Blokk
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Köszi
Nem győztem olvasni, de asszem akkor abban maradok, hogy marad a /1-esem ilyennek,
ahogy az isten megteremtette. Köszi a bő választ, minden világos.
Akkor a lényeg:TS 250/1 a király. Csak vicc volt. A többi is jó, bár nekem csak ilyen volt.
Csá.
ahogy az isten megteremtette. Köszi a bő választ, minden világos.
Akkor a lényeg:TS 250/1 a király. Csak vicc volt. A többi is jó, bár nekem csak ilyen volt.
Csá.
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
Re: Blokk
Jarumasz!
a trabi lökete 73mm. azért az közel se 65. a trabi második túlmérettel(73mm) éri el a "négyzetességet", míg az MZ alapméreten is már 4mm-el túl van ezen. szóval rövid löketű. a rövid löketű motor magasabb üzemi fordulatot kedvel, és a hatásfoka rosszabb(többet zabál)
ebből kifolyólag én személy szerint az életbe nem csinálnék nagyobb furatút a nagy MZ-ből... így is már rövid löketű gép. a hatásfok ocsmánymód romlik, fogyasztás nő, az eredmény meg nem olyan húú de nagy szám. a trabi dugattyú meg egy elég hitvány tuning.(alapból csak 2-4 túlmérettel nagyobb mint a legnagyobb MZ). egészen más a dugattyútető rádiusza, mint ami az MZ égéstérhez passzol, mások a dugattyú egyéb méretei is. nem véletlen TRABANT dugattyú. NEM való MZ-be! egy jól megcsinált itt ott elsimított 250es simán tud annyit amellett hogy az élettartama sokkal több, és kevesebbet eszik. etz-t szokás 300asítani, és az 75,5-76mm-es dugattyúval valósúl meg(lehet kapni kifejezetten MZ-be való ilyen dugattyút). azért teszik ezt mert rájöttek hogy az etz így behozza valamelyest a 3000 fordulat alatti nyomatékszegénységét(hülye 4felömlős) a TS-hez képest(2felömlő a király!!!). értelemszerűen jobban is megy, de én spec egy átlag benzines autó fogyasztását nem vagyok hajlandó motorba önteni.
visszatérve furat-löket arány: ki ült már 250es csepptankos(typ559) (egy hengeres) jawa-n? annak furat-löket: 65mm, 75mm. akkora főteneglysonkája van mint két MZ-nek. jár alapjáraton(másodpercenként egy pöffenés) berakod sebességbe, és elengeded a kuplungot, majd a gép elindúl, ekkor ráérsz gázt adni. majd kettes helyett rögtön 3.at kapcsolsz, és gáz. a motor diszkréten gyorsúl. a negyedik fokozat 20, és 120 között hibátlanul használható. na, akinek nyomaték kell, az vegyen ilyen motort . az ebből készített 300as(ami még mindig hosszú löketű) TS250 utolsó túlméretes dugattyúval, átszabott hengerrel alúl jawasan nyomatékos, felűl meg MZ-esen pörgős.
bocsánat a hosszú szövegért,
végszóként: nem véletlen volt az első 300as MZ (ES300) 72X72mm furatlöket arányú. az lehetett jó motor.
a trabi lökete 73mm. azért az közel se 65. a trabi második túlmérettel(73mm) éri el a "négyzetességet", míg az MZ alapméreten is már 4mm-el túl van ezen. szóval rövid löketű. a rövid löketű motor magasabb üzemi fordulatot kedvel, és a hatásfoka rosszabb(többet zabál)
ebből kifolyólag én személy szerint az életbe nem csinálnék nagyobb furatút a nagy MZ-ből... így is már rövid löketű gép. a hatásfok ocsmánymód romlik, fogyasztás nő, az eredmény meg nem olyan húú de nagy szám. a trabi dugattyú meg egy elég hitvány tuning.(alapból csak 2-4 túlmérettel nagyobb mint a legnagyobb MZ). egészen más a dugattyútető rádiusza, mint ami az MZ égéstérhez passzol, mások a dugattyú egyéb méretei is. nem véletlen TRABANT dugattyú. NEM való MZ-be! egy jól megcsinált itt ott elsimított 250es simán tud annyit amellett hogy az élettartama sokkal több, és kevesebbet eszik. etz-t szokás 300asítani, és az 75,5-76mm-es dugattyúval valósúl meg(lehet kapni kifejezetten MZ-be való ilyen dugattyút). azért teszik ezt mert rájöttek hogy az etz így behozza valamelyest a 3000 fordulat alatti nyomatékszegénységét(hülye 4felömlős) a TS-hez képest(2felömlő a király!!!). értelemszerűen jobban is megy, de én spec egy átlag benzines autó fogyasztását nem vagyok hajlandó motorba önteni.
visszatérve furat-löket arány: ki ült már 250es csepptankos(typ559) (egy hengeres) jawa-n? annak furat-löket: 65mm, 75mm. akkora főteneglysonkája van mint két MZ-nek. jár alapjáraton(másodpercenként egy pöffenés) berakod sebességbe, és elengeded a kuplungot, majd a gép elindúl, ekkor ráérsz gázt adni. majd kettes helyett rögtön 3.at kapcsolsz, és gáz. a motor diszkréten gyorsúl. a negyedik fokozat 20, és 120 között hibátlanul használható. na, akinek nyomaték kell, az vegyen ilyen motort . az ebből készített 300as(ami még mindig hosszú löketű) TS250 utolsó túlméretes dugattyúval, átszabott hengerrel alúl jawasan nyomatékos, felűl meg MZ-esen pörgős.
bocsánat a hosszú szövegért,
végszóként: nem véletlen volt az első 300as MZ (ES300) 72X72mm furatlöket arányú. az lehetett jó motor.
Bokodi Áron- WARESZ
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
Re: henger
Trabi dugó? Az még nem 300cm3.
jarumasz írta:Valaki!!! Lehet kapni 250/1-re 300-as hengert trabi dugóval. Mik a következmények? Vagy egyszerűen felrakom? Esetleg még valamit kell cserélni? Bírja a tűgörgő, meg a többi? Köszönöm. Sziasztok. Ja, 4 rugót megér?
ETZ 251
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
henger
Valaki!!! Lehet kapni 250/1-re 300-as hengert trabi dugóval. Mik a következmények? Vagy egyszerűen felrakom? Esetleg még valamit kell cserélni? Bírja a tűgörgő, meg a többi? Köszönöm. Sziasztok. Ja, 4 rugót megér?
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
65000 km-t? húú b.szki... engem nagyon érdekel!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
hali, ehhez a láncos témához én csak annyit tennék hozzá, hogy Szolnokon vettem még kb 3-3.5 éve azóta már a második motoromba van durván 65000 km-t mentem vele és még mindig nincsen elkopva, illetve megnyúlva. mondtam a boltos öregnek, hogy ki tshez kérek ilyen láncot, duplasorosat, adot ilyen noname feiratut, teljesen egyszerü csomagolásban, csak már nem emlékszem a márkájára. De akit érdekel szívesen megadom az öreg elérhetöségét.
Re: Blokk
gyárilag is favorit lánccal szerelik az MZ-eket. na meg a jawa-kat is. nem értem hogy lehet ilyen gond. ugyanazok a jelölések vannak rajta, és még az anyag színe is megegyezik az eredetivel(a csomagolása is korhű). az enyémbe már van 23000, és még nem érte el a deklit(kis TS) sőt, volt a kezembe új, azzal összehasonlítva sem tapasztalható még hosszúságbeli eltérés.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
hát a made in germany felirat az isolator gyertya esetébe is poén. pl alapból van 3féle utángyártott belőle.
1: totál nyers fém ,semmi bevonat, az összes felirat ennyi rajta: M14-260(pl) ez egy nagy szar.
2: horganyzott fém, sok gyárihoz hasonló felirat, "made in germany" ebből már lehet jót kifogni.
3: kadmium sárga fémrész, ugyanolyan feliratok mint az előzőn.. ezek egész jók, a motoromba ilyen van már 11000km óta, és már kapartam le róla tűgörgő maradványokat is, még mindeg jó.
4: made in DDR feirat. na, ilyet az utánfutós öregnél lehet találni a börzéken. kartonpapír rudacska van ráhúzva a menetes részre, ami lenyúlik az elektródára. ez az eredeti.
más: trabant hátsó lámpa búra: totál olyan feliratok mint a gyárin, made in DDR, Ruhla, emblémák, minden. csak annyi vele a bibi, hogy a sárga rész és a piros rész a gyárin egy anyagból van, és a piros csak szinezés a sárga alapon, míg az előbb említett magyar(!!) utángyártotton két külön műanyagdarab van összeragasztva. akadnak elég megtévesztő dolgok is.
1: totál nyers fém ,semmi bevonat, az összes felirat ennyi rajta: M14-260(pl) ez egy nagy szar.
2: horganyzott fém, sok gyárihoz hasonló felirat, "made in germany" ebből már lehet jót kifogni.
3: kadmium sárga fémrész, ugyanolyan feliratok mint az előzőn.. ezek egész jók, a motoromba ilyen van már 11000km óta, és már kapartam le róla tűgörgő maradványokat is, még mindeg jó.
4: made in DDR feirat. na, ilyet az utánfutós öregnél lehet találni a börzéken. kartonpapír rudacska van ráhúzva a menetes részre, ami lenyúlik az elektródára. ez az eredeti.
más: trabant hátsó lámpa búra: totál olyan feliratok mint a gyárin, made in DDR, Ruhla, emblémák, minden. csak annyi vele a bibi, hogy a sárga rész és a piros rész a gyárin egy anyagból van, és a piros csak szinezés a sárga alapon, míg az előbb említett magyar(!!) utángyártotton két külön műanyagdarab van összeragasztva. akadnak elég megtévesztő dolgok is.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Azám, judo edzésről hazafelé ott csorgattuk a nyálunkat a kirakatban: vadizsír 251-es ETZ és twinsport jawaEkecs írta:Meg olyan emberkéket keresni,akik valaha a záfész járműboltba dolgoztak,és a sok vadonat zsír alkatrésztől oly ragacsos lett a kezük....
Később a felszámoláskor meg ott voltak "takarítani"
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Meg olyan emberkéket keresni,akik valaha a záfész járműboltba dolgoztak,és a sok vadonat zsír alkatrésztől oly ragacsos lett a kezük....
Később a felszámoláskor meg ott voltak "takarítani"
Később a felszámoláskor meg ott voltak "takarítani"
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Blokk
Dínó csontok is kerülnek elő folyamatosan,így van ez a DDR-es cuccokkal is!
Én is sokminden eredeti cuccot kaptam plusszba a motorral,ülök is rajta,mint ahogy az a hosszútávú MZ tulajdonosoknál bevett szokás.
Én is sokminden eredeti cuccot kaptam plusszba a motorral,ülök is rajta,mint ahogy az a hosszútávú MZ tulajdonosoknál bevett szokás.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Ehh pedig tuti van az országban szép nagy készlet valahol fincsi eredeti DDR cuccokkal....de aki ezekről tud az többnyire ül rajta és pontosan tisztában van azzal mit érnek ezek a szajrék........
Esetleg Ekecs kolléga által felemlített Árkus féle boltban Nagykanizsán érdemes próbálkozni...
Esetleg Ekecs kolléga által felemlített Árkus féle boltban Nagykanizsán érdemes próbálkozni...
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
MZA ról annyit, hogy sajnos egyre több rossz minőségű áru kerül ki tőlük a piacra. Egy ismerős vett Simsonba 5 sebis váltót 40ezerért és a kuplungtengely nem volt jó. Aztán még sorolhatnám, hogy mik voltak szarok...
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Valami szorul vagy a meghajtás vagy a spirál,de elöbb utobb ugy is kiderül(megadja magát).Probáld kiszerelni és megtakaritani a kihajtás kerekeit majd kend be zsiral,a spirált olajozd meg és probáld ugy elhelyezni,hogy ne törjön meg hátha....Andrá$ írta:Hali
Az mitől van hogy a kilóméter órában a mutató 0-30-ig eléggé bemozog de ahogy elhagyja a 30-at tökéletes szerintetek spirál vagy az óra hibája??(néha kicsit zavar)
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Lehet igazad van majd kiderül,legroszabb esetbe veszek favoritot de szerintem egy kutya"(még az áruk is egyforma)de mivel más nincs ezt kell szeretni ez legalább még nem ér bele a deknibe mind a régi.RR_ZOZY írta:Nem akarlak elkeseríteni, de - úgy emlékszem Bambi mondta - hogy az MZA cuccok egy része is távolkeleti......a germany felirat meg sokszor csak parasztvakítás, persze ettől még lehet jó.kupi írta: Sikerült venem kuplungláncot és nem favorit" MZA német,azt monta egyik ismerösöm neki már bő egy tizest lehuzott és semmi baja nincs vele.Az ára is baráti 1700Ft és a dobozán a Germani"felirat nagyon biztató,egyébként simán lehet kapni még rendelni sem kell(Dankovics motor).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Hali
Az mitől van hogy a kilóméter órában a mutató 0-30-ig eléggé bemozog de ahogy elhagyja a 30-at tökéletes szerintetek spirál vagy az óra hibája??(néha kicsit zavar)
Az mitől van hogy a kilóméter órában a mutató 0-30-ig eléggé bemozog de ahogy elhagyja a 30-at tökéletes szerintetek spirál vagy az óra hibája??(néha kicsit zavar)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Nem akarlak elkeseríteni, de - úgy emlékszem Bambi mondta - hogy az MZA cuccok egy része is távolkeleti......a germany felirat meg sokszor csak parasztvakítás, persze ettől még lehet jó.kupi írta:Sikerült venem kuplungláncot és nem favorit" MZA német,azt monta egyik ismerösöm neki már bő egy tizest lehuzott és semmi baja nincs vele.Az ára is baráti 1700Ft és a dobozán a Germani"felirat nagyon biztató,egyébként simán lehet kapni még rendelni sem kell(Dankovics motor).Vörcsi írta:
Ez engem is érdekelne mert a Favorit kuplungláncom vegyes használat és kevés nyúzás terhe mellett 1000km alatt megnyúlt úgy hogy 1000-es fordulat alatt belever a decnibe. Milyen láncot vegyek ami biztosan jobb? Skoda-Lada vezértműláncot?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Sikerült venem kuplungláncot és nem favorit" MZA német,azt monta egyik ismerösöm neki már bő egy tizest lehuzott és semmi baja nincs vele.Az ára is baráti 1700Ft és a dobozán a Germani"felirat nagyon biztató,egyébként simán lehet kapni még rendelni sem kell(Dankovics motor).Vörcsi írta:
Ez engem is érdekelne mert a Favorit kuplungláncom vegyes használat és kevés nyúzás terhe mellett 1000km alatt megnyúlt úgy hogy 1000-es fordulat alatt belever a decnibe. Milyen láncot vegyek ami biztosan jobb? Skoda-Lada vezértműláncot?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Szia Waresz!
Hogyne tudnám ki vagy!Ne hülyéskedj.Örülök hogy segitettek egy kicsit a fényképeim.
Ha még nem készült el a dolog akkor várj egy kicsit.Az elektromika fórumon pont most van szó a dologról és Sub-ee azt irta hogy blokkszétszedés nélküli közbetétről tud képet küldeni.Kiváncsian várom.
Ja egyébként ha bármit is irsz nekem cimezve azt a szocimotoroson is megteheted mert olvasni azért szoktam csak nem irok(ha figyeltél nemrég akkor tudod miért).Sose gondoltam volna hogy igy feltudnak idegesiteni azon a fórumon.Mindegy sajnálom az egészet.
Hogyne tudnám ki vagy!Ne hülyéskedj.Örülök hogy segitettek egy kicsit a fényképeim.
Ha még nem készült el a dolog akkor várj egy kicsit.Az elektromika fórumon pont most van szó a dologról és Sub-ee azt irta hogy blokkszétszedés nélküli közbetétről tud képet küldeni.Kiváncsian várom.
Ja egyébként ha bármit is irsz nekem cimezve azt a szocimotoroson is megteheted mert olvasni azért szoktam csak nem irok(ha figyeltél nemrég akkor tudod miért).Sose gondoltam volna hogy igy feltudnak idegesiteni azon a fórumon.Mindegy sajnálom az egészet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Zsakfos! (gondolom tudod ki vagyok )
hasonló közdarab megoldással fogok én is etz generátort rakni a peregyesbe mint te. sajnos a wartburg generátoros megoldás a forgórésznél megakadt. lekoppintottam a tiedet azokról a képekről, amiket nem is tudom hova töltöttél fel. bár saját mérésekkel készül, de formára közel olyan lesz.
na mindegy.. gondoltam megosztom az örömöm amit neked is köszönhetek
hasonló közdarab megoldással fogok én is etz generátort rakni a peregyesbe mint te. sajnos a wartburg generátoros megoldás a forgórésznél megakadt. lekoppintottam a tiedet azokról a képekről, amiket nem is tudom hova töltöttél fel. bár saját mérésekkel készül, de formára közel olyan lesz.
na mindegy.. gondoltam megosztom az örömöm amit neked is köszönhetek
Re: Blokk
Üdv a Topicnak!
Waresz vagyok, nem túl régi MZ-es. jelenleg kis TS-em van, és egy 5gangos nagyon dolgozok. Szocimotorosról ismerhettek. minden mondatot kisbetűvel kezdek, ez puszta lustaság. (na, elég mostmár magamból )
a Peregyes gyári hengerfej gumibakja helyett kompletten fém alkatrészekkel együt(de csak úgy) jó az Etz-é is(bármelyik 125-150-250). tudtommal a későbbi kiadásokon már gyárilag is ilyen volt. az enyém 81-es ezen is ilyen van.
Waresz vagyok, nem túl régi MZ-es. jelenleg kis TS-em van, és egy 5gangos nagyon dolgozok. Szocimotorosról ismerhettek. minden mondatot kisbetűvel kezdek, ez puszta lustaság. (na, elég mostmár magamból )
a Peregyes gyári hengerfej gumibakja helyett kompletten fém alkatrészekkel együt(de csak úgy) jó az Etz-é is(bármelyik 125-150-250). tudtommal a későbbi kiadásokon már gyárilag is ilyen volt. az enyém 81-es ezen is ilyen van.
Bokodi Áron- WARESZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Rámegy a 250-es Etz-é.motrosmano írta:Hello mindenki!
Olyan gondom volna, hogy nem kapok TS 250/1-hez blokk tartó gumibakot, vagy mit, az az alkatrész lenne ami a hengerfej és a váz között van. Ami most van benne teljesen el van érve, csak etkóét kapok, az meg nem olyan. Esetleg lehet cserélni kompletten, tehát etz-é fémházával együtt rámegy a 250/1-re? Vagy honnan tudok rendelni ts-hez?
Köszi előre is.
Üdv.: motrosmano
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Hello mindenki!
Olyan gondom volna, hogy nem kapok TS 250/1-hez blokk tartó gumibakot, vagy mit, az az alkatrész lenne ami a hengerfej és a váz között van. Ami most van benne teljesen el van érve, csak etkóét kapok, az meg nem olyan. Esetleg lehet cserélni kompletten, tehát etz-é fémházával együtt rámegy a 250/1-re? Vagy honnan tudok rendelni ts-hez?
Köszi előre is.
Üdv.: motrosmano
Olyan gondom volna, hogy nem kapok TS 250/1-hez blokk tartó gumibakot, vagy mit, az az alkatrész lenne ami a hengerfej és a váz között van. Ami most van benne teljesen el van érve, csak etkóét kapok, az meg nem olyan. Esetleg lehet cserélni kompletten, tehát etz-é fémházával együtt rámegy a 250/1-re? Vagy honnan tudok rendelni ts-hez?
Köszi előre is.
Üdv.: motrosmano
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Blokk
Hehe, pont egy erre vonatkozó kérdés volt a tegnapi szakmunkás vizsga írásbelijén. Lehet kapni kompresszió mérőt, egy nyomásmérő óra, amit a gyertya helyére kell becsavarni. Átforgatod a motort, és kijelzi, hogy mennyi volt a maximális kompresszió. A veszteségekről: tömítetlenség, kopottság esetén ereszthet a motor a henger-hengerfej csatlakozásánál, vagy a dugattyú-hengerfal között. Berugókarral felső holtpont közelébe állítod a dugattyút, és folyamatosan, tartod lenyomva, de nem fordítod át. Ahogy csökken a nyomás, úgy megy egyre lejjebb a berugókar.E.István írta:Honnan tudom,hogy csökken a kompresszió a blokkban,mik a tünetek?
Teccikérteni?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Hali!
Kérdeznék valamit.
Honnan tudom,hogy csökken a kompresszió a blokkban,mik a tünetek?
Kezdek aggódni!
A motor pörög rendesen,de ereje az nem sok van.
Egy kisebb emelkedő és fullad.Mi lehet ez?
Kérlek benneteket,segítsetek!
Köszi!
Kérdeznék valamit.
Honnan tudom,hogy csökken a kompresszió a blokkban,mik a tünetek?
Kezdek aggódni!
A motor pörög rendesen,de ereje az nem sok van.
Egy kisebb emelkedő és fullad.Mi lehet ez?
Kérlek benneteket,segítsetek!
Köszi!
"Szép időt,széles utat!"
Re: Blokk
24 köbcentinél kissebb ne legyen az égéstér térfogata.misi írta:Szia Bambi Mester!
Azt szeretném kérdezni töled hogy az etz 250 nél,
a hengerfejbol mennyit szabad lemarni ami még nem okoz ,
károsodást a motornak.
elöre is köszi a válaszod.
Udv:Misi
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Blokk
Szia Bambi Mester!
Azt szeretném kérdezni töled hogy az etz 250 nél,
a hengerfejbol mennyit szabad lemarni ami még nem okoz ,
károsodást a motornak.
elöre is köszi a válaszod.
Udv:Misi
Azt szeretném kérdezni töled hogy az etz 250 nél,
a hengerfejbol mennyit szabad lemarni ami még nem okoz ,
károsodást a motornak.
elöre is köszi a válaszod.
Udv:Misi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
főtengely szimering
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
Helló!
Van egy 125-ös ETZ-m 10000km-el, teljesen bontatlan blokkal. Az lenne vele a problémám, hogy elég nehezen veszi a fordulatot, alapjáraton ha kopp gázt húzok neki lefulladt, illetve a fordulat is lassan esik vissza. Karbi már ki lett tisztítva. Szerintetek mi lehet a probléma?
Van egy 125-ös ETZ-m 10000km-el, teljesen bontatlan blokkal. Az lenne vele a problémám, hogy elég nehezen veszi a fordulatot, alapjáraton ha kopp gázt húzok neki lefulladt, illetve a fordulat is lassan esik vissza. Karbi már ki lett tisztítva. Szerintetek mi lehet a probléma?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Hát ami nekem van 2 db is az mindegyik jobban kilóg a csavarból.3,5 mm-t lóg ki.Az egész rugó hossza az egyiknél 19 a másiknál 20 mm.bakimate írta:Köszi, az jó lenne!zsakfos írta:Ha kell akkor holnap megtudom mérni pontosan.
Megkaptam az árut.Köszönöm.
Képet is csináltam róluk de valamiért nekem mostanában nem sikerül képet feltöltenem.
Itt megnézheted a képet
http://bhcod2.extra.hu/rugo.jpg
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
kupi!
elszakad? áhh... én simán megcsinálnám a helyetekben, persze jó kemény anyagból esztergáltatnék hozzá csapszeget.
elszakad? áhh... én simán megcsinálnám a helyetekben, persze jó kemény anyagból esztergáltatnék hozzá csapszeget.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Blokk
Köszi, az jó lenne!zsakfos írta:Ha kell akkor holnap megtudom mérni pontosan.
Megkaptam az árut.Köszönöm.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Blokk
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
conus:és ha kivennétek a duplex láncból 1 szemet?
Jó kérdés ez is,már én is gondoltam rá de elég veszéjes játék.Ha esetleg menetközbe elszakad...???akkor nagy a baj minden törik(akár a motoros is)megéri?
Jó kérdés ez is,már én is gondoltam rá de elég veszéjes játék.Ha esetleg menetközbe elszakad...???akkor nagy a baj minden törik(akár a motoros is)megéri?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Blokk
Nah gyerekek, megtörtént a hengercsere. Szerintetek új gyűrűkkel, pontos gyújtás belövése és bejáratás nélkül egy bíztató 120 a gépcsodától jó kezdet? Semmi zöreg, fölösleges recsgés nincs. Győzött a gyári henger és a gyári dugó
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
és ha kivennétek a duplex láncból 1 szemet?Vörcsi írta:Ez engem is érdekelne mert a Favorit kuplungláncom vegyes használat és kevés nyúzás terhe mellett 1000km alatt megnyúlt úgy hogy 1000-es fordulat alatt belever a decnibe. Milyen láncot vegyek ami biztosan jobb? Skoda-Lada vezértműláncot?kupi írta:Üdv
Komolytalan kérdésem lenne,sajnos nagyon kinyult a kuplung láncom a TS125 ön(kétsoros de ez lényegtelen) és érdekelne a cserét ti hogyan oldotátok meg(nem a technikai része érdekel azt már 100 szor csináltam)mivel nem nagyon bizom az utángyártott alkatrészekbe tehát az új ha nem muszály nem kell.És ráadásul van jópár komplett blokom alkatrésznek némejik talán csak párezret futott össz azt gondoltam kibontok egyböl,itt a kérdés:muszály fogaskerekeket is cserélni?A mostaniak szerintem tökéletes álapotuak csak a lánc sinylete meg azt a 30000km ami benne van.(legutobb mikor cseréltem akkor még volt gyári és akkor fogaskerék is lett cserélve 1995 ben).
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3138
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Bambi!Vörcsi írta:Nem tudna valaki segíteni találni egy értelmes szerelőt aki belőné a gyújtásomat, vagy megmondaná mit kellene tenni? ...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Blokk
Nemrég vettem börzén egy alapméretes Trophy hengert ha ezzel jó lesz van egy trophy hengerre cserélhető TS 250-es hengerem!
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Blokk
Nem tudna valaki segíteni találni egy értelmes szerelőt aki belőné a gyújtásomat, vagy megmondaná mit kellene tenni? Egyre rosszabb a gép, már csak 110-et képes menni maximumba de akkor is elkezd recsegni a hengertájéka!
Próbáltam mozgattam a gyújtás lapot előre-hátra, most teljes előgyújtáson van. Növeltem- csökkentettem a mexa hézagot, de kb olyan 1- 1.5mm környékén hajlandó menni a gép. Gyertyahézag is kicsi, nagyobbal el se akar indulni.
Lehet a henger a baja?
Próbáltam mozgattam a gyújtás lapot előre-hátra, most teljes előgyújtáson van. Növeltem- csökkentettem a mexa hézagot, de kb olyan 1- 1.5mm környékén hajlandó menni a gép. Gyertyahézag is kicsi, nagyobbal el se akar indulni.
Lehet a henger a baja?
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Vörcsi
Látod én is ettöl félek sajnos nem minden utángyártott alkatrész üti meg a gyári minöséget ezért ha más megoldás nem lessz maradok a jó őreg eredeti gyárinál(kibontok egyet)az legalább még anyagbol van még ha nem is vadi új és nem is kerül semmibe.
Látod én is ettöl félek sajnos nem minden utángyártott alkatrész üti meg a gyári minöséget ezért ha más megoldás nem lessz maradok a jó őreg eredeti gyárinál(kibontok egyet)az legalább még anyagbol van még ha nem is vadi új és nem is kerül semmibe.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Blokk
matt1989 írta:Vörcsi!
Sikerült megoldanod a kopogást a hengerben, mert én is ugyanilyen problémával küzdök, felpörgetem és néha hallani 1-2 koppanást, és van amikor bizonyos fordulatokon ha tartom akkor is csinálja?
Üdv: Matt
Végülis a fő bajom az volt ha nyélgáz után visszaengedem, vagy üresben rárántom olyan sportos melegítéshez akkor nagyokat csattant a henger, de hogy most előrébb rakta a gyújtást nem csinálja.
UI: a kis TS-en most örömködtem egyet, mert a kuplunglánc jól bírja, de lelazult a csontszárazon összerakott kuplunk kihajtás a főtengő kúpról... ÁÁÁÁhhh nitrós ecset, + krétapor remélem jól fogja tartani magát.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Blokk
Vörcsi!
Sikerült megoldanod a kopogást a hengerben, mert én is ugyanilyen problémával küzdök, felpörgetem és néha hallani 1-2 koppanást, és van amikor bizonyos fordulatokon ha tartom akkor is csinálja?
Üdv: Matt
Sikerült megoldanod a kopogást a hengerben, mert én is ugyanilyen problémával küzdök, felpörgetem és néha hallani 1-2 koppanást, és van amikor bizonyos fordulatokon ha tartom akkor is csinálja?
Üdv: Matt
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Blokk
Ez engem is érdekelne mert a Favorit kuplungláncom vegyes használat és kevés nyúzás terhe mellett 1000km alatt megnyúlt úgy hogy 1000-es fordulat alatt belever a decnibe. Milyen láncot vegyek ami biztosan jobb? Skoda-Lada vezértműláncot?kupi írta:Üdv
Komolytalan kérdésem lenne,sajnos nagyon kinyult a kuplung láncom a TS125 ön(kétsoros de ez lényegtelen) és érdekelne a cserét ti hogyan oldotátok meg(nem a technikai része érdekel azt már 100 szor csináltam)mivel nem nagyon bizom az utángyártott alkatrészekbe tehát az új ha nem muszály nem kell.És ráadásul van jópár komplett blokom alkatrésznek némejik talán csak párezret futott össz azt gondoltam kibontok egyböl,itt a kérdés:muszály fogaskerekeket is cserélni?A mostaniak szerintem tökéletes álapotuak csak a lánc sinylete meg azt a 30000km ami benne van.(legutobb mikor cseréltem akkor még volt gyári és akkor fogaskerék is lett cserélve 1995 ben).
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 12 vendég