Blokk
- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Blokk
mind1, sikerült a mutatványtomeeeee írta:sziasztok, 2 sürgős kérdésem lenne:
etz 150-ről lenne szó, és szét akarom a blokkot húzni, csapágyaznom kell a főtengelyt, és az 1ik kérdésem az lenne h ti hogyan húzzátok szét a blokkot célszerszám nélkül, 2. h a váltó v valami egyéb nem jön ki a helyéről? (nekem csak a főtengelyt kéne csak kivennem) ill h mire figyeljek (a kuplung oldala már üres, még a genrátor azt a henger jön
Válaszokat előre is köszönöm!
a hajtókar felső tűgörgő méretét megtudná nekem vki mondani?(etz150
Re: Blokk
76,50misi írta:szia Bambi meszter!
azt szeretném kérdezni töled az etz 250 est mekkora a makszimum felfurási mérete?
mert Wössner dugattyut szeretnék bele tenni azért lenne szükségem a méretre. és még te milyen hajtokart szoktál bele tenni?
köszi aválaszt.
udv:misi
és yoko
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Blokk
szia Bambi meszter!
azt szeretném kérdezni töled az etz 250 est mekkora a makszimum felfurási mérete?
mert Wössner dugattyut szeretnék bele tenni azért lenne szükségem a méretre. és még te milyen hajtokart szoktál bele tenni?
köszi aválaszt.
udv:misi
azt szeretném kérdezni töled az etz 250 est mekkora a makszimum felfurási mérete?
mert Wössner dugattyut szeretnék bele tenni azért lenne szükségem a méretre. és még te milyen hajtokart szoktál bele tenni?
köszi aválaszt.
udv:misi
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Blokk
Problémám megoldva. Több mint valószínű, hogy a forgattyúsház többszörös benzinnel való kimosása volt a bűnös. Kb egy hetet állt szétszedve. Most már jó. Egy kicsi "új" csörgés van, meg hallani ahogy jár a dugó. Kompresszió érezhetően nagyobb. Még nem néztem meg, hogy hogyan megy, mert azért még járatom sűrűbb keverékkel előbb
Re: Blokk
Szia, fent is lent is állítottuk, de a kuplung már jó, hisz kuplung miatt vittük el szerelőhöz, azért köszi =)coco írta:Buko01. A kuplungot csak a behuzonal levo csavarral alitottatok? Lent a dekninel is lehet allitani, es az uj dekniben amit feltettel mas volt az allasa az anyanak es a csavarnak mint a regiben es gondolom ezert allitodott el a kuplung... De ha nem igy volt akkor bocsi
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Úgyérzem beszélnem kell Bambi mesterrel
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ejjj
És ezt hol láttad? Melegítés-hűtés nélkül is megoldható?
És ezt hol láttad? Melegítés-hűtés nélkül is megoldható?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
megfelelo celszerszammal, sokaig csak hallottam rola, hogy letezik, aztan nem tul regen volt szerencsem latni is eloben, egy olyan eszkozt kepzelj el, hogy a csapagygolyok koze kell bedugni a lehuzo ket szarat es a tengelyen tamaszkodik fel a lehuzo, azzal ki lehet huzni a csapagyfeszekbol a csapagyat
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Üdv!
Lehet hülye kérdés, de azé megkérdem. A kislánckerék-nél lévő csapágyat ki lehet cserélni blokkszéthúzás nélkül?
Ha igen akkor mi a mente a dolognak? És milyen csapágyat érdemes berakni?
Előre is köszi!
Lehet hülye kérdés, de azé megkérdem. A kislánckerék-nél lévő csapágyat ki lehet cserélni blokkszéthúzás nélkül?
Ha igen akkor mi a mente a dolognak? És milyen csapágyat érdemes berakni?
Előre is köszi!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Blokk
sziasztok, 2 sürgős kérdésem lenne:
etz 150-ről lenne szó, és szét akarom a blokkot húzni, csapágyaznom kell a főtengelyt, és az 1ik kérdésem az lenne h ti hogyan húzzátok szét a blokkot célszerszám nélkül, 2. h a váltó v valami egyéb nem jön ki a helyéről? (nekem csak a főtengelyt kéne csak kivennem) ill h mire figyeljek (a kuplung oldala már üres, még a genrátor azt a henger jön
Válaszokat előre is köszönöm!
etz 150-ről lenne szó, és szét akarom a blokkot húzni, csapágyaznom kell a főtengelyt, és az 1ik kérdésem az lenne h ti hogyan húzzátok szét a blokkot célszerszám nélkül, 2. h a váltó v valami egyéb nem jön ki a helyéről? (nekem csak a főtengelyt kéne csak kivennem) ill h mire figyeljek (a kuplung oldala már üres, még a genrátor azt a henger jön
Válaszokat előre is köszönöm!
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Buko01. A kuplungot csak a behuzonal levo csavarral alitottatok? Lent a dekninel is lehet allitani, es az uj dekniben amit feltettel mas volt az allasa az anyanak es a csavarnak mint a regiben es gondolom ezert allitodott el a kuplung... De ha nem igy volt akkor bocsi
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Andrei.
Eloszor is az O gyurut ha csereled, igen le kell venned a kuplung oldali deknit.
Szimmeringnel lanckerek le, es meglatod a szimmeringnek a hazat, par csavar tartja, azokat kicsavarod, leveszed a hazat, kicsereled a szimmeringet es visszarakod. Arra figyelj h a szim. haza alatt pakolas kell legyen vagy ha nincs akkor tegyel olaj allo szilikont, en is azt tettem es semmi gond nincs vele. Autosboltokban lehet kapni.
Ha netan tevedtem akkor javitsatok ki....
Eloszor is az O gyurut ha csereled, igen le kell venned a kuplung oldali deknit.
Szimmeringnel lanckerek le, es meglatod a szimmeringnek a hazat, par csavar tartja, azokat kicsavarod, leveszed a hazat, kicsereled a szimmeringet es visszarakod. Arra figyelj h a szim. haza alatt pakolas kell legyen vagy ha nincs akkor tegyel olaj allo szilikont, en is azt tettem es semmi gond nincs vele. Autosboltokban lehet kapni.
Ha netan tevedtem akkor javitsatok ki....
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
Üdv
kis etz-nél szeretnék kislánckerék szimeringet cserélni, mert úgy folyik az olaj hogy a levett dekliből ki kellett önteni
le tudná valaki írni ennek a mikéntjét? mit szedjek szét hozzá, mire figyeljek, 25x35x7 szimeringet kaptam a boltban, ez a belevaló?
továbbá a berúgótengely és a váltótengely közötti O gyűrűt is szeretném kicserélni, mert onnan is jön az olaj, ehhez le kell vegyem az olajos deklit?
köszi előre is
kis etz-nél szeretnék kislánckerék szimeringet cserélni, mert úgy folyik az olaj hogy a levett dekliből ki kellett önteni
le tudná valaki írni ennek a mikéntjét? mit szedjek szét hozzá, mire figyeljek, 25x35x7 szimeringet kaptam a boltban, ez a belevaló?
továbbá a berúgótengely és a váltótengely közötti O gyűrűt is szeretném kicserélni, mert onnan is jön az olaj, ehhez le kell vegyem az olajos deklit?
köszi előre is
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ilyen különféle hiedelmek orvoslására tökéletesen megfelel a szerelési kézikönyv, ami mzclubról is letölthető. 125/150 hez külön. Ízelítő:
Miből kell
Mennyi kell
Milyen kell (olajok, folyadékok, zsírok stb)
Teljesítmények (motor, izzók, generátor stb)
Méretek (csapágyak, felnik, karbi stb)
Táblázatok, grafikonok
Kapcsolási ábrák
Karbantartási utasítás
Komplett szét és összeszerelések
Célszerszámok rajzai
A gyár ezt írta elő, ettől eltérni nem feltétlenül érdemes. Pontosabban: Ha ezt használod és így, a motornak tuti nem lehet kára belőle. Máshogy is lehet, de aki tanácstalan bátran visszatérhet a gyári utasításokhoz.
Miből kell
Mennyi kell
Milyen kell (olajok, folyadékok, zsírok stb)
Teljesítmények (motor, izzók, generátor stb)
Méretek (csapágyak, felnik, karbi stb)
Táblázatok, grafikonok
Kapcsolási ábrák
Karbantartási utasítás
Komplett szét és összeszerelések
Célszerszámok rajzai
A gyár ezt írta elő, ettől eltérni nem feltétlenül érdemes. Pontosabban: Ha ezt használod és így, a motornak tuti nem lehet kára belőle. Máshogy is lehet, de aki tanácstalan bátran visszatérhet a gyári utasításokhoz.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
Sziasztok!
Elvittem szerelőhöz a motort, mert apummal nem tudtuk beállítani a kuplungomat.. a dolog érdekessége az hogy egy deklivel( amivel vettem) a kuplung minimálisan csúszott, tényleg szinte észre se lehetett venni, ám én egy másik deklit lepolíroztattam, amit a motorhoz kaptam, feltettük,azon nyomban csúszott, le is fulladt, behúzott kuplungnál, simán ment előre,(a végsebesség 60 ra csökkent, ott is felpörgött,mint amikor menetközben behúzzuk a kuplungot és közbe a gázt is húzzuk..) jó vegyünk egy új bovdent hátha az.. befűztük, darál, de mint az állat.. a bovden kijött a házból.. jó gyári vissza.. szerelőhöz el.
tudni kell, hogy agip 80w90 váltó olaj raktunk itthon a motorba.
szerelő:
- Rossz olaj volt a motorban, nem szabad bele váltó olajat önteni, ebbe motorolaj kell.. (ez most igaz?)
Azt nem sikerült megtudni, hogy mit cserélt ki rajta, vagy cserélt-e ki valamit, mert nem az a szerelő volt bent aki csinálta.. (paff..:S)
Elhoztuk (8 ezer forintot kért)
Itthon:
Egyszerűen nem megy.. megtorpan 4. ben.. felváltok és kész.. a végsebesség 80 körül mozog.. váltások között 2-3 puffanást lehet hallani a motorból, hogy ez mi lehet, nem jöttem rá.. (ötleteket várok, és megköszönöm)
Tehát, arra lennék kíváncsi, hogy miért torpan meg, holott, eddig jó volt (deklicsere előtt) (karbi-tisztítás?)
És arra hogy váltásnál mi lehet az a 2-3 puffanó hang ami a motorból jön, köszönöm !
Elvittem szerelőhöz a motort, mert apummal nem tudtuk beállítani a kuplungomat.. a dolog érdekessége az hogy egy deklivel( amivel vettem) a kuplung minimálisan csúszott, tényleg szinte észre se lehetett venni, ám én egy másik deklit lepolíroztattam, amit a motorhoz kaptam, feltettük,azon nyomban csúszott, le is fulladt, behúzott kuplungnál, simán ment előre,(a végsebesség 60 ra csökkent, ott is felpörgött,mint amikor menetközben behúzzuk a kuplungot és közbe a gázt is húzzuk..) jó vegyünk egy új bovdent hátha az.. befűztük, darál, de mint az állat.. a bovden kijött a házból.. jó gyári vissza.. szerelőhöz el.
tudni kell, hogy agip 80w90 váltó olaj raktunk itthon a motorba.
szerelő:
- Rossz olaj volt a motorban, nem szabad bele váltó olajat önteni, ebbe motorolaj kell.. (ez most igaz?)
Azt nem sikerült megtudni, hogy mit cserélt ki rajta, vagy cserélt-e ki valamit, mert nem az a szerelő volt bent aki csinálta.. (paff..:S)
Elhoztuk (8 ezer forintot kért)
Itthon:
Egyszerűen nem megy.. megtorpan 4. ben.. felváltok és kész.. a végsebesség 80 körül mozog.. váltások között 2-3 puffanást lehet hallani a motorból, hogy ez mi lehet, nem jöttem rá.. (ötleteket várok, és megköszönöm)
Tehát, arra lennék kíváncsi, hogy miért torpan meg, holott, eddig jó volt (deklicsere előtt) (karbi-tisztítás?)
És arra hogy váltásnál mi lehet az a 2-3 puffanó hang ami a motorból jön, köszönöm !
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Blokk
Köszi. Kenése megvolt, rendesen olajjal raktam össze. Gyújtás jó volt mielőtt dugótörött lett. (ez a része nekem kínai, de rendesen kiforgott, és minden ok volt.) Furva még nem volt, alapméretes a henger. Kis válla már volt, de még simán használható szerintem.
Re: Blokk
ki van derékszögelve a hajtórúd? gyürühézag? présrés? gyujtásbeállítás? mekkorára volt fúrva a henger elötte?kuti írta:Valaki! 52.00 méretű dugattyút tudtam venni. Összeraktam a motorommal, majd indításnál kegyetlenül csörögni kezdett, ami szépen elhalkult 1 perc alapjárat után. Kopogás hallatszott még, de az is elmúlt. Most akkor mi van? Mintha kicsit szorulna főtengely. Vagy ezt csak a jó kompresszió miatt érezhetem?
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
annyi a különbség, hogy ott töredéke ekkora elősűrítés sincs, mint itt. meg kisebb a tömítendő felület, stb.zsakfos írta:Na és mi a helyzet a Simsonnal?nyakas írta: baloldali szimeringnel a rugo nez kifele,azert,hogy az olajat ne szipkazza meg veletlenul sem kis ETZ nagy ETZ egyforma elv
Elv ugyanaz,szimmering szimmetrikus(mindkét oldalon befelé néz a rugó).
Bokodi Áron- WARESZ
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Blokk
Valaki! 52.00 méretű dugattyút tudtam venni. Összeraktam a motorommal, majd indításnál kegyetlenül csörögni kezdett, ami szépen elhalkult 1 perc alapjárat után. Kopogás hallatszott még, de az is elmúlt. Most akkor mi van? Mintha kicsit szorulna főtengely. Vagy ezt csak a jó kompresszió miatt érezhetem?
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Jó válasz, enyémnél szipkázta szívásnál mert fordítva volt bent, ám a forgattyúsházból nem is engedte el a nyomást elősürítésen Igaz 0,3L/100km hajtóműolaj-fogyasztást produkált. Cserekor már rendesen ment a helyére az új..nyakas írta: baloldali szimeringnel a rugo nez kifele,azert,hogy az olajat ne szipkazza meg veletlenul sem kis ETZ nagy ETZ egyforma elv
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Na és mi a helyzet a Simsonnal?nyakas írta: baloldali szimeringnel a rugo nez kifele,azert,hogy az olajat ne szipkazza meg veletlenul sem kis ETZ nagy ETZ egyforma elv
Elv ugyanaz,szimmering szimmetrikus(mindkét oldalon befelé néz a rugó).
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Így igaz, a Seeger valóban belül van, tehát azt meg se kell bontani miatta. Már tudom miért gondoltam úgy: nekem meg kellett, mert az előző tulaj konzervdobozból kivágott darabbal helyettesítette azt a 100 forintos alkatrészt ( az olajterelőt), így ki kellett bontanom csapágyig.waresz írta:annyit javítanék, hogy az olajterelő lemez a csapágy mellett van a nagy zeeger-en belül, és a szimmeringet csak egy kis rugógyűrű tartja.Alfa írta:...
úgy lehet egyszerűen kiszedni, ha a főtengely mellé benyúlsz kiscsavarhúzóval, és kifeszegeted, csak közben nagyon vigyáz, nehogy megkarcold a főtengelyen a szimering futófelületét! ja, és szimeringből csak BARNA VITONT!!!!!!!! 2000ft alatt szinte kizárt, hogy kiskerbe megkapd darabját.
főtengely kitámasztásra én meg(generátornál lehet fékkel is)kuplungnál mindenképp a kipufogó csatornába dugott kalapácsnyelet javaslom. ez a leghumánusabb, nem szarja el a dugó tetejét, és egyszerű.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
annyit javítanék, hogy az olajterelő lemez a csapágy mellett van a nagy zeeger-en belül, és a szimmeringet csak egy kis rugógyűrű tartja.Alfa írta:Gyújtásdekni le, generátoról vezetékek le, szénkefék kiszed, állórész leszed, forgórész leszed (dugót vagy hátsófékkel vagy dugóblokkolóval kitámasztani, a generátornak is van lehúzója), ott meg már látni fogod, talán egy Seeger gyűrű tartja.
Alatta az olajterelő lemezt ne felejtsd el visszarakni. Kb fél óra.
úgy lehet egyszerűen kiszedni, ha a főtengely mellé benyúlsz kiscsavarhúzóval, és kifeszegeted, csak közben nagyon vigyáz, nehogy megkarcold a főtengelyen a szimering futófelületét! ja, és szimeringből csak BARNA VITONT!!!!!!!! 2000ft alatt szinte kizárt, hogy kiskerbe megkapd darabját.
főtengely kitámasztásra én meg(generátornál lehet fékkel is)kuplungnál mindenképp a kipufogó csatornába dugott kalapácsnyelet javaslom. ez a leghumánusabb, nem szarja el a dugó tetejét, és egyszerű.
Bokodi Áron- WARESZ
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Gyújtásdekni le, generátoról vezetékek le, szénkefék kiszed, állórész leszed, forgórész leszed (dugót vagy hátsófékkel vagy dugóblokkolóval kitámasztani, a generátornak is van lehúzója), ott meg már látni fogod, talán egy Seeger gyűrű tartja.
Alatta az olajterelő lemezt ne felejtsd el visszarakni. Kb fél óra.
Alatta az olajterelő lemezt ne felejtsd el visszarakni. Kb fél óra.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Blokk
Én sem hajtottam sosem, még az előző dugattyúval sem néztem meg soha a végét, drága tanulópénz lesz egy dugó meg egy fúrás. Csak fura volt mert 2 személlyel megpakolva 0 kilóméterrel mentem Bakonyba és semmi baja nem volt.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Érdemes betartani a 3000 km-es bejáratást és nem 700-nál "na mit tud"? De gondolom ezt már te is tudod.
Én is elrontottam az első bejáratást, friss henegrrel akartam hegyetmászni és besült, utána pedig akárhogy mentem nagyobb fordulaton mindig beállt. Azóta újrahónolva a henger és bejárattam ahogy a nagykönyvben meg van írva.
2-5-10-20km-enként pihi, kigyorsítás, gurulás...3000 km-ig stb. Mondanom sem kell, h tökéletes lett a motor és nagyon meg vagyok vele elégedve, akárhogy megyek nem sül be, 5-ikben is kipörög, 110 hosszútávon (órák) sem gond. Száz szónak is egy a vége, legyetektürelemmel a bejáratásnál, sztem.
Akit érdekel annak leírhatom, hogy hogy járattam be pontosan, de sztem a lényeg h ne erőltessük, a tapasztaltak ezt érzik, én nem éreztem még, ugyhogy inkább előre megszerkesztettem a bejáratási tervemet.
Én is elrontottam az első bejáratást, friss henegrrel akartam hegyetmászni és besült, utána pedig akárhogy mentem nagyobb fordulaton mindig beállt. Azóta újrahónolva a henger és bejárattam ahogy a nagykönyvben meg van írva.
2-5-10-20km-enként pihi, kigyorsítás, gurulás...3000 km-ig stb. Mondanom sem kell, h tökéletes lett a motor és nagyon meg vagyok vele elégedve, akárhogy megyek nem sül be, 5-ikben is kipörög, 110 hosszútávon (órák) sem gond. Száz szónak is egy a vége, legyetektürelemmel a bejáratásnál, sztem.
Akit érdekel annak leírhatom, hogy hogy járattam be pontosan, de sztem a lényeg h ne erőltessük, a tapasztaltak ezt érzik, én nem éreztem még, ugyhogy inkább előre megszerkesztettem a bejáratási tervemet.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Blokk
Nagyon szerencsétlenül jött ki a lépés, hazajöttem motorozásból próbálgattam az új órát, erre jön a szomszéd mérjük le mi a vége, mert a digit csak jobban mér...
Na uccu neki 105ig semmi gond ott a rezó már 6000 körül kezdett "tiltani" elment 110-ig gumi nyikkan kuplung behúz motor leáll, na egyből csuklott a szomszéd anyja...
Na uccu neki 105ig semmi gond ott a rezó már 6000 körül kezdett "tiltani" elment 110-ig gumi nyikkan kuplung behúz motor leáll, na egyből csuklott a szomszéd anyja...
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Addig mész vele amíg nem szégyenled
Nekem is 700 km után szorult meg, de annyira nem durván (mire kiálltam az út szélére már átforgott), csak épp hogy kishíján megöljön
De mentem vele tovább, és már több mint 3000 et beleraktam és se jobb se rosszabb nem lett. Bónusz: Amikor vettem a mocit és Bambi szétszedte (blokkfelújítás) abban elég durván meg volt szorulva a dugó. Nem ment jól, de ment (kompresszióvesztés van, ha szerencséd van akkor olyan kicsi hogy észre sem veszed, hát ebben a dugóban 2mm mély barázdák voltak kb...).
Igaz amikor megszorultam nem volt sok választásom, mert Székesfehérvár után a gyorsforgalmin voltam, és onnan elég problémás lett volna visszahozatni Pestre, és épp egy 700 km-es túra elején voltam amúgy is.
Nekem is 700 km után szorult meg, de annyira nem durván (mire kiálltam az út szélére már átforgott), csak épp hogy kishíján megöljön
De mentem vele tovább, és már több mint 3000 et beleraktam és se jobb se rosszabb nem lett. Bónusz: Amikor vettem a mocit és Bambi szétszedte (blokkfelújítás) abban elég durván meg volt szorulva a dugó. Nem ment jól, de ment (kompresszióvesztés van, ha szerencséd van akkor olyan kicsi hogy észre sem veszed, hát ebben a dugóban 2mm mély barázdák voltak kb...).
Igaz amikor megszorultam nem volt sok választásom, mert Székesfehérvár után a gyorsforgalmin voltam, és onnan elég problémás lett volna visszahozatni Pestre, és épp egy 700 km-es túra elején voltam amúgy is.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Blokk
Sikeresen megszorult a dugattyúm közel 700 km után.
A kipufogócsonkot leszedtem és benéztem a hengerbe. A dugattyú oldala szorult meg, törést nem látok a gyűrűkön és csörgést sem hallok.
A kérdés a következő:
El lehet még vele motorozgatni pár száz km-t, mert meg akarom csináltatni csak akkor még kell egy kis cash-t gyűjtenem?
A kipufogócsonkot leszedtem és benéztem a hengerbe. A dugattyú oldala szorult meg, törést nem látok a gyűrűkön és csörgést sem hallok.
A kérdés a következő:
El lehet még vele motorozgatni pár száz km-t, mert meg akarom csináltatni csak akkor még kell egy kis cash-t gyűjtenem?
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv emberek !
Légyszíves valaki írja meg nekem a 250-es külső ill belső szimeringes blokkoknak a csapágyait és a szimeringeinek a méreteit.
Légyszíves valaki írja meg nekem a 250-es külső ill belső szimeringes blokkoknak a csapágyait és a szimeringeinek a méreteit.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha a kopott hengerbe teszel egy uj dugót akkor nem fog jobban csörögni mint a kopott dugattyúval:)
Eleinte biztosan gyenge lesz, de ha a gyűrűk még jók akkor azokat hagyd benne mert azok már hozzáigazodtak a hengerhez.
Eleinte biztosan gyenge lesz, de ha a gyűrűk még jók akkor azokat hagyd benne mert azok már hozzáigazodtak a hengerhez.
Re: Blokk
hat ott valami nagy baj van, nincsen kikopva a karburatorod nagyon?Józsikaa írta:helló lenne egy kérdésem! a 150es etzben gyárilag mekkora főfúvóka van? és mit tudok tenni azellen hogy ne egyen 10-litert 100on... valaki segitsen
Re: Blokk
helló lenne egy kérdésem! a 150es etzben gyárilag mekkora főfúvóka van? és mit tudok tenni azellen hogy ne egyen 10-litert 100on... valaki segitsen
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Szerintem egy 20-at futott henger már oválisra van kopva. Nem hinném, hogy megfelelő lesz a kompresszió.
Bár legyen úgy...
Bár legyen úgy...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Blokk
Köszi! hétvégén megjön a dugattyú, és kiderül. Motor az kéne, de most nincs pénzem még fúratásra is. Meg valahogy most elkerülném a bejáratás folyamatát.Jövőre megfúratom, ha már használhatom hivatalosan is a 250est
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
berta dugattyút nagyobbra szokták illeszteni mint a gyári dugókat.kuti írta:Délután teszek fel képet hengerről. 0 van beleütve, tehát elvileg alapméretes? Dugóba 51 97 van beleütve. A hengeren semmi sérülést nem látok. Hozzáteszem, hogy alapjáraton tört el. De a legkisebb Berta dugó miért 51.96os? Vagy ennyi nem számít?
a hengeredben ha jól tudom több mint 20ekm van, ami alatt az kapott hideget meleget egyaránt.
ha ne talántán tényleg sikerül esetleg egy berta dugót belefaragni, akkor is könnyen lehet h kopogni fog a dugó vagy nem lesz megfelelő a kompresszió. simsonnál én így jártam. iszonyatos kopogás és olyan gyenge kompresszió h alig bírtam beindítani.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Régen nekem is azt mondták, hogy a Simson és a kis ETZ kuplung lamella a fülek számától eltekintve ugyanolyan.
Ennek úgy tíz éve volt.
Boltban én is úgy láttam, hogy a Simson lamella u.az, mint nekem kellett a 150-be, csak 2x annyi "füle" van.
A kis ETZ 6, a Simson 6/12 "füles". Mivel visszafelé ugye kompatibilis. Én mondjuk Simsonhoz a 12-est használnám.
Ennek úgy tíz éve volt.
Boltban én is úgy láttam, hogy a Simson lamella u.az, mint nekem kellett a 150-be, csak 2x annyi "füle" van.
A kis ETZ 6, a Simson 6/12 "füles". Mivel visszafelé ugye kompatibilis. Én mondjuk Simsonhoz a 12-est használnám.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Blokk
na most akkor kinek van igaza?
Re: Blokk
nekem bakelit lamella van a simsonba, de gyarilag, meg nem volt hozzanyulva, amugy a vastagsagaban van egy pici elteres, de mmint mondottam belemegy az etzbe is csak par fultol meg kell szabadulni, regen itt ilyeneket lehetett kapni az etzbe, lehetett latni, hogy levoltak torve a fulek.
Re: Blokk
amúgy meg tök jó minőségű utángyártott bakelitlamellák kaphatóak a futár petinél, 1500-2000ft körül. alig kell őket csiszatolgatni hogy hibátlanul passzoljanak a helyükre
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
a simson lamella sokkal kissebb, 8 fülü, és általában acéllemezen parafa szokott lenni, míg az MZ-nél 6 ágú, és gyárilag, meg utángyártottba is tisztán bakelitlamellák vannak(jóval vastagabbak is). láttam már fém-parafa lamellát, lehet hogy nagyon régen volt ilyen is, vagy valami gyík kisipar ilyet csinált.Devil írta:en ugy tudom, hogy a 125 es a 150 ugyan az, es a simsone is belemegy, csak minden masodik fulet le kell szedni, egy idobe ezeket arultak etzhez iswaresz írta: semmi közük egymáshoz. sőt, 125-150, és 250 sem ugyanaz.
Bokodi Áron- WARESZ
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég