Elektronika topik - a pokol kapuja
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Az a kérdésem lenne, hogy a kettes kulcs állásban ég a hátsó világításom ez normális vagy valami test hibája van a gépnek? Mert az üzemeltetés szerint csak a hármas állástól kellene világítania. Előre is köszi.
Az a kérdésem lenne, hogy a kettes kulcs állásban ég a hátsó világításom ez normális vagy valami test hibája van a gépnek? Mert az üzemeltetés szerint csak a hármas állástól kellene világítania. Előre is köszi.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
denesatti írta: ↑2018.12.13. 13:57 Sziasztok!
Vásároltam egy csodás ETZ 125 motort sportdobbal , mellyel kapcsolatban segítséget szeretnék kérni.
Az alapjárat világítás nélkül felmászik 3-4000 környékére, de világítással szépen pöfög 1800-2000 körül.
Ez normális jelenség, vagy valami hiba van a gépezetben? Utoljára 30 éve volt ETZ-m, nem emlékszem ilyenre...
Köszönöm előre is.
Attila
Falsol a motor valahol, általában a szívócsonkot nézném meg elsőre.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez beállítási probléma. Először állítsd be a gyújtást. Azután én szétszedném, leellenőrízném és alaposan kitisztítanám a porlasztót, mielőtt hozzákezdenék a beállításához.denesatti írta: ↑2018.12.13. 13:57 Sziasztok!
Vásároltam egy csodás ETZ 125 motort sportdobbal , mellyel kapcsolatban segítséget szeretnék kérni.
Az alapjárat világítás nélkül felmászik 3-4000 környékére, de világítással szépen pöfög 1800-2000 körül.
Ez normális jelenség, vagy valami hiba van a gépezetben? Utoljára 30 éve volt ETZ-m, nem emlékszem ilyenre...
Köszönöm előre is.
Attila
Egyébként, ha most vetted, ajánlott MINDENT átnézni rajta! Még a benzintank szűrőjét és ülepítőjét is.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Vásároltam egy csodás ETZ 125 motort sportdobbal , mellyel kapcsolatban segítséget szeretnék kérni.
Az alapjárat világítás nélkül felmászik 3-4000 környékére, de világítással szépen pöfög 1800-2000 körül.
Ez normális jelenség, vagy valami hiba van a gépezetben? Utoljára 30 éve volt ETZ-m, nem emlékszem ilyenre...
Köszönöm előre is.
Attila
Vásároltam egy csodás ETZ 125 motort sportdobbal , mellyel kapcsolatban segítséget szeretnék kérni.
Az alapjárat világítás nélkül felmászik 3-4000 környékére, de világítással szépen pöfög 1800-2000 körül.
Ez normális jelenség, vagy valami hiba van a gépezetben? Utoljára 30 éve volt ETZ-m, nem emlékszem ilyenre...
Köszönöm előre is.
Attila
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocsika, visszaolvastam a topicot és láttam, hogy ez már lerágott csont!motrosmano írta: ↑2018.11.17. 02:07 Helló!
Használ valaki zselés akksit?
Mik a tapasztalatok?
Nem puffad meg?
Valaki rakott már kis TS-be, ha igen milyet?
Amiket eddig láttam, annak mind nagyobbak voltak a befoglaló méretei, pontosabban csak a 6V 11-12Ah néztem meg.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!
Használ valaki zselés akksit?
Mik a tapasztalatok?
Nem puffad meg?
Valaki rakott már kis TS-be, ha igen milyet?
Amiket eddig láttam, annak mind nagyobbak voltak a befoglaló méretei, pontosabban csak a 6V 11-12Ah néztem meg.
Szeretném a télen ledesíteni a motoromon amit csak lehet (visszajelzőket, hátsó lámpát, órák háttér világítását, esetleg az indexeket is). Az itt található cikkeket átolvastam már párszor, Áron is adott pár tanácsot, de még nem ártana pár tipp, pl mit honnan érdemes beszerezni, hová mit érdemes rakni, hogy ne vakítson, de azért nappali fénynél is látható legyen... Lényegében csak annyi lenne a célom, hogy benne legyen minden a 60W-ban.
Előre is köszönök mindent!
Használ valaki zselés akksit?
Mik a tapasztalatok?
Nem puffad meg?
Valaki rakott már kis TS-be, ha igen milyet?
Amiket eddig láttam, annak mind nagyobbak voltak a befoglaló méretei, pontosabban csak a 6V 11-12Ah néztem meg.
Szeretném a télen ledesíteni a motoromon amit csak lehet (visszajelzőket, hátsó lámpát, órák háttér világítását, esetleg az indexeket is). Az itt található cikkeket átolvastam már párszor, Áron is adott pár tanácsot, de még nem ártana pár tipp, pl mit honnan érdemes beszerezni, hová mit érdemes rakni, hogy ne vakítson, de azért nappali fénynél is látható legyen... Lényegében csak annyi lenne a célom, hogy benne legyen minden a 60W-ban.
Előre is köszönök mindent!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A motor még nincs indítható állapotban, viszont a vezetékeléssel már végeztem, nem vágja ki a biztit, nem melegednek a kábelek és minden működik rajta, elképzelhető jó lett, vagy majd csak ha sikerült beindítani akkor örvendezzek?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
61 és 15 legyen a két végemotrosmano írta: ↑2018.10.29. 12:45 Helló!
Kis TS-en, hogy kössem be a töltés visszajelző lámpát ha nincs index a motoron
Köszi!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!
Kis TS-en, hogy kössem be a töltés visszajelző lámpát ha nincs index a motoron
Köszi!
Kis TS-en, hogy kössem be a töltés visszajelző lámpát ha nincs index a motoron
Köszi!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet volt az több is, nem valami jó a szemmértékem!
Mindenesetre ez már jó, már csak a karbit kéne belőni és már lehetne vele szántani az aszfaltot!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
4-5mm tuti sok volt neki. 3+- a nyerő
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az volt a gond, közelebb vittem a felső holtponhoz és megszünt a kopogás.Zorka írta: ↑2018.10.21. 10:31Na ezt igen könnyű kideríteni.motrosmano írta: ↑2018.10.21. 08:56 Helló!
Végre összeállt a kis trophy, viszont még mindig nem szünt meg az a furcsa kopogó hangja.
Okozhatja az, hogy túl korán gyújt? Kb felső holt pont előtt 4-5 mm-rel, csak saccolni tudok nincs műszerem a gyújtás beállításhoz. Vagy inkább karburálási gond lesz? Minden más rendben van, nincs blokkban semmi oda nem illő dolog. Kuplung lánc nem ér bele a blokk aljába, a dugattyú kissé meg van égve, feketedve de még nem vészes. Amúgy nem vállas a henger, ahhoz képest, hogy még alap méretű.
A felső holtpontot azt könnyű megtalálni. Oda állítod, aztán ha megszűnt, máris megvan a hiba.
(Az út szélén úgy állít gyújtást az ember, hogy a gyertyakulcs hajtószárára, vagy a csavarhúzóra előre bejelöli a felső holtpontot, meg az előgyújtást. Műszerem meg sohasem volt hozzá. Egyébként meg minek is kellene? Hol szerzel ma olyan 92-es benzint, amihez "Henrik" annó meghatározta az előgyújtást?)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ezt igen könnyű kideríteni.motrosmano írta: ↑2018.10.21. 08:56 Helló!
Végre összeállt a kis trophy, viszont még mindig nem szünt meg az a furcsa kopogó hangja.
Okozhatja az, hogy túl korán gyújt? Kb felső holt pont előtt 4-5 mm-rel, csak saccolni tudok nincs műszerem a gyújtás beállításhoz. Vagy inkább karburálási gond lesz? Minden más rendben van, nincs blokkban semmi oda nem illő dolog. Kuplung lánc nem ér bele a blokk aljába, a dugattyú kissé meg van égve, feketedve de még nem vészes. Amúgy nem vállas a henger, ahhoz képest, hogy még alap méretű.
A felső holtpontot azt könnyű megtalálni. Oda állítod, aztán ha megszűnt, máris megvan a hiba.
(Az út szélén úgy állít gyújtást az ember, hogy a gyertyakulcs hajtószárára, vagy a csavarhúzóra előre bejelöli a felső holtpontot, meg az előgyújtást. Műszerem meg sohasem volt hozzá. Egyébként meg minek is kellene? Hol szerzel ma olyan 92-es benzint, amihez "Henrik" annó meghatározta az előgyújtást?)
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!
Végre összeállt a kis trophy, viszont még mindig nem szünt meg az a furcsa kopogó hangja.
Okozhatja az, hogy túl korán gyújt? Kb felső holt pont előtt 4-5 mm-rel, csak saccolni tudok nincs műszerem a gyújtás beállításhoz. Vagy inkább karburálási gond lesz? Minden más rendben van, nincs blokkban semmi oda nem illő dolog. Kuplung lánc nem ér bele a blokk aljába, a dugattyú kissé meg van égve, feketedve de még nem vészes. Amúgy nem vállas a henger, ahhoz képest, hogy még alap méretű.
Végre összeállt a kis trophy, viszont még mindig nem szünt meg az a furcsa kopogó hangja.
Okozhatja az, hogy túl korán gyújt? Kb felső holt pont előtt 4-5 mm-rel, csak saccolni tudok nincs műszerem a gyújtás beállításhoz. Vagy inkább karburálási gond lesz? Minden más rendben van, nincs blokkban semmi oda nem illő dolog. Kuplung lánc nem ér bele a blokk aljába, a dugattyú kissé meg van égve, feketedve de még nem vészes. Amúgy nem vállas a henger, ahhoz képest, hogy még alap méretű.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt olvasva inkább bevásároltam és a felhigított zsírt felhasználom másra (ahova tényleg zsír kell)Zorka írta: ↑2018.09.14. 10:26Nem tudom, de én zsirt, legyen az bármilyen, erre a célra nem használnék, ha nem muszáj.motrosmano írta: ↑2018.09.14. 00:24 Kérdés: egy tartósabb motorozásnál, amikor már rendesen átmelegszik a blokk a zsír nem fog megolvadni és kicsepegni? Ha meg hőálló akkor hogy tudja adagolni a filc?
Semmi kekeckedés vagy okoskodás a részemről, csak kíváncsiskodok, véletlenül pont olyan gépekkel dolgozok amin van központi zsírzás, de én látom annyira hígnak, vagy franc se tudja...
Engem is nagyon érdekelne valami jó megoldás!
Jav.: Bocsi, én vagyok a hülye, a használt/régi/beszáradt zsírt néztem, az új tényleg elég híg, akár jó is lehet... Egy próbát megér!
Mert a zsírnak az a lényege, hogy hordozóbázist biztosít az olaj számára. Ugyan úgy, mint a kenőfilc. Ámde, amíg a kenőfilc kiszáradt állapotban csak fényesíti a megszakítóbütyköt, a zsír bázisanyaga koptató szemcsékre hullik. (polírpaszta) Ami nem túl egészséges a dekli mögött semminek. Még a megszakító érintkezőinek sem.
javkönyv írta:Für die Unterbrecherschmierung sollte das Spezialöl für Zündunterbrecher "Unterbröl" verwendet werden. Dieses Öl hat eine Viskosität vo{n 535 cSt bei 50 °C.
Steht dieses Spezialöl nicht zur Verfügung, kann ein zähflüssiges Getriebeöl mit ähnlichen ViskositätseigenSchäften zum Einsatz kommen.
Ez is hígabb mint az eredeti, de nagyságrendben már közelít. Remélem sokáig bírja a filcben. Életem végéig elég lesz az 1 flakon85W-140 adatlap írta: Kinematic viscosity at 40°C [mm2/s] 425
Kinematic viscosity at 100 °C [mm2/s] 27,2
- mladi
- Magkakas
- Hozzászólások: 732
- Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, Suzuki
- Tartózkodási hely: Mogyoród
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na már éppen érdeklődni akartam, hogy miért mutat mást (kevesebbet) a vett voltmérő, mint a multiteszter az akksin mérve. Már az akksinak akartam felmondást intézni.
Én is a 12v-os relés megoldást fogom választani.
Köszi a tippet mindenkinek.
Én is a 12v-os relés megoldást fogom választani.
Köszi a tippet mindenkinek.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm! Erre rá kell pattanom. Ez egy ügyes megoldás mert nekem is a voltmérő csak a gyujtás kapcsolóra van kötve és hihetetlen számokat irkál.Zorka írta: ↑2018.10.05. 09:08Szia!
85-86 a vezérlőáram. 30-87 vagy 87a a vezérelt áram.
Ezek egymással szemben, párban szoktak lenni. A bekötési vázlatot is rányomtatják legtöbbször.
Egy lehetséges bekötés: 85 gyújtáskapcsoló; 86 test; 30 akku+; 87 feszültségmérő. Feszültségmérő "-" az akksi "-"-ra
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
85-86 a vezérlőáram. 30-87 vagy 87a a vezérelt áram.
Ezek egymással szemben, párban szoktak lenni. A bekötési vázlatot is rányomtatják legtöbbször.
Egy lehetséges bekötés: 85 gyújtáskapcsoló; 86 test; 30 akku+; 87 feszültségmérő. Feszültségmérő "-" az akksi "-"-ra
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Létezik bizony. És ha nem forrasztod a sarut a vezetékhez, akkor sarunként még plusz egy csatlakozással számolhatsz.hell írta: ↑2018.10.03. 21:47Ilyen látezik nem is tudtam. Kb. Nálam is ugyan ez és nem jöttem rá miért van. Honnan lehet ilyen relét beszerezni?z25z írta: ↑2018.10.01. 07:01
Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V
Bármelyik autósboltban van. Négylábú kürtrelé.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ilyen látezik nem is tudtam. Kb. Nálam is ugyan ez és nem jöttem rá miért van. Honnan lehet ilyen relét beszerezni?z25z írta: ↑2018.10.01. 07:01
Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
nincs időm,inkább kifizetem valakinek a ráfordított időt
aronpfabian írta: ↑2018.10.01. 07:21Keress valakit aki tud forrasztani. Alkatrész kompat. lista (gyk mit miről másoltak) https://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/b ... albleiter/
A teljes újjáépítés anyagköltsége elérheti az 500 Ft-ot is
Csak villamos szakinak ne mondd hogy tirisztoros mert a füle kettéáll (egy fia tirisztor sincs benne)
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És lakkoztad sarunként hogy ne legyen újra oxidos! Irigyellek Zé mennyit nyalogatod a tézét, ... Asszony nem féltékeny?
Az enyém a pc-re az.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2018.10.02. 06:48-kor.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm, ez kb így van, nincs egy éve, hogy újrakábeleztem a motort meg az összes csatlakozót ami létezik a fékkulcstól a generátor kivezetéseken át a lámpafej csokiig mindent megpucoltam vagy "dremellel" újra felcsiszoltam.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Minden csatlakozásnak (kábelsaru, érintkező) van átmeneti ellenállása. Ugyan ez igaz a fogyasztó utáni testelésre is. A feszültség pedig az ellenállás arányában oszlik meg. Tehát nálad ez azt jelenti, hogy elég jó állapotban vannak a csatlakozóid.z25z írta: ↑2018.10.01. 07:01
Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Keress valakit aki tud forrasztani. Alkatrész kompat. lista (gyk mit miről másoltak) https://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/b ... albleiter/
A teljes újjáépítés anyagköltsége elérheti az 500 Ft-ot is
Csak villamos szakinak ne mondd hogy tirisztoros mert a füle kettéáll (egy fia tirisztor sincs benne)
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A gyújtáskapcsolón mérve beleszól az addig és vissza vezető összes sorkapocs, biztosíték, meg maga a kapcsolólemez összellenállása. Relénél ez jóval kevesebb. A vezetéké szerencsére elhanyagolható ilyen hosszon, keresztmetszeten és feszültségen.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
valaki foglalkozik itt gyári tirisztoros gyújtás feketedoboz javítással?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi az belefér! És ezt rajta hagyhatom sokáig? Kikapcsol ha feltöltötte? Okos töltő?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A Lidl-ben kapható akku töltőt ismeri valaki? Érdemes megvenni?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egy kicsit még utána olvastam. Az IC hőtűrése típustól függően nagyjából az olvadékanyag hőmérséklete környékén van... működés közben.
Régen azt tanultam, hogy a germánium alapú tranzisztorok 80, a szilícium alapúak 120C körülig bírják a működést.
A fehér és sárga ragasztórúd 100-110C-on ragaszt.
- mladi
- Magkakas
- Hozzászólások: 732
- Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, Suzuki
- Tartózkodási hely: Mogyoród
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mégis maradt a sziló. De tettem a panel fölé gumilapot, és úgy a sziló. A ragasztó pisztolynál ebizonytalanodtam, hogy az IC kibírná-e azt a hófokot.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szilóból l létezik semleges is, a polikarbonát lemezekhez is ezt ajánlják.Zorka írta: ↑2018.09.20. 19:49 Szia! A sziloplaszt ecetsavas. A légkörből párát vesz fel, így ecetsav képződik, ami térhálósítja. Legalábbis én így tudom.
Én ragasztópisztollyal nyomtam ki és semmi baja sem lett az elektronikának.
Kötni pedig... A testnek a lámpafejé a legalkalmasabb, így célszerű ha a + is ide van kötve. Gyújtást adsz és keresel egy alkalmas pontot neki.
Egyébként a ragasztópisztoly is jó ötlet
- mladi
- Magkakas
- Hozzászólások: 732
- Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, Suzuki
- Tartózkodási hely: Mogyoród
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm. Akkor a ragasztó pisztoly mellett döntöttem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia! A sziloplaszt ecetsavas. A légkörből párát vesz fel, így ecetsav képződik, ami térhálósítja. Legalábbis én így tudom.mladi írta: ↑2018.09.20. 17:58 Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése.
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.
Én ragasztópisztollyal nyomtam ki és semmi baja sem lett az elektronikának.
Kötni pedig... A testnek a lámpafejé a legalkalmasabb, így célszerű ha a + is ide van kötve. Gyújtást adsz és keresel egy alkalmas pontot neki.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem kell hűteni. Jó lesz kinyomva. Sőt, inkább epoxy gyantát ajánlok.mladi írta: ↑2018.09.20. 17:58 Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése.
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.
- mladi
- Magkakas
- Hozzászólások: 732
- Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, Suzuki
- Tartózkodási hely: Mogyoród
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése.
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése.
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi szépen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Az ES-nek oldalanként 1db. 18W-os izzó van az indexhez.
A TS-nek oldalanként 2db. 21W-os.
Vagyis az ES reléje képtelen kiszolgálni a TS-t és fordítva.
Ebben az összeállításban, ami neked van, ez nyilván TS relé.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Van itt egy jó ES 150/1 Trophym amire jól ráaggasztottak hátsó indexeket. Most a kérdésem az lenne, hogy vajon a Relé az eredeti maradt e vagy sem. Csináltam róla egy képet, mert sajnos értékeket nem tudtam leolvasni róla.
Van itt egy jó ES 150/1 Trophym amire jól ráaggasztottak hátsó indexeket. Most a kérdésem az lenne, hogy vajon a Relé az eredeti maradt e vagy sem. Csináltam róla egy képet, mert sajnos értékeket nem tudtam leolvasni róla.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sell írta: ↑2018.09.14. 18:19 Tulajdonképpen neked is igazad van, nem kicsit túlspiláztuk ezt a dolgot ... Régi mesteremet idézve: " a kenés, olyan mint a pi.a, arra kell figyelni, legyen és akkor nagy baj nem lehet..." Ha, az elmúlt 40 évben megfelelt a váltó olaj erre, nem is tudom , hogy most min aggódunk...
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tulajdonképpen neked is igazad van, nem kicsit túlspiláztuk ezt a dolgot ... Régi mesteremet idézve: " a kenés, olyan mint a pi.a, arra kell figyelni, legyen és akkor nagy baj nem lehet..." Ha, az elmúlt 40 évben megfelelt a váltó olaj erre, nem is tudom , hogy most min aggódunk...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem tudom, de én zsirt, legyen az bármilyen, erre a célra nem használnék, ha nem muszáj.motrosmano írta: ↑2018.09.14. 00:24 Kérdés: egy tartósabb motorozásnál, amikor már rendesen átmelegszik a blokk a zsír nem fog megolvadni és kicsepegni? Ha meg hőálló akkor hogy tudja adagolni a filc?
Semmi kekeckedés vagy okoskodás a részemről, csak kíváncsiskodok, véletlenül pont olyan gépekkel dolgozok amin van központi zsírzás, de én látom annyira hígnak, vagy franc se tudja...
Engem is nagyon érdekelne valami jó megoldás!
Jav.: Bocsi, én vagyok a hülye, a használt/régi/beszáradt zsírt néztem, az új tényleg elég híg, akár jó is lehet... Egy próbát megér!
Mert a zsírnak az a lényege, hogy hordozóbázist biztosít az olaj számára. Ugyan úgy, mint a kenőfilc. Ámde, amíg a kenőfilc kiszáradt állapotban csak fényesíti a megszakítóbütyköt, a zsír bázisanyaga koptató szemcsékre hullik. (polírpaszta) Ami nem túl egészséges a dekli mögött semminek. Még a megszakító érintkezőinek sem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igazság szerint, a NLGI 00 ,Besorolású zsíroknak igaz ez is minőség függő, de 150 fok körüli cseppenésponttal kellene bírni, a film képzés, valamint a tapadás is fontos kritérium, valamint a korroziógátlás, és talán a vízzel szemben is ellenállónak kellene lennie, ha jól tudom... Ha nem így van , légyszi javítsatok ki.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kérdés: egy tartósabb motorozásnál, amikor már rendesen átmelegszik a blokk a zsír nem fog megolvadni és kicsepegni? Ha meg hőálló akkor hogy tudja adagolni a filc?
Semmi kekeckedés vagy okoskodás a részemről, csak kíváncsiskodok, véletlenül pont olyan gépekkel dolgozok amin van központi zsírzás, de én látom annyira hígnak, vagy franc se tudja...
Engem is nagyon érdekelne valami jó megoldás!
Jav.: Bocsi, én vagyok a hülye, a használt/régi/beszáradt zsírt néztem, az új tényleg elég híg, akár jó is lehet... Egy próbát megér!
Semmi kekeckedés vagy okoskodás a részemről, csak kíváncsiskodok, véletlenül pont olyan gépekkel dolgozok amin van központi zsírzás, de én látom annyira hígnak, vagy franc se tudja...
Engem is nagyon érdekelne valami jó megoldás!
Jav.: Bocsi, én vagyok a hülye, a használt/régi/beszáradt zsírt néztem, az új tényleg elég híg, akár jó is lehet... Egy próbát megér!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem megéri, 700-1000Ft körül kapsz boltban 1db használhatót (ami talán az, talán nem) így meg 6000Ft+posta és van 20db, és ez nem olyan alkatrész ami álló helyében elromlana.pempelli írta: ↑2018.09.13. 17:47minek vegyek meg 20 db-otaronpfabian írta: ↑2018.09.13. 07:37 Ez gyári https://auto.jofogas.hu/bacs_kiskun/Tra ... 955368.htm
Esetleg fogjál össze ismerősökkel, mi is így csináltuk.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég