Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Persze ez csak akkor érvényes ha nem selejtes az utángyártott, próbálj inkább használt DDRest nézni pl Vaterán. Bambi pont errõl mesélt cifrákat amikor néztem hogy készül a mocim, hát nem épp a minõség csúcsai :roll:

Ha van lehetõség kipróbálni, vagy ha rossz, visszavinni, akkor vedd a boltit szvsz.
muslinca
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.03.04. 10:17
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

ETZ 250 elsõfék hiba

Hozzászólás Szerző: muslinca »

Üdv mindenkinek! :lol:

Tegnap szétszedtem a fõfékhengert, de arra a megoldásra juttam,inkább 10 rugóért veszek egy újat amit csak felszerelek+feltöltök fékolajjal+légtelenitek és egy pár évig biztonságosabban,megbizhatóbban fékezgetek.
Baráti üdvözlettel muslinca
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

fõfékhenger javitás

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia muslinca!
nem rég én is hasonlo proglémával küszködtetem.
Én bementm kecskemétre a fag csapágyboltba ott foglalkoznak fék karmantyu gyártással.
Meg adtam a méreteket mely akövetkezö.
d:8mm D:13mm szélesség:3,5mm. és meg csinálták.
Anyag tipusa amit ök ráirtak a zacskora:SM 08x13x3,5 K1 EPDM.
És beszereltem légtelenitettem és ugy vog mint a szaros gatya.
Szoval ngyon tökéletes lett és nem folyik.Ára: 600 ft volt darabja én csináltattam több darabot.
És még vettem 10x20x7 kék szinü szimeringet, ésnem folyik csont száraz.
A dugattyu végébe esztergályos barátommal tetettem M5 menetet .
Szereléssnél bele hajtassz M5 ös csavart és azzal kell kihuzni ahelyéböl.
Még vegyél 20 as belsö zeeger gyurütt amivel befogatod a szimeringet.
Ami ott benne van az a kerek zeeger az igazán nehéz kivenni és nem olyan tökéletes.
Én igy csináltam meg és nagyon jolett .
Majdnyéllel nnem elfelejtettem mikor légtelenitesz a fékkart veddle és véköny kalapács yomkodd a dugattyut.
Ezt azért csináld igy a légtelenitést igy jön teljessen hátra a dugattyu,és igy tud utánna foly ni az olaj a nagyobbik lukon amin,neked szökökut volt,
az mllett van kissebb luk azt fuvasd ki levegövel , nagyobbikat is.
Budapestem hajoltudom a GARIA kft foglalkozik hidraulika tömités gyártássl.
Demajd keresel valami tömités gyártott.
Udv:Misi
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

muslinca!

Ha megtapasztaltad a "szökõkutat" akkor valószínû, hogy már levegõs is...
Ugye ahol kijött az olaj ott levegõ megy vissza. WIKI-n nézd meg ott le van írva, hogy kell légteleníteni.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: ETZ 250 elsõfék hiba

Hozzászólás Szerző: hell »

muslinca írta:Üdv Mágusok!

Nem rég vettem egy 24 éves ETZ-250-est. Az elsõ tárcsafék csak akkor fog, ha hirtelen, gyorsan húzom be. Ha lassan, akkor nem fog. Szerintem nem levegõs, az olajszint rendben. Ha levett fékolaj tartály kupaknál vizsgálom a dolgot fékezéskor középrõl olajszökõkút látható. :roll: :arrow: Tippeiteket a javításra várom !
Köszönettel-muslinca :smt041
Ez nagyon ismerõs jelenség nekem! Pont ezért vágták tavaj el a motoros szezonom nyáron 1,5 hónapig ezért nem kaptam mûszakit! Lehet szerencséd lesz a karmantyúval nekem nem volt. Esztergáltattam tengelyt is másikat bele de az se segített. Nekem új fõfékhenger lett a megoldás.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Olajszökõkút normális.
A másik jelenséget nagy valószínûséggel a karmantyú vagy a fõfékhenger kopottsága okozza,hirtelen rántásra a karmantyú szétfeszül,lassú húzásra elmegy mellette a folyadék.Elsõ lépésben próbálkozz karmantyúcserével.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
muslinca
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.03.04. 10:17
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

ETZ 250 elsõfék hiba

Hozzászólás Szerző: muslinca »

Üdv Mágusok!

Nem rég vettem egy 24 éves ETZ-250-est. Az elsõ tárcsafék csak akkor fog, ha hirtelen, gyorsan húzom be. Ha lassan, akkor nem fog. Szerintem nem levegõs, az olajszint rendben. Ha levett fékolaj tartály kupaknál vizsgálom a dolgot fékezéskor középrõl olajszökõkút látható. :roll: :arrow: Tippeiteket a javításra várom !
Köszönettel-muslinca :smt041
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

köszi, akkor szakemberhez kell fordulnom vele :?
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1932
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Sztem minden MZ-n kicsit súrlódik egy ponton a tárcsa :)

Szitálás nagyon sok minden miatt lehet, korábban már sokszor leírtuk, néhány tipp: kormánycsapágy, elsõ- és vagy hátsókerék csapágyak, kerék ütése, lengéscsillapítók rossz állapota, lengõvilla szóval az egész futómûben szinte akármi lehet :D
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Akkor valami más problémám van, mert azt hittem ez miatt szitál a kormányom, de csak kb. 50es tempónál...

Valakinek valami ötlet?

Köszi a válaszokat!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Enyémen is beleér 7 éve hiába cserélek néha fékbetétet! Ez már csak ilyen, de hibátlanul mûködik!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Matt! Az enyem is szorul egy bizonyos ponton, de kutya baja... ahogy conus is mondta ha nem rangatja akkor semmi baja :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

matt!

ha nem rángatja a fékezéskor a fékkart akkor nem kell bántani!
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
zsilobali
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2008.12.25. 22:02
Tartózkodási hely: Fejér megye, Seregélyes

Hozzászólás Szerző: zsilobali »

Hello matt1989! Igazából nem tudom mit lehetne vele csinálni de ha kell akkor nekem van egy eladó. Ha szükséged van rá akkor írj.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Lehet, hogy 8as van a tárcsámban, mert mikor forgatom a kereket akkor van egy pont ahol szorul.

A kérdésem a következõ:
Mit lehet ezzel csinálni és mennyibe fájna kb?

Köszi
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
Papszi!
Fel lehet tenni a hidraulikus féklámpakapcsolót,nekem is az van.
Csak kell egy közdarab,és egy Trabant féklámpakapcsoló.
Kicsit késõbb reagál a féklámpa,de legalább biztos az üzem.


Jó munkát!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1932
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Csak akkor ha Gyurmi feltart! :twisted:
z25z írta:khmmmm......gondolom olyan k..va sokat fekeztetek a matrabol lefele, hogy tele lett fekporral a tarcsa :twisted:
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Üdv!

Bambi mennyiért csinálod a féktárcsa letisztítását és a fúrást?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

khmmmm......gondolom olyan k..va sokat fekeztetek a matrabol lefele, hogy tele lett fekporral a tarcsa :twisted:
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1932
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Sikerült átvennem ma a tárcsát, gyönyörû munka, köszi Bambi!! :)

A mintát én terveztem (a mester útmutatásai alapján) CAD-ben, 8as lukak vannak benne. Én azért is szerettem az elõzõ fúrt tárcsámat, mert a fékport összegyûjti és nem kell takarítani a telókat egy jó kis mátrai gurulás után :D
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Hozzászólás Szerző: misi »

szia Bambi!
Nagyon szép lett a tárcsa amit kifurkáltál. én is szeretném megcsinálni hanyas furoval furtad ki?
Ud:misi
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

KILL3R etz írta:Úha ez szép darab lett Bambi!

A súlycsökkentésen kívül érdemes kifúrkálni? Pl. esõben ugye nem egy világbajnok az elsõ fék... Ez segítene a dolgon? Gondolom nem marad annyi víz a felületen...

Fékerõben számít valamit?
Szia

Sokkal jobb a fékerõ, jobban hül a tárcsa! A súlycsökkentés meg minimális, azért nem is érdemes kifúrni! Az enyém is ki volt fúrva! Fékezéskor a betétekrrõl a ferodor a lyukakba jut, majd onnan kihullik, nem marad a tárcsa és a betét között, így nagyobb a fékhatás, meg esõs idõben iis sokkal jobb! Mindezt tapasztalatból mondom!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Légtelenítõ csavaron át szoktam!
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok.

Egy gyors kérdés. Várnám az ötleteket, tanácsokat ki hogyan szokta, mi az egyszerûbb a gyorsabb.

Olajat szeretnék cserélni az elsõ fékredenszerben, és hogyan lehetne a legegyszerûbben az egész rendszerbõl kiengedni a régi olajat? Mondjuk nem szeretném a fõfékhengert leszedni a kormányról, anélkül is jó lenne a dolog?

Köszi elõre is a válaszokat.

Üdv.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Úha ez szép darab lett Bambi!

A súlycsökkentésen kívül érdemes kifúrkálni? Pl. esõben ugye nem egy világbajnok az elsõ fék... Ez segítene a dolgon? Gondolom nem marad annyi víz a felületen...

Fékerõben számít valamit?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Samu ilyen lett


Kép
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

misi írta:sziasztok
bambit nemtudom elérni nemtudjátok mivan vele.
irtam neki és nem válaszol.
Kép
Hali Nem tudom hol próbáltál elérni,de itt ,vagy priviben,vagy a bambi@mzracing,hu emailen,de a 06203420977-es telefonon is elérhetsz. :)
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Hozzászólás Szerző: misi »

sziasztok
bambit nemtudom elérni nemtudjátok mivan vele.
irtam neki és nem válaszol.
Kép
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Papszi a szocimotoron van rola egy jo cikk. Feklampa kapcsolo nyomas erzekelovel...
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Hy!
ETZ-re fel lehet tenni hidraulikus féklámpakapcsolót az elsõ fékre? Ti, hogy oldjátok meg a gagyi után gyártott féklámpakapcsolót?
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Hozzászólás Szerző: misi »

Köszia fényképet tényleg olyan mint az etz.
Most megnézem avaterán hátha van.
ha talánál vélet szoljálmár.
Kép
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Ilyen a cb 500-as fõfékhenger a laikus meg se mondaná, hogy nem etz ha leszedném a matricát a tetejérõl.
Kép
ETZ 251
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

"vaterán" ki lehet fogni néha jó cuccot.
ETZ 251
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Hozzászólás Szerző: misi »

szia
holvetted a föfékhengert mert engem is érdekelne.
udv:misi
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Nekem CB 500 -as ról van kinézetre pont olyan mint az etz-é csak sokkal jobban mûködik ja és a féklámpakapcsoló is megbízhatóbb.5000ft volt kompletten a két féknyereggel együtt/mondjuk azokat nem tudtam használni/
ETZ 251
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Szia!

Többen használnak Grimeca ill. Hyosung fõfékhengert.
Bambit keresd ezügyben!

üdv
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Hozzászólás Szerző: misi »

sziasztok misi vagyok
van egy etz 250 sem elsöfékkel vannak proglémáim.
azt szeretném kérdezni melyik japan föfék henger jo hozzá.
és hollehet kapni. és kb mennyi az ára.
várom aválaszotokat
Udv:Misi
Kép
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Csak azért majrézok, mert mikor kicseréltem a hátsó fékbetéteket, akkor azok nemigazán voltak megkopva, szóval elég nehéz elképzelni, hogy átfordult volna a fékkulcs. Tettem bele új fékbetétet, de azokon se volt több ferodol. Persze így is olyan erõs a dobfék, hogyha az elsõ fékkel erõsebben fékezek, akkor szinte elemelkedik a hátulja, nagy túlzással :)
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Amit Papszi ír ("véletlenül" ismerem a sztorit :) ),annak az volt az oka,hogy a fékkulcs keresztbeállt,gondolom mert kopottak a pofák,szóval azt egy fékpofacsere megoldja.Amikor mentem egyszer elöl-hátul dobfékes 250es TZ-vel,elsõ fékezéskor olyat radíroztam a hátsó kerékkel,hogy öröm volt nézni.Szóval tényleg nem véletlen,hogy elõre sokkal erõsebb féket terveznek,fõleg,hogy lábbal talán még nagyobb erõt is tudsz kifejteni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Hi! Szerintem nem túl jó ötlet egy 130 kilós motorra hátra ugyan akkora tárcsaféket rakni mint az elsõ. Elég életveszélyesnek tûnik. Sok könnyebb motornál és még autónál is direkt dobféket raknak hátra mert fékezésnél amúgy is elõredõl a motor + ha ott is tárcsa van akkor (pláne ekkora) tuti blokkolni fog folyamatosan.
Szerintem rakd rendbe a dobfék belsejét úgyis elég nagyot fog. elegendõ fékhatással bír sõõt túl is van méretezve!!
Papszi írta:Hy!

Ha megcsinálnám a 250-es ETZ-men a hátsó kerékre a tárcsaféket, akkor el kell vinni lemûszakiztatni ugye? Ez kb mekkora kiadással jár a mûszaki vizsgánál?
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Mûszakiztatás témához: a múlt héten mûszakiztattam egy 251-est. Nem féltem a vizsgától, becsülettel felkészítettem a gépet. Van rajta hátul Krauzer csomagtartó, és annak az alján van egy ledes pótféklámpa. Azt mondta a fickó, hogy ezt le kellene szedni, nem jó, nem szabványos. :shock: :evil:
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ez igaz... Megéri 8)
És legalább esõben végleg nem tudsz megállni... Vagy sûrûn kell a cipészhez járni :twisted:
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

KILL3R etz írta:Papszi!

Ha tárcsát teszel fel sokkal nagyobb lesz a fékhatásod... Ergo hamarabb fog blokkolni...
Gondolj csak bele... A gyári munkahenger kb 3-4 centit mozog... Lábbal nem hiszem hogy tudnád olyan finoman kezelni... :wink:
Ez így igaz, de legalább addig blokkolna amíg szeretném :twisted:
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

merojoc írta:Csináld meg úgy, hogy vissza lehessen alakítani max. kell egy plussz lengõvilla az nem nagy költség kétévente kicseréled az is csak egy óra, én biztos így csinálnám. Az átalakítás szerintem csak típusmódosíttásal lehet az meg úgy hallotam elég nagy herce hurca.
Kép
Valami ilyesmit szeretnél?
Igen, ilyesmire gondoltam, meg ahogy nézem ezt a fékrendszert, nem nehéz megcsinálni szerintem, csak nagyon oda kell figyelni hegesztésnél, hogy a fékpofák meg a tárcsa pont egy vonalba essen. Egyébként szerintem ez rosszul van kivitelezve, mert jobb lenne ha a féknyereg nem lent lenne hanem fent, mert lent szerintem elég sérülékeny (útszegélyek, kõ egyebek). De ott meg a teleszkópba érne bele... Szóval jó lesz ez így gyárilag ahogy van :)
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Papszi!

Ha tárcsát teszel fel sokkal nagyobb lesz a fékhatásod... Ergo hamarabb fog blokkolni...
Gondolj csak bele... A gyári munkahenger kb 3-4 centit mozog... Lábbal nem hiszem hogy tudnád olyan finoman kezelni... :wink:
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Csináld meg úgy, hogy vissza lehessen alakítani max. kell egy plussz lengõvilla az nem nagy költség kétévente kicseréled az is csak egy óra, én biztos így csinálnám. Az átalakítás szerintem csak típusmódosíttásal lehet az meg úgy hallotam elég nagy herce hurca.
Kép
Valami ilyesmit szeretnél?
ETZ 251
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Én csak azért támogatom az ötletet, hogy tárcsafékes legyen a hátsókerék, mert volt már egy kisebb balesetem a dobfék miatt. Keresztezõdés elõtt fékeztem az elsõfékkel és egy picit a hátsófékkel, erre a hátsófék leblokkolt és jobbra-balra elkezdte dobálni a seggét a motor olyan félméteres kilengéssel és a végén elestem. Mindez egy sima szokásos fékezés miatt.. Júliusban viszem mûszakiztatni a motoromat (Szolnokra), majd megkérdezem a szakikat, hogy elfogadják-e a tárcsa/tárcsa ETZ-ket.
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

villamerevítõt észre se vesz az, akinek nincs etz-je :) Amúgy apámnak volt tárcsás etzje, ami elõször dobfékes volt. '90be adta el, de simán ment mûszakikon.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Villamerevítõ volt a gépemen mûszakin és azért nem szoltak semmit! Ja és MZ ETZ 250 De Luxe-ról van szó! :roll:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kuti írta:szerintem nincs az a vizsgabiztos, aki évjáratra vágja, hogy honnantól van elõl tárcsafék... :roll: És szerintem ha már fordulatszámmérõ is van a gépen, akkor nem is nézi, mert akkor már "delux kivitel". :roll:
Elõször én sem hittem el, de sztem van valami adatbázis, amiben benne vannak az ajánlott értékek (ez egészen biztos, különben nem lenne mihez képest mérni), és ha nagy eltérést tapasztalnak pozitív irányba, akkor kis rosszindulattal utánanéznek hogy mi gyanús.

Persze lehet hogy máshogy van, ezt nem tudom, de az esetek amiket leírtam 1:1 valós megtörtént dolgok. Már elõre félek 2010tõl :twisted:

Szal tanács: minden átalakítást csináljatok úgy, hogy vizsgára maradéktalanul visszacserélhetõ legyen, vagy ismerjetek olyan helyet ahol "hivatalosan" plusz pénzért lehet "alternatívan" vizsgáztatni, de ez már illegális, ezt mindenkinek tudnia kell.

Nekem drágább az életem mint elõre a dobfék, visszaépíteni az egészet nem fogom, amúgy is odaadom a fékem Bakimate-nak :twisted: , és ebben a .... rendszerben nem is túl nagy lelkiismeretfurdalás így vizsgáztatni.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég