Blokk
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Már csak arra tudok gondolni hogy a spirális kiemelő szerkezet egyszerűen beragad, mondjuk túl híg olaj vagy valami kopási hiba miatt, és egyszerűen behúzva marad, bár ez a bowdenen meg a karon egyből látszana.
Amúgy totális a tanácstalanság
Amúgy totális a tanácstalanság
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
Belül is igen, le is vettem a tengelyről hogy jobban szemügyre vegyem, de nem látok hibát rajta.bambi írta:de belül a tengelyen is jó?ThUnDeR írta: Üdv!
darabokra szedtem a kupplungot és minden teljesen jó és szép állapotban volt benne... Inkább találtam volna törött dolgokat és tudnám mi a baja, de semmit nem látok.. Ma melo után megnézem a lánckerék oldalát, ott nem nézelődtem tegnap.
Bambi: A malomkerék is hibátlan állapotban van, nem hiányzik foga!
Köszi a segítséget!
ThUnDeR
ThUnDeR
Re: Blokk
de belül a tengelyen is jó?ThUnDeR írta:Üdv!Alfa írta:ThUnDeR: nem lepne meg ha a lamellákat darabokban találnád, a fémet jól megkékülve felpuhulva, a parafát meg simán forgács formájában Sokmindent okozhat a nem megfelelő kenés, főleg 1 év alatt, és minden motor más, lehet hogy az egyik kibírja, de a másik nem...
Az meg érdekes hogy melegen ragad a kuplung, mert az olaj viszkozitása a meleg hatására csökken, tehát ha valamikor ragad, akkor igazából hidegen kéne neki...
Ha pedig forog a lánckerék, akkor fellélegezhetsz, a váltó nem adta be a kulcsot
darabokra szedtem a kupplungot és minden teljesen jó és szép állapotban volt benne... Inkább találtam volna törött dolgokat és tudnám mi a baja, de semmit nem látok.. Ma melo után megnézem a lánckerék oldalát, ott nem nézelődtem tegnap.
Bambi: A malomkerék is hibátlan állapotban van, nem hiányzik foga!
Köszi a segítséget!
ThUnDeR
Re: Blokk
Üdv!Alfa írta:ThUnDeR: nem lepne meg ha a lamellákat darabokban találnád, a fémet jól megkékülve felpuhulva, a parafát meg simán forgács formájában Sokmindent okozhat a nem megfelelő kenés, főleg 1 év alatt, és minden motor más, lehet hogy az egyik kibírja, de a másik nem...
Az meg érdekes hogy melegen ragad a kuplung, mert az olaj viszkozitása a meleg hatására csökken, tehát ha valamikor ragad, akkor igazából hidegen kéne neki...
Ha pedig forog a lánckerék, akkor fellélegezhetsz, a váltó nem adta be a kulcsot
darabokra szedtem a kupplungot és minden teljesen jó és szép állapotban volt benne... Inkább találtam volna törött dolgokat és tudnám mi a baja, de semmit nem látok.. Ma melo után megnézem a lánckerék oldalát, ott nem nézelődtem tegnap.
Bambi: A malomkerék is hibátlan állapotban van, nem hiányzik foga!
Köszi a segítséget!
ThUnDeR
Re: ETZ 250 kupplung problem!!!
A malomkerék bordáit is megnézted?ThUnDeR írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a hétvégén elővettem a gépet /ETZ 250/ szombaton beletettem 20km-t gondd nélkül, viszont vasárnap menet közben valamiért eltünt a kupplungom, a motor forog, váltogatni is tudok sebességet, de nem kapcsolja össze a kupplung a váltót a főtengellyel. Először azt hittem leforgott a kupplung, de szétszedés után konstatáltam hogy nem, szépen a helyén volt, leszedtem, összeraktam, de a hiba nem múlt el.. Az utca végéig nem jutottam vele..
A váltóban 10-40-es diesel olaj van, corában vettem, foglalmam sincs miféle lónyál, de a tavalyi évet végig ilyennel nyomtam, nem volt vele gondom. Bár az állaga "érdekes"
Ha valaki tapasztalt már ilyet, az ossza meg velem pls, mert nagyon kéne a motor, de így használhatatlan...
Kupplung lamella nem kophat el egyik napról a másikra nem?!?! Ezért is gyanaxok inkább az olajra, mert télen lecseréltem újra, de olyanra mint a tavalyi.
Köszi előre is a segítséget!
ThUnDeR
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ThUnDeR: nem lepne meg ha a lamellákat darabokban találnád, a fémet jól megkékülve felpuhulva, a parafát meg simán forgács formájában Sokmindent okozhat a nem megfelelő kenés, főleg 1 év alatt, és minden motor más, lehet hogy az egyik kibírja, de a másik nem...
Az meg érdekes hogy melegen ragad a kuplung, mert az olaj viszkozitása a meleg hatására csökken, tehát ha valamikor ragad, akkor igazából hidegen kéne neki...
Ha pedig forog a lánckerék, akkor fellélegezhetsz, a váltó nem adta be a kulcsot
Az meg érdekes hogy melegen ragad a kuplung, mert az olaj viszkozitása a meleg hatására csökken, tehát ha valamikor ragad, akkor igazából hidegen kéne neki...
Ha pedig forog a lánckerék, akkor fellélegezhetsz, a váltó nem adta be a kulcsot
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
Nha végül is meg találtam igy szétszedés után a hiba okát.
Anyi a lényeg hogy a kényszer pályán lévö nut amibe csatlakozik a görgös reteszelö ugyebár azt egy csavar tartja, nha most ö ugy gondolta hogy ö szeretne kicsavarodni, és igy a reteszelö is elhagyta a helyét és a rugó sem volt bent a helyén.
Anyi a lényeg hogy ugyebár nállam a 3. sebeség hajtot-Z22 és az ellen kerék a Z24-es az vadi new és hát a többi sebesség fogaskereke már lassan szerintem 20 éve jóba vannak és igy össze is nöttek, de a 3. sebeség az new és ezért az nem maradt bent.
Hát enyi.
Kicsit meg lepö de idegesitö, hogy 3. szora szedem szét a blokkot 1 hónapon belül, mert mindig vallami kitalálja hogy föladja nekem, pedig direkt a minöségibbet veszem belle.
Üdv:
Berci
Anyi a lényeg hogy a kényszer pályán lévö nut amibe csatlakozik a görgös reteszelö ugyebár azt egy csavar tartja, nha most ö ugy gondolta hogy ö szeretne kicsavarodni, és igy a reteszelö is elhagyta a helyét és a rugó sem volt bent a helyén.
Anyi a lényeg hogy ugyebár nállam a 3. sebeség hajtot-Z22 és az ellen kerék a Z24-es az vadi new és hát a többi sebesség fogaskereke már lassan szerintem 20 éve jóba vannak és igy össze is nöttek, de a 3. sebeség az new és ezért az nem maradt bent.
Hát enyi.
Kicsit meg lepö de idegesitö, hogy 3. szora szedem szét a blokkot 1 hónapon belül, mert mindig vallami kitalálja hogy föladja nekem, pedig direkt a minöségibbet veszem belle.
Üdv:
Berci
Re: Blokk
ÜdvAlfa írta:Nekem amikor tanultam motorozni ETZ-t pontosan ugyanez a probléma jött elő az autósiskola mocijával. Váltogathattam, kattant is vette is a sebességet, de mégis olyan volt mintha minden fokozat üres lenne.
Utána megjavították, és azt mondta az oktató hogy a kuplungkosár adta meg magát (bár 150es volt, más kuplung, de hátha segít).
De egy tipp: vedd le a deknit, forgasd meg kézzel (csavarhúzóval, fogóval, mindegy) a primer hajtás nagykerekét, amikor 1 esbe (2,3,4 stb tökmind1) rakod. Ha forog a szekunderlánc kiskereke, akkor csak a kuplung lehet, ha nincs fogaskerék széthullás, mert egyszerűen más nincs a főtengely és a primer hajtás között. attól függetlenül hogy kintről jónak nézett ki. Ha nem forog, akkor a váltó, bár ezt nem hiszem.
10w 40 es diesel motorolaj meg nem olajban úszó kuplungos hajtóműbe való én úgy tudom...
Köszi a hsz-t, szétszedtem ismét mindent, de így "lassan" tekerve minden OK-nak tűnik, látszólag a kupplung sem csúszik, de a biztonság kedvéért darabokra szedtem azt is és lemostam róla az olajat. Asszem menek és veszek bele rendes hajtóműolajat, de azzal sem túl jó a tapasztalataim, tavaly azzal nagyon ragadt a váltó melegen..
Majd beszámolok az eredményről:)
ThUnDeR
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem amikor tanultam motorozni ETZ-t pontosan ugyanez a probléma jött elő az autósiskola mocijával. Váltogathattam, kattant is vette is a sebességet, de mégis olyan volt mintha minden fokozat üres lenne.
Utána megjavították, és azt mondta az oktató hogy a kuplungkosár adta meg magát (bár 150es volt, más kuplung, de hátha segít).
De egy tipp: vedd le a deknit, forgasd meg kézzel (csavarhúzóval, fogóval, mindegy) a primer hajtás nagykerekét, amikor 1 esbe (2,3,4 stb tökmind1) rakod. Ha forog a szekunderlánc kiskereke, akkor csak a kuplung lehet, ha nincs fogaskerék széthullás, mert egyszerűen más nincs a főtengely és a primer hajtás között. attól függetlenül hogy kintről jónak nézett ki. Ha nem forog, akkor a váltó, bár ezt nem hiszem.
10w 40 es diesel motorolaj meg nem olajban úszó kuplungos hajtóműbe való én úgy tudom...
Utána megjavították, és azt mondta az oktató hogy a kuplungkosár adta meg magát (bár 150es volt, más kuplung, de hátha segít).
De egy tipp: vedd le a deknit, forgasd meg kézzel (csavarhúzóval, fogóval, mindegy) a primer hajtás nagykerekét, amikor 1 esbe (2,3,4 stb tökmind1) rakod. Ha forog a szekunderlánc kiskereke, akkor csak a kuplung lehet, ha nincs fogaskerék széthullás, mert egyszerűen más nincs a főtengely és a primer hajtás között. attól függetlenül hogy kintről jónak nézett ki. Ha nem forog, akkor a váltó, bár ezt nem hiszem.
10w 40 es diesel motorolaj meg nem olajban úszó kuplungos hajtóműbe való én úgy tudom...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
ETZ 250 kupplung problem!!!
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a hétvégén elővettem a gépet /ETZ 250/ szombaton beletettem 20km-t gondd nélkül, viszont vasárnap menet közben valamiért eltünt a kupplungom, a motor forog, váltogatni is tudok sebességet, de nem kapcsolja össze a kupplung a váltót a főtengellyel. Először azt hittem leforgott a kupplung, de szétszedés után konstatáltam hogy nem, szépen a helyén volt, leszedtem, összeraktam, de a hiba nem múlt el.. Az utca végéig nem jutottam vele..
A váltóban 10-40-es diesel olaj van, corában vettem, foglalmam sincs miféle lónyál, de a tavalyi évet végig ilyennel nyomtam, nem volt vele gondom. Bár az állaga "érdekes"
Ha valaki tapasztalt már ilyet, az ossza meg velem pls, mert nagyon kéne a motor, de így használhatatlan...
Kupplung lamella nem kophat el egyik napról a másikra nem?!?! Ezért is gyanaxok inkább az olajra, mert télen lecseréltem újra, de olyanra mint a tavalyi.
Köszi előre is a segítséget!
ThUnDeR
Olyan problémám lenne, hogy a hétvégén elővettem a gépet /ETZ 250/ szombaton beletettem 20km-t gondd nélkül, viszont vasárnap menet közben valamiért eltünt a kupplungom, a motor forog, váltogatni is tudok sebességet, de nem kapcsolja össze a kupplung a váltót a főtengellyel. Először azt hittem leforgott a kupplung, de szétszedés után konstatáltam hogy nem, szépen a helyén volt, leszedtem, összeraktam, de a hiba nem múlt el.. Az utca végéig nem jutottam vele..
A váltóban 10-40-es diesel olaj van, corában vettem, foglalmam sincs miféle lónyál, de a tavalyi évet végig ilyennel nyomtam, nem volt vele gondom. Bár az állaga "érdekes"
Ha valaki tapasztalt már ilyet, az ossza meg velem pls, mert nagyon kéne a motor, de így használhatatlan...
Kupplung lamella nem kophat el egyik napról a másikra nem?!?! Ezért is gyanaxok inkább az olajra, mert télen lecseréltem újra, de olyanra mint a tavalyi.
Köszi előre is a segítséget!
ThUnDeR
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re:
Hulla jó "kék színű"! Arra nem gondoltál hogy a csapágyakat gyárilag zsírozzák és hát hogy is mondjam lehet az mászott ki rajta. Ilyen nekem is jött kifelé a "de"generátor oldalon aztán abbamaradt. a blokkba van 2000km és semmi szivárgás semmi fekete retyó. Amúgy nekem volt olyan problema hogy a fordulatszám mérő tengely ami a forgattyúsházban van furatolva és nem vak furat tehát a kuplungnál levő teret összeköti a konkrétan a forgattyú térrel. Tehát ez a kis csap amin a fogaskerék csücsült a végén a zééééger gyürüvel ki be csuszkált és hajtóműolaj került oda ahova nem lett volna szabad na nekem akkor is fekete retyó volt a dugattyún is meg a szimeringnél is. Én frankón megoldottam tengely ki menetmetsző és belehajtottam egy csavart ami nem lóg túl mert abból csúnya világ lett volna belőle. Nincs redva nincs piszok nincs fordulatszámmérés! Látjátok kemény vagyok de igazságosconus írta:gyertya: eredeti német isolator 260°C-os hõértékû
gyújtás: felsõ holtpont elõtt 2,5mm-el
légszûrõ: zsír új
karbi: összes fúvóka, tû kicserélve, tû 1 rovátkával feljebb téve a bejáratás idejére
tömítések kicserélve mindenhol, nem engednek
kipuff rendszer kiégetve
szimering: barna színû viton anyagú, duplaajkú
2t olaj: teljesen szintetikus, prosint márkájú, kék színû
olyan mintha grafitpor lenne...
Re: Blokk
jól raktad össze,külömben nem váltana sehogy.szét kell szedni,és átnézni a váltó hézagolásokat,és a mozgását hogy hol nem vált rendesen be a helyére,vagyis mi akadályozza.BeG írta:Bambi az lehetséges, hogy az egyik léptetö villát forditva avagy megcserélve raktam be?
Mert nézem a régi váltomat meg a fényképeket és lehet hogy fel lett cserélve a két szélsö léptetö villa, és nem akad be teljesen a 3.gang meg azért is gyanakaszom mert nagyon nagyot katan az 1.gang amikor berakom.
Esetleg nem tudnál nekem ehez némi infot nyujtani hogy melyik léptetö villa követi a másikat, vagy a legjobb lenne ha tudnál nekem egy öszerakot léptetövilla képet küldeni ami rá van helyezve a kényszerpályára.
Elöre is köszönöm.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
Nandor!
nekem 150-es ETZ-m van, de én is inkább jó állapotú bontott cuccokat szoktam csapdázni, mert hiába van szinte minden hozzá, az utángyártott alkatrészek nagy része borzasztóan silány minőségű és/vagy pontatlan ahogy zsakfos bajtárs mondta
ui: én pl. a héten megyek vissza a mofakerbe balhézni, h a súber amit adtak fél mm-el kisebb átmérőjű, mint a gyári kopott!
nekem 150-es ETZ-m van, de én is inkább jó állapotú bontott cuccokat szoktam csapdázni, mert hiába van szinte minden hozzá, az utángyártott alkatrészek nagy része borzasztóan silány minőségű és/vagy pontatlan ahogy zsakfos bajtárs mondta
ui: én pl. a héten megyek vissza a mofakerbe balhézni, h a súber amit adtak fél mm-el kisebb átmérőjű, mint a gyári kopott!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
Bambi az lehetséges, hogy az egyik léptetö villát forditva avagy megcserélve raktam be?
Mert nézem a régi váltomat meg a fényképeket és lehet hogy fel lett cserélve a két szélsö léptetö villa, és nem akad be teljesen a 3.gang meg azért is gyanakaszom mert nagyon nagyot katan az 1.gang amikor berakom.
Esetleg nem tudnál nekem ehez némi infot nyujtani hogy melyik léptetö villa követi a másikat, vagy a legjobb lenne ha tudnál nekem egy öszerakot léptetövilla képet küldeni ami rá van helyezve a kényszerpályára.
Elöre is köszönöm.
Mert nézem a régi váltomat meg a fényképeket és lehet hogy fel lett cserélve a két szélsö léptetö villa, és nem akad be teljesen a 3.gang meg azért is gyanakaszom mert nagyon nagyot katan az 1.gang amikor berakom.
Esetleg nem tudnál nekem ehez némi infot nyujtani hogy melyik léptetö villa követi a másikat, vagy a legjobb lenne ha tudnál nekem egy öszerakot léptetövilla képet küldeni ami rá van helyezve a kényszerpályára.
Elöre is köszönöm.
Re: Blokk
Így van a dobban hogy mozog a léptető,és a népiesenek mondot tésztavágo nem feszül,vagy a hengetömböt mozgató váltókarnem mindíg akad be a következő fokozat indításáhozBeG írta:Hogyha sportosan váltok semi probléma tökéletes mind1ik sebeség csak ha megyek a forgalomban és 3.ban tötyögök és mondjuk lassit a sor elötem és én is vissza veszem a kezem a gáz karrol és egyáltalán nem huzzok neki semit, és utána amikor meghuzzom a gázkart van hogy kb mind 2. esetben üresben van és csak bög a motor de nem megy egy picit meg pöckölöm a váltót és már ben is van a 3. gangban.
igy tudom pontosan meg határozni a hiba okát.
A beléptetö rendszer alat érted a kényszer pályát? azt a nagy tömböt amiben van egy csomo járat?
A dob alat melyik alakatrészet érted?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nekem Ts250/1-em van.Az Etz250-nel sok közös alkatrésze van.
Viszont vannak olyan alkatrészek amiket új állapotban egyszerűen lehetetlen beszerezni.Használtan meg ki kell fogni börzén vagy hirdetésekben.Ha mégis van boltban új,az tuti utángyártott,ami vagy anyagában rossz vagy méretpontatlan.Jó pár példát tudnék saját tapasztalatból.A börzéken meg nagyon ki kell fogni.Annyi rozsdás ,szakadt szar alkatrész mint ami ezeken a börzéken van,az szinte csúcs.
Egy biztos.
Az Etz-hez sokkal jobb az alkatrész utánpótlás.Még donor gépet is sokkal jobban lehet szerezni.Na jó ez természetesen a korából is adódik.
Trophy-m nekem nem volt sosem,de szerintem akkor jársz jól ha mindjárt 2 gépet veszel.Vagy eleve jó állapotban levőt.Amit egyből használni tudsz és nem azzal kezdeni hogy rögtön alkatrész után kajtatni.
Viszont vannak olyan alkatrészek amiket új állapotban egyszerűen lehetetlen beszerezni.Használtan meg ki kell fogni börzén vagy hirdetésekben.Ha mégis van boltban új,az tuti utángyártott,ami vagy anyagában rossz vagy méretpontatlan.Jó pár példát tudnék saját tapasztalatból.A börzéken meg nagyon ki kell fogni.Annyi rozsdás ,szakadt szar alkatrész mint ami ezeken a börzéken van,az szinte csúcs.
Egy biztos.
Az Etz-hez sokkal jobb az alkatrész utánpótlás.Még donor gépet is sokkal jobban lehet szerezni.Na jó ez természetesen a korából is adódik.
Trophy-m nekem nem volt sosem,de szerintem akkor jársz jól ha mindjárt 2 gépet veszel.Vagy eleve jó állapotban levőt.Amit egyből használni tudsz és nem azzal kezdeni hogy rögtön alkatrész után kajtatni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Sziasztok
/lehet, hogy ez a téma nem ide való de nem találtam tanácsok toicot, ezért előre is elnézést kérek/
Még új vagyok az oldalon de hellyel-közzel 15 éve motorozok különböző motorokkal, leginkább MZ-vel. Idén elhatároztam, hogy hosszabb kihagyás után vásárolok is egyet, /mellyel ha minden jól megy túrákra is szeretnék járni/ viszont mivel eddig csak ETZ-im voltak úgy gondoltam, hogy most a régebbi típusok közül választok /es, ts/.
Na itt jönne a kérdésem:
-Mivel nem nagyon van tapasztalatom a veterán motorok körében /de nagyon szeretem őket/ nem tudom igazából, hogy az alkatrész ellátás mennyire megoldható.
ETZ-hez csak-csak találtam alkatrészt ami talán a ts-hez is jó /legalábbis azt hiszem mert az jobban hasonlít rá/ viszont a Trophy-hoz /na ez áll közelebb a szívemhez/ nem találtam ill. nem tudom, hogy az ETZ-hez való mennyire jó hozzá. Természetesen itt a kopó alkatrészekre gondolok /lánc, lánckerék motor alkatrészek, fékpofa stb./ ill. az elektromosokra.
-A második kérdésem az lenne, hogy vásárláskor mire ügyeljek pl. egy Trophy esetében.
A válaszokat és a tanácsokat előre is köszönöm.
Motoros üdvözlettel: Nándor
/lehet, hogy ez a téma nem ide való de nem találtam tanácsok toicot, ezért előre is elnézést kérek/
Még új vagyok az oldalon de hellyel-közzel 15 éve motorozok különböző motorokkal, leginkább MZ-vel. Idén elhatároztam, hogy hosszabb kihagyás után vásárolok is egyet, /mellyel ha minden jól megy túrákra is szeretnék járni/ viszont mivel eddig csak ETZ-im voltak úgy gondoltam, hogy most a régebbi típusok közül választok /es, ts/.
Na itt jönne a kérdésem:
-Mivel nem nagyon van tapasztalatom a veterán motorok körében /de nagyon szeretem őket/ nem tudom igazából, hogy az alkatrész ellátás mennyire megoldható.
ETZ-hez csak-csak találtam alkatrészt ami talán a ts-hez is jó /legalábbis azt hiszem mert az jobban hasonlít rá/ viszont a Trophy-hoz /na ez áll közelebb a szívemhez/ nem találtam ill. nem tudom, hogy az ETZ-hez való mennyire jó hozzá. Természetesen itt a kopó alkatrészekre gondolok /lánc, lánckerék motor alkatrészek, fékpofa stb./ ill. az elektromosokra.
-A második kérdésem az lenne, hogy vásárláskor mire ügyeljek pl. egy Trophy esetében.
A válaszokat és a tanácsokat előre is köszönöm.
Motoros üdvözlettel: Nándor
Re: Blokk
Hogyha sportosan váltok semi probléma tökéletes mind1ik sebeség csak ha megyek a forgalomban és 3.ban tötyögök és mondjuk lassit a sor elötem és én is vissza veszem a kezem a gáz karrol és egyáltalán nem huzzok neki semit, és utána amikor meghuzzom a gázkart van hogy kb mind 2. esetben üresben van és csak bög a motor de nem megy egy picit meg pöckölöm a váltót és már ben is van a 3. gangban.
igy tudom pontosan meg határozni a hiba okát.
A beléptetö rendszer alat érted a kényszer pályát? azt a nagy tömböt amiben van egy csomo járat?
A dob alat melyik alakatrészet érted?
igy tudom pontosan meg határozni a hiba okát.
A beléptetö rendszer alat érted a kényszer pályát? azt a nagy tömböt amiben van egy csomo járat?
A dob alat melyik alakatrészet érted?
Re: Blokk
A beléptető rendszerben lehet a hiba,ha nem veszi egyből.Lehet hogy szorul a dob,vagy a váltókar nem húz eleget,mert a húzóél elvan kopva.vagy kicsit keresztben ál a villa a vogaskerékben.sok apróság lehet,ami azt az a kb egy mm-t nem teszi be a helyére.BeG írta:Igen a 3. gangnak a reteszelö kereke az a Z22 az ellen kereke a Z24-es.
Szóval párban cseréltem.
Re: Blokk
a golyó csak az üresett pozicionáljanyakas írta:A golyo a forgodobot pozicionalja,egyuttesen a kuplung oldalon levo gorgos reteszelovel! A harmadik
fokozati fogaskerekeket parban kell cserelni /kapcsolodofogaskerek/es leptetovilla!
A lepteto villa csak a fogaskerek fokozat betolasara hasznal.
Re: Blokk
Igen a 3. gangnak a reteszelö kereke az a Z22 az ellen kereke a Z24-es.
Szóval párban cseréltem.
Szóval párban cseréltem.
Re: Blokk
ja és a reteszelö is ujj.
Re: Blokk
New dolgok a váltóban:
Léptetövilla.
Golyo
Rugó
csavar
Z22
Z24
ezek most mind ujjak, még is ha nem folyamatosan huzok neki gázt hanem el engedem a gázkart, akkor kiveszi sebbeségböl, de csak egy picit kel meg pöckölnöm a váltó kart hogy ismét 3. gangban legyen.
Léptetövilla.
Golyo
Rugó
csavar
Z22
Z24
ezek most mind ujjak, még is ha nem folyamatosan huzok neki gázt hanem el engedem a gázkart, akkor kiveszi sebbeségböl, de csak egy picit kel meg pöckölnöm a váltó kart hogy ismét 3. gangban legyen.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
A golyo a forgodobot pozicionalja,egyuttesen a kuplung oldalon levo gorgos reteszelovel! A harmadik
fokozati fogaskerekeket parban kell cserelni /kapcsolodofogaskerek/es leptetovilla!
A lepteto villa csak a fogaskerek fokozat betolasara hasznal.
fokozati fogaskerekeket parban kell cserelni /kapcsolodofogaskerek/es leptetovilla!
A lepteto villa csak a fogaskerek fokozat betolasara hasznal.
Re: Blokk
Hello.
Akkor ö kivel van vagy mi a lényege?
Vagy melyik sebeséget tartja meg?
Ez egy etz mz 250 deluxe?
Vagy mire szolgál?
Elöre is köszi.
Akkor ö kivel van vagy mi a lényege?
Vagy melyik sebeséget tartja meg?
Ez egy etz mz 250 deluxe?
Vagy mire szolgál?
Elöre is köszi.
Re: Blokk
A golyónak nincs köze a harmadik sebességhez.
Re: Blokk
Sziasztok, jóestét.
Nem tudom hogy hova írjam ezért ide írom mert ehez van a legközelebb :-)
Lenne egy oylan jellegü kérdésem, hogy a váltónál ami csavar és a bene lévö rugó és annak a tetején lévö golyo amikor találkozik a kényszer pályával akkor a 3. gangban vagyok?
Mert most szerváltam be vadi new 3. (z22, z24 fogaskereket ) sebeséget ( jópénzért ) a kényszer pálya a régi a golyo a rugó és a csavar az új és még is olyat csinál a motor hogy megyek velle 3. ban és eleresztem a gázkart és csak gurulok és amikor meg huzom a gáz kart akkor már nincs 3. ban de viszont nem recseget se nem ropogot hogy ö ki ugrott a helyéröl, hanem egy picit meg kell pöckölnöm a váltót és már bent is van a helyén.
Kinek mi a véleménye? Mi csinálhatja ezt?
Elöre is köszi.
Nem tudom hogy hova írjam ezért ide írom mert ehez van a legközelebb :-)
Lenne egy oylan jellegü kérdésem, hogy a váltónál ami csavar és a bene lévö rugó és annak a tetején lévö golyo amikor találkozik a kényszer pályával akkor a 3. gangban vagyok?
Mert most szerváltam be vadi new 3. (z22, z24 fogaskereket ) sebeséget ( jópénzért ) a kényszer pálya a régi a golyo a rugó és a csavar az új és még is olyat csinál a motor hogy megyek velle 3. ban és eleresztem a gázkart és csak gurulok és amikor meg huzom a gáz kart akkor már nincs 3. ban de viszont nem recseget se nem ropogot hogy ö ki ugrott a helyéröl, hanem egy picit meg kell pöckölnöm a váltót és már bent is van a helyén.
Kinek mi a véleménye? Mi csinálhatja ezt?
Elöre is köszi.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Az a por (ha por) akkor lehet vas, vagy alumínium.
Vas: Mágnest bele (ha még van belõle), meglátod hogy feltapad-e rá
Alu: Minél többet gyûjts össze, szárítsd ki úgy hogy a benne levõ por egy helyre kerüljön, majd cseppents rá egy apró csepp közönséges háztartási sósavat. Elég intenzíven fog pezsegni.
Ha nem vonzza a mágnes és nem pezseg, akkor ötletem sincs, gondolom közönséges kosz vagy pernye nem lehet, felújításkor ki lett rendesen mosva a blokk. Azért egy gyertyakép nem árt, ha fekete akkor mégis lehet olaj égésébõl adódó pernye, ez maga után vonja hogy selejt a kuplung oldani szimmering. Volt már rá példa hogy belerakta az ember fia, aztán 100 km után már köszönte...
Vas: Mágnest bele (ha még van belõle), meglátod hogy feltapad-e rá
Alu: Minél többet gyûjts össze, szárítsd ki úgy hogy a benne levõ por egy helyre kerüljön, majd cseppents rá egy apró csepp közönséges háztartási sósavat. Elég intenzíven fog pezsegni.
Ha nem vonzza a mágnes és nem pezseg, akkor ötletem sincs, gondolom közönséges kosz vagy pernye nem lehet, felújításkor ki lett rendesen mosva a blokk. Azért egy gyertyakép nem árt, ha fekete akkor mégis lehet olaj égésébõl adódó pernye, ez maga után vonja hogy selejt a kuplung oldani szimmering. Volt már rá példa hogy belerakta az ember fia, aztán 100 km után már köszönte...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
killer!
igen én raktam össze... de szó sincs grafitos zsírról
kérdésedre viszont nem tudom h mi a válasz
igen én raktam össze... de szó sincs grafitos zsírról
kérdésedre viszont nem tudom h mi a válasz
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
conus!
Te raktad össze a blokkot? Mert arra gondoltam, hogy esetleg összeszerelés közben átkenték zsírral a csapágyat vagy szimeringet és lehet véletlenül grafitos zsír lett
Bár nem túl valószínû sztem.
Ha már itt vagyok ide is feldobom a kérdést:
Lenne egy olyan problémám, hogy ha kihuzatom a motort 4. ben 90-ig és onnan 5 be, akkor 5. ben nem hajlandó tovább gyorsulni. De ha 70 körül elváltom, akkor szépen elmegy akár 110-ig. Gondolom ez melegedési probléma, de lehet ezzel v.mit kezdeni, vagy ez így normális?
Egyébként 150-es tz-rõl van szó.
Ha valakinek van ötlete kérem írja le. Elõre is köszi!
Te raktad össze a blokkot? Mert arra gondoltam, hogy esetleg összeszerelés közben átkenték zsírral a csapágyat vagy szimeringet és lehet véletlenül grafitos zsír lett
Bár nem túl valószínû sztem.
Ha már itt vagyok ide is feldobom a kérdést:
Lenne egy olyan problémám, hogy ha kihuzatom a motort 4. ben 90-ig és onnan 5 be, akkor 5. ben nem hajlandó tovább gyorsulni. De ha 70 körül elváltom, akkor szépen elmegy akár 110-ig. Gondolom ez melegedési probléma, de lehet ezzel v.mit kezdeni, vagy ez így normális?
Egyébként 150-es tz-rõl van szó.
Ha valakinek van ötlete kérem írja le. Elõre is köszi!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
gyertya: eredeti német isolator 260°C-os hõértékû
gyújtás: felsõ holtpont elõtt 2,5mm-el
légszûrõ: zsír új
karbi: összes fúvóka, tû kicserélve, tû 1 rovátkával feljebb téve a bejáratás idejére
tömítések kicserélve mindenhol, nem engednek
kipuff rendszer kiégetve
szimering: barna színû viton anyagú, duplaajkú
2t olaj: teljesen szintetikus, prosint márkájú, kék színû
olyan mintha grafitpor lenne...
gyújtás: felsõ holtpont elõtt 2,5mm-el
légszûrõ: zsír új
karbi: összes fúvóka, tû kicserélve, tû 1 rovátkával feljebb téve a bejáratás idejére
tömítések kicserélve mindenhol, nem engednek
kipuff rendszer kiégetve
szimering: barna színû viton anyagú, duplaajkú
2t olaj: teljesen szintetikus, prosint márkájú, kék színû
olyan mintha grafitpor lenne...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Megtudod allapitani pontosan a trutyi eredetet? Milyen tipusu szimeringet hasznaltal? Ez a trutyi fugg a gyujtas pontos beallitasatol,karbulator beallitasatol,legszuro tipusatol,es akipufogo eltomitettsegetol,ez a feketeseg nem szarmazhat a dugotol . apropo! gyertya,hoerteke fontos, ezekutan probalj kovetkeztetni a hibara ,hallani kellene a motor jarasat Az sokat elarul
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
a képeken látható fekete trutymó mibõl származhat? 600km van a blokkban, összerakás elõtt minden szépen ki volt tisztítva. viszont a dugattyú szoknyáján is ugyanez a dzsuva volt, elképzelhetõ h a szutyok berta dugattyúnak köszönhetõ ez?
valamint arra is kíváncsi vagyok h ki törölte ki az elõzõ hsz-at.
valamint arra is kíváncsi vagyok h ki törölte ki az elõzõ hsz-at.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Sziasztok!
Van egy fontos kérdésem, mert segítségre lenne szükségem.
A motorblokkomban minen új szimering, csapágy minden, új dugó + fúrás, és ahogy kipucoltam a karbit utána álligattam az alapjáratot és észrevettem, hogy 3500-4500 fordulaton néha koppan a hegerben szerintem a dugattyú, de nem biztos.
Várnám az ötleteket, hogy mi lehet a probléma forrása!
Van egy fontos kérdésem, mert segítségre lenne szükségem.
A motorblokkomban minen új szimering, csapágy minden, új dugó + fúrás, és ahogy kipucoltam a karbit utána álligattam az alapjáratot és észrevettem, hogy 3500-4500 fordulaton néha koppan a hegerben szerintem a dugattyú, de nem biztos.
Várnám az ötleteket, hogy mi lehet a probléma forrása!
- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
Igyvan! támogatom! Viszont ne nagyon túlozd el az olajozását! A szétrepülõ olajesõ megkeni a harisnyád :DDD igen kellemetlen mikor megy az ember orrába szájába isbambi írta:egy kört az udvaron simán elviselKILL3R etz írta:Köszi conus!
Azért ez a dekli nélküli dolog nem hiszem hogy használ a váltónak... Ekkora terhetésváltást olaj nélkül
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Valószínûleg keveset kap, mert amikor én letakartam a légszûrõ egy részét, megoldódott 90%ban. Így csökken a teljesítmény picit. Tût kéne inkább lejjebb tenni, úgy még nõne is, csak többet enne. Van pár megoldási javaslat, de sajnos semmi sincs ingyen...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Kis gáznál vannak még kihagyásaim meg pici rángatás, de már sokat fejlõdött Babra munka ezt beállítani, és ha 15 fokkal melegebb lesz, lehet újrakezdeni
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Hell: Direktszûrõt használok már egy ideje, ha a szigszalagra gondolsz rajta az nem gyári Bambi mesterrel megbeszéltek alapján szûkítem a levegõ átömlési keresztmetszetet, hogy éppen stimmeljen a fúvókához. Aztán majd ha megvan a jó, megcsinálom a letakarást vékony alulemezbõl. Sokkal tágabb határok között kalibrálható mint a gyári légszûrõrendszer, hátránya hogy a környezetre is érzékenyebb, lényegében ennyi.
A légszûrõház helyén bent meg egy pvcbõl "kifalazott" csomagtartó van, csak sajna az idom elõtt kezdtem el, és mivel ezzel már nem lehet olyan könnyen levenni a deknit, félbe is maradt
A légszûrõház helyén bent meg egy pvcbõl "kifalazott" csomagtartó van, csak sajna az idom elõtt kezdtem el, és mivel ezzel már nem lehet olyan könnyen levenni a deknit, félbe is maradt
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Hétfõn megcisnálom az új vidit, sõt lehet hogy már holnap.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Mi is gondoltunk erre de megnéztük és minimális volt. Valami zavar van az erõben de nem jövünk rá hol. Ezt a szezont még megpróbálom végigvinni aztán úgyis itt a teljes motorgenerál idelye. Ha nem jön össze kihuzni akkor cumi van...conus írta:hell!
igaz én nem vagyok egy 250-es ETZ guru, de valami eszembe jutott: a kuplungfogaskerekeinek mekkora a holtjátéka? mert nekem simsonnál volt ugyanez, nem tudtam én sem h mi a rák, és amikor kicseréltük mind2 fogaskereket, elmúlt.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hell!
igaz én nem vagyok egy 250-es ETZ guru, de valami eszembe jutott: a kuplungfogaskerekeinek mekkora a holtjátéka? mert nekem simsonnál volt ugyanez, nem tudtam én sem h mi a rák, és amikor kicseréltük mind2 fogaskereket, elmúlt.
igaz én nem vagyok egy 250-es ETZ guru, de valami eszembe jutott: a kuplungfogaskerekeinek mekkora a holtjátéka? mert nekem simsonnál volt ugyanez, nem tudtam én sem h mi a rák, és amikor kicseréltük mind2 fogaskereket, elmúlt.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Jaja nagyon jó hang és marhára egyben szó (csak új még )l! Anyival lehetett volna másabb hogy csak a kuplung felõl álsz (néha eltávolodsz majd közelítesz hozzá) a kamerával és behúzod a kuplungot és kiengeded! Úgy tökéletesen hallatszódna az amire kíváncsi lettem volna. De azért köszönöm! Ha ráérsz és lesz kedved új kisvideót készíteni persze nagy örömmel fogadnám! De az eddigiebõl úgy tûnik nem olyan nagy a baj mint gondoltam.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég