Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bladzser írta:
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó ](*,) ](*,) ](*,)
Ugyanaz mindkettő állórésze,csak az egyikre megszakitó alaplap került felcsavarozva, a másikra meg az elektronikus állitólapja.
Nem kell kiforrasztani semmit.Átcsavarozható minden.
Még a forgórészt sem kell levenni hozzá.Mármint a komplett állórész cseréhez.
Ha megjegyzed az állitólap helyét és pont ugyanarra a helyre rakod a másikon,még a gyújtásod is jó helyen marad.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Kill! Gondolom ez nem garanciális probléma (nagyon húztuk neki :lol: )
Javaslom hogy a panelról óvatos vakargatással távolítsd el a műgyanta réteget , a saruk tövénél, ahol a panelra van ráforrasztva. Egészen addig amíg a tiszta forrasztást nem látod. Akkor le tudod forrasztani mindegyik sarut (v. maradékát :wink: )
És erre a tiszta ,,forrfülekre" rá tudsz forrasztani olyan szilikon szigetelésű, finom,vékony elemi szálú, sodrott huzalt (hangfalkábel, : szigetszentmiklós; ED elektronik , 0624.517550) ami olyan hosszú , hogy kiérjen a blokk, kábelkorbács rögzítő lemezfülön túl. És ott a nagyobb fajta ~5mm-es saruval megsaruzod, jól leszigetelve . A huzalt a panelról lejövet ne törd meg élesen, hanem egy ívet leírva, feszülés mentesen menjen a rögzítő fülig! A panel tövére ahol a huzal kicsatlakozik, szilikon alapú tömítőanyagból (szilóó :D ) egy vállat, nyakat készíthetsz hogy jobban tehermentesítve legyen a huzal nyaka.
Szerintem. :smt023 :smt039
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

bladzser írta:
nova001155 írta: Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.

etz az összes elektromos rendszer kompatibilis egymással kivéve a hallos gyujtás de az itt nem játszik szerepet

Megmértem a tekercs kivezetésénél is, ott is zárlatos :roll: A vezetéket megnéztem az jó, rámértem.

A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó ](*,) ](*,) ](*,)
Csináld meg úgy hogy csak a tekercset cseréled semmi mást kiforrasztod az állórészből kikapod a csavarokat majd jöhet a csere darab beleforrasztod lecsavarod azt ennyi csak vigyázz hogy a 3 kivezetést ne cseréld fel hátha akkor meg azrt nem lenne jó :D .
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

nova001155 írta:
bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...

Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.

etz az összes elektromos rendszer kompatibilis egymással kivéve a hallos gyujtás de az itt nem játszik szerepet

Megmértem a tekercs kivezetésénél is, ott is zárlatos :roll: A vezetéket megnéztem az jó, rámértem.

A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó ](*,) ](*,) ](*,)
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Jaj de dobálóztok az állórészekkel. Ha lehet felém dobjátok majd én meg tekerem. :D
Amúgy ez tipikus állórész viselkedés hogy hol jónak hol rossznak méred.Fellazultak a tekercsek lakkozásai , bár én még mindig a csillag pont szigetelésére hajazok.
Üdv.nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...

Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
Konkrétan az ülés alatt húztad le és ott nézted mert még lehet az is hogy a vezeték valahol zárlatos de az állórészt úgy kell megnézni zárlatos-e hogy lehúzol róla mindent és a forrasztásnál nézel test plusz az egyik csatlakozás ha akkor is mutat valamit azaz nincs szakadás először szemrevétlezd hátha valahol jólláthatóan elszakadt ha nem akkor takarísd ki és ha akkorsem jó akkor kuka és jöhet a próbadarab.

etz az összes elektromos rendszer kompatibilis egymással kivéve a hallos gyujtás de az itt nem játszik szerepet
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Na megnéztem, nem a vezeték a ludas.
Az állórészel lesz valami.

Van itthon egy 250es etz, amit régebben használtam de mostmár csak alkatrésznek van itt.
Arról a motorról van az egyenirányító és a fesz.szab is.
Arra gondoltam, annak az állórészét átrakom ebbe a motorba. Megvalósítható ez???
250-es állórészt 125-ösbe?

Szénkefét nem ette. Mikor megvettem azóta ugyanolyan, nem mértem tolómérővel, de a kopás minimális.
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...

Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...

Vedd le az állórész mert lehet hogy a csillag ponti kötés szórakozik veled (le testtel).
Le eset róla a varniscső. Meg legalább meglátod milyen állapotba van a tekercselés.

Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

bladzser mosd ki az állórészt lehet hogy tele van szénporral ami a szénkefékből ered egyébként utóbbi időben nem evet túl sok szénkefét? üdv juragy
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

D+ D-: 11,32V-ennek 14-14.4 V-nak kell lennie
Ha jó a töltés és zselés aksid van.Savasnál 13,2-13,6 V-nak kell lennie.
Az aksid kicsit le van merülve...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára young boys 2010.10.26. 11:11-kor.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Tehát akkor az állórészemnek kuka. Zárlatos lett?

Még lehúzom a sarut a generátorról, illetve az egyenirányítóról és rámérek a vezetékre hogy nem-e csak a vezeték szigetelése sérült...

A forgórésznek kutya baja sincs, szénkefék sincsenek lekopva,stb...
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

jura györgy írta:hali a működő gépből kéne kölcsön venni az álló részt ha úgy sem jó akkor a forgó részt is itt a tél ez az idő ere való üdv juragy
Jó gondolat!
Érdemes megfogadni!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

bladzser írta:FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...

Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...

Ez nagy gáz...
Ez tök zárlat...
Kuksizd át a vezetékeket...de gyanús hogy csere!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali a működő gépből kéne kölcsön venni az álló részt ha úgy sem jó akkor a forgó részt is itt a tél ez az idő ere való üdv juragy
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

A forgórész teste a DF szál között miért kell szakadásnak lenni, ott 5,3 ohm van. Ott egy "tekercs" van (mármit a forgórész egy tekercs), ami rézdrótból van, szóval elvileg ellenállással kell hogy rendelkezzen
A két szénkefén 5,3 ohmot mértem.


Bocsi igazad van!
Ezt egy kicsit túlkomplikáltam.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Utána néztem a pontos értékeknek.
Forgórész ellenállása:4,2 ohm +-0,3ohm a csúszógyűrűkön mérve.
Állórész fázisok közötti ellenállása: 0,32 ohm
Ezek a gyári adatok.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

FIGYELEM!!!
csináltam egy új mérést gáz van...
Lehúztam a 3 szálat az egyenirányítóról, és mértem a földhöz képest ellenállást.
1,3 OHM szval hajjajjj van...

Most akkor zárlatos az állórészem, vagy a vezeték testelt le valahol?
Mind a 3 szálon 1,3 -et mérek...
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

young boys írta:
bladzser írta:Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt... :D

Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.

Na most akkor már hol a hiba???

Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.

Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés ](*,)

Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Szénkefe DF+ vezeték le...
Müszert a két szénkefére és ott mérj ellenállást.
Ott lesz a hiba...
Mérjél még a szénkefe DF+ és a forgórész teste között is ellenállást!
Ott szakadásnak kell lennie.
Próbáld meg a kondit kivenni az árakörből mert az is okozhat gondott.
Csak az akku maradjon.

YB
A kondit csak most raktam be próbaképp.
A forgórész teste a DF szál között miért kell szakadásnak lenni, ott 5,3 ohm van. Ott egy "tekercs" van (mármit a forgórész egy tekercs), ami rézdrótból van, szóval elvileg ellenállással kell hogy rendelkezzen
A két szénkefén 5,3 ohmot mértem.

Mégegy dolog. A feszültség furcsán oszlik meg a fesz.szabályzón. Elektronikus fezs szabályzóról van szó.
(Villamosmérnöknek készülök de még a technikusi szinig sem jutotttam el, most fogok érettségizni ^^), értek hozzá ami a dobozban van, de egykét dolog nem tiszta.

Ugyebár: amikor gyújtást ráadom, akkor a fesz. szabályzó DF lába lesz "összekötve" a 61-es szállal.
Így az izzóba áram fog folyni a forgórész tekercsén keresztül, ami így gerjed.

Amikor beindul a motor, akkor nemtudom mi játszódik le a fesz.szabályzóban, valaki, aki tudja leírná? (Arra gondoltam hogy + fesz jelenik meg a D- szálon és akkor az izzó pozitív- pozitívot kap és kialszik.... Úgy mint egy relé, gyújtásnál a DF - 61 van zárva... járó motornál pedig a D- - 61.)

A D+ és B+ nak semmi szerepe nincs a dobozban, simán csak össze van zárva, össze van kötve, nem része a kapcsolásnak...

A fesz. így alakul a szbályzón:
61 D- : 2,7V
DF D- :0,5V
DF 61 :2,7V
D+ 61: 8,37V
D+ DF: 10,6V
D+ D-: 11,32V

Az értékek jók lennének? Fesz. szabályzó lenne hibás, sikerült beszereléskor ráadott gyújtás mellett a fesz.szab. hűtőbordájához érinteni a + szálat... ](*,) ](*,) ](*,) De nem történ semmi... :roll: se bumm se szikra....
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

jura györgy írta:hali próbáltál szabályozót cserélni ? üdv juragy
Cserélt!
Egy müködő géppől rakta át.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali próbáltál szabályozót cserélni ? üdv juragy
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nyemi írta:
young boys írta:Amúgy szerintem állórész hiba lesz már csak emiatt a kérdés miatt is. Idézet"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)" Valószínűleg itt mérve lett valami, pedig itt aztán teljes szakadásnak kell lennie.

Ebben egyetértünk.
De az előző hozzászólás (ami a tied elött van) alapján ez nem áll fenn.

Ezért javasoltam azt amit az előző hozzászólásomban javasoltam.
YB
Nem tán esetleg forgórész menetzárlatára gondolsz.De akkor annak már szaga van. :^o
Az azért függ attól hogy merre van a tekercsben a zárlat és mennyi menet van kiesve...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

young boys írta:Amúgy szerintem állórész hiba lesz már csak emiatt a kérdés miatt is. Idézet"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)" Valószínűleg itt mérve lett valami, pedig itt aztán teljes szakadásnak kell lennie.

Ebben egyetértünk.
De az előző hozzászólás (ami a tied elött van) alapján ez nem áll fenn.

Ezért javasoltam azt amit az előző hozzászólásomban javasoltam.
YB
Nem tán esetleg forgórész menetzárlatára gondolsz.De akkor annak már szaga van. :^o


bladzser: A DF kellet volna le test-telni mert úgy a feszültség szabályzót is letesztelted volna.

Üdv. nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Amúgy szerintem állórész hiba lesz már csak emiatt a kérdés miatt is. Idézet"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)" Valószínűleg itt mérve lett valami, pedig itt aztán teljes szakadásnak kell lennie.

Ebben egyetértünk.
De az előző hozzászólás (ami a tied elött van) alapján ez nem áll fenn.

Ezért javasoltam azt amit az előző hozzászólásomban javasoltam.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

bladzser írta:Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt... :D

Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.

Na most akkor már hol a hiba???

Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.

Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés ](*,)

Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Feszültség szabályzó test-je rendbe? Amúgy elektronikus vagy mechanikus ?
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

bladzser írta:Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt... :D

Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.

Na most akkor már hol a hiba???

Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.

Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés ](*,)

Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Szénkefe DF+ vezeték le...
Müszert a két szénkefére és ott mérj ellenállást.
Ott lesz a hiba...
Mérjél még a szénkefe DF+ és a forgórész teste között is ellenállást!
Ott szakadásnak kell lennie.
Próbáld meg a kondit kivenni az árakörből mert az is okozhat gondott.
Csak az akku maradjon.

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

young boys írta:A biztosíték hova vezeti az áramot, nem a forgórészbe?

De akkor sem működik a forgórész...
Ha neked is szakmába vág akkor tudnod kell hogy hogyan épül fel a gerjesztéssel a mágnesses kör.
Na ez az ami a kis barátunknál nincs meg.

Ja rajz...
Nekem eddig csak ez volt meg:

Kép

És ez mindenre jó csak hibakeresésre nem.
Én szerintem az meg jó .Az ellenállás mérés is jó értéket mutat szóval semmi okom a forgórész hibájára gondolni, ha csak a szénkefék nem nagyon rövidek vagy a csúszó gyűrű nem üt nagyon. Persze ezeket látni kéne. Amúgy szerintem állórész hiba lesz már csak emiatt a kérdés miatt is. Idézet"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)" Valószínűleg itt mérve lett valami, pedig itt aztán teljes szakadásnak kell lennie.
Na majd kiderül.
Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Kezdtek lassan elkanyarodni a témától [-X
Mind a ketten ugyanazt mond gyátok csak más szemszögből várjuk meg hogy mit ír aki kűzd a gondal.
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Na már muszály leszek írni, mert még megölitek itt egymást egy vacak töltés miatt... :D

Na lementem a műhelybe. Mértem az álórészt.
u-w u-v és v-w között olyan 1,3 ohmot mértem, ez biztos hogy jó.
u-test...v-test...w-test szakadást mértem
A forgórésznek semmibaja sincs. 5,6 ohmot mérek csúszógyűrűkön, a szénkeféken, és fent a motor váza és a DF vezeték között is.
Nézzük csak a "gerjesztő kört"
izzó nincs kiégve
biztosíték jó
szénkefe jó
csúszógyűrű jó
vezetékek saruk rendben vannak
Az alsó szénkefe a test, felső a DF. Ez is jó.
Gyújtást ráadom az izzó világít.
Ha a 61-es szálat lehúzom és letestelem az izzó erősebben világít.

Na most akkor már hol a hiba???

Kínomban rákötöttem párhuzamosan a 61-es szál és a motor pozitív szálja közé egy 10w-os izzót, de semmi sem történt.

Be van téve a kondenzátor, ami azért kell, hogy az aksi nélkül is menjen a motor. Leveszem az aksiról a sarut beindítás után, és leáll a motor mert nincs töltés ](*,)

Hol a hiba kéremszépen, mit mérjek már le???
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

A biztosíték hova vezeti az áramot, nem a forgórészbe?

De akkor sem működik a forgórész...
Ha neked is szakmába vág akkor tudnod kell hogy hogyan épül fel a gerjesztéssel a mágnesses kör.
Na ez az ami a kis barátunknál nincs meg.

Ja rajz...
Nekem eddig csak ez volt meg:

Kép

És ez mindenre jó csak hibakeresésre nem.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

"Köszönöm a rajzot...De én nem ebből indultam ki."

Hát akkor miből? ETZ-ről beszélünk. :)

"Minden esetre a véleményemet továbbra is fentartom.
A FORGÓ RÉSZ NEM KAP GERJESZTÉST!!!
AZÉRT VILÁGIT A VISSZAJELZÓ LÁMPA IS!!!
AZ ÁLLÓRÉSZNEK A LEIRT HIBAJELENSÉG ÉS MÉRÉSI EREDMÉNYEK ALAPJÁN SEMMI BAJA NINCS!!!

AZ HOGY HA A BIZTOSITÉK KIVÉTELÉVEL ELALSZIK A VISSZA JELZÉS AZ TERMÉSZETES ÉS CSAK AZT BIZONYITJA HOGY A BIZTI JÓ ÉS NEM AZT HOGY A FORGÓ RÉSZ FELGERJED!"
A biztosíték hova vezeti az áramot, nem a forgórészbe? :roll:

NEM AKARLAK KIOKTATNI DE NEKEM EZ EGYRÉSZT SZAKMÁBA VÁG MÁSRÉSZT NEM KEVESET JAVITOTTAM MÁR!"

Hidd el én is , csak én nem kiabálok :D.

Üdv. nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Jó ez a rajz!
Pontos és részletes!
Ilyenekről dolgozok nap mint nap. :D :oops:

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nyemi írta:
young boys írta:Hol van a gerjesztő körben a biztosíték(?

Sehol!
A fesszabályozó 51-es pontján jön ki a töltő feszültség-áram.
Fesszab 51-Biztositék tábla+akkumulátor +

A 61-es vezeték a visszajelző izzóra megy.
Akkumulátor+-biztositék tábla-biztositék-Gyújtáskapcsoló 30-gyújtáskapcsoló 54-Töltés visszajelző izzó.

Még mindig kitartok a forgórész hibánál
Akár kontakt hiba akár szakadás a lényeg

100% HOGY NINCS GERJESZTÉS!!!!

"Sehol" , na akkor nézd meg a képet és csodálkozz:) Gerjesztő körről beszélünk.
Kép

Köszönöm a rajzot...De én nem ebből indultam ki.
Minden esetre a véleményemet továbbra is fentartom.
A FORGÓ RÉSZ NEM KAP GERJESZTÉST!!!
AZÉRT VILÁGIT A VISSZAJELZÓ LÁMPA IS!!!
AZ ÁLLÓRÉSZNEK A LEIRT HIBAJELENSÉG ÉS MÉRÉSI EREDMÉNYEK ALAPJÁN SEMMI BAJA NINCS!!!


AZ HOGY HA A BIZTOSITÉK KIVÉTELÉVEL ELALSZIK A VISSZA JELZÉS AZ TERMÉSZETES ÉS CSAK AZT BIZONYITJA HOGY A BIZTI JÓ ÉS NEM AZT HOGY A FORGÓ RÉSZ FELGERJED!

NEM AKARLAK KIOKTATNI DE NEKEM EZ EGYRÉSZT SZAKMÁBA VÁG MÁSRÉSZT NEM KEVESET JAVITOTTAM MÁR!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

young boys írta:Hol van a gerjesztő körben a biztosíték(?

Sehol!
A fesszabályozó 51-es pontján jön ki a töltő feszültség-áram.
Fesszab 51-Biztositék tábla+akkumulátor +

A 61-es vezeték a visszajelző izzóra megy.
Akkumulátor+-biztositék tábla-biztositék-Gyújtáskapcsoló 30-gyújtáskapcsoló 54-Töltés visszajelző izzó.

Még mindig kitartok a forgórész hibánál
Akár kontakt hiba akár szakadás a lényeg

100% HOGY NINCS GERJESZTÉS!!!!

"Sehol" , na akkor nézd meg a képet és csodálkozz:) Gerjesztő körről beszélünk.Üdv nyemi.
Kép
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Hol van a gerjesztő körben a biztosíték(?

Sehol!
A fesszabályozó 51-es pontján jön ki a töltő feszültség-áram.
Fesszab 51-Biztositék tábla+akkumulátor +

A 61-es vezeték a visszajelző izzóra megy.
Akkumulátor+-biztositék tábla-biztositék-Gyújtáskapcsoló 30-gyújtáskapcsoló 54-Töltés visszajelző izzó.

Még mindig kitartok a forgórész hibánál
Akár kontakt hiba akár szakadás a lényeg

100% HOGY NINCS GERJESZTÉS!!!!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

young boys írta:"Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed,..."

Na ez így ebben a formában hibás következtetés...
Az a lámpa a fesszabályozóról kap feszültséget(meg az akkuról).

Még mindig azt mondom hogy a forgórész vagy nem kap feszültséget, vagy szakadt mert nem épül fel a mágneses tér és ezért nincs töltésed!

YB
Biztos ? Hol van a gerjesztő körben a biztosíték(?). A forgórész és a feszültség szabályzó közt:).
Akkumulátor pozitív - gyújtáskapcsoló- izzó- feszültség szabályzó-biztosíték(2A)-forgórész tekercs-test. Na ez az elő gerjesztő kör.
Érintsd a szénkefére menő vezetéket testre és figyeld a töltésjelző izzót(avagy zárd rövidre a forgórészt), persze csak álló motornál. A fényerő változás megmutatja van e elő gerjesztés(nőni fog a fényerő).A fő gerjesztés akkor lép be amikor beindul a motor és a gerjesztő diódák be pumpáljál izzó és a feszültség szabályzó közé az áramot. Ekkor az izzó kialszik.

Üdv nyemi.
Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2010.10.24. 16:38-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

"Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed,..."

Na ez így ebben a formában hibás következtetés...
Az a lámpa a fesszabályozóról kap feszültséget(meg az akkuról).

Még mindig azt mondom hogy a forgórész vagy nem kap feszültséget, vagy szakadt mert nem épül fel a mágneses tér és ezért nincs töltésed!

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Idézet:"BIZTOSÍTÉKTÁBLA: A DF szálhoz tartozó biztosíték nincs kiégve, vezet. De ha kiveszem akkor kialszik a töltés visszajelző lámpa, normális ez???"

Igen mert álló motornál a töltésjelző izzón(ezért is fontos az értéke :12V/2W) és a feszültség szabályzón keresztül kap áramot a
forgórész (DF). Vigyázat mindig a forgórészhez közelebbi csúszó gyűrű(alsó) a test (fontos)!!!
Mert van gyárilag belül test-telt forgórész is.a csúszó gyűrű csak azért van rajta hogy ne a csapágyakon keresztül kapja az áramot. Ellenállása 4-5 Ohm között jó. Amúgy a forrasztásnál szokta el engedni ahogy a csúszó gyűrűre megy a vezeték.

Idézet:"A tekercs felgerjed de forgás során az állórészben nem alakul ki feszültség. Rossz az állórész?"
Valószínű. Menet vagy test zárlatos.

Idézet:"Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)"
Semmit, a vagy szakadást (20Mega ohmos méréshatárban)

Üdv.nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta:
bladzser írta:Helló!
Vettem egy ETZ 125-öset.
Nincs töltés, folyamatosan ég a töltés jelző lámpa.
Amikor megvettem már akkor sem volt töltés.
Átnéztem a vezetékeket, kiméregettem szakadásmérővel mi hova megy, sarukat felcsiszoltam.
A vezetékelés fix, hogy jó. Gondoltam diódahíd is hibás lehet. Kiszedtem a diódahidat egy 250-es ETZ-ből, és beraktam ebbe a motorba. (Meg ami benne volt tiszta szutyok volt, amit pedig beleraktam rendbe olt szedve, letakarítva)

Ezen a mocin még régifajta mechanikus fesz.szabályzó van. Levettem a burkolatot róla (alusapka) és láttam hogy az egyik tekercs ami vastagdrótból van és mindössze csak pár menetet (max. 10-15) tartalmaz, le van törve a forrasztásnál. Fogtam és csavart fellazítottam kiszedtem.

Megint elsétáltam a 250-eshez, kiszedtem belőle az elektronikus fesz.szabályzót (12V) és helyesen bekötöttem.

Leszedtem a blokkoldaláról a deknit, és rámértem a szénkefére is hogy nem e szakadás vagy valami...
5Ohm-ot mértem a két szénkefe között, úgyhogy ez is jó.

BIZTOSÍTÉKTÁBLA: A DF szálhoz tartozó biztosíték nincs kiégve, vezet. De ha kiveszem akkor kialszik a töltés visszajelző lámpa, normális ez??? (Ugyebár ha kiveszem a biztosítékot nem ég a lámpa, nincs gerjesztés, és járó motornál nem keletkezik örvényáram ami feszültséget indukálna az állórészben?! ; Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed, rámértem a forgórész tekercsébe 100mA áram folyik. A tekercs felgerjed de forgás során az állórészben nem alakul ki feszültség. Rossz az állórész? Az állór. tekercsek között kb 1 ohmot ha mértem...
Váltakozó szempontból (járó motornál) azthiszem az u-w fesz. volt a legnagyobb valami 2,8V... ez édeskevés szerintem. A többi tekercspárosításon ettől csak kevesebb fesz. jelentkezett. Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)


Illetve ha lehúzom a fesz.szab. D- ról asarut, nem történik semmi.

A fesz. szab. és az egyenirányító diódahíd működőképes motorból lett kivéve. Ezekkel a cuccokkal a 250-esben volt töltés.

Most téleg már mi lehet hibás reggel 6-tól ezen turnézok de nem jövök rá. Most estére már sikerült belefáradnom.

Valaki valami ötlet?
Helo a forgórésznél ne a szénkefére mérj rá hanem a csúszógyűrűkre úgy hogy mind a 2 szénkefét vagy kiveszed vagy lekötöd
ott a gyári adat 4,2+-0,3 Ohm nekem pl 5,6 van az én forgórészemnél és van töltés majd nézd meg hogy nem-e vaszáratos multi egyikfele az egyik csúszógyűrűre a másik meg testre ha ott mutat valamit akkor vaszárlat van. Az állórészt meg úgy tudod megnézni jó e hogy megméred a kivezetések között az ellenállást gyári adat 0,32 Ohm nekem itt 1,3 van ha valamelyik kettő között nincs azaz végtelen az ellenállás akkor az szakadt ezt is nézd meg vaszálatos e multi egyikfele az egyik kivezetésre másik meg a testre vagyis az állórész lemezkötegére és nézed meg mind a 3 kivezetést így és ha mutat valamit akkor vaszálatos. Mivel azt írtad hogy működő motorról lett lekapva az elektronikus fesszab meg a diódahíd ezért annak csak jónak kéne lennie. Hírtelen ennyit tudtam összeszedni. ha nem jön be ezek eggyike sem akkor nem tudom mi lehet a bibi. Majd talán más :roll: .
A töltés visszajelző lámpa müködése:
Az izzó(van akinél led) kap az akkuról egy +12V-os feszültséget.
A másik szál a fesszabályozóra megy és ha van kimenő feszültség akkor a másik láb is +12V-ot kap.
Mivel mind a két lábon egyenlő feszültség(+12V)van az izzó kialszik.
Amikor nincs töltésed a fesszabályozón keresztül testet kap az izzó igy akkor világit.

1:Szerintem elsősorban azt ellenőrizd hogy a forgórész megkapja e az akkuról a +12V-ot.
Vagyis a gerjesztő feszültséget.

2:Az előttem szóló tanácsait fogadd meg és ellenőrizd le a tekercseket.

Az állór. tekercsek között kb 1 ohmot ha mértem...

Ez szerintem jó főleg ha szimetrikus.

Váltakozó szempontból (járó motornál) azthiszem az u-w fesz. volt a legnagyobb valami 2,8V... ez édeskevés szerintem. A többi tekercspárosításon ettől csak kevesebb fesz. jelentkezett.

Ezt hívják kóbor feszültségnek.
A generátur képes minimálisan felgerjeszteni önmagát de az teljesitmény leadásra alkalmatlan.

Én abban látom a problémát hogy nem épül fel a mágneses erőtér.
Ebben a forgó résznek van nagy szerepe.
Mivel minimális feszültséget mérsz az állórészen szerintem az jó lesz.

Remélem tudtam valamennyit segiteni.

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

bladzser írta:Helló!
Vettem egy ETZ 125-öset.
Nincs töltés, folyamatosan ég a töltés jelző lámpa.
Amikor megvettem már akkor sem volt töltés.
Átnéztem a vezetékeket, kiméregettem szakadásmérővel mi hova megy, sarukat felcsiszoltam.
A vezetékelés fix, hogy jó. Gondoltam diódahíd is hibás lehet. Kiszedtem a diódahidat egy 250-es ETZ-ből, és beraktam ebbe a motorba. (Meg ami benne volt tiszta szutyok volt, amit pedig beleraktam rendbe olt szedve, letakarítva)

Ezen a mocin még régifajta mechanikus fesz.szabályzó van. Levettem a burkolatot róla (alusapka) és láttam hogy az egyik tekercs ami vastagdrótból van és mindössze csak pár menetet (max. 10-15) tartalmaz, le van törve a forrasztásnál. Fogtam és csavart fellazítottam kiszedtem.

Megint elsétáltam a 250-eshez, kiszedtem belőle az elektronikus fesz.szabályzót (12V) és helyesen bekötöttem.

Leszedtem a blokkoldaláról a deknit, és rámértem a szénkefére is hogy nem e szakadás vagy valami...
5Ohm-ot mértem a két szénkefe között, úgyhogy ez is jó.

BIZTOSÍTÉKTÁBLA: A DF szálhoz tartozó biztosíték nincs kiégve, vezet. De ha kiveszem akkor kialszik a töltés visszajelző lámpa, normális ez??? (Ugyebár ha kiveszem a biztosítékot nem ég a lámpa, nincs gerjesztés, és járó motornál nem keletkezik örvényáram ami feszültséget indukálna az állórészben?! ; Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed, rámértem a forgórész tekercsébe 100mA áram folyik. A tekercs felgerjed de forgás során az állórészben nem alakul ki feszültség. Rossz az állórész? Az állór. tekercsek között kb 1 ohmot ha mértem...
Váltakozó szempontból (járó motornál) azthiszem az u-w fesz. volt a legnagyobb valami 2,8V... ez édeskevés szerintem. A többi tekercspárosításon ettől csak kevesebb fesz. jelentkezett. Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)


Illetve ha lehúzom a fesz.szab. D- ról asarut, nem történik semmi.

A fesz. szab. és az egyenirányító diódahíd működőképes motorból lett kivéve. Ezekkel a cuccokkal a 250-esben volt töltés.

Most téleg már mi lehet hibás reggel 6-tól ezen turnézok de nem jövök rá. Most estére már sikerült belefáradnom.

Valaki valami ötlet?
Helo a forgórésznél ne a szénkefére mérj rá hanem a csúszógyűrűkre úgy hogy mind a 2 szénkefét vagy kiveszed vagy lekötöd
ott a gyári adat 4,2+-0,3 Ohm nekem pl 5,6 van az én forgórészemnél és van töltés majd nézd meg hogy nem-e vaszáratos multi egyikfele az egyik csúszógyűrűre a másik meg testre ha ott mutat valamit akkor vaszárlat van. Az állórészt meg úgy tudod megnézni jó e hogy megméred a kivezetések között az ellenállást gyári adat 0,32 Ohm nekem itt 1,3 van ha valamelyik kettő között nincs azaz végtelen az ellenállás akkor az szakadt ezt is nézd meg vaszálatos e multi egyikfele az egyik kivezetésre másik meg a testre vagyis az állórész lemezkötegére és nézed meg mind a 3 kivezetést így és ha mutat valamit akkor vaszálatos. Mivel azt írtad hogy működő motorról lett lekapva az elektronikus fesszab meg a diódahíd ezért annak csak jónak kéne lennie. Hírtelen ennyit tudtam összeszedni. ha nem jön be ezek eggyike sem akkor nem tudom mi lehet a bibi. Majd talán más :roll: .
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Helló!
Vettem egy ETZ 125-öset.
Nincs töltés, folyamatosan ég a töltés jelző lámpa.
Amikor megvettem már akkor sem volt töltés.
Átnéztem a vezetékeket, kiméregettem szakadásmérővel mi hova megy, sarukat felcsiszoltam.
A vezetékelés fix, hogy jó. Gondoltam diódahíd is hibás lehet. Kiszedtem a diódahidat egy 250-es ETZ-ből, és beraktam ebbe a motorba. (Meg ami benne volt tiszta szutyok volt, amit pedig beleraktam rendbe olt szedve, letakarítva)

Ezen a mocin még régifajta mechanikus fesz.szabályzó van. Levettem a burkolatot róla (alusapka) és láttam hogy az egyik tekercs ami vastagdrótból van és mindössze csak pár menetet (max. 10-15) tartalmaz, le van törve a forrasztásnál. Fogtam és csavart fellazítottam kiszedtem.

Megint elsétáltam a 250-eshez, kiszedtem belőle az elektronikus fesz.szabályzót (12V) és helyesen bekötöttem.

Leszedtem a blokkoldaláról a deknit, és rámértem a szénkefére is hogy nem e szakadás vagy valami...
5Ohm-ot mértem a két szénkefe között, úgyhogy ez is jó.

BIZTOSÍTÉKTÁBLA: A DF szálhoz tartozó biztosíték nincs kiégve, vezet. De ha kiveszem akkor kialszik a töltés visszajelző lámpa, normális ez??? (Ugyebár ha kiveszem a biztosítékot nem ég a lámpa, nincs gerjesztés, és járó motornál nem keletkezik örvényáram ami feszültséget indukálna az állórészben?! ; Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed, rámértem a forgórész tekercsébe 100mA áram folyik. A tekercs felgerjed de forgás során az állórészben nem alakul ki feszültség. Rossz az állórész? Az állór. tekercsek között kb 1 ohmot ha mértem...
Váltakozó szempontból (járó motornál) azthiszem az u-w fesz. volt a legnagyobb valami 2,8V... ez édeskevés szerintem. A többi tekercspárosításon ettől csak kevesebb fesz. jelentkezett. Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)


Illetve ha lehúzom a fesz.szab. D- ról asarut, nem történik semmi.

A fesz. szab. és az egyenirányító diódahíd működőképes motorból lett kivéve. Ezekkel a cuccokkal a 250-esben volt töltés.

Most téleg már mi lehet hibás reggel 6-tól ezen turnézok de nem jövök rá. Most estére már sikerült belefáradnom.

Valaki valami ötlet?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kiszsebi írta:
nova001155 írta:...Barátom te szerintem rossz fesszabot néztél mivel a tophy az dinamós meg 6 voltos ezért annak nincs külön gerjesztő áramköre.
te szerintem ezt nézted : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0 de ez 12v generátoros gépekhez van tied meg dinamós.
A tiedhez ez kell csak lehúzod a régit és feltolod az újat . : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0
nova001155! A dinamónak is van gerjesztő áramköre, mégpedig az állórész az. A dinamónál a forgórészről szedik le az egyenáramot, a kommutátorok segítségével. Épp ezért nem lehet akkora teljesítményt elérni vele, mint a generátoroknál.
Igen utánanéztem az elöbb csak már nemvolt kedvem kijavítani :oops: :oops: de ha minden igaz a többi része a hozzászólásnak megfelel a valóságnak.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nova001155 írta:...Barátom te szerintem rossz fesszabot néztél mivel a tophy az dinamós meg 6 voltos ezért annak nincs külön gerjesztő áramköre.
te szerintem ezt nézted : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0 de ez 12v generátoros gépekhez van tied meg dinamós.
A tiedhez ez kell csak lehúzod a régit és feltolod az újat . : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0
nova001155! A dinamónak is van gerjesztő áramköre, mégpedig az állórész az. A dinamónál a forgórészről szedik le az egyenáramot, a kommutátorok segítségével. Épp ezért nem lehet akkora teljesítményt elérni vele, mint a generátoroknál.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Jimmy írta:Sziasztok!

Természetesen én is elektronikai analfabéta vagyok,ezért kellene 1 kis segítség.
A mechanikus feszültségszabályzót szeretném lecserélni elektromosra (Trophy 6V) de a lábkiosztások kisebb gondot okoznak.A D+ ; 61 ; DF az ugyan az,de az 51-es sarut melyik helyettesíti a B+ vagy a D-?
Barátom te szerintem rossz fesszabot néztél mivel a tophy az dinamós meg 6 voltos ezért annak nincs külön gerjesztő áramköre.
te szerintem ezt nézted : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0 de ez 12v generátoros gépekhez van tied meg dinamós.
A tiedhez ez kell csak lehúzod a régit és feltolod az újat . : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

B+
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Jimmy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.06.20. 11:17
MZ-d típusa: MZ TS 250/2

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Jimmy »

Sziasztok!

Természetesen én is elektronikai analfabéta vagyok,ezért kellene 1 kis segítség.
A mechanikus feszültségszabályzót szeretném lecserélni elektromosra (Trophy 6V) de a lábkiosztások kisebb gondot okoznak.A D+ ; 61 ; DF az ugyan az,de az 51-es sarut melyik helyettesíti a B+ vagy a D-?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta:
miki12 írta:Sziasztok!
Dél-Pest környékén hol tudok venni készen a ledes világításhoz (hátsó lámpa, index, esetleg első lámpa) paneleket?
Én is csatlakozom az elöttem szólóhoz csak egy ilyennel kiegészítem :D
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Nekem is csinált már 1-2 dolgot \:D/ .

Csak lusta voltam megkeresni... :oops: :oops: :oops:
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

miki12 írta:Sziasztok!
Dél-Pest környékén hol tudok venni készen a ledes világításhoz (hátsó lámpa, index, esetleg első lámpa) paneleket?
Én is csatlakozom az elöttem szólóhoz csak egy ilyennel kiegészítem :D
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Nekem is csinált már 1-2 dolgot \:D/ .
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Máté írta:
miki12 írta:Sziasztok!
Dél-Pest környékén hol tudok venni készen a ledes világításhoz (hátsó lámpa, index, esetleg első lámpa) paneleket?
Egy boltot tudok erzsébeten a jókai utcában ahol tudsz venni nyák paneleket, de ott csak panel van, magát az áramkört kialakítani neked kell rajta.
Keresd meg Sub-ee-t!Akár itt akár PÜ-ben.
Ő mindenféle MZ-s okosságot csinál.
Index, Hátsó lámpa (ledes), fesszabályozó, gyújtás stb...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

miki12 írta:Sziasztok!
Dél-Pest környékén hol tudok venni készen a ledes világításhoz (hátsó lámpa, index, esetleg első lámpa) paneleket?
Egy boltot tudok erzsébeten a jókai utcában ahol tudsz venni nyák paneleket, de ott csak panel van, magát az áramkört kialakítani neked kell rajta.
miki12
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.06.27. 11:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 125 lesz majd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: miki12 »

Sziasztok!
Dél-Pest környékén hol tudok venni készen a ledes világításhoz (hátsó lámpa, index, esetleg első lámpa) paneleket?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 44 vendég