Fékek
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Hála az égen most hogy megcsináltam a fékoljatartály alján a szivárgást felül elkezdett szivárogni. Vettem bele egy gumit és még jobban szivárog. Ráadásul most elkezdett szivárogni a fõfékmunkahengernél is. Rettentõ boldogsággal töltött el a dolog amikor megláttam. És örömömre most már végleg tönkrevágta a féklámpakapcsolómat. Szóval nagyon boldog vagyok hogy ilyen jó minõségüek az utángyártott alkatrészek.
MZ ETZ 251 De Lux!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Ah, THX. Szal van duplaajkú szimering is. Hülye kérdés lesz, de Pesten hol tudnék olyat venni? Mert itt Gyöngyösön mind2 boltban ugyanaz a bóvli vanz25z írta:nincs kulonbseg a 250-es es a 251 es fofekhengere kozott. egy karmantyu jar bele aminek a szoknyaja tolasiranyba kell hogy nezzen, ne esztergaltass a dugattyun, mert kuka....es tegyel bele duplaajku szimmeringet, az nem fog folyni, hacsak nem a dugattyu szerelesi hiba miatt mar karcos, mert akkor az sem tud megfeleloen tomiteni
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
nincs kulonbseg a 250-es es a 251 es fofekhengere kozott. egy karmantyu jar bele aminek a szoknyaja tolasiranyba kell hogy nezzen, ne esztergaltass a dugattyun, mert kuka....es tegyel bele duplaajku szimmeringet, az nem fog folyni, hacsak nem a dugattyu szerelesi hiba miatt mar karcos, mert akkor az sem tud megfeleloen tomiteni
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Hali!
Én ki akarok tartani a MZ fõfékenger mellett de hogyan? Egyszerûen nem találom a megoldást.
Bajtársak! A kérdésem továbbra is: Hogyan lehet megakadályozni a fékolajfolyást a fõfékhenger dugattyúnál?
Nem lehet hogy az a kép amit z25z linkelt az a 251-es ETZ-é?
Ahogy nézegettem az ábrát, nekem úgy tûnik hogy mind2 8-as számú karmantyúnak van bemélyedés a dugattyún.
Megpróbálkozzak azzal hogy esztergáltatok még egy bemélyedést a dugattyúra a másik 8as számú karmantyúnak és így 2 karmantyúval a dugattyún szerelem össze? Nem fog ez belezavarni a fékmûködésébe?
Én ki akarok tartani a MZ fõfékenger mellett de hogyan? Egyszerûen nem találom a megoldást.
Bajtársak! A kérdésem továbbra is: Hogyan lehet megakadályozni a fékolajfolyást a fõfékhenger dugattyúnál?
Nem lehet hogy az a kép amit z25z linkelt az a 251-es ETZ-é?
Ahogy nézegettem az ábrát, nekem úgy tûnik hogy mind2 8-as számú karmantyúnak van bemélyedés a dugattyún.
Megpróbálkozzak azzal hogy esztergáltatok még egy bemélyedést a dugattyúra a másik 8as számú karmantyúnak és így 2 karmantyúval a dugattyún szerelem össze? Nem fog ez belezavarni a fékmûködésébe?
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Tárcsafék??
[quote="z25z
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....[/quote]
Z! Ne húzd fel magad! Elég ha annyit mondasz: Olvass vissza!
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....[/quote]
Z! Ne húzd fel magad! Elég ha annyit mondasz: Olvass vissza!
Re: Tárcsafék??
zizi ne szivd melre,és lécci koptasd értünk a szádat a továbbiakban is.z25z írta:A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....kicsige1 írta:Sziasztok!
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
Re: Tárcsafék??
Köszi a hozzászólást!
Akkor keresek én is valami más motorról származó Fõfékmunkahengert!
Esetleg ha te találsz valamit írj nekem is kérlek, hogy hol és mennyiért van!
Köszi elõre is!
Üdv:
Kicsige1
Akkor keresek én is valami más motorról származó Fõfékmunkahengert!
Esetleg ha te találsz valamit írj nekem is kérlek, hogy hol és mennyiért van!
Köszi elõre is!
Üdv:
Kicsige1
mzgergõ írta:Énis detto ugyan ebbe a helyzetbe vagyok!Sima MZ-re való munkahengert nem érdemes venni, inkább más motorról valót érdemes.kicsige1 írta:Sziasztok!
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
Kicsige1
Ha kicsit vissza nézel, akkor ott leírták, hogy mennyiért vannak ilyenek, és milyet érdemes venni.Egyébként énis keresek!
Üdv!
Re: Tárcsafék??
Nem tudom mi a bajod, de ha ennyire nem szereted, hogy nem mindenki olyan okos mint te akkor jobb is ha törölteted magad!
ÜdV:
ÜdV:
z25z írta:A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....kicsige1 írta:Sziasztok!
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Tárcsafék??
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....kicsige1 írta:Sziasztok!
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
Re: Tárcsafék??
Énis detto ugyan ebbe a helyzetbe vagyok!Sima MZ-re való munkahengert nem érdemes venni, inkább más motorról valót érdemes.kicsige1 írta:Sziasztok!
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
Kicsige1
Ha kicsit vissza nézel, akkor ott leírták, hogy mennyiért vannak ilyenek, és milyet érdemes venni.Egyébként énis keresek!
Üdv!
Tárcsafék??
Sziasztok!
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
Kicsige1
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
Kicsige1
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Tárcsafék??
kukkants bele a wiki bookba, fooldalon balrol a menuben, vagy ezen a forumon lentebb van nehany hasznos otletkicsige1 írta:Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a probléma?Amikor hirtelen húzom meg az elsõ fékkart jól müködik a tárcsafék, de ha szépen lessan próbálok fékezni minden esetbe beesik a fékkar és nincsen semmi fékhatás!A fékrendszer teljesen le van légtelenítve két féle módszerrel is megcsináltam.A fékmunkahengerben a dugattyúk újak és a karmantyúk is + a porvédõ.Lehetséges, hogy a fõfékmunkahengerem nem mûködik megfelelõen?Ha valaki tud nekem küldeni megoldást a problémámra azt elõre is nagyon köszönöm.
Üdvözlettel:
Kicsige1
Tárcsafék??
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a probléma?Amikor hirtelen húzom meg az elsõ fékkart jól müködik a tárcsafék, de ha szépen lessan próbálok fékezni minden esetbe beesik a fékkar és nincsen semmi fékhatás!A fékrendszer teljesen le van légtelenítve két féle módszerrel is megcsináltam.A fékmunkahengerben a dugattyúk újak és a karmantyúk is + a porvédõ.Lehetséges, hogy a fõfékmunkahengerem nem mûködik megfelelõen?Ha valaki tud nekem küldeni megoldást a problémámra azt elõre is nagyon köszönöm.
Üdvözlettel:
Kicsige1
Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a probléma?Amikor hirtelen húzom meg az elsõ fékkart jól müködik a tárcsafék, de ha szépen lessan próbálok fékezni minden esetbe beesik a fékkar és nincsen semmi fékhatás!A fékrendszer teljesen le van légtelenítve két féle módszerrel is megcsináltam.A fékmunkahengerben a dugattyúk újak és a karmantyúk is + a porvédõ.Lehetséges, hogy a fõfékmunkahengerem nem mûködik megfelelõen?Ha valaki tud nekem küldeni megoldást a problémámra azt elõre is nagyon köszönöm.
Üdvözlettel:
Kicsige1
Sziasztok!
Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Vegyetek robogó fõfékhengert rá még a féklámpa kapcsoló sem megy tönkre !szabog írta:Hello,
Komoly problémával kínlódok már több hónapja. Decemberben vettem egy ETZ-t, és az elsõ fékkar nem engedett fel rendesen. Még az eredeti karmantyúk, fékmunkahenger volt benne. Elvittem egy szerelõhöz kitisztítattni az egész fékrendszert + új tömítéseket bele. Hazahoztam, elsõfék könnyen jár frankó. Du. észrevettem hogy valami folyik a gázbowdenon... fékolaj... a fékmunkahenger mellõl nyomta ki az olajat. Baromira mérges lettem, leszedtem az egészet, satuval kitéptem a fékmunkahengert és akkor láttam hogy nem sorjázták le a fékmunkahengert és az a ferde bemarás belülrõl kivágta a karmantyút. AHYE. Elmentem egy másik boltba, ott vettem jónak mondható lesorjázott, hõkezelt fékmunkahengert+új karmantyúkat. Ilyen lilás színû. Beáztattam õket este fékolajba, reggel indultam szerelni. Összerakok mindent, kivéve egy dolgot változtattam meg: a drótzéger helyett zégerfogóval is megfogható zégergyûrût tettem a külsõ karmantyú elé, hogy szükség esetén könnyen ki lehessen kapni.
Mondanom sem kell, most sem jó, ugyanúgy jön a fékmunkahenger és a karmantyú érintkezésénél kifele az olaj.
Mit lehet ez ellen tenni? Ennyire rossz minõségûek a karmantyúk? Vagy a zéger szemtelenkedik?
Kérem valaki segítsen.
Üdv
(Grimeca, Yamaha, Hyosung 250-es fõhenger, ha sok pénzed van akkor Brembo) kis átalakítással (fékcsõ) baromi erõs féket kaptok cserébe !
Ára: 5000-8000 kivéve a Brembo
Ha összehasonlítod a gagyi utángyártott Mz alkatrészekkel + a szívást is beleszámolod nagyon megéri ! !
Üdv
Powered by Bambi -- ETZ 300
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Hát ezt sajna késõn olvastam és tegnap vettem egyet. Majd kiderül. Elég lágy gumi ami azt illeti.mzgergõ írta:Ha nincs benne, akkor ne vegyél a boltban kaphatót, mert nembírja az olajat, és megnyúlik...Meiki írta:Most nézem. Az enyémben nincs is gumi harmónika. Akkor megvan a hiba. Köszi a képet.
MZ ETZ 251 De Lux!
Baziul kiokosodtál már fék ügybenz25z írta:Egy kis kiegészítés (szerkesztés alatt!!!)
Mióta létezik a fórum az egyik leggyakrabban visszatérõ témakör az elsõ (tárcsa) fék probléma (folyik, puha, nem jó a fékhatás, ragad) A segítségnyújtáshoz azonban elengedhetetlenül fontos, hogy pontosan tudjátok leírni a hiba forrását/helyét. Már sokadjára olvashatók ezek: " fékmunkahenger", fõfékmunkahenger", "fékhenger", "munkafékhenger" stb.
Pontosítani kellene a fogalmakat, hogy, akik majd válaszolnak, tudják/értsék, valójában hol is van a gond.
Általában a következõ egységekrõl beszélünk:
1. fõfékhenger (fent a kormányon)
A következõ alkatrészekbõl állnak:
1.:zárófedél
2.:légtelenítõ gyûrû
3.:gumiharmonika
4.:ház
5.:rögzítõbilincs
6.:rugó
7.:fékdugattyú
8.:tömítõkarmantyú
9.:tárcsa
10.:tömítõgyûrû
11.: acél rögzítõkarika
Valamint a nem számozott részek a fékkar és az azt rogzítõ csap a végén levõ seeger gyûrûvel.
(forrás: szerelési kézikönyv, számozatlan részek saját kiegészítésem) Na most a linkelt ábra szerintem hibás, ugyanis a 8-as számú karmantyúból csak 1 db van, és a 9-essel jelolt alkatrésszel sem volt még szerencsém találkozni az elmúlt 14 év alatt.
2. munkahenger
szintén a kezelési kézikönyv megfogalmazását idézve:
1.:belsõ fékhenger
2.:tömítõgyûrû
3.:fékdugattyú
4.:tömítõkarmantyú
5.:fékpofa
6.: külsõ fékhenger
7.:vezetõ csapszeg
8.:belsõ kulcsnyílású csavar
9.:tömítés
10.:fedõsapka
11.:kúposszeg
12.:rugó
13.:légtelenítõ csavar
14.:védõsapka (légtelenítõre)
(lent a villára rogzitve, ez tulajdonképp a féknyereg) itt történik a "munka": a fékkar behúzásakor egy kis átmérõjû dugattyú tol olajat egy nagy átmérõjú dugattyú elé. A fizikaórákra visszaemlékezve, ha 1 cm átmérõjû dugattyúval, 10 cm-t mozdítunkt, egy vele szemben álló 10-szer akkora átmérõjû dugattyún, az 1 cm-t fog mozdulni, de 10-szer akkora erõvel.
No akkor az érthetõség kedvéért:
3-as: ez valójában az a henger, ami a fékpofákat kitolja: munkahenger!
4-es: porvédõ gumiajkak, ezek akadályozzák meg hogy por, apró szemcsék bejutva hornyok keletkezzenek a dugattyún, megakadályozva a késõbbi szivárgást
8-as: 2 db imbusz csavar ami a nyerget összehúzza
9-es: a féknyereg 2 alufélbõl áll, ez a koztük levõ O gyûrû, ami a szivárgásmentességhez kell
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
A fékdugattyút téptem ki, de az annyira igénytelenül volt megmunkálva hogy pl. el is vágta az ujjamat. De helyette azt a lilás hõkezelt lesorjázottat tettem bele ami zsír új. Az mellett enged, de gõzöm sincs hogy miért. Nekem 150es ETZhez való szervízkönyvem van, és ahogyan mondottad a 9-es és a 10-es dolgot nem jelöli az sem. Viszont, a kis karmantyúból nekem csak 1-et jelöl a szervízkönyv, és azt is a rugóhoz közelebb... Szal nemtudom hogy mi a gond.z25z írta:a zeger nem gond, kerdes hogy a kulso gumigyuru az micsoda? valoban gumigyuru (regen csak ez volt) vagy szimmeringet? Erdemes duplaajku szimmeringet tenni. A masik, hogy mit teptel ki satuval? A fofekhengerbol a fekdugattyut? Ovatosan azzal a resszel, mert ha megkarcolod akkor akarmilyen jo szimmeringet teszel bele a barazdak mellett folyatni fog...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Egy kis kiegészítés (szerkesztés alatt!!!)
Mióta létezik a fórum az egyik leggyakrabban visszatérõ témakör az elsõ (tárcsa) fék probléma (folyik, puha, nem jó a fékhatás, ragad) A segítségnyújtáshoz azonban elengedhetetlenül fontos, hogy pontosan tudjátok leírni a hiba forrását/helyét. Már sokadjára olvashatók ezek: " fékmunkahenger", fõfékmunkahenger", "fékhenger", "munkafékhenger" stb.
Pontosítani kellene a fogalmakat, hogy, akik majd válaszolnak, tudják/értsék, valójában hol is van a gond.
Általában a következõ egységekrõl beszélünk:
1. fõfékhenger (fent a kormányon)
A következõ alkatrészekbõl állnak:
1.:zárófedél
2.:légtelenítõ gyûrû
3.:gumiharmonika
4.:ház
5.:rögzítõbilincs
6.:rugó
7.:fékdugattyú
8.:tömítõkarmantyú
9.:tárcsa
10.:tömítõgyûrû
11.: acél rögzítõkarika
Valamint a nem számozott részek a fékkar és az azt rogzítõ csap a végén levõ seeger gyûrûvel.
(forrás: szerelési kézikönyv, számozatlan részek saját kiegészítésem) Na most a linkelt ábra szerintem hibás, ugyanis a 8-as számú karmantyúból csak 1 db van, és a 9-essel jelolt alkatrésszel sem volt még szerencsém találkozni az elmúlt 14 év alatt.
2. munkahenger
szintén a kezelési kézikönyv megfogalmazását idézve:
1.:belsõ fékhenger
2.:tömítõgyûrû
3.:fékdugattyú
4.:tömítõkarmantyú
5.:fékpofa
6.: külsõ fékhenger
7.:vezetõ csapszeg
8.:belsõ kulcsnyílású csavar
9.:tömítés
10.:fedõsapka
11.:kúposszeg
12.:rugó
13.:légtelenítõ csavar
14.:védõsapka (légtelenítõre)
(lent a villára rogzitve, ez tulajdonképp a féknyereg) itt történik a "munka": a fékkar behúzásakor egy kis átmérõjû dugattyú tol olajat egy nagy átmérõjú dugattyú elé. A fizikaórákra visszaemlékezve, ha 1 cm átmérõjû dugattyúval, 10 cm-t mozdítunkt, egy vele szemben álló 10-szer akkora átmérõjû dugattyún, az 1 cm-t fog mozdulni, de 10-szer akkora erõvel.
No akkor az érthetõség kedvéért:
3-as: ez valójában az a henger, ami a fékpofákat kitolja: munkahenger!
4-es: porvédõ gumiajkak, ezek akadályozzák meg hogy por, apró szemcsék bejutva hornyok keletkezzenek a dugattyún, megakadályozva a késõbbi szivárgást
8-as: 2 db imbusz csavar ami a nyerget összehúzza
9-es: a féknyereg 2 alufélbõl áll, ez a koztük levõ O gyûrû, ami a szivárgásmentességhez kell
Mióta létezik a fórum az egyik leggyakrabban visszatérõ témakör az elsõ (tárcsa) fék probléma (folyik, puha, nem jó a fékhatás, ragad) A segítségnyújtáshoz azonban elengedhetetlenül fontos, hogy pontosan tudjátok leírni a hiba forrását/helyét. Már sokadjára olvashatók ezek: " fékmunkahenger", fõfékmunkahenger", "fékhenger", "munkafékhenger" stb.
Pontosítani kellene a fogalmakat, hogy, akik majd válaszolnak, tudják/értsék, valójában hol is van a gond.
Általában a következõ egységekrõl beszélünk:
1. fõfékhenger (fent a kormányon)
A következõ alkatrészekbõl állnak:
1.:zárófedél
2.:légtelenítõ gyûrû
3.:gumiharmonika
4.:ház
5.:rögzítõbilincs
6.:rugó
7.:fékdugattyú
8.:tömítõkarmantyú
9.:tárcsa
10.:tömítõgyûrû
11.: acél rögzítõkarika
Valamint a nem számozott részek a fékkar és az azt rogzítõ csap a végén levõ seeger gyûrûvel.
(forrás: szerelési kézikönyv, számozatlan részek saját kiegészítésem) Na most a linkelt ábra szerintem hibás, ugyanis a 8-as számú karmantyúból csak 1 db van, és a 9-essel jelolt alkatrésszel sem volt még szerencsém találkozni az elmúlt 14 év alatt.
2. munkahenger
szintén a kezelési kézikönyv megfogalmazását idézve:
1.:belsõ fékhenger
2.:tömítõgyûrû
3.:fékdugattyú
4.:tömítõkarmantyú
5.:fékpofa
6.: külsõ fékhenger
7.:vezetõ csapszeg
8.:belsõ kulcsnyílású csavar
9.:tömítés
10.:fedõsapka
11.:kúposszeg
12.:rugó
13.:légtelenítõ csavar
14.:védõsapka (légtelenítõre)
(lent a villára rogzitve, ez tulajdonképp a féknyereg) itt történik a "munka": a fékkar behúzásakor egy kis átmérõjû dugattyú tol olajat egy nagy átmérõjú dugattyú elé. A fizikaórákra visszaemlékezve, ha 1 cm átmérõjû dugattyúval, 10 cm-t mozdítunkt, egy vele szemben álló 10-szer akkora átmérõjû dugattyún, az 1 cm-t fog mozdulni, de 10-szer akkora erõvel.
No akkor az érthetõség kedvéért:
3-as: ez valójában az a henger, ami a fékpofákat kitolja: munkahenger!
4-es: porvédõ gumiajkak, ezek akadályozzák meg hogy por, apró szemcsék bejutva hornyok keletkezzenek a dugattyún, megakadályozva a késõbbi szivárgást
8-as: 2 db imbusz csavar ami a nyerget összehúzza
9-es: a féknyereg 2 alufélbõl áll, ez a koztük levõ O gyûrû, ami a szivárgásmentességhez kell
A hozzászólást 6 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2007.09.05. 10:14-kor.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
a zeger nem gond, kerdes hogy a kulso gumigyuru az micsoda? valoban gumigyuru (regen csak ez volt) vagy szimmeringet? Erdemes duplaajku szimmeringet tenni. A masik, hogy mit teptel ki satuval? A fofekhengerbol a fekdugattyut? Ovatosan azzal a resszel, mert ha megkarcolod akkor akarmilyen jo szimmeringet teszel bele a barazdak mellett folyatni fog...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Hello,
Komoly problémával kínlódok már több hónapja. Decemberben vettem egy ETZ-t, és az elsõ fékkar nem engedett fel rendesen. Még az eredeti karmantyúk, fékmunkahenger volt benne. Elvittem egy szerelõhöz kitisztítattni az egész fékrendszert + új tömítéseket bele. Hazahoztam, elsõfék könnyen jár frankó. Du. észrevettem hogy valami folyik a gázbowdenon... fékolaj... a fékmunkahenger mellõl nyomta ki az olajat. Baromira mérges lettem, leszedtem az egészet, satuval kitéptem a fékmunkahengert és akkor láttam hogy nem sorjázták le a fékmunkahengert és az a ferde bemarás belülrõl kivágta a karmantyút. AHYE. Elmentem egy másik boltba, ott vettem jónak mondható lesorjázott, hõkezelt fékmunkahengert+új karmantyúkat. Ilyen lilás színû. Beáztattam õket este fékolajba, reggel indultam szerelni. Összerakok mindent, kivéve egy dolgot változtattam meg: a drótzéger helyett zégerfogóval is megfogható zégergyûrût tettem a külsõ karmantyú elé, hogy szükség esetén könnyen ki lehessen kapni.
Mondanom sem kell, most sem jó, ugyanúgy jön a fékmunkahenger és a karmantyú érintkezésénél kifele az olaj.
Mit lehet ez ellen tenni? Ennyire rossz minõségûek a karmantyúk? Vagy a zéger szemtelenkedik?
Kérem valaki segítsen.
Üdv
Komoly problémával kínlódok már több hónapja. Decemberben vettem egy ETZ-t, és az elsõ fékkar nem engedett fel rendesen. Még az eredeti karmantyúk, fékmunkahenger volt benne. Elvittem egy szerelõhöz kitisztítattni az egész fékrendszert + új tömítéseket bele. Hazahoztam, elsõfék könnyen jár frankó. Du. észrevettem hogy valami folyik a gázbowdenon... fékolaj... a fékmunkahenger mellõl nyomta ki az olajat. Baromira mérges lettem, leszedtem az egészet, satuval kitéptem a fékmunkahengert és akkor láttam hogy nem sorjázták le a fékmunkahengert és az a ferde bemarás belülrõl kivágta a karmantyút. AHYE. Elmentem egy másik boltba, ott vettem jónak mondható lesorjázott, hõkezelt fékmunkahengert+új karmantyúkat. Ilyen lilás színû. Beáztattam õket este fékolajba, reggel indultam szerelni. Összerakok mindent, kivéve egy dolgot változtattam meg: a drótzéger helyett zégerfogóval is megfogható zégergyûrût tettem a külsõ karmantyú elé, hogy szükség esetén könnyen ki lehessen kapni.
Mondanom sem kell, most sem jó, ugyanúgy jön a fékmunkahenger és a karmantyú érintkezésénél kifele az olaj.
Mit lehet ez ellen tenni? Ennyire rossz minõségûek a karmantyúk? Vagy a zéger szemtelenkedik?
Kérem valaki segítsen.
Üdv
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Nekem 20 ezer kilóméer van benne. A gyári féklámpakapcsoló nem sokban külömbözik elsõ ránézésre. De ha jobban megnézed akkor az érintkezõi nem olyan vékony szarok mint az utángyártotté egy picivel masszívabb az egész és a mûanyag a végén nekem pl fehér vagyis már nem az de gonolom annó az volt az utángyártotté fekete és elég bénán van kiöntve. Szóval elsõ ránézésre csak ennyi. Szerencsémre ami benne volt nem ment tönkre az olajtól pedig abban ált 2 hétig. Szeintem az utángyártott nem bírta volna az olajat.
MZ ETZ 251 De Lux!
Akkor elég szerencsés a haverod.Egyébként a gyári féklámpa kapcsoló mivel mássabb az utángyártottal?Mármint, hogy hogy nézki?Meiki írta:Mint a kpufogó topic ban is leírtam havernak van egy teljesen gyári etz 150-es e és onnan tudom. Pontosan van benne 5467 kilóméter és az öregapjától örökölte aki újonan vette 1990 júniusában. Nagyon keveset használta mivel volt egy pannóniája is és a srác nemrég kapta meg tõle. Kb 1 éve. Tehát onnan tudom hogy mi gyári és mi utángyártott! Ráadásul látszik a minõségén hogy sokkal silányabb az utángyártott!
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Mint a kpufogó topic ban is leírtam havernak van egy teljesen gyári etz 150-es e és onnan tudom. Pontosan van benne 5467 kilóméter és az öregapjától örökölte aki újonan vette 1990 júniusában. Nagyon keveset használta mivel volt egy pannóniája is és a srác nemrég kapta meg tõle. Kb 1 éve. Tehát onnan tudom hogy mi gyári és mi utángyártott! Ráadásul látszik a minõségén hogy sokkal silányabb az utángyártott!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy honnan tudod, hogy gyári féklámpakapcsolód van?Nagyon kiváncsi vagyok rá.Ha minden gyári lenne rajta,(ami képtelenség)akkor csak némi tudás, és a túrák miatt írnál ide.Tehát panaszod nem lenne.Meiki írta:Hát ez nagyon tetszett Nem húztam meg túl erõsen csak ütközésig finoman. Amúgy a gyári féklámpakapcsolóm ment tönkre de akkor amikor a fékolaj elfolyott odáig és hozzáért. Elõtte szépen mûködött. Azért kérdeztem hogy a fékolaj tönkretehette-e mert a telefon ki bírt 8 órát a forró olajban úgy hogy addig csörgettük még le nem merült. Az utángyártottat még nem szereltem be és nem is akarom amíg meg nem tudom oldani a fékolaj szivárgást mert ha kivételesen jó akkor a fékolaj rögtön megoldja a problémáját. Akkor a csõkulcsot inkább nem használom. Pedig már csak egy toldó hiányzott. Meg is van már rendelve havernál.
(Tudom, hogy ez nem ide való, és ezért bocsánat )
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Hát ez nagyon tetszett Nem húztam meg túl erõsen csak ütközésig finoman. Amúgy a gyári féklámpakapcsolóm ment tönkre de akkor amikor a fékolaj elfolyott odáig és hozzáért. Elõtte szépen mûködött. Azért kérdeztem hogy a fékolaj tönkretehette-e mert a telefon ki bírt 8 órát a forró olajban úgy hogy addig csörgettük még le nem merült. Az utángyártottat még nem szereltem be és nem is akarom amíg meg nem tudom oldani a fékolaj szivárgást mert ha kivételesen jó akkor a fékolaj rögtön megoldja a problémáját. Akkor a csõkulcsot inkább nem használom. Pedig már csak egy toldó hiányzott. Meg is van már rendelve havernál.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Hat huzd meg becsulettel, ne csak olyan ratekerem oszt jol van modon , ne aggodj, nem merev muanyag, nem fog eltorni. Na nem azt mondom, hogy csokulcscsal toldalekot ra es ugy de azert erosen...
Utangyartott feklampakapcsolo? Haat az nemcsak a fekolajtol, hanem siman ranezesre tonkremegy, a szemmelveres elo peldaja hacsak ki nem fogsz egy jobb darabot az birni fogja nehany honapig.....
Utangyartott feklampakapcsolo? Haat az nemcsak a fekolajtol, hanem siman ranezesre tonkremegy, a szemmelveres elo peldaja hacsak ki nem fogsz egy jobb darabot az birni fogja nehany honapig.....
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Igen tejesen biztos hogy nem onnan hiszen amikor pumpálom a féket a tartály és a fékház között lehet látni amint jön fel a fékolaj. Még apró buborékok is szoktak lenni néha. Viszont ha a motort letámasztom ( oldal sztender) Akkor folyik. Ha egyenesen áll akkor nem. Szóval 100% hogy a fékolajtartály alól. És amióta fellazult a tartály azóta erõsebben folyik. Elõtte csak szivárgott egy nagyon picit ha húztam a féket. De szinte észrevehetetlen volt. viszont a befõttesgumira nem is gondoltam. Nem rossz ötlet. Kösz a tippet.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
nem fogsz tudni olyan precizen vagni...inkabb egy befottes gumit, ami illeszkedik jol azt tegyel a fekhaz es az atlatszo muanyag tartaly koze, ha valoban ott szivarog...Meiki írta:Ma nekiugrok a fékolajtartály tömítés cserének. Egy sima benzinálló gumiból jó ha vágok tömítést vagy valami másból kellene?
Tipp: anno a borkabatom feszt olajcseppes volt, odafujta a menetszel a szivargo olajat a vallamra, es a zarosapka alol szivargott, mint kesobb rajottem utangyartott tartalysapka volt rajta es nem zart tokeletesen a razkodastol felcsapodo fekolaj szivargott ott, lecsereltem egy gyarira es minden gond megoldodott. Biztos, hogy nem a sapka alol szivarog??
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Hat ha bontatlan gyari meg akkor inkabb ne bantsd a fekdugattyun levo karmantyut (gondolom erre gondoltal kicsi szimmeringen) mert csak utangyartottat kapsz az meg valamiert eleg vacak, ha szart veszel akkor jon azutan a rapumpalos fek szindroma, vagyis csak ugy fog fogni hogy hirtelen huzod be es aztan szabalyzod a fekerot, vagy rapumpalsz vagy kettot szoval erdekes moka megszokni. Ha nem tudod hogy eredeti-e akkor azt javaslom eloszor ne bantsd hanem szuntesd meg a szimmeringcserevel a folyast aztan legtelenits es probald milyen.
Ha elkerulhtetelen a karmantyu csere akkor igen ki kell huzni a fekdugattyut a fofekhengerbol, ezzel nagyon ovatosan. Ha nincs jobb szerszamod akkor laposfogoval is kijon esetleg valami puhafemmel korbetekerheted a pofajat, hogy ne sertse meg a dugattyut mert ha megkarcolod akkor kesobb szivaroghat a karcoknal, es lehetoleg minel jobban csak a legveget fogd meg.
Ha elkerulhtetelen a karmantyu csere akkor igen ki kell huzni a fekdugattyut a fofekhengerbol, ezzel nagyon ovatosan. Ha nincs jobb szerszamod akkor laposfogoval is kijon esetleg valami puhafemmel korbetekerheted a pofajat, hogy ne sertse meg a dugattyut mert ha megkarcolod akkor kesobb szivaroghat a karcoknal, es lehetoleg minel jobban csak a legveget fogd meg.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Szimmeringet cserelni? Folyak a fekkarnal az olajod?
Vedd le a fofekhengert, vagy billentsd oldalara a motort, hogy valamelyes fuggolegesen alljon a fekdugattyu iranyaba igy nem kell leengedned az olajat meg legtelenitgetni. leveszed a fekkart aztan a fofekhenger hazaban van egy kis acelgyuru az biztositja a szimmeringet vagy ha eredeti meg akkor a gumigyurut azellen, hogy kicsusszon. Azt egy picike csavarhuzoval ki tudod billenteni. Ezutan szinten egy kiscsavarhuzoval ki lehet piszkalni a regit, beteszed az ujat es helyretolod, en egy megfelelo meretu csokulcscsal tettem helyere aztan acelgyuru fekkar vissza es gol.
Vedd le a fofekhengert, vagy billentsd oldalara a motort, hogy valamelyes fuggolegesen alljon a fekdugattyu iranyaba igy nem kell leengedned az olajat meg legtelenitgetni. leveszed a fekkart aztan a fofekhenger hazaban van egy kis acelgyuru az biztositja a szimmeringet vagy ha eredeti meg akkor a gumigyurut azellen, hogy kicsusszon. Azt egy picike csavarhuzoval ki tudod billenteni. Ezutan szinten egy kiscsavarhuzoval ki lehet piszkalni a regit, beteszed az ujat es helyretolod, en egy megfelelo meretu csokulcscsal tettem helyere aztan acelgyuru fekkar vissza es gol.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Nahh csak ugy tudok segiteni ha pontosan ertem mire is gondolsz. Szoval: mit ertesz "fekolajtartaly alatt"-on? hol volt kilazitva? milyen csatlakozasnal is szivarog?
Az altalad nevezett "fekolajtartaly" az maga a fofekhenger, ez fekkar es rogzitocsacsavarja+ stiftet rogzito seeger gyuru, valamint az egesz fofekhengert a kormanyhoz rogzito bilincs es csavarok nelkul all 11 darabbol:
1:a haz (aluontveny) ezen van az
2:attetszo muanyag felso resz ezek menetesen csatlakoznak kozte egy
3:gumigyuru, erre a muanyagra teszed fel a
4: zarosapkat, ami alatt van
5: egy muanyag leszorito gyuru alatta
6: gumiharmonika, ebben az egysegben van a fekolaj. A fekkarral a fofekhengerben levo
dugattyut mozgatod, ez a fofekhengerben, belulrol kifele haladva igy nez ki
7:visszatolo rugo
8:fekdugattyu, ezen van a
9:karmantyu, ezt az egyseget zarja lekivulrol egy
10: duplaajkas szimmering, es ezt vedi a kimozdulas ellen egy
11: acel seeger, ami belefekszik egy horonyba.
Csatlakozas a fofekhenger es a fekcso kozott van itt szivarog? Vagy a haz-es muanyag resz kozott, vagy a zarosapka alol vagy a fekdugattyu-fekkar kozott?
Adj pontosabb diagnozist es tavgyogyitunk
Na udv!
Az altalad nevezett "fekolajtartaly" az maga a fofekhenger, ez fekkar es rogzitocsacsavarja+ stiftet rogzito seeger gyuru, valamint az egesz fofekhengert a kormanyhoz rogzito bilincs es csavarok nelkul all 11 darabbol:
1:a haz (aluontveny) ezen van az
2:attetszo muanyag felso resz ezek menetesen csatlakoznak kozte egy
3:gumigyuru, erre a muanyagra teszed fel a
4: zarosapkat, ami alatt van
5: egy muanyag leszorito gyuru alatta
6: gumiharmonika, ebben az egysegben van a fekolaj. A fekkarral a fofekhengerben levo
dugattyut mozgatod, ez a fofekhengerben, belulrol kifele haladva igy nez ki
7:visszatolo rugo
8:fekdugattyu, ezen van a
9:karmantyu, ezt az egyseget zarja lekivulrol egy
10: duplaajkas szimmering, es ezt vedi a kimozdulas ellen egy
11: acel seeger, ami belefekszik egy horonyba.
Csatlakozas a fofekhenger es a fekcso kozott van itt szivarog? Vagy a haz-es muanyag resz kozott, vagy a zarosapka alol vagy a fekdugattyu-fekkar kozott?
Adj pontosabb diagnozist es tavgyogyitunk
Na udv!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég