Fékek
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Persze ez csak akkor érvényes ha nem selejtes az utángyártott, próbálj inkább használt DDRest nézni pl Vaterán. Bambi pont errõl mesélt cifrákat amikor néztem hogy készül a mocim, hát nem épp a minõség csúcsai
Ha van lehetõség kipróbálni, vagy ha rossz, visszavinni, akkor vedd a boltit szvsz.
Ha van lehetõség kipróbálni, vagy ha rossz, visszavinni, akkor vedd a boltit szvsz.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2009.03.04. 10:17
- Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós
ETZ 250 elsõfék hiba
Üdv mindenkinek!
Tegnap szétszedtem a fõfékhengert, de arra a megoldásra juttam,inkább 10 rugóért veszek egy újat amit csak felszerelek+feltöltök fékolajjal+légtelenitek és egy pár évig biztonságosabban,megbizhatóbban fékezgetek.
Baráti üdvözlettel muslinca
Tegnap szétszedtem a fõfékhengert, de arra a megoldásra juttam,inkább 10 rugóért veszek egy újat amit csak felszerelek+feltöltök fékolajjal+légtelenitek és egy pár évig biztonságosabban,megbizhatóbban fékezgetek.
Baráti üdvözlettel muslinca
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
fõfékhenger javitás
Szia muslinca!
nem rég én is hasonlo proglémával küszködtetem.
Én bementm kecskemétre a fag csapágyboltba ott foglalkoznak fék karmantyu gyártással.
Meg adtam a méreteket mely akövetkezö.
d:8mm D:13mm szélesség:3,5mm. és meg csinálták.
Anyag tipusa amit ök ráirtak a zacskora:SM 08x13x3,5 K1 EPDM.
És beszereltem légtelenitettem és ugy vog mint a szaros gatya.
Szoval ngyon tökéletes lett és nem folyik.Ára: 600 ft volt darabja én csináltattam több darabot.
És még vettem 10x20x7 kék szinü szimeringet, ésnem folyik csont száraz.
A dugattyu végébe esztergályos barátommal tetettem M5 menetet .
Szereléssnél bele hajtassz M5 ös csavart és azzal kell kihuzni ahelyéböl.
Még vegyél 20 as belsö zeeger gyurütt amivel befogatod a szimeringet.
Ami ott benne van az a kerek zeeger az igazán nehéz kivenni és nem olyan tökéletes.
Én igy csináltam meg és nagyon jolett .
Majdnyéllel nnem elfelejtettem mikor légtelenitesz a fékkart veddle és véköny kalapács yomkodd a dugattyut.
Ezt azért csináld igy a légtelenitést igy jön teljessen hátra a dugattyu,és igy tud utánna foly ni az olaj a nagyobbik lukon amin,neked szökökut volt,
az mllett van kissebb luk azt fuvasd ki levegövel , nagyobbikat is.
Budapestem hajoltudom a GARIA kft foglalkozik hidraulika tömités gyártássl.
Demajd keresel valami tömités gyártott.
Udv:Misi
nem rég én is hasonlo proglémával küszködtetem.
Én bementm kecskemétre a fag csapágyboltba ott foglalkoznak fék karmantyu gyártással.
Meg adtam a méreteket mely akövetkezö.
d:8mm D:13mm szélesség:3,5mm. és meg csinálták.
Anyag tipusa amit ök ráirtak a zacskora:SM 08x13x3,5 K1 EPDM.
És beszereltem légtelenitettem és ugy vog mint a szaros gatya.
Szoval ngyon tökéletes lett és nem folyik.Ára: 600 ft volt darabja én csináltattam több darabot.
És még vettem 10x20x7 kék szinü szimeringet, ésnem folyik csont száraz.
A dugattyu végébe esztergályos barátommal tetettem M5 menetet .
Szereléssnél bele hajtassz M5 ös csavart és azzal kell kihuzni ahelyéböl.
Még vegyél 20 as belsö zeeger gyurütt amivel befogatod a szimeringet.
Ami ott benne van az a kerek zeeger az igazán nehéz kivenni és nem olyan tökéletes.
Én igy csináltam meg és nagyon jolett .
Majdnyéllel nnem elfelejtettem mikor légtelenitesz a fékkart veddle és véköny kalapács yomkodd a dugattyut.
Ezt azért csináld igy a légtelenitést igy jön teljessen hátra a dugattyu,és igy tud utánna foly ni az olaj a nagyobbik lukon amin,neked szökökut volt,
az mllett van kissebb luk azt fuvasd ki levegövel , nagyobbikat is.
Budapestem hajoltudom a GARIA kft foglalkozik hidraulika tömités gyártássl.
Demajd keresel valami tömités gyártott.
Udv:Misi
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: ETZ 250 elsõfék hiba
Ez nagyon ismerõs jelenség nekem! Pont ezért vágták tavaj el a motoros szezonom nyáron 1,5 hónapig ezért nem kaptam mûszakit! Lehet szerencséd lesz a karmantyúval nekem nem volt. Esztergáltattam tengelyt is másikat bele de az se segített. Nekem új fõfékhenger lett a megoldás.muslinca írta:Üdv Mágusok!
Nem rég vettem egy 24 éves ETZ-250-est. Az elsõ tárcsafék csak akkor fog, ha hirtelen, gyorsan húzom be. Ha lassan, akkor nem fog. Szerintem nem levegõs, az olajszint rendben. Ha levett fékolaj tartály kupaknál vizsgálom a dolgot fékezéskor középrõl olajszökõkút látható. Tippeiteket a javításra várom !
Köszönettel-muslinca
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2009.03.04. 10:17
- Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós
ETZ 250 elsõfék hiba
Üdv Mágusok!
Nem rég vettem egy 24 éves ETZ-250-est. Az elsõ tárcsafék csak akkor fog, ha hirtelen, gyorsan húzom be. Ha lassan, akkor nem fog. Szerintem nem levegõs, az olajszint rendben. Ha levett fékolaj tartály kupaknál vizsgálom a dolgot fékezéskor középrõl olajszökõkút látható. Tippeiteket a javításra várom !
Köszönettel-muslinca
Nem rég vettem egy 24 éves ETZ-250-est. Az elsõ tárcsafék csak akkor fog, ha hirtelen, gyorsan húzom be. Ha lassan, akkor nem fog. Szerintem nem levegõs, az olajszint rendben. Ha levett fékolaj tartály kupaknál vizsgálom a dolgot fékezéskor középrõl olajszökõkút látható. Tippeiteket a javításra várom !
Köszönettel-muslinca
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
matt!
ha nem rángatja a fékezéskor a fékkart akkor nem kell bántani!
ha nem rángatja a fékezéskor a fékkart akkor nem kell bántani!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
SziaKILL3R etz írta:Úha ez szép darab lett Bambi!
A súlycsökkentésen kívül érdemes kifúrkálni? Pl. esõben ugye nem egy világbajnok az elsõ fék... Ez segítene a dolgon? Gondolom nem marad annyi víz a felületen...
Fékerõben számít valamit?
Sokkal jobb a fékerõ, jobban hül a tárcsa! A súlycsökkentés meg minimális, azért nem is érdemes kifúrni! Az enyém is ki volt fúrva! Fékezéskor a betétekrrõl a ferodor a lyukakba jut, majd onnan kihullik, nem marad a tárcsa és a betét között, így nagyobb a fékhatás, meg esõs idõben iis sokkal jobb! Mindezt tapasztalatból mondom!
Üdv.:Sub-ee
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Sziasztok.
Egy gyors kérdés. Várnám az ötleteket, tanácsokat ki hogyan szokta, mi az egyszerûbb a gyorsabb.
Olajat szeretnék cserélni az elsõ fékredenszerben, és hogyan lehetne a legegyszerûbben az egész rendszerbõl kiengedni a régi olajat? Mondjuk nem szeretném a fõfékhengert leszedni a kormányról, anélkül is jó lenne a dolog?
Köszi elõre is a válaszokat.
Üdv.
Egy gyors kérdés. Várnám az ötleteket, tanácsokat ki hogyan szokta, mi az egyszerûbb a gyorsabb.
Olajat szeretnék cserélni az elsõ fékredenszerben, és hogyan lehetne a legegyszerûbben az egész rendszerbõl kiengedni a régi olajat? Mondjuk nem szeretném a fõfékhengert leszedni a kormányról, anélkül is jó lenne a dolog?
Köszi elõre is a válaszokat.
Üdv.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Csak azért majrézok, mert mikor kicseréltem a hátsó fékbetéteket, akkor azok nemigazán voltak megkopva, szóval elég nehéz elképzelni, hogy átfordult volna a fékkulcs. Tettem bele új fékbetétet, de azokon se volt több ferodol. Persze így is olyan erõs a dobfék, hogyha az elsõ fékkel erõsebben fékezek, akkor szinte elemelkedik a hátulja, nagy túlzással
Üdv.: Papszi
Amit Papszi ír ("véletlenül" ismerem a sztorit ),annak az volt az oka,hogy a fékkulcs keresztbeállt,gondolom mert kopottak a pofák,szóval azt egy fékpofacsere megoldja.Amikor mentem egyszer elöl-hátul dobfékes 250es TZ-vel,elsõ fékezéskor olyat radíroztam a hátsó kerékkel,hogy öröm volt nézni.Szóval tényleg nem véletlen,hogy elõre sokkal erõsebb féket terveznek,fõleg,hogy lábbal talán még nagyobb erõt is tudsz kifejteni.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Hi! Szerintem nem túl jó ötlet egy 130 kilós motorra hátra ugyan akkora tárcsaféket rakni mint az elsõ. Elég életveszélyesnek tûnik. Sok könnyebb motornál és még autónál is direkt dobféket raknak hátra mert fékezésnél amúgy is elõredõl a motor + ha ott is tárcsa van akkor (pláne ekkora) tuti blokkolni fog folyamatosan.
Szerintem rakd rendbe a dobfék belsejét úgyis elég nagyot fog. elegendõ fékhatással bír sõõt túl is van méretezve!!
Szerintem rakd rendbe a dobfék belsejét úgyis elég nagyot fog. elegendõ fékhatással bír sõõt túl is van méretezve!!
Papszi írta:Hy!
Ha megcsinálnám a 250-es ETZ-men a hátsó kerékre a tárcsaféket, akkor el kell vinni lemûszakiztatni ugye? Ez kb mekkora kiadással jár a mûszaki vizsgánál?
Powered by Bambi -- ETZ 300
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Mûszakiztatás témához: a múlt héten mûszakiztattam egy 251-est. Nem féltem a vizsgától, becsülettel felkészítettem a gépet. Van rajta hátul Krauzer csomagtartó, és annak az alján van egy ledes pótféklámpa. Azt mondta a fickó, hogy ezt le kellene szedni, nem jó, nem szabványos.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Ez így igaz, de legalább addig blokkolna amíg szeretnémKILL3R etz írta:Papszi!
Ha tárcsát teszel fel sokkal nagyobb lesz a fékhatásod... Ergo hamarabb fog blokkolni...
Gondolj csak bele... A gyári munkahenger kb 3-4 centit mozog... Lábbal nem hiszem hogy tudnád olyan finoman kezelni...
Üdv.: Papszi
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Igen, ilyesmire gondoltam, meg ahogy nézem ezt a fékrendszert, nem nehéz megcsinálni szerintem, csak nagyon oda kell figyelni hegesztésnél, hogy a fékpofák meg a tárcsa pont egy vonalba essen. Egyébként szerintem ez rosszul van kivitelezve, mert jobb lenne ha a féknyereg nem lent lenne hanem fent, mert lent szerintem elég sérülékeny (útszegélyek, kõ egyebek). De ott meg a teleszkópba érne bele... Szóval jó lesz ez így gyárilag ahogy vanmerojoc írta:Csináld meg úgy, hogy vissza lehessen alakítani max. kell egy plussz lengõvilla az nem nagy költség kétévente kicseréled az is csak egy óra, én biztos így csinálnám. Az átalakítás szerintem csak típusmódosíttásal lehet az meg úgy hallotam elég nagy herce hurca.
Valami ilyesmit szeretnél?
Üdv.: Papszi
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Én csak azért támogatom az ötletet, hogy tárcsafékes legyen a hátsókerék, mert volt már egy kisebb balesetem a dobfék miatt. Keresztezõdés elõtt fékeztem az elsõfékkel és egy picit a hátsófékkel, erre a hátsófék leblokkolt és jobbra-balra elkezdte dobálni a seggét a motor olyan félméteres kilengéssel és a végén elestem. Mindez egy sima szokásos fékezés miatt.. Júliusban viszem mûszakiztatni a motoromat (Szolnokra), majd megkérdezem a szakikat, hogy elfogadják-e a tárcsa/tárcsa ETZ-ket.
Üdv.: Papszi
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Elõször én sem hittem el, de sztem van valami adatbázis, amiben benne vannak az ajánlott értékek (ez egészen biztos, különben nem lenne mihez képest mérni), és ha nagy eltérést tapasztalnak pozitív irányba, akkor kis rosszindulattal utánanéznek hogy mi gyanús.kuti írta:szerintem nincs az a vizsgabiztos, aki évjáratra vágja, hogy honnantól van elõl tárcsafék... És szerintem ha már fordulatszámmérõ is van a gépen, akkor nem is nézi, mert akkor már "delux kivitel".
Persze lehet hogy máshogy van, ezt nem tudom, de az esetek amiket leírtam 1:1 valós megtörtént dolgok. Már elõre félek 2010tõl
Szal tanács: minden átalakítást csináljatok úgy, hogy vizsgára maradéktalanul visszacserélhetõ legyen, vagy ismerjetek olyan helyet ahol "hivatalosan" plusz pénzért lehet "alternatívan" vizsgáztatni, de ez már illegális, ezt mindenkinek tudnia kell.
Nekem drágább az életem mint elõre a dobfék, visszaépíteni az egészet nem fogom, amúgy is odaadom a fékem Bakimate-nak , és ebben a .... rendszerben nem is túl nagy lelkiismeretfurdalás így vizsgáztatni.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég