Futómű
Koszonom a gyors valaszokat !
Elso telomban sztem gyakorlatilag nincs olaj....alig csilapit vmit legkisebb fekezesre is szinte egybol osszecsuklik.
Lanc feszesseget hogy kene megnezni ...en vmi olyet tok h raulve 1-2cm-t kell tudni mozgatni kozepen fell-le? (de ez meg ugye burkolt)
illetve mikor jo a faszesseg?
Elso telomban sztem gyakorlatilag nincs olaj....alig csilapit vmit legkisebb fekezesre is szinte egybol osszecsuklik.
Lanc feszesseget hogy kene megnezni ...en vmi olyet tok h raulve 1-2cm-t kell tudni mozgatni kozepen fell-le? (de ez meg ugye burkolt)
illetve mikor jo a faszesseg?
elsõ telóban van olaj?jól van összerakva?kifelé mozgásnál az utolsó 2 cm-nél csillapit?mert az is csattanhat.MeXico írta:Hello Hello
Egy olyan kerdesem lenne: 251es ETz-men olyanproblema allt elo, h ha nagy gazon indulok akkor valami csattanas jon valahonan elorol pl elsovillabol, kormanybol , (blokbool?)...de tenyleg csak ha nagy gazon, ha nagypapasan ako semmi. Szerintetek mi okozza ?
Elore is koszonom a segitseget!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Sztem elugrik a láncod a kis-fogaskeréken a blokkban. Érdemes lenne megnézni a feszességét.MeXico írta:Hello Hello
Egy olyan kerdesem lenne: 251es ETz-men olyanproblema allt elo, h ha nagy gazon indulok akkor valami csattanas jon valahonan elorol pl elsovillabol, kormanybol , (blokbool?)...de tenyleg csak ha nagy gazon, ha nagypapasan ako semmi. Szerintetek mi okozza ?
Elore is koszonom a segitseget!
Hello Hello
Egy olyan kerdesem lenne: 251es ETz-men olyanproblema allt elo, h ha nagy gazon indulok akkor valami csattanas jon valahonan elorol pl elsovillabol, kormanybol , (blokbool?)...de tenyleg csak ha nagy gazon, ha nagypapasan ako semmi. Szerintetek mi okozza ?
Elore is koszonom a segitseget!
Egy olyan kerdesem lenne: 251es ETz-men olyanproblema allt elo, h ha nagy gazon indulok akkor valami csattanas jon valahonan elorol pl elsovillabol, kormanybol , (blokbool?)...de tenyleg csak ha nagy gazon, ha nagypapasan ako semmi. Szerintetek mi okozza ?
Elore is koszonom a segitseget!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Nincs valakinek elfekvõben egy darab olyan kicsi rugó, ami az elsõ teleszkóp aljába kell? DarkMZ, neked esetleg? A Te gépedhez kell...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Teleszkóp
Szervusztok!
250-es Trophy teleszkópba hány dl olajat kell tölteni? Egy decivel nagyon keménynek érzem... Esetleg más ötlet?
Válaszotokat elõre is köszönöm.
250-es Trophy teleszkópba hány dl olajat kell tölteni? Egy decivel nagyon keménynek érzem... Esetleg más ötlet?
Válaszotokat elõre is köszönöm.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Azt vettem még észre, hogy eddig 100-110 volt az utazóm és 110-nél már azért éreztem, hogy csak nem egy sziklaszilárd valamin ülök. Egy egy elõzésnél, vagy néha csak úgy kihúzattam 120-125-ig, de ott már tényleg néha félelmetes volt. Az utazóm azóta is 100 körül van, de van, hogy észre sem veszem, csak mikor lenézek az órára, hogy 120-szal megyek és semmi instabilságot nem érzek közben. Emellett mondom alacsonyabb sebességen is sokkal stabilabb a gép.
Széles utat, hátszelet!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Sziasztok!
Vettem két új papucsot a paripámnak. Túl sokat még nem teszteltem, de elsõre nagyon jónak tûnik. Jobb az úttartása, stabilabb és amirõl már korábban beszéltem, hogy szitál a motor eleje, majdnem tökéletesen megszûnt.
Elõre: Pirelli City Demon 90/90-18
http://www.naps-jp.com/img/puroduct/pir ... 25172l.jpg
Hátulra: Pirelli MT65 3.50/18
http://www.pneu-peterka.cz/FotoCache/Mid/mt65.jpg
Nem olcsóak, de nagyon jók.
Vettem két új papucsot a paripámnak. Túl sokat még nem teszteltem, de elsõre nagyon jónak tûnik. Jobb az úttartása, stabilabb és amirõl már korábban beszéltem, hogy szitál a motor eleje, majdnem tökéletesen megszûnt.
Elõre: Pirelli City Demon 90/90-18
http://www.naps-jp.com/img/puroduct/pir ... 25172l.jpg
Hátulra: Pirelli MT65 3.50/18
http://www.pneu-peterka.cz/FotoCache/Mid/mt65.jpg
Nem olcsóak, de nagyon jók.
Széles utat, hátszelet!
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Sztem is ez a legolcsóbb és legjobb megoldás. Nekem is így van megoldva 1 kis rugóelõfeszítés és sûrübb olaj + villamerevítõ!!hell írta:Telójaim nekem is nagyon puhák voltak megoldottam tettem bele 1-1 tömör acél betétet és kész is lett mûködik faszául! + Bambi mester féle telómerevítõ is mostmár jól szuperál!
Üdv Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
Conus!
Légyszíves mellõzd az ilyen hozzászólásokat a fórumon. Ha valami gondod van igyál valamit vagy menj ki dühöngeni a határba de ne itt tedd.
Samu
Légyszíves mellõzd az ilyen hozzászólásokat a fórumon. Ha valami gondod van igyál valamit vagy menj ki dühöngeni a határba de ne itt tedd.
Samu
conus írta:nem hozzád szóltam, bunkóTamás írta:Kedves Conus! Üdítõ dolog olvasni a hozzá nem értõ hozzászólásaidat. Nem unod még õket? Örülök, hogy mindenhez értesz, de hidd el, hogy nem. T
vagy te úgy születtél h mindent tudtál?
akkor hadd kérdezzem meg tõled, h van-e isten
tudod az ilyen tahók miatt megy el a kedve az embernek attól, h segítsen kisTZ-s társain.
amúgy mellékes az a dolog is h sajátkezûleg raktam össze ripityára szétszedett blokkot, hibátlanul mûködik! bizonyára ez is csak a véletlen mûve.
- Picimokuska
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Balatonalmádi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
nem hozzád szóltam, bunkóTamás írta:Kedves Conus! Üdítõ dolog olvasni a hozzá nem értõ hozzászólásaidat. Nem unod még õket? Örülök, hogy mindenhez értesz, de hidd el, hogy nem. T
vagy te úgy születtél h mindent tudtál?
akkor hadd kérdezzem meg tõled, h van-e isten
tudod az ilyen tahók miatt megy el a kedve az embernek attól, h segítsen kisTZ-s társain.
amúgy mellékes az a dolog is h sajátkezûleg raktam össze ripityára szétszedett blokkot, hibátlanul mûködik! bizonyára ez is csak a véletlen mûve.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Sziasztok
Megint tanácsot szeretnék kérni.
Nagyon puha volt az elsõ telóm.
Bambi ajánlotta hogy sûrûbb telóolajat rak bele.
Nagyon szuper munkát végzett, szimering csere, teló felújítás.
Szóval tökéletes lett.
A bajom a következõ.
Nekem még mindíg baromi lágy a rugózás.
Kérdeztem Bambit hogy motorolaj esetleg milyen lenne, de nem ajánlotta mert hidegben logikusan sokkal sûrûbb és keményebb lesz. Tökéletesen igaza is van. Viszont ez nem lenne baj. Szerintetek a szimering elbírja a sûrûbb olajat?
Pl 20w50?
Tudom hogy itt nem szabad ilyet mondani, ezért kisbetûvel írom a nevét apriliám 80w90-es olajjal lett számomra megfelelõ keménységû, télen sem volt vele bajom.
Tehát az lenne a kérdésem hogy a szimering milyen sûrû olajat bír el szerintetek?
Mégegyszer hangsúlyozom, a Mester tökéletes munkát végzett, velem van a baj !
Megint a Mesterre fogom bízni a telót
Megint tanácsot szeretnék kérni.
Nagyon puha volt az elsõ telóm.
Bambi ajánlotta hogy sûrûbb telóolajat rak bele.
Nagyon szuper munkát végzett, szimering csere, teló felújítás.
Szóval tökéletes lett.
A bajom a következõ.
Nekem még mindíg baromi lágy a rugózás.
Kérdeztem Bambit hogy motorolaj esetleg milyen lenne, de nem ajánlotta mert hidegben logikusan sokkal sûrûbb és keményebb lesz. Tökéletesen igaza is van. Viszont ez nem lenne baj. Szerintetek a szimering elbírja a sûrûbb olajat?
Pl 20w50?
Tudom hogy itt nem szabad ilyet mondani, ezért kisbetûvel írom a nevét apriliám 80w90-es olajjal lett számomra megfelelõ keménységû, télen sem volt vele bajom.
Tehát az lenne a kérdésem hogy a szimering milyen sûrû olajat bír el szerintetek?
Mégegyszer hangsúlyozom, a Mester tökéletes munkát végzett, velem van a baj !
Megint a Mesterre fogom bízni a telót
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hy Peti ETZ250!
ja most már vágom a témát. viszont ezek a gumik enyhén szennyezett aszfalton nem kezdenek el kacsázni (finom kavicsos lerakódás, sárgombócok stb.)? én sosem mertem ilyen gumit feltenni.
ja most már vágom a témát. viszont ezek a gumik enyhén szennyezett aszfalton nem kezdenek el kacsázni (finom kavicsos lerakódás, sárgombócok stb.)? én sosem mertem ilyen gumit feltenni.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Gumi
Heidenau a Mofakerbõl. Minta elõl K65, hátul K36. Sokan használjuk ezeket, és nagyon bevált. Jó az úttartása, tapadása száraz aszfalton, de esõben is jól viselkedik. Kanyarokban jól lehet velük döntögetni.merojoc írta:Valaki tud tanácsot adni? Gumivásárlás elõtt állok 251-es etz keresek gumit elfogadható áron.10-20 ezer között. Általában száraz meleg idõben használom nyáron.Valakinek van valami bevált márkája?
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
mik azok a peres aszfalt gumik?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Gumi
Szeva Merojoc!merojoc írta:Valaki tud tanácsot adni? Gumivásárlás elõtt állok 251-es etz keresek gumit elfogadható áron.10-20 ezer között. Általában száraz meleg idõben használom nyáron.Valakinek van valami bevált márkája?
Nekem a Barum gumik nagyon beváltak.Nem a hagyományos mintázatú MZ gumikat használom, mert kanyarokban szeretem döntögetni a gépet.
Tavaj cseréltem papucsokat,peres aszfalt gumikat szereltettem fel.Pár centivel alacsonyabbra került a súlypont,de jobb lett a moci kezelhetõsége.Tudom ajánlani.
Üdv:Peti
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
Gumi
Valaki tud tanácsot adni? Gumivásárlás elõtt állok 251-es etz keresek gumit elfogadható áron.10-20 ezer között. Általában száraz meleg idõben használom nyáron.Valakinek van valami bevált márkája?
ETZ 251
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Na, most esett le, hogy mire mondtad a telefonban, hogy "Nem tudom a méretet..."
Nem akarok változtatni, csak érdekel, hogy mennyi...
Nem akarok változtatni, csak érdekel, hogy mennyi...
bambi írta:Gyári méret az megfelelõbakimate írta:Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani a 125(150-es)-ös ETZ tengelytávolságát?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Nekem ilyet csattanás után csinált, mert kicsit tojás alakú lett a kerék.. a probléma akkor is fennállt, amikor a kerékre ellensúlyt tettünk. Ekkor már csak apró 8as volt benne. ahogy lekerült a hátsó doboz, megszûnt a szitálás. Amúgy nekem a kormány végsúlyt javasolták rá, vagy pedig a kerék centírozását (küllök feszítésévek) de ezt kevesen vállaljákkosian írta:Azóta is fennáll az a problémám, hogy szitál a motor eleje. Ha elengedném a kormányt akkor elkezd jobbra-balra egyre erõsebben rángatni, így lehetetlenség elengedni mindkét kézzel akár 2 másodpercre is. Ha fogom rendesen akkor nem csinálja és nem is zavaró, engem az zavar, hogy ennek nem ilyennek kéne lennie. Ötlet, hogy mitõl van? Elsõ és hátsó kerék csapágyak jók.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Azóta is fennáll az a problémám, hogy szitál a motor eleje. Ha elengedném a kormányt akkor elkezd jobbra-balra egyre erõsebben rángatni, így lehetetlenség elengedni mindkét kézzel akár 2 másodpercre is. Ha fogom rendesen akkor nem csinálja és nem is zavaró, engem az zavar, hogy ennek nem ilyennek kéne lennie. Ötlet, hogy mitõl van? Elsõ és hátsó kerék csapágyak jók.
Széles utat, hátszelet!
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Nos kész lett az atom!!
Hátsó csapágyak (2 db) törés, ezáltal megkoptatta az abroncsot és a távtartót is. Ezt hosszadalmas és nagyon precízen kellene csinálgatni, így hirtelen beletettünk egy másik kereket ami viszont arany színû.
Most vanb egy subaru impreza wrc típusú motorom.
Megjavította még a hátsó féklámpa visszajelzõm, felújította a hátsó telóm szimering és olaj, és kicserélte az egyik indexbúrám.
Mindez 12000.ft volt.
Jó?
Hátsó csapágyak (2 db) törés, ezáltal megkoptatta az abroncsot és a távtartót is. Ezt hosszadalmas és nagyon precízen kellene csinálgatni, így hirtelen beletettünk egy másik kereket ami viszont arany színû.
Most vanb egy subaru impreza wrc típusú motorom.
Megjavította még a hátsó féklámpa visszajelzõm, felújította a hátsó telóm szimering és olaj, és kicserélte az egyik indexbúrám.
Mindez 12000.ft volt.
Jó?
Kuti!
A kisTZ-n beleérne,a 250-esen több hely van.
Karak!
Lehet,hogy jobban néz ki szélesebb kerékkel,de cimbora is tett fel széles gumit a 250-esére,de nagyon instabil lett tõle,aztán vett rá gyári méretû Heidit és nagyon frankó vele.
Õszintén szólva nem tudom ajánlani.
A kisTZ-n beleérne,a 250-esen több hely van.
Karak!
Lehet,hogy jobban néz ki szélesebb kerékkel,de cimbora is tett fel széles gumit a 250-esére,de nagyon instabil lett tõle,aztán vett rá gyári méretû Heidit és nagyon frankó vele.
Õszintén szólva nem tudom ajánlani.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Az megintcsak teljesítmény csökkentõ és fogyasztás növelõ tényezõ! Ami befér gond nélkül az vagy 110-es vagy 4.1 coll-os szélesebbet értelmetlen fölrakni.Karak írta:Sziasztok!
Én hátsó kjerék vastagításon gondolkodom. Cross 120-as abroncra egy jó kis 130as heidenau gumi, aztán had menjen. Vélemények az átalakítrás ésszerûségérõl, egyéb side effectekrõl?
Amúgy meg instabillá teszi a motort ha nagy a méretbeli különbség az elsõ meg a hátsó között.
Powered by Bambi -- ETZ 300
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
300 km az elég sok így, de én is megtettem még jópárat így az enyémmel. Annyi a jó benne, hogy igazából szétesni nem nagyon tud, mert nincs rá helye, de nálam amint kiszedtem a hátsó kereket, darabokban hullott ki a csapágy belseje. Ha a csapágy helye a kerékagyban nem kopott ki, vagy sérült meg akkor szerintem egy szimpla csapágycsere megoldja a gondot. Ha kikopott a helye, akkor az már egy hátsó kerék...kisbocsi írta:Basszus!
Még nem mertem felhívni a szakit, hogy mi a gond, nehogy azt mondja, a motor hátulja kidobásra került.
Nem a tengely volt meglazulva-sajna. Azt néztem
A gond meg az, hogy így kb 300km-t mentem a géppel 2 személlyel...
ez rohadt sok!!!
na majd írok
Nekem 2 éve bent vannak,igaz hogy a bal oldalon ki van kopva a telóház,oda apám hajtott acéllemezbõl kis füleket a könnyû kiugrás ellen,ezt leszámítva nincs gond velük.Egyszer ugrott ki a jobb oldali,amikor nem vettem észre a fûben egy k*rvanagy gödröt és koppantak a telók.Fekete színû MZ-boltban vett szimmeringeim vannak.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Én is jártam így, hogy lötyögött a hátsó kerék és kiderült, hogy a csapágyaim nagyon rottyon vannak. Kicseréltem õket, de valami gagyi szarra, mert nemsoká azok is tönkrementek és megint elkezdett lötyögni a kerék. Sokan mondták, hogy valami más baj lehet és amiatt mennek tönkre a csapágyak, de aztán vettem bele két SKF-et és azóta tökéletes... Nem akarom elkiabálni, nehogy az legyen, hogy ez csak lassabban megy tönkre, de szoktam ellenõrizni és eddig jól szerepel.kisbocsi írta:Basszus!
Hétvégén mentünk 2 személy 450km-t keresztül a Mátra gerincén Egerbe.
Ott észrevettem, hogy banyek lötyög a hátsó kerék, a kurvvvvv életbe.
Kilazult a tengely?--nem
Na ez király mondtam.
Hazafele 60-80 km/h.
Szerintetek? Az öreg azt mondja a csapágynak annyi, de mivel ilyen keveset mentem, lehet, hogy még nagyobb a gáz....
Vélemények?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég