Barkácsolás
Eszterga
Sziasztok!
Többektõl olvastam, hogy értenek az esztergáláshoz. Nekem kellene egy olyan, hogy e-mailben kapcsolat felvétel, ugyan is, lenne yg rendelésem. Nem nagy meló (gondolja a laikus).
Tehát: négy darab tõcsavar kellene hengerfejhez. Nem mz, hanem Morini, és nem lehet utángyártva kapni, és ez egyelõre teljesen biztos. Így le kell õket esztergáltatni. Csakhogy itt, nem nagyon foglalkoznak ilyesmivel, legalább is tudtommal.
Méretek:
- 122 mm hosszú
- 6,5 köranyag a végein menettel
- egyik végén 20 mm hosszú menetelt szakasz
- másik végén 30 mm hosszú menetlt szakasz
- a menet adatai: M7 x 1
Feltételek:
- kicsi hõtáguló képesség
- állandó húzóerõnek való kitétel
- a megrendelõ szerint a legalkalmasabb rugóacélból lenne (egyéb szakmai, tanácsokat is elfogadnuk)
e-mail cím: meffiszto@freemail.hu
Ha van, aki szívesen segítene, természetesen nem ingyen, az jelezze itt vagy inkább az elõbb említett címen. Köszi srácok, kellemes ünnepket és sok locsolót !
Többektõl olvastam, hogy értenek az esztergáláshoz. Nekem kellene egy olyan, hogy e-mailben kapcsolat felvétel, ugyan is, lenne yg rendelésem. Nem nagy meló (gondolja a laikus).
Tehát: négy darab tõcsavar kellene hengerfejhez. Nem mz, hanem Morini, és nem lehet utángyártva kapni, és ez egyelõre teljesen biztos. Így le kell õket esztergáltatni. Csakhogy itt, nem nagyon foglalkoznak ilyesmivel, legalább is tudtommal.
Méretek:
- 122 mm hosszú
- 6,5 köranyag a végein menettel
- egyik végén 20 mm hosszú menetelt szakasz
- másik végén 30 mm hosszú menetlt szakasz
- a menet adatai: M7 x 1
Feltételek:
- kicsi hõtáguló képesség
- állandó húzóerõnek való kitétel
- a megrendelõ szerint a legalkalmasabb rugóacélból lenne (egyéb szakmai, tanácsokat is elfogadnuk)
e-mail cím: meffiszto@freemail.hu
Ha van, aki szívesen segítene, természetesen nem ingyen, az jelezze itt vagy inkább az elõbb említett címen. Köszi srácok, kellemes ünnepket és sok locsolót !
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Szia .
A komolyabb festékboltokban ( fõleg ahol színt is kevernek ) tartanak színkártyát amivel össze tudod hasonlítani az eredeti festésedet . Esetenként más színminták is vannak , nem csak a RAL-os , de az a szabvány . Az a legjobb ha valami mintát is viszel magaddal , mondjuk az oldaldeknit . Netán ha Fehérvár környéki vagy , akkor szívesen segítek , nekem van színkártyám .
A komolyabb festékboltokban ( fõleg ahol színt is kevernek ) tartanak színkártyát amivel össze tudod hasonlítani az eredeti festésedet . Esetenként más színminták is vannak , nem csak a RAL-os , de az a szabvány . Az a legjobb ha valami mintát is viszel magaddal , mondjuk az oldaldeknit . Netán ha Fehérvár környéki vagy , akkor szívesen segítek , nekem van színkártyám .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
szeva,Sányor írta:Üdv!
Valaki meg tudná nekem adni a világoskék ETZ 125,150 színkódját?
nekem még a gyári festés van a motoron, a forgalmiba az van írva Szín: Kék 06
Üdv
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Köszönöm. Kifogom próbálni. más forrásból azt, hallottam, hogy az is okozhatta, hogy nem volt eléggé ívesre kötve a spirlás s elszakította. Érdekes dolognak tartanám, ha így lenne. De majd meglátjuk. Mindenesetre mégegyszer köszi.z25z írta:tipp: a spiralt kosd ki az orabol, hogy csak szabadon legyen es lasd, sztenderen tedd pl. 3-ba a mocit es huzz egy gazt mintha kb mennel 50-el es figyeld, hogy a spiral szepen egyenletesen forog-e, mert akar a meghajto csiga-tengely a hatso kereknel is okozhat ilyen jellegu problemat esetleg ujjal osszeszorithatod, hogy van e ellenallasa, ha le tudod fogni akkor hatul lesz a bibi....
köszi szépen de nem erre gondoltam de már gegoldottuk tutin !!!motormanner írta:Szia!WALKER írta:hali
valaki nem tudna EZT oldalkocis motorrol képet küldeni hogy hogy van megoldva a zártszelvényhez való illesztés???
elõre is köszönöm
Sajnos csak ezt a képet találtam...
Ha jól tudom akor még a lengõvilla tengelyének a környékérõl van mégegy felfogatás ami a képen ne látszi.
Remélem segít valamennyit!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
tipp: a spiralt kosd ki az orabol, hogy csak szabadon legyen es lasd, sztenderen tedd pl. 3-ba a mocit es huzz egy gazt mintha kb mennel 50-el es figyeld, hogy a spiral szepen egyenletesen forog-e, mert akar a meghajto csiga-tengely a hatso kereknel is okozhat ilyen jellegu problemat esetleg ujjal osszeszorithatod, hogy van e ellenallasa, ha le tudod fogni akkor hatul lesz a bibi....
Mz TS 250/1 Kilóméter óra
Üdv.
Ezzel a problémával igazából nem tudom pontosan melyik topira is írhatnék, talán ez lesz a legmegfelelõbb. Szóval, van egy kilóméterórám (nem tudom eredeti-e), a lényeg, hogy állandó jlleggel megáll a mérés közben. Elõször spirálra gondoltam, de a csere után is csak két napig volt"jó", s aztán visszaállt az eredeti állapot. A mutató, ötödikben teljes gázzal, mikor lobog a hajam, akkor is a nullát mutatja. Bele néztem a belsejébe, de ott nem láttam hibát, s egy kis varrógép olajjal meg is kentem, mind a mûenyag fogaskereket, s léceket, mind a spirál rugót. De semmi. A spirál sem szakadt el. Ami gyanús, az, az, hogy piszkosul sokat mért sebességnek. Tehát azt nem hiszem el, hogy a városban minden autó, még egy trabi is 90 km/h -val haladjon. Én cserére gondolok, de ha esetleg valakinek van ötlete, s hasonló tapasztalata, akkor arra kíváncsi lennék. Az esetleges választ elõre is köszönöm.
Ezzel a problémával igazából nem tudom pontosan melyik topira is írhatnék, talán ez lesz a legmegfelelõbb. Szóval, van egy kilóméterórám (nem tudom eredeti-e), a lényeg, hogy állandó jlleggel megáll a mérés közben. Elõször spirálra gondoltam, de a csere után is csak két napig volt"jó", s aztán visszaállt az eredeti állapot. A mutató, ötödikben teljes gázzal, mikor lobog a hajam, akkor is a nullát mutatja. Bele néztem a belsejébe, de ott nem láttam hibát, s egy kis varrógép olajjal meg is kentem, mind a mûenyag fogaskereket, s léceket, mind a spirál rugót. De semmi. A spirál sem szakadt el. Ami gyanús, az, az, hogy piszkosul sokat mért sebességnek. Tehát azt nem hiszem el, hogy a városban minden autó, még egy trabi is 90 km/h -val haladjon. Én cserére gondolok, de ha esetleg valakinek van ötlete, s hasonló tapasztalata, akkor arra kíváncsi lennék. Az esetleges választ elõre is köszönöm.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Szeva,mzgergõ írta:Esetleg dugattyút is lehetne önteni?Vagy maga az anyag minõségét beszerezni kérdéses?
Én ezt találtam tegnap "véletlenül", szerintem kérdezd meg Feri bá-t:
http://www.taborituning.hu/dugattyu_keszites.html
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Szia!WALKER írta:hali
valaki nem tudna EZT oldalkocis motorrol képet küldeni hogy hogy van megoldva a zártszelvényhez való illesztés???
elõre is köszönöm
Sajnos csak ezt a képet találtam...
Ha jól tudom akor még a lengõvilla tengelyének a környékérõl van mégegy felfogatás ami a képen ne látszi.
Remélem segít valamennyit!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Én sem úg gondoltam a kovácsolást,h Józsi bácsi hátramegy a fújtatóhoz és addig üti Piri néni lekvárfõzõ lábasát,amíg ETZ hajtójkar nem lesz belõle
Viszont,ami nagy szerencsém,h itt a cégnél van komplett gépmûhely,viszont a 6 gépbõl csak hármat használnak folyamatosan,és véletlenül még konyítok is valamennyit a forgácsoláshoz (bár a minimálbérért esztergálok/marok egy hónapig idõszakra nem gondolok teljes örömmel vissza...),és amikor mechanikát újítunk,úgyis én gyártom le a nullszériáját,szóval van lehetõségem mindenfélét varázsolni,ha meg nem tudok valamit,itt van egy esztergályos meg egy marós csóka,akik kb 40 éve ezt csinálják (igen,nyugdíjasok),szóval kérdezek.
Viszont,ami nagy szerencsém,h itt a cégnél van komplett gépmûhely,viszont a 6 gépbõl csak hármat használnak folyamatosan,és véletlenül még konyítok is valamennyit a forgácsoláshoz (bár a minimálbérért esztergálok/marok egy hónapig idõszakra nem gondolok teljes örömmel vissza...),és amikor mechanikát újítunk,úgyis én gyártom le a nullszériáját,szóval van lehetõségem mindenfélét varázsolni,ha meg nem tudok valamit,itt van egy esztergályos meg egy marós csóka,akik kb 40 éve ezt csinálják (igen,nyugdíjasok),szóval kérdezek.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Hajtókart meg ilyeneket "kovácsolnak" ami tulajdonképpen nem kovácsolás. Az alapanyagot hengerlik vagy hidegen húzzák. Dugattyúkat öntik, majd esztergálják. Az azért elég necces házilag megcsinálni, kell hozzá egy frankó maró (meg aki tud is marni), eszterga, állványos fúró stb....komplett gépmûhely.
Órakonzolról lehet szó, úgyis cserélem a konzolnak a csavarjait, majd leveszek róla egy negatívot. Másik ha vkinek kell csinálni akkor az legyenszives dobjon egy mélt illetve küldjön alapanyagot is mert annak szûkében vagyok. Javítást is meg lehet próbálni, de kérek képet a törésrõl lehetõleg éleset, mert akkor abból látható hogy mennyire alu-öntvény. Tiszta alut nem lehet önteni, csak spec.folyósító szerrel ami nekem konkrete nincs. Ámde majd akkor csinálok órakonzolt.
Csaó!
Órakonzolról lehet szó, úgyis cserélem a konzolnak a csavarjait, majd leveszek róla egy negatívot. Másik ha vkinek kell csinálni akkor az legyenszives dobjon egy mélt illetve küldjön alapanyagot is mert annak szûkében vagyok. Javítást is meg lehet próbálni, de kérek képet a törésrõl lehetõleg éleset, mert akkor abból látható hogy mennyire alu-öntvény. Tiszta alut nem lehet önteni, csak spec.folyósító szerrel ami nekem konkrete nincs. Ámde majd akkor csinálok órakonzolt.
Csaó!
Na meg egy vödör vízben fogta,lehûtötte a dugót oszt jó' van...jó,h nem ejtette le,mert eltört volna
Szóval ilyen házi módszerrel öntött dugattyút izgi.Bár soha nem voltam öntõ...
És nem véletlenül jobbak a kovácsolással készült alkatrészek,a megmunkálás során az anyag átesik egy tömörödésen,ún. hidegedzésen és utána még edzhetõ.Ez öntött anyaggal nem nagyon mûködik.
Szóval ilyen házi módszerrel öntött dugattyút izgi.Bár soha nem voltam öntõ...
És nem véletlenül jobbak a kovácsolással készült alkatrészek,a megmunkálás során az anyag átesik egy tömörödésen,ún. hidegedzésen és utána még edzhetõ.Ez öntött anyaggal nem nagyon mûködik.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
ÓRATARTÓ!!
Szia Balázs!
Szerintem önthetnél pár óratartó konzolt, egy szépen sikerült példányt máris lefoglalnék.
Kíváncsi vagyok, hogy házilagos javítása az ilyesminek mennyire lehet sikeres, jelentkeznék önként a kísérletre. Bal oldali karikája jelenleg pici csavarokkal, vagy szegecsekkel látszik összegyógyítva lenni... jól tartja, bár lóg 1-2 millimétert. Csak nem tetszik úgy lógva.
Szerintem önthetnél pár óratartó konzolt, egy szépen sikerült példányt máris lefoglalnék.
Kíváncsi vagyok, hogy házilagos javítása az ilyesminek mennyire lehet sikeres, jelentkeznék önként a kísérletre. Bal oldali karikája jelenleg pici csavarokkal, vagy szegecsekkel látszik összegyógyítva lenni... jól tartja, bár lóg 1-2 millimétert. Csak nem tetszik úgy lógva.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Én nem vinném ennyire túlzásba a dolgot(tárcsatisztító).
Amit nagyon olajosnektalálsz és nem jó nei hogy olyan azt elég ha áttolod egy tisztabenzines rongyal, vagy ha akad otthon egy kis brigéciol esetleg nitrohigito.
A többkek mehet az autosampon vagy mosogatószeres víz , (bár én csak egy rongyal szoktam áttörölni).
Ha saggal mosod akkor nem árt valamivel leragsztani a túlfolyót mert az erõs vízsugár könnyen benyomhatja a vizet a karbiházba....
A lánchoz meg a csapágyakhoz zsírt, a bowdenhez meg a többi mozgó alkatrészhez olajat.
Amit nagyon olajosnektalálsz és nem jó nei hogy olyan azt elég ha áttolod egy tisztabenzines rongyal, vagy ha akad otthon egy kis brigéciol esetleg nitrohigito.
A többkek mehet az autosampon vagy mosogatószeres víz , (bár én csak egy rongyal szoktam áttörölni).
Ha saggal mosod akkor nem árt valamivel leragsztani a túlfolyót mert az erõs vízsugár könnyen benyomhatja a vizet a karbiházba....
A lánchoz meg a csapágyakhoz zsírt, a bowdenhez meg a többi mozgó alkatrészhez olajat.
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Nooormális?Balázs írta:Okay, ha Gexx hajlandó lesz elküldeni az órakonzolját és lesz humorom akkor azon bemutatom a dolgot.
Gexx?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Naszóval látom lavinát indítottam el és erre büszke vagyok
Nah alu öntés, tiszta alu van ám pontosabban nagyobb tisztaságú. Valóban az alut szilíciummal valamint magnéziummal ötvözik, ebbõl lesz az öntvény, ezt onnan tudjátok megállapítani hogy rávertek egy marha nagyot kalapáccsal ha törik akkor az öntvény ha nem akkor nagy(obb) tisztaságú alu. Azért ajánlottam a dugattyúkat mert azoknak elég jó az alapanyaga, és egy szimpla spárheltben meg lehet õket olvasztani, csak csinálni kell egy olvasztó-küblit, aztán apróra összetöröd az anyagot zutty be és gyönyörûen megolvad. Ha érdekel tikteket majd a cucimotorosra írok cikket, úgyis lógok oda egyel.
Homokfomra: 0,4-es frakciójú homok (az a homokozó-homok tök jó) leszitálva szépen, egyenletes nedvesség, elsimítod, belenyomod a mintát, kicsit meglötykölöd benne hogy legyen pozitívba öntve anyag, kiveszed a mintát, kiteszed megszáradni (fontos hogy teljesen átszáradjon!!! különben ha a nedves homokra öntöd az alut nagyon meglepõ dolgokat fogsz tapasztalni a vízgõzzel kapcsolatban) és bele lehet löttyenteni az anyagot.
Más, raktam már össze úgy törött fékkart, hogy beletettem homokba a hiányzó részhez tettem egy darabka nyersanyagot, fogtam a gázlámpát felhevítettem hogy meggöbösödjön, egy vékony acél szállal lehúztam a revét (salakot, fontos levenni mert nem lesz jó az összeolvadás) összetunkoltam és hagytam kihûlni. Tök jó lett, nem tört el.
Jah én fékkart öntöttem így, és nem mondja meg senki ránézésre hogy melyik a gyári és melyik az utángyártott.
Akit érdekel az nyaggasson hogy legyen kedvem ilyet írni, ilyen home-mades alu öntést.
Nah alu öntés, tiszta alu van ám pontosabban nagyobb tisztaságú. Valóban az alut szilíciummal valamint magnéziummal ötvözik, ebbõl lesz az öntvény, ezt onnan tudjátok megállapítani hogy rávertek egy marha nagyot kalapáccsal ha törik akkor az öntvény ha nem akkor nagy(obb) tisztaságú alu. Azért ajánlottam a dugattyúkat mert azoknak elég jó az alapanyaga, és egy szimpla spárheltben meg lehet õket olvasztani, csak csinálni kell egy olvasztó-küblit, aztán apróra összetöröd az anyagot zutty be és gyönyörûen megolvad. Ha érdekel tikteket majd a cucimotorosra írok cikket, úgyis lógok oda egyel.
Homokfomra: 0,4-es frakciójú homok (az a homokozó-homok tök jó) leszitálva szépen, egyenletes nedvesség, elsimítod, belenyomod a mintát, kicsit meglötykölöd benne hogy legyen pozitívba öntve anyag, kiveszed a mintát, kiteszed megszáradni (fontos hogy teljesen átszáradjon!!! különben ha a nedves homokra öntöd az alut nagyon meglepõ dolgokat fogsz tapasztalni a vízgõzzel kapcsolatban) és bele lehet löttyenteni az anyagot.
Más, raktam már össze úgy törött fékkart, hogy beletettem homokba a hiányzó részhez tettem egy darabka nyersanyagot, fogtam a gázlámpát felhevítettem hogy meggöbösödjön, egy vékony acél szállal lehúztam a revét (salakot, fontos levenni mert nem lesz jó az összeolvadás) összetunkoltam és hagytam kihûlni. Tök jó lett, nem tört el.
Jah én fékkart öntöttem így, és nem mondja meg senki ránézésre hogy melyik a gyári és melyik az utángyártott.
Akit érdekel az nyaggasson hogy legyen kedvem ilyet írni, ilyen home-mades alu öntést.
Re: Barkácsolás
moderator írta:Itt öntsetek alumíniumot, ne a hirdetéseknél!
Irgum-burgum
Bocs Fõnök! Parancs értettem, kérek engedélyt meghunyászkodni!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
GEXXX, NEM GREXXX!!!motormanner írta:Grexxxnél a pont! ...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
Barkácsolás
Itt öntsetek alumíniumot, ne a hirdetéseknél!
Irgum-burgum
Irgum-burgum
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Grexxxnél a pont!
:d
De szerintem lehetne errõl a technológiáról egy cikket készíteni a wikiben(aki jobban ért hozzá).
Vagy valahová máshová átrakni hogy esetleg megtalálja az akit érdekelhet!
Nem biztos hogy itt az adok-veszekben jó helyen van...
:d
De szerintem lehetne errõl a technológiáról egy cikket készíteni a wikiben(aki jobban ért hozzá).
Vagy valahová máshová átrakni hogy esetleg megtalálja az akit érdekelhet!
Nem biztos hogy itt az adok-veszekben jó helyen van...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 84
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
- Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
- Kapcsolat:
Ha érdekel az alumínium öntés hobby szinten akkor ezt a linket érdemes megnézni:
http://www.sasovits.hu/cnc/ontes.htm
http://www.sasovits.hu/cnc/ontes.htm
Nem szenvedek az elmebajtól! Minden percét élvezem!
- tothszilard
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2008.01.29. 16:37
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: Zala
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Megcsinálod a formát majd megolvasztod az óratartót, ha már úgyis azt akarsz újat csinálni
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Tiszta aluminiumot szerintem nem nagyon fogtok tudni szerezni,mert kábé semmire nem jó,legfeljebb elektromos vezetéknek.A legtöbb alu mechanikus alkatrészben van szilicium ötvözõként,ezen kívül lehet mangán (pl ilyen a kormánycsutkám) meg sok egyéb anyag,ami az amúgy puha aluminium szilárdságát,keménységét növeli.Legalábbis ilyen dolgok rémlenek anyagismeret óráról
Szerintem az alu kábel lenne a legjobban olvasztható,de ahhoz Szolnok-Mezõtúr közt le kell szedni a felsõ vezetéket,h elég legyen (de akkor hogy jutok holnap haza? ),meg az túl puha lenne,szóval valami szerkezeti alu lenne jó a célra,bár nem tudom,mennyire lehet +olvasztani gáztûzhelyen...
Szerintem az alu kábel lenne a legjobban olvasztható,de ahhoz Szolnok-Mezõtúr közt le kell szedni a felsõ vezetéket,h elég legyen (de akkor hogy jutok holnap haza? ),meg az túl puha lenne,szóval valami szerkezeti alu lenne jó a célra,bár nem tudom,mennyire lehet +olvasztani gáztûzhelyen...
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Szerintem a dugattyu nem mert az valami spéci ötvözet. Ha jól tudom szilíciummal ötvözik többekközt (de ebben nem vagyok biztos).
Viszont ha keresel más alutárgyakat azokat meglehet könnyebben. Én nemrég pl. alu U bicaj flket olvasztottam villany rezsón.
Bár ez csak szórakozás volt... Viszont az AMD hûtõborda már nem olvadt meg(gondolom jobban leadta a hõt)
Viszont ez a homokformás dolog érdekelne!!!
Hogyan is lehet ezt csinálni pontosan?
Gondolom akármilyen homok nem megfelelõ...
Viszont ha keresel más alutárgyakat azokat meglehet könnyebben. Én nemrég pl. alu U bicaj flket olvasztottam villany rezsón.
Bár ez csak szórakozás volt... Viszont az AMD hûtõborda már nem olvadt meg(gondolom jobban leadta a hõt)
Viszont ez a homokformás dolog érdekelne!!!
Hogyan is lehet ezt csinálni pontosan?
Gondolom akármilyen homok nem megfelelõ...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- tothszilard
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2008.01.29. 16:37
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: Zala
A másik megoldás, ha van kedved és elég ügyes vagy, akkor alu-öntvénybõl öntsd ki és formázd ki. (dugattyúkból nagyon szép öntvényeket lehet csinálni) A lényeg hogy nedves homokba benyomod a konzolt, kiveszed, aztán felteszed a kályhára a formát vagy akárhova, kiszárítod teljesen, alapanyagot felolvasztod zutty bele a formába aztán egy 3-4 óra alatt ki lehet reszelgetni.
- tothszilard
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2008.01.29. 16:37
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: Zala
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 1 vendég