Blokk
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem német dugó van benne. Nem nálam szorult, én csak szerelésnél vettem észre, de sokkal enyhébb volt mint killeré.
Egyébként a mélyhornyú golyóscsapágy axiális terhelés felvételére is alkalmas elég rendesen.
Egyébként a mélyhornyú golyóscsapágy axiális terhelés felvételére is alkalmas elég rendesen.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Igen, ezt egy kamion mögött sikerült abszolválni.... Az volt a szerencse, hogy ez nem az első ragasztásom volt, szóval amint meghallottam azt a jellegzetes vonyító hangot, kuplung be, szivató rá. Utána még pár ezer km-ert futott a dugó, gond nélkül.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Kör alakú az, de ezen látszik a túlmelegedésből adódó megszorulás. Dogó felső része nem az olajzás hiánya miatt szokott megragadni, hanem a nem megfelelő hűtés miatt. Pl. túl sovány keverék.KILL3R etz írta:Úgy néz ki álltalában a tőcsavarok sugarában fogja meg mindig a dugót...
Annó a Simó dugója is így nézett ki.
Ezekszerint a hengerfal nem teljesen henger alakú?
A tőcsavaroknál meg a hő elvezetése lényegesen gyatrább.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Úgy néz ki álltalában a tőcsavarok sugarában fogja meg mindig a dugót...
Annó a Simó dugója is így nézett ki.
Ezekszerint a hengerfal nem teljesen henger alakú?
Annó a Simó dugója is így nézett ki.
Ezekszerint a hengerfal nem teljesen henger alakú?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Ez szépen kifejtett instrukciókkal teli válasz volt, köszönöm szépen! A probléma elsősorban az, hogy már össze lett így rakva a blokk, bár a kuplung még nem lett rátéve... szóval valószínűleg a főtengelynek nem lett baja, mert nem szorul, de mindenképp érdekelt, hogy vajon csak én látom úgy hogy nem lett baja, vagy tényleg nem... nagyon köszönöm a segítséget!waresz írta:ütni, egyáltalán nem szabad. a kicentírozott főtengely meg ne üssön egy századnál többet, mert az már szar gépmunkának számít. egy normális gépműhelyben egy 6 sonkából álló wartburg főtengelyt is századon belülre ce
A továbbiakban az itt elhangzott instrukciók alapján teszem össze a többit!
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Blokk
Nem akarok beleszólni,de ha a főtengelyen lévő menet segítségével huzatod rá a másik blokkfelet a helyére ,az marhára tönkrevégja a zsír új csapágyat,mivel az oldalirányú erőt az fogja átvinni... Huzatni blokkot össze sosem szabad, még a főtengely centírt is elmehet olyankor.Szerintem,hozzáteszem.
üdv
üdv
waresz írta:ütni, egyáltalán nem szabad. a kicentírozott főtengely meg ne üssön egy századnál többet, mert az már szar gépmunkának számít. egy normális gépműhelyben egy 6 sonkából álló wartburg főtengelyt is századon belülre centíroznak.
összerakás elött a főtengelyt egy napra mélyhűtőbe kel rakni. a csapágyakat a 100foknál némileg melegebb blokkfélbe hidegen könnyen bele lehet pottyantani mindenféle ütés nélkül, majd az egész bal blokkfelet egybe felmelegítve a mélyhűtött fötengely szépen becuppantható a helyére egy jól irányzott mozdulattal. lehetőleg benzinálló keményre kötő pasztával megkenni(pl CURIL)... a jobb blokkfelet(előre behelyezett csapágyakkal) meg a főtengelyen lévő generátor forgórészt tartó menetnél fogva lehet ráhúzatni a másik blokkfélre. ezután brezonstiftek poziciójának ellenörzése.. aztán össze kell csavarozni. az egészet a blokk közepétől spirálban kifelé haladva, több lépcsőben. ha ez megvan, akkor szimmeringek nélkül ellenőrizni kell ,hogy könnyedén fut-e a főtengely a helyén. egy jól irányzott hajtórúdra mért lökés után 2-3fordulatot magától kell tegyen. ha nem akarja: a főtengelycsapágyház tövére mindkét oldalról egy fadarab közbeiktatásával kalapáccsal óvatosan rá kell ütni. ekkor rendeződnek általában a feszültségek, és könnyen fut a tengely. aztán váltóhézagolás, stb.. hajtórúd derékszögelés, gyűrűhézag beállítás, préstér, és vezérlési idők beállítása, különböző vastagságú klingerit hengertalp pakolás, és alu lemez hengerfej pakolás variálgatásával.... alu lemezt előre "feledzeni", hogy tutira tömítsen...(nagyon ritka amikor jók a gagyi pakolás készlet papírszarjai)
sok hülyeségen múlik egy igazán jó blokk.
ja, kuplung: ha nem volt megégve a kúp, akkor hülyeség újat venni. az utángyártott fos kuplungagy mérethibák miatt lehet hogy felfekszik a menesztő futógyűrűin, aminek az az eredménye, hogy rögtön megforog a főtengelyen.. magyarul szar az egész. mindenképp össze kell próbálni a kiszerelt főtengellyel, a külső futógyűrű, és a rugós alátét közbeiktatásával(ha nem jó, akkor esztergán le kell szedni a megfelelő méretre). akkor lehet még finomítani a zörgéseken pl úgy, hogy a futógyűrűk között a menesztő hézagát 5 század mm-re beállítani, a külső futógyűrű belső átmérőjének köszörülésével. ezzel zajtalan kuplungot lehet csinálni, már ha vannak normális lamellák a tarsolyba . ha meg van égve a főtengelyen a kúp, akkor azt nehezebb rendbe rakni, de nem lehetetlen. lényeg hogy a felkenődéseket, amik kiállnak a kúp felületének síkjából, azokat el kell tüntetni a kuplung agy belső kúpjáról is meg a főtengely kúpjáról is(pici hobbiköszörű, vagy csapos köszörű, bowden köszörű, stb). ezután az elöbb leírt "menesztő futógyűrűn felfekvést" mindenképp ellenőrizni kell, majd lehet összerakni. miután a henger, és a hengerfej a helyén van(meghúzott csavarokkal), kalapácsnyelet a kipufogónyílásba be kell dugni alsó holtponton, és a deklibe tartozó kuplung kinyomó szerkezet csapágyát a főtengelyre felhelyezve fel kell húzatni a készre szerelt kuplungot(érdemes a kiszerelt főtengelyen összerakni, a központosság végett) és utána lelazítani az anyát, felrakni a deklit, és újra alaposan megtépni,legalább 100Nm-rel. egy 30 centis villáskulcsra 30-40kilós nyomást nyugodtan lehet gyakorolni.. innentől van egy olyan kuplungunk, ami sosem csúszik meg a főtengelyen, és ha kell le is szerelhető.
remélem hasznos az infó.
MZ TS 150 sportvarázs
Re: Blokk
hát persze hogy meg tud szorulni!csdani írta:Hello csikin!
Neked milyen dugó van benne? Csak érdeklődök, hogy a Kanuni is meg tud-e szorulni
olyan nincs ami nem tud. alapvetően két dolog kell hozzá(bár az első is bőven elég): jó szegényre karburált porlasztó, és kis előgyújtás. és ehhez még egy vezetési stílus. pl. 40-50km/h tempóba erőltetni a gépet nagy nyári melegbe lakott területen, mondjuk 10-20percet majd a lakott területet elhagyva szépen óvatos bejáratáshoz illően középgázon felgyorsítva mondjuk kilencvenre. a hirtelen lehűlő henger ráhűlik a dugóra és kész. ez amúgy még egy bejáratott motornak is feladhatja a leckét. hiába van benne több olaj. nem azon múlik. egy ilyen kétütemű nagyon kényes a körülményekre. ha pl egy hengerfejcsavar lelazúl, és elkezd kifújni, akkor ugye elkezdi az ember nyelezni, hogy "mivanmá!! nem megy?" és a nagymértékű hatásfokvesztés megjelenik termikus formába, azt kész. már ragad is meg.
na meg mondjuk nem mindegy hogy van kiderékszögelve a hajtórúd. mart ha alapból surlódva megy fel-le a dugattyú a hengerbe, már helyből rossz esélyekkel indul. más: milyen a szimering? mert mondjuk ha a generátornál kap egy rendes falsot, az is kivégezheti,(elszegényedik, megragad) mert az nem jelentkezik mindig, csak néha-néha. aztán pl hogy van hónolva a henger. pl a futár peti féle fúrás, meg a négy kelemen féle is a velük szemben lévő TUK-TUK mühelybe készül, ahol az öreg remegő kezű alkesz már a furatátmérő indikátoróra beállításánál tizedeket téved. majd a fúrás végeztével 80as vászonnal fél percig hónolja a hengert jó hordósra, majd a kezdebe nyomja, hogy: "tökéletes!" na, ő az aki egy indikátor órával centíroz főtengelyt, és megelégedik 3 százados pontossággal is. pl a szikszai műhelybe hosszasan hónól a pacák egyre finomabb olajos papírral, majd a végén 2000res papírral feltükrösíti a hengerfalat. a két műhely között van 5000ft árkülömbség,(3-8ezer forint) a szikszai féle henger már 200-300km után teljes teljesítményt nyújt. .gyakorlatilag bejáratottá válik.(pontos illesztések mellett)míg a tuk-tuk félébe még 5000km után is látszik a hónolás nyoma, konkrétan nem lehet bejáratni. az ott fúrt henger sosem tud annyit mint amit a gyár megad.
ennek fejébe érdemes gondolkodni, hogy a gagyi berta dugattyút veszi meg az ember, vagy esetleg a normálisabb ambicát, vagy a még jobb AL-MOT-ot.. netántán gyári, vagy Kanuni dugattyút szerez... bertával is csinálok én olyan blokkot, hogy csak ámul az illető. garanciát is adok, hogy nem fog megragadni(a lényegesebb vezetési technika betartása mellett)
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
ütni, egyáltalán nem szabad. a kicentírozott főtengely meg ne üssön egy századnál többet, mert az már szar gépmunkának számít. egy normális gépműhelyben egy 6 sonkából álló wartburg főtengelyt is századon belülre centíroznak.
összerakás elött a főtengelyt egy napra mélyhűtőbe kel rakni. a csapágyakat a 100foknál némileg melegebb blokkfélbe hidegen könnyen bele lehet pottyantani mindenféle ütés nélkül, majd az egész bal blokkfelet egybe felmelegítve a mélyhűtött fötengely szépen becuppantható a helyére egy jól irányzott mozdulattal. lehetőleg benzinálló keményre kötő pasztával megkenni(pl CURIL)... a jobb blokkfelet(előre behelyezett csapágyakkal) meg a főtengelyen lévő generátor forgórészt tartó menetnél fogva lehet ráhúzatni a másik blokkfélre. ezután brezonstiftek poziciójának ellenörzése.. aztán össze kell csavarozni. az egészet a blokk közepétől spirálban kifelé haladva, több lépcsőben. ha ez megvan, akkor szimmeringek nélkül ellenőrizni kell ,hogy könnyedén fut-e a főtengely a helyén. egy jól irányzott hajtórúdra mért lökés után 2-3fordulatot magától kell tegyen. ha nem akarja: a főtengelycsapágyház tövére mindkét oldalról egy fadarab közbeiktatásával kalapáccsal óvatosan rá kell ütni. ekkor rendeződnek általában a feszültségek, és könnyen fut a tengely. aztán váltóhézagolás, stb.. hajtórúd derékszögelés, gyűrűhézag beállítás, préstér, és vezérlési idők beállítása, különböző vastagságú klingerit hengertalp pakolás, és alu lemez hengerfej pakolás variálgatásával.... alu lemezt előre "feledzeni", hogy tutira tömítsen...(nagyon ritka amikor jók a gagyi pakolás készlet papírszarjai)
sok hülyeségen múlik egy igazán jó blokk.
ja, kuplung: ha nem volt megégve a kúp, akkor hülyeség újat venni. az utángyártott fos kuplungagy mérethibák miatt lehet hogy felfekszik a menesztő futógyűrűin, aminek az az eredménye, hogy rögtön megforog a főtengelyen.. magyarul szar az egész. mindenképp össze kell próbálni a kiszerelt főtengellyel, a külső futógyűrű, és a rugós alátét közbeiktatásával(ha nem jó, akkor esztergán le kell szedni a megfelelő méretre). akkor lehet még finomítani a zörgéseken pl úgy, hogy a futógyűrűk között a menesztő hézagát 5 század mm-re beállítani, a külső futógyűrű belső átmérőjének köszörülésével. ezzel zajtalan kuplungot lehet csinálni, már ha vannak normális lamellák a tarsolyba . ha meg van égve a főtengelyen a kúp, akkor azt nehezebb rendbe rakni, de nem lehetetlen. lényeg hogy a felkenődéseket, amik kiállnak a kúp felületének síkjából, azokat el kell tüntetni a kuplung agy belső kúpjáról is meg a főtengely kúpjáról is(pici hobbiköszörű, vagy csapos köszörű, bowden köszörű, stb). ezután az elöbb leírt "menesztő futógyűrűn felfekvést" mindenképp ellenőrizni kell, majd lehet összerakni. miután a henger, és a hengerfej a helyén van(meghúzott csavarokkal), kalapácsnyelet a kipufogónyílásba be kell dugni alsó holtponton, és a deklibe tartozó kuplung kinyomó szerkezet csapágyát a főtengelyre felhelyezve fel kell húzatni a készre szerelt kuplungot(érdemes a kiszerelt főtengelyen összerakni, a központosság végett) és utána lelazítani az anyát, felrakni a deklit, és újra alaposan megtépni,legalább 100Nm-rel. egy 30 centis villáskulcsra 30-40kilós nyomást nyugodtan lehet gyakorolni.. innentől van egy olyan kuplungunk, ami sosem csúszik meg a főtengelyen, és ha kell le is szerelhető.
remélem hasznos az infó.
összerakás elött a főtengelyt egy napra mélyhűtőbe kel rakni. a csapágyakat a 100foknál némileg melegebb blokkfélbe hidegen könnyen bele lehet pottyantani mindenféle ütés nélkül, majd az egész bal blokkfelet egybe felmelegítve a mélyhűtött fötengely szépen becuppantható a helyére egy jól irányzott mozdulattal. lehetőleg benzinálló keményre kötő pasztával megkenni(pl CURIL)... a jobb blokkfelet(előre behelyezett csapágyakkal) meg a főtengelyen lévő generátor forgórészt tartó menetnél fogva lehet ráhúzatni a másik blokkfélre. ezután brezonstiftek poziciójának ellenörzése.. aztán össze kell csavarozni. az egészet a blokk közepétől spirálban kifelé haladva, több lépcsőben. ha ez megvan, akkor szimmeringek nélkül ellenőrizni kell ,hogy könnyedén fut-e a főtengely a helyén. egy jól irányzott hajtórúdra mért lökés után 2-3fordulatot magától kell tegyen. ha nem akarja: a főtengelycsapágyház tövére mindkét oldalról egy fadarab közbeiktatásával kalapáccsal óvatosan rá kell ütni. ekkor rendeződnek általában a feszültségek, és könnyen fut a tengely. aztán váltóhézagolás, stb.. hajtórúd derékszögelés, gyűrűhézag beállítás, préstér, és vezérlési idők beállítása, különböző vastagságú klingerit hengertalp pakolás, és alu lemez hengerfej pakolás variálgatásával.... alu lemezt előre "feledzeni", hogy tutira tömítsen...(nagyon ritka amikor jók a gagyi pakolás készlet papírszarjai)
sok hülyeségen múlik egy igazán jó blokk.
ja, kuplung: ha nem volt megégve a kúp, akkor hülyeség újat venni. az utángyártott fos kuplungagy mérethibák miatt lehet hogy felfekszik a menesztő futógyűrűin, aminek az az eredménye, hogy rögtön megforog a főtengelyen.. magyarul szar az egész. mindenképp össze kell próbálni a kiszerelt főtengellyel, a külső futógyűrű, és a rugós alátét közbeiktatásával(ha nem jó, akkor esztergán le kell szedni a megfelelő méretre). akkor lehet még finomítani a zörgéseken pl úgy, hogy a futógyűrűk között a menesztő hézagát 5 század mm-re beállítani, a külső futógyűrű belső átmérőjének köszörülésével. ezzel zajtalan kuplungot lehet csinálni, már ha vannak normális lamellák a tarsolyba . ha meg van égve a főtengelyen a kúp, akkor azt nehezebb rendbe rakni, de nem lehetetlen. lényeg hogy a felkenődéseket, amik kiállnak a kúp felületének síkjából, azokat el kell tüntetni a kuplung agy belső kúpjáról is meg a főtengely kúpjáról is(pici hobbiköszörű, vagy csapos köszörű, bowden köszörű, stb). ezután az elöbb leírt "menesztő futógyűrűn felfekvést" mindenképp ellenőrizni kell, majd lehet összerakni. miután a henger, és a hengerfej a helyén van(meghúzott csavarokkal), kalapácsnyelet a kipufogónyílásba be kell dugni alsó holtponton, és a deklibe tartozó kuplung kinyomó szerkezet csapágyát a főtengelyre felhelyezve fel kell húzatni a készre szerelt kuplungot(érdemes a kiszerelt főtengelyen összerakni, a központosság végett) és utána lelazítani az anyát, felrakni a deklit, és újra alaposan megtépni,legalább 100Nm-rel. egy 30 centis villáskulcsra 30-40kilós nyomást nyugodtan lehet gyakorolni.. innentől van egy olyan kuplungunk, ami sosem csúszik meg a főtengelyen, és ha kell le is szerelhető.
remélem hasznos az infó.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
Ha finoman ütögette,akkor attól nem lesz baja sztem,de izomból tényleg nem szerencsés ütni,mert visszaüt később
A csapágynak nem baj,ha még felmelegítve is szorosan megy be a helyére,de a 3-4 mm az horror...
A csapágynak nem baj,ha még felmelegítve is szorosan megy be a helyére,de a 3-4 mm az horror...
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
hali nemszerencses ütni a fötengelyt ,mert elmehet a centirozasbol , harom szazad ütes a megengedett a fötengely egytengejü futasanal
A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
Üdv!
Nekem lenne egy kérdésem, ami lehet hogy hülyén hangzik, de érdekelne a dolog... szóval én szétszedtem a blokkot egyik haverommal, hogy felújítsuk... nos a lényeg hogy a főtengelyt és a kuplungagyat (az utóbbiból újat vettem) elvittem egy esztergályoshoz, hogy csinálja meg frankón a kettőt... hát meg is csinálta jól... el is kezdtük összerakni, de a főtengely még a felmelegített csapágyba se nagyon ment bele... 3-4mm még mindenképp hiányzott... mikor visszaértem a sufniba azt látom, hogy Feri haverom gumikalapáccsal veri bele a főtengelyt... a kérdésem az lenne, hogy ettől mennyire lett vajon baja? nem püfölte agyon hanem azért szó-szó finoman bánt vele, de hát mégis csak ütögette... de ahogy összetettük a blokkot és mozgattuk a főtengelyt nem láttam rajta h valahol súrlódna vagy bármi... szóval a kérdésem annyi, hogy vajh lett-e baja ettől az ütögetéstől?
Köszönöm előre is a segítséget!
Nekem lenne egy kérdésem, ami lehet hogy hülyén hangzik, de érdekelne a dolog... szóval én szétszedtem a blokkot egyik haverommal, hogy felújítsuk... nos a lényeg hogy a főtengelyt és a kuplungagyat (az utóbbiból újat vettem) elvittem egy esztergályoshoz, hogy csinálja meg frankón a kettőt... hát meg is csinálta jól... el is kezdtük összerakni, de a főtengely még a felmelegített csapágyba se nagyon ment bele... 3-4mm még mindenképp hiányzott... mikor visszaértem a sufniba azt látom, hogy Feri haverom gumikalapáccsal veri bele a főtengelyt... a kérdésem az lenne, hogy ettől mennyire lett vajon baja? nem püfölte agyon hanem azért szó-szó finoman bánt vele, de hát mégis csak ütögette... de ahogy összetettük a blokkot és mozgattuk a főtengelyt nem láttam rajta h valahol súrlódna vagy bármi... szóval a kérdésem annyi, hogy vajh lett-e baja ettől az ütögetéstől?
Köszönöm előre is a segítséget!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
matt!
Egy rongyot én tekernék a helyedben a hajtókar köré. Ha szerelés közben valami belesik a forgattyús házba....
Egy rongyot én tekernék a helyedben a hajtókar köré. Ha szerelés közben valami belesik a forgattyús házba....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
Matt!
A 7es nem lesz kicsi bele? Mármint hőértékre. A zavarszűrő elvileg nem gond. Sőt állítólag a zavarszűrős NGK-val ég ki úgy a gyertya, hogy megbízható gyertyaképet mutasson.
A 7es nem lesz kicsi bele? Mármint hőértékre. A zavarszűrő elvileg nem gond. Sőt állítólag a zavarszűrős NGK-val ég ki úgy a gyertya, hogy megbízható gyertyaképet mutasson.
Re: Blokk
borutalp06 írta:Hagyományos hajtóműolaj volt benn,mikor szétszedtem,tiszta is volt.Ha viszont xar volt az olaj,akkor össze tapadva is maradhat?(Csak mert szétszereltem,lecseréltem az olajat vadiújra,akkoris ugyanaz)balintmz írta:Van bizony ha vmilyen rosszabb olajat teszel bele akkor elöfordulhat.
Szerintem bele kellene nézni,ott valami mechanikai gond lehet,Pl eltörthetett egy két kosártartó csap.Ez csak feltevés.borutalp06 írta:Hali!Van egy "kis" probémám,ami a következő:
Nem emel ki a kuplungom!!!
Minden nap használom,fokozatosan napról-napra egyre nagyobb csattanással vette a sebességeket.Tegnapra már el sem lehetett vele indulni.Hajtóműolaj dermedése kizárva,mert a meleg fűtött műhelyben is ugyanaz volt.Leszedtem a kuplung felöli oldalt,semmi látható hibát nem találtam ,szép tiszta volt az olaj,ránézésre minden ok.A komplett kuplungot nem bontottam szét,csak végső esetben.Nem tudom mi lehet a gond,mert ilyen még nem volt,csak az ellenkezője! Valakinek van valami ötlete miről lehet szó?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Blokk
Hagyományos hajtóműolaj volt benn,mikor szétszedtem,tiszta is volt.Ha viszont xar volt az olaj,akkor össze tapadva is maradhat?(Csak mert szétszereltem,lecseréltem az olajat vadiújra,akkoris ugyanaz)
balintmz írta:Van bizony ha vmilyen rosszabb olajat teszel bele akkor elöfordulhat.
Re: Blokk
Van bizony ha vmilyen rosszabb olajat teszel bele akkor elöfordulhat.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Blokk
minden ugyanúgy áll,a kuplungbowden is kellően feszes,csak egyszerűen nem emel ki....mintha összetapadtak volna a lamellák?!van ilyen?
csikin írta:Ezesetben passzolom a kérdéstborutalp06 írta:Értem,ez okés eddig is így csináltam....mégsem jó....
Elállítódik vagy ugyanúgy áll mint ahogy összeraktad?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Blokk
Értem,ez okés eddig is így csináltam....mégsem jó....
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Blokk
Ezt hogy érted?
csikin írta:Próbáld meg teljesen ráállított a kinyomóval meghúzni a csavarokat.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Blokk
A lamellák okésak,megvan a hézag,az elállítódásra én is gondoltam,de már 2X összeraktam,így sem jó!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem vagy elkoptak a lamellák, amit ha levetted a burkolatot, le tudod ellenőrizni a kuplungtest palástján a főtengely felől 6 résnek kell lennie. Ezeknek a réseknek a mérete határozza meg a lamellák kopottságát. A méret új lamellák esetén 3mm, cserélni kell 0.5 mm alatt a szervízkönyv szerint. A másik amire gondoltam az, hogy elállítódott az oldaldekniben a kiemelőszerkezet.borutalp06 írta:Hali!Van egy "kis" probémám,ami a következő:
Nem emel ki a kuplungom!!!
Üdv: Csikin
Re: Blokk
Am köszi mindenkinek az ikfokat meg fogom nézni ott a lánc felöli oldalon ugy hogy leveszem az oldaldekni! Mégegyszer kösz mindenkinek!!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Blokk
Hali!Van egy "kis" probémám,ami a következő:
Nem emel ki a kuplungom!!!
Minden nap használom,fokozatosan napról-napra egyre nagyobb csattanással vette a sebességeket.Tegnapra már el sem lehetett vele indulni.Hajtóműolaj dermedése kizárva,mert a meleg fűtött műhelyben is ugyanaz volt.Leszedtem a kuplung felöli oldalt,semmi látható hibát nem találtam ,szép tiszta volt az olaj,ránézésre minden ok.A komplett kuplungot nem bontottam szét,csak végső esetben.Nem tudom mi lehet a gond,mert ilyen még nem volt,csak az ellenkezője! Valakinek van valami ötlete miről lehet szó?
Nem emel ki a kuplungom!!!
Minden nap használom,fokozatosan napról-napra egyre nagyobb csattanással vette a sebességeket.Tegnapra már el sem lehetett vele indulni.Hajtóműolaj dermedése kizárva,mert a meleg fűtött műhelyben is ugyanaz volt.Leszedtem a kuplung felöli oldalt,semmi látható hibát nem találtam ,szép tiszta volt az olaj,ránézésre minden ok.A komplett kuplungot nem bontottam szét,csak végső esetben.Nem tudom mi lehet a gond,mert ilyen még nem volt,csak az ellenkezője! Valakinek van valami ötlete miről lehet szó?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Bocs, teljesen igazad van, látom lejjebb. Igazából csak a [ / quote] bejegyzéseket töröltem rosszul!!csikin írta: Azt nem én írtam, hogy szar a rajz.
És mégegyszer: bocs. z25z és Devil voltak. Ők valószínű nem ismerik a kisTZ-ket.
Egyébként, én meg a nagyot.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Azt nem én írtam, hogy szar a rajz.kiszsebi írta:Kis eTZ-n tuti, hogy jobb oldalon,a fölső csavar a lánc fölött, az alsó a lánc alatt megy át. Le kell kapni a jobb oldali deklit a blokkról, az olajsarat és a zsírt, ami a láncról odafröcsögött, ki kell takarítani, máris látszik a 2 lyuk.z25z írta:
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Kis eTZ-n tuti, hogy jobb oldalon,a fölső csavar a lánc fölött, az alsó a lánc alatt megy át. Le kell kapni a jobb oldali deklit a blokkról, az olajsarat és a zsírt, ami a láncról odafröcsögött, ki kell takarítani, máris látszik a 2 lyuk.z25z írta:csikin írta: szar a rajz sztem, eleve a csavarok bal oldalrol mennek at, jobb oldalon amugy hogy fognad meg az anyat? takarja a lancvedo stb
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ezen esetben mindenkinek igaza van
kis etz-m nem volt, de azt nem gondoltam, hogy ennyi kulonbseg van ilyen dolgokban is a 125/150 vs 250 kozott
kis etz-m nem volt, de azt nem gondoltam, hogy ennyi kulonbseg van ilyen dolgokban is a 125/150 vs 250 kozott
Re: Blokk
hat ha te azon a fenykepen latsz valamit...
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát ez érdekes mert kis etz-nél és kis ts-nél is a lánc felől rögzíted a blokkot, mert a kuplung felől takarja a blokk, ahogy a motorról készült képen is látszik.
Ha rossz a rajz akkor rossz a fénykép is amit készített...
Nem engedek
Ha rossz a rajz akkor rossz a fénykép is amit készített...
Nem engedek
Re: Blokk
jaja, rossz a rajz, forditva megy bele a csavar
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
az a blokktarto vason atmeno csavar, amint irtam abbol van 2 db, az a csavar rogziti a blokkot a blokktarto vasba, kb egy 15 cm hosszusagu csavarrol van szo, anyat ne keress, mert az a masik oldali blokktarto vasra ra van hegesztve
Re: Blokk
zoleeeee írta:z25z írta: kepet nem tudsz feltolteni rola? okosabbak lennenk....
Hát éppen ez nem az én mocim de ezen látcik egy kicsit, zölddel bekarikáztam azt a kis pöcköt amiröl beszéltem ha ráközelitel látod h a lengövilla közepén van egy nagy lemez féle dolog és ez azzal van kapcaolatban am.
Ja közben szerintem megtaláltam a probléma okát lehet hogy http://www.futarmotorosbolt.hu/index.php?cPath=41_313
itt van egy olyan h 125-ös motortartó biztos ez eltört szerintem az meg szarügy. De azért köszi h próbáltál segiteni !!! Kösz!
Re: Blokk
z25z írta:kepet nem tudsz feltolteni rola? okosabbak lennenk....zoleeeee írta:
Köszi !!!
csak az a nagy helyzet hogy nekem csak anyi hogy a hengerfejnél fogja és a karbulátor mögött van valami kapocsnak a vége amit ki tudok akasztani meg be is de ugyanugy mozog és nincs ilyen hosszu csavar keresztül a vázon. Mint a simsonnál mert olyanom volt régen és ott volt ilyen csavar kettö is amire te gondolsz. Ha téleg erre gondolsz! Olyan mintha bele lenne téve vagy akasztva a blokk valamibe. Szóval nem tom. De azért kösz!!
Hát éppen ez nem az én mocim de ezen látcik egy kicsit, zölddel bekarikáztam azt a kis pöcköt amiröl beszéltem ha ráközelitel látod h a lengövilla közepén van egy nagy lemez féle dolog és ez azzal van kapcaolatban am.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
kepet nem tudsz feltolteni rola? okosabbak lennenk....zoleeeee írta:
Köszi !!!
csak az a nagy helyzet hogy nekem csak anyi hogy a hengerfejnél fogja és a karbulátor mögött van valami kapocsnak a vége amit ki tudok akasztani meg be is de ugyanugy mozog és nincs ilyen hosszu csavar keresztül a vázon. Mint a simsonnál mert olyanom volt régen és ott volt ilyen csavar kettö is amire te gondolsz. Ha téleg erre gondolsz! Olyan mintha bele lenne téve vagy akasztva a blokk valamibe. Szóval nem tom. De azért kösz!!
Re: Blokk
Hello mindenkinek ha valakinek kéne simson alkatrész, van elado vázam és hozzá még egy pár tartozék.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 30 vendég