-as. Mennyire lehet ez vészes/mennyi lehet még benne/meddig érdemes még használni? Amúgy a motoron nem hallom hogy baja lenne, csak a kuplung lamella cserekor tűnt fel, hogy van már némi holtjátéka.
https://www.youtube.com/watch?v=D08SJOHrAnQ
https://www.youtube.com/watch?v=D08SJOHrAnQ
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok.
Végül úgy döntöttem, hogy mivel a főtengely végén lévő kiskerék nagyon jó állapotban van (kuplung oldalon), illetve a kuplungkosár fogainak enyhe elhajlása és a fogárok kis kopása miatt nem fogok duplasoros kuplungkosarat cserélni, maximum primerláncot. Viszont a főtengelyem csapjai - 3 százados kopást mutatnak, ezért az megérett a cserére. Az lenne a kérdésem, hogy Németországból érdemes rendelni ilyen felújított főtengelyt? Hamburg mellett találtam ezt az üzletet, 13 euróért szállítanak Magyarországra és elég komoly Firmának tűnik Mit mondtok? Köszönöm a választ!
Végül úgy döntöttem, hogy mivel a főtengely végén lévő kiskerék nagyon jó állapotban van (kuplung oldalon), illetve a kuplungkosár fogainak enyhe elhajlása és a fogárok kis kopása miatt nem fogok duplasoros kuplungkosarat cserélni, maximum primerláncot. Viszont a főtengelyem csapjai - 3 százados kopást mutatnak, ezért az megérett a cserére. Az lenne a kérdésem, hogy Németországból érdemes rendelni ilyen felújított főtengelyt? Hamburg mellett találtam ezt az üzletet, 13 euróért szállítanak Magyarországra és elég komoly Firmának tűnik Mit mondtok? Köszönöm a választ!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Szabvány szegecs, semmi extra. Valószínű a DIN 661-nek megfelel. Ugye "túlméretes" kell, az adott új lánckerék furatának pontos kimérése után.
A komplett kosár ötletét sem vetném el. Ha nem jó de nincs rajta használati nyom, visszaviheted, visszakérheted a pénzt. Egy [nem témába vágó NDK kismotor] kuplungból a 6000 Ft-osat visszavittem mert a szegecselése is csálé volt és a lamellák se mentek bele, a 15.000 Ft-os (mondjuk az tajvani) teljesen korrekt lett.
Ez meg itt lengyel, az onnan jövő cuccok nem szoktak rosszak lenni.
A komplett kosár ötletét sem vetném el. Ha nem jó de nincs rajta használati nyom, visszaviheted, visszakérheted a pénzt. Egy [nem témába vágó NDK kismotor] kuplungból a 6000 Ft-osat visszavittem mert a szegecselése is csálé volt és a lamellák se mentek bele, a 15.000 Ft-os (mondjuk az tajvani) teljesen korrekt lett.
Ez meg itt lengyel, az onnan jövő cuccok nem szoktak rosszak lenni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Szegecset lehet hozzá kapni vagy csinálni kell?aronpfabian írta: ↑2018.06.17. 17:13 Gyárilag duplasoros volt az 1980-as. Az egysoros a nagyon korai (1960-as évek, 1970-es évek eleje) sorozatokra és legnagyobb részben az ES típusokra volt jellemző.
A fűrészfogasodott kuplung helyett esetleg börzén találsz jobb állapotút, de a kopófogyónál a legjobb az új: átszegecseltetheted egy utángyártott lánckerékre. Az utángyártottnak általában a szegecsfuratai nem igazán passzosak, érdemes egy mérettel nagyobbra fúrni PONTOSAN (kosárral együtt) és ennek megfelelő szegeccsel összerakni:
http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... GY-2-SOROS
Fúrkálás helyett a komplett kuplungkosár egyszerűbb, de drágább: http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... -KOSAR-KPL
Láncból a ČZ gyárt használható minőségűt: http://motoralkatresz24.shop/spd/599610 ... NC-48-TAGU
(a kuplungkosár azonos az ETZ-vel, viszont a főtengely lánckereke és a primerlánc nem!)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Köszönöm! Ez az utángyártott komplett kosár nem valami bizalomgerjesztő, kókányolni meg nem szeretnék, ha nem muszáj. Nincs valamelyikőtöknek bontott, jó állapotú, kétsoros kuplungkosara komplett? Vevő lennék rá, mert az enyémen már szinte elgörbültek a fogak, másrészt a tartalék blokkban lévő nem csereszabatos. Más a főtengely, illetve a kuplungszerkezet is... Köszönöm a segítséget!aronpfabian írta: ↑2018.06.17. 17:13 Gyárilag duplasoros volt az 1980-as. Az egysoros a nagyon korai (1960-as évek, 1970-es évek eleje) sorozatokra és legnagyobb részben az ES típusokra volt jellemző.
A fűrészfogasodott kuplung helyett esetleg börzén találsz jobb állapotút, de a kopófogyónál a legjobb az új: átszegecseltetheted egy utángyártott lánckerékre. Az utángyártottnak általában a szegecsfuratai nem igazán passzosak, érdemes egy mérettel nagyobbra fúrni PONTOSAN (kosárral együtt) és ennek megfelelő szegeccsel összerakni:
http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... GY-2-SOROS
Fúrkálás helyett a komplett kuplungkosár egyszerűbb, de drágább: http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... -KOSAR-KPL
Láncból a ČZ gyárt használható minőségűt: http://motoralkatresz24.shop/spd/599610 ... NC-48-TAGU
(a kuplungkosár azonos az ETZ-vel, viszont a főtengely lánckereke és a primerlánc nem!)
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Gyárilag duplasoros volt az 1980-as. Az egysoros a nagyon korai (1960-as évek, 1970-es évek eleje) sorozatokra és legnagyobb részben az ES típusokra volt jellemző.
A fűrészfogasodott kuplung helyett esetleg börzén találsz jobb állapotút, de a kopófogyónál a legjobb az új: átszegecseltetheted egy utángyártott lánckerékre. Az utángyártottnak általában a szegecsfuratai nem igazán passzosak, érdemes egy mérettel nagyobbra fúrni PONTOSAN (kosárral együtt) és ennek megfelelő szegeccsel összerakni:
http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... GY-2-SOROS
Fúrkálás helyett a komplett kuplungkosár egyszerűbb, de drágább: http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... -KOSAR-KPL
Láncból a ČZ gyárt használható minőségűt: http://motoralkatresz24.shop/spd/599610 ... NC-48-TAGU
(a kuplungkosár azonos az ETZ-vel, viszont a főtengely lánckereke és a primerlánc nem!)
A fűrészfogasodott kuplung helyett esetleg börzén találsz jobb állapotút, de a kopófogyónál a legjobb az új: átszegecseltetheted egy utángyártott lánckerékre. Az utángyártottnak általában a szegecsfuratai nem igazán passzosak, érdemes egy mérettel nagyobbra fúrni PONTOSAN (kosárral együtt) és ennek megfelelő szegeccsel összerakni:
http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... GY-2-SOROS
Fúrkálás helyett a komplett kuplungkosár egyszerűbb, de drágább: http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... -KOSAR-KPL
Láncból a ČZ gyárt használható minőségűt: http://motoralkatresz24.shop/spd/599610 ... NC-48-TAGU
(a kuplungkosár azonos az ETZ-vel, viszont a főtengely lánckereke és a primerlánc nem!)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok! Szétszedtük az 1980-as blokkot és abban duplasoros a primerlánc. Tehát a kuplung sem csereszabatos. Ez erre az évjáratra jellemző? Gyárilag ilyen lett volna benne? A motorkód 740-el kezdődik. A kiskerék jó állapotban van, de a kuplungkosár fogai borzalmasan hervadtak. Ha gyárilag ezzel szerelték tudnátok segíteni abban, hogy honnan tudnék beszerezni egy duplafogazott kuplungkosarat duplasoros lánccal együtt. Köszönöm szépen! Metalmaronpfabian írta: ↑2018.06.14. 21:26 A főtengely (csapágyazással és primerlánckerékkel együtt), dinamó alatti szimeringház, és a blokköntvény különbözik csak. Ezeket nem tudod használni pótalkatrészként a papíros motorodhoz. A váltót, kuplungot, hengert, blokkfedeleket stb igen.
szerk.: hacsak nem egysoros volt a primerlánc, mert akkor a kuplunglánckerék és kuplungagy(!) sem passzol.
Melegítve szedted szét?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A külső gyűrűnél nagyobb a túlfedés. Jó állapotú öntvény hidegen széthúzásnál lehúzza a csapágyat a főtengelyről.metalmuvek írta: ↑2018.06.14. 22:03 Nem hiszem hogy különösebben oda kellene lennie melegítés nélkül. Tekintve azt, hogy az öntvényben a csapágynak nem szabad akkora túlfedésének lennie mint a tengelynek a csapágy furatán. A hőtágulás miatt. Egyszerűen szétfeszítené a fészket.
A 4. sebesség/szekunderlánckerék-tengelycsonk bronzperselyen csúszik a beledugott váltótengely végén, semmi sem kapcsolja a váltó többi részéhez (kézzel levehető), kizárólag a rajta lévő csapágy és a jobb blokkfél tartja a helyén. Ez nálad csapágyastul kiesett az öntvényből, semmi sem fogta. Az a fészek biztosan szétkopott.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég