Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Andrá$ írta:Valaki segíthetne nekem is
a probléma sajnos nem oldódott meg :? már nemtom mi lehet megnéztem az érintkezőket, megcsiszoltam őket biztosítéktáblát is fesszabályzón is. de ugyanolyan :( mivel tegnap is sötét be kellet motorozni megint előjött,igaz hogy az alapjárat sem túl tökéletes de kétlem hogy amiatt lenne ilyen.nem egyszer volt olyan hogy szépen parkolóba vagy éppen fordultam ki tompított volt rajta szépen lassan egyszer csak "bőőő" mintha levették volna a gyújtást vagy nemtom hiába húztam gázt semmi gyorsan visszakapcsoltam gyújtásra és jó volt aztán kihúzattam fölkapcsoltam tompítottat akkor jó,ugyanez van irányjelzőnél tompítottnál irányjelezőt rákapcsolom és ahogy villognak az irányjelzők úgy rángat a motor mintha akkor levennék a gyújtást vagy nem bírná el
áj én már nem tudom, :roll: :(
Bármilyen ötletet szívesen fogadok..
Zéró töltés :s szerintem mongyuk tudod anélkül hogy én ezt mondtam volna én is 0 töltéssel vagyok és nemtudom mi a gond :s

Szer.: Valaki megtudja mondani hogy mekkora ellenállésnak kell lennie a tz generátor forgórészén a csúszógyúrűn mérve.
Meg mekkora ellenállásnak kell lennie az állórész kivezetésein egymás között?
Üdv.:Robi
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Valaki segíthetne nekem is
a probléma sajnos nem oldódott meg :? már nemtom mi lehet megnéztem az érintkezőket, megcsiszoltam őket biztosítéktáblát is fesszabályzón is. de ugyanolyan :( mivel tegnap is sötét be kellet motorozni megint előjött,igaz hogy az alapjárat sem túl tökéletes de kétlem hogy amiatt lenne ilyen.nem egyszer volt olyan hogy szépen parkolóba vagy éppen fordultam ki tompított volt rajta szépen lassan egyszer csak "bőőő" mintha levették volna a gyújtást vagy nemtom hiába húztam gázt semmi gyorsan visszakapcsoltam gyújtásra és jó volt aztán kihúzattam fölkapcsoltam tompítottat akkor jó,ugyanez van irányjelzőnél tompítottnál irányjelezőt rákapcsolom és ahogy villognak az irányjelzők úgy rángat a motor mintha akkor levennék a gyújtást vagy nem bírná el
áj én már nem tudom, :roll: :(
Bármilyen ötletet szívesen fogadok..
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

tugyipi1 írta:Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Előtét ellenállást kell bekötnöm a TS150 motoromba. Azt nem tudom, hogy a képen bekarikázva látható állórész tekercs egyik kivezetését hová kell kötni. Forrasztva volt valahová vagy csavar alá kell rögzíteni? Én úgy gondolom az 1-es csavar alá, jól gondolom?
Kép
Az enyémen így van a bekötés (125 TS)

Kép

Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

conus írta:zsaky,

figyelj már ide... múltkor mondtad h a kis multimétered h megszívatott... 1 hete a cégnél én is néztem nagyot amikor bedugtam a 230V-ba és 350 V-ot írt ki... :shock:

kiderült h le volt merülve benne az elem... nem lehet h neked is csak az elem merült le benne? :mrgreen:
Hát az lehet.Én ugyan nem néztem az elemet,hisz amig működik addig nem cserélem.De most hogy mondod,megmérem majd az elem feszültségét.Sose lehet tudni. :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
tugyipi1
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.07.12. 11:44
MZ-d típusa: MZ TS150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tugyipi1 »

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Előtét ellenállást kell bekötnöm a TS150 motoromba. Azt nem tudom, hogy a képen bekarikázva látható állórész tekercs egyik kivezetését hová kell kötni. Forrasztva volt valahová vagy csavar alá kell rögzíteni? Én úgy gondolom az 1-es csavar alá, jól gondolom?
Kép
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

zsaky,

figyelj már ide... múltkor mondtad h a kis multimétered h megszívatott... 1 hete a cégnél én is néztem nagyot amikor bedugtam a 230V-ba és 350 V-ot írt ki... :shock:

kiderült h le volt merülve benne az elem... nem lehet h neked is csak az elem merült le benne? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Már megint beszart az első féklámpakapcsolóm. :smt093
Itt az ideje reléznem.
Illetve egyszer valaki itt emlitette a tranzisztoros megoldást.
Milyen tipust kéne venni tranzisztorból és pontosan hogyan kéne bekötni?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Kész van a hátsó lámpa 30 db SMD LED felhasználásával, egyelőre jónak tűnik. 8)
Most még normál izzós az index, ami villogáskor eléggé szívja az akksit, így kicsit pulzál alapjáraton (bár ebben közrejátszik az alig 12V-os akku fesz. így pár nap állás után). Ha az index is ledes lesz, felrakom a képeket róluk. Közepes és magas fordulaton nagyon jó fénye van, alapjáraton is tudja az izzó fényerejét.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

conus írta:emberek !
egy kis segítséget kérek:

újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.

most akkor ez így elég vagy kevés? :?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal ](*,) :mrgreen:
nekem is ennyi, de bambi megnyugtatott hogy alapjáraton rásegít az akku. Épp ma mértem ki..
Alapjárat (1200): 12,4
1500: 12,7
1700: 13,5
felette (1800+) konstans 13,8. Vadiúj fesszab és egyenirányító. Mind tompítottal persze.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Alfa 2010.07.13. 17:28-kor.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

sunbim, Perec:

nem tudom srácok... fingom sincs h mi a gebasz...
de már bambinál van a motor, kénytelen voltam bevinni, mert délelőtt kőbányán a bal első teleszkópból a szimering az egyik kátyúban kidetonált... :evil: :evil:
tudtam h ez a fekete szimering egy rakás sz.r, de nem lehetett 2évvel ezelőtt kapni semmilyen alternatívát a környéken... :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Perec írta: Ha jól számolom 0,6V*0,21A=0,126Watt :-#
Látható a relé késleltetése, ha figyeled? Nekem jól látszik ahogy a LED pótféklámpa azonnal reagál, míg az izzó csak a segédrelé kapcsolása után kezd felizzani. Megérte agyalni, profi lett. =D>

2 led sorba:3,5V, áramgenerátor 1,5V = 5 Volttól már van akkor helyzetjelződ, teljes fényerővel, TS-be is megfelelne...
Hatásfok=3,5/12= 29% de az izzónál még így is fényévekkel jobb...
A párhuzamos átkötésen azt értem, hogy míg az indexnél csak függőlegesen mennek a drótok az ábrán a ledek között, itt vízszintesen is, ami pedig szükségtelen, de még a ledek egyenetlen terhelését is fokozza kis mértékben.

Gyurmooonak üzenek, hogy fettel is lehet áramgenerátort csinálni, meg lm317-el is ami szinte tönkretehetetlen tok, hő, túláram, rövidzár és még ki tudja mit kibír. Ja és tele van az internet led-es kapcsolásokkal, abból a legegyszerűbb a legjobb. Az MZ-ben is ezt szeretjük: egyszerűség, túlméretezettség. Ezért futnak még mindig. A 13 volt nem az igazi, nem lehet kettesével sorosan kapcsolni? Számít a hatásfok? Pár watt a 200Wattos generátornak?
...
Azt tudom, hogy lehet. 8)
Nem hiszem, hogy 2x2-be tudom kötni, így van fixen az alu nyákra ragasztva. Direkt csillag verziót vettem, csak nem tudtam, hogy soros v. párhuzamos lesz. Mivel kicsi a különbség a LED által igényelt és a motor által biztosított fesz. között, egyszerű multifuse is elég lenne (ha jól tudom a szükséges áram fele lenne az ideális értéke), de stabilabb áramot szeretnék.
LM2576-os áramgenerátort is fogok csinálni, amit 3A-ig tudok állítani (na ehhez lenne jó párhuzamban az MC-E! 2.8A ugye akkor), és NE555-ös kapcsolásom is van negyed-félkész...
Még esetleg át tudom kötni a ledet talán 2x2-be... :-k
Szerk.: kész a nyák, holnap összerakom a hátsó lámpát. :twisted:
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

sunbim írta: De az 5Wos ellenállás helyett jó kisebb értékű pl 2Wos is,egyáltalán nem melegszik.

Sokat agyaltam hogy milyen elosztásban gyulladjanak fel a LEDek

2led sorba,ebből 7dbpárhuzamba, és ebből a csoportból 2db párhuzamba. Ne félj, melegszik is az áramgenerátora! :mrgreen:
Ha jól számolom 0,6V*0,21A=0,126Watt :-#

Látható a relé késleltetése, ha figyeled? Nekem jól látszik ahogy a LED pótféklámpa azonnal reagál, míg az izzó csak a segédrelé kapcsolása után kezd felizzani. Megérte agyalni, profi lett. =D>

2 led sorba:3,5V, áramgenerátor 1,5V = 5 Volttól már van akkor helyzetjelződ, teljes fényerővel, TS-be is megfelelne...
Hatásfok=3,5/12= 29% de az izzónál még így is fényévekkel jobb...
A párhuzamos átkötésen azt értem, hogy míg az indexnél csak függőlegesen mennek a drótok az ábrán a ledek között, itt vízszintesen is, ami pedig szükségtelen, de még a ledek egyenetlen terhelését is fokozza kis mértékben.

Gyurmooonak üzenek, hogy fettel is lehet áramgenerátort csinálni, meg lm317-el is ami szinte tönkretehetetlen tok, hő, túláram, rövidzár és még ki tudja mit kibír. Ja és tele van az internet led-es kapcsolásokkal, abból a legegyszerűbb a legjobb. Az MZ-ben is ezt szeretjük: egyszerűség, túlméretezettség. Ezért futnak még mindig. A 13 volt nem az igazi, nem lehet kettesével sorosan kapcsolni? Számít a hatásfok? Pár watt a 200Wattos generátornak?

conus: ekkora töltés alapjáraton??? Az nem normális. Nem az akkud túl új még? Nekem simán legerjed a generátor 1300 alatt és csak 1600 körül gerjed vissza, a városi tötyögést sem bírja tompítottal.
Kép
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

conus írta:emberek !
egy kis segítséget kérek:

újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.

most akkor ez így elég vagy kevés? :?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal ](*,) :mrgreen:
Alapjáraton ne várj egetverő töltést! Ez normális. Ha 2-3000 fordszámnál is ennyi akkor lehet aggódni!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

conus írta:emberek !
egy kis segítséget kérek:

újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.

most akkor ez így elég vagy kevés? :?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal ](*,) :mrgreen:
Szerintem az kevés mert még indexelsz féklámpa és már nincs is elég töltés!
Nekem tompítottal 13.5v
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

emberek !
egy kis segítséget kérek:

újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.

most akkor ez így elég vagy kevés? :?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal ](*,) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Sunbim!
Amúgy ez a két tranyós táp miben tér el egy nFET+NPN+2 ellenállás táptól? :-k
Kísértetiesen hasonlít rá!
(Lelkes amatőr vagyok, nem profi "elekto-junkie" :mrgreen: )
Van egy Cree MC-E ledem, abból szeretnék segéd-fényszórót kreálni. Sorba van kötve a négy mag, tehát 13,2V lenne neki ideális. Ekkor kap 700 mA-t. Olyan táp kellene, ami ez alatt áteresztő, fölötte pedig leszabályozna. :roll:
Valakinek van erre ötlete?
Készül már egy kapcsolóüzemű tápegységem, de ezen az áteresztő megoldáson akadtam el.
Hátul "módosított Sub-ee féle" helyzetjelző+féklámpa lesz, azt viszonylag egyszerű kivitelezni, mert pozitív a 251-es féklámpa kapcsoló elől-hátul. Ha kész, bemutatom. 8)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Perec írta:
sunbim írta:Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
"Az index szép megoldás, egyből le is mentettem a dokumentációt, fotón nézve szép homogén a fénye is és biztos nagyon bivaly is. Gratulálok!!!,,
És nagyjából követi az indexbúra sugárirányú barázdáit :lol: bár ez nem volt fő cél,inkább azt mondanám ,,így jött ki". :)

Körzővel húztam 3db kört,azok mentén helyeztem el úgy hogy lehetőleg minnél közelebb legyenek a ledek,és így ennyi fért el max,36db, de ez is bevilágítja a garázst villogáskor. :lol:
Amúgy még ezzel a bazinagy 5Wos porcelán ellenállással is elfér az indexbúrában a cucc úgy, hogy nem kell kiszerelni a gyári izzófoglalatot,tehát olyan lapos!
De az 5Wos ellenállás helyett jó kisebb értékű pl 2Wos is,egyáltalán nem melegszik. A panelra csak két rögzítő furatot fúrtam, amin az indexbúra rögzítő csavarok mennek át, és így egy kis sziló segítségével megoldódik a rögzítés is, bár ezen dolgozok még egy kicsit. :lol:
(amúgy két panelt máshogy ,,faragtam" mert még nem láttam át ennek a megoldásnak a lehetőségét #-o )

,,A hátsóval a relés gondolat ötletes, megbízható és még feltűnőbb is lehet, ha egy-két tizedmásodperc késleltetéssel villan fel a búra két fele. Nekem ez az elrendezés jobban tetszik, mint amikor mindig világít a két fél. Ott kevésbé látható mikor fékez az illető, de azért nekem az egyértelműség kedvéért pótféklámpám van mióta egy zsigulis blokkolt mögöttem az autópályán. ,,

Sokat agyaltam hogy milyen elosztásban gyulladjanak fel a LEDek, és úgy gondoltam hogy a gyári hatást is megtartva, ez lesz a legjobb +oldás, így a tipust ismerők és nem ismerők 8) is könnyebben láthatják :smt119 ha fékezek.

,,Nem volt világos viszont, hogy ott miért kettő LEDet kapcsoltál csak sorosan ...,,

2led sorba,ebből 7dbpárhuzamba, és ebből a csoportból 2db párhuzamba. Ne félj, melegszik is az áramgenerátora! :mrgreen:
Aha, szerintem te a helyzetjelző kapcs.-ra gondoltál, mert így jött ki a ledek száma miatt, ennyi db-om volt, hát igen el is mehettem volna venni pár db-ot, de nem mentem :D . Lehetett volna 7x4es csoportot is csinálni, de ez most ilyen lett :lol:


,,...és a párhuzamos átkötéseken is csodálkoztam. ,,

Vigyázz! A ,,panelterv" néhol még nekem is kacifántos :lol: ,amit átkötésnek látsz lehet hogy nem is az! :D

,,A végeredmény viszont szép lett és főleg hasznos, amennyire a méretezést láttam örök életű is! ,,

Igen erre törekedtem, nem a teljes árammal hajtom meg őket.

,,(nekem már elfogyott néhány helyzetjelzőm és ment már ki a biztosítékom fék+index+tompított használata közben!)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gyurmooo írta:
sunbim írta: Ígeen?! Akkor most megfedem magam, és a lenti írással pótolom :mrgreen:
...vagy akkor még nem volt terv? :-k emtom,... :smt102sorry.
Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
OFF: Nem, csak annyit írtál másik topicban, hogy voltál aznap Budakalászon LED-ért a "xenon pókoddal". Akkor kérdeztem. :mrgreen:
ON: én csak sima fesz.stab.-os esetleg nFET-NPN-2R áramgenyát gondoltam, vagy azt sem. De a Tiéd tök egyszerű, használhatom? :?:
Simán! Hajrá :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Értettem a célzást Főnök :) Apró finomítások vannak még hátra,meg egy nagy tesztkörút. Egy dolog hátráltat csupán, 2. fokúra égettem magam a strandon, alig bírok járni xD De már fennt figyel minden a TápoSon: ) Úgyhogy Igyekszem, kérem alássan!
:D
Perec írta:
sunbim írta:Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
Az index szép megoldás, egyből le is mentettem a dokumentációt, fotón nézve szép homogén a fénye is és biztos nagyon bivaly is. Gratulálok!!!

A hátsóval a relés gondolat ötletes, megbízható és még feltűnőbb is lehet, ha egy-két tizedmásodperc késleltetéssel villan fel a búra két fele. Nekem ez az elrendezés jobban tetszik, mint amikor mindig világít a két fél. Ott kevésbé látható mikor fékez az illető, de azért nekem az egyértelműség kedvéért pótféklámpám van mióta egy zsigulis blokkolt mögöttem az autópályán. Nem volt világos viszont, hogy ott miért kettő LEDet kapcsoltál csak sorosan és a párhuzamos átkötéseken is csodálkoztam. A végeredmény viszont szép lett és főleg hasznos, amennyire a méretezést láttam örök életű is! (nekem már elfogyott néhány helyzetjelzőm és ment már ki a biztosítékom fék+index+tompított használata közben!)

ui: jó volna látni azt a 6V-os rendszerhez készült GPS töltőt is (ha valaki magára ismer).
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MiszterQ írta:
sub-ee írta: Szia

Én javítottam Bakony-túrán a mocidat, megy már aztóta?
A kérdésedre a válasz: Azért égnek ki az irányjelző izzóid, mert vagy rossz a kontakt és hirtelen nagy áramot kapnak, vagy túltöltésed van!

Üdv.:Sub-ee
Szeva! :D Tudom hogy te voltál. Majd megnézem azt a kontaktot. Töltést holl kell mérni? Gondolom nem az akksin. Töltőáram vagy töltő feszültség? :D A motorról: elvittem ismerőshöz, aki vállal szerelést és szerszámai is vannak, azóta szét van bombázva a blokk, most a régi blokkomból meg a túrás blokkomból lesz összerakva, ha minden jó lesz akkor jó lesz :D az illető szerint semmi gond a kondival és a megszakítóval, lehet hogy egy meglazult kábel okozta a gondot. Már nem emlékszem hol volt. Ha elektronikus gyújtást akarok, akkor mit kell venni, mennyi szereléssel jár, mit kell kivenni, mit hova...stb? Kösz a segítséget :D
Az akksi két saruján kell mérni a töltést, ezt elhibáztad :). Töltőfeszültséget kell mérni, a megfelelő az 13,6-13,8V között van!
Az elektronikus gyújtás tulajdonképpen ennyi alkatrészből áll:


Kép

Így néz ki motoron a jeladó:

Kép

Nagyon egyszerű felszerelni és beállítani ezt a gyújtást és minden megvan hozzá ami a beszereléséhez szükséges, még leírás is van!

Amúgy a megszakítód tényleg rossz, nem hülyeségből mondtam!

Itt van egy video is a gyújtás működéséről:

http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc

Ezzel az elektronikus gyújtással, jobban húz a motor, minden esetben könnyen indul, jobb az alapjárat, szebb a hangja. Mivel tisztább az égés, így az üzemanyag kihasználtság jobb, nem olajos kipufogó, kevesebb a fogyasztás, átlagosan 1 literrel!

Szerelés ügyileg maximum 1 óra a beépítése, de akkor nagyon lassan és kényelmesen dolgozik az ember.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

sunbim írta: Ígeen?! Akkor most megfedem magam, és a lenti írással pótolom :mrgreen:
...vagy akkor még nem volt terv? :-k emtom,... :smt102sorry.
Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
OFF: Nem, csak annyit írtál másik topicban, hogy voltál aznap Budakalászon LED-ért a "xenon pókoddal". Akkor kérdeztem. :mrgreen:
ON: én csak sima fesz.stab.-os esetleg nFET-NPN-2R áramgenyát gondoltam, vagy azt sem. De a Tiéd tök egyszerű, használhatom? :?:
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

sunbim írta:Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
Az index szép megoldás, egyből le is mentettem a dokumentációt, fotón nézve szép homogén a fénye is és biztos nagyon bivaly is. Gratulálok!!!

A hátsóval a relés gondolat ötletes, megbízható és még feltűnőbb is lehet, ha egy-két tizedmásodperc késleltetéssel villan fel a búra két fele. Nekem ez az elrendezés jobban tetszik, mint amikor mindig világít a két fél. Ott kevésbé látható mikor fékez az illető, de azért nekem az egyértelműség kedvéért pótféklámpám van mióta egy zsigulis blokkolt mögöttem az autópályán. Nem volt világos viszont, hogy ott miért kettő LEDet kapcsoltál csak sorosan és a párhuzamos átkötéseken is csodálkoztam. A végeredmény viszont szép lett és főleg hasznos, amennyire a méretezést láttam örök életű is! (nekem már elfogyott néhány helyzetjelzőm és ment már ki a biztosítékom fék+index+tompított használata közben!)

ui: jó volna látni azt a 6V-os rendszerhez készült GPS töltőt is (ha valaki magára ismer).
Kép
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

Pénteken egy kisseb 150 km túra közepén leállt a gép. Kisebb 10 másodperces kutakodás után kiderült hogy áram probléma van. Nevezetesen az akkumulátorból kijövő – kanóc ellenállása döglődött. Kiiktattam, azóta nagyon jól megy. Annyira hogy most értünk haza egy 400 km es kétszemélyes túráról. Semmi gond sem volt, simán húzott a gép 2 személlyel 90-100 as utazótempót. Talán még jobban is megy mióta kiiktatódott az a csúnya ellenállás.

Kérdésem. Ha így marad, akkor mi baj lehet?
Az index ellenállás is ki van iktatva. Az már régebben. /azóta van index is/
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

sub-ee írta:
MiszterQ írta:Sziasztok! Az mitől lehet hogy az index izzókat sűrűn kell cserélni? És mindíg valamelyik hátsó. Idáig még rendben volt, mert régi izzók mentek bele. De most egy új se bírta sokáig. Na? :D
Szia

Én javítottam Bakony-túrán a mocidat, megy már aztóta?
A kérdésedre a válasz: Azért égnek ki az irányjelző izzóid, mert vagy rossz a kontakt és hirtelen nagy áramot kapnak, vagy túltöltésed van!

Üdv.:Sub-ee
Szeva! :D Tudom hogy te voltál. Majd megnézem azt a kontaktot. Töltést holl kell mérni? Gondolom nem az akksin. Töltőáram vagy töltő feszültség? :D A motorról: elvittem ismerőshöz, aki vállal szerelést és szerszámai is vannak, azóta szét van bombázva a blokk, most a régi blokkomból meg a túrás blokkomból lesz összerakva, ha minden jó lesz akkor jó lesz :D az illető szerint semmi gond a kondival és a megszakítóval, lehet hogy egy meglazult kábel okozta a gondot. Már nem emlékszem hol volt. Ha elektronikus gyújtást akarok, akkor mit kell venni, mennyi szereléssel jár, mit kell kivenni, mit hova...stb? Kösz a segítséget :D
Relax, don't do it
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1682
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Kettő éves akksim valószínű zárlatos lett! Télen melegen volt vigyáztam rá mégis döglődik!
Kép
Nekem úgy tűnik az ólom rossz helyen van! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

affaire írta:
KILL3R etz írta:affaire!

Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal. :wink: :twisted:
Nem tudom milyen az a sub-ee féle :roll:
És ez 6v-nál volt 12 Vosat nem tudom hogy viselkedik most 1 gyári vadi új van fennt.
Szia

Itt a cikk, olvasd el, építsd meg magadnak, nagyon egyszerű kis kapcsolás:

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=321

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MiszterQ írta:Sziasztok! Az mitől lehet hogy az index izzókat sűrűn kell cserélni? És mindíg valamelyik hátsó. Idáig még rendben volt, mert régi izzók mentek bele. De most egy új se bírta sokáig. Na? :D
Szia

Én javítottam Bakony-túrán a mocidat, megy már aztóta?
A kérdésedre a válasz: Azért égnek ki az irányjelző izzóid, mert vagy rossz a kontakt és hirtelen nagy áramot kapnak, vagy túltöltésed van!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok! Az mitől lehet hogy az index izzókat sűrűn kell cserélni? És mindíg valamelyik hátsó. Idáig még rendben volt, mert régi izzók mentek bele. De most egy új se bírta sokáig. Na? :D
Relax, don't do it
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

pedro121 írta:Igen 50-es simson ezt el is felejtettem leírni. Ma szétszedtem és bakker a zsír új kondinak forgott a közepe ](*,) Hát mondom ilyen nincs...
Én mondtam :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gyurmooo írta:
sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/
...
Bezzeg amikor kérdeztem, hogy hol, milyet és mennyiért veszed a LED-et, nem válaszoltál... [-(
Amúgy szép munka, az áramgenerátor ötlete az tetszik.[

Ígeen?! Akkor most megfedem magam, és a lenti írással pótolom :mrgreen:
...vagy akkor még nem volt terv? :-k emtom,... :smt102sorry.
Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék. 8)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/
...
Bezzeg amikor kérdeztem, hogy hol, milyet és mennyiért veszed a LED-et, nem válaszoltál... [-(
Amúgy szép munka, az áramgenerátor ötlete az tetszik.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Perec írta:Nem semmi!!! Úgy látom nem törekedtél az egyszerűségre. Szólnál pár szót a kapcsolásokról is?
Az index kéttranzisztoros áramgenerátor 0,2A-ra (2,8Watt), a hátsólámpa pedig valami még bonyolultabb ? Hány volttól kezd világítani?
sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/ Reményeim szerint Sástóra már így tudunk menni :smt023
Ahogyan mondja Kend! =D> kb.210mA-es 2tranyós áramgenerátor. Látom értessz hozzá. =D> Az index LED csoport kb. 36Cd fényerőt tud,a 21w-os izzós ~22Cd-val szemben :D Ezeket vettem egy LED nagykerben: http://www.percept.hu/ A LEDek tipusa: UL-F5UYC . Az indexrelé, egy Ford tipusból lett kimentve, már egy pár éve itt rejtegettem a fiókomban. (Mármint a relét, nem a Fordot :mrgreen: ) Ezt tudtam átalakítani "Ledes üzeművé,, az áramfigyelő sönt beállításával, ami 0,27Ohm-ra cserélődött le. Így ugyanúgy felgyorsul a villogás ha valami probléma lépne fel a hátsó v. első indexeknél.

Kép
a kapcs rajzon a 2,7kOhm, ugye az 2,7Ohm akarna lenni, kicsit elírtam :-"

Kép

A féklámpa/helyzetjelző kapcs. kicsit bonyolultabb. Alapjában véve ugyanaz mint az index,kisebb változtatásokkal:
A féklámpa résznél az áramgen.os LEDsoron kívül még 1db, 1ák.ös omron relét is működtet a féklámpakapcsoló, ami a helyzetjelző LEDek áramát emeli meg fékezéskor, kb 4szer akkora áramot adva nekik,tehát az a LED csoport 4x akkora fénnyel világít fékezéskor mint helyzetjelző üzemmódban \:D/ A két ák.-t azért kellett relével szétválasztani, mert ugye a fék az kapcsolt negatívról üzemel, a helyzetjelző pozitívról.
A helyzetjelző LEDek, 2db pótféklámpa alkatrészei,szépen kitermelve a panelokról :wink:
A féklámpa LEDek egy karambolos Audi féklámpa alkatrészei,ilyeneket nem is találtam az elektronikai boltokban,brutál a fényerejük! 8)
A rendszámvilágítás fehér LEDjei egy ledes steklámpa alkatrészei :lol: ,a gyűjtőlencsét egyszerűen leflexeltem hogy jobban szórjon
:mrgreen: ,
szintén áramgenerátoros meghajtással, kb. 60mA-es áramgenerátorral.
A rajzokhoz képest ezen változtattam a nagyobb fényerő érdekében.
Pontosan nem mértem melyik Led sor hány voltnál kezd teljes fényerővel működni, kb. ~8-10volttól már az összes teljes fényerővel üzemel. :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Igen 50-es simson ezt el is felejtettem leírni. Ma szétszedtem és bakker a zsír új kondinak forgott a közepe ](*,) Hát mondom ilyen nincs...
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

KILL3R etz írta:affaire!

Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal. :wink: :twisted:
Nem tudom milyen az a sub-ee féle :roll:
És ez 6v-nál volt 12 Vosat nem tudom hogy viselkedik most 1 gyári vadi új van fennt.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

pedro121 írta:Csáó mindenki! Igaz h simsonos kérdésem van de sztem 1 kutya. Szerintetek miért van az h dadog a motor ha üresben teljes gázt adok neki? Ez kihat természetesen menet közben is: 1-es végén dadog be és 2-es közepén. Cseréltünk már kondit, állítottunk előgyújtást (1,8 mm), megszakítóhézagot (0,4 mm), teljesen új karbit tettünk fel rá és még akkor is bedadogott amikor nagyon sokat kapott meg akkor is amikor nagyon keveset szal nem hiszem h karbi lenne. Én valami gyújtáskihagyásra, lendkeréknél való áthúzásra gondolok. Szerintetek mi lehet ez?? Köszi előre is a válaszokat.
Milyen simson? 50v.51 mert nem mindegy?
De az 1.8 mm az 50 esre utal! Ebben az esetben tedd csak nyugodtan 1.5 re a gyújtást és ha még nem cseréltél akkor cserélj gyertyát!
Amugy nézted a megszakító nem szikrázik vagy ilyesmi?(a 0.4 az jó)
Valamelyik zsinor áthúzhat!(lehet ez is baja)
Amugy az hogy kondit cseréltél nem jelent semmit. Az utángyártott szinte mind szar énis most szívtam meg ezzel!
Itt olvastam a fórumom hogy ezt a kondit "javasolták" 220nF/630V MKT elektronikai boltba lehet kapni sztem nem drágább mint a sima és jobb!
Sok sikert!
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Nah ,hál Istennek csak a fesszabom volt rossz...kicsit.. :D
Most már nekem is Bambi féle fesszab dolgozik benne becsülettel. ;)
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Csáó mindenki! Igaz h simsonos kérdésem van de sztem 1 kutya. Szerintetek miért van az h dadog a motor ha üresben teljes gázt adok neki? Ez kihat természetesen menet közben is: 1-es végén dadog be és 2-es közepén. Cseréltünk már kondit, állítottunk előgyújtást (1,8 mm), megszakítóhézagot (0,4 mm), teljesen új karbit tettünk fel rá és még akkor is bedadogott amikor nagyon sokat kapott meg akkor is amikor nagyon keveset szal nem hiszem h karbi lenne. Én valami gyújtáskihagyásra, lendkeréknél való áthúzásra gondolok. Szerintetek mi lehet ez?? Köszi előre is a válaszokat.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nem semmi!!! Úgy látom nem törekedtél az egyszerűségre. Szólnál pár szót a kapcsolásokról is?
Az index kéttranzisztoros áramgenerátor 0,2A-ra (2,8Watt), a hátsólámpa pedig valami még bonyolultabb ? Hány volttól kezd világítani?
sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/ Reményeim szerint Sástóra már így tudunk menni :smt023
Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/ Reményeim szerint Sástóra már így tudunk menni :smt023

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Foton ágyú :D grat jól néznek ki.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! \:D/ Reményeim szerint Sástóra már így tudunk menni :smt023

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A töltés 13,8 ig jó, szóval az okés. Városban se lesz kevés, alapjáraton szinte csak a lámpáknál állsz, az enyém (Bambi féle) 1200on nem tölt semmit, 1500 on viszont már igen. Bambi szerint ezeknek alapjáraton nincs túl sok töltése, ott rásegít az akksi.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

KILL3R etz írta:affaire!

Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal. :wink: :twisted:
Én úgy vettem a TZ-t hogy a fekete dobozos magyar elektronikus volt benne. Most hogy cseréltem az akksit néztem, hogy csak 13,6V-al tölt fordulaton. Alapjáraton és környékén meg semmit. Villog is a töltésjelzőm alapjáraton. Ez nem kevés, úgy hogy főleg városban rövid, és extra rövid utakon használom?? Mondjuk most megyek az éjszakai túrára, meg amúgy is új még az akksi(gondozásmentes Yuasa 5Ah), csak azt szeretném ha jó sokáig tartana.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

alfa :!:

ma voltam akksit venni, 12 V 9 Ah-s Yuasa, helyben felsavazva, a f.stalicska unibat-ot otthagyva 7700 Ft. szerintem 8) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Alfa!
Ma megyek érte a Mesterhez! :D De köszönöm a felajánlást ;)
Remélem az a baja....
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

affaire!

Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal. :wink: :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kobra írta:Futár motorosboltbak kapható 3600ft elektromos fesszabról van vmi vélemény?
Nekem működött 2 évig, csak lecseréltem Bambi-félére. Ha akarod éjszakaira elviszem neked és ingyé odaadom :D

Jah ha már itt tartunk. Vedd meg a kicsit Bambitól inkább, ugyanannyi kb mint a motorosboltos, de örök élet.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

kobra írta:Futár motorosboltbak kapható 3600ft elektromos fesszabról van vmi vélemény?
Azt nem tudom milyen de a tapasztalatom az volt vele kapcsolatban(1xvolt elektromos feszabom)
Hogy szar. Nem töltött eleget vele a motor ezért vissza lett rakva a mechanikus feszab azt be tudtuk állítani hogy jó legyen.
Es akkor vettem vagy 7000 ért biztos.
Tehát én nem vennék! :wink:
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Futár motorosboltbak kapható 3600ft elektromos fesszabról van vmi vélemény?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Úgy érted mechanikus? Mert akkor az lehet be van égve, el van állítva stb...
Szerintem próbálj szerezni egy elektronikusat. A rossz töltés ki fogja nyírni hamar az új akksit is. :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Már minden szemmel átnézhető dolgot átnéztem. Meg is tisztítottam, csiszoltam.
Gyári fesszabom van.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég