Elektronika topik - a pokol kapuja
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Szerintem nézd át a bakelitre szegecselt csatlakozókat a generátor alatt. Nekem ott engedett el egy forrasztás, és hasonló dolgokat produkált.
Milyen fesszabod van?
Milyen fesszabod van?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Tudna valaki abba segíteni ,hogy magasabb fordulaton miért kezd el pislákolni a töltés visszajelző lámpám?
Üresen ha ráadom a gyújtást teljesen normálisan ég az üres visszajelző és a töltés lámpa is.
Beindítom még mindig normális, elalszik. Húzok egy erősebb gázt ,és elkezd pislákolni... Rámértem ,az aksiba 9.7V volt, gáz adáskor (kb 4000 1/min) 12.8V .De ez is ingadozik erősen. Az aksim 1hónapos 9A Juosa.
Tegnap este lettem rá figyelmes.Hogy amikor leállok a piros lámpánál ,és ég a tompítottam ,alapjáraton leáll.. Viszont ha lekapcsolom a tompítottat jár szépen. :S
Köszi
Üresen ha ráadom a gyújtást teljesen normálisan ég az üres visszajelző és a töltés lámpa is.
Beindítom még mindig normális, elalszik. Húzok egy erősebb gázt ,és elkezd pislákolni... Rámértem ,az aksiba 9.7V volt, gáz adáskor (kb 4000 1/min) 12.8V .De ez is ingadozik erősen. Az aksim 1hónapos 9A Juosa.
Tegnap este lettem rá figyelmes.Hogy amikor leállok a piros lámpánál ,és ég a tompítottam ,alapjáraton leáll.. Viszont ha lekapcsolom a tompítottat jár szépen. :S
Köszi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
riasztó, szünetmentes pc tápegységek UTÁNGYÁRTOTT akksijai 2 év alatt bekrepálnak.
azért hangsúlyozom az UTÁNGYÁRTOTT szót, mert egyrészt gyári originalt nehéz szerezni, és kb 4-5x áron vannak az utángyárottal szemben, de azok is kifinganak 4-5 éven belül.
azért hangsúlyozom az UTÁNGYÁRTOTT szót, mert egyrészt gyári originalt nehéz szerezni, és kb 4-5x áron vannak az utángyárottal szemben, de azok is kifinganak 4-5 éven belül.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Kíváncsi lettem az 1000 km-re töltés nélkül:)
90%os töltöttséggel és a nagyobb kisütőáram miatti kisebb kapacitással 4Ah/1,1A=3,6h *70km/h=250km ha kikötöd a féklámpát és 100 körül tudsz haladni. Ha nem vagy ilyen szerencsés akkor is simán tud 100km-t és abba már belefér néhány piros lámpa meg index, fékezés.
Ha még ráadjuk a tompítottat akkor meg kb. 20 km után támaszthatjuk le a motort pl. éjszaka.
A kopasz gyújtásnak tényleg kicsi az energiaigénye: 13-17Watt 50%zárásszögnél.
A gond inkább alapjárat (fék)-index-tompított-gyújtás: (7)-8 Amper
Ez már egy meleg(?) motorral való folyamatos önindítózás terhelésének környékén lehet autóakkunál. Pl: 50Ah-80Amper (tipp).
Ez nem simán meríti az akkut, hanem szép lassan kivégzi sajnos. - kérdés, hogy mikor, remélem majd beszámolsz róla!
Ha nem lenne ez a világítási meg H4-es kényszer akkor lenne tök felesleges a 8Ah.
más: A fogyasztásodnak már más oldalon is híre ment...
90%os töltöttséggel és a nagyobb kisütőáram miatti kisebb kapacitással 4Ah/1,1A=3,6h *70km/h=250km ha kikötöd a féklámpát és 100 körül tudsz haladni. Ha nem vagy ilyen szerencsés akkor is simán tud 100km-t és abba már belefér néhány piros lámpa meg index, fékezés.
Ha még ráadjuk a tompítottat akkor meg kb. 20 km után támaszthatjuk le a motort pl. éjszaka.
A kopasz gyújtásnak tényleg kicsi az energiaigénye: 13-17Watt 50%zárásszögnél.
A gond inkább alapjárat (fék)-index-tompított-gyújtás: (7)-8 Amper
Ez már egy meleg(?) motorral való folyamatos önindítózás terhelésének környékén lehet autóakkunál. Pl: 50Ah-80Amper (tipp).
Ez nem simán meríti az akkut, hanem szép lassan kivégzi sajnos. - kérdés, hogy mikor, remélem majd beszámolsz róla!
Ha nem lenne ez a világítási meg H4-es kényszer akkor lenne tök felesleges a 8Ah.
más: A fogyasztásodnak már más oldalon is híre ment...
Alfa írta:Szerintem tök felesleges bele 8ah akku, én 5 öset vettem múltkor. Gyújtáson 1000 km-t is elmegy így is , tompítottal meg mind2 lemerül ha töltésgond van. Jóval olcsóbb, próbálok okosítani valahonnan, ha nem megy akkor 3500-4000 ft körüli az ára. GOndozásmentes természetesen, mert attól h elrontottam még lehet jó a cucc
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Persze, hamar merül ha nincs töltés, ezt aláírom. Ha ez is megdöglik 2 éven belül, elgondolkozok valami más megoldáson, pl a riasztóakksin.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
H4-es tompítottnál 55w + hátsó lámpa 5w az 60 w+ gyújtás ja és még lehet h megy is az index + féklámpa.
szal alsó hangon 60w -ot zabál alapjáraton, amit egy 5Ah-s akksit hamar kiszipojoz. de te tudod.
szal alsó hangon 60w -ot zabál alapjáraton, amit egy 5Ah-s akksit hamar kiszipojoz. de te tudod.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem tök felesleges bele 8ah akku, én 5 öset vettem múltkor. Gyújtáson 1000 km-t is elmegy így is , tompítottal meg mind2 lemerül ha töltésgond van. Jóval olcsóbb, próbálok okosítani valahonnan, ha nem megy akkor 3500-4000 ft körüli az ára. GOndozásmentes természetesen, mert attól h elrontottam még lehet jó a cuccconus írta:és milyen akksit veszel bele?
én költségkímélés és a motor köv szezon eleji eladása végett
http://www.mofaker.hu/?termek_id=213280
ezen gondolkozom. tagságival csak 5652 Ft.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
KILL3Retz írta:hekus!
Álló motornál mérj rá az akksira, úgy hogy semmi sincs bekapcsolva. Utána kapcsold fel a tompítottat, ha így 11V alá csökken, akkor valószínű cellazárlatos az akksid...
Ha csak keveset zuhan, és utána tart egy értéket 11V felett akkor még használható.
30km motorozás után bekapcsolt fényszóróval 11,7V-ra esik az akku feszültsége.
Onnan lassan lépked lefelé.
Viszont most vettem észre, hogy a gyújtás ráadásakor kattan egyet az indexrelém.
Nem villan semmi, csak kattan. Esik is 0,2V-ot a feszültség.
Utánajárok, hogy ez normális-e.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hekus 2010.07.08. 16:11-kor.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
és milyen akksit veszel bele?
én költségkímélés és a motor köv szezon eleji eladása végett
http://www.mofaker.hu/?termek_id=213280
ezen gondolkozom. tagságival csak 5652 Ft.
én költségkímélés és a motor köv szezon eleji eladása végett
http://www.mofaker.hu/?termek_id=213280
ezen gondolkozom. tagságival csak 5652 Ft.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
bekrepált a mocsok, pedig Unibat és jó sokba került. Épp nem garis már (vajon miért ). Gyanítom az 1 évig tartó alultöltés miatt. (az egyenirányítóm is elfáradt, az előbb mint az akksi, sőt nem is tudom volt e valaha jó mióta nálam van a motor, és 11Vnál nagyobb töltést nem adott neki).conus írta:alfa azt mondtad h gondozásmentes akksid van. akkor ezek szerint mégiscsak bekrepált?
Még úgy megpróbálom életre kelteni hogy ráteszem a töltőre, hátha az tud vele kezdeni valamit, de nem fűzök hozzá sok reményt. Éjszakaira sztem már zsír új akksival megyek.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
alfa azt mondtad h gondozásmentes akksid van. akkor ezek szerint mégiscsak bekrepált?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Bajnak számít, ha haza kell tolnod?
2 módon szokott tönkremenni egy akku: cellazárlat, vagy megnövekedett belső ellenállás. A tied cellazárlatnak tűnik, erre már olvastam itt kimosásos módszert. Ha zárlat, akkor a maradék 5 cella nem húzza sokáig a 13,5 Voltos töltéssel. A generátor nem szokott leégni, izzóknak, gyújtásnak bírnia kell a kisebb feszültséget, esetleg a sav kezelheti le a lengővillát. Azért egy kilenc voltos elemet hordjál magaddal, meg legyen kondi a 12V-on, ha kikönyökölne az akku haza tudj menni- bár én még nem próbáltam....3600-ért van pl. a vaterán 12v7ah (kicsit hosszabb a gyáritól és sarus) zselés akku, én olyat nyúzok 6 éve, de ha tudnál szerezni szünetmentesből, bringából, riasztóból kiszedettet ingyen, ami tartja a feszkót és el tudod helyezni az is kihúzhat pár évet. Kérdezz pl. informatikusokat, szervizeket, boltot, ahová vissza is lehet vinni.
2 módon szokott tönkremenni egy akku: cellazárlat, vagy megnövekedett belső ellenállás. A tied cellazárlatnak tűnik, erre már olvastam itt kimosásos módszert. Ha zárlat, akkor a maradék 5 cella nem húzza sokáig a 13,5 Voltos töltéssel. A generátor nem szokott leégni, izzóknak, gyújtásnak bírnia kell a kisebb feszültséget, esetleg a sav kezelheti le a lengővillát. Azért egy kilenc voltos elemet hordjál magaddal, meg legyen kondi a 12V-on, ha kikönyökölne az akku haza tudj menni- bár én még nem próbáltam....3600-ért van pl. a vaterán 12v7ah (kicsit hosszabb a gyáritól és sarus) zselés akku, én olyat nyúzok 6 éve, de ha tudnál szerezni szünetmentesből, bringából, riasztóból kiszedettet ingyen, ami tartja a feszkót és el tudod helyezni az is kihúzhat pár évet. Kérdezz pl. informatikusokat, szervizeket, boltot, ahová vissza is lehet vinni.
Alfa írta:Lehet attól bajom, ha az akksim elfáradt? a töltés fényszóróval bőven 13,5V felett van, Bambival rendberaktuk az egészet, de az akkuban hosszabb menet után sem mérek 10-11 V-nál többet sosem. Igaz, a fényszóró rákapcsolásakor sem esik lejjebb a fesz csak 1-2 tizedet (ha nem jár a motor).
Indítani tudok simán, nem is áll le alapjáraton sem, csak kicsit halványabbak a fények akkor (alapjáraton). Tönkretehet valami részegységet a fáradt akku?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lehet attól bajom, ha az akksim elfáradt? a töltés fényszóróval bőven 13,5V felett van, Bambival rendberaktuk az egészet, de az akkuban hosszabb menet után sem mérek 10-11 V-nál többet sosem. Igaz, a fényszóró rákapcsolásakor sem esik lejjebb a fesz csak 1-2 tizedet (ha nem jár a motor).
Indítani tudok simán, nem is áll le alapjáraton sem, csak kicsit halványabbak a fények akkor (alapjáraton). Tönkretehet valami részegységet a fáradt akku?
Indítani tudok simán, nem is áll le alapjáraton sem, csak kicsit halványabbak a fények akkor (alapjáraton). Tönkretehet valami részegységet a fáradt akku?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziaaffaire írta:Üdv!
Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Milyen gyártmányú kondit tettél bele, mert sajnos nem mindegy!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
conus írta:sub-ee!
élettartam szempontjából melyik megbízhatóbb? az opto jeladós vagy a hall jeladós?
Szia
Szerintem a hall, mert az jobban bírja a koszolódást, az olajat és a sarat, nem mintha sár és olaj lenne a dekli alatt, de sohasem lehet tudni, ráadásul a hall forgórésze saját csapágyban fut, így mindig nagyon pontos.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Kiváncsian várjuk!Perec írta:Már hogy a bánatba ne!
Owerlord írta:Nekiálltam a GPS elektronikának. Lassan dobozolom és szerelem be a TS-be . Érdekel valakit a 6V-os rendszerre a megvalósítás?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv! Nem X akta, csak a selejt átka..... A kondikat is, minta gyertyát, marékszámra kell venni, mert nem jelent semmit hogy új, attól még szar....affaire írta:A gyujtótekercs az vadi új, de úgy néz ki sorra döglik be benne a kondi most raktam bele 1 régit azzal megy!nova001155 írta: Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.
Üdv.:Robi
Ez x akta
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Már hogy a bánatba ne!
Owerlord írta:Nekiálltam a GPS elektronikának. Lassan dobozolom és szerelem be a TS-be . Érdekel valakit a 6V-os rendszerre a megvalósítás?
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Elektronika
Nekiálltam a GPS elektronikának. Lassan dobozolom és szerelem be a TS-be . Érdekel valakit a 6V-os rendszerre a megvalósítás?
MZ TS 150 sportvarázs
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Lehet rosszak voltak az újak mongyuk mind1 az hogy régi vagy új csak mennyen veleaffaire írta:A gyujtótekercs az vadi új, de úgy néz ki sorra döglik be benne a kondi most raktam bele 1 régit azzal megy!nova001155 írta: Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.
Üdv.:Robi
Ez x akta
Re: Elektronika
A gyujtótekercs az vadi új, de úgy néz ki sorra döglik be benne a kondi most raktam bele 1 régit azzal megy!nova001155 írta:Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.affaire írta:Üdv!
Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Üdv.:Robi
Ez x akta
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Bár magátol érthetődik de gyertyát cserélted? Ha igen és akkor sem jó Akkor gyujtótekercs vagy valahol áthúz egy vezeték.affaire írta:Üdv!
Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Üdv.:Robi
Re: Elektronika
Üdv!
Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
Olyan problémám lenne hogy szikrázik a megszakító akadozik a gyújtás mitől lehet?
Mondjuk simson s50 ről van szó de egykutya.
Már cseréltem megszakítót 2x is kondit is és mégis szikrázik akadozik!
Már nem tudom mihez kezdjek vele azért írok hátha tud valaki mondani valami okosat!
Ja és nem trafós gyújtás hanem a gyári ami a ugye közvetlen a blokkból jön ki.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
sub-ee!
élettartam szempontjából melyik megbízhatóbb? az opto jeladós vagy a hall jeladós?
élettartam szempontjából melyik megbízhatóbb? az opto jeladós vagy a hall jeladós?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziasztokSeri19 írta:Amint lessz pénzem már veszem is meg.sub-ee írta:
Jelenleg 5db-ra van esztergált cuccom, de a későbbiekben úgy néz ki, hogy bármikor tudok építeni ilyen gyújtást. Csapágyház fedeleket kell még lézerrel vágassak, mert az jelenleg csak 1 gyújtásra elegendő.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Csatlakozom :dSeri19 írta:Amint lessz pénzem már veszem is meg.sub-ee írta:
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Amint lessz pénzem már veszem is meg.sub-ee írta:sub-ee írta:Sziasztok
Végre elkészült a hallos gyújtásom végleges változata, sokáig nem tudtam gyártani, mert nem tudtam esztergáltatni hozzá alkatrészeket
A gyújtás állórész teljesen saválló, a csapágy Japán gyártmányú KOYO benne.
Íme egy pár kép:
Video a működésről:
http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc
A szett kompletten 12000Ft-ba kerül, ez mindent tartalmaz a gyújtás felszereléséhez.
A hatásfoka jóval jobb mint a gyári hall jeladósnak.
Bővebb info a gyújtásról a weboldalamon:
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
sub-ee írta:Sziasztok
Végre elkészült a hallos gyújtásom végleges változata, sokáig nem tudtam gyártani, mert nem tudtam esztergáltatni hozzá alkatrészeket
A gyújtás állórész teljesen saválló, a csapágy Japán gyártmányú KOYO benne.
Íme egy pár kép:
Video a működésről:
http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc
A szett kompletten 12000Ft-ba kerül, ez mindent tartalmaz a gyújtás felszereléséhez.
A hatásfoka jóval jobb mint a gyári hall jeladósnak.
Bővebb info a gyújtásról a weboldalamon:
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok
Végre elkészült a hallos gyújtásom végleges változata, sokáig nem tudtam gyártani, mert nem tudtam esztergáltatni hozzá alkatrészeket
Íme egy pár kép:
Video a működésről:
http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc
A szett kompletten 12000Ft-ba kerül, ez mindent tartalmaz a gyújtás felszereléséhez.
A hatásfoka jóval jobb mint a gyári hall jeladósnak.
Bővebb info a gyújtásról a weboldalamon:
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Üdv.:Sub-ee
Végre elkészült a hallos gyújtásom végleges változata, sokáig nem tudtam gyártani, mert nem tudtam esztergáltatni hozzá alkatrészeket
Íme egy pár kép:
Video a működésről:
http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc
A szett kompletten 12000Ft-ba kerül, ez mindent tartalmaz a gyújtás felszereléséhez.
A hatásfoka jóval jobb mint a gyári hall jeladósnak.
Bővebb info a gyújtásról a weboldalamon:
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
hekus!
Álló motornál mérj rá az akksira, úgy hogy semmi sincs bekapcsolva. Utána kapcsold fel a tompítottat, ha így 11V alá csökken, akkor valószínű cellazárlatos az akksid...
Ha csak keveset zuhan, és utána tart egy értéket 11V felett akkor még használható.
Álló motornál mérj rá az akksira, úgy hogy semmi sincs bekapcsolva. Utána kapcsold fel a tompítottat, ha így 11V alá csökken, akkor valószínű cellazárlatos az akksid...
Ha csak keveset zuhan, és utána tart egy értéket 11V felett akkor még használható.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
A próbalámpa milyen izzó?
Köszönöm.
Köszönöm.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Elektronikus problémám lehet.
Segítséget kérek ötletekkel!
Ha hosszabb útra megyek az MZ-vel, egy idő után azt a tünetet produkálja, mintha nem lenne jó a töltésem és merülne az akku.
Ha rákapcsolom a lámpát, kihagy, le is áll.
Kicseréltem a fesszabályzót és a forgórészt is. A forgórészemen a csúszógyűrűből ki volt pattogva pár helyen. Kicseréltem egy olyanra, amin rézből vannak a csúszógyűrűk. Az hibátlan.
Korábban írta valaki, hogy a gagyi multiméterek nem adnak pontos értéket, így annak adatait nem tekintem mérvadónak, bőven 15V felett mutatott.
Ha rátöltök az akkura, nem vesz fel sokat, nincs lemerülve.
Kizárólag huzamosabb út során jelentkezik a hiba, ha hagyom pihenni, minden töltögetés nélkül jó lesz egy darabig. Először azt hittem, hogy az akku feltöltése miatt lesz jó utána, de az idő alatt is pihen.
-ha lekapcsolom a lámpát, rendesen működik.
-ha pihen egy órát, megint jó lesz
Segítséget kérek ötletekkel!
Ha hosszabb útra megyek az MZ-vel, egy idő után azt a tünetet produkálja, mintha nem lenne jó a töltésem és merülne az akku.
Ha rákapcsolom a lámpát, kihagy, le is áll.
Kicseréltem a fesszabályzót és a forgórészt is. A forgórészemen a csúszógyűrűből ki volt pattogva pár helyen. Kicseréltem egy olyanra, amin rézből vannak a csúszógyűrűk. Az hibátlan.
Korábban írta valaki, hogy a gagyi multiméterek nem adnak pontos értéket, így annak adatait nem tekintem mérvadónak, bőven 15V felett mutatott.
Ha rátöltök az akkura, nem vesz fel sokat, nincs lemerülve.
Kizárólag huzamosabb út során jelentkezik a hiba, ha hagyom pihenni, minden töltögetés nélkül jó lesz egy darabig. Először azt hittem, hogy az akku feltöltése miatt lesz jó utána, de az idő alatt is pihen.
-ha lekapcsolom a lámpát, rendesen működik.
-ha pihen egy órát, megint jó lesz
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A szerelési kézikönyv segít, le van írva...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Sziasztok!
Hogy tudom kimérni hogy jó-e az állórészem és a forgórészem a dinamóban? Nem működik a töltésem.
Köszönöm!
Hogy tudom kimérni hogy jó-e az állórészem és a forgórészem a dinamóban? Nem működik a töltésem.
Köszönöm!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Okés köszi vmit majd próbálkozok
meg először alapjáratot kéne jól beállítani
meg először alapjáratot kéne jól beállítani
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Szerintem nézd át a kontaktokat, biztosítéktáblánál is. Nekem a ts-en állandóan lelazulnak a csatlakozások.Andrá$ írta:sziasztok
Kellene egy kis segítség mert már nagyon idegesítő tegnap este jöttem haza ugye kapcsoltam rendes világítást (tompítottat) ezzel nem is volt gond, de ahogy kapcsoltam az irányjelzőt nagyon lassan akart fölvillani meg mintha kihagyott volna a gyújtás mikor előzni akartam, de volt hogy fel sem villant mentem kapcsoltam az ellenörző lámpa égett folyamatosan és nem villogot semmi régen is volt ilyen hogy világítás+irányjelző+féklámpa kicsit sok volt de kicsit nagyobb gáz és elbírta.Az akksi fel van töltve nincs merülve igaz hogy elég régi már,töltés gond nincs régebben kimértem jól töltött az akksiba meg az ellenörző lámpa is kialszik na jó alacsony fordulaton alapjáraton néha kicsit "parázslik". Nem tudom hogy az alapjáratnak ehez lehet-e köze? nemrég kellet azt is állítanom (még mindig nem az igazi ),
Ha valakinek van vmi ötlete szívesen fogadom.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Elektronika
Na mind 1 a lényeg a lényeg hogy a csúszógyűrű széttört de teljesen és az állórész tekercsei mellé foglalt helyet. Ez megszokott dolog vagy csak egyedi eset?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
sziasztok
Kellene egy kis segítség mert már nagyon idegesítő tegnap este jöttem haza ugye kapcsoltam rendes világítást (tompítottat) ezzel nem is volt gond, de ahogy kapcsoltam az irányjelzőt nagyon lassan akart fölvillani meg mintha kihagyott volna a gyújtás mikor előzni akartam, de volt hogy fel sem villant mentem kapcsoltam az ellenörző lámpa égett folyamatosan és nem villogot semmi régen is volt ilyen hogy világítás+irányjelző+féklámpa kicsit sok volt de kicsit nagyobb gáz és elbírta.Az akksi fel van töltve nincs merülve igaz hogy elég régi már,töltés gond nincs régebben kimértem jól töltött az akksiba meg az ellenörző lámpa is kialszik na jó alacsony fordulaton alapjáraton néha kicsit "parázslik". Nem tudom hogy az alapjáratnak ehez lehet-e köze? nemrég kellet azt is állítanom (még mindig nem az igazi ),
Ha valakinek van vmi ötlete szívesen fogadom.
Kellene egy kis segítség mert már nagyon idegesítő tegnap este jöttem haza ugye kapcsoltam rendes világítást (tompítottat) ezzel nem is volt gond, de ahogy kapcsoltam az irányjelzőt nagyon lassan akart fölvillani meg mintha kihagyott volna a gyújtás mikor előzni akartam, de volt hogy fel sem villant mentem kapcsoltam az ellenörző lámpa égett folyamatosan és nem villogot semmi régen is volt ilyen hogy világítás+irányjelző+féklámpa kicsit sok volt de kicsit nagyobb gáz és elbírta.Az akksi fel van töltve nincs merülve igaz hogy elég régi már,töltés gond nincs régebben kimértem jól töltött az akksiba meg az ellenörző lámpa is kialszik na jó alacsony fordulaton alapjáraton néha kicsit "parázslik". Nem tudom hogy az alapjáratnak ehez lehet-e köze? nemrég kellet azt is állítanom (még mindig nem az igazi ),
Ha valakinek van vmi ötlete szívesen fogadom.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Rendben! Valami ilyesfélére gondoltam, mert az én rajzomon is együtt van az index és töltés visszajelzőzsakfos írta:61-es pont és +6V közé.Thomas10100 írta:Sziasztok!
Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).
Köszönöm!
Ja és a rajzon a 2C lámpa a töltésvisszajelző és egyben az indexjelző is.
Köszi!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
61-es pont és +6V közé.Thomas10100 írta:Sziasztok!
Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).
Köszönöm!
Ja és a rajzon a 2C lámpa a töltésvisszajelző és egyben az indexjelző is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Én nem is találom a töltés visszajelző lámpát ezen.affaire írta:Mondjuk ebből megtudhatod.Thomas10100 írta:Sziasztok!
Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).
Köszönöm!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... Z-Club.jpg
Re: Elektronika
Mondjuk ebből megtudhatod.Thomas10100 írta:Sziasztok!
Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).
Köszönöm!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... Z-Club.jpg
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Sziasztok!
Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).
Köszönöm!
Dinamós megoldásnál hogyan tudom kimérni hogy van-e töltés? Nincs meg a kábelkötege a motornak(TS 150).
Illetve csak a töltés visszajelzőt hova tudom bekötni? A 61-es pont és mi közé kell az izzó?(test vagy a +6V).
Köszönöm!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Nemtudom hogy mi lehet a hiba de nekem sem gerjeszt baz enyém xd pedig szétszedtem mongyuk az enyémnél a forgórészre gyanakszok.Matthej01 írta:Elment a töltés a vazze bike on a töltéslámpa csak parázslik. Erre szétszedtem már mindent az lés alatt szétforrasztottam és kimérte...semmi. Erre haladok lejjebb lejjebb és elérek a nyenyerátorig és láss csodát bontás nélkül semmi hiba nincs. Vagyis hát mégis. Durva nagyon dúrva hiba. De ez legyen találós kérdés és várom a válaszokat. Én már orvosoltam csak kíváncsi vagyok másoknak is volt-e már ilyen mert ilyet még se autón se motoron nem tapasztaltam. A lényeg az hogy mentem motorral és egyik pill volt töltés aztán meg nem és a töltés lámpa menet közben parászlik növekvő ford.-ra halványodik. Este megírom mi volt a hiba addig írjátok az ötleteket. Ja rámértem a kivezetéseken 2 voltnál több nem volt pedig bambi mondta 5000nél 70 voltnak kéne lenni. Gerjesztés nem volt. Diódáknál is csak max 1.5-2 voltot lehetett mérni. Tehát a nap kérdése mi a hiba (a képen) kép az nincs.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Elektronika
Elment a töltés a vazze bike on a töltéslámpa csak parázslik. Erre szétszedtem már mindent az lés alatt szétforrasztottam és kimérte...semmi. Erre haladok lejjebb lejjebb és elérek a nyenyerátorig és láss csodát bontás nélkül semmi hiba nincs. Vagyis hát mégis. Durva nagyon dúrva hiba. De ez legyen találós kérdés és várom a válaszokat. Én már orvosoltam csak kíváncsi vagyok másoknak is volt-e már ilyen mert ilyet még se autón se motoron nem tapasztaltam. A lényeg az hogy mentem motorral és egyik pill volt töltés aztán meg nem és a töltés lámpa menet közben parászlik növekvő ford.-ra halványodik. Este megírom mi volt a hiba addig írjátok az ötleteket. Ja rámértem a kivezetéseken 2 voltnál több nem volt pedig bambi mondta 5000nél 70 voltnak kéne lenni. Gerjesztés nem volt. Diódáknál is csak max 1.5-2 voltot lehetett mérni. Tehát a nap kérdése mi a hiba (a képen) kép az nincs.
Re: Elektronika
Reszelem nyugi nem barbárkodunk!zsakfos írta:Ez is lett javasolva.MrDok írta: Nehogy kitörd! Elég ha az excenterben a megfelelő helyre reszeled a vájatot!
Köszi.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
feketemz írta:Krueger : Van egy fogas kérdésem !
A főtengely az MZ-nk ben üt a váltó oldalon a 0,012mm a generátor felőli oldalon pedig 0,08mm a kérdés ez tönkreteheti e a motor elektronikáját bizonyára van rá valamilyen hatással. Csak mert akkor feketemz mociját addig nem nyüstöljük.
A motor tirisztoros gyújtású . a kommutátor igencsak megkopott olyan mintha nyomváju lenne benne amit a szénkefék húztak. Van uj kommutátor is csak nem tudjuk hogyan kell azt kicserélni.
A generátor állórészét leszedtük és a belsejében a tekercs előtt a lamellák fekete porosak voltak nem tudom jól tettük de ezt kitakarítottuk.
várjuk válaszotokat !
Krueger , Feketemz
Fogas kérdésre a válasz: Az MZ "gyári" (mint a fényképeiden is látszik) vagy Sub-ee féle tirisztoros gyújtását nem fogja tönkretenni a főtengely akármekkora ütése sem
mert tranzisztoros.
A Te kommutátorodat pedig biztos, hogy cserélni kell, forgórészestől. Mert a generátoros MZ-kben nincs kommutátor. Mint előttem már oly sokan leírták, a neve: csúszógyűrű.
A kommutátor a dinamós, 6 V-os rendszerű motorokhoz volt "rendszeresítve", hogy egyenirányítsák a feszültséget. Tudod, akkor még a félvezetők horribilis áron voltak kaphatók, így nem szilíciummal (azaz diódával) egyenirányítottak...
és bocs a kioktatásért, de aki elolvassa a korábbi hozzászólásokat, mindezt tudhatná
Az ütések határértékeit pedig a szerelési kézikönyvek tartalmazzák. Érdemes azokat a főoldalról letölteni, elolvasni. Nem nagyon jellemző, hogy hülyeség lenne bennük. Én is rengeteg kérdésemre választ kaptam e dokumentumokból.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ez is lett javasolva.MrDok írta:Nehogy kitörd! Elég ha az excenterben a megfelelő helyre reszeled a vájatot!affaire írta: Énis erre gondoltam kösz a megerősítést!
Igy tuti lesz igazad van.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nehogy kitörd! Elég ha az excenterben a megfelelő helyre reszeled a vájatot!affaire írta: Énis erre gondoltam kösz a megerősítést!
Igy tuti lesz igazad van.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Énis erre gondoltam kösz a megerősítést!zsakfos írta:Hát igen ennek a fajta berakásnak ez a hátránya.affaire írta:Üdv!
Átalakítottam a /1est 12v ra ugy ahogy még régebben irta Tibi.
Egyetlen 1 problémám van ezzel egyszerűen nem tudom odarakni a gyújtást ahova kellene.
Mert ugye nem ott van az állórész de ahogy Tibi irta évek óta így használja(gondolom nem rosz gyújtással jár).
Valakinek valami ötlet hogyan tudnám beállítani?
Tibit nem érem el hiába írok neki.
Esetleg rakjak bele új megszakítót?
Itt a kép róla:
Viszont nincs veszve semmi.
A megszakitó bütyköt kell hozzáforditani a gyújtáshoz.
Ehhez viszont a forgórészből törd ki azt a pöcköt ami pozicionálja a bütyköt.
Utána már odaforditod ahova akarod és a csavarral leszoritod.
Szerintem tuti lesz.Vagy ha nagyon odébb van akkor akár új bevágást is ejthetsz a bütykön és akkor a forgórészből nem kell kiszedni a pöcköt.
Igy tuti lesz igazad van.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég