Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

gyujtaskapcsolo? :twisted:
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy etz 150 elektronikájában van relé?? Vagy mi az amin ezek a számok vannak: 15, 30, 54, 56, 58???
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem forgórész tekercsszakadás, mert a fesszab rátolja a gerjesztőáramot, ami meg is jelenik, de nem áll fel mágneses tér. Próbáld megnézni hogy vezet e a forgórész a két csúszógyűrű között, persze ugy hogy nincsenek rajta a szénkefék, azok pedig csak akkor férnek el szépen ha jó helyre vannak bedugva. Zárlatos is lehet de akkor kimenne a gerjeszés biztosítéka (?) nemtudom.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Helló!
Olyan problémám van, hogy nincs töltés :(
250es MZ blokkról van szó.
Egyenirányító után rátettem a D+ -ra a multimétert, 0,5 V ot mutat....
ha felpörgetem a motort, majdnem hogy csurira, akkor olyan 2 V.

A generátortól feljövő 3 vezeték jól van rádugva, (U V W) , illetve a DF is be van dugva, de azon 12 V -ot mérek (a dekninél) Normális ez?
Nekem már ott nem tetszik a dolog, hogy az egyenirányítő D3 részén CSAK 0,5V-ot mérek....

Szénkeféket megcsiszoltam, meg a "tengelyt" is aminek nekinyomódnak.
csak ugy finom csiszolás volt.
A szénkefék hozzáérnek rendesen.
A szénkefék hogyvannak, a belső a -, akülső a DF?
mert nekem így van benne.

Illetve a szénkeféknek mi a szerepük, ezeken történik a tekercs gerjesztése, vagy az az U V W szálakon keresztül?
Hülye generátor nem tudok rájönni miért nem tölt....



Az egyenirányítót tiszta, egy porszem sincs benne.

Végigolvastam vagy 40-45 hozzászólást ebben a témába, de semmi, valaki írta hogy ő 3, valahány V -okat mért az U V W -n.
És 6, valamennyit a DF-en.
Nekem is ennyit kellene mérnem (váltakozófeszültségben)?

A blokk oldalán én az UVW
csak 0,2 V -okat mérek egyenként...



Szerintetek hol lehet a hiba?


Aki tud segíteni légyszíves minnél hamarabb válaszoljon, mert a moci darabokban hever :( elektronikailag, jah és gyújtás az OK :!:

bocs ha hosszúra sikerült... várom a válaszokat....
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Szivesen! Nekem kiválóan működött amíg 6v-os volt a gépem.
Boldog Újévet neked! :D
Trophy 250 UIT-200
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Dodi. Köszi, asszem bevált. trafó szívatott meg, meg tettem bele Német 260-as Isolatort. Később kiderül, most rohadt hideg volt 40 km. 3 fokban. :D
http://www.youtube.com/watch?v=yc90SHjVBmk
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Dénes írta:Lehet hülye kérdés, de: vezérlés módosítás nélküli 300-as hengerű ETZ-re is érvényesek a gyári gyújtásbeállítás adatai? Vagy érdemes néhány tizedet tologatni? Nálatok hogyan a legjobb? :D (én sosem próbálgattam még, 2,9 előgyújtás és 0,3-as hézagmérő szorul a megszkítón,ami lehet kevés...)

gyári ugye:
előgyújtás: 3-0,5mm
megszakító-hézag: 0,3+0,1mm

Szia

Megszakítóhézag legyen 0,4, az kell! Előgyújtás 3mm

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Lehet hülye kérdés, de: vezérlés módosítás nélküli 300-as hengerű ETZ-re is érvényesek a gyári gyújtásbeállítás adatai? Vagy érdemes néhány tizedet tologatni? Nálatok hogyan a legjobb? :D (én sosem próbálgattam még, 2,9 előgyújtás és 0,3-as hézagmérő szorul a megszkítón,ami lehet kevés...)

gyári ugye:
előgyújtás: 3-0,5mm
megszakító-hézag: 0,3+0,1mm
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

bambi írta:
Ekecs írta:A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....
:lol: :lol: :lol: ez jó volt
:lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Ekecs írta:A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....
:lol: :lol: :lol: ez jó volt
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Ekecs írta:A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....

Így-így! Jól mondod!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

A "szegény ember boostere" márpedig:
-jó gyertya
-jól belőtt gyújtás
-jó karbi.
A többi játék csak varia-bútorcsalád,az ilyen legközelebb azt fogja írni,hogy a gépe termeli a benzint,és nem fordítva.
Meg a csík tolja a repülőt....
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

A Faraday kalitkák Faraday már 1836-ban feltalálta, az imént leírtak miatt nem alkalmazták azóta sem a járműiparban.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

conus írta:és ehhez már jó a 4 pólusú gyertya müzübe? vagy csak paraszthülyítés az egész? :? :mrgreen:
Sziasztok

Nem akarlak elszomorítani titeket, nem tudom, hogy mennyit tanultatok a gázplazmákról annak idején a suliban. Engem érdekelt a téma és utánaolvastam anno egy kicsit. Plazmával víz alatt a víz felbomlik hidrogénre és oxigénre. Egy nagy hátránya van a gázplazma létrejöttének, mivel plazmáról lévén szó, ugye létrejöttéhez kell egy gáznemű, vagy folyékony közeg, ez megvan és két fogyó elektróda, ez nincs meg gyertyánál!!!! A gázplazma létrejöttekor az elektródák elfogynak (szétégnek), nem tudom a gyertya mennyire bírja ezt a terhelést de szerintem nem sokáig! Max 2000km! Utána a legrosszab esetben leszakad az elektróda és beleverődik vagy a hengerfejbe, vagy a dugattyúba.

A normál gyújtószikra is plazma és az is hosszabb távon eléget az elektródából!

Egyszóval maradjunk a sima gyújtásnál, ezt nem ajánlom, de mindenki kénye-kedve szerint döntse el.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Matthej01 írta:Most mindenkin úrrá lesz a vezeték cserte láz olyan mint a infulenzia? :lol: Nekm meg a em zé gyárban csinálták és még mindig tökéletesen működik :twisted: és még mielőtt jönnétek itt ilyenekkel nem nincs öregedés nincs oxidálódás nincs semmi tök jól műkszik. \:D/
Annyi hogy néha nem árt megtisztítani és összenyomkodni a saru csatlakozásokat és újból visszanyomni a helyére és így tökéletes lesz az érintkezés. Szóval én is amellett szólok, hogy jó az a gyári kábelköteg, csak ne álljon vízben és szutyokban, akkor nem lesz semmi gond vele.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

és ehhez már jó a 4 pólusú gyertya müzübe? vagy csak paraszthülyítés az egész? :? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nekem az jött le a cikkből hogy áttehető másik gyertyára.
Nem kell kidobni a gyertyával együtt.Szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Épp ezt akartam mondani 8) Több mint meggyőző.

Kérdés csak az, hogy ha a gyertyát cseréljük, akkor a ráöntött műgyanta cucc is megy e a levesbe...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

http://www.szuts.com/plasmabooster/

Nem ujkeletű a dolog,de én csak most akadtam rá.
Aki nagyon otthon van az elektronikában,az mit szól hozzá?
Kivitelezhető?Megéri?Valaki csinált már ilyet?
A végén van 2 videó,én megnéztem.Nagyon meggyőző.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 343
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok!
Két gallyrament elektronyos fesszabályzó után vateráztam egy trabis mechát.
Gondoltam egyet, leszedtem az elektronyos burkolatát, és láss csodát! Diódahíd van benne, amiből 2db diódát használnak. Ezek voltak megkukkanva. Átkötöttem a másik két diódára ugyanezen hídon, és pillanatnyilag van 2 jó elektronyos és egy jó mecha fesszabályzóm. Csak azért írtam be, hogy más ne túrázzon fölöslegesen ilyen hülyeség miatt. 3000 Ft elég szép tanulópénz volt!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

