Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem teljesen okés így 19-es fogaskerékkel is,mivel minden paraméterében megfelel a gyári értékeknek.Csak hát mivel én a sportosabb vezetési stílust komázom,szeretném tudni,hogy mit érez az ember,ha az eredeti fogaskereket variálja.... Azt szeretném elérni,hogy 110 körül is legyen még benn erő,akár dinamikusabb előzéshez is... Szóval tapasztalatokat várok....
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
[quote="Alfa"]Tudtak valamit a gyáriak, szerintem ha nem akarsz crossozni semmi értelme változtatni.
Gyári:
30 km/h - 2 es - 4000 - 30as övezet
50 km/h - 3 as - 4000 - város
70 km/h - 4 es - 4000 - gyorsforgalmi meg pár főút
90 km/h - 5 ös - 4000 - országút
Ha nagyobbat teszel rá, akkor túlpörög, 90 nél mondjuk 5000et, ami már annyira tapasztalataim szerint nem jó neki, hangos, és zabál (4000hez képest). A nyomatékmaximum körüli menet az előzésekre való.
Mi van??? tulporog???? Te irod fentebb 90 nel 4000 teszel ra nagyobbat akkor a adott sebesseg mellett csokken a fordulatszam nem? hogy is porog tul?????
Aki sokat szokott hegyekben menni, és inkább a kanyargást szereti, vagy ott lakik, az szokott rá rakni nagyobbat, hogy nagyobb legyen a nyomaték (kisebb a végáttétel), és egy szerpentinen amúgy se használja ki az ember a 90 km/h-t
pont, hogy kisebb kell bazz nem nagyobb 21 foguval 5-ben sose mesz fel a kekesre, de 17-tel igen
Gyári:
30 km/h - 2 es - 4000 - 30as övezet
50 km/h - 3 as - 4000 - város
70 km/h - 4 es - 4000 - gyorsforgalmi meg pár főút
90 km/h - 5 ös - 4000 - országút
Ha nagyobbat teszel rá, akkor túlpörög, 90 nél mondjuk 5000et, ami már annyira tapasztalataim szerint nem jó neki, hangos, és zabál (4000hez képest). A nyomatékmaximum körüli menet az előzésekre való.
Mi van??? tulporog???? Te irod fentebb 90 nel 4000 teszel ra nagyobbat akkor a adott sebesseg mellett csokken a fordulatszam nem? hogy is porog tul?????
Aki sokat szokott hegyekben menni, és inkább a kanyargást szereti, vagy ott lakik, az szokott rá rakni nagyobbat, hogy nagyobb legyen a nyomaték (kisebb a végáttétel), és egy szerpentinen amúgy se használja ki az ember a 90 km/h-t
pont, hogy kisebb kell bazz nem nagyobb 21 foguval 5-ben sose mesz fel a kekesre, de 17-tel igen
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
250:19, 251:21
en 250 rol irok most, ha rendben a geped akkor felesleges a kisebb lanckerek, en asszonnyal turafelszerelessel stb jarok mindig, 18 ra valtas eleg volt, 17-nel mar oldalkocsit rakhatsz ra adott fordulatszam mellett a sebessegcsokkenes nem jelentos (kb.:7 km/h) de a fogyasztasban nalam nem jelentkezett erezheto kulonbseg (nem kellett total nyitott torok a 120-hoz)
en 250 rol irok most, ha rendben a geped akkor felesleges a kisebb lanckerek, en asszonnyal turafelszerelessel stb jarok mindig, 18 ra valtas eleg volt, 17-nel mar oldalkocsit rakhatsz ra adott fordulatszam mellett a sebessegcsokkenes nem jelentos (kb.:7 km/h) de a fogyasztasban nalam nem jelentkezett erezheto kulonbseg (nem kellett total nyitott torok a 120-hoz)
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Tudtak valamit a gyáriak, szerintem ha nem akarsz crossozni semmi értelme változtatni.
Gyári:
30 km/h - 2 es - 4000 - 30as övezet
50 km/h - 3 as - 4000 - város
70 km/h - 4 es - 4000 - gyorsforgalmi meg pár főút
90 km/h - 5 ös - 4000 - országút
Nem véletlenül hangolták össze a 4000 es fordulatot a KRESZben (németországban akkoriban is) szereplő megengedett maximális sebességekkel. Itt eszik a legkevesebbet és a legnyugodtabb a járása, és valljuk be 90 nél nem kell sosem gyorsabban menni azt az elhanyagolható mennyiségű autóutat leszámítva.
Ha nagyobbat teszel rá, akkor túlpörög, 90 nél mondjuk 5000et, ami már annyira tapasztalataim szerint nem jó neki, hangos, és zabál (4000hez képest). A nyomatékmaximum körüli menet az előzésekre való.
Ha kisebbet teszel rá, akkor meg alulpörög, 5 ösben 3000en nem fogja tartani sose neked a 90 km/h-t, vagy ha igen, akkor is csak túl nagy gázzal, ami jól megdobja a fogyasztást, ellenben baromi erőtlennek fogod érezni, és lehet h ki se tudja forgatni magát.
A számok kicsit ki vannak sarkítva, ki lehet számolni a fogak arányából h mennyit fog forogni az egyes sebességeken, de én nem pártolom egyik módosítást se.
Aki sokat szokott hegyekben menni, és inkább a kanyargást szereti, vagy ott lakik, az szokott rá rakni nagyobbat, hogy nagyobb legyen a nyomaték (kisebb a végáttétel), és egy szerpentinen amúgy se használja ki az ember a 90 km/h-t sokáig.
Gyári:
30 km/h - 2 es - 4000 - 30as övezet
50 km/h - 3 as - 4000 - város
70 km/h - 4 es - 4000 - gyorsforgalmi meg pár főút
90 km/h - 5 ös - 4000 - országút
Nem véletlenül hangolták össze a 4000 es fordulatot a KRESZben (németországban akkoriban is) szereplő megengedett maximális sebességekkel. Itt eszik a legkevesebbet és a legnyugodtabb a járása, és valljuk be 90 nél nem kell sosem gyorsabban menni azt az elhanyagolható mennyiségű autóutat leszámítva.
Ha nagyobbat teszel rá, akkor túlpörög, 90 nél mondjuk 5000et, ami már annyira tapasztalataim szerint nem jó neki, hangos, és zabál (4000hez képest). A nyomatékmaximum körüli menet az előzésekre való.
Ha kisebbet teszel rá, akkor meg alulpörög, 5 ösben 3000en nem fogja tartani sose neked a 90 km/h-t, vagy ha igen, akkor is csak túl nagy gázzal, ami jól megdobja a fogyasztást, ellenben baromi erőtlennek fogod érezni, és lehet h ki se tudja forgatni magát.
A számok kicsit ki vannak sarkítva, ki lehet számolni a fogak arányából h mennyit fog forogni az egyes sebességeken, de én nem pártolom egyik módosítást se.
Aki sokat szokott hegyekben menni, és inkább a kanyargást szereti, vagy ott lakik, az szokott rá rakni nagyobbat, hogy nagyobb legyen a nyomaték (kisebb a végáttétel), és egy szerpentinen amúgy se használja ki az ember a 90 km/h-t sokáig.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez mind okés,ezt vágom...! Valaki használ az eredetitől eltérő fogaskereket?Tapasztalatokat szeretnék hallani!(olvasni)
bakimate írta:17-es: jobb gyorsulás, kisebb végsebességborutalp06 írta:Hali!Találtam az alkatészkupacomban egy 17-es és egy 21-es első láncfogaskereket.250-es ETZ-re feltéve milyen változást érezhetnék velük?Ha valakinek van ilyen tapasztalata,kérem írjon!
21-es: lassabb gyorsulás, nagyobb végsebesség
(valamit valamiért)
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
17-es: jobb gyorsulás, kisebb végsebességborutalp06 írta:Hali!Találtam az alkatészkupacomban egy 17-es és egy 21-es első láncfogaskereket.250-es ETZ-re feltéve milyen változást érezhetnék velük?Ha valakinek van ilyen tapasztalata,kérem írjon!
21-es: lassabb gyorsulás, nagyobb végsebesség
(valamit valamiért)
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali!Találtam az alkatészkupacomban egy 17-es és egy 21-es első láncfogaskereket.250-es ETZ-re feltéve milyen változást érezhetnék velük?Ha valakinek van ilyen tapasztalata,kérem írjon!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
nah a TS alapjárat egy külön fogalom....(tapasztalat)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én ha rángat behúzom a kuplungot
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem a karburálás sosem volt az erősségem,úgyhogy ehhez nem is tudok hozzászólni hogy Ts betegség-e.Hogy az egyik ugye 2 felömlős a másik 4,az számit-e?Nem tudom.Nandor írta:zsakfosnak igaza van én is alapjárat nélkül hsználom a gépet. Nekem is rángatott ha lassan mondjuk 2500-as fordulat körül mentem. Valamint sebváltásnál is hangos volt a váltó és nehezen vette a sebességet. Miután levettem az alapjáratott szinte nullára megszüntek ezek a jelenségek.
Persze lehet, hogy ez ts betegség vagy már jobban kopott a karbi lévén 33-éves, mert az etz-im nem csináltak ilyet.
Az biztos a haverom Etz251-ese az nem ilyen.Mondjuk ott teljesen külön alapjárati rendszer van.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem az hogy nem rángat az sokkal nyugtatóbb,mint amikor rángatott.Az ideg megölt vele.sunbim írta:Á ! Nemá. Milyenezmár. Ez jobban zavaró lehet mint a rángatás. Állok a lámpánál és meg se vakar6om + a lábam mert huzogatom a gázt?zsakfos írta:Nekem a /1 rángatott alapjáratra visszaengedve.
Aztán itt olvastam arról hogy jópáran használják alapjárat nélkül a gépet.
Magyarul annyira visszaengedtem az alapjárat állitóval a subert hogy leálljon visszaengedett gáznál.
Jelentem azóta semmi rángatás!!
Kellett egy kis idő hogy megszokjam mondjuk lámpánál várakozva hogy kicsit huzogatni kell a gázt,meg az egész dolgot hogy nincs alapjárat,de miután ez meglett azóta e öröm e bódottság!
De jó nyomon haladunk! Alapjárat. Asszem beugrok a bó'tba, veszek nagyobbat és kissebbet is.És hozzáállitom a levegőt is.
Most olvastam el "A karburátor beállítása
(Kéri Laci & Lipták Attila - 2007-10-05),, irását a Szocimotoron, zsong a fejem Ajánlom nektek is, zsongjon a tietek is
Egyébiránt sokan használják így!
Régi módi!
Lehetséges hogy ellehetne szórakozni vele fúvóka csereberélésével,de nincs hozzá se kedvem,se türelmem.De neked drukkolok hogy jó legyen.Ha mégsem jutsz dűlőre próbáld ki az alapjárat nélküliséget csak pár napra,hétre és ráfogsz döbbenni milyen jó amikor bármilyen sebességről visszaengedve a gázt a motor nem rángat hanem szépen megy.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
zsakfosnak igaza van én is alapjárat nélkül hsználom a gépet. Nekem is rángatott ha lassan mondjuk 2500-as fordulat körül mentem. Valamint sebváltásnál is hangos volt a váltó és nehezen vette a sebességet. Miután levettem az alapjáratott szinte nullára megszüntek ezek a jelenségek.
Persze lehet, hogy ez ts betegség vagy már jobban kopott a karbi lévén 33-éves, mert az etz-im nem csináltak ilyet.
Persze lehet, hogy ez ts betegség vagy már jobban kopott a karbi lévén 33-éves, mert az etz-im nem csináltak ilyet.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Á ! Nemá. Milyenezmár. Ez jobban zavaró lehet mint a rángatás. Állok a lámpánál és meg se vakar6om + a lábam mert huzogatom a gázt?zsakfos írta:Nekem a /1 rángatott alapjáratra visszaengedve.
Aztán itt olvastam arról hogy jópáran használják alapjárat nélkül a gépet.
Magyarul annyira visszaengedtem az alapjárat állitóval a subert hogy leálljon visszaengedett gáznál.
Jelentem azóta semmi rángatás!!
Kellett egy kis idő hogy megszokjam mondjuk lámpánál várakozva hogy kicsit huzogatni kell a gázt,meg az egész dolgot hogy nincs alapjárat,de miután ez meglett azóta e öröm e bódottság!
De jó nyomon haladunk! Alapjárat. Asszem beugrok a bó'tba, veszek nagyobbat és kissebbet is.És hozzáállitom a levegőt is.
Most olvastam el "A karburátor beállítása
(Kéri Laci & Lipták Attila - 2007-10-05),, irását a Szocimotoron, zsong a fejem Ajánlom nektek is, zsongjon a tietek is
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem a /1 rángatott alapjáratra visszaengedve.
Aztán itt olvastam arról hogy jópáran használják alapjárat nélkül a gépet.
Magyarul annyira visszaengedtem az alapjárat állitóval a subert hogy leálljon visszaengedett gáznál.
Jelentem azóta semmi rángatás!!
Kellett egy kis idő hogy megszokjam mondjuk lámpánál várakozva hogy kicsit huzogatni kell a gázt,meg az egész dolgot hogy nincs alapjárat,de miután ez meglett azóta e öröm e bódottság!
Aztán itt olvastam arról hogy jópáran használják alapjárat nélkül a gépet.
Magyarul annyira visszaengedtem az alapjárat állitóval a subert hogy leálljon visszaengedett gáznál.
Jelentem azóta semmi rángatás!!
Kellett egy kis idő hogy megszokjam mondjuk lámpánál várakozva hogy kicsit huzogatni kell a gázt,meg az egész dolgot hogy nincs alapjárat,de miután ez meglett azóta e öröm e bódottság!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sunbim írta:... ó wáó! "szakaszosan +nyúlt lánc,, ez is új! Még idén fent lesz a cangán 1 D.I.D lánc, amit már lentebb említettem,ha felteszem,felteszem akkor +kellene szűnnie a ,,jelenségnek", igaz a hölgyike azt mondta ,,tessék érdeklődni úgy december 5-10 körül"
D.I.D. lanccal ugyanugy csinalja
ovalisra kopott meg szakaszosan megnyult lanc teoria sztem hulyeseg, anyaghiba miatt meg a szakaszos lanc talan hiheto de eselye minimalis, a lanckerek meg hogy a viharba kopna ovalisra? es ha ez lenne a hiba oka akkor tenyleg minden fokozatban minden sebessegben folyamatosan jelentkezne
alapjarati fuvoka lesz sejtesem szerint a megoldas
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szerintem is fúvóka lehet a ludas....amúgy nálam is jelentkezik ez a rángatás.De így visszagondolva,mikor a karburátorokat cserélgettem,volt olyan aminél nem jelentkezett.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
"Ha hülyeséget írtam, javítsatok ki ,,
Semmi nem hülyeség nyomozunk
Semmi nem hülyeség nyomozunk
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Oké, rendben, jó témát feszegetek! Kicsit felélénkültünk Maj'nem tél van de az élet nem áll + !
,,Van élet, a szezon után!"
Talán Alfa jár legközelebb a dologhoz, igen tényleg, minimális gázadásra elmúlik a ,,lovaglás" ,
az ovális lánckerék "egyenletes folyamatosan alternáló pulzálásban,,(kérem a kifejezés műszaki szakszótárba való felvételét ) nyilvánulna + , nagyobb gáznál, nagyobb sebességnél is.
Igen, talán úgy motorfék környékén jelentkezik, vagy egészen kis gáz állásnál,araszolásnál.
,,CT/MRI operátor" a nagyobb alapjárati fúvóka esete eléggé elgondolkodtató! Erre még nem gondoltam. Lehet hogy kipróbálom. Mekkora is van aTZben...? +próbálom nagyobbal,mit javasolsz?
A főfúvóka 250es "korában,, 130as volt,de akkor is ez volt a jelenség, 300as-ként volt benne 130,135,140, most 150, 2-3tűállással,de a jelenség tartja magát! Elkeser! Ja, és 2személlyel, (én+asszony) +csomaggal is.
Pontossan már nem emléxem hogy naggyon-naggyón régen ez volt-e, de 7-8évre visszamenőleg biztosan!
... ó wáó! "szakaszosan +nyúlt lánc,, ez is új! Még idén fent lesz a cangán 1 D.I.D lánc, amit már lentebb említettem,ha felteszem,felteszem akkor +kellene szűnnie a ,,jelenségnek", igaz a hölgyike azt mondta ,,tessék érdeklődni úgy december 5-10 körül" , Mikulásra +lesz remélem. 1 lánc lesz a kipucolt (motoros)csizmámban az ablakpárkányon.
5.étől minden nap felhívom őket (PinkMotorsTatabánya) , és ha van akkor már repülök is a lemenőNapfényébensiklokakékgébsárkánnyal (úgy ugrált ez a kék bigyó,aligtaláltamelakurzorral )
16.00..ig dolgozom,oda kell érnem 17.00..ig . Bejáratós MZvel ez nem hinném hogy fog menni, m1ek a Hornettel(aziskék ),... de... ETZ láncért ETZvel kellene menni nem? Majd L kéredzkedek hamarabb,hátha.
...és a BalatonZweigelt is Lfogyott,m1ek a ludni!
Szasztok,nyomozok tovább.
,,Van élet, a szezon után!"
Talán Alfa jár legközelebb a dologhoz, igen tényleg, minimális gázadásra elmúlik a ,,lovaglás" ,
az ovális lánckerék "egyenletes folyamatosan alternáló pulzálásban,,(kérem a kifejezés műszaki szakszótárba való felvételét ) nyilvánulna + , nagyobb gáznál, nagyobb sebességnél is.
Igen, talán úgy motorfék környékén jelentkezik, vagy egészen kis gáz állásnál,araszolásnál.
,,CT/MRI operátor" a nagyobb alapjárati fúvóka esete eléggé elgondolkodtató! Erre még nem gondoltam. Lehet hogy kipróbálom. Mekkora is van aTZben...? +próbálom nagyobbal,mit javasolsz?
A főfúvóka 250es "korában,, 130as volt,de akkor is ez volt a jelenség, 300as-ként volt benne 130,135,140, most 150, 2-3tűállással,de a jelenség tartja magát! Elkeser! Ja, és 2személlyel, (én+asszony) +csomaggal is.
Pontossan már nem emléxem hogy naggyon-naggyón régen ez volt-e, de 7-8évre visszamenőleg biztosan!
... ó wáó! "szakaszosan +nyúlt lánc,, ez is új! Még idén fent lesz a cangán 1 D.I.D lánc, amit már lentebb említettem,ha felteszem,felteszem akkor +kellene szűnnie a ,,jelenségnek", igaz a hölgyike azt mondta ,,tessék érdeklődni úgy december 5-10 körül" , Mikulásra +lesz remélem. 1 lánc lesz a kipucolt (motoros)csizmámban az ablakpárkányon.
5.étől minden nap felhívom őket (PinkMotorsTatabánya) , és ha van akkor már repülök is a lemenőNapfényébensiklokakékgébsárkánnyal (úgy ugrált ez a kék bigyó,aligtaláltamelakurzorral )
16.00..ig dolgozom,oda kell érnem 17.00..ig . Bejáratós MZvel ez nem hinném hogy fog menni, m1ek a Hornettel(aziskék ),... de... ETZ láncért ETZvel kellene menni nem? Majd L kéredzkedek hamarabb,hátha.
...és a BalatonZweigelt is Lfogyott,m1ek a ludni!
Szasztok,nyomozok tovább.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2009.11.28. 00:44-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Stravkó!
Szerintem az a lánckerék ovalitása miatt lehet inkább.
Sunbim!
Szerintem pedig a motorfékre gondolsz. Nálam is jelentkezik ez, ha jól sejtem akkor ez attól van, hogy ugye ha elengeded a gázt akkor alapjárati állásban lesz a súbered. Ergo a nagyobb fordulathoz nem elég az a keverékmennyiség és kimaradnak ütemek, mivel nem tud begyulladni a keverék.
Ha hülyeséget írtam, javítsatok ki
Szerintem az a lánckerék ovalitása miatt lehet inkább.
Sunbim!
Szerintem pedig a motorfékre gondolsz. Nálam is jelentkezik ez, ha jól sejtem akkor ez attól van, hogy ugye ha elengeded a gázt akkor alapjárati állásban lesz a súbered. Ergo a nagyobb fordulathoz nem elég az a keverékmennyiség és kimaradnak ütemek, mivel nem tud begyulladni a keverék.
Ha hülyeséget írtam, javítsatok ki
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem is ilyen, de csak néha, 3-4 ben kis gázon 2800 körül. kis alig látható gázt ráhúzok és már jó. Nagyobb alapjáratival amúgy kiküszöbölhető lenne, én 135 ös főfúvesszel tolom és úgy is jelentkezik. A lánc jó.
Amúgy a motor pöfögésével szinkronban ránt és nem, ebből gondolom hogy ott akkor keveset kap. De mivel csak nagyon kis fordulattartományban van, és nem is olyan sebességnél ami egy megengedett lenne (30, 50, 70, 90), nem sokat foglalkozok vele.
Amúgy a motor pöfögésével szinkronban ránt és nem, ebből gondolom hogy ott akkor keveset kap. De mivel csak nagyon kis fordulattartományban van, és nem is olyan sebességnél ami egy megengedett lenne (30, 50, 70, 90), nem sokat foglalkozok vele.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Engem ez a jelenség arra emlékeztet,amikor szakaszosan van megnyúlva a lánc. Beállítod a láncfeszességet,aztán fordítassz a keréken,és több helyen ellenőrzöd,hogy mindenhol ugyanolyan-e? Jártam már így,igaz nem MZ-vel,hogy beállítottam a láncfeszességet,fordítottam a keréken,és a lánc úgy megfeszült mint a gitárhúr. Ilyenkor menetközben érezhető a "hullámzás".
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sejtem mirol beszelsz, miutan 250 rol 300 as lett a motorom ilyen jelenseg jott elo. Aztan kevesnek bizonyult a 118 (bing) rol 125 re dorzsarazas es megragadt a henger, ekkor meg feljebb dorzsaraztuk ugy 135 korulre es a jelenseg lenyegesen csokkent.
Szoval karburalasi jelenseg sztem, mivel visszazart toroknal es bizonyos fordulaton jelentkezik csak gondolkoztam, hogy nagyobb alapjarati fuvokaval talan kikuszobolheto lenne, de gyakorlati tapasztalatig eddig nem jutottam, de sztem valahol itt kellene keresgetni az okot.
Ez a kerdes engem is erdekel, hatha valakinek meg nagyobb tapaszta van, szoval varjuk a hozzaertok szakvelemenyet
Szoval karburalasi jelenseg sztem, mivel visszazart toroknal es bizonyos fordulaton jelentkezik csak gondolkoztam, hogy nagyobb alapjarati fuvokaval talan kikuszobolheto lenne, de gyakorlati tapasztalatig eddig nem jutottam, de sztem valahol itt kellene keresgetni az okot.
Ez a kerdes engem is erdekel, hatha valakinek meg nagyobb tapaszta van, szoval varjuk a hozzaertok szakvelemenyet
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szasztok!
Már rég megakartam kérdezni 1-2 Etz-s társat, most megint eszembe jutott: ETZ250-nél 5.ben néha 4.ben is és ahogy haladunk lejjebb a fokozatokban egyre ritkábban, de haladás közben, gázelvételkor van egy ilyen érdekes ,,rugózása" a mocinak, szabályos-szabálytalan időközönként, na nem le-fel, mert az ugye normális , hanem előre-hátra mintha gumilácom lenne, olyan rövideket rugózik,rángat, mintha lovon ülnék . A lánc elég feszes, hátsó fogaskerék gumiszilent új,azt hittem hogy ez a hiba,kicseréltem,de nem,ugyanaz a jelenség. A blokktartó műanyag szilentek, lengőkar szilentek is makulátlanok. Blokk rögzítő csavarok rendesen +húzva.
Lehetséges hogy a váltó fogaskerekek ,,lukai" ,marásai, ahova a másik fogaskerég villái becsusszannak váltáskor ezeknek a nagy holtjátéka miatt lehet. Ja és most lett a blokk felújítva új csapágyak, lényeges kopást,törést nem láttam sehol.
Naszóval, nektek is ,,rugózik"
Már rég megakartam kérdezni 1-2 Etz-s társat, most megint eszembe jutott: ETZ250-nél 5.ben néha 4.ben is és ahogy haladunk lejjebb a fokozatokban egyre ritkábban, de haladás közben, gázelvételkor van egy ilyen érdekes ,,rugózása" a mocinak, szabályos-szabálytalan időközönként, na nem le-fel, mert az ugye normális , hanem előre-hátra mintha gumilácom lenne, olyan rövideket rugózik,rángat, mintha lovon ülnék . A lánc elég feszes, hátsó fogaskerék gumiszilent új,azt hittem hogy ez a hiba,kicseréltem,de nem,ugyanaz a jelenség. A blokktartó műanyag szilentek, lengőkar szilentek is makulátlanok. Blokk rögzítő csavarok rendesen +húzva.
Lehetséges hogy a váltó fogaskerekek ,,lukai" ,marásai, ahova a másik fogaskerég villái becsusszannak váltáskor ezeknek a nagy holtjátéka miatt lehet. Ja és most lett a blokk felújítva új csapágyak, lényeges kopást,törést nem láttam sehol.
Naszóval, nektek is ,,rugózik"
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
D.I.D. 1/2x5/16 428H erősitett 130szem,asszem ez nekem is yólesz! 6 600 .-
Felderítettem 1 céget:
Pink Motors
Cím: H-2800 Tatabánya, Táncsics M. u. 1/H
Telefon: 06-34-312-047
Fax: 06-34-300-647
E-mail:info@pinkmotors.hu
Hétfőtől péntekig 9.00-től 17.00-ig.
Felderítettem 1 céget:
Pink Motors
Cím: H-2800 Tatabánya, Táncsics M. u. 1/H
Telefon: 06-34-312-047
Fax: 06-34-300-647
E-mail:info@pinkmotors.hu
Hétfőtől péntekig 9.00-től 17.00-ig.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
D.I.D. vagy Reginadudikoff írta:Szeva mindenkinek az a helyzet a láncom elég szar állapotban van cserélnem kell ,van valakinek pozítiv tapasztalata melyik fajtát érdemes beszerezni akkor az megoszthatná velem.Az itt olvasottakból az utángyártott bakelitről meg a gumiról már letettem marad a régi még nem olyan veszélyes.addig is köszi
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az utángyártott bakelittel nekem személy szerint semmi bajom.
A régi széttörött, ezért újat kellett vennem, de tökéletesen muzsikál.
Kisetz-s bakelitről beszélek of course.
A régi széttörött, ezért újat kellett vennem, de tökéletesen muzsikál.
Kisetz-s bakelitről beszélek of course.
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.08.13. 20:24
- MZ-d típusa: ts 250
- Tartózkodási hely: sopron
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szeva mindenkinek az a helyzet a láncom elég szar állapotban van cserélnem kell ,van valakinek pozítiv tapasztalata melyik fajtát érdemes beszerezni akkor az megoszthatná velem.Az itt olvasottakból az utángyártott bakelitről meg a gumiról már letettem marad a régi még nem olyan veszélyes.addig is köszi
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kázmér írta:Aham.
Akkor a lánckeréktől balra levő fekete cucc (van ott egy vezeték is), az lenne az üresjárat jelző csavarja?
Ha igen, akkor hogyan lehet tömíteni?
Nagyjából olyannak tűnik, hogy mindenünnen folyik az olaj..meg szeretném fullra szüntetni...
Kázmér!
Nekem is volt nemrégiben egy ilyen gondom. igaz nem foly csak csepegett az olaj. Teljesen letisztítod a felülelet, olaj mentes legyen, én ezt brigéciollal csináltam. Aztán a kívánt felületen ahol a blokknál érinkezik a műanyag üresjáratjelző, ott bekentem FBS el, azóta tökéletes.
Üdv.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kobraCode 2009.10.30. 13:21-kor.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Aham.
Akkor a lánckeréktől balra levő fekete cucc (van ott egy vezeték is), az lenne az üresjárat jelző csavarja?
Ha igen, akkor hogyan lehet tömíteni?
Nagyjából olyannak tűnik, hogy mindenünnen folyik az olaj..meg szeretném fullra szüntetni...
Akkor a lánckeréktől balra levő fekete cucc (van ott egy vezeték is), az lenne az üresjárat jelző csavarja?
Ha igen, akkor hogyan lehet tömíteni?
Nagyjából olyannak tűnik, hogy mindenünnen folyik az olaj..meg szeretném fullra szüntetni...
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A blokk alján a pozicionáló csavar van.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Csináltam egy "o-gyűrűt" a kuplungpálcára.
Faterom szerszámosládájában találtam csapok szereléséhez való gyűrűs gumikat. Az egyik fajtánál pont jó volt a belső átmérője, csak kicsit nagy volt abba a lyukba, ahova be lehet paszírozni.
Fogtam egy pengét és körbe levágtam a megfelelő méretre.
Most betöltöttem az olajat, majd este ránézek és meglesem, hogy máshonnan folyik-e...
Más...az üresjárat csavarja az nem a blokk alján van???
Faterom szerszámosládájában találtam csapok szereléséhez való gyűrűs gumikat. Az egyik fajtánál pont jó volt a belső átmérője, csak kicsit nagy volt abba a lyukba, ahova be lehet paszírozni.
Fogtam egy pengét és körbe levágtam a megfelelő méretre.
Most betöltöttem az olajat, majd este ránézek és meglesem, hogy máshonnan folyik-e...
Más...az üresjárat csavarja az nem a blokk alján van???
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
ja bocs, nem figyeltem eléggé
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
conus!
Ahogy azt én is írtam....
Ahogy azt én is írtam....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
killer!
kuplungpálcára o gyűrűt kell szerkeszteni
kuplungpálcára o gyűrűt kell szerkeszteni
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
És a szerelési kézikönyv is letölthető...
De így van, ahogy írtad. Bizt. lemez kihajt, anya le, lánckerék le. Mögötte a sz. ház.
De így van, ahogy írtad. Bizt. lemez kihajt, anya le, lánckerék le. Mögötte a sz. ház.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én úgy emlékszem, hogy leveszed a lánckereket, és a mögött van egy szimmeringház. Leveszed a takarólemezt és ki tudod cserélni a szimeringet.
De ez egyáltalán nem biztos.... Nem emlékszem rá pontosan...
De ez egyáltalán nem biztos.... Nem emlékszem rá pontosan...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali!
Van még egy kevés motorolajam. Holnap beletöltöm, és lesem napközben, hogy honnan folyik az anyag.
A kuplung pálca eléggé könnyen kijön és egy picit kotyog is, így az első eset valószínűnek tűnik (legalábbis az is...)
Ha a kihajtásnál lévő szimmering behalt, akkor a blokkot szét kell húznom, hogy kicseréljem?
Sorry, sokmindent javítottam már Mz-men, de a blokkhoz még sohasem nyúltam, ezért nem tudom, hogy mennyire kell szétbaltáznom a gépet...
Van még egy kevés motorolajam. Holnap beletöltöm, és lesem napközben, hogy honnan folyik az anyag.
A kuplung pálca eléggé könnyen kijön és egy picit kotyog is, így az első eset valószínűnek tűnik (legalábbis az is...)
Ha a kihajtásnál lévő szimmering behalt, akkor a blokkot szét kell húznom, hogy kicseréljem?
Sorry, sokmindent javítottam már Mz-men, de a blokkhoz még sohasem nyúltam, ezért nem tudom, hogy mennyire kell szétbaltáznom a gépet...
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kázmér!
Sajnos ott 4 helyen is folyhat az olaj.
1. A legtöbbször a kuplung pálca körül jön át az olaj. Régen ugye ez olyan pontosra volt illesztve hogy nem jöhetett át az olaj mellette, de mostanra ez kiverődött. Nos én ezt úgy oldottam meg, hogy szilikonszerű gumilapból vágtam két olyan kerek lapot ami fogja a pálcát és beleilleszkedik abba szimmeringháznak tűnő valamibe.
Nos az alsót beleragasztottam a tengely belső felére. A pálcára húztam egy O-gyűrűt és rá a másik gumilapot amit szintén beragasztottam. Ez elég jól megfogja az olajat.
2. A lánckerék tengely nem tömör, hanem vannak vágatok benne. A lánckeréken belül ezt láthatod is. Na még ott tud folyni.
3. A kihajtásnál lévő szimmering is behalhatott.
4. Az üresjárat jelző csavarja körül.
Jó nyomozást!!
Bár nálad a leginkább a szimmering a gyanús, hogy az állás alatt kiszáradt, és kikeményedett. Főleg ha előtte nem folyt.
Kicsit hosszú lett, bocsi!
Akinek van még ötlete azt én is várom, mert még mindig nem tökéletes a dolog....
Sajnos ott 4 helyen is folyhat az olaj.
1. A legtöbbször a kuplung pálca körül jön át az olaj. Régen ugye ez olyan pontosra volt illesztve hogy nem jöhetett át az olaj mellette, de mostanra ez kiverődött. Nos én ezt úgy oldottam meg, hogy szilikonszerű gumilapból vágtam két olyan kerek lapot ami fogja a pálcát és beleilleszkedik abba szimmeringháznak tűnő valamibe.
Nos az alsót beleragasztottam a tengely belső felére. A pálcára húztam egy O-gyűrűt és rá a másik gumilapot amit szintén beragasztottam. Ez elég jól megfogja az olajat.
2. A lánckerék tengely nem tömör, hanem vannak vágatok benne. A lánckeréken belül ezt láthatod is. Na még ott tud folyni.
3. A kihajtásnál lévő szimmering is behalhatott.
4. Az üresjárat jelző csavarja körül.
Jó nyomozást!!
Bár nálad a leginkább a szimmering a gyanús, hogy az állás alatt kiszáradt, és kikeményedett. Főleg ha előtte nem folyt.
Kicsit hosszú lett, bocsi!
Akinek van még ötlete azt én is várom, mert még mindig nem tökéletes a dolog....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Van egy ETZ-150-esem, és már egy jó ideje állt a járgány. Pár napja leeresztettem a motorolajat és feltöltöttem újra. Ezután 2 nap alatt a kislánckeréknél kifolyt a blokk oldalán az olaj.
Olvastam a wikin, hogy már volt ilyen problémája egyeseknek. Annyit szeretnék kérni, hogy a műszakilag kevésbé képzett agyamnak elmagyaráznátok, hogyan tudnám megoldani a problémát?
Nagyon szépen köszönöm
Van egy ETZ-150-esem, és már egy jó ideje állt a járgány. Pár napja leeresztettem a motorolajat és feltöltöttem újra. Ezután 2 nap alatt a kislánckeréknél kifolyt a blokk oldalán az olaj.
Olvastam a wikin, hogy már volt ilyen problémája egyeseknek. Annyit szeretnék kérni, hogy a műszakilag kevésbé képzett agyamnak elmagyaráznátok, hogyan tudnám megoldani a problémát?
Nagyon szépen köszönöm
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
z25z írtam neked múlthét pénteken egy privátot itt, megtudnád nézni?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
ez az hogy nem tudom pontosan trophy vagy ts de majd probalok kolcsonkerni egy digitalis fenykepezot es lovok rola kepetzsakfos írta:Cserébe nem tudok adni,de ha amugy eladó a Ts bakelit akkor vevő lennék rá.Na persze csak ha tényleg Ts és tényleg gyári és nagy Ts.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem lesz egy plusz kis ETZ láncvédő bakelit.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Cserébe nem tudok adni,de ha amugy eladó a Ts bakelit akkor vevő lennék rá.Na persze csak ha tényleg Ts és tényleg gyári és nagy Ts.z25z írta:Bambi: rajottem a turpissagra, de sajnos miutan csak osszeraktam. Igazad volt , hogy van valami hiszti, ranezesre tokeletes volt felteve a helyere szuperul mukodott. Na a bibi: szelesebb, es nem fer be a kerek.
Elozmeny: lancvedo bakelitet csereltem, es volt itthon 2 utangyartott (ETZ) es egy gyari (valoszinuleg TS) az ETZ lanckereken van egy alu tavtarto es azzal egyutt csuszik be a bakelitbe, a TS? bakelitje eleve ki van ontve muanyagbol ez a tavtarto resz. Az etz lanckerekerol a tavtartot leveve es beleteve a TS bakelitbe tokeletesen passzol, csak sajnos szelesebb. (vagy a kiallo resz a villaba belemegy, mig a TZ-nel szukebb)
Szoval gyari TS lancvedo bakelitemet elcserelnem gyari ETZ bakelitre
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sajnálomz25z írta:Bambi: rajottem a turpissagra, de sajnos miutan csak osszeraktam. Igazad volt , hogy van valami hiszti, ranezesre tokeletes volt felteve a helyere szuperul mukodott. Na a bibi: szelesebb, es nem fer be a kerek.
Elozmeny: lancvedo bakelitet csereltem, es volt itthon 2 utangyartott (ETZ) es egy gyari (valoszinuleg TS) az ETZ lanckereken van egy alu tavtarto es azzal egyutt csuszik be a bakelitbe, a TS? bakelitje eleve ki van ontve muanyagbol ez a tavtarto resz. Az etz lanckerekerol a tavtartot leveve es beleteve a TS bakelitbe tokeletesen passzol, csak sajnos szelesebb. (vagy a kiallo resz a villaba belemegy, mig a TZ-nel szukebb)
Szoval gyari TS lancvedo bakelitemet elcserelnem gyari ETZ bakelitre
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
szevasz...
na most az a helyzet, hogy ha kiszeded az órát a gumitokból, találsz rajta egy hatalmas műanyag anyát, ami a fémházba szorítja az óra belső szerkezetét...
ha ez az anya meglazul, az óra belseje az üveg felé tolódik, a mutatóval együtt... szóval ilyenkor a mutató (jobban) nekifeszül az üvegnek, és van amikor nem is mér az óra, vagy egy ponton beragad...
nálam is előfordut ez a probléma...
na most az a helyzet, hogy ha kiszeded az órát a gumitokból, találsz rajta egy hatalmas műanyag anyát, ami a fémházba szorítja az óra belső szerkezetét...
ha ez az anya meglazul, az óra belseje az üveg felé tolódik, a mutatóval együtt... szóval ilyenkor a mutató (jobban) nekifeszül az üvegnek, és van amikor nem is mér az óra, vagy egy ponton beragad...
nálam is előfordut ez a probléma...
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
A km-órámmal van némi problémám, nem tudom hova kellene írnom...
Szóval a lényeg, hogy a mutató megáll 10 km/h-nál és annyi, a km-számlálóval nincs baj, ha gyorsabban megyek pörög rendesen. Mi lehet a gond? Valakinél hasonló?
(így kívülről nem látok semmit amiben "elakadna")
Eltettem jó volt, azt most nem az...vagyis nem menet közben lett a probléma amikor 160-al előztem a vasútátkelőn...
A km-órámmal van némi problémám, nem tudom hova kellene írnom...
Szóval a lényeg, hogy a mutató megáll 10 km/h-nál és annyi, a km-számlálóval nincs baj, ha gyorsabban megyek pörög rendesen. Mi lehet a gond? Valakinél hasonló?
(így kívülről nem látok semmit amiben "elakadna")
Eltettem jó volt, azt most nem az...vagyis nem menet közben lett a probléma amikor 160-al előztem a vasútátkelőn...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Bambi: rajottem a turpissagra, de sajnos miutan csak osszeraktam. Igazad volt , hogy van valami hiszti, ranezesre tokeletes volt felteve a helyere szuperul mukodott. Na a bibi: szelesebb, es nem fer be a kerek.
Elozmeny: lancvedo bakelitet csereltem, es volt itthon 2 utangyartott (ETZ) es egy gyari (valoszinuleg TS) az ETZ lanckereken van egy alu tavtarto es azzal egyutt csuszik be a bakelitbe, a TS? bakelitje eleve ki van ontve muanyagbol ez a tavtarto resz. Az etz lanckerekerol a tavtartot leveve es beleteve a TS bakelitbe tokeletesen passzol, csak sajnos szelesebb. (vagy a kiallo resz a villaba belemegy, mig a TZ-nel szukebb)
Szoval gyari TS lancvedo bakelitemet elcserelnem gyari ETZ bakelitre
Elozmeny: lancvedo bakelitet csereltem, es volt itthon 2 utangyartott (ETZ) es egy gyari (valoszinuleg TS) az ETZ lanckereken van egy alu tavtarto es azzal egyutt csuszik be a bakelitbe, a TS? bakelitje eleve ki van ontve muanyagbol ez a tavtarto resz. Az etz lanckerekerol a tavtartot leveve es beleteve a TS bakelitbe tokeletesen passzol, csak sajnos szelesebb. (vagy a kiallo resz a villaba belemegy, mig a TZ-nel szukebb)
Szoval gyari TS lancvedo bakelitemet elcserelnem gyari ETZ bakelitre
- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
na, vissza tettem a gyárit megragasztva, az utángyártottat meg vissza vittem, és nem akadékoskodott az eladó, vissza adta a kest,... korrekt eladó Annyi időt elcs.sztem vele h idegesítő, kihézagoltam, akkor már nem ért bele semmibe, de a km-óra fogaskereke amire a spirál megy ferdén állt benne, és ugrándozva mutatott a km órám, meg lötyögött ki be a fogaskerék, 1xűen elegem van ezekből az alkatrészekből, azon gondolkodom h vegyek 1 etz-t bontásra
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem most a gyári cuccokkal nagyon jó a gyári órám,de az biztos ha egyszer cserélnem kell bármit és szarabb lesz akkor jön a bicajóra az tuti.matt1989 írta:Az én motorom állandóan megette a láncvédő gumit és az utángyártott szar spirál miatt ugrált az órám 20as tartományban ezért cirka 3-4ezerből megoldottam ezt a problémát bakelit láncvédőgumi kuka, és digitális km óra.
A láncot pedig 500kilóméterenként fújom motul láncspray-vel.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az én motorom állandóan megette a láncvédő gumit és az utángyártott szar spirál miatt ugrált az órám 20as tartományban ezért cirka 3-4ezerből megoldottam ezt a problémát bakelit láncvédőgumi kuka, és digitális km óra.
A láncot pedig 500kilóméterenként fújom motul láncspray-vel.
A láncot pedig 500kilóméterenként fújom motul láncspray-vel.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég