Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyakorlatilag, igen a "központi" zsír is teljesen megfelelő lenne..
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Filc kenésre a központizsírzó zsír nem lenne jó megoldás.Az olajnál sokkal sűrűbb,de a gépzsírnál jelentősen hígabb.Érdekel engem is a dolog,mert nincs korlátlan számú megszakítóm.Jelenleg az én filcemen hajtóműolaj van.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
WD40 nem sokáig elég, akár útközben is kiszáradhat már.
Zsírral kevert motorolaj vagy 140-es váltóolaj kéne (ilyen még létezik?). Az eredeti megszakítóolaj brutálsűrű volt hogy megfelelő sebességgel és takarékosan adagolja a filc.
(535 cSt @ 50°C-t ír a könyv, ez a 80-as váltóolaj/40-es motorolaj tízszerese, gyakorlatilag lazább zsír)
szerk: ez most jutott eszembe! Láncspray! Ki is próbálom ha összeraktam a TS-t
Zsírral kevert motorolaj vagy 140-es váltóolaj kéne (ilyen még létezik?). Az eredeti megszakítóolaj brutálsűrű volt hogy megfelelő sebességgel és takarékosan adagolja a filc.
(535 cSt @ 50°C-t ír a könyv, ez a 80-as váltóolaj/40-es motorolaj tízszerese, gyakorlatilag lazább zsír)
szerk: ez most jutott eszembe! Láncspray! Ki is próbálom ha összeraktam a TS-t
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
minek vegyek meg 20 db-otaronpfabian írta: ↑2018.09.13. 07:37 Ez gyári https://auto.jofogas.hu/bacs_kiskun/Tra ... 955368.htm
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
arra figyelek hogy hogy mindig nedves legyen a filc wd40 :)a barátunkmotrosmano írta: ↑2018.09.13. 04:03Helló! Nem tudom van-e még gyári megszakítód tartalékba, de ha újat veszel, nagyon alaposan válasz, mert rengeteg a silány minőségű. Biztos tud valaki segíteni honnan érdemes venni!
Lehet nem mondok vele újat, de van néhány praktika amivel meg lehet hosszabbítani a megszakító élettartamát, pl ne hagyd kiszáradni a filcet, illetve nem árt valamilyen súrlódást csökkentő anyaggal bevonni a megszakító tengelyét, amin a műanyag rész mozog/forog és ezt nem árt bizonyos időközönként megismételni!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló! Nem tudom van-e még gyári megszakítód tartalékba, de ha újat veszel, nagyon alaposan válasz, mert rengeteg a silány minőségű. Biztos tud valaki segíteni honnan érdemes venni!pempelli írta: ↑2018.09.12. 20:05elég lehet ennyi?picit lóg máraronpfabian írta: ↑2018.09.12. 20:01
Koszos lehet a megszakító, esetleg csálén áll, így nem látod a feszültségcsökkenést mert nincs túl sok.
Lehet nem mondok vele újat, de van néhány praktika amivel meg lehet hosszabbítani a megszakító élettartamát, pl ne hagyd kiszáradni a filcet, illetve nem árt valamilyen súrlódást csökkentő anyaggal bevonni a megszakító tengelyét, amin a műanyag rész mozog/forog és ezt nem árt bizonyos időközönként megismételni!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha a megszakító lóg, akkor se lenne benne sok örömed ha elaludna a lámpa... mindig máshol nyit, elég nagy különbségekkel. Cseréld szerintem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
elég lehet ennyi?picit lóg máraronpfabian írta: ↑2018.09.12. 20:01Koszos lehet a megszakító, esetleg csálén áll, így nem látod a feszültségcsökkenést mert nincs túl sok.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
srácok mi van akkor ha nem tudok előgyújtást állítani nem alszik ki a lámpa sehol hiába mozgatom az alaplapot?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Valószínű, hogy a feszültségszabályozónak a testjével volt a gond. Kicsit felcsiszoltuk, újra visszakötöttük (tudom, hogy nem így kellett volna, de ez egy ideiglenes próbának indult), a lámpabúrában a két érintkező lemezt kicsit meghajtottuk, hogy szorosabb legyen. Jelen pillanatban minden tökéletes. Volt hogy egy hétig állt, volt hogy egy napig, ment is egyhuzamba 90km-t. Szóval, ha valakinek ilyen problémája lenne, akkor ezekkel lehet próbálkozni, nekem megoldódott szerencsére.Zorka írta: ↑2018.08.21. 08:42Szemes sarut, a vezetéket szépen hozzáforrasztva. No meg egy vezetéknek két vége van...és... közte sem biztos, hogy minden rendben.tybke98 írta: ↑2018.08.20. 21:04 Köszönöm a sok tanácsot!
"motrosmano": A biztosítékok melegedését nem néztem még. De első indításnál nem is hiszem, hogy meleg lenne. Egész napos jövés menésnél meg működik a lámpa, így nem tartottam fontosnak megnézni. De rá fogok nézni mindenképpen. Néztem már az izzófoglalat környékét. Sarukat megnéztem, nem lötyögnek, illeszkednek rendesen. Annyi, hogy elég nagy lehet a rezgés, mert az egyik felfogatásnál a csavarnál a műanyag búra megrepedt, meg van belül egy lemez ami gondolom a fényt szórja szét, na azt is két kis műanyag pöcök tartja, abból az egyik letört... Biztos másnál is ennyire rezeg, vagy nem tudom. Annyi, hogy pont feszültségszabályozó csere után jött elő a probléma.
"Zorka": Lehet, hogy ez lesz a probléma. Ugyebár ennél a ladás feszültségszabályozónál nem csúszósarus a csatlakozás, hanem csavarral lehet odaszorítani a lemezhez, mint az akksinál. Na én itt levágtam a régi csúszósarut és csak összesodortam a vezetéket. Meghajlítottam a csavar köré, majd így szorítottam rá. Akkor tartott rendesen, meg alulról is meg lett műanyaggal támasztva, hogy ne mozogjon. Nem nagyon ért hozzá semmihez elvileg. Mit kéne megnézni rajta? Szemes sarut kéne rátenni, és úgy megszorítani?
"sunbim": Biztos, hogy kiég. Kiveszem és látszik, hogy el van pattanva a helyzetjelzőnek a wolfram szálja. De a féklámpának a szálja az hibátlan, az világít is.
Továbbá nem véletlenül hívják áram-KÖR-nek. Ha jól emlékszem eddig is testelési (kontakt) problémád volt. Az újfajta fesszabályzódnak teljesen más a működési elve, ezért most túlfeszültségként jelentkezik ugyan az az alap(!) probléma.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Így jártam..
Nagy hirtelenül úgy döntöttem, hogy beszerzem azt a 4db diódát, és belefaragom. Sajnos, csak sb560-at kaptam, ami a rajzzal ellentétben nem 0.5A,hanem 5A. Ezen kívül van-e eltérés, és hogy ez miben befolyásolja, nem tudom, de egy próbát megér, gondoltam. A bekötés után (LED-es indexrelével) nem működött. Nagyjából semmi sem, de persze mivel a motorban még feltehetően gyári vezetékek (is) vannak, ezért nyilván idáig sem volt egyszerű eljutni, a sok oxidálódott, alig forrasztható vezeték miatt, de ráadásul még dolgoznom is kellett menni, így nagy dühömben beszórtam mindent a garázsba, és elmentem dolgozni.
Éjszaka, munka után, úgy gondoltam, hogy csak használnám én ezt a motort, megpróbálom két relével. (és így nincs index visszajelző)
Be is kötöttem, a gyári relé ment a töltésvisszajelzőhöz, a LED-eshez való pedig ment az indexhez. És nem működött az indexem.... Megcseréltem a két relét, és minden hibátlanul működik, alapjáraton is, és fordulaton is.
Még az a próba maradt el (így utólag) - mivel a diódákat hibáztattam, hogy a gyári relével, és a diódákkal tegyem össze, "gyári" rajz szerint..
Köszönöm a segítséget!
Nagy hirtelenül úgy döntöttem, hogy beszerzem azt a 4db diódát, és belefaragom. Sajnos, csak sb560-at kaptam, ami a rajzzal ellentétben nem 0.5A,hanem 5A. Ezen kívül van-e eltérés, és hogy ez miben befolyásolja, nem tudom, de egy próbát megér, gondoltam. A bekötés után (LED-es indexrelével) nem működött. Nagyjából semmi sem, de persze mivel a motorban még feltehetően gyári vezetékek (is) vannak, ezért nyilván idáig sem volt egyszerű eljutni, a sok oxidálódott, alig forrasztható vezeték miatt, de ráadásul még dolgoznom is kellett menni, így nagy dühömben beszórtam mindent a garázsba, és elmentem dolgozni.
Éjszaka, munka után, úgy gondoltam, hogy csak használnám én ezt a motort, megpróbálom két relével. (és így nincs index visszajelző)
Be is kötöttem, a gyári relé ment a töltésvisszajelzőhöz, a LED-eshez való pedig ment az indexhez. És nem működött az indexem.... Megcseréltem a két relét, és minden hibátlanul működik, alapjáraton is, és fordulaton is.
Még az a próba maradt el (így utólag) - mivel a diódákat hibáztattam, hogy a gyári relével, és a diódákkal tegyem össze, "gyári" rajz szerint..
Köszönöm a segítséget!
madigergo írta: ↑2018.08.26. 16:25 Ahha. Köszönöm!
Ha jól értelmezem, akkor valóban a töltésvisszajelzés miatt hülyül meg a történet.
Ha az indexből kihagyom a visszajelzőt, akkor működni fog, ha minden igaz. (Bár akkor két relé kell, egy az indexnek, egy pedig a töltésvisszajelzőnek.)
Vagy ez az elektronika...
Köszönöm a segítséget!
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Én úgy vélem ha kattog, akkor meg kellene mérned multiméterrel, hogy ad-e áramot a baloldali szálra. Simán lehet, hogy vizet kapott oxidált lett ettől, vagy kiéget mind2 izzó.
Én úgy vélem ha kattog, akkor meg kellene mérned multiméterrel, hogy ad-e áramot a baloldali szálra. Simán lehet, hogy vizet kapott oxidált lett ettől, vagy kiéget mind2 izzó.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Adott egy 250 ETZ és olyan bajom van hogy jobbra tökéletesen villog az index de balra már nem akar. A relé ugyan úgy kattog balra is de az izzók meg se villanak és ahogy kattog a relé úgy van gyújtás is.... Gondolom valahol zárlat lehet. Csak nem tudom hol keressem. Vagy megoldaná estleg egy indexkapcsoló csere?
Adott egy 250 ETZ és olyan bajom van hogy jobbra tökéletesen villog az index de balra már nem akar. A relé ugyan úgy kattog balra is de az izzók meg se villanak és ahogy kattog a relé úgy van gyújtás is.... Gondolom valahol zárlat lehet. Csak nem tudom hol keressem. Vagy megoldaná estleg egy indexkapcsoló csere?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ahha. Köszönöm!
Ha jól értelmezem, akkor valóban a töltésvisszajelzés miatt hülyül meg a történet.
Ha az indexből kihagyom a visszajelzőt, akkor működni fog, ha minden igaz. (Bár akkor két relé kell, egy az indexnek, egy pedig a töltésvisszajelzőnek.)
Vagy ez az elektronika...
Köszönöm a segítséget!
Ha jól értelmezem, akkor valóban a töltésvisszajelzés miatt hülyül meg a történet.
Ha az indexből kihagyom a visszajelzőt, akkor működni fog, ha minden igaz. (Bár akkor két relé kell, egy az indexnek, egy pedig a töltésvisszajelzőnek.)
Vagy ez az elektronika...
Köszönöm a segítséget!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
elektronikus villogóautomatához a kék keretes részben lévő kapcsolást kell a visszajelző köré építenimadigergo írta: ↑2018.08.25. 19:23 Sziasztok!
Nem tudom, hogy volt-e már valakinek hasonló problémája, de én elakadtam..
Az indexeket cseréltem 1W-os LED-ekre, de értelmes fordulaton csak világítanak. Gondoltam, hogy így lesz, ezért vettem direkt LED-hez való villogtató"relét". (bár, univerzális, 6-12Vos)
Viszont a helyzet változatlan.
Mi lehet az oka?
Mivel ugye a töltésjelző is ezen a szálon van (mármint a relén, és a visszajelző izzón) az a gondolatom, hogy az hülyíti meg a dolgokat.
Ez elképzelhető, vagy más lehet a hiba?
Köszönöm,
Szép napot!
https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... s250-1.pdf
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Nem tudom, hogy volt-e már valakinek hasonló problémája, de én elakadtam..
Az indexeket cseréltem 1W-os LED-ekre, de értelmes fordulaton csak világítanak. Gondoltam, hogy így lesz, ezért vettem direkt LED-hez való villogtató"relét". (bár, univerzális, 6-12Vos)
Viszont a helyzet változatlan.
Mi lehet az oka?
Mivel ugye a töltésjelző is ezen a szálon van (mármint a relén, és a visszajelző izzón) az a gondolatom, hogy az hülyíti meg a dolgokat.
Ez elképzelhető, vagy más lehet a hiba?
Köszönöm,
Szép napot!
Nem tudom, hogy volt-e már valakinek hasonló problémája, de én elakadtam..
Az indexeket cseréltem 1W-os LED-ekre, de értelmes fordulaton csak világítanak. Gondoltam, hogy így lesz, ezért vettem direkt LED-hez való villogtató"relét". (bár, univerzális, 6-12Vos)
Viszont a helyzet változatlan.
Mi lehet az oka?
Mivel ugye a töltésjelző is ezen a szálon van (mármint a relén, és a visszajelző izzón) az a gondolatom, hogy az hülyíti meg a dolgokat.
Ez elképzelhető, vagy más lehet a hiba?
Köszönöm,
Szép napot!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szemes sarut, a vezetéket szépen hozzáforrasztva. No meg egy vezetéknek két vége van...és... közte sem biztos, hogy minden rendben.tybke98 írta: ↑2018.08.20. 21:04 Köszönöm a sok tanácsot!
"motrosmano": A biztosítékok melegedését nem néztem még. De első indításnál nem is hiszem, hogy meleg lenne. Egész napos jövés menésnél meg működik a lámpa, így nem tartottam fontosnak megnézni. De rá fogok nézni mindenképpen. Néztem már az izzófoglalat környékét. Sarukat megnéztem, nem lötyögnek, illeszkednek rendesen. Annyi, hogy elég nagy lehet a rezgés, mert az egyik felfogatásnál a csavarnál a műanyag búra megrepedt, meg van belül egy lemez ami gondolom a fényt szórja szét, na azt is két kis műanyag pöcök tartja, abból az egyik letört... Biztos másnál is ennyire rezeg, vagy nem tudom. Annyi, hogy pont feszültségszabályozó csere után jött elő a probléma.
"Zorka": Lehet, hogy ez lesz a probléma. Ugyebár ennél a ladás feszültségszabályozónál nem csúszósarus a csatlakozás, hanem csavarral lehet odaszorítani a lemezhez, mint az akksinál. Na én itt levágtam a régi csúszósarut és csak összesodortam a vezetéket. Meghajlítottam a csavar köré, majd így szorítottam rá. Akkor tartott rendesen, meg alulról is meg lett műanyaggal támasztva, hogy ne mozogjon. Nem nagyon ért hozzá semmihez elvileg. Mit kéne megnézni rajta? Szemes sarut kéne rátenni, és úgy megszorítani?
"sunbim": Biztos, hogy kiég. Kiveszem és látszik, hogy el van pattanva a helyzetjelzőnek a wolfram szálja. De a féklámpának a szálja az hibátlan, az világít is.
Továbbá nem véletlenül hívják áram-KÖR-nek. Ha jól emlékszem eddig is testelési (kontakt) problémád volt. Az újfajta fesszabályzódnak teljesen más a működési elve, ezért most túlfeszültségként jelentkezik ugyan az az alap(!) probléma.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a sok tanácsot!
"motrosmano": A biztosítékok melegedését nem néztem még. De első indításnál nem is hiszem, hogy meleg lenne. Egész napos jövés menésnél meg működik a lámpa, így nem tartottam fontosnak megnézni. De rá fogok nézni mindenképpen. Néztem már az izzófoglalat környékét. Sarukat megnéztem, nem lötyögnek, illeszkednek rendesen. Annyi, hogy elég nagy lehet a rezgés, mert az egyik felfogatásnál a csavarnál a műanyag búra megrepedt, meg van belül egy lemez ami gondolom a fényt szórja szét, na azt is két kis műanyag pöcök tartja, abból az egyik letört... Biztos másnál is ennyire rezeg, vagy nem tudom. Annyi, hogy pont feszültségszabályozó csere után jött elő a probléma.
"Zorka": Lehet, hogy ez lesz a probléma. Ugyebár ennél a ladás feszültségszabályozónál nem csúszósarus a csatlakozás, hanem csavarral lehet odaszorítani a lemezhez, mint az akksinál. Na én itt levágtam a régi csúszósarut és csak összesodortam a vezetéket. Meghajlítottam a csavar köré, majd így szorítottam rá. Akkor tartott rendesen, meg alulról is meg lett műanyaggal támasztva, hogy ne mozogjon. Nem nagyon ért hozzá semmihez elvileg. Mit kéne megnézni rajta? Szemes sarut kéne rátenni, és úgy megszorítani?
"sunbim": Biztos, hogy kiég. Kiveszem és látszik, hogy el van pattanva a helyzetjelzőnek a wolfram szálja. De a féklámpának a szálja az hibátlan, az világít is.
"motrosmano": A biztosítékok melegedését nem néztem még. De első indításnál nem is hiszem, hogy meleg lenne. Egész napos jövés menésnél meg működik a lámpa, így nem tartottam fontosnak megnézni. De rá fogok nézni mindenképpen. Néztem már az izzófoglalat környékét. Sarukat megnéztem, nem lötyögnek, illeszkednek rendesen. Annyi, hogy elég nagy lehet a rezgés, mert az egyik felfogatásnál a csavarnál a műanyag búra megrepedt, meg van belül egy lemez ami gondolom a fényt szórja szét, na azt is két kis műanyag pöcök tartja, abból az egyik letört... Biztos másnál is ennyire rezeg, vagy nem tudom. Annyi, hogy pont feszültségszabályozó csere után jött elő a probléma.
"Zorka": Lehet, hogy ez lesz a probléma. Ugyebár ennél a ladás feszültségszabályozónál nem csúszósarus a csatlakozás, hanem csavarral lehet odaszorítani a lemezhez, mint az akksinál. Na én itt levágtam a régi csúszósarut és csak összesodortam a vezetéket. Meghajlítottam a csavar köré, majd így szorítottam rá. Akkor tartott rendesen, meg alulról is meg lett műanyaggal támasztva, hogy ne mozogjon. Nem nagyon ért hozzá semmihez elvileg. Mit kéne megnézni rajta? Szemes sarut kéne rátenni, és úgy megszorítani?
"sunbim": Biztos, hogy kiég. Kiveszem és látszik, hogy el van pattanva a helyzetjelzőnek a wolfram szálja. De a féklámpának a szálja az hibátlan, az világít is.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tibike.
Biztos hogy kiég?
És nem kontakthiba??
Biztos hogy kiég?
És nem kontakthiba??
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!tybke98 írta: ↑2018.08.20. 14:03Sziasztok,Zorka írta: ↑2018.06.30. 13:28
Szia!
Meg kellene mérni a trafóra kerülő feszültséget sima gyújtásnál, aztán akkor, ha minden fogyasztó működik. (világítás, fék, index, kürt) Úgy is, hogy jár a motor, úgy is, hogy nem. Abból már lehet szűrni a hiba helyét.
/Ha tippelni kellene, akkor a - pólus és a test közötti rész kontakthibájára, vagy a bizosítéktáblára tippelnék./
Régen volt már ez a hozzászólás, de megosztanám, hogyan oldódott meg nekem, hátha valakinek segítek vele.
Kicseréltük a gyári feszültség szabályzót egy elektronikusra. Elvileg ladához való. Fehér színű piros leddel. Nem állítható töltéssel. Ezután nem produkálta a leírt hibát. Ezután még kicseréltük a biztosítéktáblát is egy késésre.
Minden tökéletes egyetlen egy bökkenő van. A hátsó lámpát kiüti a motor. Ugyebár kétpólusú a lámpa és mindig a helyzetjelzőnek az izzószála szakad el. Ha be van téve a lámpa akkor tudok vele motorozni egy napon keresztül, de ha egy hétig áll akkor utána kiüti és ki kell cserélni. Már a 3. lámpát tettem bele. 21/5 wattos. Tudnátok erre mondani valami okosságot, hogy miért lehet ez?
Köszi előre is.
(Szerk: Mai nap rápróbáltam, hogy gyújtás, indít, féklámpa működik, index működik, duda szól, na mondom akkor rákapcsolok a helyzetjelzőre. 1 napot állt most mert tegnap este állítottam le. Megint kivágta a helyzetjelzőt. Már nagyon bosszant a dolog. Meg kellett volna néznem előtte hogy indítás előtt jó volt-e, de mondom álló helyzetben gyujtás nélkül mitől menne tönkre... Lassan többe lesz a féklámpa vétel mint a tankolás...
Feszültségszabályozó testkontakt hiba.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!tybke98 írta: ↑2018.08.20. 14:03
Sziasztok,
Régen volt már ez a hozzászólás, de megosztanám, hogyan oldódott meg nekem, hátha valakinek segítek vele.
Kicseréltük a gyári feszültség szabályzót egy elektronikusra. Elvileg ladához való. Fehér színű piros leddel. Nem állítható töltéssel. Ezután nem produkálta a leírt hibát. Ezután még kicseréltük a biztosítéktáblát is egy késésre.
Minden tökéletes egyetlen egy bökkenő van. A hátsó lámpát kiüti a motor. Ugyebár kétpólusú a lámpa és mindig a helyzetjelzőnek az izzószála szakad el. Ha be van téve a lámpa akkor tudok vele motorozni egy napon keresztül, de ha egy hétig áll akkor utána kiüti és ki kell cserélni. Már a 3. lámpát tettem bele. 21/5 wattos. Tudnátok erre mondani valami okosságot, hogy miért lehet ez?
Köszi előre is.
(Szerk: Mai nap rápróbáltam, hogy gyújtás, indít, féklámpa működik, index működik, duda szól, na mondom akkor rákapcsolok a helyzetjelzőre. 1 napot állt most mert tegnap este állítottam le. Megint kivágta a helyzetjelzőt. Már nagyon bosszant a dolog. Meg kellett volna néznem előtte hogy indítás előtt jó volt-e, de mondom álló helyzetben gyujtás nélkül mitől menne tönkre... Lassan többe lesz a féklámpa vétel mint a tankolás...
A lámpához menő kábeleket végig bogarásztad már? Esetleg a lámpánál az izzófoglalat környékét vizsgáld meg!
Lehet, hogy valahol zárlat van, a valamelyik biztosíték vagy kábel nem melegszik?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok,Zorka írta: ↑2018.06.30. 13:28Szia!tybke98 írta: ↑2018.06.30. 12:45 Sziasztok!
Olyan probléma lenne a géppel (ETZ 251), hogy kereszteződésnél, körforgalomnál, piros lámpánál mikor szinte megállásig lassítok akkor leáll a motor. Ez úgy néz ki, hogy megyek 5-ben 90-el, jön egy kereszteződés, gázt elvesz lassítok egy darabig, utána mikor már közel vagyok akkor kuplung behúz és pakolom vissza a sebességeket, de gázt ilyenkor nem húzok. Közben fékezek és megy az irányjelző. Mikor 3. vagy 2. sebességfokozatban vagyok, akkor egyszer csak, mint akit lelőttek, leáll a gép. Volt már olyan hogy nem ment az irányjelző, mert körforgalom előtt kellett vissza lassítanom, és akkor is leállt. Ezután pöcc-röff indul a masina egyébként. Világítást rá adom ilyenkor álló helyzetben + index, vár egy 5 mp-et, gyújtás kihagy párat aztán leáll. Ha játszom a gázzal akkor nem áll le. Ugyanúgy kereszteződésnél is ha játszom a gázzal akkor nem áll le, de eléggé pörgetni kell hozzá.
Azt gondoltam, hogy akksi probléma, most egy savas Unibat 9Ah-s van benne, de kaptam egy gondozásmentes 5Ah-st kölcsönbe. Azzal is ugyanezt csinálja
Most világítás nélkül felmegy az alapjárat 1800-2000-ig, de ha ráadom a világítást akkor beáll olyan 1300-1400-ra.
Világítás nélkül közlekedtem párszor, hogy ne álljon le, de indexeléskor érződött, hogy esne a fordulat nagyon, csak kisebb mértékben. Dudát megnyomva 90-es tempónál, érezni hogy egy pillanatra "megfogja" a motort. Ad hangot, de egy pillanatra megtorpan a gép.
Nem tudom mit kellene rajta csinálnom.
Előre is köszönöm ha válaszolsz!
Meg kellene mérni a trafóra kerülő feszültséget sima gyújtásnál, aztán akkor, ha minden fogyasztó működik. (világítás, fék, index, kürt) Úgy is, hogy jár a motor, úgy is, hogy nem. Abból már lehet szűrni a hiba helyét.
/Ha tippelni kellene, akkor a - pólus és a test közötti rész kontakthibájára, vagy a bizosítéktáblára tippelnék./
Régen volt már ez a hozzászólás, de megosztanám, hogyan oldódott meg nekem, hátha valakinek segítek vele.
Kicseréltük a gyári feszültség szabályzót egy elektronikusra. Elvileg ladához való. Fehér színű piros leddel. Nem állítható töltéssel. Ezután nem produkálta a leírt hibát. Ezután még kicseréltük a biztosítéktáblát is egy késésre.
Minden tökéletes egyetlen egy bökkenő van. A hátsó lámpát kiüti a motor. Ugyebár kétpólusú a lámpa és mindig a helyzetjelzőnek az izzószála szakad el. Ha be van téve a lámpa akkor tudok vele motorozni egy napon keresztül, de ha egy hétig áll akkor utána kiüti és ki kell cserélni. Már a 3. lámpát tettem bele. 21/5 wattos. Tudnátok erre mondani valami okosságot, hogy miért lehet ez?
Köszi előre is.
(Szerk: Mai nap rápróbáltam, hogy gyújtás, indít, féklámpa működik, index működik, duda szól, na mondom akkor rákapcsolok a helyzetjelzőre. 1 napot állt most mert tegnap este állítottam le. Megint kivágta a helyzetjelzőt. Már nagyon bosszant a dolog. Meg kellett volna néznem előtte hogy indítás előtt jó volt-e, de mondom álló helyzetben gyujtás nélkül mitől menne tönkre... Lassan többe lesz a féklámpa vétel mint a tankolás...
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Talán jövőhónapban megtudom nézni, mert nincs egy épkézláb főtengelyem se.
vagy ha valami csoda folytán holnap délig visszakerül hozzám a tartalék, de annak annyi esélye van, mint a lottó ötösnek...
vagy ha valami csoda folytán holnap délig visszakerül hozzám a tartalék, de annak annyi esélye van, mint a lottó ötösnek...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az alkatrészek lábain nem látok hibát. Ha a NYÁk is sértetlen ill. a csarlakozók azzal érintkező felülete tiszta, akkor csak ronda de működhet. Rakd össze, egy próbát megér.motrosmano írta: ↑2018.08.17. 14:45 hát szerintem nincs sok esélye annak, hogy ez még jó!
https://www.flickr.com/photos/141924715 ... ed-public/
Esetleg szétszedni és újrahorganyoztatni a rozsdás lemezeket - alul vigyázz, a visszáramgátló és a kapcsoló tranzisztor a hátlapra van csavarozva egy szigetelő csillámlapon át!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
hát szerintem nincs sok esélye annak, hogy ez még jó!
https://www.flickr.com/photos/141924715 ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/141924715 ... ed-public/
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jajj. Emlékszem már nem voltam egyértelmű: a magyar szar, az indiai rosszabb. De egyikért sem szabad pénzt adni. Ha visszaviszed visszakapod
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Persze! Nincs is semmi gond, én úgy kérdeztem hogy milyet vegyek magyart vagy indiait, és a válaszodból azt szűrtem le hogy a magyar jobb valamivel, az MZ-Bnél meg csak ezt a két fajtát láttam, így megvettem...hát így jártam! De ameddig nincs egy használható főtengelyem jegelem az egészet!aronpfabian írta: ↑2018.08.17. 10:44 Valószínűleg pont nem láttam v. nem vettem észre. Mindenre én se válaszolhatok ha kétséged van, ugyanitt volt szó a leégésről is pár hete.
Öngyújtóval meg tudod lágyítani a burkolatot tartó pecséteket, ha alatta nincs károsodás, jó lesz.
Burkolatot vissza ugyanúgy (öngyújtó, keresztes csavarhúzóval ráütni a pöcök végére miután átdugtad a hűtőfelületen)
Azért mindjárt meg csinálom a burkolat levételt és rakok fel képet, mert nem tudom mi számít károsodásnak! Van multi méterem. ha valamit mérni kellene!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Valószínűleg pont nem láttam v. nem vettem észre. Mindenre én se válaszolhatok ha kétséged van, ugyanitt volt szó a leégésről is pár hete.
Öngyújtóval meg tudod lágyítani a burkolatot tartó pecséteket, ha alatta nincs károsodás, jó lesz.
Burkolatot vissza ugyanúgy (öngyújtó, keresztes csavarhúzóval ráütni a pöcök végére miután átdugtad a hűtőfelületen)
Öngyújtóval meg tudod lágyítani a burkolatot tartó pecséteket, ha alatta nincs károsodás, jó lesz.
Burkolatot vissza ugyanúgy (öngyújtó, keresztes csavarhúzóval ráütni a pöcök végére miután átdugtad a hűtőfelületen)
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ne haragudj meg rám, de most nem értelek! Pár hozzászólással ezelőtt kérdeztem, rá hogy milyet vegyek, akkor szólhattál volna hogy a lengyelt vegyem meg. Most már mindegy.
Megnéztem azt ami itthon van, kicsit oxidáltak a lábai, és a hátoldalon található csavarok, elképzelhető, hogy még működik, nem ment tönkre a sok éves állásban?
Megnéztem azt ami itthon van, kicsit oxidáltak a lábai, és a hátoldalon található csavarok, elképzelhető, hogy még működik, nem ment tönkre a sok éves állásban?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én semmiképpen nem tenném be. Érintetlen terméket visszavesznek.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ilyen feszszabom is van, vagy 3 éve kaptam egy volt MZ-s kollégától, neki is porosodot néhány évet a polcán, de az tuti, hogy soha nem volt beépítve. Azt se tudom jó-e még!aronpfabian írta: ↑2018.08.16. 22:11A magyar/indiai szabályzót nagyon nem ajánlom. Az elmúlt fél évben sorra égnek le (persze garancia az eladó jóindulatától függ, mert nem villamossági szakszervíz szerelte be...) de előtte se voltak a használhatóság mintaképei.motrosmano írta: ↑2018.08.16. 20:22
a drótozással semmi bajom, sőt ha látok egy rajzot és/vagy képet+leírást az alapján meg tudom csinálni, de nem tudom mi mit csinál, mi mire való...
elvileg holnap vissza kerül a helyére a blokk, ha jó lesz a tesztkörök után, első körben beépíteném ezeket:
https://mz-b.hu/mz-ts-univerzalis-feszu ... 0000098965
https://mz-b.hu/mz-ts-univerzalis-gyujt ... 0000109029
A feszszabon mi az az ötödik láb, külön kell testelni? (asszem "D-"-ként van jelölve)
Helyette: http://www.motorosoknak.hu/etz-feszults ... -7947.html
Bekötése: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... eszerelese
A LED indexről készült "gusztustalan" rajzom javítását előbbre veszem, de pontos időpontot nem tudok mondani rá.
De ha már megvettem ezt a magyar remekművet csak beépíteném, legalább dolgozon meg a pénzéért, bármily rövid is lesz az az idő!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A magyar/indiai szabályzót nagyon nem ajánlom. Az elmúlt fél évben sorra égnek le (persze garancia az eladó jóindulatától függ, mert nem villamossági szakszervíz szerelte be...) de előtte se voltak a használhatóság mintaképei.motrosmano írta: ↑2018.08.16. 20:22a drótozással semmi bajom, sőt ha látok egy rajzot és/vagy képet+leírást az alapján meg tudom csinálni, de nem tudom mi mit csinál, mi mire való...aronpfabian írta: ↑2018.08.16. 19:07 Ha az indexvisszajelzést meg tudod oldani külön, akkor sokat egyszerűsödik a rendszer (drótozni attól még kell ). 10-14V körül működő LED-eket keresnék, mert ahhoz a legegyszerűbb (12V) villogóautomata is megfelel pl. ez https://www.aliexpress.com/item/1PC-12V ... autifyAB=0
Kínai elektronikával még sosem volt bajom. A magyar üzletek is ezeket árulják, sokmindenből nem is létezik másik. Ha hibásan érkezik, visszaadják a pénzt.
elvileg holnap vissza kerül a helyére a blokk, ha jó lesz a tesztkörök után, első körben beépíteném ezeket:
https://mz-b.hu/mz-ts-univerzalis-feszu ... 0000098965
https://mz-b.hu/mz-ts-univerzalis-gyujt ... 0000109029
A feszszabon mi az az ötödik láb, külön kell testelni? (asszem "D-"-ként van jelölve)
Helyette: http://www.motorosoknak.hu/etz-feszults ... -7947.html
Bekötése: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... eszerelese
A LED indexről készült "gusztustalan" rajzom javítását előbbre veszem, de pontos időpontot nem tudok mondani rá.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
a drótozással semmi bajom, sőt ha látok egy rajzot és/vagy képet+leírást az alapján meg tudom csinálni, de nem tudom mi mit csinál, mi mire való...aronpfabian írta: ↑2018.08.16. 19:07 Ha az indexvisszajelzést meg tudod oldani külön, akkor sokat egyszerűsödik a rendszer (drótozni attól még kell ). 10-14V körül működő LED-eket keresnék, mert ahhoz a legegyszerűbb (12V) villogóautomata is megfelel pl. ez https://www.aliexpress.com/item/1PC-12V ... autifyAB=0
Kínai elektronikával még sosem volt bajom. A magyar üzletek is ezeket árulják, sokmindenből nem is létezik másik. Ha hibásan érkezik, visszaadják a pénzt.
elvileg holnap vissza kerül a helyére a blokk, ha jó lesz a tesztkörök után, első körben beépíteném ezeket:
https://mz-b.hu/mz-ts-univerzalis-feszu ... 0000098965
https://mz-b.hu/mz-ts-univerzalis-gyujt ... 0000109029
A feszszabon mi az az ötödik láb, külön kell testelni? (asszem "D-"-ként van jelölve)
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha az indexvisszajelzést meg tudod oldani külön, akkor sokat egyszerűsödik a rendszer (drótozni attól még kell ). 10-14V körül működő LED-eket keresnék, mert ahhoz a legegyszerűbb (12V) villogóautomata is megfelel pl. ez https://www.aliexpress.com/item/1PC-12V ... autifyAB=0
Kínai elektronikával még sosem volt bajom. A magyar üzletek is ezeket árulják, sokmindenből nem is létezik másik. Ha hibásan érkezik, visszaadják a pénzt.
Kínai elektronikával még sosem volt bajom. A magyar üzletek is ezeket árulják, sokmindenből nem is létezik másik. Ha hibásan érkezik, visszaadják a pénzt.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem mondhatnám, hogy teljesen értem azt ami írtál! Nem sok elektronikai ismertem van, bocsi! Egészen véletlenül van ETZ fordulatszámmérő órám, esetleg a visszajelzést meg lehetne oldani külön is? Legalább tudnám hová kötni az üresállás jelzőt! Nem tetszik, hogy a kormányrögzítő anya védőkupakjában van.
Még érdekelne, hogy külföldi rendelések során nem volt még gondod, pl mindig minden egy darabban érkezett meg, vagy jó volt az alkatrész, nem volt selejtes?
Még érdekelne, hogy külföldi rendelések során nem volt még gondod, pl mindig minden egy darabban érkezett meg, vagy jó volt az alkatrész, nem volt selejtes?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én úgy oldottam megy hogy egy egyenfeszültség-átalakítót tettem az indexkapcsoló elé (mert ezek késéssel kapcsolnak be, így ha a kapcsolt részre teszed, alig villog)
https://www.aliexpress.com/item/1Pc-LM2 ... 2e0eDSZrHd
Az én 7W COB LED paneljeimhez 22V feszültség kellett, erre állítottam be, és a LED névlegesnél valamivel alacsonyabb (ne melegedjen, így is kiveri a szemedet ) áramerősségre.
Mivel ezeknél az átalakítóknál a be- és kimeneti áramkör közt nem lehet kapcsolat, a hátsó indexek testjét felszedtem a középdoboz testpontról és közvetlenül a lámpába vezettem egy külön vezetéken, egy saját vezetékösszekötővel. Ugyanígy a lámpában lévő indexekét is ebbe az összekötőbe.
Egy 24V-os kínai villogóautomatát használok, bár kissé mókoltam (túl lassan villogott 22V-on, most mondjuk kicsit gyors, lehet inkább úgy kellett volna hagyni... )
A kombinált töltés-index visszajelző vezérlése elég bonyolult lett így, de megoldható (DIP mini relé akkor nyit amikor az indexek felkapcsolnak, így "szimulálja" a gyári hőszálas viselkedését, a 22V-os rendszer 6V-ossal összeeresztése nélkül)
Van erről egy nagyon ronda rajzom, mert ilyen bonyolult rendszernél még azt is külön tervezni kell, hogy olvasható legyen egyszer megcsinálom szépen és lesz ebből is cikk.
7.5V-os Power LED-nél annyi a különbség hogy valószínűleg egy 6V elektronikus villogóautomata meg fog felelni (ilyet Kínában még nem találtam)
http://www.motorosoknak.hu/premium-part ... qoo78le8i2
Nagy teljesítményű, indexelésre alkalmas LED-ből (COB v. power 5W felett) nem hiszem hogy van olyan, ami az 5-7V tartományban már működik, de ez nem is lenne túl kényelmesen beépíthető (áramkorlátozásra LED-enként bazinagy kerámia előtétellenállás kellene a kis feszültség - nagy áramerősség miatt). Én 2 évvel ezelőtt nem találtam.
https://www.aliexpress.com/item/1Pc-LM2 ... 2e0eDSZrHd
Az én 7W COB LED paneljeimhez 22V feszültség kellett, erre állítottam be, és a LED névlegesnél valamivel alacsonyabb (ne melegedjen, így is kiveri a szemedet ) áramerősségre.
Mivel ezeknél az átalakítóknál a be- és kimeneti áramkör közt nem lehet kapcsolat, a hátsó indexek testjét felszedtem a középdoboz testpontról és közvetlenül a lámpába vezettem egy külön vezetéken, egy saját vezetékösszekötővel. Ugyanígy a lámpában lévő indexekét is ebbe az összekötőbe.
Egy 24V-os kínai villogóautomatát használok, bár kissé mókoltam (túl lassan villogott 22V-on, most mondjuk kicsit gyors, lehet inkább úgy kellett volna hagyni... )
A kombinált töltés-index visszajelző vezérlése elég bonyolult lett így, de megoldható (DIP mini relé akkor nyit amikor az indexek felkapcsolnak, így "szimulálja" a gyári hőszálas viselkedését, a 22V-os rendszer 6V-ossal összeeresztése nélkül)
Van erről egy nagyon ronda rajzom, mert ilyen bonyolult rendszernél még azt is külön tervezni kell, hogy olvasható legyen egyszer megcsinálom szépen és lesz ebből is cikk.
7.5V-os Power LED-nél annyi a különbség hogy valószínűleg egy 6V elektronikus villogóautomata meg fog felelni (ilyet Kínában még nem találtam)
http://www.motorosoknak.hu/premium-part ... qoo78le8i2
Nagy teljesítményű, indexelésre alkalmas LED-ből (COB v. power 5W felett) nem hiszem hogy van olyan, ami az 5-7V tartományban már működik, de ez nem is lenne túl kényelmesen beépíthető (áramkorlátozásra LED-enként bazinagy kerámia előtétellenállás kellene a kis feszültség - nagy áramerősség miatt). Én 2 évvel ezelőtt nem találtam.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azt még nem pròbàltam. Eleve az indexrelében lévö relé 12v-os. Az biztos cserére szorul. És lehet még pàr alkatrész körülötte.
Lehet érdemesebb egy teljesen új konstrukciò tervezése.
A linkelt led biztosan nem jò! Adatlapjàn 7,5v nyitàsi feszültség szerepel. Azaz attòl a feszültségtöl kezdve kezd vilàgítani.
Hat volt vagy az alatti nyitòfeszültségüek lesznek jòk erre a célra.
Lehet érdemesebb egy teljesen új konstrukciò tervezése.
A linkelt led biztosan nem jò! Adatlapjàn 7,5v nyitàsi feszültség szerepel. Azaz attòl a feszültségtöl kezdve kezd vilàgítani.
Hat volt vagy az alatti nyitòfeszültségüek lesznek jòk erre a célra.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!
Az index ledesítésről szólva, át lehet fabrikálni az autókhoz kapható index reléket 12V-ról 6V-ra?
Találtam ilyen power ledeket, ezek felhasználhatóak lennének? Most a színtől eltekintve!
http://u-led.hu/termek/5w-power-led-meleg-feher
Érdemes lenne esetleg a hátsó lámpát is ledesíteni, valami hasonló megoldással?
Ha valaki segít, megpróbálom megcsinálni én a ledesítést.
Az index ledesítésről szólva, át lehet fabrikálni az autókhoz kapható index reléket 12V-ról 6V-ra?
Találtam ilyen power ledeket, ezek felhasználhatóak lennének? Most a színtől eltekintve!
http://u-led.hu/termek/5w-power-led-meleg-feher
Érdemes lenne esetleg a hátsó lámpát is ledesíteni, valami hasonló megoldással?
Ha valaki segít, megpróbálom megcsinálni én a ledesítést.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha LED-esíted az indexet, akkor nem biztos hogy a dinamót le kell cserélni. A fölöslegesen nagy fogyasztók (első helyzetjelző, km-óra világítás) helyére tegyél szintén LED-et, a fényszóróba 35/35 halogénizzót, és nagyjából rendben is vagy. A motor rendszere épphogy egyensúlyban szokott lenni vagy picit átbillenni a túlfogyasztás irányába, és az index/féklámpa fogyasztását az akkuról már nem tudja pótolni a dinamó. Ha 5-10W-ot lefaragsz az állandó fogyasztásból a fenti módosításokkal, és az index sem 42W-ot zabál (fékkel együtt 63...) akkor már használható lesz.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak rosszul emlékeztem, hogy írják.
Nagyon jó, hogy ilyen sok mindent tudsz!
Egyébként csak kíváncsi vagyok a lehetőségekre, pl mi mennyibe kerül, mennyit kell faragni, meg ilyesmi.
Na meg persze az anyagi része se mindegy!
De előbb a váltó legyen rendben aztán jöhet az elektromos része (tetszik az a power ledes index is), meg hát unom az útszéli szerelgetést. Szeretnék már egy olyan szezont amikor csak menni kell, legfeljebb tankolni kelljen megállni.
Nagyon jó, hogy ilyen sok mindent tudsz!
Egyébként csak kíváncsi vagyok a lehetőségekre, pl mi mennyibe kerül, mennyit kell faragni, meg ilyesmi.
Na meg persze az anyagi része se mindegy!
De előbb a váltó legyen rendben aztán jöhet az elektromos része (tetszik az a power ledes index is), meg hát unom az útszéli szerelgetést. Szeretnék már egy olyan szezont amikor csak menni kell, legfeljebb tankolni kelljen megállni.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
VAPE néven előbb találod meg (gondolom csak hallottál róla, onnan a W ). Ahhoz adnak típusspecifikus közdarabot is, nem kell átalakítani semmit.
100.000 Ft-ért szerintem nem éri meg. Ennek a feléért összedobod az előbb leírt rendszert.
100.000 Ft-ért szerintem nem éri meg. Ennek a feléért összedobod az előbb leírt rendszert.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az biztos, hogy kell valaki!aronpfabian írta: ↑2018.08.14. 18:13Az állórész nem kell hajszálpontosan központos legyen, csak ne érjen bele a lendkerék.motrosmano írta: ↑2018.08.14. 17:50
Köszi!
De én már ott leragadtam, hogy hogyan lesz központos a lendkerék az álló résszel, vagy pár tized mm nem számít?
Az oké, hogy a főtengely kúpja megvezeti a lendkereket (persze, miután az agyat kicseréltettem), de mi vezeti meg a közdarabot, hogy jól álljon az állórész?
Érthető mi a gondom? Bár már a gépmunkával is megvagyok lőve...
Arról nem beszélve, hogy az teljesen kínai amit utóiratként írtál!
A linkelt leírás a tervezéshez, kábelezéshez kellene. Ha jól rémlik nem készült külön MZ-hez való kapcs. rajz amikor CRU3L szerelte fel a motorjára. Mindenképpen kelleni fog melléd valaki az összeszerelésnél aki érti a robogó saját rajzát és az MZ-ét is, mert különben nem lehet összehozni.
Csak az bajom, hogy (számomra érthetetlen módon) helyben csak olyan villamossági szerelők vannak aki nem szeretik ha piszkos lesz a kezük és ezért szívesebben szerelnek szájjal, de még úgysem, ha nem muszáj vagy ha letudják beszélni a delikvenst!
Azért körbe kérdezek pár ismerőst, hátha...
Vidékkel meg az gond, hogy szűkösek a lehetőségeim a szállítás és idő terén... bár ez az én problémám.
És mi a helyzet a a WAPE-pel? Ahhoz is kell gépmunka vagy mindenféle alakítgatások nélkül mehet fel a blokkra? Nyilván vezetékelés+bekötés részétől eltekintve, csak a lendkerék-állórész beszerelésére vagyok kíváncsi.
Bocsi, ha már kérdeztem ezt egyszer!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az állórész nem kell hajszálpontosan központos legyen, csak ne érjen bele a lendkerék.motrosmano írta: ↑2018.08.14. 17:50Köszi!aronpfabian írta: ↑2018.08.13. 07:49
Az állórész alá közdarab + a lendkerék agyát le kell venni, újat gyártani, azt rászegecselni. Ha kevés anyagból kell, pl. Bokodi Áron úgy oldotta meg hogy egy dinamó forgórész agyát kipréselte, ráhegesztett egy vastag alu lemezt, felszabályozta, és az lett az új agy.
A CDI a felső holtponton várja a jelet, ill. a szabályzó bekötése sem a szokásos (1 db tekercselés van, csapolás és külön gerjesztő nélkül; erre van párhuzamosan kötve a szabályzó, CDI, fényszóró).
ui:
Kapcs. rajzok 47. oldaltól: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =47#manual
Előgyújtásgörbe 31. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =31#manual - Ez véletlenül pont passzol az MZ-hez, indítani könnyű, nagy teljesítményen elviszi a szükséges 22+- fokig. Fordulatszámkorlát kireszelésére nincs szükség, valós 7000 fölé a gyári henger úgysem megy.
Gyújtásbeállítás 35. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =35#manual - A forgásirány szerinti 2. jel kellnél kell a dugattyú a felső holtponton legyen
De én már ott leragadtam, hogy hogyan lesz központos a lendkerék az álló résszel, vagy pár tized mm nem számít?
Az oké, hogy a főtengely kúpja megvezeti a lendkereket (persze, miután az agyat kicseréltettem), de mi vezeti meg a közdarabot, hogy jól álljon az állórész?
Érthető mi a gondom? Bár már a gépmunkával is megvagyok lőve...
Arról nem beszélve, hogy az teljesen kínai amit utóiratként írtál!
A linkelt leírás a tervezéshez, kábelezéshez kellene. Ha jól rémlik nem készült külön MZ-hez való kapcs. rajz amikor CRU3L szerelte fel a motorjára. Mindenképpen kelleni fog melléd valaki az összeszerelésnél aki érti a robogó saját rajzát és az MZ-ét is, mert különben nem lehet összehozni.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi!aronpfabian írta: ↑2018.08.13. 07:49Az állórész alá közdarab + a lendkerék agyát le kell venni, újat gyártani, azt rászegecselni. Ha kevés anyagból kell, pl. Bokodi Áron úgy oldotta meg hogy egy dinamó forgórész agyát kipréselte, ráhegesztett egy vastag alu lemezt, felszabályozta, és az lett az új agy.motrosmano írta: ↑2018.08.13. 01:20 Gondolom a felfogatáshoz kell egy közdarab, ezen kívül van még valami gépmunka magán a blokkon?
Jó lenne megúszni ezt, úgy hogy bármikor vissza lehessen alakítani a gyári állapotot!
A CDI a felső holtponton várja a jelet, ill. a szabályzó bekötése sem a szokásos (1 db tekercselés van, csapolás és külön gerjesztő nélkül; erre van párhuzamosan kötve a szabályzó, CDI, fényszóró).
ui:
Kapcs. rajzok 47. oldaltól: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =47#manual
Előgyújtásgörbe 31. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =31#manual - Ez véletlenül pont passzol az MZ-hez, indítani könnyű, nagy teljesítményen elviszi a szükséges 22+- fokig. Fordulatszámkorlát kireszelésére nincs szükség, valós 7000 fölé a gyári henger úgysem megy.
Gyújtásbeállítás 35. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =35#manual - A forgásirány szerinti 2. jel kellnél kell a dugattyú a felső holtponton legyen
De én már ott leragadtam, hogy hogyan lesz központos a lendkerék az álló résszel, vagy pár tized mm nem számít?
Az oké, hogy a főtengely kúpja megvezeti a lendkereket (persze, miután az agyat kicseréltettem), de mi vezeti meg a közdarabot, hogy jól álljon az állórész?
Érthető mi a gondom? Bár már a gépmunkával is megvagyok lőve...
Arról nem beszélve, hogy az teljesen kínai amit utóiratként írtál!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az állórész alá közdarab + a lendkerék agyát le kell venni, újat gyártani, azt rászegecselni. Ha kevés anyagból kell, pl. Bokodi Áron úgy oldotta meg hogy egy dinamó forgórész agyát kipréselte, ráhegesztett egy vastag alu lemezt, felszabályozta, és az lett az új agy.motrosmano írta: ↑2018.08.13. 01:20 Gondolom a felfogatáshoz kell egy közdarab, ezen kívül van még valami gépmunka magán a blokkon?
Jó lenne megúszni ezt, úgy hogy bármikor vissza lehessen alakítani a gyári állapotot!
A CDI a felső holtponton várja a jelet, ill. a szabályzó bekötése sem a szokásos (1 db tekercselés van, csapolás és külön gerjesztő nélkül; erre van párhuzamosan kötve a szabályzó, CDI, fényszóró).
ui:
Kapcs. rajzok 47. oldaltól: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =47#manual
Előgyújtásgörbe 31. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =31#manual - Ez véletlenül pont passzol az MZ-hez, indítani könnyű, nagy teljesítményen elviszi a szükséges 22+- fokig. Fordulatszámkorlát kireszelésére nincs szükség, valós 7000 fölé a gyári henger úgysem megy.
Gyújtásbeállítás 35. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =35#manual - A forgásirány szerinti 2. jel kellnél kell a dugattyú a felső holtponton legyen
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gondolom a felfogatáshoz kell egy közdarab, ezen kívül van még valami gépmunka magán a blokkon?
Jó lenne megúszni ezt, úgy hogy bármikor vissza lehessen alakítani a gyári állapotot!
Jó lenne megúszni ezt, úgy hogy bármikor vissza lehessen alakítani a gyári állapotot!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Piaggo Fly 4T generátora befér, újonnan beszerezhető alkatrészekkel, kb 150W teljesítmény.
Lendkerék, állórész http://www.motorosoknak.hu/premium-part ... b36p11qn72
CDI https://www.ebay.com/itm/Original-Ducat ... itleDesc=0
Fesz.szab. https://www.ebay.com/itm/5644-VOLTAGE-R ... Desc=0%7C0
Kínai CDI-t lehet venni feleennyiért de nagyon szidják, jobb a gyárit választani.
A régi 70-90W-os Yamaha JOG (3KJ/2JA) ill. 2T Piaggio (Ducati) generátorokat nem éri meg feltenni mert a gépmunkát ugyanúgy fizetni kell, de teljesítményben ugyanott vagy vele kb mint a dinamóval (az MZ fordulatszámán nem hozza a névleges teljesítményt), a különbség gyakorlatilag csak a CDI.
Lendkerék, állórész http://www.motorosoknak.hu/premium-part ... b36p11qn72
CDI https://www.ebay.com/itm/Original-Ducat ... itleDesc=0
Fesz.szab. https://www.ebay.com/itm/5644-VOLTAGE-R ... Desc=0%7C0
Kínai CDI-t lehet venni feleennyiért de nagyon szidják, jobb a gyárit választani.
A régi 70-90W-os Yamaha JOG (3KJ/2JA) ill. 2T Piaggio (Ducati) generátorokat nem éri meg feltenni mert a gépmunkát ugyanúgy fizetni kell, de teljesítményben ugyanott vagy vele kb mint a dinamóval (az MZ fordulatszámán nem hozza a névleges teljesítményt), a különbség gyakorlatilag csak a CDI.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég