Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Gödöllőn tanulok, Kenderesen meg csak a levegőt rontom. Nem adod el nekem azt a csatosat? Vagy meg is tudom javítani neked. Küldj képet. egy csavar miatt nem kell kidobni ;) Egyébként 251-esem van.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
joy69
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.06.20. 19:59
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: joy69 »

a tipusa: KENTSE 30N-2
ez szerintem valami
TAIWANi szar.amiért elkérnek
12000 ret... :cry:
ovakodjatok tölle....
ha mégis sikerül életet lehelni belé,
majd megirom.
addig is kellene az alapj.fuvoka mérete.
a 150es ETZbe milyen van?
0,35mm es?
Joy69
Avatar
joy69
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.06.20. 19:59
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: joy69 »

csikin...
Kenderes jo messze van Gödöllőtől...
hogy tudsz mindkét helyen motorozni?
neked 150es az MZd?
alapjárati fúvókának
nem tudod a méretét?
lehet az kevés neki,azért köhög
kis fordulaton????
Joy69
Avatar
joy69
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.06.20. 19:59
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: joy69 »

csikin írta:Az 5.2es fogyasztás akár jó is lenne de akkor cserében mennie kéne mint az ökör 8) Szerintem takarítsd ki és állítsd be a "régi" csatos karbit, az a tuti :wink:
szia csikin.
az a baj,hogy a levegöcsavar,belevan szakadva
stb.csunyaságog,ami miattt alapjáratot
képtelenség volt beállitani...
ugyhogy az kuka.
most járok 115 ös fúvókánál
és még mindig jo a nagy fordulaton(4000 felett)
a gyertya rozsdabarna...
ez már jo is lenne szerintem.
legalább a gyertyát nem köpi be... \:D/
Joy69
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Az 5.2es fogyasztás akár jó is lenne de akkor cserében mennie kéne mint az ökör 8) Szerintem takarítsd ki és állítsd be a "régi" csatos karbit, az a tuti :wink:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
joy69
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.06.20. 19:59
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: joy69 »

a főfúvóka 135 ös,volt benne.
ezekböl vettem lefele egész 110 ig.
semmi javulás,csak a fogyasztás enyhült
5,2 literre.
az jo lehet,ezeknél az NDK csodafegyvereknél?
:-({|=
Kép
Joy69
Avatar
joy69
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.06.20. 19:59
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: joy69 »

szoval a régi csatos karbi,volt rajta.
nagyon sokat kajált(kb.6-7l)
és korom fekete volt minden féle
hőfoku gyertya..
vettem egy kereskedelmben kaphato alu.csodát
a nevét nem tudom,de hasonlit a régi NDK-shoz..
valahol a Nyugatinál árulták.
felraktam,de azota nem megy csak maxi gázon..
meg alapjáraton..az legalább jo lett.
van tippetek,milyen fúvóka,kell bele???
mert amivel összerakták,tuti szar...
majd a tipusát leirom(hogy véletlenül se vegyetek ilyet)..
köszi mindenkinek. =;
Joy69
Avatar
joy69
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.06.20. 19:59
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: joy69 »

Sziasztok motorosok..
uj vagyok itt,de öreg motoros..
szeretnék tanácsot kérni a fiataloktol..
vettem ujra egy ETZ250 est..
miota megvan tesztelem a karbit..
de még mindig dadog a kicsike 2-és4000 között..
:-k
Joy69
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasz Kawabiker!

Nekik biztos van fúvi és tű készletük, kérdés, milyen áron.
Próbáld meg az MFORCE-nál:
Multi Performance Kft.
2230 Gyömrő
Szt István u. 38

30/201-93-71,Kovács László
63/311-492
mforce@mforce.hu

Ha adsz emailcímet, elküldöm a velük való a tavalyi levelezésemet
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Már ott tartok,hogy a 120as főfuvi is sok neki de mivel ami a akrbiban volt tű túl hamar keskenyedett el kapott egy másik tűt.
Ezzel már majdnem jó a gyertyakép.
Eddig koromfekete volt most már barna-fekete közti átmenet.
De 120nál kisebben 5*0,8 v. 5,2*0,8 esetleg 5,5*0,8 menettel nincs itthon csak 35 ös az meg picike :)

De alapjárati fúvóka is sajna nagy neki.
Most vadászok olyan boltot ahol olcsón lehetne mikuni alapjárati fúvóka sort kapni,főfúvóka meg veszek MZ -t és az is jó bele mert az 5,0*0,8as és kellene vennem egy dőrzsárkészletet.

Próbálgatunk gyorsulni etz251 ellen azon 21es ezen 22es lánckerék és azon tipptopp kipuf van és 3.fokozattól hagyott le amikor még végre nekem csak 100at ment a gép,mert nagy gázállásnál olyan dús volt.
Nem tudom milyen lehet bvf karbival a 22es lánckerék 1es 2es fokozatban de tény a /1 csak 19paci alapból és a 251 meg 21 és az a 251 ami ellen néztem mint a vadi új a gyárban!Még szerintem Bambi se találna hibát azon a gépen :)

Esetleg tűket hol tudok venni készletben,hogy olcsó legyen?
Ha tudna valaki különböző fúvóka és tű készleteket az érdekelne,mert későbbiek során is ha valamit karburálni kell látatlanban(nincs gyári adat,mert nem gyári vagy ritka típús akkor jól jöhet).
Illetve mikuni alapjárati fúvóka komplett sor 30-100között?
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Kawabiker! Jelenleg mekkora fúvókáknál tartasz? Lehet, hogy egy más alakú tű is sokat segítene

Programozható előgyuszi engem is érdekel, csak azt nem tudom, hogy mekkora előgyújtás tartozik az adott fordulatokhoz...
Keresztapám is meg tudná csinálni az elektronikáját, csak kellene egy fékpad, a kikísérletezéshez.
Aki tud széria, vagy szériaközeli nagy ETZ-hez ilyet (elvileg angol oldalakon, fórumokon van), az feltehetné. Lehet, hogy olcsóbban kijönne, mint az IGC

Üdv:
csdani
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... tm34-70241

Alakulgat alakulgat.

alapjáraton még mindig picit sokat kap de felül meg most nagyon keveset.
viszont végre nem szííí falsot és van alapjárat :)
1500-4000 közt brutálisat harap terhelés alatt is csak hozzá érek a gázhoz és felpörgött 2. 3. fokozatban is.
Fentebb nemtudom mi lesz,mert most ott elfogy a benya a nagyobb fuvókával meg félgázon sok volt.
El lesz kezdve fel dörzsárazva jó méretre.

Persze egy rezó kipuf meg picit variált henger és minimális forgó tömeg társoságában :) Még egy igc-60 -t is szeretnék melle valami mexakítómentes gyújtással.
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ez egy érdekes "jószág". :mrgreen:
Vajon min lehetett??? :-k
Szerk.: közben megtaláltam, ez a Troll-on volt!
http://www.iwl-stadtroller-berlin.de/se ... _troll.htm
Ez amúgy "normál" körtolattyús karbi. 8)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Alfa írta:Ezmiez? BVF síktolattyús karbit is gyártott? :shock:
Nem tudok róla. Hogy érted??? :-k
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ezmiez? BVF síktolattyús karbit is gyártott? :shock:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

h0o2a7j6 írta:A 22-es és 24 BVF-ekhez ugyanakkora súber+tű való?
nem :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
h0o2a7j6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.06.02. 21:10
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: h0o2a7j6 »

A 22-es és 24 BVF-ekhez ugyanakkora súber+tű való?
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

Na,A Bing karbin a legfelső állásba tettem a tűt,levegőcsavar, kevéssel 1fordulat előtt van. Most néz ki úgy hogy jó lesz. Húz is ahogy kell, és szép egészséges őz barna lett.
Holnap munkába menet után megnézem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Dénes írta:Hmm és mi lenne ha 2 Binget raknál rá? :mrgreen:
Ott a pont, lehet ez lenne a tuti:W Csak kár hogy az pénzbe is kerülne... Az MZ karbik viszont ott figyelnek a garázsban, max fúvókára kell költeni ha úgy adódik. De még mielőtt nekiállok majd konzultálok járműmotorok profommal, bár ő már azon is hüledezett hogy smirglivel illesztettem a dugattyút :twisted:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Hmm és mi lenne ha 2 Binget raknál rá? :mrgreen:
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

hell írta:Teljesen jó minden csak fel kell rakni a Bing-et! Át kell fúvókázni (tesztelni kell melyik lesz a nyerő főfúvóka). De ezeket már mindet leírták itt szépen kivesézve mindent ami a lényeges.
Igen, közben picit visszaolvasgattam bing témában, köszi :)
Egyszerűbbnek és biztosabnak tűnne a bing-es megoldás, de még egyelőre marad a bvf, aztán meglátom milyen melóm lesz nyáron, lesz-e pénz új karbira :D Ha nem, akkor marad a kísérletegetés... :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Teljesen jó minden csak fel kell rakni a Bing-et! Át kell fúvókázni (tesztelni kell melyik lesz a nyerő főfúvóka). De ezeket már mindet leírták itt szépen kivesézve mindent ami a lényeges.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csikin írta:Csak te ne két kisTZ karbit tegyél rá akkor:) Annak a pancsinak gyárilag akkora a torka mint a kisTZ-é.
Kíváncsi vagyok az eredményre ;)
Majd számolgatok és átgondolom a lehetőségeket. De egyelőre jegelem a projektet (hasonlóan az oldaltámasz és egyéb dolgokhoz) mert 8 nap múlva államvizsga, nekem meg még hiányzik pár tétel + még semmit sem tanultam. Úgyhogy ez a karbi dolog még kb 2 hetet várat magára, bármennyire is piszkálja a csőröm...

De persze a Bing karbi is érdekel. Mégiscsak egyszerűbb, és bevált dolog.
Ha tényleg igaz hogy kevesebbet eszik kb egy literrel is akár, akkor ahoy számoltam bőven megéri, kb 10000km-en behozza az árát. De akkor kérdés: bvf szívócsonk és összekötőgumi kompatibilis vele, vagy azok is más fajták? 300-as hengerhez át kell fúvókázni? Milyen módosítás/átalakítás kell még hozzá?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta:Csak idő kérdése a dolog :D
Az idő pedig nagy úr...... nekem is van így néhány dolgom, csak idő kérdése.... :D
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Csak te ne két kisTZ karbit tegyél rá akkor:) Annak a pancsinak gyárilag akkora a torka mint a kisTZ-é.
Kíváncsi vagyok az eredményre ;)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MrDok írta: Szia!
Eddigi tapasztalataim szerint nem csak a karbi a szűk keresztmetszet a motorokon. Egy légcső, légszűrő hangolással, rezó felszereléssel hatalmas többletet lehet elérni teljesítményben, a gyári karbival is, csak nagyobb fúvókák kellenek........ Érdekes lenne egy ilyen megoldás, de a kipufogó akkorát folyt rajta, hogy nem lenne értelme a nagy munkának!
Persze ha együtt módosul minden szükséges elem, akkor más a helyzet!
Szia!
Nem is annyira a teljesítménynövekedés, mint inkább az esetleges kedvezőbb fogyasztás ami fúrja az oldalam.(Pancsi legalábbis kevesebbet evett tőle - talán az MZ is... Egy Bing karbira úgysem lesz keret egyelőre)
Ezen kívül a kísérletezés is vonz, főleg hogy van hozzá itthon mindenem... Csak idő kérdése a dolog :D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta:JA amúgy ma megmozgatta valami a fantáziámat... csak pont nem volt nálam a fényképező...
Szomszéd árul vaterán pannónia cuccokat, reggel jött hozzá egy fószer pár alkatrészért egy P10-essel. Persze amikor meghallottam mentem ki egyből megnézni a vasat, hááááát csak pislogtam :D
Két karburátorosra volt megcsinálva a jó öreg egyhengeres, konkrétan két darab kisETZ karbi volt rajta. Egymás mellett. Pár szót beszélgettem a faszival, hogy ez miért jó? Azt mondja sokkal kevesebbet eszik a vas (7 helyett 4.5-5), szinte minden fordulaton jobban megy, és mivel úgy van beállítva, hogy az egyik a másikhoz képest kicsit később kezd nyitni ezért nagyon fasza lágy részterhelési átmenet van.
Volt csinálva egy Y alakú csonk amire rámentek a karbik egymás mellett, valami zseniális megoldás.
ETZ gázmarkolat volt rajta, abba volt a 2db gázbowden befűzve.
Piszkálja a csőröm a 251-nél mit lehetne kezdeni egy ilyen megoldással :)
A csonkot megcsinálni nem okoz gondot, bekarbuálni viszont érdekes meló lehet :twisted: :twisted: :twisted:
Szia!
Eddigi tapasztalataim szerint nem csak a karbi a szűk keresztmetszet a motorokon. Egy légcső, légszűrő hangolással, rezó felszereléssel hatalmas többletet lehet elérni teljesítményben, a gyári karbival is, csak nagyobb fúvókák kellenek........ Érdekes lenne egy ilyen megoldás, de a kipufogó akkorát folyt rajta, hogy nem lenne értelme a nagy munkának!
Persze ha együtt módosul minden szükséges elem, akkor más a helyzet!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Alfa írta:
laci0609 írta:A gyertyám olyan galambszürkére van kiégve, akkor valószinű dúsítanom kellene a keveréket azaz levegőcsavar befele . Most 3/4 fordulatra van kitekerve ,elégé kopott lehet a karbim mert a súber is nagyon csörög.
Szerintem simán belefér a szürke gyertya esetén a tű dúsabbra állítása is. Mert nem 2500 on lesz az szürke, hanem amikor tényleg megy is. Aztán a színárnyalatokkal ha a barna már megvan, lehet játszogatni :D
Megpróbálom dúsabra álítani mit mutat, és köszönöm a tanácsokat.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

laci0609 írta:A gyertyám olyan galambszürkére van kiégve, akkor valószinű dúsítanom kellene a keveréket azaz levegőcsavar befele . Most 3/4 fordulatra van kitekerve ,elégé kopott lehet a karbim mert a súber is nagyon csörög.
Szerintem simán belefér a szürke gyertya esetén a tű dúsabbra állítása is. Mert nem 2500 on lesz az szürke, hanem amikor tényleg megy is. Aztán a színárnyalatokkal ha a barna már megvan, lehet játszogatni :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kobra írta:Sztem is!
Félek hogy csak azért barnult be az eleje,mert bedöcögtem az utcába.És a kapunál is pöfögött még...:S

4rovátka van a Bingen. És most felülről a 2.ba van.
Ha felrakom a legfelsőbe,akkor aztán tényleg nincs hova állítani tovább.
Ha felrakod a legfelsőbe akkor továbbszegényited.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

A gyertyám olyan galambszürkére van kiégve, akkor valószinű dúsítanom kellene a keveréket azaz levegőcsavar befele . Most 3/4 fordulatra van kitekerve ,elégé kopott lehet a karbim mert a súber is nagyon csörög.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Warnyúúú 2 torkú Weber karbi. Ha jól tudom ugyanezért. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

JA amúgy ma megmozgatta valami a fantáziámat... csak pont nem volt nálam a fényképező...
Szomszéd árul vaterán pannónia cuccokat, reggel jött hozzá egy fószer pár alkatrészért egy P10-essel. Persze amikor meghallottam mentem ki egyből megnézni a vasat, hááááát csak pislogtam :D
Két karburátorosra volt megcsinálva a jó öreg egyhengeres, konkrétan két darab kisETZ karbi volt rajta. Egymás mellett. Pár szót beszélgettem a faszival, hogy ez miért jó? Azt mondja sokkal kevesebbet eszik a vas (7 helyett 4.5-5), szinte minden fordulaton jobban megy, és mivel úgy van beállítva, hogy az egyik a másikhoz képest kicsit később kezd nyitni ezért nagyon fasza lágy részterhelési átmenet van.
Volt csinálva egy Y alakú csonk amire rámentek a karbik egymás mellett, valami zseniális megoldás.
ETZ gázmarkolat volt rajta, abba volt a 2db gázbowden befűzve.
Piszkálja a csőröm a 251-nél mit lehetne kezdeni egy ilyen megoldással :)
A csonkot megcsinálni nem okoz gondot, bekarbuálni viszont érdekes meló lehet :twisted: :twisted: :twisted:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Alfa írta:Mindenkinek ezt csinálja tudtommal. Lehet rajta segíteni, dúsítani kell a keveréket, de akkor meg nehezebben fog indulni. Lehet játszani a beállításokon is, mert kis gázon beleszól az alapjárati rendszer (pl kevesebb levegőt adni neki, és akkor dúsabb lesz). Sőt, ha nincs alapjáratod, nem fog rángatni egyáltalán. De én személy szerint azt nem szeretem 8)

De leginkább azt tudom javasolni hogy 3500-4500 között járasd, ott optimális neki, 3000 alatt már semmiképp sem.

A visszapattogás meg azért van, mert a motor ha túl kis terhelést kap, akkor nem fog húzni, csak néha. Ezzel is lehet játszani. De ha üresben ráülsz, és felpörgeted 3-4000re és ott tartod, ugyanazt a hangot fogod kapni. Vagy nem egyre gondolunk? :D
Rángatás: nekem is ez volt, játszottam a karbival ahogy Alfa is írta, és szépen meg lehet szüntetni. ÉN ugye a TS-en már megszoktam hogy nem volt alapjárat, benne van a kezemben hogy annak megfelelően vezetek. (sajnos túlságosan is, múltkor 600-as CBR-t próbáltam ki, na az vicces volt mikor ösztönösen húzkodtam neki megálláskor meg visszaváltáskor a gázt mint a TS-nél :))))) De ETZ-re visszatérve: melegen 800 körüli alapjáratot lőttem be, így ha balfasz vagyok sem áll le, épphogy elpöfög még, de egyébként kézzel úgyis tartom a magasabb alapjáratot. Meg van szorítva a szoítócsavar a markolatnál, szal ha elengedem a gázt is megmarad a magasabb alapjárat.
Ilyen beállítással nekem nincs semmi rángatás! A dolog egyetlen hátránya, hogy míg hideg, addig ha visszatekerem teljesen a markolatot akkor megáll. Melegen már van rendesen alapjárata.
Visszapöfögés, négyütemezés: levegőcsavarral ezt is egész jól sikerült kiküszöbölnöm, de mióta kiégettem a kipufogót 2 hete azóta újra szeret így dadogni, majd utána kell mennem a beállításokkal a megváltozott kipufogónak..
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Mindenkinek ezt csinálja tudtommal. Lehet rajta segíteni, dúsítani kell a keveréket, de akkor meg nehezebben fog indulni. Lehet játszani a beállításokon is, mert kis gázon beleszól az alapjárati rendszer (pl kevesebb levegőt adni neki, és akkor dúsabb lesz). Sőt, ha nincs alapjáratod, nem fog rángatni egyáltalán. De én személy szerint azt nem szeretem 8)

De leginkább azt tudom javasolni hogy 3500-4500 között járasd, ott optimális neki, 3000 alatt már semmiképp sem.

A visszapattogás meg azért van, mert a motor ha túl kis terhelést kap, akkor nem fog húzni, csak néha. Ezzel is lehet játszani. De ha üresben ráülsz, és felpörgeted 3-4000re és ott tartod, ugyanazt a hangot fogod kapni. Vagy nem egyre gondolunk? :D
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Tudnátok nekem abban segíteni hogy a mocim miért csinálja azt ,hogy bármely sebeségfokozatban 2500-3000 fordulat között egyenletes tempót akarok tartani és rángat. Mintha hol kapna benzint hol meg nem. Másik ha 1 tempót akarok tartani 3-4 fokozatban pl 50km/h Nem egyenletesen hanem olyan visszapattogósan jár az ideg megöl vele.Megköszönék 1-2 tanácsot.
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

Sztem is!
Félek hogy csak azért barnult be az eleje,mert bedöcögtem az utcába.És a kapunál is pöfögött még...:S

4rovátka van a Bingen. És most felülről a 2.ba van.
Ha felrakom a legfelsőbe,akkor aztán tényleg nincs hova állítani tovább.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Szerintem kicsit szegény, dúsítani kéne valahogy.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én lecserélném a gyertyát BRISK N14C -re. Gyertyaképet hogyan nézted?
Úgy mutat valós képet, ha pörgeted egy darabig, gyorsan megállsz és egyből kiszeded. Kis pöfögés már változtat a képen.

Egyébként szerintem tökéletes a színe. 250-eshez elégnek kell lennie a 118-as fúvókának.
Én sosem nézem mondjuk a gyertyát...ahol a legjobban megy ott a jó és kész. :D
Tűhelyzetet nézegesd végig, hogy a legjobb, Bingnél óriási változások vannak 1-1 rovátka között. Nameg a levegőt is tekergesd ahol a legjobban veszi a gázt.
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

Bing karbi fönn van. Mentem egy próba kört. Mintha kicserélték volna a motoromat. Selymesen,szépen jár, megy. Halkabb is. És egyáltalán nem füstölök. Amúgy is fullsynt-tel járok.De a másik karbival kicsit pöfögőt.
Viszont sztem kicsit túlmelegedett a hengerem. Ki is vettem a gyertyám. Ha szemből nézzük tökéletes. ha hátulról akkor viszont szürkés fehér a szine.
Félek hogy szegény a keverék.
üdv.


Kép



Kép
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

34miliset Grafur próbálta 300-assal. Most árulja...
Túrázni biztos nem jó, rengeteget fogyasztott neki, nézd át a blogját és a hozzászólásait.
Sport célra meg lehet próbálni, de akkor sem önmagában, hanem vezérlés, felömlő, kipufogó (főtengely, kuplung, blokktartó, lánc) módosításával és nyilván nem 5500-as teljesítménymaximum hangoláskor.
Az öblítésért elsősorban a kipufogó a felelős onnan kellene indulni, az sokkal nagyobbat hangol a motoron, mint bármi más.

Amit itt a fórumon kihámoztam az egyedüli jól bevált tuning a 300-as henger, arra még nem volt panasz, még a fogyasztás sem nő, sőt! - és mindenütt erősebb, legalábbis a Bambi mester féle biztos. Én is arra váltok, ha fúrni kell.
A következő a rezó, de itt még megfelelő számú értékelhető, objektív tapasztalat sajnos nincs közzétéve.

Kawabiker írta:mikuni tm34 síktolattyús karbival tapasztalat?
Illetve akinek 30mm nél nagyobb síktolattyús karbi volt a gépen megírhatná,hogy mennyire "széria közeli rendszerrel" milyen teljesít6mény,fogyasztás,stb várható?
Találtam egy olcsó 34est és kiakarom próbálni,mert alut akár hegeszteni vagy önteni "tudok" sőr és pálinka csereértékben :) így a szivócsonk nem lesz gond.
Kép
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

kobra írta:Megvan a Bing karbim. holnap fogom felrakni. Aztán majd írok róla véleményt.
Nem irigyellek cseppet sem... :twisted: 8)
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

Megvan a Bing karbim. holnap fogom felrakni. Aztán majd írok róla véleményt.
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

csikin írta:Jók a japó karbik, de ha ki vannak kopva nem sokat érnek.
Ez a típust nem ismerem.
Mi tud kikopni rajta,ezen a típuson?
Tolattyú és tolattyú vezetőre gondolsz?
Meg mennyire kopnak ki?Esetleg felülről levegőt bírna szívni?
Még 2T síktolattyús karbiból extrém mértékben kopottal nem találkoztam de CV membrános 4T karbival eszméletlen sokkal ami kuka volt:(
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Jók a japó karbik, de ha ki vannak kopva nem sokat érnek.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

mikuni tm34 síktolattyús karbival tapasztalat?
Illetve akinek 30mm nél nagyobb síktolattyús karbi volt a gépen megírhatná,hogy mennyire "széria közeli rendszerrel" milyen teljesít6mény,fogyasztás,stb várható?
Találtam egy olcsó 34est és kiakarom próbálni,mert alut akár hegeszteni vagy önteni "tudok" sőr és pálinka csereértékben :) így a szivócsonk nem lesz gond.
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem elég jól oda van a blokkja a gépemnek(etz 250), de akárhogy húzom neki 5l fölé nem megy a fogyasztás a BING-l! Megéri az árát az tuti!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Igen, kb. 23e. a kicsi Bing is... :evil:
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyurmooo írta:No, ezt majd írja akinek van. :mrgreen:
Most így hirtelen nem jut eszembe, van-e itt a fórumon valakinek kicsire Bing. :-k
A "nagy" Bing tudomásom szerint alul kicsit erősíti a gépet, és 15-20% fogy. csökkenést lehet vele elérni.
Bocs a kekeckedésért,de amit találtam az több mint duplájába kerül mint a német minőség.Valószínű hogy cserés lessz nemsoká mert aki a javítókészletet használta az szinte mindegyik panaszkodott utánna hogy pontatlan a főfúvóka meg ijesmi.Szóval szidkozódtak utánna!Akkor inkább egy komplett csere.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 31 vendég