KantulyJani írta:Nem biztos, hogy rémálom, ha jelölve van minden és rendelkezik az illető a kapcsolási rajzzal, amit értelmezni is tud. 8)
a szín a legegyszerűbb jelölés..
Bokodi Áron- WARESZ
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Most mindenkin úrrá lesz a vezeték cserte láz olyan mint a infulenzia? :lol: Nekm meg a em zé gyárban csinálták és még mindig tökéletesen működik :twisted: és még mielőtt jönnétek itt ilyenekkel nem nincs öregedés nincs oxidálódás nincs semmi tök jól műkszik. \:D/
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dodi írta:Zsaky!
Majd amikor a Caterpillar motorokat átvezetékezed azok lesznek a szép idők :lol:
Az ám! :D #-o :-k ](*,)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Zsaky!
Majd amikor a Caterpillar motorokat átvezetékezed azok lesznek a szép idők :lol:
Trophy 250 UIT-200
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Én meg magam csináltam magamnak és nekem is hibátlanul működik minden. :D
Zsakfos! Te kis humorzsák =D>
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

Én is befejezem a kábelezést tegnap. Minden oké. 8)
Vigyázz a motoromra Viktor!
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balintmz »

nekem nagyon tetszett a szines zsugorszallagos megoldás. Én is sokat agyaltam a gyári szinkódokon. jo ötlet.
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Ügyesek vagytok!
És igazi MZ-sek :D
Trophy 250 UIT-200
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

én is :D :-# :-"
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dodi írta:
molcsaba írta:Nekem Baki Máté csinálta meg a vezetékelést eredeti szinekkel, számozással, saruvédőkkel. Azóta is hibátlanul működik minden, és nem kellett feltalálnom semmi újat. Egyre több modellre megalkotta már a kábelköteget. :roll:
Hali!
Nekem is Máté csinálta a vezetékezést.
Nagyon profi lett. színek,saruk,számozások. :smt023
Én meg magam csináltam magamnak és nekem is hibátlanul működik minden. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dodi »

molcsaba írta:Nekem Baki Máté csinálta meg a vezetékelést eredeti szinekkel, számozással, saruvédőkkel. Azóta is hibátlanul működik minden, és nem kellett feltalálnom semmi újat. Egyre több modellre megalkotta már a kábelköteget. :roll:
Hali!
Nekem is Máté csinálta a vezetékezést.
Nagyon profi lett. színek,saruk,számozások. :smt023
Trophy 250 UIT-200
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

Grif írta:Sziasztok!

Meg tudnátok nekem mondani,hogy a 125-ös Ts-eken miért van két különböző műszeregység?Amiket én látok minden van külön sebességmérő és ford.számmérő,míg az enyémen csak seb.mérő és az is a lámpába süllyesztve.Az enyém egyébként 76-os,ha ez segít valamit :)
a fordulatszam meros a deluxe kiadas, mondhatni az extra valtozat, eztbe is volt olyan amin nemvolt fordulatszam mero, de eleg ritka volt
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Nekem Baki Máté csinálta meg a vezetékelést eredeti szinekkel, számozással, saruvédőkkel. Azóta is hibátlanul működik minden, és nem kellett feltalálnom semmi újat. Egyre több modellre megalkotta már a kábelköteget. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Grif
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.11.07. 09:38

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Grif »

Sziasztok!

Meg tudnátok nekem mondani,hogy a 125-ös Ts-eken miért van két különböző műszeregység?Amiket én látok minden van külön sebességmérő és ford.számmérő,míg az enyémen csak seb.mérő és az is a lámpába süllyesztve.Az enyém egyébként 76-os,ha ez segít valamit :)
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

Nem biztos, hogy rémálom, ha jelölve van minden és rendelkezik az illető a kapcsolási rajzzal, amit értelmezni is tud. 8)
Vigyázz a motoromra Viktor!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

http://kepfeltoltes.hu/091214/DSC08644_ ... es.hu_.jpg

nekem ez lett a komplett vezetékezés, amikor összeállt. a legvastagabb vezetékek 4mm vastagak. van ahol túlzás, de szerintem megérte.. egyedül feketéből használtam újat. a főköteg legalább egy méter, és abba 13 szál fut ha jól emlékszem.. ezen kívűl a többi csimbivel együt szerintem 30méter megvan. na mondjuk ez egy laposan felextrázott motor 12V-os rendszerrel.. a gyári 6Vosba kb 15-20méter lehet szerintem is. láttam már olyat aki egy színűből megcsinálta, ne de ott egy rémálom valamilyen kisebb szerelés is.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KantulyJani írta:
zsakfos írta:Új vezetéket is lehet gyári vezetékszinekhez igazitani egy kis ötletességgel.
Veszed az alapszineket(fekete,piros,kék stb).Az alapszinhez a saruhoz közel,vagy akár a sarura(és akkor még védve is van az oxidációtól)szines zsugorcsöveket melegitesz(1 cm) és már kész is a gyári szinezés :D
Bontósra visszatérve.Koszos több évtizedes kábelből kell dolgozni.
500 ft-ért(és akkor még lehet annyiért meg sem kapom)veszek kb 15 m új vezetéket.
Még nem számoltam ki de kb mennyi méter kellhet egy Mz-hez?
Asszem 15 méter elég, de 20 biztosan. Csak ugye az átmérőket is meg kell nézni (Ø0,75; Ø1,00; Ø1,50)
Mondjuk /1-hez meg Etz-hez kicsivel több kell mint a Trophyhoz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

zsakfos írta:Új vezetéket is lehet gyári vezetékszinekhez igazitani egy kis ötletességgel.
Veszed az alapszineket(fekete,piros,kék stb).Az alapszinhez a saruhoz közel,vagy akár a sarura(és akkor még védve is van az oxidációtól)szines zsugorcsöveket melegitesz(1 cm) és már kész is a gyári szinezés :D
Bontósra visszatérve.Koszos több évtizedes kábelből kell dolgozni.
500 ft-ért(és akkor még lehet annyiért meg sem kapom)veszek kb 15 m új vezetéket.
Még nem számoltam ki de kb mennyi méter kellhet egy Mz-hez?
Asszem 15 méter elég, de 20 biztosan. Csak ugye az átmérőket is meg kell nézni (Ø0,75; Ø1,00; Ø1,50)
Vigyázz a motoromra Viktor!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

"a bontós pofátlan állatfaj, de egy keleti autó kábelkorbácsért ne kérjen már 500ft-nál többet.. akkor ott kell hagyni a francba.. aztán a következő méhtelepen még ennél is olcsóbban hozzá lehet jutni kb 10pec csípőfogós vagdalkozás után. az új vezeték meg nem olyan színű és kész.. és nekem a szín is nagyon számít."


Új vezetéket is lehet gyári vezetékszinekhez igazitani egy kis ötletességgel.
Veszed az alapszineket(fekete,piros,kék stb).Az alapszinhez a saruhoz közel,vagy akár a sarura(és akkor még védve is van az oxidációtól)szines zsugorcsöveket melegitesz(1 cm) és már kész is a gyári szinezés :D
Bontósra visszatérve.Koszos több évtizedes kábelből kell dolgozni.
500 ft-ért(és akkor még lehet annyiért meg sem kapom)veszek kb 15 m új vezetéket.
Még nem számoltam ki de kb mennyi méter kellhet egy Mz-hez?
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.12.13. 12:42-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

waresz írta:nem tudom Bakimáté miből dolgozik, de elmondhatná, mert érdekel.
Igen, ezt én is szeretném tudni. :D
Vigyázz a motoromra Viktor!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

zsakfos írta:
waresz írta:sokaknak rögeszméje ez a vezetékcsere dolog, de ha nincs szar állapotban a vezetékezés, akkor símán vissza lehet rakni, esetleg új csőbe kell húzni, meg újra kell a végeket saruzni. a peregybe a gyári vezetékezés nagy része visszakerült, meg ki lett váltva trabant-wartburg bontásból származó(jóval vastagabb) vezetékekre. természetesen kiegészítve a megfelelő helyeken. új visszajelzők, kürt relé, és minden a gyári színlogika szerint. szerintem így kulturált, és egyszerű. számottevő feszültségesést sehol sem tudtam mérni, úgyhogy jó :P
Az új az mégiscsak új!
Jó lehet a régi kábel is átsaruzva,de akkor már ha ugyis új saruk,meg új cső kerül rá,akkor már nem egy egetverő összeg új vezetékeket is tenni.Bontott vezetékért is pénzt kérnek a bontóba,majdnem ugyanannyiért kapok újat is. :D
Azért ezt is figyelembe kell venni.
Nehogy azzal gyere hogy te megkaptad sz...ér,hu...ért,mert nem mindenkinek van lehetősége arra sem.Én elmegyek a bontóba és bizony a 2 szép szemmemért nem adnak semmit.Sőt!Pofátlanul magas árakat kérnek.
:smt067 :smt068 :smt062
a bontós pofátlan állatfaj, de egy keleti autó kábelkorbácsért ne kérjen már 500ft-nál többet.. akkor ott kell hagyni a francba.. aztán a következő méhtelepen még ennél is olcsóbban hozzá lehet jutni kb 10pec csípőfogós vagdalkozás után. az új vezeték meg nem olyan színű és kész.. és nekem a szín is nagyon számít.
nem tudom Bakimáté miből dolgozik, de elmondhatná, mert érdekel.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

Kábelezés eddig fail. :?
Vigyázz a motoromra Viktor!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

waresz írta:sokaknak rögeszméje ez a vezetékcsere dolog, de ha nincs szar állapotban a vezetékezés, akkor símán vissza lehet rakni, esetleg új csőbe kell húzni, meg újra kell a végeket saruzni. a peregybe a gyári vezetékezés nagy része visszakerült, meg ki lett váltva trabant-wartburg bontásból származó(jóval vastagabb) vezetékekre. természetesen kiegészítve a megfelelő helyeken. új visszajelzők, kürt relé, és minden a gyári színlogika szerint. szerintem így kulturált, és egyszerű. számottevő feszültségesést sehol sem tudtam mérni, úgyhogy jó :P
Az új az mégiscsak új!
Jó lehet a régi kábel is átsaruzva,de akkor már ha ugyis új saruk,meg új cső kerül rá,akkor már nem egy egetverő összeg új vezetékeket is tenni.Bontott vezetékért is pénzt kérnek a bontóba,majdnem ugyanannyiért kapok újat is. :D
Azért ezt is figyelembe kell venni.
Nehogy azzal gyere hogy te megkaptad sz...ér,hu...ért,mert nem mindenkinek van lehetősége arra sem.Én elmegyek a bontóba és bizony a 2 szép szemmemért nem adnak semmit.Sőt!Pofátlanul magas árakat kérnek.
:smt067 :smt068 :smt062
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

sokaknak rögeszméje ez a vezetékcsere dolog, de ha nincs szar állapotban a vezetékezés, akkor símán vissza lehet rakni, esetleg új csőbe kell húzni, meg újra kell a végeket saruzni. a peregybe a gyári vezetékezés nagy része visszakerült, meg ki lett váltva trabant-wartburg bontásból származó(jóval vastagabb) vezetékekre. természetesen kiegészítve a megfelelő helyeken. új visszajelzők, kürt relé, és minden a gyári színlogika szerint. szerintem így kulturált, és egyszerű. számottevő feszültségesést sehol sem tudtam mérni, úgyhogy jó :P
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

KantulyJani írta:
nfefe írta: Szép kis meló lesz. Gyári színekkel akarod kábelezni? Ha nem gond majd leírnád melyikből hány méter kellett? :oops: Nem akarok feleslegesen megvenni mindenféléket majd a sajátomhoz.
Nem gond, lehet, hogy helyettesítve lesz egy pár szín. Majd leírom miből mennyi kellett. A kábelkirálynak meg leméretezem majd a kábelcsokrot. Nem minden megy gördülékenyen, valami csoda folytán betört az első lámpa búra üveg, szóval annak annyi. Honnan tudnék másikat szerezni? Lehetőleg DDR-t.
Biztos berúgta a macska! :mrgreen:
... így horpadt be a Hornet tankom. Fater azt mondta: -Biztos rárúgta a macska a deszkát a gerendáról! =D> ..nyjaa! és vissza is rakta a helyére :smt119 ...felrúgta, vissza :lol:
Most már röhögök, de akkor szét....tt az ideg. Úgy éreztem ölni fogok.
Még szabadlábon vagyok :lol:

"KantulyJani írta:
Nem gond, lehet, hogy helyettesítve lesz egy pár szín. Majd leírom miből mennyi kellett. A kábelkirálynak meg leméretezem majd a kábelcsokrot.,,
Szerintem annyira nem baj hogy nem gyári színekkel rakod össze, ettől leszz a Motor a Tied!!!de legyen arról elektromos kötési rajz, évek múltán ha szétszeded, ne állj ott bambán :mrgreen: mint én. :smt023 :...ó! minekaz,majd kimérem.
fél napig mértem :lol:
Hajrá Kantuly Jani!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KantulyJani írta:
nfefe írta:
Nem gond, lehet, hogy helyettesítve lesz egy pár szín. Majd leírom miből mennyi kellett. A kábelkirálynak meg leméretezem majd a kábelcsokrot. Nem minden megy gördülékenyen, valami csoda folytán betört az első lámpa búra üveg, szóval annak annyi. Honnan tudnék másikat szerezni? Lehetőleg DDR-t.
Ha megkérlek nekem is elküldöd a kábel méreteket?
Köszönöm.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

matt1989 írta:Sunbim!

Sub-ee féle elektromos indexrelé az a kis doboz.
Ahaa! Én 1 Opel indexrelét szereltem a gépembe, nagyon frankón műxik (egy egész Opel mérnök gárda van mögöttem :lol: ) de te vagy előnyben!: Mz-s ,,szaki" szerkesztése van a cangádban :smt023 =D>
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

nfefe írta:
KantulyJani írta:
Szép kis meló lesz. Gyári színekkel akarod kábelezni? Ha nem gond majd leírnád melyikből hány méter kellett? :oops: Nem akarok feleslegesen megvenni mindenféléket majd a sajátomhoz.
Nem gond, lehet, hogy helyettesítve lesz egy pár szín. Majd leírom miből mennyi kellett. A kábelkirálynak meg leméretezem majd a kábelcsokrot. Nem minden megy gördülékenyen, valami csoda folytán betört az első lámpa búra üveg, szóval annak annyi. Honnan tudnék másikat szerezni? Lehetőleg DDR-t.
Vigyázz a motoromra Viktor!
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, sikerült megcsinálni a moccot, az akksinál lévő feketedoboznál volt a baj, még egyszer köszönöm! üdv k-roy
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe »

KantulyJani írta:
Szép kis meló lesz. Gyári színekkel akarod kábelezni? Ha nem gond majd leírnád melyikből hány méter kellett? :oops: Nem akarok feleslegesen megvenni mindenféléket majd a sajátomhoz.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég