Nézd meg, hogy csilingel-e a főtengely. Kiszerelt állapotban emeld fel a főtengelyt a hajtórúdnál fogva úgy, hogy a markod feszítse a felső szem és a sonkák között. Aztán ha tenyérrel ütögeted a felső szemet és kopott akkor csilingelő hangot kell hallanod. Jól meg kell szorítani és nagy kéz szükséges. Ha jó akkor egyáltalán nincs hang, ha kicsit kopott, akkor halk, ha nagyon akkor hangos:)Urobert írta: esetleg nem ártana felújítani magát a főtengelyt is... Valóban megérné? Azaz mik azok a jelek, melyek mindenképp szükségessé teszik ezt?
Blokk
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Okés! Köszi Marad az 5. sebesség fokozat, mert a kuplungot nem akarom levenni, csak a fordulatszámmérő meghajtás miatt kellene kitámasztani.conus írta:seclusion!
én nem b.sznám szét a dugó tetejét vagy beteszem 5. fokozatba és a kihajtásnál odadugok egy keményfadarabot, vagy ha le van szerelve az olaj oldali dekni, és a primer lánckereket kell levenni, akkor kiszedem a kuplungkosárból a lamellákat és egy 3mm vastag 4-5 cm széles laposvassal nekitámasztom a lábtartónak. tróger megoldás mindegyik, de ha nincs jobb kéznél...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
seclusion!
én nem b.sznám szét a dugó tetejét vagy beteszem 5. fokozatba és a kihajtásnál odadugok egy keményfadarabot, vagy ha le van szerelve az olaj oldali dekni, és a primer lánckereket kell levenni, akkor kiszedem a kuplungkosárból a lamellákat és egy 3mm vastag 4-5 cm széles laposvassal nekitámasztom a lábtartónak. tróger megoldás mindegyik, de ha nincs jobb kéznél...
Urobert!
ha már blokkfelújítás akkor alap a főtengely felújítása is: új hajtókar, tűgörgők, centírozás. csapágyakat csapágyragasztóval lehet berögzíteni, ami a köv generálig még elmegy, utána többnyire kuka a blokkfél
én nem b.sznám szét a dugó tetejét vagy beteszem 5. fokozatba és a kihajtásnál odadugok egy keményfadarabot, vagy ha le van szerelve az olaj oldali dekni, és a primer lánckereket kell levenni, akkor kiszedem a kuplungkosárból a lamellákat és egy 3mm vastag 4-5 cm széles laposvassal nekitámasztom a lábtartónak. tróger megoldás mindegyik, de ha nincs jobb kéznél...
Urobert!
ha már blokkfelújítás akkor alap a főtengely felújítása is: új hajtókar, tűgörgők, centírozás. csapágyakat csapágyragasztóval lehet berögzíteni, ami a köv generálig még elmegy, utána többnyire kuka a blokkfél
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Ahoj!
Azon filózok így szerelés előtt, ha a gyertya helyére beszerelek egy csavart, akkor azzal meg lehet támasztani a dugattyút? (persze úgy, hogy annak semmi baja ne legyen ) Hosszú menetes gyertyát szoktak ajánlani, de szerintem egy csavar azért barátibb. A kipufogót nem akarom megint leszerelni, és fával kitámasztani. Mit gondoltok?
Azon filózok így szerelés előtt, ha a gyertya helyére beszerelek egy csavart, akkor azzal meg lehet támasztani a dugattyút? (persze úgy, hogy annak semmi baja ne legyen ) Hosszú menetes gyertyát szoktak ajánlani, de szerintem egy csavar azért barátibb. A kipufogót nem akarom megint leszerelni, és fával kitámasztani. Mit gondoltok?
Re: Blokk
Üdv mindenkinek!
A blokk felújításába hajtottuk fejünket miként Danton. 1000 hiba mellett felfedeztük azt is, hogy a főtengely csapágyai (véleményünk szerint) nem szorulnak kellőképpen a helyükön, pedig kéne... Kérdés: milyen (kíméletes és költséghatékony) módszerekkel lehetne "odaszegezni" őket? Sőt! Gondoltuk: ha már úgy is szét van kapva az egész, esetleg nem ártana felújítani magát a főtengelyt is... Valóban megérné? Azaz mik azok a jelek, melyek mindenképp szükségessé teszik ezt? És ha ezek nem is jelentkeznek olyan szembetűnően, hibát követünk el, ha hagyjuk, és nem újítjuk?
A blokk felújításába hajtottuk fejünket miként Danton. 1000 hiba mellett felfedeztük azt is, hogy a főtengely csapágyai (véleményünk szerint) nem szorulnak kellőképpen a helyükön, pedig kéne... Kérdés: milyen (kíméletes és költséghatékony) módszerekkel lehetne "odaszegezni" őket? Sőt! Gondoltuk: ha már úgy is szét van kapva az egész, esetleg nem ártana felújítani magát a főtengelyt is... Valóban megérné? Azaz mik azok a jelek, melyek mindenképp szükségessé teszik ezt? És ha ezek nem is jelentkeznek olyan szembetűnően, hibát követünk el, ha hagyjuk, és nem újítjuk?
Re: Blokk
Jah és köszönöm a választ
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
Re: Blokk
Hát nem ajánlom neki h leforogjon mert légkulccsal lett felrakva. xD Krétázva is lett szóval csúnya lenne!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
Re: Blokk
Helló Mindenki!
Olyan primitív kérdésem lenne kizárólag saját magam megnyugtatására, hogy ha levesszük a kuplung felőli deknit és ugye levesszük azt a csavart amivel fel kell húzni a kuplungot a kúpra, a csavar levételével maga a kuplung is lelazul a tengelyéről vmennyire? Én véleményem szerint nem különben nem kéne hozzá lehúzó. De nem vagyok benne biztos azért kérdezem Aki még nem dobta el az agyát ez után a kérdés után az válaszoljon már pls. xD 250-es ETZ-ről van szó.
Olyan primitív kérdésem lenne kizárólag saját magam megnyugtatására, hogy ha levesszük a kuplung felőli deknit és ugye levesszük azt a csavart amivel fel kell húzni a kuplungot a kúpra, a csavar levételével maga a kuplung is lelazul a tengelyéről vmennyire? Én véleményem szerint nem különben nem kéne hozzá lehúzó. De nem vagyok benne biztos azért kérdezem Aki még nem dobta el az agyát ez után a kérdés után az válaszoljon már pls. xD 250-es ETZ-ről van szó.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
jobb csapágyboltokban lehet kapni a viton szimeringet meg koyo csapágyat
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
- Geritoo
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
- MZ-d típusa: TS 250 '73
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
Gödöllő kertváros rész (Királytelep).
Én is SZIE-re jártam de már 3 éve, hogy végeztem.
Köszi az infót a dugattyúval kapcsban, akkor megmérem a hengerfuratot aztán veszek hozzá illőt. Gyanítom (illetve remélem) még alapméretes fog kelleni.
Én is SZIE-re jártam de már 3 éve, hogy végeztem.
Köszi az infót a dugattyúval kapcsban, akkor megmérem a hengerfuratot aztán veszek hozzá illőt. Gyanítom (illetve remélem) még alapméretes fog kelleni.
- Geritoo
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
- MZ-d típusa: TS 250 '73
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
Köszi a segítséget!
Az utóbbi hetet csak olvasással töltöttem. Ha nem muszály nem fogom fúrni feleslegesen. Megvan a gyári szerelési könyve is abban benne van a tűrés amit még elbír fúrás nélkül. Szerencsére van otthon mindenféle szerszám, műszer még esztergapad is, majd megmérem. Csak a tapasztalatotokra vagyok kívácsi, hogy mi a tendencia 41 e km-nél.
Ha esetleg nem kell fúrni akkor komplett dugó + gyűrű vagy elég csak gyűrűt cserélni?
(természetesen ha majd lehúzom a hengert akkor kiderül minden, mert akkor már látom a dugattyút is)
Ez a barna viton szimering ez taiwani gyártmány? Hol lehet beszerezni?
Az utóbbi hetet csak olvasással töltöttem. Ha nem muszály nem fogom fúrni feleslegesen. Megvan a gyári szerelési könyve is abban benne van a tűrés amit még elbír fúrás nélkül. Szerencsére van otthon mindenféle szerszám, műszer még esztergapad is, majd megmérem. Csak a tapasztalatotokra vagyok kívácsi, hogy mi a tendencia 41 e km-nél.
Ha esetleg nem kell fúrni akkor komplett dugó + gyűrű vagy elég csak gyűrűt cserélni?
(természetesen ha majd lehúzom a hengert akkor kiderül minden, mert akkor már látom a dugattyút is)
Ez a barna viton szimering ez taiwani gyártmány? Hol lehet beszerezni?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
üdv a fórumon,
olvass sokat először mielőtt nekiesel a generálnak!
röviden:
-szimeringből barna színű viton a legjobb,
-csapágyból koyo a jó ár/érték miatt,
-a fúrást a helyedben még nem erőltetném,
-blokkot rezsón szoktam felforrósítani miután mindent leszereltem a blokkfelekről aztán gumikalapáccsal meg egy darab keményfadarabbal elől-hátul a bal oldalit leválasztom a jobb oldaliról.
olvass sokat először mielőtt nekiesel a generálnak!
röviden:
-szimeringből barna színű viton a legjobb,
-csapágyból koyo a jó ár/érték miatt,
-a fúrást a helyedben még nem erőltetném,
-blokkot rezsón szoktam felforrósítani miután mindent leszereltem a blokkfelekről aztán gumikalapáccsal meg egy darab keményfadarabbal elől-hátul a bal oldalit leválasztom a jobb oldaliról.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Geritoo
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
- MZ-d típusa: TS 250 '73
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
Sziasztok,
Új vagyok itt a fórumon. Pár hete kezdtem neki egy TS 250/0 Deluxe 4 sebes(’73) felújításának.
A motort édesapám vette még Németországban, egy szalonban és azzal jött haza. A motorban 41e km van és a blokk még nem volt szétszedve, csak kuplung lamella volt cserélve benne kb 20 éve.
A motor 2000-től a garázsban állt letakarva a henger a jól beolajozva és néha átforgatva.
Tegnap aztán került bele egy akksi, karbipucolás, új tömítések a karbiba + tank kimosás friss benzinnel + 1:40 keverék majd kb fél perc rugdosás után már indult is.
Nagyon erős csörgő hangja volt, gondolom a tűgörgők. Meg amikor bemelegedett ingadozott az alapjárat füstölt kicsit és nem járt szépen.
Kikaptam a gyertyát fekete volt és olajos, gondolom a 37 éves szimmeringek már nem a legjobb állapotban vannak.
A motorját szeretném teljesen felújítani. Új csapágyak szimmeringek stb.
A hengerfejt már lekaptam, a henger falán nincs olyan váll amiben a körmöm megakad csak egy kis egyenetelenség onnatól fölfelé ameddig a gyűrű elér.
Szerintetek 41 ezer kilométernél kell már fúrni?
Illetve dugattyúból milyet érdemes venni? Gyártmány, márka?
Amit a vaterán lehet kapni az tényleg eredeti gyári? http://www.vatera.hu/mz_ts_250_gyari_du ... 24318.html
A segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv.: Geritoo
Új vagyok itt a fórumon. Pár hete kezdtem neki egy TS 250/0 Deluxe 4 sebes(’73) felújításának.
A motort édesapám vette még Németországban, egy szalonban és azzal jött haza. A motorban 41e km van és a blokk még nem volt szétszedve, csak kuplung lamella volt cserélve benne kb 20 éve.
A motor 2000-től a garázsban állt letakarva a henger a jól beolajozva és néha átforgatva.
Tegnap aztán került bele egy akksi, karbipucolás, új tömítések a karbiba + tank kimosás friss benzinnel + 1:40 keverék majd kb fél perc rugdosás után már indult is.
Nagyon erős csörgő hangja volt, gondolom a tűgörgők. Meg amikor bemelegedett ingadozott az alapjárat füstölt kicsit és nem járt szépen.
Kikaptam a gyertyát fekete volt és olajos, gondolom a 37 éves szimmeringek már nem a legjobb állapotban vannak.
A motorját szeretném teljesen felújítani. Új csapágyak szimmeringek stb.
A hengerfejt már lekaptam, a henger falán nincs olyan váll amiben a körmöm megakad csak egy kis egyenetelenség onnatól fölfelé ameddig a gyűrű elér.
Szerintetek 41 ezer kilométernél kell már fúrni?
Illetve dugattyúból milyet érdemes venni? Gyártmány, márka?
Amit a vaterán lehet kapni az tényleg eredeti gyári? http://www.vatera.hu/mz_ts_250_gyari_du ... 24318.html
A segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv.: Geritoo
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Blokk
Valami csörög belül egyfolytában, mikor megyek a motorral.
Ezért nem tudom mi a gond.
Egyébként van egy másik fontos kérdésem is!
Tudja valaki, hogy mi a különbség az ES250 és a TS250 blokkok között?
Gondolok itt felépítésre, egyikből jók-e az alkatrészek, tömítések a másikba?
Henger és jobb oldali deklin kívül.
Ezért nem tudom mi a gond.
Egyébként van egy másik fontos kérdésem is!
Tudja valaki, hogy mi a különbség az ES250 és a TS250 blokkok között?
Gondolok itt felépítésre, egyikből jók-e az alkatrészek, tömítések a másikba?
Henger és jobb oldali deklin kívül.
Vigyázz a motoromra Viktor!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Legyen úgynyakas írta:szerintem semmi gond en mindig elindulaselottbehuzom parszor a kuplungkart ha huzamosabb ideig all a moci ugyanis picit ugymond leszarad akuplung es ugrik de kesobb lazan szedi a fokozatokatSeclusion írta:Szerintem ott léptetővillatörés lesz :/
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
szerintem semmi gond en mindig elindulaselottbehuzom parszor a kuplungkart ha huzamosabb ideig all a moci ugyanis picit ugymond leszarad akuplung es ugrik de kesobb lazan szedi a fokozatokatSeclusion írta:Szerintem ott léptetővillatörés lesz :/KantulyJani írta:Sziasztok!
A mai nap szerettem volna motorozni a Trophy-val, de mikor behúztam a kuplungot és egyesbe kapcsoltam, reccsent egyet a motor és ugrott egy jó nagyot előre. Aztán leállítottam, megkerestem az üreset, majd beindítottam és újra beraktam egyesbe. Ekkor csak egy kisebb kattanás hallatszott, majd mikor engedtem felfelé a kuplungot lassan szaggatva indultam el és csörömpölés hallatszik a blokk felől. Felkapcsoltam kettesbe is, hogy ott is ilyen-e, ott is csörgés van.
Valószínű meghaltak a váltó fogaskerekek?
A viz szalad, a kő marad!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Szerintem ott léptetővillatörés lesz :/KantulyJani írta:Sziasztok!
A mai nap szerettem volna motorozni a Trophy-val, de mikor behúztam a kuplungot és egyesbe kapcsoltam, reccsent egyet a motor és ugrott egy jó nagyot előre. Aztán leállítottam, megkerestem az üreset, majd beindítottam és újra beraktam egyesbe. Ekkor csak egy kisebb kattanás hallatszott, majd mikor engedtem felfelé a kuplungot lassan szaggatva indultam el és csörömpölés hallatszik a blokk felől. Felkapcsoltam kettesbe is, hogy ott is ilyen-e, ott is csörgés van.
Valószínű meghaltak a váltó fogaskerekek?
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Blokk
Sziasztok!
A mai nap szerettem volna motorozni a Trophy-val, de mikor behúztam a kuplungot és egyesbe kapcsoltam, reccsent egyet a motor és ugrott egy jó nagyot előre. Aztán leállítottam, megkerestem az üreset, majd beindítottam és újra beraktam egyesbe. Ekkor csak egy kisebb kattanás hallatszott, majd mikor engedtem felfelé a kuplungot lassan szaggatva indultam el és csörömpölés hallatszik a blokk felől. Felkapcsoltam kettesbe is, hogy ott is ilyen-e, ott is csörgés van.
Valószínű meghaltak a váltó fogaskerekek?
A mai nap szerettem volna motorozni a Trophy-val, de mikor behúztam a kuplungot és egyesbe kapcsoltam, reccsent egyet a motor és ugrott egy jó nagyot előre. Aztán leállítottam, megkerestem az üreset, majd beindítottam és újra beraktam egyesbe. Ekkor csak egy kisebb kattanás hallatszott, majd mikor engedtem felfelé a kuplungot lassan szaggatva indultam el és csörömpölés hallatszik a blokk felől. Felkapcsoltam kettesbe is, hogy ott is ilyen-e, ott is csörgés van.
Valószínű meghaltak a váltó fogaskerekek?
Vigyázz a motoromra Viktor!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Én az 500/1500-as programot szoktam használni: az első 500 km alatt nem pörgetem a motort, ilyen 4000-4500-as fordulatig max, utána pedig picit durvábban Persze azért arra odafigyelek, hogy emelkedőn meglegyen a 4000-es, mivel nem tudna fölkepeszteni rendesen, és ettől is csak melegedne. Ilyen 4000 körül mindenhol gond nélkül megy (persze ez 250es)
Most a nagyobbikat úgy járattam be, hogy az elején igen finoman, nem mentem vele többet, mint 10 km-es távokat, ezt az első 100 km-ig. Utána már bevállaltam a 20 km-ert is, és közelegve az 500 km-hez már bátrabban pörgetem, és huzatom ki. Na persze nem ész nélkül A hátsó gumi mérete miatt eleve nem is tudom túlzottan pörgetni, szóval jelenleg az egy áldás
Leketyeg az 500 km, utána még egy 1000 kmig csak módjával (ugye 1000+500 = 1500), és mehet a buli azután Ja és természetesen minimum 1:30-as keverék.
A 150-est is így járattam be, és jó volt.
Más: tipikus fejfogós kérdés lesz, de szerelés közben kimaradt az alátét az üresrögzítő csavar alól (ne kérdezzétek, miért azt vettem ki ) Ez okozhat bármi nemű problémát? 100 métert mentem így a motorral, csak tesztelés végett, de a bal deknit újra le kell vennem, mert tapasztalatlanságból nem a legjobban raktam össze
Most a nagyobbikat úgy járattam be, hogy az elején igen finoman, nem mentem vele többet, mint 10 km-es távokat, ezt az első 100 km-ig. Utána már bevállaltam a 20 km-ert is, és közelegve az 500 km-hez már bátrabban pörgetem, és huzatom ki. Na persze nem ész nélkül A hátsó gumi mérete miatt eleve nem is tudom túlzottan pörgetni, szóval jelenleg az egy áldás
Leketyeg az 500 km, utána még egy 1000 kmig csak módjával (ugye 1000+500 = 1500), és mehet a buli azután Ja és természetesen minimum 1:30-as keverék.
A 150-est is így járattam be, és jó volt.
Más: tipikus fejfogós kérdés lesz, de szerelés közben kimaradt az alátét az üresrögzítő csavar alól (ne kérdezzétek, miért azt vettem ki ) Ez okozhat bármi nemű problémát? 100 métert mentem így a motorral, csak tesztelés végett, de a bal deknit újra le kell vennem, mert tapasztalatlanságból nem a legjobban raktam össze
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
A legjobb megoldás ahogy Csikin mondja!
Én A Simsont 2x és a 150-es hengert is így járattam be. Az a lényeg hogy ne erőlködjön a motor. Elforoghat 4000 ig is akár pár száz km után... A lényeg, hogy ne húzz több gázt mint ami éppen szükséges. Szóval ne akarj 2000-es fordulatról, 5. ben, 50-ről elgyorsulni. Mert az a rengeteg nafta, amit benyel, az igen nagy hőt csinál még pluszban.
Kicsit vastagabb keverékkel, felső tűállásban, ésszel használva nem lesz gondod vele.
Ami még fontos, hogy kb 600 km után kezd el néha kihúzatni, mert különben ellustul a motor. Na persze ezt sem ész nélkül....
Ha azt hallod, hogy magasabb hangon kezd el "nyüszíteni", akkor gyújtás le, szivató ráhúz, szépen kigurulsz, addig is jobban hűl. És negyed óra után folytathatod az utadat a frissen megszorított dugóddal.
De ha az előzőeket betartod, a többiek tanácsával összeadva, akkor nem lesz ilyenre példa....
Én A Simsont 2x és a 150-es hengert is így járattam be. Az a lényeg hogy ne erőlködjön a motor. Elforoghat 4000 ig is akár pár száz km után... A lényeg, hogy ne húzz több gázt mint ami éppen szükséges. Szóval ne akarj 2000-es fordulatról, 5. ben, 50-ről elgyorsulni. Mert az a rengeteg nafta, amit benyel, az igen nagy hőt csinál még pluszban.
Kicsit vastagabb keverékkel, felső tűállásban, ésszel használva nem lesz gondod vele.
Ami még fontos, hogy kb 600 km után kezd el néha kihúzatni, mert különben ellustul a motor. Na persze ezt sem ész nélkül....
Ha azt hallod, hogy magasabb hangon kezd el "nyüszíteni", akkor gyújtás le, szivató ráhúz, szépen kigurulsz, addig is jobban hűl. És negyed óra után folytathatod az utadat a frissen megszorított dugóddal.
De ha az előzőeket betartod, a többiek tanácsával összeadva, akkor nem lesz ilyenre példa....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Most márciusban tervezem ill áprilisban. Az egész pénztől és időjárástól függ!csikin írta:Ja és ha elkerülhető, akkor ne kánikulában kezdjünk bele, hanem ilyenkor tavasszal.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
Legfontosabbakat kihagyomcsikin írta:Ja és ha elkerülhető, akkor ne kánikulában kezdjünk bele, hanem ilyenkor tavasszal.
Valamikor régebben ismerősökkel ezt tárgyaltuk, hogy ősszel és tavasszal a legjobb a járatás. Téi járatás a hideg miatt magában jó lenne, de nyáron nem fog úgy működni ahogy kellene.
Re: Blokk
OK! Köszi! Amúgy az általam ismert helyek közül a legjobbra viszem, és az alkatrészt is onnan szerzem be!nfefe írta:Nem csak erről van szó. Amit Csikin írt az talán a legfontosabbakat leírja.HaPi írta: Ezt úgy értsem, hogy eleinte ne menjek vele 1xre túl sokat, nehogy túlságosan felmelegedjen?
Nem nyelezzük az elején és figyelünk a hőre, a motor viselkedésére. Az eleje az tuti, hogy nagy macera. De ez a hónolás minőségétől, a dugótól, gyűrűktől, illesztéstől változhat.
Amit tudok ajánlani, az esetleg egy nagyobb főfuvi és folyamatos odafigyelés.
Annyira nem vészes, mint amennyire fél tőle az ember
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
Nem csak erről van szó. Amit Csikin írt az talán a legfontosabbakat leírja.HaPi írta: Ezt úgy értsem, hogy eleinte ne menjek vele 1xre túl sokat, nehogy túlságosan felmelegedjen?
Nem nyelezzük az elején és figyelünk a hőre, a motor viselkedésére. Az eleje az tuti, hogy nagy macera. De ez a hónolás minőségétől, a dugótól, gyűrűktől, illesztéstől változhat.
Amit tudok ajánlani, az esetleg egy nagyobb főfuvi és folyamatos odafigyelés.
Annyira nem vészes, mint amennyire fél tőle az ember
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én így szoktam: Az első 100km-t óvatosan több rövidebb távon megtenni (hogy többször melegedjen/hűljön a motor), aztán 500km-ig finoman közlekedni változó fordulatszámtartományokban. Ekkor már van ereje is a motornak, mert kezd tükrösödni a henger felülete. Aztán meg csak ésszel motorozni a következő felújításig:)
Re: Blokk
Ezt úgy értsem, hogy eleinte ne menjek vele 1xre túl sokat, nehogy túlságosan felmelegedjen?nfefe írta:Bejáratást nem km-ben kellene mérni.
Túl sok dologtól függ, hogy csak így rámondjuk, hogy 1243 km
Elvileg különböző fokokban járatódik be a motorod. Ajánlott hozzá egy hőfokmérő, akkor kisebb az esély, hogy megfőzöd és megragad. De odafigyeléssel is sikeres lesz.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
Bejáratást nem km-ben kellene mérni.
Túl sok dologtól függ, hogy csak így rámondjuk, hogy 1243 km
Elvileg különböző fokokban járatódik be a motorod. Ajánlott hozzá egy hőfokmérő, akkor kisebb az esély, hogy megfőzöd és megragad. De odafigyeléssel is sikeres lesz.
Túl sok dologtól függ, hogy csak így rámondjuk, hogy 1243 km
Elvileg különböző fokokban járatódik be a motorod. Ajánlott hozzá egy hőfokmérő, akkor kisebb az esély, hogy megfőzöd és megragad. De odafigyeléssel is sikeres lesz.
Re: Blokk
Nemsokára meg lesz fúratva a 125-ös ETZ-m. A bejáratásnak elég 2.000-2.500 km?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem a kisTS-en ugyen nem volt más lehetőség mint hogy a kormányon lévő hernyócsavaros cuccal szorossá tenni a gázkart. Hozzászokni kb egy nap alatt sikerült. És nagy királyság szerintem ha beállítod a gázt és nem kell hozzányúlni utána a kormányhoz, csak megy a motor. Így akár 5 km-n keresztül is lehet elengedett kormánnyal menni
Hátránya egyszer volt, mikor besokalltam éspróbáltam elslisszolni egy autó előtt a pirosnál. Ráhúzott teljes gáznál fellökött az autó, és jó 10-15 másodpercig pörgött a motor teljes gázzal, körbefordult a kmóra és a fordmérő is... Na szerintem annak nem örült a motor...
De ettől eltekintve szerintem praktikus megoldás.
Hátránya egyszer volt, mikor besokalltam éspróbáltam elslisszolni egy autó előtt a pirosnál. Ráhúzott teljes gáznál fellökött az autó, és jó 10-15 másodpercig pörgött a motor teljes gázzal, körbefordult a kmóra és a fordmérő is... Na szerintem annak nem örült a motor...
De ettől eltekintve szerintem praktikus megoldás.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Esetleg az üzemanyagelllátás vagy a csevegő topicban kéne folytatnunk,mert kikapunk!
Bocs az off-ért.
Bocs az off-ért.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Na mik ki nem derülnek!Alfa írta:Nekem is rángat motorféken, pontosabban olyan "hullámzó" a járása, amit utálok. Van két módszer rá h elkerüljük: motorfék helyett csak épp annyira visszaengedni, hogy guruljon, valaki már említette "se nem húz se nem fékez", a másik meg a jó öreg kuplung
Vegyesen használom mindkettőt, sőt van hogy motorféket is ráengedek, mert jó a hangja És ha nagy gázról hirtelen elzárod, nem is rángat.
Próbáltam az alapjáratmentességet, nem jött be, párszor leállt lámpánál, és az ugye stresszes . Biztos meg lehetne tanulni.
Próbáltam azt is h ne menjen vissza ha elengedem a gázt, egészen addig amíg egyszer 90 ről nem lassítottam, és váltottam volna vissza, és sikerült körbeforgatnom a mutatót a fordulatmérőn Na az aztán a horror netovábbja, nem véletlenül jön vissza a gázkar szinte minden motortípuson. Nem ajánlom senkinek h így használja...
Szóval volt itt már minden, de most is bebizonyosodott hogy a gyári ajánlás az igazi, legalábbis annak aki nem akar folyton koncentrálni a dolgokra hónapokig, csak szereti h "magától" működik
Akkor ezek szerint ismered a szitut,sőt próbálkoztál te is ezzel.
Megszokni én könnyen megszoktam,mondjuk itt vidéken talán könnyebb is a helyzet,hisz nincs annyi lámpás megállás.
Amugy nem is igazán akkor idegesitő a rángatás,hullámzás amikor egyedül motorozik az ember,mert akkor ugy megyek ahogy nekem meg a motornak a legjobb,hanem a túrákon.
Lényegében tavaly a Gyurma túrán(az első csoportban haladós túrám) szembesültem ezzel a problémával mint nagyon idegesitő tényező.Na utána tértem át erre az üzemmódra és magam is meglepődtem milyen gyorsan megszoktam.Esküszöm sosem állt le kereszteződésben,pedig azért elég sok kilométert mentem vele tavaly(tanusithatja Zozy is hisz vele mentem alegtöbbet együtt)városban is,Pesten is(igaz csak áthaladtunk a Sástó túrára,meg vissza)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem is rángat motorféken, pontosabban olyan "hullámzó" a járása, amit utálok. Van két módszer rá h elkerüljük: motorfék helyett csak épp annyira visszaengedni, hogy guruljon, valaki már említette "se nem húz se nem fékez", a másik meg a jó öreg kuplung
Vegyesen használom mindkettőt, sőt van hogy motorféket is ráengedek, mert jó a hangja És ha nagy gázról hirtelen elzárod, nem is rángat.
Próbáltam az alapjáratmentességet, nem jött be, párszor leállt lámpánál, és az ugye stresszes . Biztos meg lehetne tanulni.
Próbáltam azt is h ne menjen vissza ha elengedem a gázt, egészen addig amíg egyszer 90 ről nem lassítottam, és váltottam volna vissza, és sikerült körbeforgatnom a mutatót a fordulatmérőn Na az aztán a horror netovábbja, nem véletlenül jön vissza a gázkar szinte minden motortípuson. Nem ajánlom senkinek h így használja...
Szóval volt itt már minden, de most is bebizonyosodott hogy a gyári ajánlás az igazi, legalábbis annak aki nem akar folyton koncentrálni a dolgokra hónapokig, csak szereti h "magától" működik
Vegyesen használom mindkettőt, sőt van hogy motorféket is ráengedek, mert jó a hangja És ha nagy gázról hirtelen elzárod, nem is rángat.
Próbáltam az alapjáratmentességet, nem jött be, párszor leállt lámpánál, és az ugye stresszes . Biztos meg lehetne tanulni.
Próbáltam azt is h ne menjen vissza ha elengedem a gázt, egészen addig amíg egyszer 90 ről nem lassítottam, és váltottam volna vissza, és sikerült körbeforgatnom a mutatót a fordulatmérőn Na az aztán a horror netovábbja, nem véletlenül jön vissza a gázkar szinte minden motortípuson. Nem ajánlom senkinek h így használja...
Szóval volt itt már minden, de most is bebizonyosodott hogy a gyári ajánlás az igazi, legalábbis annak aki nem akar folyton koncentrálni a dolgokra hónapokig, csak szereti h "magától" működik
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Jaj csak hóra ne!Már elegem van a hóból.Dénes írta:Mindent be lehet állítani, a gázkaron is ott a dörzscucc. Egyébként meg az MZ-t -mint tudniillik- "hajtással kell bemelegíteni". Na gyertek ki a hóra, megverekszünk! Zsakfos velem ki ellenem?
Legyen inkább sör virsli a következő túrán.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Hát hogy bütyök van-e azt most igy nem tudom,pedig már szedtem széthorhaus írta:Sziasztok
Ha jól emlékszem van egy olyan variáció is, hogy a gázkaron van egy bütyök ami nem engedi hogy a rugó teljesen vissza húzza,így nem áll le ha el engeded a kormányt, de kézzel nullára lehet fordítani. Létezik ilyen? Esetleg nem minden típusnál?
A gázkarnál alul van egy hernyócsavar,kontraanyával.Na azzal lehet szorosabbá tenni a gázkart ugy,hogy a karburátorban levő rugó ne tudja visszahuzni ha elengeded a gázt.
Erről irnak a Dénes által emlitett Hogyan Tovább Mz cimű könyvben is az alapjárat beállitásnál.
Magyarul a mindenkori helyzetnek megfelelő suberállást tudod produkálni úgy.Legyen hideg,meleg,lejtő,emelkedő meg még mittudomén mi befolyásolja az alapjárat nem egyformaságát különféle helyzetekben.Viszont a legtöbb ember nem szereti ha magától nem megy vissza a gázkar ha elengedi.Szóval vagy ez vagy az.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mindent be lehet állítani, a gázkaron is ott a dörzscucc. Egyébként meg az MZ-t -mint tudniillik- "hajtással kell bemelegíteni". Na gyertek ki a hóra, megverekszünk! Zsakfos velem ki ellenem?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Szép kritika azok felé akiknek nincs alapjáratuk.Alfa írta:Kill3r jól mondja.
Ezen felül meg a szép alapjárat nálam mindig a jól karbantartott géppel volt egyenértékű Ha ingadozik, kihagy, leáll, akkor ott valami baj van, amit még indulás előtt észre lehet venni, amíg az ember a cuccait veszi fel és a motor ketyeg (melegítés céljából).
Persze mindenki úgy használja ahogy tetszik neki
Csakhogy sántit.
Hidd el a karbantartással semmi gond.Olyan alapjáratot állitok a gépemen neked hogy órákig elpöfög ingadozás,kihagyás,leállás nélkül.A gond ott van ahogy előttem is már irták,meg nálam is ez volt hogy menetközben motorféknél erőteljesen rángatott a motor.Nem tudom ez mitől van,hogy másnál nincs ilyen,de nálam volt és én ezt untam meg.
Nem mondom hogy esetleg nem lehetne beállitani hogy ne legyen ez a jelenség,majd ha összfutunk túrán belőheted nekem hogy jó legyen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Sziasztok
Ha jól emlékszem van egy olyan variáció is, hogy a gázkaron van egy bütyök ami nem engedi hogy a rugó teljesen vissza húzza,így nem áll le ha el engeded a kormányt, de kézzel nullára lehet fordítani. Létezik ilyen? Esetleg nem minden típusnál?
Ha jól emlékszem van egy olyan variáció is, hogy a gázkaron van egy bütyök ami nem engedi hogy a rugó teljesen vissza húzza,így nem áll le ha el engeded a kormányt, de kézzel nullára lehet fordítani. Létezik ilyen? Esetleg nem minden típusnál?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kill3r jól mondja.
Ezen felül meg a szép alapjárat nálam mindig a jól karbantartott géppel volt egyenértékű Ha ingadozik, kihagy, leáll, akkor ott valami baj van, amit még indulás előtt észre lehet venni, amíg az ember a cuccait veszi fel és a motor ketyeg (melegítés céljából).
Persze mindenki úgy használja ahogy tetszik neki
Ezen felül meg a szép alapjárat nálam mindig a jól karbantartott géppel volt egyenértékű Ha ingadozik, kihagy, leáll, akkor ott valami baj van, amit még indulás előtt észre lehet venni, amíg az ember a cuccait veszi fel és a motor ketyeg (melegítés céljából).
Persze mindenki úgy használja ahogy tetszik neki
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Kedves alapjáratlanok!
Váltásnál teljesen visszaengeditek a gázt? Már csak azért mert én csak annyit szoktam, hogy tehermentesítsem a váltót. Általában egy negyed fordulat kb. Lehet érezni, hogy még se nem motorfék, se nem húz. Visszaváltásnál meg úgyis gázfröccsel váltok. Szóval nálam ez a lehetőség kiesett.
A súber zárva van, ez mindenképp jó. Kevésbé verődik ki szerintem így. Én ezért vettem csatos karbit. Ott ugye külön furaton kapja a levegőt és a benzint. Súber állástól függetlenül.
Fordulatot mondjuk biztosan szebben ejti. De én akkor se tudnám megszokni, hogy folyamatosan tartani kell a gázt..
Szerintem aki már megszokta, és vigyáz a motorfékezéssel annál nem lehet probléma.
A kenéssel kapcsolatban: a hengerfal barázdált, meg tud benne ülni az olaj. Persze egy idő utána kidolgozza onnan a gyűrű, de azért nem fog a 2. fordulatra szárazon forogni. A csapágyházaknál pedig még ennél is jobban megül az olaj szerintem.
Váltásnál teljesen visszaengeditek a gázt? Már csak azért mert én csak annyit szoktam, hogy tehermentesítsem a váltót. Általában egy negyed fordulat kb. Lehet érezni, hogy még se nem motorfék, se nem húz. Visszaváltásnál meg úgyis gázfröccsel váltok. Szóval nálam ez a lehetőség kiesett.
A súber zárva van, ez mindenképp jó. Kevésbé verődik ki szerintem így. Én ezért vettem csatos karbit. Ott ugye külön furaton kapja a levegőt és a benzint. Súber állástól függetlenül.
Fordulatot mondjuk biztosan szebben ejti. De én akkor se tudnám megszokni, hogy folyamatosan tartani kell a gázt..
Szerintem aki már megszokta, és vigyáz a motorfékezéssel annál nem lehet probléma.
A kenéssel kapcsolatban: a hengerfal barázdált, meg tud benne ülni az olaj. Persze egy idő utána kidolgozza onnan a gyűrű, de azért nem fog a 2. fordulatra szárazon forogni. A csapágyházaknál pedig még ennél is jobban megül az olaj szerintem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
De korábban is volt róla szó és akkor is megjegyezte valaki, hogy a Hogyan tovább című műben is le van írva a technológia, hogy mekkora király dolog az alapjáratlanság. Próbáld ki conus, hátha bejön. Tényleg gyorsabban, pontosabban, kényelmesebben lehet váltani is vele így.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
A motorfékezés nem kilométereken keresztül történik.Ha ugy itélem meg hogy "sokat" ment motorféken akkor adok neki 1 gázfröccsöt pont ezért.Ezt a sokat sem ugy kell elképzelni hogy több száz méteren keresztül.Szóval akinek igy van a motorja az tudja hogy kell ezt kezelni.conus írta:dénes, zsaky!
aha... és akkor ha motorfékezel koppig visszaengedett súberrel akkor mi keni a forgattyúsházban a csapágyakat + a dugattyút? az előző ütemekben még lerakódott olajamaradványok? ezt valaki elmagyarázná?
Halkan súgom hogy nálamnál "nagyobb" embernek is igy van a motorja ha jól tudom.Ő meg már csak tudja.
Ja egyébiránt nálam a kényszer szülte ezt a megoldást.Annyira rángatott motorféken hogy egyszerűen kiidegelt.Lehet hogy betudná valaki lőni hogy ne igy viselkedjen,de nekem nem sikerült akármit csináltam(ez a karburálás sosem volt az erősségem).Aztán hallottam hogy sokan használják alapjárat nélkül a gépet és kipróbáltam.Először rettentő furcsa volt,de mára nagyon megszoktam.
Amugy meg gyorsabban visszaesik a fordulat ami a váltást megkönnyiti.Szóval van még előnye a sima motorfék üzemen kivül is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én úgy gondolom (nem biztos a tudásom), hogy a henger falán és egyéb kenendő helyeken létrejön egy olajfilm, ami nem "jön le" minden egyes fordulatnál azért. Tehát ezzel a réteggel egy darabig "elvan". Városban meg ugyis felvan dúsúlva a keverék és talán a forgattyús házban is marad elég anyag, amikor egy 20 métert motorfékez az ember. Természetesen ésszel kell bánni a motorfékkel, mert valóban megszűnik a kenés egy idő után.
Én ebben a szellemben használom így a motort, ha hülyeség majd vki jön és megmondja.
Én ebben a szellemben használom így a motort, ha hülyeség majd vki jön és megmondja.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
dénes, zsaky!
aha... és akkor ha motorfékezel koppig visszaengedett súberrel akkor mi keni a forgattyúsházban a csapágyakat + a dugattyút? az előző ütemekben még lerakódott olajamaradványok? ezt valaki elmagyarázná?
aha... és akkor ha motorfékezel koppig visszaengedett súberrel akkor mi keni a forgattyúsházban a csapágyakat + a dugattyút? az előző ütemekben még lerakódott olajamaradványok? ezt valaki elmagyarázná?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nálam sincs pont ezért alapjárat.Dénes írta:Vagy csak úgy van beállítva a karburátor, hogy nincs alapjárat. Emiatt nem pöförészik vissza ha motorfékezel. Sokkal kényelmesebb így motorozni szerintem, nálam sincs alapjárat.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég