Hát, ha kiég a bizti, akkor biztos hogy van valami zárlatszerű. Innen elég nehéz mást mondani mint hogy várj egy napot (ez azóta megvolt ), és nézd meg újra sorba az összes drótot, nem nyomtál e félre valamit aksicsere közben. És azért nézd meg azt a polaritást is, én találkoztam "fordított polaritású" akksival. (Már úgy értem hogy az akksimon jól van jelölve a polaritás, csak éppen másik oldalra esik a negatív és a pozitív mint az előzőnél. Cserekor hosszabbra is kellett cserélnem az egyik kábelt...)bonalaco írta:Letszi valaki Nekem is irjon egy tippet! Koszi
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
kupi írta:SziaBrooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Én már közel husz éve vagyok 6 voltos ismerem a problémád és csak azt tudom ajánlani probálj meg minden nagyobb fogyasztot amit lehet energia takarékos(ledes)izzora"cserélni pl helyzetjelző házsó izzó féklámpa müszerfal világitás és az irányjelző relé elekronikusra cserélve....A töltés visszajelzöt ne!Az igy nyert + már elég az első lámpa és az irányjelző müködtetésére.Vagy ahogy én csinálom minden gyári de nappal ha nem muszáj nem használom a tompitotat csak a helyzetjelzöt.A rend őrének ha szol megköszönöm a figyelmeztetést és menézem az izzot"persze csak alibiböl.
Amit ehhez hozzátennék az nem a témához, tartozik,, csak megjegyzem.
A motorosokat, bizony ma a felgyorsult világban nagyon sok veszély fenyegeti.
Szerintem nem nyersz azzal többet, ha nem használod a tompítottat, mint amennyi veszélynek kiteszed magad.
Én nappal éjjel, bármilyen napszakban, amit autóba, vagy motorra ülök, azonnal használom a lámpát! Motoron többnyire fényszóróval megyek állandóan! Persze, ezt el lehet ítélni, de ha mondjuk egy félálmos vezetőnek, kisüti a szemét, akkor adott esetben az életemet menti, meg hogy nem kezdi előzni szemből a másik autót, mert mondjuk engem nem látott! Így maximum jelez, hogy fényszórón megyek, és visszaintek, és minden megy tovább.
Viszont látott már kilométerekről!
Éjjel, meg szürkületkor elég a tompított, de nappal nem olyan zavaró a fényszóró!
Egyébként jó töltéssel semmilyen gondot nem okoz a lámpa használat!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
miazhogy nem mentél vele sokat? nem mentél vele sokat és behalt?jarumasz írta:Meguntam a keresést. Milyen gyertya való a vasamba? BRISK N15YC VOLT BENNE, DE MELEGEN NEM INDULT. KICSERÉLTEM N15C-RE, MOST ELVILEG INDUL, DE NEM MENTEM VELE SOKAT.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Elektronika
Marelli BP7HS /lincensz-es francia gyártmány ez már/ Km-t annyit ment már vele a motor hogy le sem írom inkább....+amennyiről nem tudok.bonalaco írta:Udv Nekem champion van es N14Y os, gond nelkul mukodik (igaz nemreg van meg a motor)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Re: Elektronika
Letszi valaki Nekem is irjon egy tippet! Koszi
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem Brisk N14C van, gond nélkül üzemel már több mint 1000 km óta. 250es azt szereti, a 15 ös túl kicsi neki.jarumasz írta:Meguntam a keresést. Milyen gyertya való a vasamba? BRISK N15YC VOLT BENNE, DE MELEGEN NEM INDULT. KICSERÉLTEM N15C-RE, MOST ELVILEG INDUL, DE NEM MENTEM VELE SOKAT.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Udv Nekem champion van es N14Y os, gond nelkul mukodik (igaz nemreg van meg a motor)
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
Meguntam a keresést. Milyen gyertya való a vasamba? BRISK N15YC VOLT BENNE, DE MELEGEN NEM INDULT. KICSERÉLTEM N15C-RE, MOST ELVILEG INDUL, DE NEM MENTEM VELE SOKAT.
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
Re: Elektronika
Hello mindenki!
Kene egy kis segitseg,tehat etz 251esem van es vettem bele uj akkut mert a regi mar nagyon bevolt halva,ugyanolyan 12v 9Ah.Rakom bele kipuhant a harmadik biztositek (16A) gondoltam semmi gond kiszedtem az akkut kicsereltem a biztositekokat,smirgli papirral megtisztitottam vissza bele megint kivagta ugyanaz a biztositekot...Mit nezzek meg milehet a gond.Polaritas tuti nem mert egyik kabel rovidebb es nemer el oda ahova nemkell.
KOszonom a segitsegeteket
szerk 21.06: elfelejtettem mondani h elotte minden okesan mukodott,nemturtam bele,csupan a regi akksi kivolt veve es allt 5,estleg 6 napot (akku nelkul),es kulcs nemvolt benne a cserkor,hab ar ez termeszetes
Lacc
Kene egy kis segitseg,tehat etz 251esem van es vettem bele uj akkut mert a regi mar nagyon bevolt halva,ugyanolyan 12v 9Ah.Rakom bele kipuhant a harmadik biztositek (16A) gondoltam semmi gond kiszedtem az akkut kicsereltem a biztositekokat,smirgli papirral megtisztitottam vissza bele megint kivagta ugyanaz a biztositekot...Mit nezzek meg milehet a gond.Polaritas tuti nem mert egyik kabel rovidebb es nemer el oda ahova nemkell.
KOszonom a segitsegeteket
szerk 21.06: elfelejtettem mondani h elotte minden okesan mukodott,nemturtam bele,csupan a regi akksi kivolt veve es allt 5,estleg 6 napot (akku nelkul),es kulcs nemvolt benne a cserkor,hab ar ez termeszetes
Lacc
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
elektronika félistenei!
babetta gyújtásból ki lehet hozni valahogy 10-12 Ampert?
babetta gyújtásból ki lehet hozni valahogy 10-12 Ampert?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
ha valami nem jó,van eladó alkatrészem babetta gyújtáshoz teso.Még felfogatáshoz közbetétem isDevil írta:egybe van az elektronikaval a trafo, uj cuccok, szoval nemtudom, hogy mukodnek e, elvileg jol van bekotve, de valami megsem jonyakas írta: az alaplapon van egyjel a forgoreszen a masik ennek a ket jelnek egybe kell esni 2,2mm-es elogyujtasnal azaz a felso holtpont elott 2,2mm kerdes mijen a gyujtotrafo, egysegesitett vagy kulontrafos az eredeti jelado sarga szinu a fesztekercs piros ennek aleadott fesze kb 80volt az impulzuse par milivolt ,az i =impulzus,a g=gerjesztes,ha nem boldugulsz kerdezz
Re: Elektronika
egybe van az elektronikaval a trafo, uj cuccok, szoval nemtudom, hogy mukodnek e, elvileg jol van bekotve, de valami megsem jonyakas írta: az alaplapon van egyjel a forgoreszen a masik ennek a ket jelnek egybe kell esni 2,2mm-es elogyujtasnal azaz a felso holtpont elott 2,2mm kerdes mijen a gyujtotrafo, egysegesitett vagy kulontrafos az eredeti jelado sarga szinu a fesztekercs piros ennek aleadott fesze kb 80volt az impulzuse par milivolt ,az i =impulzus,a g=gerjesztes,ha nem boldugulsz kerdezz
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
az alaplapon van egyjel a forgoreszen a masik ennek a ket jelnek egybe kell esni 2,2mm-es elogyujtasnal azaz a felso holtpont elott 2,2mm kerdes mijen a gyujtotrafo, egysegesitett vagy kulontrafos az eredeti jelado sarga szinu a fesztekercs piros ennek aleadott fesze kb 80volt az impulzuse par milivolt ,az i =impulzus,a g=gerjesztes,ha nem boldugulsz kerdezz
A viz szalad, a kő marad!
Re: Elektronika
kellene egy kis segitseg! babetta gyujtas lett rarakva egy kis tsre, erdekelne, hogy is kellene beallitani, meg nemvolt v ele idom foglalkozni, de a tulaj aztmondta, hogy nem all jol, meg egyenlore szikra sincs!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2009.06.28. 20:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150 - 88' 12V
Re: Elektronika
Ja milyen bolond vagyok azt elfejettem elmondani hogy a motor tünetei azok, hogy nem forogja ki magát.. . 3től használható, de amikor ellépi azt az 5ezres fordulatot, de van hogy 4,5tól ugy érzem mintha gyakorlatilag egyre lassabban gyursulna, és 5 felett csak kinszenvedés van, mintha nem akarna forogni, csak nagy lasan, sőt van hogy 6erzen megáll a mutató... igaz ezt üresben nem csinálja, ugy egy nagyobb gázadásra kiforogja az órát, de terhelés alatt sajna nem nagyon. egyszerűen nem lehet kiforgatni a maximális telesitményig ~6,300 ....
-
- rolleres
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2009.06.28. 20:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150 - 88' 12V
Re: Elektronika
Sziasztok!
Szeretném segitségeteket kérni! van egy 1987es megszakitó nélküli gyujtásos 150es ETZ-m jó kis gép, egészen megszrettem mióta megvan. csak az a baj hogy sajna sose hozta azt a teljesitményt amit egy 150es-nek tudnia kell. nagyon sokat variáltam vele, meg is furattuk, de sajna nem lett még igysem az igazi. de legutoljára rájöttem valamire - van ugyebár a jeladó, és azon van egy U-alaku luk amibe belejön egy nút ,amit tudunk ugyebár állitani a két csavarral. nos a probléma az hogy annak a jeladója, ami rajta van a főtengely végén, szóval az U alaku luk nagyon ki van járódva, rendesen lötyöb benne... s néztem haverét az egyáltalán nem. szerintem azért nem leht jó a motor nagyobb fordulatszámon, mert a gyutjás elállitódik, ugye mivel tud ottan mozogni magának. azt hadd kérdezzem meg hogy volna e lehetőség ezt cserélni, s hogy mennyibe kerül, .... sajna a mofaker honlapján nem találtam semmi ilyesmit
remélem sikerült értelmesen leirnom a problémát, .. kérem szépen akinek van valami ötlete kérem irjon! nagyon szépen köszönöm! sziasztok
Szeretném segitségeteket kérni! van egy 1987es megszakitó nélküli gyujtásos 150es ETZ-m jó kis gép, egészen megszrettem mióta megvan. csak az a baj hogy sajna sose hozta azt a teljesitményt amit egy 150es-nek tudnia kell. nagyon sokat variáltam vele, meg is furattuk, de sajna nem lett még igysem az igazi. de legutoljára rájöttem valamire - van ugyebár a jeladó, és azon van egy U-alaku luk amibe belejön egy nút ,amit tudunk ugyebár állitani a két csavarral. nos a probléma az hogy annak a jeladója, ami rajta van a főtengely végén, szóval az U alaku luk nagyon ki van járódva, rendesen lötyöb benne... s néztem haverét az egyáltalán nem. szerintem azért nem leht jó a motor nagyobb fordulatszámon, mert a gyutjás elállitódik, ugye mivel tud ottan mozogni magának. azt hadd kérdezzem meg hogy volna e lehetőség ezt cserélni, s hogy mennyibe kerül, .... sajna a mofaker honlapján nem találtam semmi ilyesmit
remélem sikerült értelmesen leirnom a problémát, .. kérem szépen akinek van valami ötlete kérem irjon! nagyon szépen köszönöm! sziasztok
Re: Elektronika
Köszi a választ, szénkeféket meg fogom mérni kaja után, és megnézem a kimérést is, meglássam mire jutok!Alfa írta:Szénkefék, csúszógyűrűk jók?
Amúgy az álló és foggórész kimérése pontosan megvan a szerelési kézikönyvben (innen is le lehet szedni jó minőségű magyart). Amúgy azoknak nem lehet túl sok baja, általában zárlat, esetleg szakadás, amit multiméterrel simán ki lehet mérni (az ellenállásokat, úgy értem).
Amit nem írnak, azok olyan bagatell problémák, mint ami pl nekem volt. A forgórész egyik kivezetését véletlen elhajlítottam, így alacsony fordulaton hozzáért a testhez a rezgés függvényében, és teljesen rapszodikus volt mikor világít a töltésjelző, mikor halványan, és mikor nem. Nagyobb fordulatra már nem ért hozzá (mindig ). Bambi ha nem találja meg, sose jövök rá.
ThUnDeR
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szénkefék, csúszógyűrűk jók?
Amúgy az álló és foggórész kimérése pontosan megvan a szerelési kézikönyvben (innen is le lehet szedni jó minőségű magyart). Amúgy azoknak nem lehet túl sok baja, általában zárlat, esetleg szakadás, amit multiméterrel simán ki lehet mérni (az ellenállásokat, úgy értem).
Amit nem írnak, azok olyan bagatell problémák, mint ami pl nekem volt. A forgórész egyik kivezetését véletlen elhajlítottam, így alacsony fordulaton hozzáért a testhez a rezgés függvényében, és teljesen rapszodikus volt mikor világít a töltésjelző, mikor halványan, és mikor nem. Nagyobb fordulatra már nem ért hozzá (mindig ). Bambi ha nem találja meg, sose jövök rá.
Amúgy az álló és foggórész kimérése pontosan megvan a szerelési kézikönyvben (innen is le lehet szedni jó minőségű magyart). Amúgy azoknak nem lehet túl sok baja, általában zárlat, esetleg szakadás, amit multiméterrel simán ki lehet mérni (az ellenállásokat, úgy értem).
Amit nem írnak, azok olyan bagatell problémák, mint ami pl nekem volt. A forgórész egyik kivezetését véletlen elhajlítottam, így alacsony fordulaton hozzáért a testhez a rezgés függvényében, és teljesen rapszodikus volt mikor világít a töltésjelző, mikor halványan, és mikor nem. Nagyobb fordulatra már nem ért hozzá (mindig ). Bambi ha nem találja meg, sose jövök rá.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Töltés gondok
Üdv!
Nem kis gondom van a 250-es ETZ-m töltésével. Régi mechanikus feszabbal csak 3-4000-es fordulaton van 13.5-14V körüli töltés, alapjáraton semmi nincs. Terheletlenül, csak gyújtás állásban 13.3 a töltés, de ha felkapcsolom a villanyt akkor 12.8-ra esik és folyamatosan csökken.
Először fesszab-ra gondoltam, csináltattam is Subee-val egyet, de sajnos ez sem oldotta meg a problémámat. Diódasort szétforrasztottam és egyesével kimértem őket, azok jók..
Honnan tudnám meg mi lehet a probléma? Mert sok minden ezeken felül nem maradt ugye, csak az álló illetve a forgórész.
Írjatok, mert elég tanácstalan vagyok
ThUnDeR
Nem kis gondom van a 250-es ETZ-m töltésével. Régi mechanikus feszabbal csak 3-4000-es fordulaton van 13.5-14V körüli töltés, alapjáraton semmi nincs. Terheletlenül, csak gyújtás állásban 13.3 a töltés, de ha felkapcsolom a villanyt akkor 12.8-ra esik és folyamatosan csökken.
Először fesszab-ra gondoltam, csináltattam is Subee-val egyet, de sajnos ez sem oldotta meg a problémámat. Diódasort szétforrasztottam és egyesével kimértem őket, azok jók..
Honnan tudnám meg mi lehet a probléma? Mert sok minden ezeken felül nem maradt ugye, csak az álló illetve a forgórész.
Írjatok, mert elég tanácstalan vagyok
ThUnDeR
Re: Elektronika
Nem nehéz végigkeresned hogy hol lehet a baj, egy kék színű vezetéket keress , vagy mérj végig, ami a fordulatszámmérő visszajelző lámpájától lemegy egészen a gyújtásoldali deknifedél alá, és ott a lánckerék alatt megtalálod a bekötési helyét. Lehet hogy ott elengedte a rögzítés, vagy csak egyszerűen koszos és nem érintkezik.tibike931 írta:Sziasztok ! Olyan gondom akadt egy etz 125 géppel h nem ég a az üres visszajelző kis lámpám! Az égő jó! Vhol érintkezési (kontakt) hiba lehet, de nem tudom hol keresgéljek! Remélem tudtok segíteni a hiba felkutatásában!:)
Mérd végig a vezetéket műszerrel és biztos meglesz a hiba.
ThUnDeR
Re: Elektronika
Sziasztok ! Olyan gondom akadt egy etz 125 géppel h nem ég a az üres visszajelző kis lámpám! Az égő jó! Vhol érintkezési (kontakt) hiba lehet, de nem tudom hol keresgéljek! Remélem tudtok segíteni a hiba felkutatásában!:)
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
A válasz jó!Leülhet
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
sziasztok!
gyújtótrafón a 15ös csatlakozási pont a plusz táp, és az 1es pedig a megszakítótól jön, ugye?
köszi
gyújtótrafón a 15ös csatlakozási pont a plusz táp, és az 1es pedig a megszakítótól jön, ugye?
köszi
Re: Elektronika
Brooth!
etz generátor kúp stimmel, de a szimeringháztól nem megy fel a forgórész. az állórész meg kb átlógna a deklin, és a lánctérből is elvenne, anyira, hogy csak 15ös lánckerék férne el. az eszterga ilyen helyzetbe szükségtelen eszköz, marógép kellene, de nem ér anyit az egész. mint már írtam lejjebb, venni kell egy Mecseki Zsolt féle fesszabot, ami 5000 pénz, elölre 35W-os halogén, meg ledes helyzetjelző, a többi meg maradhat érintetlenűl.. a dinamót rendbe kell rakni, és onnantól leszarhatod az egészet.. sose lesz bajod vele.
etz generátor kúp stimmel, de a szimeringháztól nem megy fel a forgórész. az állórész meg kb átlógna a deklin, és a lánctérből is elvenne, anyira, hogy csak 15ös lánckerék férne el. az eszterga ilyen helyzetbe szükségtelen eszköz, marógép kellene, de nem ér anyit az egész. mint már írtam lejjebb, venni kell egy Mecseki Zsolt féle fesszabot, ami 5000 pénz, elölre 35W-os halogén, meg ledes helyzetjelző, a többi meg maradhat érintetlenűl.. a dinamót rendbe kell rakni, és onnantól leszarhatod az egészet.. sose lesz bajod vele.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
A kupok kompatibilisek ,eszterga nelkul nehez rabarkacsolnod
A viz szalad, a kő marad!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
SziaBrooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Én már közel husz éve vagyok 6 voltos ismerem a problémád és csak azt tudom ajánlani probálj meg minden nagyobb fogyasztot amit lehet energia takarékos(ledes)izzora"cserélni pl helyzetjelző házsó izzó féklámpa müszerfal világitás és az irányjelző relé elekronikusra cserélve....A töltés visszajelzöt ne!Az igy nyert + már elég az első lámpa és az irányjelző müködtetésére.Vagy ahogy én csinálom minden gyári de nappal ha nem muszáj nem használom a tompitotat csak a helyzetjelzöt.A rend őrének ha szol megköszönöm a figyelmeztetést és menézem az izzot"persze csak alibiböl.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Sajnos nem fog menni!Kis Ts-ben egyszerűen nem fér el,plussz a dekni sem menne fel.Egyetlen megoldást tudnék én,csak az nagyon drága.Wape gyárt kimondottan ezekhez 12V-os generátort ami egyben elektronikus gyujtást is tartalmaz,saccperkábé 50-60000 ft.Brooth írta:Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jack_hereer
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2009.06.26. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 250
Re: Elektronika
Jó módszer, de én inkább kerestem a fiókban egy szivargyújtót és bekötöttem...él és virul:)coco írta:Szoval... Gyujtom nem volt de gyertya kulcsom igen, gyertya ki, benzin csovet le, kicsit rapancsoltam benzint a hengerfejre, kontakt, rugtam egyet, es maris volt amirol meg gyujtani a cigit xD
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot..
- jack_hereer
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2009.06.26. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 250
Re: Elektronika
Jártam ugyan így ! Nekem ezt a problémát a túl kicsi megszakító hézag és a haldokló trafó okozta. Trafó csere,hézag állítás...és a motor lefullaszthatatlan és bírja a hosszú túrát. az alapjáratom most olyan 1000 körül van...(állítólag ez ritka hogy elviseli és nem kajál be, nem fulladozik stb..) szóval büszke vagyok mostDada273 írta:Üdv!
a 125ös ETZ-m indítás után még egy ideig megy 100-105km/h-t de ha huzamosabb ideig megyek vele akkor már 4esben nincs ereje és nem akar 60 nál többet menni. én az elektronikára gondoltam hogy valami felmelegszik és elállítódik de ha valaki tudja mi lehet a gond írja le legyenszíves
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot..
Re: Elektronika
Sziasztok!
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
Lenne egy kis elektronikai problémám, mégpedig:
Van egy TS125 típusú vasam, amit jelenleg élesztgetek fel zombi létéből.
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan jellegű és kényes kérdésem, hogy a jelenlegi 6V-os rendszert át kellene alakítanom 12V-ra. A 60W-os dinamó, ami most rajta van sajnos picsafüstnyi energiát képes termelni, mert ugye ha összeadjuk: 40W első+5W hátsó+2×4W műszerek az már 53W, ekkor még nem működtettem a 21W féklámpát, sem a 2×21W irányjelzőt.
Szóval el kellene egy tökösebb 12V-os rendszer. Én egy ETZ generátorra gondoltam, természetesen fogyasztók, akksi, trafó és feszültség szabályzó cserével együtt.
A kérdésem az lenne, hogy az etkó főtengely generátor felöli kúpossága mennyire kompatibilis a TS-el? (ergó fel tudok e tenni TS-re etkó generátort?) vagy ha valakinek van valami egyéb és jó ötlete a 12V-os átalakításhoz, azt természetesen szívesen fogadom.
Köszönet előre is.
Üdv.: Brooth
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Bocs elirtam igazad van .coco írta:Akkor most Brisk vagy Brinsk?Van Brinsk is?Vagy csak Kupi elirta? Nekem BRISK N15C van es 6000km ota allja a sarat, meg csak egyszer vettem ki, akkor is szivart gyujtani XD
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szoval... Gyujtom nem volt de gyertya kulcsom igen, gyertya ki, benzin csovet le, kicsit rapancsoltam benzint a hengerfejre, kontakt, rugtam egyet, es maris volt amirol meg gyujtani a cigit xD
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
szivart gyujtani? nah azt megnéztem volnacoco írta:Akkor most Brisk vagy Brinsk?Van Brinsk is?Vagy csak Kupi elirta? Nekem BRISK N15C van es 6000km ota allja a sarat, meg csak egyszer vettem ki, akkor is szivart gyujtani XD
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor most Brisk vagy Brinsk?Van Brinsk is?Vagy csak Kupi elirta? Nekem BRISK N15C van es kozel 6000km ota allja a sarat, meg csak egyszer vettem ki, akkor is szivart gyujtani XD
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2009.07.06. 23:06-kor.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
sziasztok!
még mindig fennáll a problémája a motoromnak. ez egy 251-es ami fel van fúrva 300-ra. az a tünet, hogy mindig meghalnak a gyertyák (átüt a kerámia). próbáltam már különböző típusú és hőértékű gyertyával is. a gyújtásban is próbálkoztam normális megszakítós gyújtással és sub-ee féle gyújtássl is. porlasztóban próbálkoztam azzal hogy kisebb főfúvókát tettem bele talán sok benzint kap de ez se segített.
régebben csinált olyat hogy egyszer csak max fordulatszámra pörgött és csak úgy lehetett leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő akinél akkor voltam azt mondta olajat szívott a váltóból. van valaki budapesten aki tudna egy kicsit segíteni nekem kideríteni mi a probléma. biztos hogy a főtengelyszimering ereszt?
köszi előre is!
még mindig fennáll a problémája a motoromnak. ez egy 251-es ami fel van fúrva 300-ra. az a tünet, hogy mindig meghalnak a gyertyák (átüt a kerámia). próbáltam már különböző típusú és hőértékű gyertyával is. a gyújtásban is próbálkoztam normális megszakítós gyújtással és sub-ee féle gyújtássl is. porlasztóban próbálkoztam azzal hogy kisebb főfúvókát tettem bele talán sok benzint kap de ez se segített.
régebben csinált olyat hogy egyszer csak max fordulatszámra pörgött és csak úgy lehetett leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő akinél akkor voltam azt mondta olajat szívott a váltóból. van valaki budapesten aki tudna egy kicsit segíteni nekem kideríteni mi a probléma. biztos hogy a főtengelyszimering ereszt?
köszi előre is!
Re: Elektronika
VÁLASZ BG-nek
A gyertya-elektróda olvadás két oka:
1. nem megfelelő hőértékű gyújtógyertya (lásd: technikai adatok, -szerintem neked is 240-260-as kell-)-az, hogy milyen márka, a tartósságot befolyásolja, de a hőértéke mindenképpen legyen jó -
2. benzinszegény keverék: a keverékállító csavart csavard ütközésig be, aztán vissza 1-1,5 fordulat közé, így működni kell a motornak. Ha csak kinnéb állítva akar kulturáltan járni a motor, akkor egyéb porlasztó hibák vannak: nem hozzá való karburátor, nem bele való fúvókák,....
Minden képen a porlasztót helyesen be kell állítani, vagy állíttatni.
Ha a motor jól be van kaburálva (megfelelő porlasztó beállítás), jó állapotban van a motor és megfelelő szikrát képes előállítani a gyújtásrendszer,a gyertyaképed jó lesz 1:30-tól 1:50-ig keverési arányok között is. Semmi esetre sem ez volt az oka az elektróda olvadásnak.
Ha már a gyújtógyertya-elektróda elolvadt, érdemes a dugattyútetőt is szemügyre venni, mert ilyenkor szokott átlukadni
Az elektromos rendszerbeli káoszt okozhatta a gyújtótrafó gyertyán keresztül letestelt szekunder tekercsből kilépő magasfeszültsége (normál állapotban szikra, itt kb. 15.000 V), amely így már a teljes elektromos hálózatba szétfutott a testen.
Remélem segítségedre lesz a véleményem.
A gyertya-elektróda olvadás két oka:
1. nem megfelelő hőértékű gyújtógyertya (lásd: technikai adatok, -szerintem neked is 240-260-as kell-)-az, hogy milyen márka, a tartósságot befolyásolja, de a hőértéke mindenképpen legyen jó -
2. benzinszegény keverék: a keverékállító csavart csavard ütközésig be, aztán vissza 1-1,5 fordulat közé, így működni kell a motornak. Ha csak kinnéb állítva akar kulturáltan járni a motor, akkor egyéb porlasztó hibák vannak: nem hozzá való karburátor, nem bele való fúvókák,....
Minden képen a porlasztót helyesen be kell állítani, vagy állíttatni.
Ha a motor jól be van kaburálva (megfelelő porlasztó beállítás), jó állapotban van a motor és megfelelő szikrát képes előállítani a gyújtásrendszer,a gyertyaképed jó lesz 1:30-tól 1:50-ig keverési arányok között is. Semmi esetre sem ez volt az oka az elektróda olvadásnak.
Ha már a gyújtógyertya-elektróda elolvadt, érdemes a dugattyútetőt is szemügyre venni, mert ilyenkor szokott átlukadni
Az elektromos rendszerbeli káoszt okozhatta a gyújtótrafó gyertyán keresztül letestelt szekunder tekercsből kilépő magasfeszültsége (normál állapotban szikra, itt kb. 15.000 V), amely így már a teljes elektromos hálózatba szétfutott a testen.
Remélem segítségedre lesz a véleményem.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
ismét felteszem a kérdést, hátha van aki tud segíteni.
Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Mostanába már nem egyszer halotam ismerösök panaszát"(a Brinsk nem ér semit)mire kiderült mind Y" volt és nem értik meg nem az Y jó MZ be simsonba de a boltosok is hibásak mivel azok adták el őket kifejezeten hozzá nem értve.Én is Brinsket használok már évek óta és semmi bajom vele tökéletes és olcsó de amikor az autos boltba meg akart gyözni az eladó srác,hogy az N14YC az tuti az MZbe mindenki ezt viszi" nem voltam magamnál.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
de miért, miért MIÉRT?!?!?!?!?! miért kell beletenni a 4 üteműbe való Y jelzésű gyertyát a 2T motorba?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Német motor, német gyertya.
A Jawa pedig csak cse gyertyát szeret.
T
A Jawa pedig csak cse gyertyát szeret.
T
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
elméletileg jó volt. 260 hőértékű isolator volt. azóta rábeszéltek a brisk y7 -re. szaggat vele. beleraktam egy isolatort, vadi újat, ezzel nem szaggat.Tamás írta:Hy! BG! sajnos okozhatja. A ma használatban lévő MZ-k nagy része közeli viszonyt ápol a misztikummal, okkult tudományokkal.
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Hy! BG! sajnos okozhatja. A ma használatban lévő MZ-k nagy része közeli viszonyt ápol a misztikummal, okkult tudományokkal.
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok!
A következő lenne a probléma: 250es ETZ-n a trafó rövid motorozás után felforrósodik és a gyújtás kihagy.
A vezetékelés jó, és trafócsere után is ugyanez a tünet. Mi lehet még a baj?
Köszi a válaszokat!
Üdv.: Csikin
A következő lenne a probléma: 250es ETZ-n a trafó rövid motorozás után felforrósodik és a gyújtás kihagy.
A vezetékelés jó, és trafócsere után is ugyanez a tünet. Mi lehet még a baj?
Köszi a válaszokat!
Üdv.: Csikin
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára bg 2009.07.05. 22:22-kor.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Egy szabályozás úgy néz ki:
Esztergába befog,tokmány felől csapágyhelyre fogni,finoman!
Szegnyeregbe belsőkúpos linettát befogni,ÚJ MINŐSÉGI CSAPÁGYAT FINOMAN megtámasztani.
Érintőt fogni,többször,kicsiket fogni,éles bicskával persze.
Komutátort még a padban kimicázni (kikapargatni a komm szegmensek közük a sorját)
Ha jó volt az esztergakésed,annyira nem keni be,micázni legjobb sniccerrel,fűrészlapot én 20KW-os forgóknál kezdek használni.
Itt jön a 400-as smirgli.
Ez a módszer 30.000rpm-ig bevált.
Esztergába befog,tokmány felől csapágyhelyre fogni,finoman!
Szegnyeregbe belsőkúpos linettát befogni,ÚJ MINŐSÉGI CSAPÁGYAT FINOMAN megtámasztani.
Érintőt fogni,többször,kicsiket fogni,éles bicskával persze.
Komutátort még a padban kimicázni (kikapargatni a komm szegmensek közük a sorját)
Ha jó volt az esztergakésed,annyira nem keni be,micázni legjobb sniccerrel,fűrészlapot én 20KW-os forgóknál kezdek használni.
Itt jön a 400-as smirgli.
Ez a módszer 30.000rpm-ig bevált.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Tegyük hozzá, hogy ha a csapágy lóg (mindettől függetlenül), és úgy szabályozod fel járó motornál, akkor a rossz csapágyra szabályozod, és a felújítás után azt veszed észre hogy már megint nincs töltés.
Amit waresz mond az jó, csak előtte - ha már úgyis érik - mindenképp ajánlott új szép jó csapágyakra váltani.
Amit waresz mond az jó, csak előtte - ha már úgyis érik - mindenképp ajánlott új szép jó csapágyakra váltani.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Köszönöm segítségetek, a válaszokat miket írtatok.
János.
János.
Re: Elektronika
leírtad a választ istúramz írta:Sziasztok!
Segítsetek kérlek behatárolni, hogy mi lehet a baj . 6V-os rendszer (TS 250/1), forgórész kommutátor esztergán leszabályozva, szigetelő bemélyítve az érintkezők között, forgórész, állórész szakadásra, testzárlatra vizsgálva, új szénkefék, rugók, tartólap, leforrasztott, illetve újra cserélt csatlakozások, fekete elektrónikus fesz.szabályzó.
A működési kép pedig: akksi sarukon mérve, 2000-es fordulatig világítással terhelve, szépen 7V körül mozog a töltőfeszültség; 2500-at átlépve gyorsan sülyed, 3000-nél, már 5V körül áll.
Nekem más ötletem nincs, minthogy kiegyensúlyozatlan a főtengely, és a vége emiatt körpáyán fut, ahol a dobálásnál a szénkefék már nem képesek a megfelelő érintkezést tartani.
Amúgy elkerülhetetlen a szétbontás (csak szerettem volna még pár száz kilométert motorozni az idényben), mert 3-4000 fordulaton a hengerből kopogó hang hallatszik, ami elhallgat, amint a fordulat csökken. Így majd a főtengely-felújítás után, a fenti hibaforrás lehetőség is ki lesz küszöbölve.
Üdv, János.
VAGY! esetleg ha szarul lett felszabályozva a forgórész kommutátora, akkor az okozhat még ilyet.. a töltés szarakodása meg attól van, hogy a szénkefék elkezdenek repülni. azt nézd meg valahogy, hogy az egész forgórész üt-e vagy csak a kommutátor. én spec ezért nem tartom szerencsésnek ezt az esztergás felszabályzást. egyszerűbb: járó motor, 400as csiszoló papír, és kb 10 másodperc a kommutátor felcsiszolása, majd szépen ki lehet egy fűrészlappal kapargatni a szeletek közt a mocskot. főtengelycsapágy ekkorát nem szokott ütni, akkor már nagy baj van.
Bokodi Áron- WARESZ
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 3 vendég