Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

POINTER írta:Sziasztok!
6 voltos Ts-emen a következő a probléma: ha ráadom a gyújtást, akkor az
akkumulátor negatív saruja forró lesz. További kapcsoló állásoknál a
helyzetjelző ill. a tompított/távolsági fényszóró világítanak de
halványan, a saru itt is jó forró lesz, a motort is be lehet indítani.
Valami nem kóser a dologban, de egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet az.
Előre is köszönöm az ötleteket.
Pointer

Vagy kontakt hiba vagy zárlat van a rendszerben.

Vegyél elő egy műszert ami legalább 10 A-es méréshatárú...de jobb lenne egy 20 A-es.
Sarú lehúz...piros(+) vezeték a hálózatra fekete(-) vezeték az akkumulátorra...
Nem volna szabad 1-2 A-nál többet mutatnia ráadott gyújtásnál...
Ha ennél több(mivel melegszik jóval több) akkor lehet átbújni a rendszert a zárlat megtalálására.

Jó keresést!

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Sziasztok!
6 voltos Ts-emen a következő a probléma: ha ráadom a gyújtást, akkor az
akkumulátor negatív saruja forró lesz. További kapcsoló állásoknál a
helyzetjelző ill. a tompított/távolsági fényszóró világítanak de
halványan, a saru itt is jó forró lesz, a motort is be lehet indítani.
Valami nem kóser a dologban, de egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet az.
Előre is köszönöm az ötleteket.
Pointer
Avatar
TsAtesz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.10.05. 09:14
MZ-d típusa: MZ TS 125 DeLuxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: TsAtesz »

Köszi mindenkinek :) Van műszerem megyek neki is látok :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

TsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is :)
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat! :)
ehun vane leírás:

Na berajzoltam a képen egypár dolgot.A baloldali piros csikok az alapállásban levő fesszabnak a két érintkező közti hézagát mutatja.Ott 0.3-0.4mm nek kell lenni a hézagnak.Ha stimmel akkor jó.A jobb oldali két érintkező közti hézagnak is hasonlónak kell lennie azt nem kell olyan pontosan beállitani de olyan 0.3-0.5mm hézag legyen nyitott állapotban .Ha gyári a fesszabod talán nem nyult még hozzzá senki akkor a hézagok jók.A sárga csikkal jelölt kábelokat többször is dugd rá a helyére h jobban érintkezzenek.Ahova kék csikot raktam 2 helyre oda arugó és az alu lemez közé dugjál be csiszolópapirt és jol csiszold meg,mert nekem is ott volt beoxidálva.Ezután a csiszolás után azért kipróbálnám.Ha nem jó még mindig akkor amit zöld csikkal jelöltem azon a fülön kell nyomni egy nagyon picit abba az irányba ahogy látod ezáltal az érintkező majd jobban nekifeszül a bal oldali érintkezőjének és nagyobb feszültségnél fog leszabályozni.De ehhez csak ha van műszered akkor nyulj hozzá.Töltsd fel az akksidat először aztán Ha már van műszered inditsd el a motort kapcsold fel a tompitottlámpát és mérd meg mennyivel tölt a motor.Az akksi + és - ára tedd a műszert.HA mondjuk magasabb fordulaton is csak olyan 6.5 volt akkor a zöld csikkal jelölt fülön nyomj abba az irányba de az ujjaddal nyomj mert ha itt fogóval próbálkozol járó motornál hamar zárlatot csinálsz.Egy picit(0.5-1)mm t nyomj rajta.Majd mérj rá mivel tölt.Ha emelkedett akkor jó irányba haladsz.Ha eléri a 7 voltot ott állj meg toább ne nyomd már.Ezeket az értékeket nagyobb gáznál nézd gázfröcsökkel olyan 3-4000 fordulaton nézd meg.HA lámpával 7 volt on van nagyobb fordulaton akkor jó lesz.Azért nem javaslom a 7.2 voltot mert ha nem kapcsolsz tompitottat hanem gyujtáson közlekednél beéghet a fesszab mert nincs nagy fogyasztó és a tölts elérheti a 7.6 v ot is és akár beéghet.Ezért én mindig miután elinditom a motoromat félperc után rákapcsolom a tompitottat.És mindig azzal közlekedek.Ha motorozol 1-2 órát folyamatban esetleg vidd magaddal a műszert és vhol az ut szélén mérj rá mennyivel tölt.Mert emelkedhet ,ha lámpával felmenne esetleg 7.2 v ra akkor nyomj egy igen igen picit vissza vagyis jobbra azon az alu fülön.Hameg esetleg még kevés lenne a töltés akkor balra nyomj rajta.Többször is mérj azért majd az ut alatt.És olyan 80 körül közlekedj városon kívül mert akkor jól tölt.A motoron csak ugy vedd le a fesszab aluház fedelét h vmelyik akksi sarut lehuzod a biztositéknál mert nekem már sikerült levételkor zárlatot csinálni.Kábelt huzd le fedelet leveszed majd kábel vissza.És akkor indits és mérj.

Kép

(forrás: index.hu mz fórum)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Ha nem sikerül az elektronikus is jó megoldás.(ha a feszszab a probléma)
Avatar
TsAtesz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.10.05. 09:14
MZ-d típusa: MZ TS 125 DeLuxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: TsAtesz »

festékes írta:
TsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is :)
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat! :)
Hali!Nézzd meg a feszabályzón,hogy az érintkezők nincsenek e beégve,illetve a saruk jól érintkeznek e,finom csiszpapir és némi kontaktspré segithet,hátha csak ennyi a gond :D
Köszi a válaszokat:) Holnap megnézem.Hátha sikerül összehozni :D
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

TsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is :)
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat! :)
Hali!Nézzd meg a feszabályzón,hogy az érintkezők nincsenek e beégve,illetve a saruk jól érintkeznek e,finom csiszpapir és némi kontaktspré segithet,hátha csak ennyi a gond :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

TsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is :)
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat! :)
Fesszabot érdemes kicserélni ugyan nem ugyanaz mint a tz nél de okulj az én hibámból mindent kicseréltem az én motoromon és nincs töltés forgórész állórész diódahíd utsónak hagytam a fesszabot naná hogy az volt a rossz. De mégmielött cserélgetnél bármit is szénkeféket nézd meg szerintem vagy cseréld ki az a legolcsóbb.

Ez a gyertyába vágott gyujtásállítós dolog egész jónak tűnik :d holnap megcsinálom én is :d de a nikkelezett szemmértékemet nem veri semmi :D
Avatar
TsAtesz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.10.05. 09:14
MZ-d típusa: MZ TS 125 DeLuxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: TsAtesz »

Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is :)
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat! :)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

csikin írta:
young boys írta: És ez hogy müködik?????????
Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
Segítek: tekergetni kell ;)
Én nem kergetem :D :D :D :D :D
Gondoltam rá de hátha...
De nem.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

affaire írta:
young boys írta: És ez hogy müködik?????????


Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
Ez úgy működik kérlek szépen hogy:
Amint a képen látod ez 1 gyertya volt valamikor.. Kivered belöle a porcelánt minden egyebet ami nem kell oda fursz bele 1 M6os menetet!
És raksz bele 1 M6os csavart nos mivel az M6os csavarnak 1mm a menetemelkedése ezért ugyebár 1 tekerés 1mm-ert jelent!
Beállítod a dugót a felső holtpontra beletekered a gyertya helyére a csavart ütközésig tekered igy megvan a felső holdpont helyzete.
Visszahajtod kicsit a fötengelyt és mondjuk tekersz 3 teljes fordulatot a csavaron az ugye 3mm-er (250es blokknal) dogot ütközésig neki és ott kell hogy legyen a gyujtási pontnak. 2.5 nél értelem szerüen 2és fél tekerés. Mondjuk az 1.8at csak ugy kb ra tudod allítani pl simson 51nél de még mindig pontosabb mint a csavarhúzós módszer!
Ja a tekerést ugy tudod egyszerűen megjegyezni hogy bepontozod a 6lap fejét és így látod mikor ér körbe :D
Így elég érthető voltam?

Tökéletesen érthető volt!
Köszönöm!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

young boys írta:
affaire írta: Én inkább ezt használom a mellékelt képen!
Ezzel tökéletesen be lehet állítani!
És egyszerűen elkészíthető!
Pont olyan mint 1 indikátor óra :D
Kép
És ez hogy müködik?????????


Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
Ez úgy működik kérlek szépen hogy:
Amint a képen látod ez 1 gyertya volt valamikor.. Kivered belöle a porcelánt minden egyebet ami nem kell oda fursz bele 1 M6os menetet!
És raksz bele 1 M6os csavart nos mivel az M6os csavarnak 1mm a menetemelkedése ezért ugyebár 1 tekerés 1mm-ert jelent!
Beállítod a dugót a felső holtpontra beletekered a gyertya helyére a csavart ütközésig tekered igy megvan a felső holdpont helyzete.
Visszahajtod kicsit a fötengelyt és mondjuk tekersz 3 teljes fordulatot a csavaron az ugye 3mm-er (250es blokknal) dogot ütközésig neki és ott kell hogy legyen a gyujtási pontnak. 2.5 nél értelem szerüen 2és fél tekerés. Mondjuk az 1.8at csak ugy kb ra tudod allítani pl simson 51nél de még mindig pontosabb mint a csavarhúzós módszer!
Ja a tekerést ugy tudod egyszerűen megjegyezni hogy bepontozod a 6lap fejét és így látod mikor ér körbe :D
Így elég érthető voltam?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

young boys írta: És ez hogy müködik?????????
Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
Segítek: tekergetni kell ;)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

affaire írta: Én inkább ezt használom a mellékelt képen!
Ezzel tökéletesen be lehet állítani!
És egyszerűen elkészíthető!
Pont olyan mint 1 indikátor óra :D
Kép
És ez hogy müködik?????????


Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

young boys írta:"Csavarhúzó a gyertya helyére és jöhet a csodamódszer nikkelezett szemmérték :D nekem bevállt \:D/
Ui.: Az normális jelenség hogy ráadom a gyujtást a gépre és nemvilágít ki a piros lámpa ugye azt jelentené hogy nincs előgerjesztés beindítom röffen kettőt leállítom akkor kivilágít és töltés is van rendesen?
"


Az utszéli gyújtásbeállitásra ez jó megoldás.
De csak ideig óráig...[/quote]

Jaja az utszélihez jó de másra nem!
Szemre nem lehet beállítani pontosan vagyis lehet de kell hozzá 1 jó adag mázli is hogy pont ó helyen álljon a dugó!
Én inkább ezt használom a mellékelt képen!
Ezzel tökéletesen be lehet állítani!
És egyszerűen elkészíthető!
Pont olyan mint 1 indikátor óra :D
Kép
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

"Csavarhúzó a gyertya helyére és jöhet a csodamódszer nikkelezett szemmérték :D nekem bevállt \:D/
Ui.: Az normális jelenség hogy ráadom a gyujtást a gépre és nemvilágít ki a piros lámpa ugye azt jelentené hogy nincs előgerjesztés beindítom röffen kettőt leállítom akkor kivilágít és töltés is van rendesen?[/quote]"


Az utszéli gyújtásbeállitásra ez jó megoldás.
De csak ideig óráig...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KILL3R etz írta:Szerintem a következő megoldás lesz a legjobb.
1: Keressünk egy kb 5 kilós kalapácsot.

2: Álljunk kb 2m távolságra a motortól.

3: Az indiánoktól ellesett módszerrel (Pl Winnetou)
tiszta erőből qrjuk hozzá a megszakítóhoz.

Ha jól céloztunk, meglesz a helyes beállítás. +- 10 mm nem oszt, nem szoroz....

De most komolyan srácok. Nem véletlenül írta le a német tizedmilliméterre pontosan... Így van kitalálva az blokk. Így üzemel gyárilag!!! jól.

Tuningolt blokknál persze lehet más a helyzet, de akkor se legyünk már ennyire igénytelenek.
Aki állított már vissza eltolódott gyújtást normálisra, sztem tudja miről beszélek.

Persze mindenki azt tesz a motorjával amit akar.
Ez csak az én véleményem. :roll: :D
Már a pontos beállítás. (Indikátor óra+hézagmérő, esetleg stroboszkóp) \:D/


Nova!

Szerintem kontakthiba lesz valahol a visszajelzőben. Foglalat, vagy csatlakozások.
Lehet szénkefe vagy csúszógyűrű. nemsok kedvem van szétszedni :s

Erről az előgyujtásról jut eszembe nekem van egy olyan forgórészem aranytartalékban ami elvan görbülve szemmeljól látható hogy vanglizik a vége akkora előgyujtást ad a gépnek hogy nem lehet előrefele beindítani csak hátrafele rárugsz és visszarug olyat hogy bokatörés gyanus és megindul hátrafele. Először az tünt fel hogy miért nem mér a fordulatszámmérő aztán rájöttem .
Mondanom sem kell MOFAKERES a dolog.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem a következő megoldás lesz a legjobb.
1: Keressünk egy kb 5 kilós kalapácsot.

2: Álljunk kb 2m távolságra a motortól.

3: Az indiánoktól ellesett módszerrel (Pl Winnetou)
tiszta erőből qrjuk hozzá a megszakítóhoz.

Ha jól céloztunk, meglesz a helyes beállítás. +- 10 mm nem oszt, nem szoroz....

De most komolyan srácok. Nem véletlenül írta le a német tizedmilliméterre pontosan... Így van kitalálva az blokk. Így üzemel gyárilag!!! jól.

Tuningolt blokknál persze lehet más a helyzet, de akkor se legyünk már ennyire igénytelenek.
Aki állított már vissza eltolódott gyújtást normálisra, sztem tudja miről beszélek.

Persze mindenki azt tesz a motorjával amit akar.
Ez csak az én véleményem. :roll: :D
Már a pontos beállítás. (Indikátor óra+hézagmérő, esetleg stroboszkóp) \:D/


Nova!

Szerintem kontakthiba lesz valahol a visszajelzőben. Foglalat, vagy csatlakozások.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

young boys írta:
kiszsebi írta: Az MZ nem Jawa :mrgreen:
Hidd el, mérhető különbséget jelent még 2 tized is.
Na erről beszélek én is.Nem véletlen hogy jó gyújtást indikátor óra nélkül nehéz belőni.
YB
Csavarhúzó a gyertya helyére és jöhet a csodamódszer nikkelezett szemmérték :D nekem bevállt \:D/
Ui.: Az normális jelenség hogy ráadom a gyujtást a gépre és nemvilágít ki a piros lámpa ugye azt jelentené hogy nincs előgerjesztés beindítom röffen kettőt leállítom akkor kivilágít és töltés is van rendesen?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

kiszsebi írta:
young boys írta: Nos azért én ennyire nem osztom a véleményed...
A 0,5 mm a főtengelyen szögelfordulásban kb 5-7° gyújtási szög is lehet.
Úgy hogy csak óvatosan a mm-rel.
YB
Az MZ nem Jawa :mrgreen:
Hidd el, mérhető különbséget jelent még 2 tized is.
Na erről beszélek én is.Nem véletlen hogy jó gyújtást indikátor óra nélkül nehéz belőni.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

young boys írta: Nos azért én ennyire nem osztom a véleményed...
A 0,5 mm a főtengelyen szögelfordulásban kb 5-7° gyújtási szög is lehet.
Úgy hogy csak óvatosan a mm-rel.
YB
Az MZ nem Jawa :mrgreen:
Hidd el, mérhető különbséget jelent még 2 tized is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

gabsic írta:
affaire írta: Igazad van!
Na beállítottam fhp elött 3mm re!
Fasza lett megy jol porog szépen jár csak 1 gond vele hogy hidegen kuva nehezen akar elindulni..
Melegen rugásra megy!
Még nem jó helyen lenne a gyújtása?
Ha 2.5 re allitom akkor el se akart indulni...
0.5 mm-t SOHA nem fogsz észrevenni, az nem fog ilyen tünetet okozni!!!! 2-3mm hiba már talán észrevehető lenne.
Nézd át a cumót, szerintem valami más gondod lesz!

Nos azért én ennyire nem osztom a véleményed...
A 0,5 mm a főtengelyen szögelfordulásban kb 5-7° gyújtási szög is lehet.
Úgy hogy csak óvatosan a mm-rel.

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

affaire írta:Kösz mindenkinek aki segített így mar menni fog...
De én úgy tudom hogy a 250 esnek fhp elött 3 mmre van a gyujtása valaki meg 2.5 öt irt!
Na meg probalom hatha ugy lesz a jo!

Vissza olvasva nem irtál tipust!
Én meg nemtudhatom hogy mivel jársz.
A 2.5 mm a kis ETZ (125)értéke.
Legközelebb azért ird ki hogy a többiek tudják miről is van szó.

Üdv YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

affaire írta: Igazad van!
Na beállítottam fhp elött 3mm re!
Fasza lett megy jol porog szépen jár csak 1 gond vele hogy hidegen kuva nehezen akar elindulni..
Melegen rugásra megy!
Még nem jó helyen lenne a gyújtása?
Ha 2.5 re allitom akkor el se akart indulni...
0.5 mm-t SOHA nem fogsz észrevenni, az nem fog ilyen tünetet okozni!!!! 2-3mm hiba már talán észrevehető lenne.
Nézd át a cumót, szerintem valami más gondod lesz!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

kiszsebi írta:
affaire írta:Kösz mindenkinek aki segített így mar menni fog...
De én úgy tudom hogy a 250 esnek fhp elött 3 mmre van a gyujtása valaki meg 2.5 öt irt!
Na meg probalom hatha ugy lesz a jo!
Ne feledd: a kézikönyvek is "tólig" határt írnak, mely a kompressziótól, a használt üzemanyagtól, a karburálástól, a vezető igényeitől és még sok minden mástól is függenek. Mindezek figyelembe vételével állíts gyújtást!
Igazad van!
Na beállítottam fhp elött 3mm re!
Fasza lett megy jol porog szépen jár csak 1 gond vele hogy hidegen kuva nehezen akar elindulni..
Melegen rugásra megy!
Még nem jó helyen lenne a gyújtása?
Ha 2.5 re allitom akkor el se akart indulni...
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

affaire írta:Kösz mindenkinek aki segített így mar menni fog...
De én úgy tudom hogy a 250 esnek fhp elött 3 mmre van a gyujtása valaki meg 2.5 öt irt!
Na meg probalom hatha ugy lesz a jo!
Ne feledd: a kézikönyvek is "tólig" határt írnak, mely a kompressziótól, a használt üzemanyagtól, a karburálástól, a vezető igényeitől és még sok minden mástól is függenek. Mindezek figyelembe vételével állíts gyújtást!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Kösz mindenkinek aki segített így mar menni fog...
De én úgy tudom hogy a 250 esnek fhp elött 3 mmre van a gyujtása valaki meg 2.5 öt irt!
Na meg probalom hatha ugy lesz a jo!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

csikin írta:Egyébként nem csak mágnes van ott hanem egy beütés is a forgórészen, és állórészen is. Beállítod a motort a kívánt értékre FHP elé, aztán ahogy az előttem szóló írta odatekered az alaplapot, hogy egybeessenek a jelölések.

Kép

Kép

Ezt még nem figyeltem meg rajta... :(
Majd ránézek a babettámra :D
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Egyébként nem csak mágnes van ott hanem egy beütés is a forgórészen, és állórészen is. Ne szép vonalat keress, olyan mintha baltával csinálták volna :) Beállítod a motort a kívánt értékre FHP elé, aztán ahogy az előttem szóló írta odatekered az alaplapot, hogy egybeessenek a jelölések.

Kép

Kép
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

conus írta:
affaire írta:Üdv!

Ha a karburátorba durrog vissza az elő vagy utógyújtás?
Hogy lehet egyszerűen és nagyszerűen beállítani mz-n babetta gyújtást?
addig állítod a gyújtáslapot visszafelé amíg nem érzed h amikor rárúgsz a berúgókarra akkor az pont a felső holtpontnál ütött rá a dugóra. onnan egy kicsit állítod még a másik irányba oszt jónapot. riga deltán nekem így volt a gyújtás beállítás annó :twisted: :x :mrgreen:
Ez sem rosz megoldás :D !

A babetta lendkeréken belül van 1 db mágnes...
Beállitod a dugattyút a felső holtpont elé 2,5 mm-re.
A jeladót addig tekerketed amig pont a közepére fog esni a mágnes.
Beinditod és megnézed mennyire jár egyenletesen mennyire könnyen pörög fel.
Ezek után már csak finomitod a gyújtást addig amig könnyedén felpörög de nem kell csak
1-2°-ot tekergetni jobbra vagy balra...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

affaire írta:Üdv!

Ha a karburátorba durrog vissza az elő vagy utógyújtás?
Hogy lehet egyszerűen és nagyszerűen beállítani mz-n babetta gyújtást?
addig állítod a gyújtáslapot visszafelé amíg nem érzed h amikor rárúgsz a berúgókarra akkor az pont a felső holtpontnál ütött rá a dugóra. onnan egy kicsit állítod még a másik irányba oszt jónapot. riga deltán nekem így volt a gyújtás beállítás annó :twisted: :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

affaire írta:Üdv!

Ha a karburátorba durrog vissza az elő vagy utógyújtás?
Hogy lehet egyszerűen és nagyszerűen beállítani mz-n babetta gyújtást?


Egyszerü mint az 1x1!
A karburátor az eleje a motornak a kipufogó az utólja a motornak!
Tehát előgyújtás...
Vegyél vissza belőle...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Üdv!

Ha a karburátorba durrog vissza az elő vagy utógyújtás?
Hogy lehet egyszerűen és nagyszerűen beállítani mz-n babetta gyújtást?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta:...Ezzel a +oldással remélhetőleg víz alatt is motorozhatok, ha elég gázt húzok, és nem engedem visszaesni a furdulatot :lol: :mrgreen: :smt112
...Én mondom: Ez így van! :smt023
Én mindezt próbáltam, de a trafó és a gyertya kábel miatt állt le a motor a mély vízben, a Gerecse-Vértes túrán. Talán láttátok a videót. Ha nem, fötöpö :mrgreen:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Az Alföld III. esős körülményei és az az előtti pénteki, alapos motormosásnak köszönhetően
ismét ,,vizes karburátoros,vizes gyújtásos" túrában volt részem :smt029
Szétszedtem a gyújtás elektronika fekete dobozát, amit előzőleg már jól kiszigeteltem szilóval, ez a szigetelőanyag sem vált be, elengedett a felülettől, beengedte a vizet. Belül vízcseppek, párás panel látványa fogadott. :smt119
Indulni indult a motor tőle, ment is gyújtáskihagyás nélkül, a ~3800-4200 ford.szám tartományt kivéve. Egyenletes tempónál a jelenség nem jelentkezett! Csak mikor odahúztam neki. Tippeltem a vizes karburátorra, hogy csak egy bizonyos vákumra szippantja fel a vizet a súber tetejéről, és alóla, mert itt is találtam vizet, nem keveset, de az úszóház vízmentes volt. A gáz és szivató bowden alsó végén vadiúj szigetelő gumi van, elvileg ott nem mehet be víz, de akkor hol :?: :-k
Minden esetre a gyújtás dobozt alaposan kiszárítottam kompresszorral & hőlégfúvóval, majd a doboz rögzítőgumik eltávolítása után, furatait le celluxoztam, és kiszámoltam hogy ~150ml műgyanta fér el a dobozban az elektronika körül :mrgreen: :lol:
Bekevertem a ,,lét" és beletöltöttem a dobozba, színültig! :-"
Ezzel a +oldással remélhetőleg víz alatt is motorozhatok, ha elég gázt húzok, és nem engedem visszaesni a furdulatot :lol: :mrgreen: :smt112
Kép

Sub-ee mondja: ,,Meg ha valaki barkácsolni szeretne, akkor jobb egy kész panelből kiindulni amit tud építgetni a maga kedvére."
Én mondom: Ez így van! :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

JBiafra írta:Hello, vettem egy elektronikus fesszabot, 6 voltost kis TS hez, de nem tudom bekötni #-o .B+; D+;61;DF;D- jelölései vannak. A B+ gondolom akku +, a D- pedig test. Melyik megy a szénkefére, a mellette lévő csatlakozóra, ill a kondira? Az ellenállástekercset már leszereltem. Esetleg ha vki tudna segíteni abban is, hogy akku nélküli indításhoz hogyan kell átkötni a kis TS-t? Indítókulcsot teljesen jobbra kell fordítani állítólag.
Szia

B+ akku pozitív piros vezeték
D+ dinamó pozitív vastag zöld-piros vezeték
61 gyújtáskapcsoló 61 vékony zöld-piros vezeték
DF gerjesztés zöld-kék vezeték
D- test barna vezeték

esetleg itt egy rajz:

Kép

A kondi a gyújtáshoz tartozik, annak nincs köze a töltéshez!

Az akku nélküli indításhoz nem kell átkötni a kis TS-t, teljesen kifordítod a gyújtáskapcsolót jobbra és betolod! Ha eléred a megfelelő fordulatot, a motor elindul (öngerjesztés, a dinamóról megy minden!)

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Máté írta:Nem akarom elvenni Sub-ee kenyerét, de tavasszal és nyáron is szokott lenni a Lidl-ben motoros interkom kb 3000ft-ért. Barátnőmmel ilyet használunk, és kb már 3000 km-t mentünk együtt és nincs vele semmi probléma. És ami jó benne: adnak hozzá mindenféle telefon típushoz csatlakozót és még audiot is lehet rá kötni.

Máté
Szia

Én is vettem, de kizárólagosan a headsetek miatt, azok megérik, de a cuccal nem nagyon vagyok megelégedve, kevés a funkciója és nem elég nagy az erősítése! Meg ha valaki barkácsolni szeretne, akkor jobb egy kész panelből kiindulni amit tud építgetni a maga kedvére.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sunbim írta:
sub-ee írta: Szia

Fémdobozba szereld be és műszer testjét kösd rá és azonnal szűrve vannak a zavarok! Na meg rakhatsz elé egy nagy tápszűrő kondit! Mondjuk 4700uF/25V

Amúgy örülök, hogy tetszik a cucc,én mondtam, hogy jó nagy erősítése van és nem lesz gond azzal, hogy nem hallod meg ilyesmi.

Szívesen segítek neked keverőt építeni hozzá, szerintem 4 csatornás váltókapcsolós elég is lenne.
Az interkomon lévő trimmerekbe rakhatsz előlapi tekergető tüskét, így menet közben tudod állítni a hangerőt az utasnak és magadnak is.

Üdv.:Sub-ee
Kösz Sub-ee.
De, tekergetős, potméteres lesz a ,,csatornaválasztó" . :lol: Az én fülesemen is külön minden csatorna , és az utasén is. Ollan lesz mint egy diszkós pult! :mrgreen: \:D/ Jaja, a mikrofon :smt034 hangerő is kivezetett potméteres lesz, a potik már megvannak, ggyyőnnyőőrűű :smt078 gombokkal! :mrgreen: :smt023
...a táp felőli zavarok megszűntek: 7809 + C zavarszűrő tagokkal, a gyújtásfelőli rádió zavart pont így gondoltam megoldani, ügyes vagy! (csak viccelek) =D> :lol: :mrgreen: :smt023 ...a doboza alu vagy korracél legyen? :-" az alu könnyebb,a korracél fényesebb :-k 8-[
Szia

Én mindenképp ajánlom az alu szép műszerdobozt, ezt aránylag olcsón lehet kapni a boltban. Ilyenre gondolok, igényes és fényezett:

http://www.d-audio.hu/index.php?main_pa ... ge&pID=928

Én is most építek egy digitális speciális akkutöltőt és ilyen dobozba fogom építeni, még panel felfogatás is van bennük, mindenhol szétcsavarozható. Egy akkora méretű doboz ami neked kell kb. 1500Ft.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Nem akarom elvenni Sub-ee kenyerét, de tavasszal és nyáron is szokott lenni a Lidl-ben motoros interkom kb 3000ft-ért. Barátnőmmel ilyet használunk, és kb már 3000 km-t mentünk együtt és nincs vele semmi probléma. És ami jó benne: adnak hozzá mindenféle telefon típushoz csatlakozót és még audiot is lehet rá kötni.

Máté
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

sub-ee írta:
sunbim írta:Vettem Sub-ee-től interkomot! \:D/ :-D Készreszerelt panel.
Tegnap kaptam meg (postán küldte) , ma már teszteltem. 12V-ról a hangerő több mint jó! :mrgreen: a hangminőség is.
De valószinűleg elékötök egy 9Vos stab. ic-t hogy a zavarjeleket ne kelljen hallgatnom :lol: Viszont végrehajtok rajta 1 kis tuningot:
tervezek rá 2db plussz bemenetet; navigáció és mobiltelefon. A telefonnak a mikrofonját is rá fogom csatlakoztatni hogy menet közbeni hívást is tudjak fogadni (automata hívásfogadással). Ehhez majd szét kell bontanom egy telefon head szettet.
...Menet közben kb harmad hangerő elég volt hogy tisztán halljam a navi , és az interkom mikrofon hangját (~100km/h-nál, csukott sisak melett), persze a kettő hangerejét össze kellett hangolnom 8)Tehát végül is egy mini hangkeverő lesz hozzáépítve pár dugalj, kondi és potméter felhasználásával.
Nagyszerű érzés lesz menet közben, hogy beszélni tudok az utasommal (Zsu :-D ) , és közben a navigációt is tisztességesen hallom, némi aláfestő zene kíséretében :lol: :D :smt023
Jelenleg így áll a project :
Kép
Szia

Fémdobozba szereld be és műszer testjét kösd rá és azonnal szűrve vannak a zavarok! Na meg rakhatsz elé egy nagy tápszűrő kondit! Mondjuk 4700uF/25V

Amúgy örülök, hogy tetszik a cucc,én mondtam, hogy jó nagy erősítése van és nem lesz gond azzal, hogy nem hallod meg ilyesmi.

Szívesen segítek neked keverőt építeni hozzá, szerintem 4 csatornás váltókapcsolós elég is lenne.
Az interkomon lévő trimmerekbe rakhatsz előlapi tekergető tüskét, így menet közben tudod állítni a hangerőt az utasnak és magadnak is.

Üdv.:Sub-ee
Kösz Sub-ee.
De, tekergetős, potméteres lesz a ,,csatornaválasztó" . :lol: Az én fülesemen is külön minden csatorna , és az utasén is. Ollan lesz mint egy diszkós pult! :mrgreen: \:D/ Jaja, a mikrofon :smt034 hangerő is kivezetett potméteres lesz, a potik már megvannak, ggyyőnnyőőrűű :smt078 gombokkal! :mrgreen: :smt023
...a táp felőli zavarok megszűntek: 7809 + C zavarszűrő tagokkal, a gyújtásfelőli rádió zavart pont így gondoltam megoldani, ügyes vagy! (csak viccelek) =D> :lol: :mrgreen: :smt023 ...a doboza alu vagy korracél legyen? :-" az alu könnyebb,a korracél fényesebb :-k 8-[
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Hello, vettem egy elektronikus fesszabot, 6 voltost kis TS hez, de nem tudom bekötni #-o .B+; D+;61;DF;D- jelölései vannak. A B+ gondolom akku +, a D- pedig test. Melyik megy a szénkefére, a mellette lévő csatlakozóra, ill a kondira? Az ellenállástekercset már leszereltem. Esetleg ha vki tudna segíteni abban is, hogy akku nélküli indításhoz hogyan kell átkötni a kis TS-t? Indítókulcsot teljesen jobbra kell fordítani állítólag.
emdzsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.10.21. 10:33
MZ-d típusa: Etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: emdzsi »

sub-ee írta:
emdzsi írta:Jelenleg Brisk van benne, de már érzi a vesztét. Előtte NGK, de az is meghalt, még előtte meg még 2 Brisk, azok is a kukában végezték. :D
Zavarszűrős pipád van? Mert ha nem ,akkor az is okozhatja a gyertya vesztét, hogy nem az ellenálláson keresztül megy rá a szikra.

Ajánlom az NGK pipákat, nagyon jók és vízállóak.

Típust is tudok írni, autósboltban beszerezhető, olyan 900-1400Ft között van:

NGK LB05F

Van feketében, pirosban és kékben. A fekete a 8051 kódú

Üdv.:Sub-ee
A simsonomról szedtem le egy vízálló, gyári gyertyapipát és nem tudom, hogy zavarszűrős-e :roll: . Egyelőre most így hagyom az egészet, majd meglátom mi lesz most a jól beállított gyújtással. Ha ezután is behal a gyertya, akkor veszek egy bosch-t és egy másik pipát.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

emdzsi írta:Jelenleg Brisk van benne, de már érzi a vesztét. Előtte NGK, de az is meghalt, még előtte meg még 2 Brisk, azok is a kukában végezték. :D
Zavarszűrős pipád van? Mert ha nem ,akkor az is okozhatja a gyertya vesztét, hogy nem az ellenálláson keresztül megy rá a szikra.

Ajánlom az NGK pipákat, nagyon jók és vízállóak.

Típust is tudok írni, autósboltban beszerezhető, olyan 900-1400Ft között van:

NGK LB05F

Van feketében, pirosban és kékben. A fekete a 8051 kódú

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
emdzsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.10.21. 10:33
MZ-d típusa: Etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: emdzsi »

Jelenleg Brisk van benne, de már érzi a vesztét. Előtte NGK, de az is meghalt, még előtte meg még 2 Brisk, azok is a kukában végezték. :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

cseszy2 írta:Sziasztok!
Kezdö MZ cubos vagyok..Nézzétek el ezt nékem!
Olyan kérdésem,kérésem lenne,hogy:Szeretném a hátsó lámpámat ledesiteni.Sajnos nincs lehetöségem megcsinálni magamnak.
Szeretnék megkérni valakit,aki már csinált ilyet,h.nekem is gyártson egyet. :mrgreen: :mrgreen: Kihez forduljak kérésemmel??
Szia

Én foglalkozom hátsó lámpa ledesítéssel, itt egy kis video egy MZ panelről:

http://www.youtube.com/watch?v=j35vQuyD ... r_embedded

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

emdzsi írta:
csikin írta: Bocs, de ha 200km-t bír egy gyertya a motorodban, akkor én nem abban keresném a hibát.
Megszakítós gyújtással tökéletesen működik a motor, a tranzisztoros gyújtás meg elvileg hibátlan, ezek után én már nem tudok másra gyanakodni, mint a gyertyára. Arra gondoltam, hogy másfajta gyertya kell a tranzisztoroshoz, nem olyan, mint egy megszakítóshoz és ezért megy tönkre ilyen hamar.
Gyertya lesz!

Jelenleg milyen van benne? Az a baj, hogy a mai gyertyák többsége nem megy el többet 3000km-nél!
Beleértve az NGK-t is, főleg a franciát! Volt olyan ami 3km-tert ment csak el, a JAPÁN gyártmányúak viszont jók!
Amire én esküszöm és 20000km-tert elmentem vele, az a BOSCH, igaz hogy nem 700-1000Ft, hanem 3000Ft, de megéri a pénzét, nem véletlenül kerül ennyibe.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sunbim írta:Vettem Sub-ee-től interkomot! \:D/ :-D Készreszerelt panel.
Tegnap kaptam meg (postán küldte) , ma már teszteltem. 12V-ról a hangerő több mint jó! :mrgreen: a hangminőség is.
De valószinűleg elékötök egy 9Vos stab. ic-t hogy a zavarjeleket ne kelljen hallgatnom :lol: Viszont végrehajtok rajta 1 kis tuningot:
tervezek rá 2db plussz bemenetet; navigáció és mobiltelefon. A telefonnak a mikrofonját is rá fogom csatlakoztatni hogy menet közbeni hívást is tudjak fogadni (automata hívásfogadással). Ehhez majd szét kell bontanom egy telefon head szettet.
...Menet közben kb harmad hangerő elég volt hogy tisztán halljam a navi , és az interkom mikrofon hangját (~100km/h-nál, csukott sisak melett), persze a kettő hangerejét össze kellett hangolnom 8)Tehát végül is egy mini hangkeverő lesz hozzáépítve pár dugalj, kondi és potméter felhasználásával.
Nagyszerű érzés lesz menet közben, hogy beszélni tudok az utasommal (Zsu :-D ) , és közben a navigációt is tisztességesen hallom, némi aláfestő zene kíséretében :lol: :D :smt023
Jelenleg így áll a project :
Kép
Szia

Fémdobozba szereld be és műszer testjét kösd rá és azonnal szűrve vannak a zavarok! Na meg rakhatsz elé egy nagy tápszűrő kondit! Mondjuk 4700uF/25V

Amúgy örülök, hogy tetszik a cucc,én mondtam, hogy jó nagy erősítése van és nem lesz gond azzal, hogy nem hallod meg ilyesmi.

Szívesen segítek neked keverőt építeni hozzá, szerintem 4 csatornás váltókapcsolós elég is lenne.
Az interkomon lévő trimmerekbe rakhatsz előlapi tekergető tüskét, így menet közben tudod állítni a hangerőt az utasnak és magadnak is.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
emdzsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.10.21. 10:33
MZ-d típusa: Etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: emdzsi »

csikin írta:
emdzsi írta:Idáig csak ngk-át és brisk-et próbáltam. Amúgy ezek nálam tranzisztoros gyújtással 100-200km után tönkremennek. Ajánlották a bosch-t, csak nem tudom abból milyen típusú kellene...
Bocs, de ha 200km-t bír egy gyertya a motorodban, akkor én nem abban keresném a hibát.
Megszakítós gyújtással tökéletesen működik a motor, a tranzisztoros gyújtás meg elvileg hibátlan, ezek után én már nem tudok másra gyanakodni, mint a gyertyára. Arra gondoltam, hogy másfajta gyertya kell a tranzisztoroshoz, nem olyan, mint egy megszakítóshoz és ezért megy tönkre ilyen hamar.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára emdzsi 2010.10.01. 10:18-kor.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

sunbim írta:Vettem Sub-ee-től interkomot! \:D/ :-D Készreszerelt panel.
Tegnap kaptam meg (postán küldte) , ma már teszteltem. 12V-ról a hangerő több mint jó! :mrgreen: a hangminőség is.
De valószinűleg elékötök egy 9Vos stab. ic-t hogy a zavarjeleket ne kelljen hallgatnom :lol: Viszont végrehajtok rajta 1 kis tuningot:
tervezek rá 2db plussz bemenetet; navigáció és mobiltelefon. A telefonnak a mikrofonját is rá fogom csatlakoztatni hogy menet közbeni hívást is tudjak fogadni (automata hívásfogadással). Ehhez majd szét kell bontanom egy telefon head szettet.
...Menet közben kb harmad hangerő elég volt hogy tisztán halljam a navi , és az interkom mikrofon hangját (~100km/h-nál, csukott sisak melett), persze a kettő hangerejét össze kellett hangolnom 8)Tehát végül is egy mini hangkeverő lesz hozzáépítve pár dugalj, kondi és potméter felhasználásával.
Nagyszerű érzés lesz menet közben, hogy beszélni tudok az utasommal (Zsu :-D ) , és közben a navigációt is tisztességesen hallom, némi aláfestő zene kíséretében :lol: :D :smt023
Jelenleg így áll a project :
Kép
Na ez szuper lesz! Hiába nem csak én vagyok a mááááz-lista! :D :D :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Vettem Sub-ee-től interkomot! \:D/ :-D Készreszerelt panel.
Tegnap kaptam meg (postán küldte) , ma már teszteltem. 12V-ról a hangerő több mint jó! :mrgreen: a hangminőség is.
De valószinűleg elékötök egy 9Vos stab. ic-t hogy a zavarjeleket ne kelljen hallgatnom :lol: Viszont végrehajtok rajta 1 kis tuningot:
tervezek rá 2db plussz bemenetet; navigáció és mobiltelefon. A telefonnak a mikrofonját is rá fogom csatlakoztatni hogy menet közbeni hívást is tudjak fogadni (automata hívásfogadással). Ehhez majd szét kell bontanom egy telefon head szettet.
...Menet közben kb harmad hangerő elég volt hogy tisztán halljam a navi , és az interkom mikrofon hangját (~100km/h-nál, csukott sisak melett), persze a kettő hangerejét össze kellett hangolnom 8)Tehát végül is egy mini hangkeverő lesz hozzáépítve pár dugalj, kondi és potméter felhasználásával.
Nagyszerű érzés lesz menet közben, hogy beszélni tudok az utasommal (Zsu :-D ) , és közben a navigációt is tisztességesen hallom, némi aláfestő zene kíséretében :lol: :D :smt023
Jelenleg így áll a project :
Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 57 vendég