Olajok (hajtómû, 2T... )
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hali
Én is megkérdezem már hogy jó olajat használok -e! Nálam is most lesz lecserélve a váltóba az olaj! 150ccm ETZ-MZ van.Én idáig Agip Rotra HY 80w/90 olajat használtam! A Tankba pedig Agip 2T szintetikus motorolajat. Idáig nem volt vele problémám. Mennyire rossz olajak ezek?
Én is megkérdezem már hogy jó olajat használok -e! Nálam is most lesz lecserélve a váltóba az olaj! 150ccm ETZ-MZ van.Én idáig Agip Rotra HY 80w/90 olajat használtam! A Tankba pedig Agip 2T szintetikus motorolajat. Idáig nem volt vele problémám. Mennyire rossz olajak ezek?
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Valószínűleg nem lesz baja tőle,de legközelebb 4T-s motorolajat vegyél,mert azokban van kuplungmegcsúszást gátló adalék!MiszterQ írta:Váltóolajnak vettem GM Opel olajat, 10w40, félszinti. Szerintetek jó lesz?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Váltóolajnak vettem GM Opel olajat, 10w40, félszinti. Szerintetek jó lesz?
Relax, don't do it
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
HaPi írta:Nekem a 125-ben Hykomol 80w90 van. Jól működik, csak még gurulás közben kell az egyesből üresbe rakni. Más hátrányát nem vettem észre, de már 2 éve ezt használom a 125-ben.horhaus írta:Sziasztok
Ismeri valaki ezt az olajat: Hykomol Carrier u 32 (az u lehet v is (kézírás))
Gondolom váltóba talán jó.
250-ben most Fuchs van, direkt motorok váltó, ill. kuplungjába való olaj.
Kösz
Csak azért kérdeztem mert ez ingyen volna.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem a 125-ben Hykomol 80w90 van. Jól működik, csak még gurulás közben kell az egyesből üresbe rakni. Más hátrányát nem vettem észre, de már 2 éve ezt használom a 125-ben.horhaus írta:Sziasztok
Ismeri valaki ezt az olajat: Hykomol Carrier u 32 (az u lehet v is (kézírás))
Gondolom váltóba talán jó.
250-ben most Fuchs van, direkt motorok váltó, ill. kuplungjába való olaj.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok
Ismeri valaki ezt az olajat: Hykomol Carrier u 32 (az u lehet v is (kézírás))
Gondolom váltóba talán jó.
Ismeri valaki ezt az olajat: Hykomol Carrier u 32 (az u lehet v is (kézírás))
Gondolom váltóba talán jó.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Részlet a Wiki szerelési könyvből:
Az alabb felsorolt, (altalaban hasznalatos) olajok viszkozitasi ertekei zarojelben olvashatok: Az alacsonyabb viszkozitasu olajok folyosabbak, a magasabb ertekuek surubbek.( forras : MOL kenoanyagok es autokemikaliak ) Az olajok a homerseklet emelkedesevel higulnak.
5W30 motorolaj (55)
5W40 motorolaj (85)
80W sebvaltoolaj (90)
10W40 motorolaj (95)
15W40 motorolaj (110)
75W90 sebvaltoolaj (115)
80W90 sebvaltoolaj (150)
20W50 motorolaj (170)
Az MZ gepkonyve 80W sebvaltoolajat ir, mint megfelelo olaj. Ennek a viszkozitasi erteke 90. A felsorolasbol lathato, hogy mely olajok kozelitik meg ezt az erteket - ezek a megfelelo olajok.
Az eloirtnal higabb olaj hasznalata eseten : kuplunglamellak nem tapadnak ossze, kisebb ellenallas a mozgo alkatreszekkel szemben, megcsuszhat a kuplung, kisebb motorzaj csokkento hatas, vekonyabb kenofilm kepzodes, jobban szokik az olaj (olajfolyas)
Az eloirtnal surubb olaj hasznalata eseten : kuplunglamellak osszetapadnak (hidegen beteszed sebessegbe - ugrik egyet a motor), nagyobb ellenallas a mozgo alkatreszekkel szemben, nagyobb motorzaj csokkento hatas, vastagabb (jobb) kenofilm kepzodes, nem szokik ugy az olaj.
Megfelelo minosegu olaj hasznalata eseten a motor optimalis modon viselkedik.
Az alabb felsorolt, (altalaban hasznalatos) olajok viszkozitasi ertekei zarojelben olvashatok: Az alacsonyabb viszkozitasu olajok folyosabbak, a magasabb ertekuek surubbek.( forras : MOL kenoanyagok es autokemikaliak ) Az olajok a homerseklet emelkedesevel higulnak.
5W30 motorolaj (55)
5W40 motorolaj (85)
80W sebvaltoolaj (90)
10W40 motorolaj (95)
15W40 motorolaj (110)
75W90 sebvaltoolaj (115)
80W90 sebvaltoolaj (150)
20W50 motorolaj (170)
Az MZ gepkonyve 80W sebvaltoolajat ir, mint megfelelo olaj. Ennek a viszkozitasi erteke 90. A felsorolasbol lathato, hogy mely olajok kozelitik meg ezt az erteket - ezek a megfelelo olajok.
Az eloirtnal higabb olaj hasznalata eseten : kuplunglamellak nem tapadnak ossze, kisebb ellenallas a mozgo alkatreszekkel szemben, megcsuszhat a kuplung, kisebb motorzaj csokkento hatas, vekonyabb kenofilm kepzodes, jobban szokik az olaj (olajfolyas)
Az eloirtnal surubb olaj hasznalata eseten : kuplunglamellak osszetapadnak (hidegen beteszed sebessegbe - ugrik egyet a motor), nagyobb ellenallas a mozgo alkatreszekkel szemben, nagyobb motorzaj csokkento hatas, vastagabb (jobb) kenofilm kepzodes, nem szokik ugy az olaj.
Megfelelo minosegu olaj hasznalata eseten a motor optimalis modon viselkedik.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én Mol 80W-90 hykomol olajat használok minden motoromban és még nem volt vele baj sose.
- Fittboy
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Jól összezavartatok én is épp olajat készülök cserélni és a könyvben 80W90-es van,ehhez képest mindenki a 10W 40-est ajánlja,nem értem :S Vagy nincs köztük sok eltérés,nem értek hozzá ezért kérdem(mert számszerit van)?!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
emberek,
fel kell ütni a 251-es ETZ szervízkönyvét vagy kezelési könyvét és oda van írva pont
pl. 125/150-es ETZ-hez sae 30W40 vagy 80w hajtóműolaj való pont
fel kell ütni a 251-es ETZ szervízkönyvét vagy kezelési könyvét és oda van írva pont
pl. 125/150-es ETZ-hez sae 30W40 vagy 80w hajtóműolaj való pont
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Máté írta:sziasztok!
etz 251-be szeretnék lassan olajat cserélni és olyan kérdésem lenne hogy ti milyen olajat ajánlanátok? néztem mofakerben ott van hajtóműolaj csak nem tudom az mennyire jó? vagy esetleg futár motorosboltban van repsol transmissiones szintetikus hajtóműolaj. vagy valamilyen motorolajat tegyek bele?
várom válaszaitokat és tapasztalataikat.
köszi
nekem nagyon nem jott be a repsol transmissiones, a napi elso inditasnal megcsuszik a kuplung, ha bemelegszik semmi baja, megvan a megoldas a reggeli hideginditashoz, de az tuti, hogy amint lesz penzem engedem le a faszba, es asvanyi avgy felszint 10W40 fog belekerulni......
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Máté írta:sziasztok!
etz 251-be szeretnék lassan olajat cserélni és olyan kérdésem lenne hogy ti milyen olajat ajánlanátok? néztem mofakerben ott van hajtóműolaj csak nem tudom az mennyire jó? vagy esetleg futár motorosboltban van repsol transmissiones szintetikus hajtóműolaj. vagy valamilyen motorolajat tegyek bele?
várom válaszaitokat és tapasztalataikat.
köszi
A tapasztalati út.
Találtam egy szakit aki 40 évig volt mz márkaszervizes. /aztán márkaszerviz vezető!, a simsonjaimat 83-92 között csak ők kezelték/. Többször volt anno a gyárban, mint Budapesten…! Félévente gyári szakembergárda látogatta őket.. stb. /ezeket elmondásból tudom/.
A lényeg a lényeg, állítólag egy kikötése volt a gyáriaknak. Semmilyen hykomol származékot nem javasoltak, sőt, garancia megvonást emlegettek! /ahol kiderül, de vajon kiderült-e?/
Állítólag nem igazán kuplungbarát a hykomol. Én nem tudom hol az igazság, de mindenesetre 15 w 40 es hajtómű olajat javasolt a szaki. Akármilyen jó bele szinte, a lényeg hogy 4-5000 km ként cserélni kell. Ha ez be van tartva, akkor baj nem lehet. Ha sűrűbben van cserélve az még jobb.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Máté!
Én OMW Bixxolt-t használok. 10w40-est. Tökéletesen működik.
Vagy Castrol Actevo, ami bevált dolog.
Én OMW Bixxolt-t használok. 10w40-est. Tökéletesen működik.
Vagy Castrol Actevo, ami bevált dolog.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nézz két hozzászólással lejjebb!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
MZ-be szinte bármilyen motor- és hajtóműolaj megfelelő, de szintetikust semmiképp ne tegyél bele, attól csúszhat a kuplung.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sziasztok!
etz 251-be szeretnék lassan olajat cserélni és olyan kérdésem lenne hogy ti milyen olajat ajánlanátok? néztem mofakerben ott van hajtóműolaj csak nem tudom az mennyire jó? vagy esetleg futár motorosboltban van repsol transmissiones szintetikus hajtóműolaj. vagy valamilyen motorolajat tegyek bele?
várom válaszaitokat és tapasztalataikat.
köszi
etz 251-be szeretnék lassan olajat cserélni és olyan kérdésem lenne hogy ti milyen olajat ajánlanátok? néztem mofakerben ott van hajtóműolaj csak nem tudom az mennyire jó? vagy esetleg futár motorosboltban van repsol transmissiones szintetikus hajtóműolaj. vagy valamilyen motorolajat tegyek bele?
várom válaszaitokat és tapasztalataikat.
köszi
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én Shell-t használok nekem jó, de mindenki a Mol-t fogja ajánlani mert az a jó, amint elfogy az enyém én is átállok Mol-ra kipróbálom azt is.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
érdekelnének shell 2T olaj tapasztalatok...jó ez az olaj?vagy ha nem akkor mit vegyek?
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ha rajtam múlna akkor küldenék annyit amennyiben fürödni is tudnál de sajnos a haver a melóhelyről nagyon nem kockáztat.conus írta:és mennyiért adnád azt a castrol olaj literjét ha vennék tőled 3 liter? 500 Ft / liter?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
és mennyiért adnád azt a castrol olaj literjét ha vennék tőled 3 liter? 500 Ft / liter?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Castrol olajat tudok most szerezni magamnak olcsón (0Ft) De jelenleg Repsol-t használok.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Lehet de nem fetétlen.punisher írta:Sziasztok az elhasználódott vagy rossz váltóolajtól lehet hogy állandóan üresbe teszi magát a motor (de csak 1-esből 2-esbe) + nem vált mikor nyomkodom a váltókart (ritkábban)?
Az hogy üresbe teszi magát az valószínűleg olaj miatt van.
De hogy nem tudod sebességbe rakni az sztem váltóvilla kopása.
De próbáld meg először az olajat (MOL Hykomol-t ajánlom).
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok az elhasználódott vagy rossz váltóolajtól lehet hogy állandóan üresbe teszi magát a motor (de csak 1-esből 2-esbe) + nem vált mikor nyomkodom a váltókart (ritkábban)?
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Jaja. Én is a hétvégén vágtam a csatos karbira, és százszor jobb lett mint a bolti szar gumitömítés. Pedig nem lett valami mestermunka pontosságú és mégis jó. A kis TS is ilyet fog kapni.conus írta:úszóházhoz kringeritből vágott tömítés a legjobb
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
úszóházhoz kringeritből vágott tömítés a legjobb
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
----------------------------csikin írta:feketemz: Amit mutattál, azon a videón nem volt semmi különleges, legfeljebb falsot szívott vagy magas volt az alapjárat. Alapjáratot a motorodon 1200-1500 1/min közé állíts. Lehet azért áll le mert túl dús az alapjárati keverék(?). Készíts videót róla, ha tudsz, úgy közelebb kerülhetünk.
Ma lelet szedve a karbi megnézettem egy szakival azt mondta nincs vele semmi baj. Vettem új gázbovdent meg a szívató bovden is ki lett cselérve. Érezhető lett a különbség. És lett bele véve a karburátorhoz egy új tömítés is. Most beindult a motor és most szépen vitte nem pöfögött. Csak most meg olyan volt,mintha folyamatosan húznám neki a gázt..Lehet csak túl feszes a gázbovden ez majd holnap lejjebb lesz véve..de most meg elment az első fékem.. pedig tegnap még nem volt semmi baja.. Lehet levegőt kapott(?)
meg a tömítés ellenére még mindig csöpög a karburátorból a benzin..
Lehet elég felelőtlen kijelentés volt ez az elején,hogy már látszik a javítások vége:D
Azért köszönöm ,hogy segítetek! Szeretnék ezzel az mzvel menni majd a túrákra..
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi megpróbálom!affaire írta:Ja bocs az árát rosszul irtam van az olyan 3000 körül is... 80w90es de tényleg fasza.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
feketemz: Amit mutattál, azon a videón nem volt semmi különleges, legfeljebb falsot szívott vagy magas volt az alapjárat. Alapjáratot a motorodon 1200-1500 1/min közé állíts. Lehet azért áll le mert túl dús az alapjárati keverék(?). Készíts videót róla, ha tudsz, úgy közelebb kerülhetünk.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ja bocs az árát rosszul irtam van az olyan 3000 körül is... 80w90es de tényleg fasza.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én mol hykomol-t használok..Nem biztos hogy jol irtam...festékes írta:Hali! Castrol 10-40 es hatómüolajat használtam eddig kimondottan mocikhoz árulták nekem bejött,de most olajcsere előtt állok és hiánycikk Debrecenben legalábbis ott ahol eddig vettem és kutnál sem kapok Mit ajánlotok ami frankó a 25o/1 eshez?Köszi
De a hajtomüolajat nem kell tulbonyolitani a mol az mar minöséginek számít asszem 1000 ft /l körül van az ára.
Nekem is /1 be van és sose volt vele semmi baj...
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hali! Castrol 10-40 es hatómüolajat használtam eddig kimondottan mocikhoz árulták nekem bejött,de most olajcsere előtt állok és hiánycikk Debrecenben legalábbis ott ahol eddig vettem és kutnál sem kapok Mit ajánlotok ami frankó a 25o/1 eshez?Köszi
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
-----------------------------------------------------Hát igen igy elég nehez ha nem vagytok motorszerelők de a gyujtásához sztem ne nyúljatok ha előtte jó volt!
Akkor van jó helyen a gyújtásod ha jl meghajtod a motort és kiveszed a gyertyát jó őz barnának kell hogy legyen...
Egy kondenzátor szerintem ugy max 1000 ft lehet nemtom mert nem vettem mostanába simsonhoz 600 azt tudom... Az jó az mz be is de amit itam az nemtom mennyi.
Irtad hogy hol ad szikrát hol nem kábelt kicserélhetitek nem rosz ötlet de erősödik a gyanú a szikra miatt hogy kondenzátor a baj.
A megszakító nem szikrázik?
A benzint szerintem kizárhatjátok az miatt nem áll le vagy el se indul...
Meg ha hol szikrázik hol nem akkor nem benzin...
Azért ne dolgozzatok hogy elfáradjatok Tehát szerintem hadjátok a karburátort!
Sok sikert
A megszakítót nem láttam szikrázni. De ahogy kicseréltük a kábelt onnantól semmi baj nem volt a szikránkkal.
Az volt a baj,hogy nah most ezt lehet bonyolultan fog hangzani az én nyelvemen:D
amikor folyamatosan magas fordulaton tartottuk a motort akkor olyan volt a hangja ,mintha nem égne el folyamatosan a benzin csak szakaszosan. Mintha kapná a benzint de nem dolgozza fel elég hamar. hmmm lekéne videóznom mit csinál... úgy könnyebb lenne,de már kiszedtem a karburátort ,hogy megnézze egy szaki,hogy most cserés legyen vagy mi. Kicserélem valószínűleg a gáznak a kábelét is meg a szívatónak is. Még a régiek vannak benne és elég ramatyul néznek ki és éreztem,hogy a kábel benzines kívülről lehet kifolyik valahonnan.
Nah találtam egy videót ahol úgy szól most az mz mint a videóban csak ami a videóban van az 150es..
Nah szóval tökre hasonlóan szól,de amikor ugye adok neki egy kisebb gázlöketet felugrik a fordulat szám majd leesik és kb 20mp alatt le is fullad teljesen. Volt a videóban,hogy nagyobb löketet adott neki akkor nekünk pufogni szokott nem is egyet ha jól láttam akkor 6000 fordulatszámnál.
Itt a videó linkje->http://www.youtube.com/watch?v=rnrqzZKv ... re=related
Amúgy köszi! igyekszünk minél hamarabb elkészülni. Idén már műszakiztatni is szeretném és letenni rá a jogsit,hogy jövő nyárra már bátran mehessek túrákra is vele. Ezért megfogja érni ez a kis "szenvedés"
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát igen igy elég nehez ha nem vagytok motorszerelők de a gyujtásához sztem ne nyúljatok ha előtte jó volt!feketemz írta:affaire írta:
Akkor van jó helyen a gyújtásod ha jl meghajtod a motort és kiveszed a gyertyát jó őz barnának kell hogy legyen...
Egy kondenzátor szerintem ugy max 1000 ft lehet nemtom mert nem vettem mostanába simsonhoz 600 azt tudom... Az jó az mz be is de amit itam az nemtom mennyi.
Irtad hogy hol ad szikrát hol nem kábelt kicserélhetitek nem rosz ötlet de erősödik a gyanú a szikra miatt hogy kondenzátor a baj.
A megszakító nem szikrázik?
A benzint szerintem kizárhatjátok az miatt nem áll le vagy el se indul...
Meg ha hol szikrázik hol nem akkor nem benzin...
Azért ne dolgozzatok hogy elfáradjatok Tehát szerintem hadjátok a karburátort!
Sok sikert
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
---------------------------------affaire írta:Ha elfingja magát akkor az az hogy nem tökéletes az égés sztem cserélj kondit.feketemz írta:Sziasztok! Jó hosszadalmas javítgatások után végre kezdjük látni a szerelés végét. Elkezdtem kipróbálni a motort,de valami még mindig nem jól működik rajta...Szeretném kérni a segítségeteket. Csak annyi információval tudok szolgálni,ami akkor történt amikor elkezdtem vele végre járni.
Egy kis adat: Arol TT olaj van benne 1:40 es keveréssel.
Szóval az a bajom,hogy amikor elindulok vele,akkor szépen pöccre beindul és ugye szépen lassan váltok vele egésszen 3masig és hármasban pedig elkezd csökkenni a motor teljesítménye és kb fél perc alatt lefullad. Hiába váltok vissza onnantól nem nagyon akar pörögni. Aztán az istennek se akar beindulni. Leszedtem már a gyergyát is, megnéztem , felújtam féktisztítóval,de még úgy sem robbant be. Aztán arra leszek figyelmes,hogy teljesen levan állítva a motor még is néha "elfingja" magát... karburátor hiba lenne? vagy csak megtelik a kipufogó?
Jah igen még annyi,hogy állítva lett az ütköző csavaron és az üresjárái levegő csavaron.
(ha jól sejtem ott lehet beállítani,hogy ,hogy szóljon alapjáraton"
lehet amúgy itt hibáztam,mert nincs fordulatszámmérő ,mert elromlott, így elég nehéz beállítani a helyes alapjáratot.
Tudtok nekem ebben segíteni? Előre is köszönöm!
Amit motor bolba lehet kapni az nem igazán jó. Ez a jó elméletileg:220nF/630V MKT elektronikai bolba lehet kapni...
Köszönöm a tanácsot! Akkor nekiállok spórolni egy új kondenzátorra! Még a régi van benne, szóval egy jó ideje nem lett cserélve. Megpróbálkozunk ezzel is. Rosszat nem teszünk a motornak
Ma nekiálltunk ismét bütykölni,hogy megnézzük hol lehet a hiba. Kicseréltük a gyújtótrafó kábelét mert hol adott szikrát a gyertya hol nem. Utánna megpróbáltunk állítani a gyújtáson is ,hogy hátha az. Ezzel el is ment az egész nap...
Volt egy pont amikor már majdnem sikerül megtalálni ,de aztán megint leállt valami miatt.
arra gyanakszunk hogy nem kap elég benzint a karburátor amikor adunk neki egy nagyobb gázfröccsöt emiatt áll le mindig.
Esetleg ha van egyéb ötletetek nagyon szívesen meghallgatnám,mert tényleg abszolút csak magunkra vagyunk utalva, mi meg nem vagyunk motorszerelők...
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ha elfingja magát akkor az az hogy nem tökéletes az égés sztem cserélj kondit.feketemz írta:Sziasztok! Jó hosszadalmas javítgatások után végre kezdjük látni a szerelés végét. Elkezdtem kipróbálni a motort,de valami még mindig nem jól működik rajta...Szeretném kérni a segítségeteket. Csak annyi információval tudok szolgálni,ami akkor történt amikor elkezdtem vele végre járni.
Egy kis adat: Arol TT olaj van benne 1:40 es keveréssel.
Szóval az a bajom,hogy amikor elindulok vele,akkor szépen pöccre beindul és ugye szépen lassan váltok vele egésszen 3masig és hármasban pedig elkezd csökkenni a motor teljesítménye és kb fél perc alatt lefullad. Hiába váltok vissza onnantól nem nagyon akar pörögni. Aztán az istennek se akar beindulni. Leszedtem már a gyergyát is, megnéztem , felújtam féktisztítóval,de még úgy sem robbant be. Aztán arra leszek figyelmes,hogy teljesen levan állítva a motor még is néha "elfingja" magát... karburátor hiba lenne? vagy csak megtelik a kipufogó?
Jah igen még annyi,hogy állítva lett az ütköző csavaron és az üresjárái levegő csavaron.
(ha jól sejtem ott lehet beállítani,hogy ,hogy szóljon alapjáraton"
lehet amúgy itt hibáztam,mert nincs fordulatszámmérő ,mert elromlott, így elég nehéz beállítani a helyes alapjáratot.
Tudtok nekem ebben segíteni? Előre is köszönöm!
Amit motor bolba lehet kapni az nem igazán jó. Ez a jó elméletileg:220nF/630V MKT elektronikai bolba lehet kapni...
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok! Jó hosszadalmas javítgatások után végre kezdjük látni a szerelés végét. Elkezdtem kipróbálni a motort,de valami még mindig nem jól működik rajta...Szeretném kérni a segítségeteket. Csak annyi információval tudok szolgálni,ami akkor történt amikor elkezdtem vele végre járni.
Egy kis adat: Arol TT olaj van benne 1:40 es keveréssel.
Szóval az a bajom,hogy amikor elindulok vele,akkor szépen pöccre beindul és ugye szépen lassan váltok vele egésszen 3masig és hármasban pedig elkezd csökkenni a motor teljesítménye és kb fél perc alatt lefullad. Hiába váltok vissza onnantól nem nagyon akar pörögni. Aztán az istennek se akar beindulni. Leszedtem már a gyergyát is, megnéztem , felújtam féktisztítóval,de még úgy sem robbant be. Aztán arra leszek figyelmes,hogy teljesen levan állítva a motor még is néha "elfingja" magát... karburátor hiba lenne? vagy csak megtelik a kipufogó?
Jah igen még annyi,hogy állítva lett az ütköző csavaron és az üresjárái levegő csavaron.
(ha jól sejtem ott lehet beállítani,hogy ,hogy szóljon alapjáraton"
lehet amúgy itt hibáztam,mert nincs fordulatszámmérő ,mert elromlott, így elég nehéz beállítani a helyes alapjáratot.
Tudtok nekem ebben segíteni? Előre is köszönöm!
Egy kis adat: Arol TT olaj van benne 1:40 es keveréssel.
Szóval az a bajom,hogy amikor elindulok vele,akkor szépen pöccre beindul és ugye szépen lassan váltok vele egésszen 3masig és hármasban pedig elkezd csökkenni a motor teljesítménye és kb fél perc alatt lefullad. Hiába váltok vissza onnantól nem nagyon akar pörögni. Aztán az istennek se akar beindulni. Leszedtem már a gyergyát is, megnéztem , felújtam féktisztítóval,de még úgy sem robbant be. Aztán arra leszek figyelmes,hogy teljesen levan állítva a motor még is néha "elfingja" magát... karburátor hiba lenne? vagy csak megtelik a kipufogó?
Jah igen még annyi,hogy állítva lett az ütköző csavaron és az üresjárái levegő csavaron.
(ha jól sejtem ott lehet beállítani,hogy ,hogy szóljon alapjáraton"
lehet amúgy itt hibáztam,mert nincs fordulatszámmérő ,mert elromlott, így elég nehéz beállítani a helyes alapjáratot.
Tudtok nekem ebben segíteni? Előre is köszönöm!
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én még a kerozint is "melegen ajánlom".csdani írta:Benzintől jobb nem kell, csak ésszel.
...
Nem annyira gyúlékony, mint a benzin, és legalább brigéciol hatékonyságú.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
ok köszi
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A brigéciol nagyon jó én is használom! De figyelj oda mert csak a D3 a jó a másik az nem mert gyenge!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Benzintől jobb nem kell, csak ésszel. Egy benzines törlőrongy nem gáz, csak ne zárt térben!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
hát sajnos az nincs...
brigéciol nem jó?haverom azt mondja "csodákra képes"
brigéciol nem jó?haverom azt mondja "csodákra képes"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Illetve a karbit is tele fogod nyomni vízzel sajnos...
De sztem ráfér egy pucolás belülről is, szal még mindig a gőzborotva a leggyorsabb.
De sztem ráfér egy pucolás belülről is, szal még mindig a gőzborotva a leggyorsabb.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hali!Ha már nagyon rittyós a gépem brigéciollal ecsettel nyomom többször,majd tiszta viz nekem bejön!Nagy nyomású cuccal vigyázz ,le tudja amortizálni az elektromos részeket ha befolyikmark222 írta:jah hát mindenképpen szereznem kéne egy magasnyomásút,csak nem nagyon ismerek itt szombathelyen olyat akinek van....
a kaparószerszám nem gond
de mindenképpen letakarítom valahogy...
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A fogkefe csodákra képes
Én meg lassan elkezdem tesztelni az ELF MOTO 2 XT TECH-t. A doboza már tetszik, meg a színe is jó. A szaga meg egyenesen király
Én meg lassan elkezdem tesztelni az ELF MOTO 2 XT TECH-t. A doboza már tetszik, meg a színe is jó. A szaga meg egyenesen király
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
jah hát mindenképpen szereznem kéne egy magasnyomásút,csak nem nagyon ismerek itt szombathelyen olyat akinek van....
a kaparószerszám nem gond
de mindenképpen letakarítom valahogy...
a kaparószerszám nem gond
de mindenképpen letakarítom valahogy...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv! Javaslatom: mindenképpen nagytakarítással kezd a motoros pályafutásod! Magasnyomású+ kaparószerszám társaságában.mark222 írta:Nah elkészültek a képek amiket ígértem!
Esetleg ha így a képek alapján tanácsolnátok még valamit akkor szívesen fogadom
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
hmmmm, ahogy elnezem fogunk meg forumozni itt jonehany altopicban.......
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
oké köszi
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez egy normál kivitelű ETZ, tehát neked kell az olajat keverni hozzá!mark222 írta:Nah elkészültek a képek amiket ígértem!
Esetleg ha így a képek alapján tanácsolnátok még valamit akkor szívesen fogadom
Szinte bármilyen 2T olaj jó, de az Arol 2T, Mogul 2T, RE-CORD 2T mindenképpen kerülendő.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég