Elektronika topik - a pokol kapuja
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
gyujtaskapcsolo?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Elektronika
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy etz 150 elektronikájában van relé?? Vagy mi az amin ezek a számok vannak: 15, 30, 54, 56, 58???
Azt szeretném kérdezni hogy etz 150 elektronikájában van relé?? Vagy mi az amin ezek a számok vannak: 15, 30, 54, 56, 58???
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem forgórész tekercsszakadás, mert a fesszab rátolja a gerjesztőáramot, ami meg is jelenik, de nem áll fel mágneses tér. Próbáld megnézni hogy vezet e a forgórész a két csúszógyűrű között, persze ugy hogy nincsenek rajta a szénkefék, azok pedig csak akkor férnek el szépen ha jó helyre vannak bedugva. Zárlatos is lehet de akkor kimenne a gerjeszés biztosítéka (?) nemtudom.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Helló!
Olyan problémám van, hogy nincs töltés
250es MZ blokkról van szó.
Egyenirányító után rátettem a D+ -ra a multimétert, 0,5 V ot mutat....
ha felpörgetem a motort, majdnem hogy csurira, akkor olyan 2 V.
A generátortól feljövő 3 vezeték jól van rádugva, (U V W) , illetve a DF is be van dugva, de azon 12 V -ot mérek (a dekninél) Normális ez?
Nekem már ott nem tetszik a dolog, hogy az egyenirányítő D3 részén CSAK 0,5V-ot mérek....
Szénkeféket megcsiszoltam, meg a "tengelyt" is aminek nekinyomódnak.
csak ugy finom csiszolás volt.
A szénkefék hozzáérnek rendesen.
A szénkefék hogyvannak, a belső a -, akülső a DF?
mert nekem így van benne.
Illetve a szénkeféknek mi a szerepük, ezeken történik a tekercs gerjesztése, vagy az az U V W szálakon keresztül?
Hülye generátor nem tudok rájönni miért nem tölt....
Az egyenirányítót tiszta, egy porszem sincs benne.
Végigolvastam vagy 40-45 hozzászólást ebben a témába, de semmi, valaki írta hogy ő 3, valahány V -okat mért az U V W -n.
És 6, valamennyit a DF-en.
Nekem is ennyit kellene mérnem (váltakozófeszültségben)?
A blokk oldalán én az UVW
csak 0,2 V -okat mérek egyenként...
Szerintetek hol lehet a hiba?
Aki tud segíteni légyszíves minnél hamarabb válaszoljon, mert a moci darabokban hever elektronikailag, jah és gyújtás az OK
bocs ha hosszúra sikerült... várom a válaszokat....
Olyan problémám van, hogy nincs töltés
250es MZ blokkról van szó.
Egyenirányító után rátettem a D+ -ra a multimétert, 0,5 V ot mutat....
ha felpörgetem a motort, majdnem hogy csurira, akkor olyan 2 V.
A generátortól feljövő 3 vezeték jól van rádugva, (U V W) , illetve a DF is be van dugva, de azon 12 V -ot mérek (a dekninél) Normális ez?
Nekem már ott nem tetszik a dolog, hogy az egyenirányítő D3 részén CSAK 0,5V-ot mérek....
Szénkeféket megcsiszoltam, meg a "tengelyt" is aminek nekinyomódnak.
csak ugy finom csiszolás volt.
A szénkefék hozzáérnek rendesen.
A szénkefék hogyvannak, a belső a -, akülső a DF?
mert nekem így van benne.
Illetve a szénkeféknek mi a szerepük, ezeken történik a tekercs gerjesztése, vagy az az U V W szálakon keresztül?
Hülye generátor nem tudok rájönni miért nem tölt....
Az egyenirányítót tiszta, egy porszem sincs benne.
Végigolvastam vagy 40-45 hozzászólást ebben a témába, de semmi, valaki írta hogy ő 3, valahány V -okat mért az U V W -n.
És 6, valamennyit a DF-en.
Nekem is ennyit kellene mérnem (váltakozófeszültségben)?
A blokk oldalán én az UVW
csak 0,2 V -okat mérek egyenként...
Szerintetek hol lehet a hiba?
Aki tud segíteni légyszíves minnél hamarabb válaszoljon, mert a moci darabokban hever elektronikailag, jah és gyújtás az OK
bocs ha hosszúra sikerült... várom a válaszokat....
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Elektronika
Szivesen! Nekem kiválóan működött amíg 6v-os volt a gépem.
Boldog Újévet neked!
Boldog Újévet neked!
Trophy 250 UIT-200
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
Dodi. Köszi, asszem bevált. trafó szívatott meg, meg tettem bele Német 260-as Isolatort. Később kiderül, most rohadt hideg volt 40 km. 3 fokban.
http://www.youtube.com/watch?v=yc90SHjVBmk
http://www.youtube.com/watch?v=yc90SHjVBmk
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Dénes írta:Lehet hülye kérdés, de: vezérlés módosítás nélküli 300-as hengerű ETZ-re is érvényesek a gyári gyújtásbeállítás adatai? Vagy érdemes néhány tizedet tologatni? Nálatok hogyan a legjobb? (én sosem próbálgattam még, 2,9 előgyújtás és 0,3-as hézagmérő szorul a megszkítón,ami lehet kevés...)
gyári ugye:
előgyújtás: 3-0,5mm
megszakító-hézag: 0,3+0,1mm
Szia
Megszakítóhézag legyen 0,4, az kell! Előgyújtás 3mm
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lehet hülye kérdés, de: vezérlés módosítás nélküli 300-as hengerű ETZ-re is érvényesek a gyári gyújtásbeállítás adatai? Vagy érdemes néhány tizedet tologatni? Nálatok hogyan a legjobb? (én sosem próbálgattam még, 2,9 előgyújtás és 0,3-as hézagmérő szorul a megszkítón,ami lehet kevés...)
gyári ugye:
előgyújtás: 3-0,5mm
megszakító-hézag: 0,3+0,1mm
gyári ugye:
előgyújtás: 3-0,5mm
megszakító-hézag: 0,3+0,1mm
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
bambi írta:ez jó voltEkecs írta:A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
ez jó voltEkecs írta:A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ekecs írta:A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....
Így-így! Jól mondod!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A Faraday kalitkák Faraday már 1836-ban feltalálta, az imént leírtak miatt nem alkalmazták azóta sem a járműiparban.
Üdv.:Sub-ee
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztokconus írta:és ehhez már jó a 4 pólusú gyertya müzübe? vagy csak paraszthülyítés az egész?
Nem akarlak elszomorítani titeket, nem tudom, hogy mennyit tanultatok a gázplazmákról annak idején a suliban. Engem érdekelt a téma és utánaolvastam anno egy kicsit. Plazmával víz alatt a víz felbomlik hidrogénre és oxigénre. Egy nagy hátránya van a gázplazma létrejöttének, mivel plazmáról lévén szó, ugye létrejöttéhez kell egy gáznemű, vagy folyékony közeg, ez megvan és két fogyó elektróda, ez nincs meg gyertyánál!!!! A gázplazma létrejöttekor az elektródák elfogynak (szétégnek), nem tudom a gyertya mennyire bírja ezt a terhelést de szerintem nem sokáig! Max 2000km! Utána a legrosszab esetben leszakad az elektróda és beleverődik vagy a hengerfejbe, vagy a dugattyúba.
A normál gyújtószikra is plazma és az is hosszabb távon eléget az elektródából!
Egyszóval maradjunk a sima gyújtásnál, ezt nem ajánlom, de mindenki kénye-kedve szerint döntse el.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Annyi hogy néha nem árt megtisztítani és összenyomkodni a saru csatlakozásokat és újból visszanyomni a helyére és így tökéletes lesz az érintkezés. Szóval én is amellett szólok, hogy jó az a gyári kábelköteg, csak ne álljon vízben és szutyokban, akkor nem lesz semmi gond vele.Matthej01 írta:Most mindenkin úrrá lesz a vezeték cserte láz olyan mint a infulenzia? Nekm meg a em zé gyárban csinálták és még mindig tökéletesen működik és még mielőtt jönnétek itt ilyenekkel nem nincs öregedés nincs oxidálódás nincs semmi tök jól műkszik.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
és ehhez már jó a 4 pólusú gyertya müzübe? vagy csak paraszthülyítés az egész?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem az jött le a cikkből hogy áttehető másik gyertyára.
Nem kell kidobni a gyertyával együtt.Szerintem.
Nem kell kidobni a gyertyával együtt.Szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Épp ezt akartam mondani Több mint meggyőző.
Kérdés csak az, hogy ha a gyertyát cseréljük, akkor a ráöntött műgyanta cucc is megy e a levesbe...
Kérdés csak az, hogy ha a gyertyát cseréljük, akkor a ráöntött műgyanta cucc is megy e a levesbe...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
http://www.szuts.com/plasmabooster/
Nem ujkeletű a dolog,de én csak most akadtam rá.
Aki nagyon otthon van az elektronikában,az mit szól hozzá?
Kivitelezhető?Megéri?Valaki csinált már ilyet?
A végén van 2 videó,én megnéztem.Nagyon meggyőző.
Nem ujkeletű a dolog,de én csak most akadtam rá.
Aki nagyon otthon van az elektronikában,az mit szól hozzá?
Kivitelezhető?Megéri?Valaki csinált már ilyet?
A végén van 2 videó,én megnéztem.Nagyon meggyőző.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Sziasztok!
Két gallyrament elektronyos fesszabályzó után vateráztam egy trabis mechát.
Gondoltam egyet, leszedtem az elektronyos burkolatát, és láss csodát! Diódahíd van benne, amiből 2db diódát használnak. Ezek voltak megkukkanva. Átkötöttem a másik két diódára ugyanezen hídon, és pillanatnyilag van 2 jó elektronyos és egy jó mecha fesszabályzóm. Csak azért írtam be, hogy más ne túrázzon fölöslegesen ilyen hülyeség miatt. 3000 Ft elég szép tanulópénz volt!
Két gallyrament elektronyos fesszabályzó után vateráztam egy trabis mechát.
Gondoltam egyet, leszedtem az elektronyos burkolatát, és láss csodát! Diódahíd van benne, amiből 2db diódát használnak. Ezek voltak megkukkanva. Átkötöttem a másik két diódára ugyanezen hídon, és pillanatnyilag van 2 jó elektronyos és egy jó mecha fesszabályzóm. Csak azért írtam be, hogy más ne túrázzon fölöslegesen ilyen hülyeség miatt. 3000 Ft elég szép tanulópénz volt!
Re: Elektronika
a szín a legegyszerűbb jelölés..KantulyJani írta:Nem biztos, hogy rémálom, ha jelölve van minden és rendelkezik az illető a kapcsolási rajzzal, amit értelmezni is tud.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Elektronika
Most mindenkin úrrá lesz a vezeték cserte láz olyan mint a infulenzia? Nekm meg a em zé gyárban csinálták és még mindig tökéletesen működik és még mielőtt jönnétek itt ilyenekkel nem nincs öregedés nincs oxidálódás nincs semmi tök jól műkszik.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az ám!Dodi írta:Zsaky!
Majd amikor a Caterpillar motorokat átvezetékezed azok lesznek a szép idők
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Elektronika
Zsaky!
Majd amikor a Caterpillar motorokat átvezetékezed azok lesznek a szép idők
Majd amikor a Caterpillar motorokat átvezetékezed azok lesznek a szép idők
Trophy 250 UIT-200
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Én meg magam csináltam magamnak és nekem is hibátlanul működik minden.
Zsakfos! Te kis humorzsák
Zsakfos! Te kis humorzsák
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Elektronika
nekem nagyon tetszett a szines zsugorszallagos megoldás. Én is sokat agyaltam a gyári szinkódokon. jo ötlet.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Én meg magam csináltam magamnak és nekem is hibátlanul működik minden.Dodi írta:Hali!molcsaba írta:Nekem Baki Máté csinálta meg a vezetékelést eredeti szinekkel, számozással, saruvédőkkel. Azóta is hibátlanul működik minden, és nem kellett feltalálnom semmi újat. Egyre több modellre megalkotta már a kábelköteget.
Nekem is Máté csinálta a vezetékezést.
Nagyon profi lett. színek,saruk,számozások.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Elektronika
Hali!molcsaba írta:Nekem Baki Máté csinálta meg a vezetékelést eredeti szinekkel, számozással, saruvédőkkel. Azóta is hibátlanul működik minden, és nem kellett feltalálnom semmi újat. Egyre több modellre megalkotta már a kábelköteget.
Nekem is Máté csinálta a vezetékezést.
Nagyon profi lett. színek,saruk,számozások.
Trophy 250 UIT-200
Re: Elektronika
a fordulatszam meros a deluxe kiadas, mondhatni az extra valtozat, eztbe is volt olyan amin nemvolt fordulatszam mero, de eleg ritka voltGrif írta:Sziasztok!
Meg tudnátok nekem mondani,hogy a 125-ös Ts-eken miért van két különböző műszeregység?Amiket én látok minden van külön sebességmérő és ford.számmérő,míg az enyémen csak seb.mérő és az is a lámpába süllyesztve.Az enyém egyébként 76-os,ha ez segít valamit
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Elektronika
Nekem Baki Máté csinálta meg a vezetékelést eredeti szinekkel, számozással, saruvédőkkel. Azóta is hibátlanul működik minden, és nem kellett feltalálnom semmi újat. Egyre több modellre megalkotta már a kábelköteget.
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Meg tudnátok nekem mondani,hogy a 125-ös Ts-eken miért van két különböző műszeregység?Amiket én látok minden van külön sebességmérő és ford.számmérő,míg az enyémen csak seb.mérő és az is a lámpába süllyesztve.Az enyém egyébként 76-os,ha ez segít valamit
Meg tudnátok nekem mondani,hogy a 125-ös Ts-eken miért van két különböző műszeregység?Amiket én látok minden van külön sebességmérő és ford.számmérő,míg az enyémen csak seb.mérő és az is a lámpába süllyesztve.Az enyém egyébként 76-os,ha ez segít valamit
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Elektronika
Nem biztos, hogy rémálom, ha jelölve van minden és rendelkezik az illető a kapcsolási rajzzal, amit értelmezni is tud.
Vigyázz a motoromra Viktor!
Re: Elektronika
http://kepfeltoltes.hu/091214/DSC08644_ ... es.hu_.jpg
nekem ez lett a komplett vezetékezés, amikor összeállt. a legvastagabb vezetékek 4mm vastagak. van ahol túlzás, de szerintem megérte.. egyedül feketéből használtam újat. a főköteg legalább egy méter, és abba 13 szál fut ha jól emlékszem.. ezen kívűl a többi csimbivel együt szerintem 30méter megvan. na mondjuk ez egy laposan felextrázott motor 12V-os rendszerrel.. a gyári 6Vosba kb 15-20méter lehet szerintem is. láttam már olyat aki egy színűből megcsinálta, ne de ott egy rémálom valamilyen kisebb szerelés is.
nekem ez lett a komplett vezetékezés, amikor összeállt. a legvastagabb vezetékek 4mm vastagak. van ahol túlzás, de szerintem megérte.. egyedül feketéből használtam újat. a főköteg legalább egy méter, és abba 13 szál fut ha jól emlékszem.. ezen kívűl a többi csimbivel együt szerintem 30méter megvan. na mondjuk ez egy laposan felextrázott motor 12V-os rendszerrel.. a gyári 6Vosba kb 15-20méter lehet szerintem is. láttam már olyat aki egy színűből megcsinálta, ne de ott egy rémálom valamilyen kisebb szerelés is.
Bokodi Áron- WARESZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Mondjuk /1-hez meg Etz-hez kicsivel több kell mint a Trophyhoz.KantulyJani írta:Asszem 15 méter elég, de 20 biztosan. Csak ugye az átmérőket is meg kell nézni (Ø0,75; Ø1,00; Ø1,50)zsakfos írta:Új vezetéket is lehet gyári vezetékszinekhez igazitani egy kis ötletességgel.
Veszed az alapszineket(fekete,piros,kék stb).Az alapszinhez a saruhoz közel,vagy akár a sarura(és akkor még védve is van az oxidációtól)szines zsugorcsöveket melegitesz(1 cm) és már kész is a gyári szinezés
Bontósra visszatérve.Koszos több évtizedes kábelből kell dolgozni.
500 ft-ért(és akkor még lehet annyiért meg sem kapom)veszek kb 15 m új vezetéket.
Még nem számoltam ki de kb mennyi méter kellhet egy Mz-hez?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Elektronika
Asszem 15 méter elég, de 20 biztosan. Csak ugye az átmérőket is meg kell nézni (Ø0,75; Ø1,00; Ø1,50)zsakfos írta:Új vezetéket is lehet gyári vezetékszinekhez igazitani egy kis ötletességgel.
Veszed az alapszineket(fekete,piros,kék stb).Az alapszinhez a saruhoz közel,vagy akár a sarura(és akkor még védve is van az oxidációtól)szines zsugorcsöveket melegitesz(1 cm) és már kész is a gyári szinezés
Bontósra visszatérve.Koszos több évtizedes kábelből kell dolgozni.
500 ft-ért(és akkor még lehet annyiért meg sem kapom)veszek kb 15 m új vezetéket.
Még nem számoltam ki de kb mennyi méter kellhet egy Mz-hez?
Vigyázz a motoromra Viktor!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
"a bontós pofátlan állatfaj, de egy keleti autó kábelkorbácsért ne kérjen már 500ft-nál többet.. akkor ott kell hagyni a francba.. aztán a következő méhtelepen még ennél is olcsóbban hozzá lehet jutni kb 10pec csípőfogós vagdalkozás után. az új vezeték meg nem olyan színű és kész.. és nekem a szín is nagyon számít."
Új vezetéket is lehet gyári vezetékszinekhez igazitani egy kis ötletességgel.
Veszed az alapszineket(fekete,piros,kék stb).Az alapszinhez a saruhoz közel,vagy akár a sarura(és akkor még védve is van az oxidációtól)szines zsugorcsöveket melegitesz(1 cm) és már kész is a gyári szinezés
Bontósra visszatérve.Koszos több évtizedes kábelből kell dolgozni.
500 ft-ért(és akkor még lehet annyiért meg sem kapom)veszek kb 15 m új vezetéket.
Még nem számoltam ki de kb mennyi méter kellhet egy Mz-hez?
Új vezetéket is lehet gyári vezetékszinekhez igazitani egy kis ötletességgel.
Veszed az alapszineket(fekete,piros,kék stb).Az alapszinhez a saruhoz közel,vagy akár a sarura(és akkor még védve is van az oxidációtól)szines zsugorcsöveket melegitesz(1 cm) és már kész is a gyári szinezés
Bontósra visszatérve.Koszos több évtizedes kábelből kell dolgozni.
500 ft-ért(és akkor még lehet annyiért meg sem kapom)veszek kb 15 m új vezetéket.
Még nem számoltam ki de kb mennyi méter kellhet egy Mz-hez?
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.12.13. 12:42-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Elektronika
Igen, ezt én is szeretném tudni.waresz írta:nem tudom Bakimáté miből dolgozik, de elmondhatná, mert érdekel.
Vigyázz a motoromra Viktor!
Re: Elektronika
a bontós pofátlan állatfaj, de egy keleti autó kábelkorbácsért ne kérjen már 500ft-nál többet.. akkor ott kell hagyni a francba.. aztán a következő méhtelepen még ennél is olcsóbban hozzá lehet jutni kb 10pec csípőfogós vagdalkozás után. az új vezeték meg nem olyan színű és kész.. és nekem a szín is nagyon számít.zsakfos írta:Az új az mégiscsak új!waresz írta:sokaknak rögeszméje ez a vezetékcsere dolog, de ha nincs szar állapotban a vezetékezés, akkor símán vissza lehet rakni, esetleg új csőbe kell húzni, meg újra kell a végeket saruzni. a peregybe a gyári vezetékezés nagy része visszakerült, meg ki lett váltva trabant-wartburg bontásból származó(jóval vastagabb) vezetékekre. természetesen kiegészítve a megfelelő helyeken. új visszajelzők, kürt relé, és minden a gyári színlogika szerint. szerintem így kulturált, és egyszerű. számottevő feszültségesést sehol sem tudtam mérni, úgyhogy jó
Jó lehet a régi kábel is átsaruzva,de akkor már ha ugyis új saruk,meg új cső kerül rá,akkor már nem egy egetverő összeg új vezetékeket is tenni.Bontott vezetékért is pénzt kérnek a bontóba,majdnem ugyanannyiért kapok újat is.
Azért ezt is figyelembe kell venni.
Nehogy azzal gyere hogy te megkaptad sz...ér,hu...ért,mert nem mindenkinek van lehetősége arra sem.Én elmegyek a bontóba és bizony a 2 szép szemmemért nem adnak semmit.Sőt!Pofátlanul magas árakat kérnek.
nem tudom Bakimáté miből dolgozik, de elmondhatná, mert érdekel.
Bokodi Áron- WARESZ
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az új az mégiscsak új!waresz írta:sokaknak rögeszméje ez a vezetékcsere dolog, de ha nincs szar állapotban a vezetékezés, akkor símán vissza lehet rakni, esetleg új csőbe kell húzni, meg újra kell a végeket saruzni. a peregybe a gyári vezetékezés nagy része visszakerült, meg ki lett váltva trabant-wartburg bontásból származó(jóval vastagabb) vezetékekre. természetesen kiegészítve a megfelelő helyeken. új visszajelzők, kürt relé, és minden a gyári színlogika szerint. szerintem így kulturált, és egyszerű. számottevő feszültségesést sehol sem tudtam mérni, úgyhogy jó
Jó lehet a régi kábel is átsaruzva,de akkor már ha ugyis új saruk,meg új cső kerül rá,akkor már nem egy egetverő összeg új vezetékeket is tenni.Bontott vezetékért is pénzt kérnek a bontóba,majdnem ugyanannyiért kapok újat is.
Azért ezt is figyelembe kell venni.
Nehogy azzal gyere hogy te megkaptad sz...ér,hu...ért,mert nem mindenkinek van lehetősége arra sem.Én elmegyek a bontóba és bizony a 2 szép szemmemért nem adnak semmit.Sőt!Pofátlanul magas árakat kérnek.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
sokaknak rögeszméje ez a vezetékcsere dolog, de ha nincs szar állapotban a vezetékezés, akkor símán vissza lehet rakni, esetleg új csőbe kell húzni, meg újra kell a végeket saruzni. a peregybe a gyári vezetékezés nagy része visszakerült, meg ki lett váltva trabant-wartburg bontásból származó(jóval vastagabb) vezetékekre. természetesen kiegészítve a megfelelő helyeken. új visszajelzők, kürt relé, és minden a gyári színlogika szerint. szerintem így kulturált, és egyszerű. számottevő feszültségesést sehol sem tudtam mérni, úgyhogy jó
Bokodi Áron- WARESZ
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Biztos berúgta a macska!KantulyJani írta:Nem gond, lehet, hogy helyettesítve lesz egy pár szín. Majd leírom miből mennyi kellett. A kábelkirálynak meg leméretezem majd a kábelcsokrot. Nem minden megy gördülékenyen, valami csoda folytán betört az első lámpa búra üveg, szóval annak annyi. Honnan tudnék másikat szerezni? Lehetőleg DDR-t.nfefe írta: Szép kis meló lesz. Gyári színekkel akarod kábelezni? Ha nem gond majd leírnád melyikből hány méter kellett? Nem akarok feleslegesen megvenni mindenféléket majd a sajátomhoz.
... így horpadt be a Hornet tankom. Fater azt mondta: -Biztos rárúgta a macska a deszkát a gerendáról! ..nyjaa! és vissza is rakta a helyére ...felrúgta, vissza
Most már röhögök, de akkor szét....tt az ideg. Úgy éreztem ölni fogok.
Még szabadlábon vagyok
"KantulyJani írta:
Nem gond, lehet, hogy helyettesítve lesz egy pár szín. Majd leírom miből mennyi kellett. A kábelkirálynak meg leméretezem majd a kábelcsokrot.,,
Szerintem annyira nem baj hogy nem gyári színekkel rakod össze, ettől leszz a Motor a Tied!!!de legyen arról elektromos kötési rajz, évek múltán ha szétszeded, ne állj ott bambán mint én. :...ó! minekaz,majd kimérem.
fél napig mértem
Hajrá Kantuly Jani!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ha megkérlek nekem is elküldöd a kábel méreteket?KantulyJani írta:Nem gond, lehet, hogy helyettesítve lesz egy pár szín. Majd leírom miből mennyi kellett. A kábelkirálynak meg leméretezem majd a kábelcsokrot. Nem minden megy gördülékenyen, valami csoda folytán betört az első lámpa búra üveg, szóval annak annyi. Honnan tudnék másikat szerezni? Lehetőleg DDR-t.nfefe írta:
Köszönöm.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Ahaa! Én 1 Opel indexrelét szereltem a gépembe, nagyon frankón műxik (egy egész Opel mérnök gárda van mögöttem ) de te vagy előnyben!: Mz-s ,,szaki" szerkesztése van a cangádbanmatt1989 írta:Sunbim!
Sub-ee féle elektromos indexrelé az a kis doboz.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Elektronika
Nem gond, lehet, hogy helyettesítve lesz egy pár szín. Majd leírom miből mennyi kellett. A kábelkirálynak meg leméretezem majd a kábelcsokrot. Nem minden megy gördülékenyen, valami csoda folytán betört az első lámpa búra üveg, szóval annak annyi. Honnan tudnék másikat szerezni? Lehetőleg DDR-t.nfefe írta:Szép kis meló lesz. Gyári színekkel akarod kábelezni? Ha nem gond majd leírnád melyikből hány méter kellett? Nem akarok feleslegesen megvenni mindenféléket majd a sajátomhoz.KantulyJani írta:
Vigyázz a motoromra Viktor!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, sikerült megcsinálni a moccot, az akksinál lévő feketedoboznál volt a baj, még egyszer köszönöm! üdv k-roy
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Szép kis meló lesz. Gyári színekkel akarod kábelezni? Ha nem gond majd leírnád melyikből hány méter kellett? Nem akarok feleslegesen megvenni mindenféléket majd a sajátomhoz.KantulyJani írta:
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég