Elektronika topik - a pokol kapuja
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem is ilyen szép kínai xenonom van 300%os fényerejű
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika
Ugye az új izzó buráját nem fogtad meg zsíros kézzel vagy ha használtat raktál be eltakarítottad berakás előtt?
Én elég sok ilyet láttam már.
Én elég sok ilyet láttam már.
gabsic írta:Na ilyet még nem ba....
Szóval akarom mondani ilyet még nem láttam.
Tegnap éjjel hazafelé Magyarpolányból valami furcsa volt... Elég rosszul láttam. Meg a tompítottnak olyan fura sárga színe is volt. A reflektor az oké, szép kékesfehér, de a tompítottal alig láttam.
Ma délután meglestem a lámpát hogy mi lehet a baj?
Hááááát.... láttam már furcsa dolgokat, na de ilyet...
Hát megolvadt az üveg vazze! Most őszintén, ez miez?
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Köszönöm a segítséget holnap nekiállok akkor keresgélni.Üdv!
Keress valami jó régi trabigyertyát, vegyél 2-3 darab újat, és próbáld azokkal. Nézd meg kicserélt gyertyapipával is!
Nézd meg a megszakító rugóját, hogy milyen erős. Ha túl gyengén zár az nem jó. Ha már itt tartasz, nézd meg hogy nem szikrázik-e a megszakító járó motornál rendszeresen, erősen. Ha igen, cserélj kondit!
meg átnézni amit írtál. Remélem javulni fog a helyzet.
Köszmég1x.
szerkesztve : A gyújtás tirisztoros ,nem mechanikus, a hibát holnaptól egy kicsit másképp közelítem meg mert, ha gyertyapipát leveszem és a trafókábelt érintem a blokkhoz olyan szikrát csinál a motor milyen még augusztus 20.-án sincs, ha ráteszem a gyertyát továbbra sincs szikra, de kisülés hangot lehet hallani szóval rejtély. Holnap gyertya csere lesz ha sikerül .
Az új gyertya is Brisk n14c lesz valószínűleg. Sajnos a közelben nincs trabant amiből gyertyát lehetne bugázni vagy akár kölcsönkérni . Ha ez sikerül már csak a töltésre leszek kíváncsi hogy minden menni fog -e . De ezzel majd később zaklatlak titeket ha szabad . Kösz mindent még egyszer
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
kiszsebi írta:Nem, a dinamó álló részén. Gyárilag.Owerlord írta:Szevasztok!
TS Mz-nél vágja valaki hogy hol van az az ellenállás amit ki kell iktatni, hogy az elektronikus fesszabályzó ne menjen tönkre?
Kapcsolónál valahol?
köszi
Én nem szedtem ki semmit. Működik így is.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv!feketemz írta:Sziasztok!
megint szereltük ma a motort és ugyan az a probléma-->
Eleinte ad szépen szikrát aztán beindul ,járatjuk egy kicsit.l
Aztán felhörög és leáll és utánna már hol van szikránk hol nincs.
Szóval le lett ellenőrizve a gyújtás kábelek és minden a helyére van kötve. Ma vettem új trafót meg új tilisztort is.
A trafó nem meglegszik fel nem zárlatos. Szerintem Japán gyártmányú. A gyergyám: Brisk N14C
nem tudom már mi lehet a baj... karburátor is hibátlan megnéztük 2x is. Fúvókákkal minden rendben a lyukakon szépen átlehetett fulyni a levegőt. Megcsináltuk másik gyerzyával is egy N15YC vel is és ugyan ezt csinálta....
nem tudom már mi a fene lehet vele.. jah igen még a trafó kábele is vadi újra lett cserélve..
Ha valakinek van ötlete kérem nyugodtan álljon elő vele..nekem már nincs..
Keress valami jó régi trabigyertyát, vegyél 2-3 darab újat, és próbáld azokkal. Nézd meg kicserélt gyertyapipával is!
Nézd meg a megszakító rugóját, hogy milyen erős. Ha túl gyengén zár az nem jó. Ha már itt tartasz, nézd meg hogy nem szikrázik-e a megszakító járó motornál rendszeresen, erősen. Ha igen, cserélj kondit!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Sziasztok!
megint szereltük ma a motort és ugyan az a probléma-->
Eleinte ad szépen szikrát aztán beindul ,járatjuk egy kicsit.l
Aztán felhörög és leáll és utánna már hol van szikránk hol nincs.
Szóval le lett ellenőrizve a gyújtás kábelek és minden a helyére van kötve. Ma vettem új trafót meg új tilisztort is.
A trafó nem meglegszik fel nem zárlatos. Szerintem Japán gyártmányú. A gyergyám: Brisk N14C
nem tudom már mi lehet a baj... karburátor is hibátlan megnéztük 2x is. Fúvókákkal minden rendben a lyukakon szépen átlehetett fulyni a levegőt. Megcsináltuk másik gyerzyával is egy N15YC vel is és ugyan ezt csinálta....
nem tudom már mi a fene lehet vele.. jah igen még a trafó kábele is vadi újra lett cserélve..
Ha valakinek van ötlete kérem nyugodtan álljon elő vele..nekem már nincs..
megint szereltük ma a motort és ugyan az a probléma-->
Eleinte ad szépen szikrát aztán beindul ,járatjuk egy kicsit.l
Aztán felhörög és leáll és utánna már hol van szikránk hol nincs.
Szóval le lett ellenőrizve a gyújtás kábelek és minden a helyére van kötve. Ma vettem új trafót meg új tilisztort is.
A trafó nem meglegszik fel nem zárlatos. Szerintem Japán gyártmányú. A gyergyám: Brisk N14C
nem tudom már mi lehet a baj... karburátor is hibátlan megnéztük 2x is. Fúvókákkal minden rendben a lyukakon szépen átlehetett fulyni a levegőt. Megcsináltuk másik gyerzyával is egy N15YC vel is és ugyan ezt csinálta....
nem tudom már mi a fene lehet vele.. jah igen még a trafó kábele is vadi újra lett cserélve..
Ha valakinek van ötlete kérem nyugodtan álljon elő vele..nekem már nincs..
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Nem, a dinamó álló részén. Gyárilag.Owerlord írta:Szevasztok!
TS Mz-nél vágja valaki hogy hol van az az ellenállás amit ki kell iktatni, hogy az elektronikus fesszabályzó ne menjen tönkre?
Kapcsolónál valahol?
köszi
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Elektronika
Szevasztok!
TS Mz-nél vágja valaki hogy hol van az az ellenállás amit ki kell iktatni, hogy az elektronikus fesszabályzó ne menjen tönkre?
Kapcsolónál valahol?
köszi
TS Mz-nél vágja valaki hogy hol van az az ellenállás amit ki kell iktatni, hogy az elektronikus fesszabályzó ne menjen tönkre?
Kapcsolónál valahol?
köszi
MZ TS 150 sportvarázs
Re: Elektronika
Ha az egyenirányító jó meleg az természetes?
Re: Elektronika
OK OKKILL3R etz írta:De akkor szerintem nem adna szikrát... Ha működik nehogy hozzányúlj!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
De akkor szerintem nem adna szikrát... Ha működik nehogy hozzányúlj!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
nincs rosszul bekötve milliószor ellenőriztem...KILL3R etz írta:affaire!
Előbb utóbb zárlatos lesz valószínű. Nemlehet hogy fordítva van bekötve neked?
Akkor lehet zárlatos...
Re: Elektronika
A szénkefék rendben...coco írta:Na varj.Felre ertettuk egymast. Allo motornal kell vilagitson ahogy elforditod a kulcsot tehat az nem baj! De ahogy beinditod a motrot ki kell aludjon, tehat ezzel jelzi h toltes van. Ha nem alszik ki es vilagit tovabb akkor az gaz. Te is igy montad csak felre ertettem. srry Szenkefeket nezted? Multkor nalam ez volt a problema, olyan volt mintha leket kapott volna s csopogne el az aram es az en akksim is uj. 1 hetembe kerult mig rajottem h az egyik szenkefe rovid volt....
Megpróbálom ujrahuzom a gyujtás részt mert elég öregek elvetemedettek a zsinorok.
Meg kipróbálom másik állórésszel forgórésszel mindent meg kell próbálni...
Olyan nincs hogy ha minden rajz szerint van bekötve és ne töltsön...
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na varj.Felre ertettuk egymast. Allo motornal kell vilagitson ahogy elforditod a kulcsot tehat az nem baj! De ahogy beinditod a motrot ki kell aludjon. Te is igy montad csak felre ertettem srry Csak az elejen ugy irtad le mintha az akkufeszt mutatna es ezert ertettem felre.
Szenkefeket nezted? Multkor nalam ez volt a problema, olyan volt mintha leket kapott volna s csopogne el az aram es az en akksim is uj. 1 hetembe kerult mig rajottem h az egyik szenkefe rovid volt.... Es asszem amiatt is lehet ez az egesz, meg persze trafo miatt a szikra...
Szenkefeket nezted? Multkor nalam ez volt a problema, olyan volt mintha leket kapott volna s csopogne el az aram es az en akksim is uj. 1 hetembe kerult mig rajottem h az egyik szenkefe rovid volt.... Es asszem amiatt is lehet ez az egesz, meg persze trafo miatt a szikra...
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2010.06.27. 20:56-kor.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Lámpagyárban dolgozom és ilyen akkor fordulhat elő ha azon a puklis részen már gyártás közben elvékonyodott az üveg és a magas hőmérséklet + a belső nyomás miatt kifúj az üveg (ilyenkor tud ám durranni de mi egy kicsit nagyobb lámpákkal dolgozunk.)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na ilyet még nem ba....
Szóval akarom mondani ilyet még nem láttam.
Tegnap éjjel hazafelé Magyarpolányból valami furcsa volt... Elég rosszul láttam. Meg a tompítottnak olyan fura sárga színe is volt. A reflektor az oké, szép kékesfehér, de a tompítottal alig láttam.
Ma délután meglestem a lámpát hogy mi lehet a baj?
Hááááát.... láttam már furcsa dolgokat, na de ilyet...
Hát megolvadt az üveg vazze! Most őszintén, ez miez?
Szóval akarom mondani ilyet még nem láttam.
Tegnap éjjel hazafelé Magyarpolányból valami furcsa volt... Elég rosszul láttam. Meg a tompítottnak olyan fura sárga színe is volt. A reflektor az oké, szép kékesfehér, de a tompítottal alig láttam.
Ma délután meglestem a lámpát hogy mi lehet a baj?
Hááááát.... láttam már furcsa dolgokat, na de ilyet...
Hát megolvadt az üveg vazze! Most őszintén, ez miez?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Jah igen az aksi újonnan lett véve. 12V-os. Nem hiszem hogy aksival lenne a baj..
de az lehet,hogy valami leszívja.. de nem tudom akkor hogy micsoda..
de az lehet,hogy valami leszívja.. de nem tudom akkor hogy micsoda..
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Köszönöm a tanácsot!coco írta:Feketemz. A Brisk N15YC negyutemu gyertya. Probald sima N15C vel, a masik pedig az hogy a lenti rajz a szines az jo,nekem aszerint van megcsinalva es mukodik. Es jol ertem hogy a toltes jelzod mindig vilagit? ha kicsit is vilagit, tokmindegy mien erosen, akkor gebasz van! Az nem az akkufeszt mutatja, arra ott az akkuor. Ne tevezd ossze Ha pedig nem igy van akkor nem szoltam. A masik hogy nem lehet h szar az akksid? Ha ilyen gyakran tolteni kell? Berugasoktol nem kene hetente tolteni...
A A Brisk N15YC gyertyát egy p12es Pannóniából kaptuk,hogy megnézzük,hogy most a gyertyával van e baj vagy pedig a vezetékekkel.
És nem a gyertyával volt a gond sajnos... hol ad szikrát hol nem. Megnéztük a vezetékeket is,hogy jól lett-e bekötve ,de jó helyen vannak.. Érintkezéseket is megnéztük ott volt egy kis probléma a trafónál de utánna rendesen rögzítettük,de úgy sem működött rendesen.. Most elvileg holnap megyek egy új trafóért. Ez az egy még nem volt kicserélve a motoron...meg az index relé,de gondolom annak nem sok köze van a gyújtáshoz. De akkor visszatérve Most akkor probléma,hogyha állóhelyzetben világít a töltés visszajelzőm? Úgy olvastam,hogy az járó motornál baj.
Nem akarom szapulni a rajzot ,csak én az alapján nem tudtam összerakni tényleg. De itt lelehet tölteni a szerviz könyvet ahol van egy bonyolultabb ábra magyarítással is azt használtam szerintem sokkal pontosabb és részletesebb.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Feketemz. A Brisk N15YC negyutemu gyertya. Probald sima N15C vel, a masik pedig az hogy a lenti rajz a szines az jo,nekem aszerint van megcsinalva es mukodik. Es jol ertem hogy a toltes jelzod mindig vilagit? ha kicsit is vilagit, tokmindegy mien erosen, akkor gebasz van! Az nem az akkufeszt mutatja, arra ott az akkuor. Ne tevezd ossze Ha pedig nem igy van akkor nem szoltam. A masik hogy nem lehet h szar az akksid? Ha ilyen gyakran tolteni kell? Berugasoktol nem kene hetente tolteni...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
affaire!
Előbb utóbb zárlatos lesz valószínű. Nemlehet hogy fordítva van bekötve neked?
Előbb utóbb zárlatos lesz valószínű. Nemlehet hogy fordítva van bekötve neked?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Feketemz: Ha egy 3A-es biztosítékon 3A-nél nagyobb áram akar folyni akkor az a biztosíték kiold. Okkal van ott 16A-es.
Re: Elektronika
Miért ha meleg a trafó az mit jelent?
Nálam meleg mint állat de van szikra viszont nincs töltés
Ez x-akta...
Amugy lehet olyan hogy az állórész nem jó és azért nem tölt?
Nálam meleg mint állat de van szikra viszont nincs töltés
Ez x-akta...
Amugy lehet olyan hogy az állórész nem jó és azért nem tölt?
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Hideg a trafó mint a jégcsapKILL3R etz írta:Valószínű hogy trafó. Vagy rosszul van bekötve, vagy zárlatos alapból. Vagy mindkettő.
Amikor nem ad szikrát akkor nem meleg a trafó?
Most néztük meg megint a motort.
Végignéztük a lehetőségeket ,hogy mi hibázhat. Hát amit vettünk bele biztosítékot az a ludas...
nem vitte át az áramot. Egy vacak kis 3A-biztosíték miatt nem indul be a motor.
Holnap már megyek venni is egyet. Esetleg ha tudtok valami olyan,aminek néhány hónapnál hosszab az élettartalma akkor nagyon hálás lennék. Akkor olyat veszek.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Valószínű hogy trafó. Vagy rosszul van bekötve, vagy zárlatos alapból. Vagy mindkettő.
Amikor nem ad szikrát akkor nem meleg a trafó?
Amikor nem ad szikrát akkor nem meleg a trafó?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Akkor én is kérnék egy kis segítséget!
Szóval az a problémánk,hogy hol van szikra a gyertyán hol nincs.
Jellemző ,hogy hideg állapotban mindig van
Ilyen gyertyát használunk: Brisk N14C
Pórábltuk Brisk N15YC gyetyával is ,de mind kettőnél ugyan azt csinálta. Az elején adott szikrát szépen aztán kb 2perc járás után már hol adott hol nem...
Amikor kis gázt adtunk neki akkor felpörögött,de amikor kicsit jobban odahúztuk akkor meg felhörgött és leállt.
A motor tirisztoros gyújtású nem kondenzátoros vagy is legalább is mi nem találtuk meg benne.
Amire gyanakszunk: Gyújtótrafó( de annak a kábele kilett cserélve újra)
gyújtás jeladó doboz.
Kérdés:
Ha mindenez jók az előgyújtás beállítása befolyásolja-e a szikraadás milyenségét.
Előre is köszönöm a segítséget!
Szóval az a problémánk,hogy hol van szikra a gyertyán hol nincs.
Jellemző ,hogy hideg állapotban mindig van
Ilyen gyertyát használunk: Brisk N14C
Pórábltuk Brisk N15YC gyetyával is ,de mind kettőnél ugyan azt csinálta. Az elején adott szikrát szépen aztán kb 2perc járás után már hol adott hol nem...
Amikor kis gázt adtunk neki akkor felpörögött,de amikor kicsit jobban odahúztuk akkor meg felhörgött és leállt.
A motor tirisztoros gyújtású nem kondenzátoros vagy is legalább is mi nem találtuk meg benne.
Amire gyanakszunk: Gyújtótrafó( de annak a kábele kilett cserélve újra)
gyújtás jeladó doboz.
Kérdés:
Ha mindenez jók az előgyújtás beállítása befolyásolja-e a szikraadás milyenségét.
Előre is köszönöm a segítséget!
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Óóó te jó ééééég...
Miért merülne le az akksi az indítástól? Nem önindítós az ETZ :D:D
Töltésjelző lámpa nem azért van, hogy azt lásd hogy mennyi töltés van az akksiban! Az pusztán a töltés hiányát jelzi.
Működése: ahhoz hogy az égő világítson, ÁRAMnak kell FOLYNIA rajta. Az áramot a feszültég hozza létre.
Az izzószál egyik vége 15-ösre van kötve, ami gyújtáskor van áram alatt. Tehát akkor világít ha gyújtás be van kapcsolva,és test (vagy a közeli) potenciálon van a másik vége.
Innentől kezdve egyszerű a dolog: hozzákötjük az égőt a DF körhöz. Ha nincs felgerjedve a generátor, akkor ez testközeli potenciálon van, az égő világít, az árama átfolyik a forgórész tekercsén is, így segítve a generátor felgerjedését. (Emiatt fontos az izzó teljesítménye)
Felgerjedt generátor esetén az izzószál mindkét vége +12V potenciálon van, így nem folyik áram, nem világít az égő.
Miért merülne le az akksi az indítástól? Nem önindítós az ETZ :D:D
Töltésjelző lámpa nem azért van, hogy azt lásd hogy mennyi töltés van az akksiban! Az pusztán a töltés hiányát jelzi.
Működése: ahhoz hogy az égő világítson, ÁRAMnak kell FOLYNIA rajta. Az áramot a feszültég hozza létre.
Az izzószál egyik vége 15-ösre van kötve, ami gyújtáskor van áram alatt. Tehát akkor világít ha gyújtás be van kapcsolva,és test (vagy a közeli) potenciálon van a másik vége.
Innentől kezdve egyszerű a dolog: hozzákötjük az égőt a DF körhöz. Ha nincs felgerjedve a generátor, akkor ez testközeli potenciálon van, az égő világít, az árama átfolyik a forgórész tekercsén is, így segítve a generátor felgerjedését. (Emiatt fontos az izzó teljesítménye)
Felgerjedt generátor esetén az izzószál mindkét vége +12V potenciálon van, így nem folyik áram, nem világít az égő.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Mivel nincs elég töltés ezért jóhogy erősen világít.feketemz írta:Várjál ha most jól értem akkor neked akkor is erősen világít a töltés visszajelződ amikor nincs töltésed?Attól hogy nincs feltöltve az akksi attol még kéne töltenie nem csak 6-8v-ot...
A visszajelző egyformán világít jó erős fénnyel amikor nincs töltés!
Arra énis gondoltam hogy valami lefoghatja de fogalmam sincs mi mert átnéztem már vagy 5x és minden zsinór a helyén van.
Van baj mert ha megyek vele és lemerül az akksi akkor baszhatom...
ez hm mondhatni probléma nem? Elvileg a töltés visszajelző arra szolgál,hogy láthasd,hogy épp kb mennyi töltés van még az aksiban.
A legtöbb energiát az veszi el amikor berúgod,mert akkor kell az energia a szikrához ,hogy beinduljon a motor. Akár hogy is legalább a 30. vagy a 20. berúgás után már az lenne a normális ha egy kicsit halványodna az a piros visszajelző.
Mert ugye berúgod akkor várni kell amíg eléri azt a bizonyos fordulat számot és akkor kikell aludnia a töltés visszajelzőnek.
És 6-8v-nál nem fog még halványodni se mert annyira gyenge az az áram...
Amugy meg most ez 55 amperos akssiról megy tehát nem merül le pár berugástól...
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Várjál ha most jól értem akkor neked akkor is erősen világít a töltés visszajelződ amikor nincs töltésed?Attól hogy nincs feltöltve az akksi attol még kéne töltenie nem csak 6-8v-ot...
A visszajelző egyformán világít jó erős fénnyel amikor nincs töltés!
Arra énis gondoltam hogy valami lefoghatja de fogalmam sincs mi mert átnéztem már vagy 5x és minden zsinór a helyén van.
Van baj mert ha megyek vele és lemerül az akksi akkor baszhatom...
ez hm mondhatni probléma nem? Elvileg a töltés visszajelző arra szolgál,hogy láthasd,hogy épp kb mennyi töltés van még az aksiban.
A legtöbb energiát az veszi el amikor berúgod,mert akkor kell az energia a szikrához ,hogy beinduljon a motor. Akár hogy is legalább a 30. vagy a 20. berúgás után már az lenne a normális ha egy kicsit halványodna az a piros visszajelző.
Mert ugye berúgod akkor várni kell amíg eléri azt a bizonyos fordulat számot és akkor kikell aludnia a töltés visszajelzőnek.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Attól hogy nincs feltöltve az akksi attol még kéne töltenie nem csak 6-8v-ot...feketemz írta:Én is kicseréltem ezeket és nekem működik.Persze azért írtam gyári 12 v-os békebeli vadi új fesszab van rajta (14v15A).
Ezért nem értem...
Lehet az ab aj,hogy leszívja valahol egy másik kábel amivel össze van kötve.
Ha nem olyan fényesen világít hanem picit halványabban az nem olyan nagy probléma. Attól még menni fog a motor.
Amúgy az is lehet,hogy az aksi nincs feltöltve rendesen. Legalábbis nekem akkor szokott elhalványulni nagyon.
kb hetente tölteni szoktam,mert most szerelem és eléggé igénybe veszem az aksit is.
Amúgy hogyha halványabban világít és még is rendesen van szikrád a gyertyában akkor sztem az nem probléma.
Ha betudod így is rúgni a motort akkor nincs baj.
A visszajelző egyformán világít jó erős fénnyel amikor nincs töltés!
Arra énis gondoltam hogy valami lefoghatja de fogalmam sincs mi mert átnéztem már vagy 5x és minden zsinór a helyén van.
Van baj mert ha megyek vele és lemerül az akksi akkor baszhatom...
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Én is kicseréltem ezeket és nekem működik.Persze azért írtam gyári 12 v-os békebeli vadi új fesszab van rajta (14v15A).
Ezért nem értem...
Lehet az ab aj,hogy leszívja valahol egy másik kábel amivel össze van kötve.
Ha nem olyan fényesen világít hanem picit halványabban az nem olyan nagy probléma. Attól még menni fog a motor.
Amúgy az is lehet,hogy az aksi nincs feltöltve rendesen. Legalábbis nekem akkor szokott elhalványulni nagyon.
kb hetente tölteni szoktam,mert most szerelem és eléggé igénybe veszem az aksit is.
Amúgy hogyha halványabban világít és még is rendesen van szikrád a gyertyában akkor sztem az nem probléma.
Ha betudod így is rúgni a motort akkor nincs baj.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Re: Elektronika
affaire811@gmail.comfeketemz írta:---------------Köszi a rajzot de én ezen nem nagyon igazodok ki Nem vagyok 1 elektromos ember inkább a mechanikához értek jobban.
Ezért csináltam a színes rajzról az egyszerűbb!
Amugy meg nálam stimmeltek a kábel színek.
Én is úgy nyúltam először hozzá ,hogy fogalmam sincs mi micsoda de van hozzá magyarítás és pontos jelölés ,hogy mit hova kell ,eleinte nehéz ,de utána belerázódsz könnyen.
Hidd el én is azzal kezdtem el amit most Te használsz ,de az nem stimmel. Nem tudtam vele megcsinálni.
Küld el nekem az email címed és elküldöm neked azt amivel megtudtam csinálni.
Hidd el nem akarok rosszat nem azért ajánlom ezt a bonyolultabbat mert megakarlak szívatni,csak tudom,hogy azzal nem fogod tudni megfelelően egyberakni.
a képet is küld ujra mert nagyon kicsi amit ide linkeltél és ha nagyítom elhomályosodik.
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
---------------Köszi a rajzot de én ezen nem nagyon igazodok ki Nem vagyok 1 elektromos ember inkább a mechanikához értek jobban.
Ezért csináltam a színes rajzról az egyszerűbb!
Amugy meg nálam stimmeltek a kábel színek.
Én is úgy nyúltam először hozzá ,hogy fogalmam sincs mi micsoda de van hozzá magyarítás és pontos jelölés ,hogy mit hova kell ,eleinte nehéz ,de utána belerázódsz könnyen.
Hidd el én is azzal kezdtem el amit most Te használsz ,de az nem stimmel. Nem tudtam vele megcsinálni.
Küld el nekem az email címed és elküldöm neked azt amivel megtudtam csinálni.
Hidd el nem akarok rosszat nem azért ajánlom ezt a bonyolultabbat mert megakarlak szívatni,csak tudom,hogy azzal nem fogod tudni megfelelően egyberakni.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Re: Elektronika
Persze azért írtam gyári 12 v-os békebeli vadi új fesszab van rajta (14v15A).MrDok írta:Fesszabályzót kicserélted? Lehet 6 V-os.....affaire írta:Másik!
Olyan problémám van hogy átalakítottam a /1est 12v-ra és minden müxik de nincs elég töltés.
Ebben kérném a segítségeteket mert én már nem tudom miért nincs!
Vadonat új gyári nem elektronikus feszab van rajta cseréltem már egyenirányítót is.
És mérve fordulaton max olyan 6-8v-ot tölt.
Lehet hogy az állórész a nem frankó?
Vagy mi lehet az oka?
Ezért nem értem...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Fesszabályzót kicserélted? Lehet 6 V-os.....affaire írta:Másik!
Olyan problémám van hogy átalakítottam a /1est 12v-ra és minden müxik de nincs elég töltés.
Ebben kérném a segítségeteket mert én már nem tudom miért nincs!
Vadonat új gyári nem elektronikus feszab van rajta cseréltem már egyenirányítót is.
És mérve fordulaton max olyan 6-8v-ot tölt.
Lehet hogy az állórész a nem frankó?
Vagy mi lehet az oka?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Másik!
Olyan problémám van hogy átalakítottam a /1est 12v-ra és minden müxik de nincs elég töltés.
Ebben kérném a segítségeteket mert én már nem tudom miért nincs!
Vadonat új gyári nem elektronikus feszab van rajta cseréltem már egyenirányítót is.
És mérve fordulaton max olyan 6-8v-ot tölt.
Lehet hogy az állórész a nem frankó?
Vagy mi lehet az oka?
Olyan problémám van hogy átalakítottam a /1est 12v-ra és minden müxik de nincs elég töltés.
Ebben kérném a segítségeteket mert én már nem tudom miért nincs!
Vadonat új gyári nem elektronikus feszab van rajta cseréltem már egyenirányítót is.
És mérve fordulaton max olyan 6-8v-ot tölt.
Lehet hogy az állórész a nem frankó?
Vagy mi lehet az oka?
Re: Elektronika
Köszi a rajzot de én ezen nem nagyon igazodok ki Nem vagyok 1 elektromos ember inkább a mechanikához értek jobban.feketemz írta:---------------------------
Én is ezzel kötöttem be legelősször,de hidd el ez nem jó. Könnyebbnek tűnik ránézésre,de sok helyen nem elég pontos.
Nekem sem ment ezzel az ábrával. Arról nem is beszélve,hogy ugye nem mindig az a színe a kábelnek ami a motoron van és ami a képen van. Lehetnek eltérések. A komolyabbik ábrán rajta van a színnek a rövidített neve ahol eltérés van ott a kábel átmérője és a pontos helye.
Itt egy kép én ez alapján raktam össze. És nekem elektronika az hibátlanul működik.
http://m.blog.hu/re/redcat/image/Kapcso ... 20V%20.JPG
Ezért csináltam a színes rajzról az egyszerűbb!
Amugy meg nálam stimmeltek a kábel színek.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Akkor a 61-es pont és a test közé ha izzót rakok akkor látom hogy tölti-e az akkumlátort ?MrDok írta:Holnap csinálok képet neked róla, ha jól emlékszem 5 ohm-os ellenállás, a gyári tekercs vékony drótozású, az utángyártott vastagabból készült, kevesebb menettel.Thomas10100 írta:Sziasztok!
Segítséget kérnék. A generátorra hogyan tudok házilag ellenállás tekercset készíteni? Mekkora átmérőjű drót kell és hány menet? Nameg valaki irja le hogy hova kell bekötni a két végét.
A feszültség szabályozó 61-es pontja hova megy, ha nincs kábelkötegem, csak annyit akarok hogy töltsön a generátor, illetve lássam hogy tölt.
MZ TS 150
Köszönöm!
Ha sikerül délelőtt felteszem.
Várom az adatokat.
Van egy amin hajszál vékony a vezeték, és el is van égve már. Ezt akarom újratekerni.
Köszi előre is!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Holnap csinálok képet neked róla, ha jól emlékszem 5 ohm-os ellenállás, a gyári tekercs vékony drótozású, az utángyártott vastagabból készült, kevesebb menettel.Thomas10100 írta:Sziasztok!
Segítséget kérnék. A generátorra hogyan tudok házilag ellenállás tekercset készíteni? Mekkora átmérőjű drót kell és hány menet? Nameg valaki irja le hogy hova kell bekötni a két végét.
A feszültség szabályozó 61-es pontja hova megy, ha nincs kábelkötegem, csak annyit akarok hogy töltsön a generátor, illetve lássam hogy tölt.
MZ TS 150
Köszönöm!
Ha sikerül délelőtt felteszem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Gondolom a dinamóra gondoltál nem generátorra(az a 12V-os rendszerekben van).Thomas10100 írta:Sziasztok!
Segítséget kérnék. A generátorra hogyan tudok házilag ellenállás tekercset készíteni? Mekkora átmérőjű drót kell és hány menet? Nameg valaki irja le hogy hova kell bekötni a két végét.
A feszültség szabályozó 61-es pontja hova megy, ha nincs kábelkötegem, csak annyit akarok hogy töltsön a generátor, illetve lássam hogy tölt.
MZ TS 150
Köszönöm!
Tekercs.Nem lenne egyszerűbb venni?
Dinamó 2 vége:DF és D+ mindkettő a fesszabályzóra megy.
61-es pont:töltésellenörző lámpához,illetve a gyujtáskapcsolóra megy a betolós állás miatt
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Mért is nem jó??affaire írta:---------------------------
Én is ezzel kötöttem be legelősször,de hidd el ez nem jó. Könnyebbnek tűnik ránézésre,de sok helyen nem elég pontos.
Nekem sem ment ezzel az ábrával. Arról nem is beszélve,hogy ugye nem mindig az a színe a kábelnek ami a motoron van és ami a képen van. Lehetnek eltérések. A komolyabbik ábrán rajta van a színnek a rövidített neve ahol eltérés van ott a kábel átmérője és a pontos helye.
Itt egy kép én ez alapján raktam össze. És nekem elektronika az hibátlanul működik.
http://m.blog.hu/re/redcat/image/Kapcso ... 20V%20.JPG
Semmi probléma ezzel az ábrával.
Affaire! Az indexrelét mindegy hogy honnan táplálod meg pozitivval,a lényeg hogy olyan helyről legyen ahol a gyujtás ráadásakor van csak.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Sziasztok!
Segítséget kérnék. A generátorra hogyan tudok házilag ellenállás tekercset készíteni? Mekkora átmérőjű drót kell és hány menet? Nameg valaki irja le hogy hova kell bekötni a két végét.
A feszültség szabályozó 61-es pontja hova megy, ha nincs kábelkötegem, csak annyit akarok hogy töltsön a generátor, illetve lássam hogy tölt.
MZ TS 150
Köszönöm!
Segítséget kérnék. A generátorra hogyan tudok házilag ellenállás tekercset készíteni? Mekkora átmérőjű drót kell és hány menet? Nameg valaki irja le hogy hova kell bekötni a két végét.
A feszültség szabályozó 61-es pontja hova megy, ha nincs kábelkötegem, csak annyit akarok hogy töltsön a generátor, illetve lássam hogy tölt.
MZ TS 150
Köszönöm!
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
---------------------------affaire írta:Értem tehát külön áramot kéne vinnem a reléhez ha jó látom amit irtok.feketemz írta:Akkor működik jól az egész,hogyha
gyújtásra teszed a motort akkor égnie kell a helyzetjelzőnek;az indexlámpának és a töltés visszajelzőnek (ezek mind a visszajelző lámpák)
nah és akkor most felkapcsolod az indexet is és egyedül a kis zöld lámpa villog meg ugye az index lámpáid. Esetleg kicsit visszavesz a fenyérőséggéböl a lámpád,de villogni nem igazán kellene.
Innen a club honlapjáról töltöttem le a kábelezést. Nah nem azt a móriczkás ábrát:D hanem a rendeset az eredetit. Googleban lehet hozzá szedni magyarítást, de ha kell megnézem neked valahol meg kell lennie a gépemen. Én kinyomtattam,de annak már nem veszed nagy hasznát.
Hogyha egy H ban vannak attól még működhetnek külön, csak amikor ugye kapcsolja az indexet kap egy kis +-t a kapcsolóból ami végigfut akkor a fényszorónak is a kábelén.
A kapcsolón is van egy test kábel és az csak akkor kap +at hogyha elkapcsolod valamelyik irányba ettől még a fényszóró működhet. Csak kap egy kis felesleget.
Amugy e rajz szerint van bekötve pontosan így.
ha nem a trafóról kapná az áramot hanem mondjuk hoznák neki külön szálat az akksitól akkor megoldódna a probléma?
Én is ezzel kötöttem be legelősször,de hidd el ez nem jó. Könnyebbnek tűnik ránézésre,de sok helyen nem elég pontos.
Nekem sem ment ezzel az ábrával. Arról nem is beszélve,hogy ugye nem mindig az a színe a kábelnek ami a motoron van és ami a képen van. Lehetnek eltérések. A komolyabbik ábrán rajta van a színnek a rövidített neve ahol eltérés van ott a kábel átmérője és a pontos helye.
Itt egy kép én ez alapján raktam össze. És nekem elektronika az hibátlanul működik.
http://m.blog.hu/re/redcat/image/Kapcso ... 20V%20.JPG
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Re: Elektronika
Értem tehát külön áramot kéne vinnem a reléhez ha jó látom amit irtok.feketemz írta:Akkor működik jól az egész,hogyha
gyújtásra teszed a motort akkor égnie kell a helyzetjelzőnek;az indexlámpának és a töltés visszajelzőnek (ezek mind a visszajelző lámpák)
nah és akkor most felkapcsolod az indexet is és egyedül a kis zöld lámpa villog meg ugye az index lámpáid. Esetleg kicsit visszavesz a fenyérőséggéböl a lámpád,de villogni nem igazán kellene.
Innen a club honlapjáról töltöttem le a kábelezést. Nah nem azt a móriczkás ábrát:D hanem a rendeset az eredetit. Googleban lehet hozzá szedni magyarítást, de ha kell megnézem neked valahol meg kell lennie a gépemen. Én kinyomtattam,de annak már nem veszed nagy hasznát.
Hogyha egy H ban vannak attól még működhetnek külön, csak amikor ugye kapcsolja az indexet kap egy kis +-t a kapcsolóból ami végigfut akkor a fényszorónak is a kábelén.
A kapcsolón is van egy test kábel és az csak akkor kap +at hogyha elkapcsolod valamelyik irányba ettől még a fényszóró működhet. Csak kap egy kis felesleget.
Amugy e rajz szerint van bekötve pontosan így.
ha nem a trafóról kapná az áramot hanem mondjuk hoznák neki külön szálat az akksitól akkor megoldódna a probléma?
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Akkor működik jól az egész,hogyha
gyújtásra teszed a motort akkor égnie kell a helyzetjelzőnek;az indexlámpának és a töltés visszajelzőnek (ezek mind a visszajelző lámpák)
nah és akkor most felkapcsolod az indexet is és egyedül a kis zöld lámpa villog meg ugye az index lámpáid. Esetleg kicsit visszavesz a fenyérőséggéböl a lámpád,de villogni nem igazán kellene.
Innen a club honlapjáról töltöttem le a kábelezést. Nah nem azt a móriczkás ábrát:D hanem a rendeset az eredetit. Googleban lehet hozzá szedni magyarítást, de ha kell megnézem neked valahol meg kell lennie a gépemen. Én kinyomtattam,de annak már nem veszed nagy hasznát.
Hogyha egy H ban vannak attól még működhetnek külön, csak amikor ugye kapcsolja az indexet kap egy kis +-t a kapcsolóból ami végigfut akkor a fényszorónak is a kábelén.
A kapcsolón is van egy test kábel és az csak akkor kap +at hogyha elkapcsolod valamelyik irányba ettől még a fényszóró működhet. Csak kap egy kis felesleget.
gyújtásra teszed a motort akkor égnie kell a helyzetjelzőnek;az indexlámpának és a töltés visszajelzőnek (ezek mind a visszajelző lámpák)
nah és akkor most felkapcsolod az indexet is és egyedül a kis zöld lámpa villog meg ugye az index lámpáid. Esetleg kicsit visszavesz a fenyérőséggéböl a lámpád,de villogni nem igazán kellene.
Innen a club honlapjáról töltöttem le a kábelezést. Nah nem azt a móriczkás ábrát:D hanem a rendeset az eredetit. Googleban lehet hozzá szedni magyarítást, de ha kell megnézem neked valahol meg kell lennie a gépemen. Én kinyomtattam,de annak már nem veszed nagy hasznát.
Hogyha egy H ban vannak attól még működhetnek külön, csak amikor ugye kapcsolja az indexet kap egy kis +-t a kapcsolóból ami végigfut akkor a fényszorónak is a kábelén.
A kapcsolón is van egy test kábel és az csak akkor kap +at hogyha elkapcsolod valamelyik irányba ettől még a fényszóró működhet. Csak kap egy kis felesleget.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Elektronika
De ha világítást nem kapcsol az irányjelzőnek akkor is kell mennie és ahogy leírtad akkor csak akkor menne az irányjelző ha világítást kapcsolsz. Nem? Általában autóknál test probléma okozza azt amikor a hátsó lámpák villognak mint a karácsonyfa izzók irányjelzőzés közben.
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
------------affaire írta:Miért van az hogy ha ráadom a mocira a világítást tompított vagy fényszóró mindegy,és mellé indexelek akkor halványan villog a lámpa is
A test mindenütt a helyén van!
Ja és 12v os rendszer...
Ezt nálam is csinálta,de megoldottam.Van egy tippem, ugye ezt a lámpabúrában kell összekötni és valószinűleg egy H-s elágazásba tetted
ahol a fényszóród is kapja az áramot. Szóval valószínűleg ugyan abból az áramból táplálkoznak ezért villoghat a lámpád is.
A testeséssel nem lehet gond,mert akkor nem világítana valamelyik lámpád.
Az indexet külön + -ról kell csatlakoztatni,mint a fényszórót.
Használsz hozzá kapcsolási rajzot? Ha nem akkor ajánlok eggyet én az alapján tökéletesen összetudtam rakni a kábelezést. Kicsit bonyolult ,de valahonnan leszedtem hozzá egy magyarítást is. Meglehet csinálni.
Más tippem nincsen.
Jajj de van még 1!
Ugye akkor kell világítania az indexednek amikor ugye lenyomod a kapcsolót jobbra vagy balra. A Kapcsolónak a kábelei is lehetnek összekötve a H ban a fényszóróéval. Inkább ez a valószinűbb.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
ETZ es nalam is csinalja, nalam is villog de csak alig. Kerdes hogy miert is?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég