Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Hozzászólás Szerző: misi »

szia
azt javasolnám neked hogy warburg vagy trabant négy ütemüét vegyél az rézböl van,és nem fög eltörni soha .
a szénnel az a baj nagyon sérülékeny nálünk kecskeméten az ára :2000ft.
az enyémen is ilyen van és semmi progléma vele. elektromos szak ember kitudja cserélni.
Udv:Misi
squall93
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.02.28. 20:16

Forgórész

Hozzászólás Szerző: squall93 »

Üdv

Az én problémám az lenne, hogy a forgórészemen a csúszógyûrûbõl kivan törve egy elég szép darab és rájöttem, hogy emiatt használhatatlan. Namármost találtam egy oldalt ahol lehet venni ilyen kommutátort: http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... efb2ab3542

A kérdésem az lenne, hogy én ezt hogyan tudom rátenni a forgórészemre és van-e a valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata vagy vett-e már ilyet valaki?
250-es ETZ-rõl van szó.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

operable írta:normális hétköznapi használatra ezek szerint nem jó.
nyilván kizárásos alapon sokat pörög, jobban is megy, de meggyilkolja a motort.
Nekem is babaetta gyujtás volt a ts-emen.
Erõ az nem sok volt vele.
Kicsit pörgösebb lett.
Rugásra nem indult. A felrakása nagyon egyszerü,házilag is. ha kell leirom.[/quote]

Szia

Nézd át az összes vezetéket, hogy jó helyen van-e? Nézd meg hogy nincs-e zárlat valahol. Avagy nem nõttek meg az ellenállások. Rossz polaritás esetén elõfordul a lenti kattogás, mivel az akku ilyenkor a dinamó forgórészen keresztül meg szeretné forgatni a motort (különben nem lehetséges, de gyertya nélkül már forog :)), szóval ez adja a kattogó hangot és ezért szívja le az akkut. Fordított polaritással a dinamó úgy mûködik mint egy elektromotor. Szivesen segítek, hogy mit hova kéne kössél! Gyári még a vezetékelésed? Én bizony láttam már szép dolgokat, lassan 10 éve motorelektronikával és autóvillamossággal foglalkozom hobbyként!

Üdv.:Sub-ee
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

normális hétköznapi használatra ezek szerint nem jó.
nyilván kizárásos alapon sokat pörög, jobban is megy, de meggyilkolja a motort.[/quote]

Nekem is babaetta gyujtás volt a ts-emen.
Erõ az nem sok volt vele.
Kicsit pörgösebb lett.
Rugásra nem indult. A felrakása nagyon egyszerü,házilag is. ha kell leirom.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Hello!
Kicseréltem a feszszabom, és amikor ráakarom dugni a gépre a pozitivot akkor a gyujtásnál lent hallok ulyen fura kattanásokat vagy nem tom miket.
És szivja le az akksit is.
Mi lehet a gond??

Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

http://www.youtube.com/watch?v=TyCIqBsVwlU

lécci nézétek meg h mi lehez a gond

köszi
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Hi!

A Trafó volt a baj, már van szikra, és indul is, viszont töltés nincsen.
A fessazbon a saruk helyét mondtam.
A szénkefék jók, kábelek jók, töltés tekercs uj. Feszszab jó.
Mi lehet a baj??
Álló és forgórészt hogyan lehet kimérni??
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Fesszab, hova és mit kötöttél? Se a fesszabon, se a rajzon (http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg) erre gondolok, nincs 1,2,3,4 számozás.
Van viszont 51,61, D+, D-, DF.
Ha a trafó mindkét fele test, akkor mibõl lesz a szikra? Esetleg a 15-ös pontra test helyett +?
Akksi + hova kötve?
Ha rossz rajzot néztem bocs.
t
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Hali!

Lenne egy kérdésem.
Ha ts-t akarok bekötni gyári gyujtással mehanikus feszszabbal kapcsoló és lámpák nélkül tehát h legyen benn aksi meg menjen és legyen töltés.
Akkor mit hova kössek ? mert nekem ma nem akar össze jöni.
Így kötöttem be.

Fesz.szab.
1.töltés tekercs
2.szénkefék
3.üresen hagytam
4.akksi pozitiv

Trafó regyike a mexakító a másik meg egy test
akksi negativ test kondi test
és nem vo,t zsikra, de még áéram se ment le a gyujtésba,

Mi a baj??

Köszi Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

Re: töltés

Hozzászólás Szerző: tetye »

bambi írta:
tetye írta: értem esetleg egy rajzot méretekkel kérhetnék?
az esztergálást megoldom de a marás már problémásab....:S
a blokk házból kell kimarni a azokat a fötengely felé mutato merevitéseket amire a dinamo támaszkodott, hogy közelebb kerüljön a házhoz a generátor?
kb mennyit kell kiszedni belöle? azt is le tudnátok rajzolni meg annak a közbetétnek a méreteit?
nagyon szépen köszi
ha lesz egy kis idöm leméretezem,de gyártunk is.

okés!
Köszi szépen még ugyis meg kell csinálnom a blokkot mert meg van halva furás csapágyak szimeringek stb....
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: töltés

Hozzászólás Szerző: bambi »

tetye írta:
bambi írta:Ki kell marni a helyét a generátornak,és egy ilyen közbetétett esztergáltattni.
értem esetleg egy rajzot méretekkel kérhetnék?
az esztergálást megoldom de a marás már problémásab....:S
a blokk házból kell kimarni a azokat a fötengely felé mutato merevitéseket amire a dinamo támaszkodott, hogy közelebb kerüljön a házhoz a generátor?
kb mennyit kell kiszedni belöle? azt is le tudnátok rajzolni meg annak a közbetétnek a méreteit?
nagyon szépen köszi
ha lesz egy kis idöm leméretezem,de gyártunk is.
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

töltés

Hozzászólás Szerző: tetye »

Dodi írta:Szia Blue!
Te mindenrõl tudsz? :smt023
Dodi te tudnál nekem segiteni a sajátom elkészítésében?
csak a felszerelésse rögzitése lenne fontos elektromosan megoldom.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Még a polírrol is! :smt023 Arról még képet is megnéznék! :P 8)
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Szia Blue!
Te mindenrõl tudsz? :smt023
Trophy 250 UIT-200
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

Re: töltés

Hozzászólás Szerző: tetye »

bambi írta:
tetye írta:Köszi az infót a közbetéttel a tz generátor fog rá menni milyen közbetét? hol jutok hozzá?
Ki kell marni a helyét a generátornak,és egy ilyen közbetétett esztergáltattni.
értem esetleg egy rajzot méretekkel kérhetnék?
az esztergálást megoldom de a marás már problémásab....:S
a blokk házból kell kimarni a azokat a fötengely felé mutato merevitéseket amire a dinamo támaszkodott, hogy közelebb kerüljön a házhoz a generátor?
kb mennyit kell kiszedni belöle? azt is le tudnátok rajzolni meg annak a közbetétnek a méreteit?
nagyon szépen köszi
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Csak nem a Dodi generátora? 8)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: töltés

Hozzászólás Szerző: bambi »

tetye írta:Köszi az infót a közbetéttel a tz generátor fog rá menni milyen közbetét? hol jutok hozzá?
Ki kell marni a helyét a generátornak,és egy ilyen közbetétett esztergáltattni.
Kép
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

töltés

Hozzászólás Szerző: tetye »

Köszi az infót a közbetéttel a tz generátor fog rá menni milyen közbetét? hol jutok hozzá?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: töltés

Hozzászólás Szerző: bambi »

tetye írta:Üdv.
Tud valaki segiteni hogy a ts250-re milyen 12V >60W os töltés menne rá?
valaki azt mondta hogy az etz jo rá, látatlanba megvettem jo pénzért és amikor néztem kiderült hogy a tsre 2 csavar fogja az ezt re meg 3 , nem tudom mit lehetne kitalálni már rá... de a dinamót felejtenii szeretném és a generátort tenném rá.
Köszi
kell hozzá közbetét
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

töltés

Hozzászólás Szerző: tetye »

Üdv.
Tud valaki segiteni hogy a ts250-re milyen 12V >60W os töltés menne rá?
valaki azt mondta hogy az etz jo rá, látatlanba megvettem jo pénzért és amikor néztem kiderült hogy a tsre 2 csavar fogja az ezt re meg 3 , nem tudom mit lehetne kitalálni már rá... de a dinamót felejtenii szeretném és a generátort tenném rá.
Köszi
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronikus gyujtás

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

misi írta:Szia Sub_ee!
Azt kérdezném töled tudsz e kapcsolási rajzot az általad készitett elektronikus gyujtásrol küldeni.

Szomszédommal szeretnénk késziteni eggyet .
Öegy elektromos szak ember ökérte ha lehet kérjek töled.
Ha lehet küld el a misi1959@gmail.com cimemre.
Elöre is köszi.Ha elkészül beszámolok rola hogy sikerült.
Udv:Misi

Misi, szerintem a Club oldalán a Cikkek között megtalálsz róla minden infót ami a megépítéséhez kell. De itt egy link is:

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=291
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Elektronikus gyujtás

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Sub_ee!
Azt kérdezném töled tudsz e kapcsolási rajzot az általad készitett elektronikus gyujtásrol küldeni.

Szomszédommal szeretnénk késziteni eggyet .
Öegy elektromos szak ember ökérte ha lehet kérjek töled.
Ha lehet küld el a misi1959@gmail.com cimemre.
Elöre is köszi.Ha elkészül beszámolok rola hogy sikerült.
Udv:Misi
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Nagy gond

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

kuncy_88 írta:Sziasztok!

Nekem olyan problémám lenne, hogy megépítettem a sub-ee féle elektronikus gyújtást. Mindent faszán összeraktam ahogy kell, semmi sincs fordítva, szal azzal nem lehet gond. Bekötöm a motorba és semmi szikra. Erre észreveszem, hogy a zpd dióda és a 100 ohm-os ellenállás melletti 1n4148-as dióda kiégett (jelzem jól voltak beforrasztva). Kicseréltem õket, csak most a bekötésnél a test vezetéket az aku negatív pólusára kötöttem, de a várt szikra elmaradta. Megnéztem a panelon minden hol volt áram. Na mondom megpróbálom, hogy a vázhoz kötöm a testet. Ahogy áramodt adtam rá, a diódák ugyan úgy kiégtek. És már töltés sincs a motoron. Nem tudom, hogy lenne e valakinek valami ötlete, mert engem már kikészített ez a motor :D . Nekem úgy tûnik mintha a vázról is pozitív feszültséget kapna vagy én nem tudom és talán ezért haltak meg a diódák. De az biztos, hogy szerintem valami nagy elektronikus zûr lehet.


Várom mielõbbi segítségeteket, elõre is köszönöm!
Szia

Valamit mégsem raktál jól össze, mert idáig mindenkinek mûködött a gyújtás (legalábbis amit csináltattak velem) és azóta is mûködik mindenkinek!

Küldj egy fotót a panelodról privátban és megmondom, hogy mi lehet a baj!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: digitális km ora

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szia! A cikkek között megtalálod a km órám leírását és pár képet is!
misi írta:Szia Samu!
azt kérdezném töled milyen digitális km orád van.
és holcsináltattad?
tudnál rola fény képet kuldeni,hogy meg nézzem hogy nézki.
elöre is köszi
Udv :Misi
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: fordulat szám mérö

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

misi írta:Szia Sub-ee !
Azt szeretném kérdeznitöled hogy tudnál e csinálni az etz re elektronikus furdulat szám méröt.
Igazán az lenne a jomutatos elektronikus .de te milyet tudsz csinálni?
Várom a válaszod.
Udv :Misi
Kép
Szia Misi

Nekem volt az ETZ-men egy nagyon szuper fordulatmérõ, digitális programozható, Samuék még látták is (azóta vettem új motort)
Mikor ráadtad a gyújtást, a kijelzés felszaladt a maximumig és egyesével vissza, mint a sportmotorokon. Különbözõ méréstartományok és mérési módok is beállíthatóak rajta (a panelon lévõ nyomógomb segítségével)



Kép

Kép

Kép

Üdv.:Sub-ee
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

digitális km ora

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Samu!
azt kérdezném töled milyen digitális km orád van.
és holcsináltattad?
tudnál rola fény képet kuldeni,hogy meg nézzem hogy nézki.
elöre is köszi
Udv :Misi
Kép
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

fordulat szám mérö

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Sub-ee !
Azt szeretném kérdeznitöled hogy tudnál e csinálni az etz re elektronikus furdulat szám méröt.
Igazán az lenne a jomutatos elektronikus .de te milyet tudsz csinálni?
Várom a válaszod.
Udv :Misi
Kép
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Misi! Esetleg vedd fel a kapcsolatot Sub-ee kollegánkkal, õ épít neked egyet.
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

fordulat szám mérö

Hozzászólás Szerző: misi »

szia
köszi a cimet én szerintem jolesz megfogom venni,
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szia Misi!

Bár nem vagyok elektronikai szakember de szerintem ez jó lenne.
Beépiteni sem nehéz szerintem.
http://www.vatera.hu/fordulatszammero_m ... 85925.html
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

érdeklödés

Hozzászólás Szerző: misi »

sziasztok
olyan kérésem lenne van egy etz250-es standart kivitelü macim melyen nincs fordulat szám mérö.
gyárit nem akarok rátenni mert sokba kerul.és nagyon ugrál azora.
olyat szeretnék12v tos megszakito vezérlésü elektronikus fordulet szám méröt tenni rá.
valaki tud e ilyet és hol lehet kapni.
én találtam elég sokat de egy sem jo mert az baj hogy mind négy hengeres motorhoz valo.
kettö utemuhoz nem találtam és egy hengeres hez legyen.
Kép
kuncy_88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.11.07. 09:07
Tartózkodási hely: Békés

Nagy gond

Hozzászólás Szerző: kuncy_88 »

Sziasztok!

Nekem olyan problémám lenne, hogy megépítettem a sub-ee féle elektronikus gyújtást. Mindent faszán összeraktam ahogy kell, semmi sincs fordítva, szal azzal nem lehet gond. Bekötöm a motorba és semmi szikra. Erre észreveszem, hogy a zpd dióda és a 100 ohm-os ellenállás melletti 1n4148-as dióda kiégett (jelzem jól voltak beforrasztva). Kicseréltem õket, csak most a bekötésnél a test vezetéket az aku negatív pólusára kötöttem, de a várt szikra elmaradta. Megnéztem a panelon minden hol volt áram. Na mondom megpróbálom, hogy a vázhoz kötöm a testet. Ahogy áramodt adtam rá, a diódák ugyan úgy kiégtek. És már töltés sincs a motoron. Nem tudom, hogy lenne e valakinek valami ötlete, mert engem már kikészített ez a motor :D . Nekem úgy tûnik mintha a vázról is pozitív feszültséget kapna vagy én nem tudom és talán ezért haltak meg a diódák. De az biztos, hogy szerintem valami nagy elektronikus zûr lehet.


Várom mielõbbi segítségeteket, elõre is köszönöm!
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Hali!

150-es ts-en a babetta gyujtás egy és 2 világító tekercsel mennyi áramot termel kb??
És ha csak egy elsõ lámpát akarok egy tekercsel mien égöt tudnátok ajálnani?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sub-ee!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy az a hall-jeladós gyújtás amit te építesz az jó lenne 150-es etz-hez is? Felszerelés és beállíthatóság szempontjából?

Ha igen akkor mennyibe kerül? És egy képet tudnál róla linkelni?

Elõre is köszi!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

jahh engem is a szenkefe szivatott meg igy legutoljara, ezen felul hasonlot produkalt, mikor a generatorrol jovo 3 vezetek kozul az egyik kabelvegsaru csatlakozas letort...
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

Alfa írta:Kérnék egy kis segítséget...

Ma mentem kicsit a mocival, és a visszaérkezés elõtt kb 2 perccel kigyulladt a töltésjelzõ lámpám. Azóta is ég járó motornál is. Amit megnéztem már, és nincs hiba:
-kábelcsatlakozások
-biztosítékok
-fesszabályzót ki tudtam mérni

Ezen kívül még lehet az egyenirányító vagy a generátor. Ti milyen sorrendben és milyen módszerrel kezdenétek a vizsgálatot, ha ilyen problémátok lenne? A szerelési kk azt írja forraszam ki és nyomjam ki a diódákat, és mérjem úgy, de ezt el szeretném kerülni. Oszcillográgom nincs, és nem is tudom honnan lehetne szerezni.

Valakinek valami ötlet? :roll:
nekem altalaban a szenkefekkel volt problemam, vagy pedig a forgoreszben a tekercs megszakadt!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Kérnék egy kis segítséget...

Ma mentem kicsit a mocival, és a visszaérkezés elõtt kb 2 perccel kigyulladt a töltésjelzõ lámpám. Azóta is ég járó motornál is. Amit megnéztem már, és nincs hiba:
-kábelcsatlakozások
-biztosítékok
-fesszabályzót ki tudtam mérni

Ezen kívül még lehet az egyenirányító vagy a generátor. Ti milyen sorrendben és milyen módszerrel kezdenétek a vizsgálatot, ha ilyen problémátok lenne? A szerelési kk azt írja forraszam ki és nyomjam ki a diódákat, és mérjem úgy, de ezt el szeretném kerülni. Oszcillográgom nincs, és nem is tudom honnan lehetne szerezni.

Valakinek valami ötlet? :roll:
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Norbedlee írta:Segítsetek,

hogyan tudom multiméter segítségével meghatározni a + és - pólust a motornak (Simson)
jobb +-os akku van benne és nem akarom fordítva bekötni


köszi


üdv
Szia

A negatív a vázra van rácsatlakoztatva a pozitív meg a biztosíték táblára.

Üdv.:Sub-ee
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Segítsetek,

hogyan tudom multiméter segítségével meghatározni a + és - pólust a motornak (Simson)
jobb +-os akku van benne és nem akarom fordítva bekötni


köszi


üdv
Etz 150 87'
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

e

Hozzászólás Szerző: tetye »

Devil írta:
bakimate írta:Nem csak nem megy bele, hanem nem fér el benne!
azt nemnagyon tudom, hogy mennyi hely van benne, de azt tudom, hogy a ts250be bele lehet fabrikalni


honnan tudod hogy a ts 250be bele lehet fabrikálni? nekem egy ts 250 esem van most vettem hozzá egy 250es etz generátort és nézek mint a vett malac... etz 3 csavar ts 2, ezt széles ts keskeny, forgorészt rá teszem nem ér ki rendesen a szénkefékig.
szal érdekelne honnan tudod esetleg rajzot vagy segitséget tudsz e nyújtani:)
meg hálálnám ha valaki segitene rá épiteni kell a 12v15A, arra még kap egy tranzisztoros gyújtást és kész, van még egy ilyen tsem vödrökben kb... kicsit hiányos de csak össze lehetne hozni...
várom a segitségetek.
köszi
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

bambi írta:
bg írta:ezt most olvastam.
sokat hallottam a babetta gyújtásról tz-ken. valaki elmagyarázná a lényegét?

"Amennyiben komolyabb energiákat szeretnél a gyújtásra fordítani, javaslom a Babetta gyújtás felaplikálását. Ezzel megoldódna minden elektromos gondod, akksi sem kellene, a lendtömeg is csökkenne, a motor pedig dinamikusabbá válna. Én már találkoztam ilyen megoldással, de sajnos pontos mûszaki leírásom nincs az átalakításról. Viszont aki elkövette, Pallás Attila, tehát bárki, aki tudja elérhetõségét, kérem, tegye közzé, mert sok motoros társunknak tudna segítséget nyújtani! "
Egy pár babetta gyújtást szereétem,és vátozó a teljesítménye,a minõsége miatt.Van amelyiket belehetett rugni,de volt olyan amelyik tolásra indult csak.Mivel hogy versenyzésre lettek használva,nem volt gond,hogy egyeseket tolni kellet.
normális hétköznapi használatra ezek szerint nem jó.
nyilván kizárásos alapon sokat pörög, jobban is megy, de meggyilkolja a motort.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sub-ee! Off topic PM ment!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Ricsi MZ
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.11.18. 04:16
Tartózkodási hely: Lenti

Hozzászólás Szerző: Ricsi MZ »

conus írta:
Ricsi MZ írta: 210-es babetta gyújtása. Van egy alaplap, azon a megszakító, gyújtótekercs + 3 világítótekercs.
Van egy tirisztor 3 kivezetés: test, gyújtótekercs, megszakító. Összekötöd, rá a gyújtókábel, pipa ezt a gyertyára és indíthatsz.
Ennél egyszerûbb szerintem nincs :!:
akkor egyszerû kérdés: képes ez leadni legalább 12V-ot és 10 A -t, kb. 4000 rpm-en? :roll:
Az én gyújtásom 6V 30W-os, és ha jól tudom a többi is 6V-os, úgyhogy szerintem ez 12V-ot nem fog leadni.
Nekem csak 1 elsõ és 1 hátsó világítás van rákötve, ezt simán bírja.
Ha közúti forgalomban akarod használni a mocit, akkor szerintem maradj az eredeti gyújtásnál.

Üdv.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Ricsi MZ írta:
conus írta:207-es vagy 210-es babetta gyújtása? :roll:
210-es babetta gyújtása. Van egy alaplap, azon a megszakító, gyújtótekercs + 3 világítótekercs.
Van egy tirisztor 3 kivezetés: test, gyújtótekercs, megszakító. Összekötöd, rá a gyújtókábel, pipa ezt a gyertyára és indíthatsz.
Ennél egyszerûbb szerintem nincs :!:
akkor egyszerû kérdés: képes ez leadni legalább 12V-ot és 10 A -t, kb. 4000 rpm-en? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Devil írta:azt nemnagyon tudom, hogy mennyi hely van benne, de azt tudom, hogy a ts250be bele lehet fabrikalni
Persze, mert ott van elég hely. De a 125(150)-ösöknél elég passzosan van berakva.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Az a helyzet a gyujtással német barátainknál szabványt alkalmaztak e szerint az:ES125-125-250Ts125-150-250 6v 60w os töltödinamot kapot az ETZ125-150-25012v220w öst kapot tehát csak a két tipus között(Ts-ETZ)van külömbség tipuson belül egyformák.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

bakimate írta:Nem csak nem megy bele, hanem nem fér el benne!
azt nemnagyon tudom, hogy mennyi hely van benne, de azt tudom, hogy a ts250be bele lehet fabrikalni
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Nem csak nem megy bele, hanem nem fér el benne!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

IQBetyar írta:Sziasztok!

Ismét segítséget szeretnék kérni (lehet, hogy már kérdezte elõttem más is, de most nem tudtam utánaolvasni), remélem nem kérdezek oltári nagy hülyeséget...

Szóval, van egy szép kis MZ 125 TS mocim, amin méricskélések sorozatával sikerült megállapítani, hogy a gerjesztõtekercs nem jó (nem nekem, osztály társamnak, Õ ért az elektronikához). Az lenne a kérdésem, hogy ki lehet-e cserélni ezt a részét egy 250-es ETZ-ére (ugyanis egy olyant felajánlott egy barátom, hogy ha fel tudom használni). Tudom, hogy vannak vele bizonyos problémák, pl. hogy ami most van az 6 V-os az ETZ pedig 12, a gyújtás is más, de ha fizikailag menne ez a dolog, akkor a többit is kicserélnénk és akkor szupi 12 V-os lenne, meg nem megszakítós, stb...

Hogyha az ETZ nem megfelelõ, akkor esetleg van-e valakinek "feleslegben" TS állórész potom árárt Budapest közelében?

Elõre is köszönöm a segítséget!

Ádám
az etz generator nem megy bele, at kell alakitani hozza, sok gepmunka van vele!
Avatar
IQBetyar
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.10.11. 19:08

Hozzászólás Szerző: IQBetyar »

Sziasztok!

Ismét segítséget szeretnék kérni (lehet, hogy már kérdezte elõttem más is, de most nem tudtam utánaolvasni), remélem nem kérdezek oltári nagy hülyeséget...

Szóval, van egy szép kis MZ 125 TS mocim, amin méricskélések sorozatával sikerült megállapítani, hogy a gerjesztõtekercs nem jó (nem nekem, osztály társamnak, Õ ért az elektronikához). Az lenne a kérdésem, hogy ki lehet-e cserélni ezt a részét egy 250-es ETZ-ére (ugyanis egy olyant felajánlott egy barátom, hogy ha fel tudom használni). Tudom, hogy vannak vele bizonyos problémák, pl. hogy ami most van az 6 V-os az ETZ pedig 12, a gyújtás is más, de ha fizikailag menne ez a dolog, akkor a többit is kicserélnénk és akkor szupi 12 V-os lenne, meg nem megszakítós, stb...

Hogyha az ETZ nem megfelelõ, akkor esetleg van-e valakinek "feleslegben" TS állórész potom árárt Budapest közelében?

Elõre is köszönöm a segítséget!

Ádám
Üdv.: Ádám
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 32 vendég