Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

De nálam meg pont úgy van h nem akarja bevenni.. viszont amikor beveszi nem dobja ki 1x sem...Vagy te is így értetted? :D Jó nem olyan sűrűn nem veszi be... kb 5-ből 2x nem veszi be...
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

pedro121 írta:Csáó mindenki! 250-es TS-nél van 1 olyan problémám h a 3. sebességet elég nehézkesen veszi. Tudom h ezeknél típus hiba a 3. sebesség.. De amikor beveszi a 3.-at akkor nem dobálja ki meg semmi.. sőt amikor lefele váltok akkor az 1-eset is elég nehezen veszi be és tudtommal az egyesnek nincs köze a 3.hoz, de semmilyen sebességet nem dob ki... Hozzáteszem nagyon csúnya olaj van benne.... kitudja milyen viszkozitású. Lehetséges h csak az olaj miatt szórakozik a váltó vagy esetleg már léptetővillás gondok vannak?

Nekem 250 ETZ-nél volt ilyen gond hogy bevette a 3.t csak nem volt jó, akkor nekem léptetővilla baja volt.Bár én terepen használtam :mrgreen:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Csáó mindenki! 250-es TS-nél van 1 olyan problémám h a 3. sebességet elég nehézkesen veszi. Tudom h ezeknél típus hiba a 3. sebesség.. De amikor beveszi a 3.-at akkor nem dobálja ki meg semmi.. sőt amikor lefele váltok akkor az 1-eset is elég nehezen veszi be és tudtommal az egyesnek nincs köze a 3.hoz, de semmilyen sebességet nem dob ki... Hozzáteszem nagyon csúnya olaj van benne.... kitudja milyen viszkozitású. Lehetséges h csak az olaj miatt szórakozik a váltó vagy esetleg már léptetővillás gondok vannak?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Valami segítséget tudtok adni, hogy cseréljem ki a 250-es Trophy-n a kuplung lamellákat, mire kell figyelni, stb. Kell hozzá valami speciális szerszám. Soha nem csináltam még MZ-n, csak Simsonokon(S50,S51). Köszönöm.
feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: feri220 »

Volna még egy kérdésem. Kis etz hez milyen gyártmányú dugattyút
érdemes venni? És hol?
Köszönöm a segítségeteket!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Re:

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

feri220 írta:
kiszsebi írta: Zozy írta, a 24-es karbi kell hozzá. Elpöfög ugyan a 22-essel is, de nem az igazi. Más átalakítás nem igazán kell, de a hengerfej égőterén mindenképpen növelni kell, mert túl nagy lesz a kompresszió, ami kopogásos égést eredményez.
És dugót se felejts el cserélni :mrgreen:
A csapszeg is kicsit hosszabb!
A hengerfej égőterén hogy lehet változtatni?
Felkeresel egy esztergályost vagy tuningmestert hogy állítsa be neked pöpecre.
feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Re:

Hozzászólás Szerző: feri220 »

kiszsebi írta:
feri220 írta:Helló!

Az lenne a kérdésem hogy egy 125-ös Etz re rá lehet e tenni egy 150-es hengert átalakítás nélkül? És a 150-es hengere jó e a 125-ös nek a hengerfeje?
Zozy írta, a 24-es karbi kell hozzá. Elpöfög ugyan a 22-essel is, de nem az igazi. Más átalakítás nem igazán kell, de a hengerfej égőterén mindenképpen növelni kell, mert túl nagy lesz a kompresszió, ami kopogásos égést eredményez.
És dugót se felejts el cserélni :mrgreen:
A csapszeg is kicsit hosszabb!
A hengerfej égőterén hogy lehet változtatni?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

punisher írta:Szervusztok!
A kérdés a következő: Nagyon nehezen találom az üreset van hogy meg sincs csak ha leállítom a motort és utánna keresgélek :evil: . Mitől lehet :shock: ?
Golyóm megvan ( :lol: ), az üresjárati csavar nincs agyonhúzva. :roll:
Kuplung nem emel ki teljesen, valószínű ez okozza a hibát. Lehet sűrűbb olajtól, utángyártott szar lamelláktól, melyek az olaj hatására megduzzadnak, ettől a kosárban meg megszorulnak. Kis Mz-knél gyakori a nyeles tengely görbesége is, ugyanezt a tünetet okozza.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re:

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

feri220 írta:Helló!

Az lenne a kérdésem hogy egy 125-ös Etz re rá lehet e tenni egy 150-es hengert átalakítás nélkül? És a 150-es hengere jó e a 125-ös nek a hengerfeje?
Zozy írta, a 24-es karbi kell hozzá. Elpöfög ugyan a 22-essel is, de nem az igazi. Más átalakítás nem igazán kell, de a hengerfej égőterén mindenképpen növelni kell, mert túl nagy lesz a kompresszió, ami kopogásos égést eredményez.
És dugót se felejts el cserélni :mrgreen:
A csapszeg is kicsit hosszabb!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Szervusztok!
A kérdés a következő: Nagyon nehezen találom az üreset van hogy meg sincs csak ha leállítom a motort és utánna keresgélek :evil: . Mitől lehet :shock: ?
Golyóm megvan ( :lol: ), az üresjárati csavar nincs agyonhúzva. :roll:
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

feri220: 24mm torkú karburátor biztosan kell rá.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Hozzászólás Szerző: feri220 »

Helló!

Az lenne a kérdésem hogy egy 125-ös Etz re rá lehet e tenni egy 150-es hengert átalakítás nélkül? És a 150-es hengere jó e a 125-ös nek a hengerfeje?
Pesta
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.02.11. 11:45
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pesta »

Nagyon kedves, hogy ennyien válaszoltatok, de nem erre lennék kíváncsi, hanem arra, hogy FIZIKAILAG mennyit enged beállítani a gyújtásállító lapocska kivágása. Nem a helyes beállítás érdekel, hanem az a tartomány, ami egyáltalán beállítható.

Üdv.
István
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali olvastam olyant hogy 3-5 milliméterig jó én 3 milliméterre ajánlom üdv juragy
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Pesta írta:Sziasztok!

Lehet, hogy nem jó helyen teszem fel a kérdést, de megpróbálom, hátha valaki tudja: a 250-es ETZ-n (gyári, megszakítós) mekkora a beállítható legnagyobb előgyújtás szöge? (mm-ben is jó).

Előre is köszönöm a segítségeteket!



Üdv.
István

Felső holtpont elött 3 mm!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Pesta írta:Sziasztok!

Lehet, hogy nem jó helyen teszem fel a kérdést, de megpróbálom, hátha valaki tudja: a 250-es ETZ-n (gyári, megszakítós) mekkora a beállítható legnagyobb előgyújtás szöge? (mm-ben is jó).

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.
István
Szerintem ez elektros topic lessz nem tudom hány mm-er nekem kivan reszelve a bűtyköm elég rendesem ott kb oda rakom ahova akarom még az alsóholtponthoz is rakhatom igaz nem sok értelme van xd.
Pesta
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.02.11. 11:45
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pesta »

Sziasztok!

Lehet, hogy nem jó helyen teszem fel a kérdést, de megpróbálom, hátha valaki tudja: a 250-es ETZ-n (gyári, megszakítós) mekkora a beállítható legnagyobb előgyújtás szöge? (mm-ben is jó).

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.
István
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Üdv Urak
Mennyire kell leélezni a nyílásokat a hengerben? Elég csak a dugóra merőleges éleket? Köszi
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pviktor »

MZ ES 250-be mennyire macerás cserélni a kuplung lamellát? 250-es ETZ-é jó bele?
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Köszi a segítséget mindenkinek,már össze is dobtam de most kell vennem 1 mekszakítót mert az halt meg :x
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

kiszsebi írta:
xxgabikaxx írta:Helló!

Az lenne a kérdésem,hogy ha össze akarom rakni a dugót meg a hengert akkor a dugó tetején lévő nyíl merre mutasson? A menet irányba vagy a karburátor fele?
Általában a kétütemű motorokra igaz, hogy a dugattyúgyűrű egy stifttel rögzítve van, hogy ne tudjon körbe-körbe forogni. Ez azért fontos, mert az átömlő és a kipufogó csatornáknál el tudna törni a gyűrű. Ezért a tuti megoldás, ha leellenőrzöd, hogy mely esetben nem ér bele a gyűrű vége ezekbe a csatornákba. Általános jelölés, hogy a nyíl a terhelt oldal felé mutat. Azaz a forgásirány felé. Ezt a gyújtásnál lehet ellenőrizni.
De conus megmondta a tutit, jelen esetben a kipufogó felé kell néznie.
Igen a nyilak 99.9%-ban a kipufogó felé mutatnak,ha nincs nyíl akkor általában Ex felirat van oda írva.Ha meg semmi nincs akkor ahogy Kiszsebi mondja stiftek helyzete adja meg.A 4 T-nél a szelepek nagysága a dugó tetején elárulja az irányát.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

xxgabikaxx írta:Helló!

Az lenne a kérdésem,hogy ha össze akarom rakni a dugót meg a hengert akkor a dugó tetején lévő nyíl merre mutasson? A menet irányba vagy a karburátor fele?
Általában a kétütemű motorokra igaz, hogy a dugattyúgyűrű egy stifttel rögzítve van, hogy ne tudjon körbe-körbe forogni. Ez azért fontos, mert az átömlő és a kipufogó csatornáknál el tudna törni a gyűrű. Ezért a tuti megoldás, ha leellenőrzöd, hogy mely esetben nem ér bele a gyűrű vége ezekbe a csatornákba. Általános jelölés, hogy a nyíl a terhelt oldal felé mutat. Azaz a forgásirány felé. Ezt a gyújtásnál lehet ellenőrizni.
De conus megmondta a tutit, jelen esetben a kipufogó felé kell néznie.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

a kipufugó nyílasába 8) :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Helló!

Az lenne a kérdésem,hogy ha össze akarom rakni a dugót meg a hengert akkor a dugó tetején lévő nyíl merre mutasson? A menet irányba vagy a karburátor fele?
Paqka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
MZ-d típusa: mz ts250/1
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Paqka »

szisztok

Melyik főtengely felújító szettet ajáljátok?
Taiwan, török, yoko
Elöre is köszönettel
üdv Paqka
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Alfa írta:Lehet hogy nem volt jól kiegyensúlyozva és szétverte magát. Mindenképp cserés, ez hatalmas ütés benne, mert könnyen megeshet (kis túlzással) hogy kikönyököl a blokk elején egy rossz pillanatában... :roll:

Nekem egy simson motoros fűnyíróm van amiben van vagy 3 mm (nem is működik)... a főtengelyben. Szépen bele lett hajtva egy kőszegélybe, és kapott egy baromi nagy ütést. Neked is hasonló lehet...
Bambi mester azt mondta hogy tegyekrá optos vagy hall-os gyújtást és simán mehetek vele tovább nem lesz gond....
Csak azt nem tudom hogy melyik legyen...

Amint irtam az érdekelne hogy mi kotyogosodott ki....
A csapágynak nincs hangja(elvileg 1000 km van benne csere óta).
Én sajnos(vagy hál istennek) még nem tudom hogy hogyan néz ki a főtengely.Azt se tudom hogy a generátor hogyan van rajta.De pl a forgórész nem mocorog (legalább is nem ennyit)a tengelyvég meg igen.
Szóval ez van...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Lehet hogy nem volt jól kiegyensúlyozva és szétverte magát. Mindenképp cserés, ez hatalmas ütés benne, mert könnyen megeshet (kis túlzással) hogy kikönyököl a blokk elején egy rossz pillanatában... :roll:

Nekem egy simson motoros fűnyíróm van amiben van vagy 3 mm (nem is működik)... a főtengelyben. Szépen bele lett hajtva egy kőszegélybe, és kapott egy baromi nagy ütést. Neked is hasonló lehet...
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

conus írta:
young boys írta:Na ha gyújtás...
Nekem kb 1 mm-t (+/- 0,5 mm) lóg a bütyök a tengellyel.Elég komoly zárásszöggel üzemel csak a motor...
A motor nem csapágyas...
Miből adódhat ez a lógás?
ETZ 125-ös gépről van szó.
YB
onnan h a főtengelyed szétverte a csapágy belső gyűrűjét. gyorsan cselekedj, különben blokkfeleket is cserélhetsz. (saját tapasztalat) :P :x :mrgreen:
Egy hozzá értő azt mondta hogy vagy főtengelyt cserélek vagy gyújtást...
Csak azt nem értem hogy ha nem ment el a csapágy miért lóg a tengelyvég...
Telefonon nem kértem hogy magyarázza el.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

young boys írta:Na ha gyújtás...
Nekem kb 1 mm-t (+/- 0,5 mm) lóg a bütyök a tengellyel.Elég komoly zárásszöggel üzemel csak a motor...
A motor nem csapágyas...
Miből adódhat ez a lógás?
ETZ 125-ös gépről van szó.
YB
onnan h a főtengelyed szétverte a csapágy belső gyűrűjét. gyorsan cselekedj, különben blokkfeleket is cserélhetsz. (saját tapasztalat) :P :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

nncs átreszelve van benne ék, a bütyök stabilan van a helyén, egyébként a hogyan tovább 0,3mm +/- 0,1mm-t ír a hogyan tovább érintkezőköznek, köszi a segítséget
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Na ha gyújtás...
Nekem kb 1 mm-t (+/- 0,5 mm) lóg a bütyök a tengellyel.Elég komoly zárásszöggel üzemel csak a motor...
A motor nem csapágyas...
Miből adódhat ez a lógás?
ETZ 125-ös gépről van szó.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Smate!
Totózzál!
1.: Fordítva ülsz a motorra, megtanulsz hátrafelé menni!
2.: Szétszeded a blokkot, és a főtengelyt (meg a hengert) fordítva teszed bele.
X.: Megfordítod egy fél fordulattal a bütyköt. (Vagy az állórészt.)

Félretéve a tréfát, az X a nyerő!

A TS-nél fél fordulattal elfordítva is föl lehet szerelni a dinamó állórészét is, meg a bütyköt is. Úgy rakd össze, hogy a felső holtpont előtt nyisson a megszakító.
Üdv: P.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

smate!
Benne van az ék a forgórészben?
Nincs átreszelve a bütyök pozícionálója?
Esetleg a bütyök átreszelve? (nekem emiatt fordult meg néha a kis-etz járása)

Ha betolod, utána rendesen üzemel?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

aha, én próbáltam az egyik és másik szélére is teljesen kitolt tárcsával, meg pontosan középre állítottal is de mindig hátra fele ment
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Dénes írta:Csak a gyújtás tehet. Be kéne állítani a szakirodalomban leirtak szerint. Főoldalon a letöltéseknél keress infót.

Felső dugattyú-holtpont előtt valószínűleg 2,5mm-nél kell, hogy jöjjön a szikra.
Megszakító 0,4 mm.

Csak tippeltem valaki nézzen utána. :)

A 125-ös ETZ-n ezek az értékek...
Valszeg a ts-nél is...
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

kössz, ez már zsinórban a harmadik hetem és most h kimentem egy próbakörre és hátrafele indult el azt hittem ideget kapok
ezer kössz, főleg a gyors válaszért [-o< [-o< [-o<
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Csak a gyújtás tehet. Be kéne állítani a szakirodalomban leirtak szerint. Főoldalon a letöltéseknél keress infót.

Felső dugattyú-holtpont előtt valószínűleg 2,5mm-nél kell, hogy jöjjön a szikra.
Megszakító 0,4 mm.

Csak tippeltem valaki nézzen utána. :)
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

kis ts-nél mért van az hogy hátra fele megy ?
erről tehet a gyújtás vagy szét kell szedni a váltót?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Dénes írta:Egyszóval ha minden úgy van beállítva ahogy kell (hú ez több szó) mégse bírja az 5. sebességet akkor motorgenerál, irány bambi. :wink:
De itt Apriliat látok. Inkább Levi :D
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szembeszél! :twisted:

Viccet félretéve, ha gyári vagy kisebb a fogaskereked, akkor gyenge a motor. Ez sok mindentől lehet:

-kopott henger
-nem megfelelő gyújtás
-nem megfelelő karburálás
-lapos gumik
-befogó fék

Karburátort lehet állítgatni, mellé a gyújtással játszani, cserélni gyertyát, trafót, kondit stb. hogy erősebb szikrát kapj. Felfújni a gumit, fékeket ellenőrizni. :) Levegőrendszert átnézni: falsolás, tiszta légszűrő. Kipufogó nincs-e eltömődve?

Egyszóval ha minden úgy van beállítva ahogy kell (hú ez több szó) mégse bírja az 5. sebességet akkor motorgenerál, irány bambi. :wink:
kugi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:11
MZ-d típusa: Aprilia Tuareg

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kugi »

Sziasztok! Olyan problémám van, hogy az etz-m 5.ben már nem nagyon akar forogni, inkább már hörög le, meg esik a sebesség. mi okozhatja ezt ?
Avatar
Cickány
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 360
Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
Tartózkodási hely: UK, Skócia

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cickány »

osonte írta:Sziasztok!

Ezt szeretném letölteni, de nem jön le:

MZ ES 175/2 és 250/2 szerelési kézikönyv - NÉMET nyelvû, PDF

Ha esetleg megvan valakinek és el tudná nekem küldeni, akkor nagyon megköszönném: osonte@gmail.com

Előre is köszi!

Szia!

Hibákhoz írd be:)
Akkor az illetékes is észreveszi, és tud segíteni!
http://www.mzclubhungary.com/forum/viewforum.php?f=15

Üdv Cic
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
osonte
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010.10.02. 23:18
MZ-d típusa: MZ 250 ES 2

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: osonte »

Sziasztok!

Ezt szeretném letölteni, de nem jön le:

MZ ES 175/2 és 250/2 szerelési kézikönyv - NÉMET nyelvû, PDF

Ha esetleg megvan valakinek és el tudná nekem küldeni, akkor nagyon megköszönném: osonte@gmail.com

Előre is köszi!
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Na. Kiderült hogy nem is forgott le a kuplungom, semmi baja. Nincs savazás :D Amikor megcsúszott, lehet az olaj miatt csúszott meg (most 80w90 MOL van benne, semmi baja). Ez a hülye rángatás gyertya cserével először megszűnt, majd megint előjött. Most úgy járok vele, hogyha így csinál, akkor jól kihúzatom és olyankor elhagyja végleg. Fene tudja, gyújtás nem jó valahol. Eltömődött kipu lehet esetleg? :-k
Relax, don't do it
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Paqka írta:Sziasztok

Én ugy tudom h a TS 250 és a 250/1 is ugyan azzal a hengerrel lett szerelve aminek a furata 69mm
De még a sima TS250 68,96-os dugóval adták ki, addig a 250/1 68,97 (az enyémben is ilyen van)

További szép napot
A Ts250/1 is 0,04 illesztésű gyárilag.
Az lehet hogy a dugattyúd az 68,97,viszont akkor a hengered meg 69.01 kell hogy legyen.
Ha legközelebb leveszed a hengerfejet,akkor a hengerbe beütve láthatsz egy +1 beütést ami azt jelenti hogy a névleges méretnél(69,00) 1 századdal több.
Erről olvashatsz a Hogyan tovább Mz című könyvben a 94.oldalon.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Paqka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
MZ-d típusa: mz ts250/1
Tartózkodási hely: Budapest

Blokk

Hozzászólás Szerző: Paqka »

Sziasztok

Én ugy tudom h a TS 250 és a 250/1 is ugyan azzal a hengerrel lett szerelve aminek a furata 69mm
De még a sima TS250 68,96-os dugóval adták ki, addig a 250/1 68,97 (az enyémben is ilyen van)

További szép napot
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

MP1 írta:Paqka!

Ha jól tudom, a 250/1 0,04 mm-re volt illesztve, a kis TS 0,03-ra.

Üdv: P.
joltudod :D
A viz szalad, a kő marad!
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Paqka!

Ha jól tudom, a 250/1 0,04 mm-re volt illesztve, a kis TS 0,03-ra.

Üdv: P.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

3. kérdésedre a válasz: 1116, Budapest Kondorosi út 7., 1119, Budapest Andor u. 60.
4. -"- : tátra túra élménybeszámolóban 40e km-t se bírt ki a DKF csapágy.
faterom mesélte, h amikor elbontották a vasfüggönyt, a dkf gyár küldött egy szállítmány csapágyat a vw-nek.
a vw-nél megcsinálták a futáspróbát, aztán gyorsan visszaküldték az egész hóbelemancot.
én nem nosztalgiáznék a helyedben. :-({|= :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Paqka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
MZ-d típusa: mz ts250/1
Tartózkodási hely: Budapest

Blokk

Hozzászólás Szerző: Paqka »

Sziasztok

Négy kérdésem volna.
Az egyik h melyiket érdemes venni taiwani vagy török főtengely felujjító szettet 250-es ETZ főtengelyhez.

A másik kérdés:
Ugy tudom h régen az mz-k gyártásakor a 250/1-eseket 0,03mm -rel illesztették a dugót és a hengert.
Viszont ha most fúrat valaki és magyar dugót vesz bele akkor 0.06-re szokták illeszteni.
Nekem vaterán egy sráctól sikerült eredeti német javítóméretes dugót talnom. Na most a kérdés az volna h ezt ilesztethetem e 0,03mm-re vagy engedjem h az esztergályos ezt is 0,06-ra illesze.

A harmadik:
Pesten hol lehet venni emberi áron jó szimeringet és csapágyat?

És végül a negyedik.
Szintén a vaterán vagy egy srác aki komplet csapágy garniturát árul mz-hez és ebben DKF csapágy található.
Mit tudtok erröl? Gyárilag ténleg DKF csapágy van benne, és azzal az én MZ-t több mint 70 ezer kilométert kihuzott.
Ez amit most árul lehet ugyan olyan jó? vagy vegyek bele valami márkásat (kojo skf)

Válaszokat elöre is köszönöm
További szép napot
Üdv Paqka
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 44 vendég