Gyújtás nélkül már kiégett a bizti.De az az érdekes, hogy mielött csinálta ezeket, elvolt indítva a motor.Járt rendesen, aztán piff, és se kép, se hang.Tamás írta:Hy! Mikor kimegy a bizti, ég-e a lámpa? Ill. elõtte égett-e? Nézd át az ülés alját, a sárvédõ (hátsó) környékét, a környéken lévõ vezetékeket, kötegeket. Keress kidörzsölõdést, kopást esetleg füst, égés v freccsenésnyomot. Ha megvan szigeteld le a vezetékeket (erenként) ! Ja és keress olyan helyet a drótoknak ahol semminek sincsenek utjában!
Esetleg az aksi bekötõvezetékébe "szerelj" egy izzólámpát, kb 40W-ost, ha világít zárlat van. Segít a hibakeresésben. Hy! t
Elektronika topik - a pokol kapuja
na!Sikerült megoldani a problémát!Csak nem tudom, hogy pontosan hogyan Megnéztem minden vezetéket, a motor elejétõl a hátúljáig.Minden sarura figyeltem, hogy nehogy hozzáérjen a vázhoz.Sehol nem ért hozzá az az érdekes.De az összes sarut meg bilizgáltam.Egyébként csak ott égett ki a bizti, ami az aksi negatívjához megy.Beraktam a biztit, nem történik semmi, rárakom a gyújtást, kivillanak a fények, eddig oké.Elíndítom, mûködik, rárakom az ülést, és elkezdtem ugrálni rajta.Nem történik semmi.Aztán most mentem egy 20km-es kört.Lekopogom, most nincs semmi baja De estére tuti megint kijön ez a probléma. (Fõ az optimizmus)
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Hy! Mikor kimegy a bizti, ég-e a lámpa? Ill. elõtte égett-e? Nézd át az ülés alját, a sárvédõ (hátsó) környékét, a környéken lévõ vezetékeket, kötegeket. Keress kidörzsölõdést, kopást esetleg füst, égés v freccsenésnyomot. Ha megvan szigeteld le a vezetékeket (erenként) ! Ja és keress olyan helyet a drótoknak ahol semminek sincsenek utjában!
Esetleg az aksi bekötõvezetékébe "szerelj" egy izzólámpát, kb 40W-ost, ha világít zárlat van. Segít a hibakeresésben. Hy! t
Esetleg az aksi bekötõvezetékébe "szerelj" egy izzólámpát, kb 40W-ost, ha világít zárlat van. Segít a hibakeresésben. Hy! t
Hali!
Tegnap elindúlt 2hónap állás után a német szörnyetegem! Arra lettem figyeles, hogy most csak 200 körüli fordulat diferencia van, ha felrakom a világítást, és ha nem.Valahogy megjavúlt Csak valamiért azt csinálja, hogy magától kiég a bizti.Gondoltam arra, hogy valahol letestel, de én nem vettem sehol se észre.Átnéztem már mindent.A fesz.szab alá is raktam egy rongyot, de olyankor akkor égcsak ki a bizti, ha rárakom az ülést, és ráülök
Szerintetek mi lehet a diagnózis?
üdv!
Tegnap elindúlt 2hónap állás után a német szörnyetegem! Arra lettem figyeles, hogy most csak 200 körüli fordulat diferencia van, ha felrakom a világítást, és ha nem.Valahogy megjavúlt Csak valamiért azt csinálja, hogy magától kiég a bizti.Gondoltam arra, hogy valahol letestel, de én nem vettem sehol se észre.Átnéztem már mindent.A fesz.szab alá is raktam egy rongyot, de olyankor akkor égcsak ki a bizti, ha rárakom az ülést, és ráülök
Szerintetek mi lehet a diagnózis?
üdv!
Ez is igaz,drasztikus lehet a dolog,ha nagyon alacsony az alapjárat (bár valami 2000-et írtál,az pedig jóindulattal sem alacsony ) vagy ha kevés/nincs töltés.Indításkor lehet az akksi hibája is,de inkább akkor,ha öreg,kapacitásvesztes az akksid.Haverom új akksija (taiwani 5,5 amperórás) bírta az én százéves 9 amperórás Vartám meg nem...
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Kicsit gondold végig,amikor bekapcsolod a világítást az elég nagy elektromos terhelés a generátornak,az pedig a motor forgásából nyer energiát,szóval a világítással közvetve a motort terheled,ezért eshet le a fordulat.Gondolom.mzgergõ írta:Háj!
Nemtudom, hogy ez most elektromos probléma, de olyat csinál a motor, (felújjítás elött), hogyha világítás nélkül megy, vagy helyzet jelzõre rakom, akkor olyan 2200, 2500 között pörög alapjáraton a motor, de ha felrakom a tompítottat, akkor 2000 körüli fordulatot stabilan tartja.Milehet a probléma?Én kapásból a fesz.szabra tippeltem.Mechanikus volt, kicseréltem egy elektromosra.Változás?SEMMI.Most szétlett darabokra szedve a motor, és megnéztem minden vezetéket.Az összesnek nemvolt semmi baja.Van azért egy pár helyen egy nagyon minimális oxidáció, de nemhinném, hogy az gondot okozna.Még egy valamire tudok tippelni, hogy a tompított fényszóró leszívja a feszültséget.De az az érdekes, hogy van akinél ilyen gond nincsen
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Háj!
Nemtudom, hogy ez most elektromos probléma, de olyat csinál a motor, (felújjítás elött), hogyha világítás nélkül megy, vagy helyzet jelzõre rakom, akkor olyan 2200, 2500 között pörög alapjáraton a motor, de ha felrakom a tompítottat, akkor 2000 körüli fordulatot stabilan tartja.Milehet a probléma?Én kapásból a fesz.szabra tippeltem.Mechanikus volt, kicseréltem egy elektromosra.Változás?SEMMI.Most szétlett darabokra szedve a motor, és megnéztem minden vezetéket.Az összesnek nemvolt semmi baja.Van azért egy pár helyen egy nagyon minimális oxidáció, de nemhinném, hogy az gondot okozna.Még egy valamire tudok tippelni, hogy a tompított fényszóró leszívja a feszültséget.De az az érdekes, hogy van akinél ilyen gond nincsen
Nemtudom, hogy ez most elektromos probléma, de olyat csinál a motor, (felújjítás elött), hogyha világítás nélkül megy, vagy helyzet jelzõre rakom, akkor olyan 2200, 2500 között pörög alapjáraton a motor, de ha felrakom a tompítottat, akkor 2000 körüli fordulatot stabilan tartja.Milehet a probléma?Én kapásból a fesz.szabra tippeltem.Mechanikus volt, kicseréltem egy elektromosra.Változás?SEMMI.Most szétlett darabokra szedve a motor, és megnéztem minden vezetéket.Az összesnek nemvolt semmi baja.Van azért egy pár helyen egy nagyon minimális oxidáció, de nemhinném, hogy az gondot okozna.Még egy valamire tudok tippelni, hogy a tompított fényszóró leszívja a feszültséget.De az az érdekes, hogy van akinél ilyen gond nincsen
Nekem mindig csak akkor adta meg magát a kapcsoló, mikor kapott egy kis fékolajat.Valamiért minimálisan mindig folydogál, és az vágja haza a kapcsolót.z25z írta:Na igen az utangyartott feklampakapcsolonak sajnos ez az atka. Nekem a legrovidebb ido 5 perc leghosszabb 8 honap volt amig birta. Megoldas? Hat sajnos inkabb felesleges penzkidobas. Javaslat: vagy szerezni bontott gyarit vagy fogod a kapcsolot es nezz szet robogo szakuzletben. Hatha talalsz olyat ami megegyezik vele.
www.hubermotor.huMeiki írta:Lehet kapni valahol új irányjelzõt? 4 darab kellne szögletes de sajnos ahol kérdeztem nem volt csak kerek az pedig nem tetszik annyira.
itt találsz szögletest, meg talán "gyári" szal török kapcs-t!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Köszönöm a segítséget a féklámpakapcsolóhoz és szétnézek inkább robogóalkatrészek között mivel egyik rokonom robogókkal foglalkozik itt a faluban. Takács motor ha esetleg valaki ismeri. Õk azok akik elég sokszor nyertek gyorsulásiversenyen kis 70-es robogókkal. Az egyik a sárkány nevet kapta mivel olyan a festése. Remélem találok bele valót az olasz robogók között.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Na igen az utangyartott feklampakapcsolonak sajnos ez az atka. Nekem a legrovidebb ido 5 perc leghosszabb 8 honap volt amig birta. Megoldas? Hat sajnos inkabb felesleges penzkidobas. Javaslat: vagy szerezni bontott gyarit vagy fogod a kapcsolot es nezz szet robogo szakuzletben. Hatha talalsz olyat ami megegyezik vele.
A gumipólyát leveszed, rendszerint a két szélén egy-egy csavar tartja.Ha ez megvan, letudod húzni.Aztán szembõl 3 csavar tartja még a gyújtáskapcsolót, és letudod szedni..De minden elött ne felejtsd el KIKÖTNI AZ AKSIT!Minden kábel különbözõ színû, és vannak a gyújtáskapcsolón számok.15-öshez:piros-fekete, 56-oshoz azthiszem fehér, 30-ashoz piros, 58-ashoz két oldalához 2 szürke, és 54-eshez fekete kell.A KM/H-át úgy tudod kihúzni, hogy egyszerûen az órát felfelé kihúzod a gumi pólyából.Aztán kiveszed a kis izzókat.Meiki írta:Vettem új gyujtáskapcsolót de nem akarok nekiugrani a benne lévõ kibontásához mint hülyegyerek az annyának inkább kérek itt segítséget. hogy kell kibontani? Úgy szeretném kicserélni hogy ami zsinort ott lehúzok azt rögtön áttdugom az újra így nem tévesztek. Viszont azon csodálkoztam hogy a simson gyujtáskapcsolón rengeteg csatlakozás van ezen pedig csak pár darab. Pontosabban 6 darab.? És meg szeretném nézni a kilóméterórában lévõ kis visszajelzõket (irányjelzõ, refi) Hogy nem e égtek ki és a háttérvilágítását az óráknak mert mintha nem lennének jók bár nem tudom pontosan. Nem sokat motoroztam vele még mert elfogyott a benzin mire jó lett minden.
Igen.A barna vezeték, az a testre megy.A fekete vezeték, az a hátsóféklámpa kapcsolóhoz.A nagy saru is jó.Meglehet vele oldani.De ha neked kicsi saru kell, akkor bemégy a villanyos boltba, és kérsz egy olyan kicsi sarut.Meiki írta:Az elsõfékre milyen vezetékeket kell kötni hogy jó legyen mert egy vezeték ugyan van de azon nagy saru van és kicsi kéne. A másikon pedig nincs semmi. Ami rajta van az aaz elsõ lámpából jön. Most már tényleg jólenne ha áttnézné haver az elektronikát. Nem nekem kéne kínlódnom vele.
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Vettem új gyujtáskapcsolót de nem akarok nekiugrani a benne lévõ kibontásához mint hülyegyerek az annyának inkább kérek itt segítséget. hogy kell kibontani? Úgy szeretném kicserélni hogy ami zsinort ott lehúzok azt rögtön áttdugom az újra így nem tévesztek. Viszont azon csodálkoztam hogy a simson gyujtáskapcsolón rengeteg csatlakozás van ezen pedig csak pár darab. Pontosabban 6 darab.? És meg szeretném nézni a kilóméterórában lévõ kis visszajelzõket (irányjelzõ, refi) Hogy nem e égtek ki és a háttérvilágítását az óráknak mert mintha nem lennének jók bár nem tudom pontosan. Nem sokat motoroztam vele még mert elfogyott a benzin mire jó lett minden.
Kb.
Hasonló szitu: Folyton világított az üres jellzõm, már mindent megnéztem kapcsoló jó volt látszatra nem volt semmi gáz.
Azt ahogy szereltem a k.bowdent nézem a üres kapcs drótjából kicsípett egy kis darabot a dekli ahogy odacsípte, azt az öntvényen keresztül rövidre zárta.....
Szóval én is az elözöekhez csatlakozom nézd meg hátha ilyen nyakatekert bibi van azzal is!
Hasonló szitu: Folyton világított az üres jellzõm, már mindent megnéztem kapcsoló jó volt látszatra nem volt semmi gáz.
Azt ahogy szereltem a k.bowdent nézem a üres kapcs drótjából kicsípett egy kis darabot a dekli ahogy odacsípte, azt az öntvényen keresztül rövidre zárta.....
Szóval én is az elözöekhez csatlakozom nézd meg hátha ilyen nyakatekert bibi van azzal is!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Sajnos nincs kapcsolási rajzom. Amúgy az elsõfékre milyen vezetéket kell kötni hogy legyen féklámpám? A hátsóféké jó. De az elsõrõl hiányzik egy vezeték. Amúgy az normális ha néha behúzom menet közben a kuplungot akkor elalszik a tompitottam. Bár ritkán csinálja de azért elõfordul 1-1 alkalommal. És a dudám is elég furcsán szól. Olyan régi stílusú hangja van. Mint egy régi kürt. Lassan minden összeáll csak nem tudom hogy milyen papírokat kell elvinnem a mûszakira és a rendszámozásra. Meg tudná valaki mondani? Mivel az elõzõ tulajtól még nem kaptam meg semmiféle papírt. De azt mondta megvan csak mivel nem használta elrakta valahova. Elõre is köszönöm.
Ha van jó kapcsolási rajzod, akkor márcsak a vezetékeket, és a sarukat kell megvenni.
Ha kell valakinek egy-két jó 12v-os kapcsolási rajz, akkor dobjon valaki mail a:kisszirt@citromail.hu -ra.6v-ossal nemtudok szolgálni.Csak gondoltam elõre szólok:)
bye
Ha kell valakinek egy-két jó 12v-os kapcsolási rajz, akkor dobjon valaki mail a:kisszirt@citromail.hu -ra.6v-ossal nemtudok szolgálni.Csak gondoltam elõre szólok:)
bye
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Helló! Igen már én is rájöttem hogy nem egyenirányító mivel az a simson-on volt és azért gondoltam hogy ez is az mivel hasonlított Csak azt nem értem hogy miért olyan nehéz belõni az alapjáratot!? Vettem bele ezt azt újat és majdnem 7000-res fordulat volt az alapjárat! Állítottam akkor már 4500 lett. Aztán az aksi megadta magát. Vagyis csak lemerült. Úgy érzem sokat fogok még szívni mire eljutok a mûszakiig de megéri a fáradozást.
z25z írta:Sracok, az iranyjelzonek nincs egyeniranyitoja. Eleve egyenarammal megy. Ha egy kis fekete dobozt lattal ami kb 3x3x3 cm-es es a biztositektablara megy az egyik szal akkor az egy jo kis elektronikus indexrele. Ha jol van bekotve akkor sokkal megbizhatobb a hagyomanyos hokapcsolos konzervdoboz alaku tarsainal.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Sracok, az iranyjelzonek nincs egyeniranyitoja. Eleve egyenarammal megy. Ha egy kis fekete dobozt lattal ami kb 3x3x3 cm-es es a biztositektablara megy az egyik szal akkor az egy jo kis elektronikus indexrele. Ha jol van bekotve akkor sokkal megbizhatobb a hagyomanyos hokapcsolos konzervdoboz alaku tarsainal.
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Helló. Az én etz150-esem elektronikája fogalmazzunk úgy hogy halomban van Le vettem a deknit és majdnem rosszul lettem. Az irányjelzõ egyenirányítója csak ott az aksi mellett lóg egy kis fekete doboz az aksira rakva ösze vissza van kötögetve minden. Neki áltam hogy rendberakjam de 1 óra után meguntam és inkább megbeszéltem egy idõpontot az autóvillamosságisnál. És ráadásul egy nagyon csúnya lámpa is rá volt szerelve a motor elsõ sárvédõjére + a hozzá való kapcsoló a tank alatt. Az volt az elsõ amit le szedtem róla. Viszont a gyujtás tökéletes. Pöccre indul.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Osszetett a dolog amire valaszt varsz. Elvileg ugye egy 45/40 W-os 6 V os duolux izzod van a fenyszorohazban? Abban az idoben mikor gyartottak ezeket a gepeket nyilvan ezt tartottak optimalisnak/elegendonek. A dinamo 60W-os, ha nagyobbra cserelned az izzot lehet csak rosszabb lenne. Hogy valoban gyenge-e azt csak ugy tudod megallapitani, hogy masik /1-essel osszehasonlitod. Mas motorok vilagitasaval felesleges osszehasonlitast keresned. Nyilvan a 12 V-osok, meg amik mar halogennel, xenonnal, ivkisulessel stb. vel vannak szerelve ahoz kepest tenyleg gyengenek tunhet. Ugyanigy az en 12 V os 60/55-os 60%++ os izzom is gyenge a xenonosokhoz. Az edesapamtol megorokolt offmotoromban egy 25/20 W-os izzo muzsikal, kint egyedul az orszaguton lattam vele, viszont ha tobben motoroztunk, erosebb vilagitasu gepekkel ugy ereztem mintha nem is lenne felkapcsolva a vilagitas.
Szoval szerintem eloszor egy vagy tobb ugyanilyen mocival hasonlitsd ossze es ha ugyolyan, akkor megnyugodhatsz, hogy nem gyenge, hanem a konstrukcio ennyit tud. Ha osszehasonlitas utan az jon ki, hogy ugyanezek a tipusok joval erosebben vilagitanak a tiednel, akkor megprobaljuk feltarni a hiba okat. Ehez kapcsolodva: eloszor nem a vezetekkotegre gyanakodnek. Megneznem a foncsort, hogy nincs-e nagyon elhomalyosodva, aztan multimeterrel mernem a feszt lampaval jaratott motornal valtozo fordulatszamon. Ha minden stimmel egy izzocseret is vegeznek....
Ezek jutottak hirtelen eszembe. Probald ki ha elakadsz irj batran keresunk megoldast.
Barati udv: z25z
Szoval szerintem eloszor egy vagy tobb ugyanilyen mocival hasonlitsd ossze es ha ugyolyan, akkor megnyugodhatsz, hogy nem gyenge, hanem a konstrukcio ennyit tud. Ha osszehasonlitas utan az jon ki, hogy ugyanezek a tipusok joval erosebben vilagitanak a tiednel, akkor megprobaljuk feltarni a hiba okat. Ehez kapcsolodva: eloszor nem a vezetekkotegre gyanakodnek. Megneznem a foncsort, hogy nincs-e nagyon elhomalyosodva, aztan multimeterrel mernem a feszt lampaval jaratott motornal valtozo fordulatszamon. Ha minden stimmel egy izzocseret is vegeznek....
Ezek jutottak hirtelen eszembe. Probald ki ha elakadsz irj batran keresunk megoldast.
Barati udv: z25z
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Elektronika topik - a pokol kapuja
Elektromos gondok
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 5 vendég