Elektronika topik - a pokol kapuja
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Kis TS-en le lehet cserélni a 6V-s dinamót (WAPE rendszeren kivűl) valamire, blokk faragás nélkül? Mondjuk valami robogó generátorra?
Hogy legyen világítás és az irányjelzők nappal is látszódjanak! Csinált már valaki ilyet? Megoszthatná a tapasztalatait!
Köszi!
Kis TS-en le lehet cserélni a 6V-s dinamót (WAPE rendszeren kivűl) valamire, blokk faragás nélkül? Mondjuk valami robogó generátorra?
Hogy legyen világítás és az irányjelzők nappal is látszódjanak! Csinált már valaki ilyet? Megoszthatná a tapasztalatait!
Köszi!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem sem. Egy videot ennyi ideig nem dolgoz fel a jutub.
Feltöltöm még1x !
...
NNnamost! : https://www.youtube.com/watch?v=qsl75x5EG00&t=7s
Feltöltöm még1x !
...
NNnamost! : https://www.youtube.com/watch?v=qsl75x5EG00&t=7s
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem sem indul el...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem nem indul el más videok mennek. Itt csak egy fekete semmi, kezelőfelület se jön be
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tessék: https://www.youtube.com/watch?v=qsl75x5EG00&t=7s
Annyit hozzátennék hogy a ledek előtét ellenállása az indexrelében levő szürke testű "áramfigyelő,, ellenállás. Ha valakinek olyan reléje van amiben nincs áram korlátozás, csak egy az egyben a relé kiküldi a teljes feszültséget, akkor ezt ne felejtsétek el a párhuzamosan bekötött ledek elé beforrasztani! Különben túlmelegszik és hamar tönkremegy!
Hazai elktronikai boltokban a ledek ára kb 1000-1200ft.
Annyit hozzátennék hogy a ledek előtét ellenállása az indexrelében levő szürke testű "áramfigyelő,, ellenállás. Ha valakinek olyan reléje van amiben nincs áram korlátozás, csak egy az egyben a relé kiküldi a teljes feszültséget, akkor ezt ne felejtsétek el a párhuzamosan bekötött ledek elé beforrasztani! Különben túlmelegszik és hamar tönkremegy!
Hazai elktronikai boltokban a ledek ára kb 1000-1200ft.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2018.08.12. 16:40-kor.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mindjàrt lesznek részletek.
Csak Asszonnyal szalonnàt sütünk lent.
Nincs túlspir@zva a rendszer!
Csak Asszonnyal szalonnàt sütünk lent.
Nincs túlspir@zva a rendszer!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ígéretes .Szuper.sunbim írta: ↑2018.08.10. 22:06 LED-es index felújítás, 10W power led-el :
https://www.youtube.com/watch?v=LoUOsR- ... e=youtu.be
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A műszaki részletekről légyszi írj egy kicsit milyen típusú LED, mivel hajtottad meg, milyen a felfogatása?sunbim írta: ↑2018.08.10. 22:06 LED-es index felújítás, 10W power led-el :
https://www.youtube.com/watch?v=LoUOsR- ... e=youtu.be
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem valamikor meghalt a négyszög a behajtásban. Ezt beleaplikálta valaki, hogy a spirál és az óra közé feszítve, súrlódáson túli kapcsolatot létesítsen. Működik ez egy darabig, de nem örökké.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 52
- Csatlakozott: 2015.08.28. 23:54
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Működött is,amíg szét nem szedtem és ez a kezembe nem maradt.
De igen,az óra és a spirál közül esett ki.Igen,négyszögletes a nyílás,úgyhogy ezért nem értem,mit keresett ez ott,mivel ez kerek kialakítású.Az óra részből törhetett le?
Tanácstalan vagyok.
Működött is,amíg szét nem szedtem és ez a kezembe nem maradt.
De igen,az óra és a spirál közül esett ki.Igen,négyszögletes a nyílás,úgyhogy ezért nem értem,mit keresett ez ott,mivel ez kerek kialakítású.Az óra részből törhetett le?
Tanácstalan vagyok.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia, ennek a kis "vacaknak", nem négyszögletes nyílása van alulról? Nem lehet, hogy ez az órának az a része amibe a meghajtóspirál csatlakozik?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Az szerintem nem oda való.
Ha összerakod amit adtam, annak működnie kell.
Az szerintem nem oda való.
Ha összerakod amit adtam, annak működnie kell.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 52
- Csatlakozott: 2015.08.28. 23:54
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Meg tudnátok mondani mi ez?(NEM a gyufáról van szó! )A kilóméteróra és a spirál közül esett ki,mikor szétcsavartam őket.Összeraktam e nélkül,de nem működik az óra.Ennyire fontos lenne ez a kis vacak?Ez biztosan az órában volt,mert a spirál vége négyszögletes végű.Vagy nem?
Meg tudnátok mondani mi ez?(NEM a gyufáról van szó! )A kilóméteróra és a spirál közül esett ki,mikor szétcsavartam őket.Összeraktam e nélkül,de nem működik az óra.Ennyire fontos lenne ez a kis vacak?Ez biztosan az órában volt,mert a spirál vége négyszögletes végű.Vagy nem?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm szépen a részletes és mindenre kiterjedő tájékoztatástsell írta: ↑2018.08.07. 08:22 Szia, az üresjelző hibára a válaszom, próbalámpa egyik felét tedd az akku pozitívra, másikkal az üreskapcsolótól visszafelé le tudod ellenőrizni a kapcsolt oldalt ( üresjelzőn a csavarhoz érinted világít kapcsoló rendben, tovább: üllés alatti sorkapocs, második kék kábel (amennyiben még gyári)ha világít, feljövő kábel jó, ezt így tovább egészen az órában lévő visszajelzőig,) ha ott vagy és addig rendben, próbalámpa testre, másik felével a kapcsolt pozitív oldalát tudod leellenőrizni a visszajelzőnek, ha az is jó, akkor kontakthiba van a foglalatban, vagy hibás az izzó....
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia, az üresjelző hibára a válaszom, próbalámpa egyik felét tedd az akku pozitívra, másikkal az üreskapcsolótól visszafelé le tudod ellenőrizni a kapcsolt oldalt ( üresjelzőn a csavarhoz érinted világít kapcsoló rendben, tovább: üllés alatti sorkapocs, második kék kábel (amennyiben még gyári)ha világít, feljövő kábel jó, ezt így tovább egészen az órában lévő visszajelzőig,) ha ott vagy és addig rendben, próbalámpa testre, másik felével a kapcsolt pozitív oldalát tudod leellenőrizni a visszajelzőnek, ha az is jó, akkor kontakthiba van a foglalatban, vagy hibás az izzó....
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az indiai a magyar utángyártott változata. A többi indiaihoz hasonló minőség. Ha lehet valami rosszabb a magyarnál, az az...
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali!
A fekete dobozos csodák közül melyik beváltható? Magyar, indiai vagy kb ugyanolyan mind 2?
A fekete dobozos csodák közül melyik beváltható? Magyar, indiai vagy kb ugyanolyan mind 2?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na én is megjavítottam a szomszédét kb. 10 perce, bár ott nem megmagyarázhatatlan ok volt, hanem nagyon el volt kötve az volt a baj. Nemhogy töltés nem volt, hanem gyújtás nélkül is folyt rajta áram. Érdekes, hogy én is azzal kezdtem miután helyére kerültek a vezetékek, hogy gyári fesszabot tettem vissza, azzal működött bár fordulaton kigyulladt a töltésjelző, igaz a fesszab sem volt a helyzet magaslatán meg lehet a szénkefe is ugrált. Ezután vissza a fekete dobozos csodát és azzal is működött. Csoda, de a kis feketedobozos szutyok túlélte a mindenfelé folyó áramot.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nos, Bambi ismét kézrátétellel gyógyított...
Bekötött egy gyári fesszabot, először azzal sem volt töltés, aztán az 5. másodpercben lett töltés, és azóta is van, a fekete utángyártott dobozzal is...
Arra tudok gondolni, hogy a mágnesezettséget nem tudja visszaállítani az utángyártott valamiért... De igazából egyikőnk se értette, mi a tök van...
Bekötött egy gyári fesszabot, először azzal sem volt töltés, aztán az 5. másodpercben lett töltés, és azóta is van, a fekete utángyártott dobozzal is...
Arra tudok gondolni, hogy a mágnesezettséget nem tudja visszaállítani az utángyártott valamiért... De igazából egyikőnk se értette, mi a tök van...
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pedig olyan fiatal vagy még
Elég sanszos amúgy hogy a mágnesezettség megszűnt és nem is akar visszatérni. (ha ez lehet egyáltalán)... Vagy valami el van kötve/szakadva
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pedig olyan fiatal vagy még
Elég sanszos amúgy hogy a mágnesezettség megszűnt és nem is akar visszatérni. (ha ez lehet egyáltalán)... Vagy valami el van kötve/szakadva
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért érdeklődöm, mert szóról szóra ugyanígy járt a szomszédom és 2 hete szpja a faszt a motorjával, én nem tudok okosat mondani neked. Gondoltam hátha megtaláltad a megoldást
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem próbáltam másik fesszabbal, mivel ha direktbe rákötöm az akksit a gerjesztőkörre, akkor se gerjed fel, nem kezd el tölteni. Szóval valószínűleg odalent van a fő probléma...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megoldódott-e a gond a másik fesszabályzóval?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a felajánlást, lehet élni fogok vele, de még futok előtte egy kört, egy cseredarabbal. Ha nem jön be, keresni foglak!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Peti! Tudok kölcsön adni jó gyári szabályzót, azzal kéne megpróbálni!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amúgy DF és testpont között mértem feszt, 1,6-2,3V között változott, de elég összevissza. Áramot is próbáltam mérni, na az tényleg összevissza, mintha csak fordulat ejtéskor tért volna ki 0-ról, akkor se érte el az 1A-t sem... Lehet fesszabb hiba?
Bolti új, magyar kisipari csoda...
Bolti új, magyar kisipari csoda...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megtörtént, kb 15km-t mentem, a töltésjelző ugyanolyan délcegen világít...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha folyik áram az állórészen (töltésjelző világít), menj vele egy nagyobb kört. A folyamatos áramtól helyre kell álljon a mágnesezettség iránya, ha más gond nincs.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Halihó!
Hozzám került szomszédom TS 250-e, 6V-os rendszerrel. A téli akkutöltés után sikerült fordított polaritással bekötni, és azóta nincs töltés. Magyar, kisipari fesszab volt rajta, ezt cseréltem, ugyanúgy nincs töltés. A dinamó állórészén megtaláltam bekötve az ellenállás tekercset, ami elég gatya állapotban volt, ezt kikötöttem. (Ugye 3 ponton csatlakozik, a felfekvő felületen van egy másik szemes saru, azt visszahúztam a csavarjával, a többi helyre csak visszahúztam a csavarokat. Mást nem kell tenni vele ugye? Áthidalni, átkötni, stb...)
Próbáltam próbalámpával, akku +, és DF között van potenciálkülönbség, tehát világít az izzó, viszont hiába érintem össze járó motornál, nem jön meg a töltés.
Létezik, hogy a forgórész halt meg? Azt hogyan lehetne kimérni? Van más módszer a hibafeltárásra?
Előre is köszi a segítséget.
6V-ban sajnos semmi rutinom, tapasztalatom...
Hozzám került szomszédom TS 250-e, 6V-os rendszerrel. A téli akkutöltés után sikerült fordított polaritással bekötni, és azóta nincs töltés. Magyar, kisipari fesszab volt rajta, ezt cseréltem, ugyanúgy nincs töltés. A dinamó állórészén megtaláltam bekötve az ellenállás tekercset, ami elég gatya állapotban volt, ezt kikötöttem. (Ugye 3 ponton csatlakozik, a felfekvő felületen van egy másik szemes saru, azt visszahúztam a csavarjával, a többi helyre csak visszahúztam a csavarokat. Mást nem kell tenni vele ugye? Áthidalni, átkötni, stb...)
Próbáltam próbalámpával, akku +, és DF között van potenciálkülönbség, tehát világít az izzó, viszont hiába érintem össze járó motornál, nem jön meg a töltés.
Létezik, hogy a forgórész halt meg? Azt hogyan lehetne kimérni? Van más módszer a hibafeltárásra?
Előre is köszi a segítséget.
6V-ban sajnos semmi rutinom, tapasztalatom...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Meg lehet próbálni a vape.cz-ről összeválogatni, ott minden kapható egyenként, tipikusan sokkal olcsóbban mint a német oldalukon.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Húha, aztahétszázát... Közel 120000 kemény magyar forint, így elsőre elég megdöbbentő..
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!Tibix írta: ↑2018.07.16. 16:21 Sziasztok!
ÚJ vagyok a csoportban és az elején egy elég komoly kérdéssel/kéréssel fordulók hozzátok. A kérdés maga az lenne, hogy MZ 250/1 és típusú motoromat szeretném újra vezetékelni és 12v-os rendszerűre át alakítani. Esetleg tudna e ebben valaki segíteni (képek, magyarázatok, információk). A segítséget szívesen fogadom és nagyon meg köszönném. Éljen az MZ!!!
Én azt tudom mondani, hogy nem a legolcsóbb, de hosszabb távon mindenképpen többszörösen megtérülő megoldás, ha /1-es vezetékköteget veszel rá, meg egy komplett Vape gyújtást. Nem a külsőtekercseset, amit itthon a legtöbb helyen kapni lehet, hanem ezt, akár innen:
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... 80main.htm
Vagy itt például megkapsz ehhez az átalakításhoz mindent egyben:
https://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/E ... 4-12V.html
(Mondjuk itt a képen pont a 150W-os külsőtekercses van. De a leírásban 180W szerepel.)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
ÚJ vagyok a csoportban és az elején egy elég komoly kérdéssel/kéréssel fordulók hozzátok. A kérdés maga az lenne, hogy MZ 250/1 és típusú motoromat szeretném újra vezetékelni és 12v-os rendszerűre át alakítani. Esetleg tudna e ebben valaki segíteni (képek, magyarázatok, információk). A segítséget szívesen fogadom és nagyon meg köszönném. Éljen az MZ!!!
ÚJ vagyok a csoportban és az elején egy elég komoly kérdéssel/kéréssel fordulók hozzátok. A kérdés maga az lenne, hogy MZ 250/1 és típusú motoromat szeretném újra vezetékelni és 12v-os rendszerűre át alakítani. Esetleg tudna e ebben valaki segíteni (képek, magyarázatok, információk). A segítséget szívesen fogadom és nagyon meg köszönném. Éljen az MZ!!!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"Fotóval a Mecseki magyarázata,,
Erről az ürgéről annyit halottam, gyártja ezeket a gyújtás elektronikákat... Kedvem lenne lemotorozni hozzá, a műhelyébe. És megismerni a szakit.
Erről az ürgéről annyit halottam, gyártja ezeket a gyújtás elektronikákat... Kedvem lenne lemotorozni hozzá, a műhelyébe. És megismerni a szakit.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tony91 írta: ↑2018.07.02. 08:53aronpfabian írta: ↑2018.07.01. 11:34 A Mecseki csak annyiból áll ami a képen van. Ami most kapható Szabinál, ugyanezt a megoldást követi, nincs külön dobozban a vezérlő. A weboldala inkább blog mint áruház, minden fennvan amit már életében egyszer összerakott, viszont teljesen változó hogy van-e neki raktáron vagy lesz-e gyártásban a közeljövőben...
A Futáros leírás baromság. Nem tirisztoros hanem tranzisztoros (ez lényeges, ezért nem kell hozzá másik trafó!!!), és nem mágnesjeladós hanem optikai. Minden más stimmel.........
A valódi (gyújtáshoz járó) leírás így néz ki:
mecseki_6V.jpg
Fotóval a Mecseki magyarázata
WP_20180609_16_25_08_Raw.jpg
A piros és a zöld kábel közvetlenül a trafóra megy az alaplapról, a gyújtásvezérlő az alaplapra van integrálva
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta: ↑2018.07.01. 11:34 A Mecseki csak annyiból áll ami a képen van. Ami most kapható Szabinál, ugyanezt a megoldást követi, nincs külön dobozban a vezérlő. A weboldala inkább blog mint áruház, minden fennvan amit már életében egyszer összerakott, viszont teljesen változó hogy van-e neki raktáron vagy lesz-e gyártásban a közeljövőben...
A Futáros leírás baromság. Nem tirisztoros hanem tranzisztoros (ez lényeges, ezért nem kell hozzá másik trafó!!!), és nem mágnesjeladós hanem optikai. Minden más stimmel.........
A valódi (gyújtáshoz járó) leírás így néz ki:
mecseki_6V.jpg
Fotóval a Mecseki magyarázata
A piros és a zöld kábel közvetlenül a trafóra megy az alaplapról, a gyújtásvezérlő az alaplapra van integrálva
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta: ↑2018.07.01. 11:34 A Mecseki csak annyiból áll ami a képen van. Ami most kapható Szabinál, ugyanezt a megoldást követi, nincs külön dobozban a vezérlő. A weboldala inkább blog mint áruház, minden fennvan amit már életében egyszer összerakott, viszont teljesen változó hogy van-e neki raktáron vagy lesz-e gyártásban a közeljövőben...
A Futáros leírás baromság. Nem tirisztoros hanem tranzisztoros (ez lényeges, ezért nem kell hozzá másik trafó!!!), és nem mágnesjeladós hanem optikai. Minden más stimmel.........
A valódi (gyújtáshoz járó) leírás így néz ki:
mecseki_6V.jpg
Köszi! Kezdenek helyre kerülni a dolgok!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A Mecseki csak annyiból áll ami a képen van. Ami most kapható Szabinál, ugyanezt a megoldást követi, nincs külön dobozban a vezérlő. A weboldala inkább blog mint áruház, minden fennvan amit már életében egyszer összerakott, viszont teljesen változó hogy van-e neki raktáron vagy lesz-e gyártásban a közeljövőben...
A Futáros leírás baromság. Nem tirisztoros hanem tranzisztoros (ez lényeges, ezért nem kell hozzá másik trafó!!!), és nem mágnesjeladós hanem optikai. Minden más stimmel.........
A valódi (gyújtáshoz járó) leírás így néz ki:
A Futáros leírás baromság. Nem tirisztoros hanem tranzisztoros (ez lényeges, ezért nem kell hozzá másik trafó!!!), és nem mágnesjeladós hanem optikai. Minden más stimmel.........
A valódi (gyújtáshoz járó) leírás így néz ki:
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi!zudori írta: ↑2018.06.30. 11:22 Két megoldást tudok ajánlani, az egyik Müller Szabolcs féle, abból van két lehetőség, az egyik ami külön dobozos, abban van az elektronika, a másik ami nincs dobozban, azt a gyújtásállító helyére kell rakni. Szabolcs által készített Hal jeladós.
A másik a Mecseki féle gyújtás, azt is a gyújtásállító lapka helyére kell feltenni, az viszont fényvezérlésű.
A Mecseki mellett az egyszerűség és a könnyen szerelhetőség szól.
Egyébként mind a kettő rendben van.
Küldenél linket a Szabolcs félékről?
A Mecsekit láttam pl a Futár motorosboltnál is (ha ez az), de nem értem, az csak annyiból áll ami a képen, és a régi trafóhoz kell kötni, nem láttam még, így nem tudom értelmezni a leírást amit adtak!
https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... er----5211
Szabolcs félére visszatérve ez tartalmaz mindent: http://mullerelectronics.hu/gyujtasok/me-0045.html
Arra gondolok, hogy régi megszakítós /gyári/ gyújtást leszedem (és lehetőleg jó messzire elhajítom ), ezt beépítettem és mehet tovább a motor?
Talán legjobb lesz, ha egyből Szabolccsal beszélek, de megköszönöm ha valaki válaszolna!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a válaszod!Zorka írta: ↑2018.06.30. 13:28Szia!
Meg kellene mérni a trafóra kerülő feszültséget sima gyújtásnál, aztán akkor, ha minden fogyasztó működik. (világítás, fék, index, kürt) Úgy is, hogy jár a motor, úgy is, hogy nem. Abból már lehet szűrni a hiba helyét.
/Ha tippelni kellene, akkor a - pólus és a test közötti rész kontakthibájára, vagy a bizosítéktáblára tippelnék./
Megpróbálok kölcsönkérni egy multimétert, aztán ha sikerül jelentkezem az eredményekkel.
Viszont járó motorral biztos, hogy nem fogok tudni mérni feszültséget úgy hogy minden fogyasztó rajta van, le fog állni. De a csere akksival is leállt ezért gondolom, hogy nem akksi hiba. Mondjuk, ahogy írtam az csak 5Ah-s. De egy 250-es etz-ben hibátlanul működik a tulajdonosának.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!tybke98 írta: ↑2018.06.30. 12:45 Sziasztok!
Olyan probléma lenne a géppel (ETZ 251), hogy kereszteződésnél, körforgalomnál, piros lámpánál mikor szinte megállásig lassítok akkor leáll a motor. Ez úgy néz ki, hogy megyek 5-ben 90-el, jön egy kereszteződés, gázt elvesz lassítok egy darabig, utána mikor már közel vagyok akkor kuplung behúz és pakolom vissza a sebességeket, de gázt ilyenkor nem húzok. Közben fékezek és megy az irányjelző. Mikor 3. vagy 2. sebességfokozatban vagyok, akkor egyszer csak, mint akit lelőttek, leáll a gép. Volt már olyan hogy nem ment az irányjelző, mert körforgalom előtt kellett vissza lassítanom, és akkor is leállt. Ezután pöcc-röff indul a masina egyébként. Világítást rá adom ilyenkor álló helyzetben + index, vár egy 5 mp-et, gyújtás kihagy párat aztán leáll. Ha játszom a gázzal akkor nem áll le. Ugyanúgy kereszteződésnél is ha játszom a gázzal akkor nem áll le, de eléggé pörgetni kell hozzá.
Azt gondoltam, hogy akksi probléma, most egy savas Unibat 9Ah-s van benne, de kaptam egy gondozásmentes 5Ah-st kölcsönbe. Azzal is ugyanezt csinálja
Most világítás nélkül felmegy az alapjárat 1800-2000-ig, de ha ráadom a világítást akkor beáll olyan 1300-1400-ra.
Világítás nélkül közlekedtem párszor, hogy ne álljon le, de indexeléskor érződött, hogy esne a fordulat nagyon, csak kisebb mértékben. Dudát megnyomva 90-es tempónál, érezni hogy egy pillanatra "megfogja" a motort. Ad hangot, de egy pillanatra megtorpan a gép.
Nem tudom mit kellene rajta csinálnom.
Előre is köszönöm ha válaszolsz!
Meg kellene mérni a trafóra kerülő feszültséget sima gyújtásnál, aztán akkor, ha minden fogyasztó működik. (világítás, fék, index, kürt) Úgy is, hogy jár a motor, úgy is, hogy nem. Abból már lehet szűrni a hiba helyét.
/Ha tippelni kellene, akkor a - pólus és a test közötti rész kontakthibájára, vagy a bizosítéktáblára tippelnék./
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Olyan probléma lenne a géppel (ETZ 251), hogy kereszteződésnél, körforgalomnál, piros lámpánál mikor szinte megállásig lassítok akkor leáll a motor. Ez úgy néz ki, hogy megyek 5-ben 90-el, jön egy kereszteződés, gázt elvesz lassítok egy darabig, utána mikor már közel vagyok akkor kuplung behúz és pakolom vissza a sebességeket, de gázt ilyenkor nem húzok. Közben fékezek és megy az irányjelző. Mikor 3. vagy 2. sebességfokozatban vagyok, akkor egyszer csak, mint akit lelőttek, leáll a gép. Volt már olyan hogy nem ment az irányjelző, mert körforgalom előtt kellett vissza lassítanom, és akkor is leállt. Ezután pöcc-röff indul a masina egyébként. Világítást rá adom ilyenkor álló helyzetben + index, vár egy 5 mp-et, gyújtás kihagy párat aztán leáll. Ha játszom a gázzal akkor nem áll le. Ugyanúgy kereszteződésnél is ha játszom a gázzal akkor nem áll le, de eléggé pörgetni kell hozzá.
Azt gondoltam, hogy akksi probléma, most egy savas Unibat 9Ah-s van benne, de kaptam egy gondozásmentes 5Ah-st kölcsönbe. Azzal is ugyanezt csinálja
Most világítás nélkül felmegy az alapjárat 1800-2000-ig, de ha ráadom a világítást akkor beáll olyan 1300-1400-ra.
Világítás nélkül közlekedtem párszor, hogy ne álljon le, de indexeléskor érződött, hogy esne a fordulat nagyon, csak kisebb mértékben. Dudát megnyomva 90-es tempónál, érezni hogy egy pillanatra "megfogja" a motort. Ad hangot, de egy pillanatra megtorpan a gép.
Nem tudom mit kellene rajta csinálnom.
Előre is köszönöm ha válaszolsz!
Olyan probléma lenne a géppel (ETZ 251), hogy kereszteződésnél, körforgalomnál, piros lámpánál mikor szinte megállásig lassítok akkor leáll a motor. Ez úgy néz ki, hogy megyek 5-ben 90-el, jön egy kereszteződés, gázt elvesz lassítok egy darabig, utána mikor már közel vagyok akkor kuplung behúz és pakolom vissza a sebességeket, de gázt ilyenkor nem húzok. Közben fékezek és megy az irányjelző. Mikor 3. vagy 2. sebességfokozatban vagyok, akkor egyszer csak, mint akit lelőttek, leáll a gép. Volt már olyan hogy nem ment az irányjelző, mert körforgalom előtt kellett vissza lassítanom, és akkor is leállt. Ezután pöcc-röff indul a masina egyébként. Világítást rá adom ilyenkor álló helyzetben + index, vár egy 5 mp-et, gyújtás kihagy párat aztán leáll. Ha játszom a gázzal akkor nem áll le. Ugyanúgy kereszteződésnél is ha játszom a gázzal akkor nem áll le, de eléggé pörgetni kell hozzá.
Azt gondoltam, hogy akksi probléma, most egy savas Unibat 9Ah-s van benne, de kaptam egy gondozásmentes 5Ah-st kölcsönbe. Azzal is ugyanezt csinálja
Most világítás nélkül felmegy az alapjárat 1800-2000-ig, de ha ráadom a világítást akkor beáll olyan 1300-1400-ra.
Világítás nélkül közlekedtem párszor, hogy ne álljon le, de indexeléskor érződött, hogy esne a fordulat nagyon, csak kisebb mértékben. Dudát megnyomva 90-es tempónál, érezni hogy egy pillanatra "megfogja" a motort. Ad hangot, de egy pillanatra megtorpan a gép.
Nem tudom mit kellene rajta csinálnom.
Előre is köszönöm ha válaszolsz!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Két megoldást tudok ajánlani, az egyik Müller Szabolcs féle, abból van két lehetőség, az egyik ami külön dobozos, abban van az elektronika, a másik ami nincs dobozban, azt a gyújtásállító helyére kell rakni. Szabolcs által készített Hal jeladós.
A másik a Mecseki féle gyújtás, azt is a gyújtásállító lapka helyére kell feltenni, az viszont fényvezérlésű.
A Mecseki mellett az egyszerűség és a könnyen szerelhetőség szól.
Egyébként mind a kettő rendben van.
A másik a Mecseki féle gyújtás, azt is a gyújtásállító lapka helyére kell feltenni, az viszont fényvezérlésű.
A Mecseki mellett az egyszerűség és a könnyen szerelhetőség szól.
Egyébként mind a kettő rendben van.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!
Sokadjára szopatott meg a megszakítós gyújtás és elegem lett belőle!
Nézegetem pár jeladós rendszerűt netes boltokban + Sub-ee féléket, inkább az utóbbit választanám. Nála viszont van jó néhány fajta, fogalmam sincs melyik lenne jó nekem , egy biztos megszakító kalapácsot többet nem akarok látni a motoromba!!!
Milyet ajánlanátok?
Egy TS 125-ről van szó (még minden gyári rajta), ami napi használatban van.
Még utána érdeklődök, hogy helyben valamelyik szaki beépítené-e nekem, de tudna valaki ajánlani nekem valakit Szolnok megyében?
Köszi előre is!
Üdv.: Sipos Jani
Sokadjára szopatott meg a megszakítós gyújtás és elegem lett belőle!
Nézegetem pár jeladós rendszerűt netes boltokban + Sub-ee féléket, inkább az utóbbit választanám. Nála viszont van jó néhány fajta, fogalmam sincs melyik lenne jó nekem , egy biztos megszakító kalapácsot többet nem akarok látni a motoromba!!!
Milyet ajánlanátok?
Egy TS 125-ről van szó (még minden gyári rajta), ami napi használatban van.
Még utána érdeklődök, hogy helyben valamelyik szaki beépítené-e nekem, de tudna valaki ajánlani nekem valakit Szolnok megyében?
Köszi előre is!
Üdv.: Sipos Jani
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szeretném megköszönni a segítséget, nagyon úgy néz ki, hogy a biztosítékok, a biztosíték "tábla" - foglalat volt a ludas. Kicseréltem, és azóta nem volt ilyen hiba, párszáz km alatt sem.
További szép napot mindenkinek!
Gergő
További szép napot mindenkinek!
Gergő
Zorka írta: ↑2018.05.03. 08:04Nem kell mindent végigvadászni. Megméred az akkumulátor feszültségét sima gyújtásnál. Trafónál is megteszed ugyan ezt a bemenőáram-szálon. Az eltérés 1-1.2v-nál nagyobb nem lehet. Ha nagyobb, akkor a csatlakozásokon az akksi +pólusa felé haladva kimérheted a hiba helyét. (Csak ne hagyd túl sokáig folyamatosan gyújtáson.) Előfordulhat, hogy a trafó és a test között nem jó a kontakt. Ilyenkor feszültség mérhető a trafó háza és az akksi -pólusa között. A hiba helye a -pólus felé haladva határozható meg.madigergo írta: ↑2018.05.02. 23:45 Köszönöm szépen a sok segítséget, így, a leírtak alapján már lesz értelme a nézelődésemnek, nem csak lesem a vezetékeket.
Ha jól értelmezem elég sok köze van a biztosítékoknak is a gyújtásban, hiányukban nem megy. Ezt sem gondoltam volna, és mivel minden más nagyjából jól működik, nem gondoltam volna, hogy arra is rá kellene nézni..
Ha lesz időm, és energiám, a gyújtáskapcsoló, és a biztosíték körül átnézek minden sarut, és egyebet, megtakarítgatom őket, hátha csak valami ilyen egyszerű hiba lesz.
Mégegyszer köszönöm!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kenőfilc... hát igen... most hazudjak?
Beállítottam a hézagot, aztán tettem rá olajat.
Beállítottam a hézagot, aztán tettem rá olajat.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia, a megszakító megbízható működéséhez van egy méltatlanul elhanyagolt alkatrész az alaplapon, ez a kenőfilc... Sokszor elmarad az elllenőrzése, beállítása, és nagyon sok esetben hiányzik is, pedig a tartós stabil gyújtás fontos eleme ez a pici alkatrész... Esetedben, említetted, hogy elfogyott a hézag a megszakítónál, egyből az ugrott be van-e kenése a bütyöknek, a hibát közvetve ez is okozhatta.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a tippet. Végül is a gyújtórafó volt rossz. Nagyon lecsökkent a megszakító hézag, talán a hosszabb zárásidő miatt több lehetett az áram a trafón, és ettől készült ki. Vagy csak pechem volt
ETZ-250 a motor, tranzisztoros gyújtás, megszakító a jeladó.
ETZ-250 a motor, tranzisztoros gyújtás, megszakító a jeladó.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég