Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem nézd át a bakelitre szegecselt csatlakozókat a generátor alatt. Nekem ott engedett el egy forrasztás, és hasonló dolgokat produkált.

Milyen fesszabod van?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Tudna valaki abba segíteni ,hogy magasabb fordulaton miért kezd el pislákolni a töltés visszajelző lámpám?
Üresen ha ráadom a gyújtást teljesen normálisan ég az üres visszajelző és a töltés lámpa is.
Beindítom még mindig normális, elalszik. Húzok egy erősebb gázt ,és elkezd pislákolni... Rámértem ,az aksiba 9.7V volt, gáz adáskor (kb 4000 1/min) 12.8V .De ez is ingadozik erősen. Az aksim 1hónapos 9A Juosa.
Tegnap este lettem rá figyelmes.Hogy amikor leállok a piros lámpánál ,és ég a tompítottam ,alapjáraton leáll.. Viszont ha lekapcsolom a tompítottat jár szépen. :S

Köszi
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

riasztó, szünetmentes pc tápegységek UTÁNGYÁRTOTT akksijai 2 év alatt bekrepálnak.
azért hangsúlyozom az UTÁNGYÁRTOTT szót, mert egyrészt gyári originalt nehéz szerezni, és kb 4-5x áron vannak az utángyárottal szemben, de azok is kifinganak 4-5 éven belül. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Kíváncsi lettem az 1000 km-re töltés nélkül:)
90%os töltöttséggel és a nagyobb kisütőáram miatti kisebb kapacitással 4Ah/1,1A=3,6h *70km/h=250km ha kikötöd a féklámpát és 100 körül tudsz haladni. Ha nem vagy ilyen szerencsés akkor is simán tud 100km-t és abba már belefér néhány piros lámpa meg index, fékezés.
Ha még ráadjuk a tompítottat akkor meg kb. 20 km után támaszthatjuk le a motort pl. éjszaka.
A kopasz gyújtásnak tényleg kicsi az energiaigénye: 13-17Watt 50%zárásszögnél.

A gond inkább alapjárat (fék)-index-tompított-gyújtás: (7)-8 Amper
Ez már egy meleg(?) motorral való folyamatos önindítózás terhelésének környékén lehet autóakkunál. Pl: 50Ah-80Amper (tipp).
Ez nem simán meríti az akkut, hanem szép lassan kivégzi sajnos. - kérdés, hogy mikor, remélem majd beszámolsz róla!

Ha nem lenne ez a világítási meg H4-es kényszer akkor lenne tök felesleges a 8Ah.

más: A fogyasztásodnak már más oldalon is híre ment...
Alfa írta:Szerintem tök felesleges bele 8ah akku, én 5 öset vettem múltkor. Gyújtáson 1000 km-t is elmegy így is :twisted: , tompítottal meg mind2 lemerül ha töltésgond van. Jóval olcsóbb, próbálok okosítani valahonnan, ha nem megy akkor 3500-4000 ft körüli az ára. GOndozásmentes természetesen, mert attól h elrontottam még lehet jó a cucc :D
Kép
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Persze, hamar merül ha nincs töltés, ezt aláírom. Ha ez is megdöglik 2 éven belül, elgondolkozok valami más megoldáson, pl a riasztóakksin.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

H4-es tompítottnál 55w + hátsó lámpa 5w az 60 w+ gyújtás ja és még lehet h megy is az index + féklámpa.
szal alsó hangon 60w -ot zabál alapjáraton, amit egy 5Ah-s akksit hamar kiszipojoz. de te tudod. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

conus írta:és milyen akksit veszel bele?
én költségkímélés és a motor köv szezon eleji eladása végett
http://www.mofaker.hu/?termek_id=213280

ezen gondolkozom. tagságival csak 5652 Ft. :-({|= :mrgreen:
Szerintem tök felesleges bele 8ah akku, én 5 öset vettem múltkor. Gyújtáson 1000 km-t is elmegy így is :twisted: , tompítottal meg mind2 lemerül ha töltésgond van. Jóval olcsóbb, próbálok okosítani valahonnan, ha nem megy akkor 3500-4000 ft körüli az ára. GOndozásmentes természetesen, mert attól h elrontottam még lehet jó a cucc :D
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hekus »

KILL3Retz írta:hekus!

Álló motornál mérj rá az akksira, úgy hogy semmi sincs bekapcsolva. Utána kapcsold fel a tompítottat, ha így 11V alá csökken, akkor valószínű cellazárlatos az akksid... :?
Ha csak keveset zuhan, és utána tart egy értéket 11V felett akkor még használható.

30km motorozás után bekapcsolt fényszóróval 11,7V-ra esik az akku feszültsége.
Onnan lassan lépked lefelé.

Viszont most vettem észre, hogy a gyújtás ráadásakor kattan egyet az indexrelém.
Nem villan semmi, csak kattan. Esik is 0,2V-ot a feszültség.

Utánajárok, hogy ez normális-e.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hekus 2010.07.08. 16:11-kor.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

és milyen akksit veszel bele?
én költségkímélés és a motor köv szezon eleji eladása végett
http://www.mofaker.hu/?termek_id=213280

ezen gondolkozom. tagságival csak 5652 Ft. :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

conus írta:alfa azt mondtad h gondozásmentes akksid van. akkor ezek szerint mégiscsak bekrepált? :-({|= :mrgreen:
bekrepált a mocsok, pedig Unibat és jó sokba került. Épp nem garis már (vajon miért :D). Gyanítom az 1 évig tartó alultöltés miatt. (az egyenirányítóm is elfáradt, az előbb mint az akksi, sőt nem is tudom volt e valaha jó mióta nálam van a motor, és 11Vnál nagyobb töltést nem adott neki).

Még úgy megpróbálom életre kelteni hogy ráteszem a töltőre, hátha az tud vele kezdeni valamit, de nem fűzök hozzá sok reményt. Éjszakaira sztem már zsír új akksival megyek.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

alfa azt mondtad h gondozásmentes akksid van. akkor ezek szerint mégiscsak bekrepált? :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Bajnak számít, ha haza kell tolnod?
2 módon szokott tönkremenni egy akku: cellazárlat, vagy megnövekedett belső ellenállás. A tied cellazárlatnak tűnik, erre már olvastam itt kimosásos módszert. Ha zárlat, akkor a maradék 5 cella nem húzza sokáig a 13,5 Voltos töltéssel. A generátor nem szokott leégni, izzóknak, gyújtásnak bírnia kell a kisebb feszültséget, esetleg a sav kezelheti le a lengővillát. Azért egy kilenc voltos elemet hordjál magaddal, meg legyen kondi a 12V-on, ha kikönyökölne az akku haza tudj menni- bár én még nem próbáltam....3600-ért van pl. a vaterán 12v7ah (kicsit hosszabb a gyáritól és sarus) zselés akku, én olyat nyúzok 6 éve, de ha tudnál szerezni szünetmentesből, bringából, riasztóból kiszedettet ingyen, ami tartja a feszkót és el tudod helyezni az is kihúzhat pár évet. Kérdezz pl. informatikusokat, szervizeket, boltot, ahová vissza is lehet vinni.
Alfa írta:Lehet attól bajom, ha az akksim elfáradt? a töltés fényszóróval bőven 13,5V felett van, Bambival rendberaktuk az egészet, de az akkuban hosszabb menet után sem mérek 10-11 V-nál többet sosem. Igaz, a fényszóró rákapcsolásakor sem esik lejjebb a fesz csak 1-2 tizedet (ha nem jár a motor).

Indítani tudok simán, nem is áll le alapjáraton sem, csak kicsit halványabbak a fények akkor (alapjáraton). Tönkretehet valami részegységet a fáradt akku?
Kép
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Lehet attól bajom, ha az akksim elfáradt? a töltés fényszóróval bőven 13,5V felett van, Bambival rendberaktuk az egészet, de az akkuban hosszabb menet után sem mérek 10-11 V-nál többet sosem. Igaz, a fényszóró rákapcsolásakor sem esik lejjebb a fesz csak 1-2 tizedet (ha nem jár a motor).

Indítani tudok simán, nem is áll le alapjáraton sem, csak kicsit halványabbak a fények akkor (alapjáraton). Tönkretehet valami részegységet a fáradt akku?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

affaire írta:Üdv!

Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Szia

Milyen gyártmányú kondit tettél bele, mert sajnos nem mindegy!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

conus írta:sub-ee!

élettartam szempontjából melyik megbízhatóbb? az opto jeladós vagy a hall jeladós? :? :-({|= :mrgreen:

Szia

Szerintem a hall, mert az jobban bírja a koszolódást, az olajat és a sarat, nem mintha sár és olaj lenne a dekli alatt, de sohasem lehet tudni, ráadásul a hall forgórésze saját csapágyban fut, így mindig nagyon pontos.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Perec írta:Már hogy a bánatba ne!
Owerlord írta:Nekiálltam a GPS elektronikának. Lassan dobozolom és szerelem be a TS-be . Érdekel valakit a 6V-os rendszerre a megvalósítás?
Kiváncsian várjuk! \:D/
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

affaire írta:
nova001155 írta: Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.
Üdv.:Robi
A gyujtótekercs az vadi új, de úgy néz ki sorra döglik be benne a kondi most raktam bele 1 régit azzal megy!
Ez x akta :D
Üdv! Nem X akta, csak a selejt átka..... A kondikat is, minta gyertyát, marékszámra kell venni, mert nem jelent semmit hogy új, attól még szar....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Már hogy a bánatba ne!
Owerlord írta:Nekiálltam a GPS elektronikának. Lassan dobozolom és szerelem be a TS-be . Érdekel valakit a 6V-os rendszerre a megvalósítás?
Kép
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Nekiálltam a GPS elektronikának. Lassan dobozolom és szerelem be a TS-be . Érdekel valakit a 6V-os rendszerre a megvalósítás?
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

affaire írta:
nova001155 írta: Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.
Üdv.:Robi
A gyujtótekercs az vadi új, de úgy néz ki sorra döglik be benne a kondi most raktam bele 1 régit azzal megy!
Ez x akta :D
Lehet rosszak voltak az újak mongyuk mind1 az hogy régi vagy új csak mennyen vele :D
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

nova001155 írta:
affaire írta:Üdv!

Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.
Üdv.:Robi
A gyujtótekercs az vadi új, de úgy néz ki sorra döglik be benne a kondi most raktam bele 1 régit azzal megy!
Ez x akta :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

affaire írta:Üdv!

Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.
Üdv.:Robi
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Üdv!

Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

sub-ee!

élettartam szempontjából melyik megbízhatóbb? az opto jeladós vagy a hall jeladós? :? :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Seri19 írta:
sub-ee írta:
Amint lessz pénzem már veszem is meg. :)
Sziasztok

Jelenleg 5db-ra van esztergált cuccom, de a későbbiekben úgy néz ki, hogy bármikor tudok építeni ilyen gyújtást. Csapágyház fedeleket kell még lézerrel vágassak, mert az jelenleg csak 1 gyújtásra elegendő.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Seri19 írta:
sub-ee írta:
Amint lessz pénzem már veszem is meg. :)
Csatlakozom :d
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

sub-ee írta:
sub-ee írta:Sziasztok

Végre elkészült a hallos gyújtásom végleges változata, sokáig nem tudtam gyártani, mert nem tudtam esztergáltatni hozzá alkatrészeket

A gyújtás állórész teljesen saválló, a csapágy Japán gyártmányú KOYO benne.

Íme egy pár kép:

Kép

Kép

Video a működésről:

http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc

A szett kompletten 12000Ft-ba kerül, ez mindent tartalmaz a gyújtás felszereléséhez.
A hatásfoka jóval jobb mint a gyári hall jeladósnak.

Bővebb info a gyújtásról a weboldalamon:

http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika

Üdv.:Sub-ee
Amint lessz pénzem már veszem is meg. :)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sub-ee írta:Sziasztok

Végre elkészült a hallos gyújtásom végleges változata, sokáig nem tudtam gyártani, mert nem tudtam esztergáltatni hozzá alkatrészeket

A gyújtás állórész teljesen saválló, a csapágy Japán gyártmányú KOYO benne.

Íme egy pár kép:

Kép

Kép

Video a működésről:

http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc

A szett kompletten 12000Ft-ba kerül, ez mindent tartalmaz a gyújtás felszereléséhez.
A hatásfoka jóval jobb mint a gyári hall jeladósnak.

Bővebb info a gyújtásról a weboldalamon:

http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Sziasztok

Végre elkészült a hallos gyújtásom végleges változata, sokáig nem tudtam gyártani, mert nem tudtam esztergáltatni hozzá alkatrészeket

Íme egy pár kép:

Kép

Kép

Video a működésről:

http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc

A szett kompletten 12000Ft-ba kerül, ez mindent tartalmaz a gyújtás felszereléséhez.
A hatásfoka jóval jobb mint a gyári hall jeladósnak.

Bővebb info a gyújtásról a weboldalamon:

http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

hekus!

Álló motornál mérj rá az akksira, úgy hogy semmi sincs bekapcsolva. Utána kapcsold fel a tompítottat, ha így 11V alá csökken, akkor valószínű cellazárlatos az akksid... :?
Ha csak keveset zuhan, és utána tart egy értéket 11V felett akkor még használható.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

A próbalámpa milyen izzó?

Köszönöm.
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hekus »

Elektronikus problémám lehet.

Segítséget kérek ötletekkel!


Ha hosszabb útra megyek az MZ-vel, egy idő után azt a tünetet produkálja, mintha nem lenne jó a töltésem és merülne az akku.
Ha rákapcsolom a lámpát, kihagy, le is áll.

Kicseréltem a fesszabályzót és a forgórészt is. A forgórészemen a csúszógyűrűből ki volt pattogva pár helyen. Kicseréltem egy olyanra, amin rézből vannak a csúszógyűrűk. Az hibátlan.

Korábban írta valaki, hogy a gagyi multiméterek nem adnak pontos értéket, így annak adatait nem tekintem mérvadónak, bőven 15V felett mutatott.

Ha rátöltök az akkura, nem vesz fel sokat, nincs lemerülve.


Kizárólag huzamosabb út során jelentkezik a hiba, ha hagyom pihenni, minden töltögetés nélkül jó lesz egy darabig. Először azt hittem, hogy az akku feltöltése miatt lesz jó utána, de az idő alatt is pihen.

-ha lekapcsolom a lámpát, rendesen működik.
-ha pihen egy órát, megint jó lesz
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A szerelési kézikönyv segít, le van írva...
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!

Hogy tudom kimérni hogy jó-e az állórészem és a forgórészem a dinamóban? Nem működik a töltésem.

Köszönöm!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Okés köszi vmit majd próbálkozok
meg először alapjáratot kéne jól beállítani :?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Andrá$ írta:sziasztok

Kellene egy kis segítség mert már nagyon idegesítő :? tegnap este jöttem haza ugye kapcsoltam rendes világítást (tompítottat) ezzel nem is volt gond, de ahogy kapcsoltam az irányjelzőt nagyon lassan akart fölvillani meg mintha kihagyott volna a gyújtás :roll: mikor előzni akartam, de volt hogy fel sem villant mentem kapcsoltam az ellenörző lámpa égett folyamatosan és nem villogot semmi :? :roll: régen is volt ilyen hogy világítás+irányjelző+féklámpa kicsit sok volt de kicsit nagyobb gáz és elbírta.Az akksi fel van töltve nincs merülve igaz hogy elég régi már,töltés gond nincs régebben kimértem jól töltött az akksiba meg az ellenörző lámpa is kialszik na jó alacsony fordulaton alapjáraton néha kicsit "parázslik". Nem tudom hogy az alapjáratnak ehez lehet-e köze? :roll: nemrég kellet azt is állítanom (még mindig nem az igazi :? ),
Ha valakinek van vmi ötlete szívesen fogadom.
Szerintem nézd át a kontaktokat, biztosítéktáblánál is. Nekem a ts-en állandóan lelazulnak a csatlakozások.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Na mind 1 a lényeg a lényeg hogy a csúszógyűrű széttört de teljesen és az állórész tekercsei mellé foglalt helyet. Ez megszokott dolog vagy csak egyedi eset?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

sziasztok

Kellene egy kis segítség mert már nagyon idegesítő :? tegnap este jöttem haza ugye kapcsoltam rendes világítást (tompítottat) ezzel nem is volt gond, de ahogy kapcsoltam az irányjelzőt nagyon lassan akart fölvillani meg mintha kihagyott volna a gyújtás :roll: mikor előzni akartam, de volt hogy fel sem villant mentem kapcsoltam az ellenörző lámpa égett folyamatosan és nem villogot semmi :? :roll: régen is volt ilyen hogy világítás+irányjelző+féklámpa kicsit sok volt de kicsit nagyobb gáz és elbírta.Az akksi fel van töltve nincs merülve igaz hogy elég régi már,töltés gond nincs régebben kimértem jól töltött az akksiba meg az ellenörző lámpa is kialszik na jó alacsony fordulaton alapjáraton néha kicsit "parázslik". Nem tudom hogy az alapjáratnak ehez lehet-e köze? :roll: nemrég kellet azt is állítanom (még mindig nem az igazi :? ),
Ha valakinek van vmi ötlete szívesen fogadom.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

zsakfos írta:
Thomas10100 írta:Sziasztok!

Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).

Köszönöm!
61-es pont és +6V közé.

Ja és a rajzon a 2C lámpa a töltésvisszajelző és egyben az indexjelző is.
Rendben! Valami ilyesfélére gondoltam, mert az én rajzomon is együtt van az index és töltés visszajelző

Köszi!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).

Köszönöm!
61-es pont és +6V közé.

Ja és a rajzon a 2C lámpa a töltésvisszajelző és egyben az indexjelző is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

affaire írta:
Thomas10100 írta:Sziasztok!

Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).

Köszönöm!
Mondjuk ebből megtudhatod.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... Z-Club.jpg
Én nem is találom a töltés visszajelző lámpát ezen.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).

Köszönöm!
Mondjuk ebből megtudhatod.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... Z-Club.jpg
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!

Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).

Köszönöm!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Matthej01 írta:Elment a töltés a vazze bike on a töltéslámpa csak parázslik. Erre szétszedtem már mindent az lés alatt szétforrasztottam és kimérte...semmi. Erre haladok lejjebb lejjebb és elérek a nyenyerátorig és láss csodát bontás nélkül semmi hiba nincs. Vagyis hát mégis. Durva nagyon dúrva hiba. De ez legyen találós kérdés és várom a válaszokat. Én már orvosoltam csak kíváncsi vagyok másoknak is volt-e már ilyen mert ilyet még se autón se motoron nem tapasztaltam. A lényeg az hogy mentem motorral és egyik pill volt töltés aztán meg nem és a töltés lámpa menet közben parászlik növekvő ford.-ra halványodik. Este megírom mi volt a hiba addig írjátok az ötleteket. Ja rámértem a kivezetéseken 2 voltnál több nem volt pedig bambi mondta 5000nél 70 voltnak kéne lenni. Gerjesztés nem volt. Diódáknál is csak max 1.5-2 voltot lehetett mérni. Tehát a nap kérdése mi a hiba (a képen) kép az nincs.
Nemtudom hogy mi lehet a hiba de nekem sem gerjeszt baz enyém xd pedig szétszedtem mongyuk az enyémnél a forgórészre gyanakszok.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Elment a töltés a vazze bike on a töltéslámpa csak parázslik. Erre szétszedtem már mindent az lés alatt szétforrasztottam és kimérte...semmi. Erre haladok lejjebb lejjebb és elérek a nyenyerátorig és láss csodát bontás nélkül semmi hiba nincs. Vagyis hát mégis. Durva nagyon dúrva hiba. De ez legyen találós kérdés és várom a válaszokat. Én már orvosoltam csak kíváncsi vagyok másoknak is volt-e már ilyen mert ilyet még se autón se motoron nem tapasztaltam. A lényeg az hogy mentem motorral és egyik pill volt töltés aztán meg nem és a töltés lámpa menet közben parászlik növekvő ford.-ra halványodik. Este megírom mi volt a hiba addig írjátok az ötleteket. Ja rámértem a kivezetéseken 2 voltnál több nem volt pedig bambi mondta 5000nél 70 voltnak kéne lenni. Gerjesztés nem volt. Diódáknál is csak max 1.5-2 voltot lehetett mérni. Tehát a nap kérdése mi a hiba (a képen) kép az nincs.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

zsakfos írta:
MrDok írta: Nehogy kitörd! Elég ha az excenterben a megfelelő helyre reszeled a vájatot!
Ez is lett javasolva. :D
Reszelem nyugi nem barbárkodunk!
Köszi.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

feketemz írta:Krueger : Van egy fogas kérdésem !

A főtengely az MZ-nk ben üt a váltó oldalon a 0,012mm a generátor felőli oldalon pedig 0,08mm a kérdés ez tönkreteheti e a motor elektronikáját bizonyára van rá valamilyen hatással. Csak mert akkor feketemz mociját addig nem nyüstöljük.
A motor tirisztoros gyújtású . a kommutátor igencsak megkopott olyan mintha nyomváju lenne benne amit a szénkefék húztak. Van uj kommutátor is csak nem tudjuk hogyan kell azt kicserélni.
A generátor állórészét leszedtük és a belsejében a tekercs előtt a lamellák fekete porosak voltak nem tudom jól tettük de ezt kitakarítottuk.

várjuk válaszotokat !

Krueger , Feketemz

Fogas kérdésre a válasz: Az MZ "gyári" (mint a fényképeiden is látszik) vagy Sub-ee féle tirisztoros gyújtását nem fogja tönkretenni a főtengely akármekkora ütése sem
:smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043 :smt043
mert tranzisztoros.
A Te kommutátorodat pedig biztos, hogy cserélni kell, forgórészestől. Mert a generátoros MZ-kben nincs kommutátor. Mint előttem már oly sokan leírták, a neve: csúszógyűrű.
A kommutátor a dinamós, 6 V-os rendszerű motorokhoz volt "rendszeresítve", hogy egyenirányítsák a feszültséget. Tudod, akkor még a félvezetők horribilis áron voltak kaphatók, így nem szilíciummal (azaz diódával) egyenirányítottak...


és bocs a kioktatásért, de aki elolvassa a korábbi hozzászólásokat, mindezt tudhatná

Az ütések határértékeit pedig a szerelési kézikönyvek tartalmazzák. Érdemes azokat a főoldalról letölteni, elolvasni. Nem nagyon jellemző, hogy hülyeség lenne bennük. Én is rengeteg kérdésemre választ kaptam e dokumentumokból.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta:
affaire írta: Énis erre gondoltam kösz a megerősítést!
Igy tuti lesz igazad van.
Nehogy kitörd! Elég ha az excenterben a megfelelő helyre reszeled a vájatot!
Ez is lett javasolva. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

affaire írta: Énis erre gondoltam kösz a megerősítést!
Igy tuti lesz igazad van.
Nehogy kitörd! Elég ha az excenterben a megfelelő helyre reszeled a vájatot!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

zsakfos írta:
affaire írta:Üdv!
Átalakítottam a /1est 12v ra ugy ahogy még régebben irta Tibi.
Egyetlen 1 problémám van ezzel egyszerűen nem tudom odarakni a gyújtást ahova kellene.
Mert ugye nem ott van az állórész de ahogy Tibi irta évek óta így használja(gondolom nem rosz gyújtással jár).
Valakinek valami ötlet hogyan tudnám beállítani?
Tibit nem érem el hiába írok neki.
Esetleg rakjak bele új megszakítót?
Itt a kép róla:

Kép
Hát igen ennek a fajta berakásnak ez a hátránya.
Viszont nincs veszve semmi.
A megszakitó bütyköt kell hozzáforditani a gyújtáshoz.
Ehhez viszont a forgórészből törd ki azt a pöcköt ami pozicionálja a bütyköt.
Utána már odaforditod ahova akarod és a csavarral leszoritod.
Szerintem tuti lesz.Vagy ha nagyon odébb van akkor akár új bevágást is ejthetsz a bütykön és akkor a forgórészből nem kell kiszedni a pöcköt.
Énis erre gondoltam kösz a megerősítést!
Igy tuti lesz igazad van.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég