Elektronika topik - a pokol kapuja
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az álló, nem?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
nekem simsonnál volt ilyen amikor nem volt rendesen meghúzva a forgórész
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szikrázó megszakító rossz kondira is utalhat (van neked egyáltalán olyan benne? ), és ez okozhatja azt h szarul megy és kihagy.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
sziasztok
Egy kis segítség kellene (még sose csinált ilyet a motorom ) mentem barátnőmhöz kicsit furcsán ment odafele nem votl gond hazafele mintha ki ki hagyott volna a gyújtás de egyre jobban mondom csak érjek haza, biztos megszakító érintkező egyszer volt ilyen.Itthon beállítottam mentem vele nem jó beállítottam még egyszer még nagyobb odafigyeléssel vmivel jobb lett talán fordulaton annyira nem vészes de alsó fordulatszám tartományban eléggé meg alapjáraton.Aztán levettük a megszakítótt lecsiszoltuk egyenesre összeraktam de nem igazán jó állítottam de úgy tűnik mintha az a műanyag része ami a főtengelyhez hozzáér vagyis hozzá kellene érnie nem ér hozzá .meg néha szikrázott a megszakítónál....
Nos az lehetséges hogy az kopott el?annyira
Egy kis segítség kellene (még sose csinált ilyet a motorom ) mentem barátnőmhöz kicsit furcsán ment odafele nem votl gond hazafele mintha ki ki hagyott volna a gyújtás de egyre jobban mondom csak érjek haza, biztos megszakító érintkező egyszer volt ilyen.Itthon beállítottam mentem vele nem jó beállítottam még egyszer még nagyobb odafigyeléssel vmivel jobb lett talán fordulaton annyira nem vészes de alsó fordulatszám tartományban eléggé meg alapjáraton.Aztán levettük a megszakítótt lecsiszoltuk egyenesre összeraktam de nem igazán jó állítottam de úgy tűnik mintha az a műanyag része ami a főtengelyhez hozzáér vagyis hozzá kellene érnie nem ér hozzá .meg néha szikrázott a megszakítónál....
Nos az lehetséges hogy az kopott el?annyira
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Nekem van!Seri19 írta:Nem is hülyeség, csinálni egy szerszámos szekrény utánfutót.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
haha eszembe jutott szerszámok csavarhúzó kombinátfogó kulcs 24-19 defektszerelő vasak 2m drót lánc patentszem üdv juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
hali mindenkinek na el mondom miket vittem magammal az Erdély túrára: pumpa 2db belsőgumi gyújtótrafó gyertya teflonszalag szigetelőszalag 2m vezeték biztosíték izzók kuplunglehúzó flakon (olajat leengedni ) tölcsér (viasza önteni) tömlő megszakító gyertyapipa lehet még valami eszembe jut , nem dicsekedni akarok nem volt szükség semmire fele hátsó dobozomat ezek foglalták el üdv juragy TEHÁT FEL KÉSZÜLTEM
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
A tátra túrán sokan látták a motoromon hogy elég könnyen át tudtam szerelni az opto jeladót és sub-ee féle gyújtást régi megszakítósra és kondisra. Ha úgy van kialakítva, akkor egy két kábel leköt be a régi alaplap és már kész is.
Amúgy szerintem is megbízhatóbbak az elektronikus gyújtások (túrán se a gyújtáselektonikával volt gond hanem a trafónál kontakthibával) a megszakítónál. ha nincs mozgó (megszakító) alkatrész, soha nem állítódik el, nincs vele baj.
Amúgy szerintem is megbízhatóbbak az elektronikus gyújtások (túrán se a gyújtáselektonikával volt gond hanem a trafónál kontakthibával) a megszakítónál. ha nincs mozgó (megszakító) alkatrész, soha nem állítódik el, nincs vele baj.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Nem is hülyeség, csinálni egy szerszámos szekrény utánfutót.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ízzó készlet pót bizti meg a műhely egyik szerszámkocsija a motor után kötveSeri19 írta:sub-ee írta: Nálam is szinte mindig, ugye a "beteg" embereknél mindig van, mondjuk nálam egy coldheat akkus páka szokott lenni.
Jah meg még 1 méter vezetéket is szoktam vinni magammal. Szigszallag alap.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
sub-ee írta:Nálam is szinte mindig, ugye a "beteg" embereknél mindig van, mondjuk nálam egy coldheat akkus páka szokott lenni.Seri19 írta:Nállam mindíg szokott lenni gázos páka .
Jah meg még 1 méter vezetéket is szoktam vinni magammal. Szigszallag alap.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Lesz egy kis időm, akkor írok egy értelmes cikket a gyújtásokról, működésükről és a gyújtásfajtákról. Esetleg a speciális gyújtásokról és felszerelésükről.
A másik cikkem ami lesz, az meg a generátorokról, dinamókról és a hibakeresésről fog szólni, ha nincs töltés!
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Várjuk a cikkeket
A másik cikkem ami lesz, az meg a generátorokról, dinamókról és a hibakeresésről fog szólni, ha nincs töltés!
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Várjuk a cikkeket
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
takzol írta:Köszönöm Sub-ee! Lassan nálam is oszlik a köd, de le sem merem szinte írni, hogy milyen balfék vagyok. A korábban emlegetett, kis fekete doboz az akksi mellett, nem a gyújtóegység, hanem az utólag beszerelt villogójeladó./ .Ford 77180 85GG 13350 AA Made in Germany felirattal/ De legalább már tudom ezt is. Mentségem túl sok nincs tájékozatlanságomra, hacsak az nem, hogy csak néhány hete ismerkedem a motorral, és a régi tulaj is csak valami elektronikát emlegetett.. A szerelési ismertetőd feltöltését nagyon várom, mert szeretném átalakítani elektronikusra a gyújtást.
Üdvözöllek: Takzol
Lesz egy kis időm, akkor írok egy értelmes cikket a gyújtásokról, működésükről és a gyújtásfajtákról. Esetleg a speciális gyújtásokról és felszerelésükről.
A másik cikkem ami lesz, az meg a generátorokról, dinamókról és a hibakeresésről fog szólni, ha nincs töltés!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
sunbim írta:Takzol mondja:
Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl Csak bátran!
tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?
Az ETZ-n ez !tranzisztoros! gyújtás helyesen! Nincs benne tirisztor!! Valaki ezt elterjesztette, hibásan. Úgy mint a reklámujságokban a TV-knél a képátló helyett a képátmérő! Láttál már kerek TV-t ??
Ezt már én is annyiszor elmondtam, hogy nem tirisztor, hanem tranzisztor, de már nem mondom többször! Aki előtte tirisztorozott később is tirisztorozni fog
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nálam is szinte mindig, ugye a "beteg" embereknél mindig van, mondjuk nálam egy coldheat akkus páka szokott lenni.Seri19 írta:Nállam mindíg szokott lenni gázos páka .
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3091
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Takzol mondja:
Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl Csak bátran!
tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?
Az ETZ-n ez !tranzisztoros! gyújtás helyesen! Nincs benne tirisztor!! Valaki ezt elterjesztette, hibásan. Úgy mint a reklámujságokban a TV-knél a képátló helyett a képátmérő! Láttál már kerek TV-t ??
Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl Csak bátran!
tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?
Az ETZ-n ez !tranzisztoros! gyújtás helyesen! Nincs benne tirisztor!! Valaki ezt elterjesztette, hibásan. Úgy mint a reklámujságokban a TV-knél a képátló helyett a képátmérő! Láttál már kerek TV-t ??
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Nállam mindíg szokott lenni gázos páka .
Re: Elektronika
Köszönöm Sub-ee! Lassan nálam is oszlik a köd, de le sem merem szinte írni, hogy milyen balfék vagyok. A korábban emlegetett, kis fekete doboz az akksi mellett, nem a gyújtóegység, hanem az utólag beszerelt villogójeladó./ .Ford 77180 85GG 13350 AA Made in Germany felirattal/ De legalább már tudom ezt is. Mentségem túl sok nincs tájékozatlanságomra, hacsak az nem, hogy csak néhány hete ismerkedem a motorral, és a régi tulaj is csak valami elektronikát emlegetett.. A szerelési ismertetőd feltöltését nagyon várom, mert szeretném átalakítani elektronikusra a gyújtást.
Üdvözöllek: Takzol
Üdvözöllek: Takzol
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
takzol írta:Üdvözlet Mindenkinek! A 125-ös ETZ-m gyújtása tranzisztorosra van átszerelve, / kiegészítve/ Akitől vásároltam a motort, mondta, hogy valamit tettek bele, de ő nem is nagyon tudja, hogy mi az. A jeladó a megszakító. Az a kérdésem, hogy ez a tranzisztoros elektronikus alkatrész gyakran szokott-e meghibásodni?/ Egy kis fekete doboz az akksi mellet?/ Ha elromlik útközben, hogyan lehet hibát elhárítani? Kérem, hogy valaki írjon néhány sort erről!
Köszi: Takzol
Szia
azt az út szélén sehogy nem tudod megjavítani. kivéve ha van nálad egy új végfoktranyó és egy forrasztópáka, na meg egy aggregátor amiről a pákát üzemelteted Na jó, vannak gázos és akkus pákák is, de ez nem elvárható, hogy legyen az embernél.
A gyári jeladó hamarabb tönkremegy mint a gyújtóegység (fekete doboz), sajnos megtörik a vezetékük, ezért nincs az enyémen vezeték, így nincs mi meghibásodjon.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziaconus írta:erről valaki írjon már egy cikket, mert pl. én is nagyon szeretném a megszakítós gyújtást lecserélni full elektronikusra, de úgy, hogy ha besz.rik akkor az árokparton egy szál kondival meg megszakítóval össze tudjam úgy kendácsolni, h hazáig még elpöfögjön.KILL3R etz írta:takzol!
Nem tudom milyen rendszerű, az az elektronika, de általában kondi nélkül működnek. Szóval nagy vonalakban ha tönkremegy, akkor csak vissza kell kötni a kondit a megszakító és a trafó közé. Lényegében az elektronika helyére.
Egyébként nekem mindkét MZ-m ben ilyesmi van. Sub-ee féle, és mindkettő több mint 8000 km-ert futott hiba nélkül. Szóval elég megbízható szerintem.
Kérdés, hogy a Tied milyen minőségű, mennyi idős, stb...
Már rég nem voltam itt és úgy látom, hogy sok a gond!
Írok cikket az elektronikus gyújtások felszereléséről, illetve beállításáról, karbantartásáról (nem is kell karbantartani őket ).
Opto jeladósnál tárcsaméretekről. Letölthető nézegetőket és DWG fájlokat is feltöltök a cikkbe.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
a Sub-ee féle elektronika jó dobozba van belepakolva.Ha jól oldotta meg a kivezetést(már pedig miért ne?) akkor akár viz alá is lehet azt dugni és nem fog beázni.Alfa írta:Mióta vagyok én ebben szakértő? ki se nyitottam a dobozt, fogalmam sincs mi fán terem, azt tudom h ha oda dugom a drótot, akkor működik a motorconus írta:alfa!
ezt nekem hiába magyarázod, mert tök hülye vagyok jármű elektronikához. vezetéket blankolni, sarut forrasztani, zsugorcsövezni tudok, és kész. de én akár a te kezedből is - mint szakértő kézből - nagyon örülnék egy cikknek a kicsivel lejjebb felröppentett témával kapcsolatban.
Amúgy a váltogatásnak annyi a lényege, hogy a gyári vezetékköteget meg kell őrizni, és plusz vezetékekkel kell az elektronikát megoldani (Sub-ee így szállítja). Az eredeti vezetékek el vannak (az az 1...) szigszalagozva és a kábelhez kötve h azért mégse testeljen le, ha meg valami gixer van, az elektronikáét lekötöm leszigszalagozom, az eredetit csak kibontom és a kábelezési terv szerint rákötöm, a kondit felrakom és működik.
Messze van ez a járműelektronikától
Az elektronikája megbizható mint ahogy néhányan már jó néhány ezer km-t mentek vele gond nélkül.
Semmi más dolga nincs az embernek mint hogy egy új megszakitót meg kondit jól becsomagolva a szerszámos dobozba berakja egy csavarhúzóval meg egy imbuszkulcsal.
Aztán ott is lehet felejteni.
De ha gond lenne az elektronikával pik-pak kilehet cserélni.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mióta vagyok én ebben szakértő? ki se nyitottam a dobozt, fogalmam sincs mi fán terem, azt tudom h ha oda dugom a drótot, akkor működik a motorconus írta:alfa!
ezt nekem hiába magyarázod, mert tök hülye vagyok jármű elektronikához. vezetéket blankolni, sarut forrasztani, zsugorcsövezni tudok, és kész. de én akár a te kezedből is - mint szakértő kézből - nagyon örülnék egy cikknek a kicsivel lejjebb felröppentett témával kapcsolatban.
Amúgy a váltogatásnak annyi a lényege, hogy a gyári vezetékköteget meg kell őrizni, és plusz vezetékekkel kell az elektronikát megoldani (Sub-ee így szállítja). Az eredeti vezetékek el vannak (az az 1...) szigszalagozva és a kábelhez kötve h azért mégse testeljen le, ha meg valami gixer van, az elektronikáét lekötöm leszigszalagozom, az eredetit csak kibontom és a kábelezési terv szerint rákötöm, a kondit felrakom és működik.
Messze van ez a járműelektronikától
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
takzol írta:Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?
Fotózd le és utána véleményez(zük)em!
UI:közeli képeket és ne remegjen a kezed
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
Csatlakozom az előttem szólóhoz!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
alfa!
ezt nekem hiába magyarázod, mert tök hülye vagyok jármű elektronikához. vezetéket blankolni, sarut forrasztani, zsugorcsövezni tudok, és kész. de én akár a te kezedből is - mint szakértő kézből - nagyon örülnék egy cikknek a kicsivel lejjebb felröppentett témával kapcsolatban.
ezt nekem hiába magyarázod, mert tök hülye vagyok jármű elektronikához. vezetéket blankolni, sarut forrasztani, zsugorcsövezni tudok, és kész. de én akár a te kezedből is - mint szakértő kézből - nagyon örülnék egy cikknek a kicsivel lejjebb felröppentett témával kapcsolatban.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az enyém se ázott be, pedig offroadon elég durván víz alá került az elektronika
Ettől annyira nem kell félni sztem
Ettől annyira nem kell félni sztem
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Köszi mégegyszer a reagálásokat! Kissé félve tettem föl tegnap este ezt a gyújtás-kérdést, de úgy látom, hogy másokat is foglalkoztat. Conus lényegretörő látásmódja foglalkoztat engem is. Még egy dolog: az én gépemen ott van az a kis dobozka / tirisztoros gyújtás, ilyet láttam az alkatrészbolt lapján valami 9000Ft-körül/, de szerintem a kondi is a helyén van. Akkor ez most hogy van?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Különösebben nem értek hozzá, de tapasztalataim alapján a Subee-féle gyújtással könnyebben indult a motor, és alapjárati tartományban szebben pöfögött. A gyári viszont nem ázik be.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem most a Sub-ee féle optós gyújtás van, de megszakítóval (amíg nem sikerül normális konzolt és tárcsát gyártani). Ez a 3 üzemmód elég könynen változtatható:
-ha megszakító van, akkor 1 vezeték átcserélésével váltható a hagyományos-elektronikus (persze a kondit be kell rakni, az 1 csavar)
-ha optós van, akkor 3 vezeték és a megszakítóalaplap cseréje kell a hagyományoshoz
Bár az optóssal valamivel erősebb, mégis azért szeretem a megszakítót mert út mentén is szerelhető, és ha beszarna a dobozka, 5 perc se kell ahhoz hogy újra gyári gyújtással menjen, nem kell beállítani stb. Amúgy is, ha az ember főtengelye nem lóg, és normálisan be tudja állítani a megszakítót, jah és persze nem pörgeti gyakran 6k fölé, akkor az viszonylag egyenértékű a többi féle jealadóval.
-ha megszakító van, akkor 1 vezeték átcserélésével váltható a hagyományos-elektronikus (persze a kondit be kell rakni, az 1 csavar)
-ha optós van, akkor 3 vezeték és a megszakítóalaplap cseréje kell a hagyományoshoz
Bár az optóssal valamivel erősebb, mégis azért szeretem a megszakítót mert út mentén is szerelhető, és ha beszarna a dobozka, 5 perc se kell ahhoz hogy újra gyári gyújtással menjen, nem kell beállítani stb. Amúgy is, ha az ember főtengelye nem lóg, és normálisan be tudja állítani a megszakítót, jah és persze nem pörgeti gyakran 6k fölé, akkor az viszonylag egyenértékű a többi féle jealadóval.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
erről valaki írjon már egy cikket, mert pl. én is nagyon szeretném a megszakítós gyújtást lecserélni full elektronikusra, de úgy, hogy ha besz.rik akkor az árokparton egy szál kondival meg megszakítóval össze tudjam úgy kendácsolni, h hazáig még elpöfögjön.KILL3R etz írta:takzol!
Nem tudom milyen rendszerű, az az elektronika, de általában kondi nélkül működnek. Szóval nagy vonalakban ha tönkremegy, akkor csak vissza kell kötni a kondit a megszakító és a trafó közé. Lényegében az elektronika helyére.
Egyébként nekem mindkét MZ-m ben ilyesmi van. Sub-ee féle, és mindkettő több mint 8000 km-ert futott hiba nélkül. Szóval elég megbízható szerintem.
Kérdés, hogy a Tied milyen minőségű, mennyi idős, stb...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én az OFF kispolszkimba raktam ilyen megszakitóról vezérelt tranyós gyújtást. Magyar kisipari szerkezet, a doboza szanaszét van repedezve, de frankón működik már évek óta
Egyébként Hall-jeladós gyújtásmodulok is általában működtethetők megszakítóról is, de ez típusfüggő, mert az elektronikus primeráramhatárolású modulok ezt nem szeretik!!!! (túlzott melegedés, mert a zárásszög-vezérlés nem képes eleget kompenzálni)
Egyébként Hall-jeladós gyújtásmodulok is általában működtethetők megszakítóról is, de ez típusfüggő, mert az elektronikus primeráramhatárolású modulok ezt nem szeretik!!!! (túlzott melegedés, mert a zárásszög-vezérlés nem képes eleget kompenzálni)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Köszönöm! Megnézem tüzetesebben, hogy milyen az elektronikám, és majd jelentkezem még biztosan.
Üdv.: Takzol
Üdv.: Takzol
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
takzol!
Nem tudom milyen rendszerű, az az elektronika, de általában kondi nélkül működnek. Szóval nagy vonalakban ha tönkremegy, akkor csak vissza kell kötni a kondit a megszakító és a trafó közé. Lényegében az elektronika helyére.
Egyébként nekem mindkét MZ-m ben ilyesmi van. Sub-ee féle, és mindkettő több mint 8000 km-ert futott hiba nélkül. Szóval elég megbízható szerintem.
Kérdés, hogy a Tied milyen minőségű, mennyi idős, stb...
Nem tudom milyen rendszerű, az az elektronika, de általában kondi nélkül működnek. Szóval nagy vonalakban ha tönkremegy, akkor csak vissza kell kötni a kondit a megszakító és a trafó közé. Lényegében az elektronika helyére.
Egyébként nekem mindkét MZ-m ben ilyesmi van. Sub-ee féle, és mindkettő több mint 8000 km-ert futott hiba nélkül. Szóval elég megbízható szerintem.
Kérdés, hogy a Tied milyen minőségű, mennyi idős, stb...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Üdvözlet Mindenkinek! A 125-ös ETZ-m gyújtása tranzisztorosra van átszerelve, / kiegészítve/ Akitől vásároltam a motort, mondta, hogy valamit tettek bele, de ő nem is nagyon tudja, hogy mi az. A jeladó a megszakító. Az a kérdésem, hogy ez a tranzisztoros elektronikus alkatrész gyakran szokott-e meghibásodni?/ Egy kis fekete doboz az akksi mellet?/ Ha elromlik útközben, hogyan lehet hibát elhárítani? Kérem, hogy valaki írjon néhány sort erről!
Köszi: Takzol
Köszi: Takzol
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én ezt TS-nél az indexekkel játszottam el.... műszaki előtt le, utána vissza...young boys írta:CSAK BIZTONSÁGI FELSZERELÉSNÉL!smate írta:hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?
-Ha gyárilag van kérik és ellenörzik a müködését.Ha nincs nem kérik...
EGYÉBB FELSZERELÉSNÉL!
-Ha nincs felszerelve a járműre akkor nem kérik!
Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró.
nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...
Aztán lett Subee féle indexautomatám, és már műszakira is fenn mertem hagyni a blinkert.
Aztán a műszaki-állomáson találtam munkát, onnantól kezdve meg nem számított hogy egyáltalán villog-e vagy sem
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Végül is csak nézőpont kérdése....kiszsebi írta:OFFyoung boys írta:Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró. nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...
miért? a ködlámpáról szerelted le a kocsit?
ON
Hisz minden relativ.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2818
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
OFFyoung boys írta:Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró. nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...
miért? a ködlámpáról szerelted le a kocsit?
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
CSAK BIZTONSÁGI FELSZERELÉSNÉL!smate írta:hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?
-Ha gyárilag van kérik és ellenörzik a müködését.Ha nincs nem kérik...
EGYÉBB FELSZERELÉSNÉL!
-Ha nincs felszerelve a járműre akkor nem kérik!
Pl annak idején a OFF Skodámon(120 GLS) ON gyárilag volt hátsó ködfényszóró.
nem müködött levettem és nem kérték....4 éve nincs meg a kocsi...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2818
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
pl. bakimate - a kábelkirálysmate írta:ok, köszi, és valaki tud adni valami sablont 125-ös TS vezetékeihez valami sablont vagy valaki tud csinálni jó áron ? mert itt nem találtam
http://e-motorparts.addel.hu/
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
ok, köszi, és valaki tud adni valami sablont 125-ös TS vezetékeihez valami sablont vagy valaki tud csinálni jó áron ? mert itt nem találtam
http://e-motorparts.addel.hu/
http://e-motorparts.addel.hu/
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
smate írta:hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?
Szia! Nem köthetnek bele,mivel eredetileg nincs nem is kérhetik ezért!Tőlem sosem kérték a peresen, gps sincs gyárilag meg kamera az Mz-ken mégsem szólnak,hogy tegyünk rá Bár ha megnézik a klubtársak túrákon készült fotóit és videóit,lehet,hogy kötelezővé teszik!
Re: Elektronika
hali, TS 125-nél gyárilag nincs az első féknél féklámpa kapcsoló ? ebbe belekötnek műszakin ? mit lehet ilyenkor csinálni vele ?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
hali sok a gond az utánagyártott szeméttel üdv juragy
Re: Elektronika
Üdv Urak!
Hétvégén eltettem téli pihenőjére kicsiny motoromat. Meglestem a dinamót, és elszörnyedve láttam, hogy a nyáron betett új szénkefék majdnem elfogytak. Szerintetek ez normális, vagy tudjam be annak, hogy fos utángyártott kefék voltak. A gyári kefék kibírtak 20 év használatot, de ezzel nem tudom mit kezdjek amit most tapasztaltam. Vagy próbáljak betenni kicsivel keményebb keféket-persze ha találok. Várom a válaszokat, és köszi előre is!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Hétvégén eltettem téli pihenőjére kicsiny motoromat. Meglestem a dinamót, és elszörnyedve láttam, hogy a nyáron betett új szénkefék majdnem elfogytak. Szerintetek ez normális, vagy tudjam be annak, hogy fos utángyártott kefék voltak. A gyári kefék kibírtak 20 év használatot, de ezzel nem tudom mit kezdjek amit most tapasztaltam. Vagy próbáljak betenni kicsivel keményebb keféket-persze ha találok. Várom a válaszokat, és köszi előre is!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
És még én is tanultam ebből az esetből!
YB
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
hali örvendek hogy megfogattad a tanácsomat bízok benne hogy jó lesz szép dolog a SIKERÉLMÉNY meg látod üdv. juragy
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Örülök hogy tudtunk segíteni majd írj hogy működik-e rendesenbladzser írta:Srácok, hát már nem kell barkóbázni, meg van a hiba. Az állórész valamelyik tekercse letestel. komplett cserélem az állórészt a másikra, a gyújtást pedig megjelölöm és átpakkolom.
Este írok, hogy mit sikerült összehozni.
Valójában csak csodálkozni tudok, milyen összetartó és segítőkész csapat ez az MZ-s társaság. Sok szakmában jártas ember vesz körül hál istennek a fórumon. Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok, megvan a véleményem rólatok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Srácok, hát már nem kell barkóbázni, meg van a hiba. Az állórész valamelyik tekercse letestel. komplett cserélem az állórészt a másikra, a gyújtást pedig megjelölöm és átpakkolom.
Este írok, hogy mit sikerült összehozni.
Valójában csak csodálkozni tudok, milyen összetartó és segítőkész csapat ez az MZ-s társaság. Sok szakmában jártas ember vesz körül hál istennek a fórumon. Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok, megvan a véleményem rólatok
Este írok, hogy mit sikerült összehozni.
Valójában csak csodálkozni tudok, milyen összetartó és segítőkész csapat ez az MZ-s társaság. Sok szakmában jártas ember vesz körül hál istennek a fórumon. Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok, megvan a véleményem rólatok
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Én arra gondoltam ha forrasztgat akkor sem megy el a gyújtása és akkor nem kell jelölgetnisem az alaplapot hogy jó helyen van e csak a tekercset cseréli akkor nem megy el a gyújtás de mind a két megoldás szerintem használható enyém talán kicsit körülményesebb.zsakfos írta:Ugyanaz mindkettő állórésze,csak az egyikre megszakitó alaplap került felcsavarozva, a másikra meg az elektronikus állitólapja.bladzser írta:
A 250-es gyújtása kalapácsos, ez pedig jeladós, ez így nem lesz jó
Nem kell kiforrasztani semmit.Átcsavarozható minden.
Még a forgórészt sem kell levenni hozzá.Mármint a komplett állórész cseréhez.
Ha megjegyzed az állitólap helyét és pont ugyanarra a helyre rakod a másikon,még a gyújtásod is jó helyen marad.
Én is azt tettem volna hogy az egész rendszert csere az a biztos nem itt barkóbázunk mi lehet a gond.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Bladzer!!!
Szerencsés ember vagy hogy van egy másik motor a közeledben amin működött a töltés.
Nem is értem miért nem cserélted már rég át az egész generátort caklipakli?
Rögtön kiderülne hogy ott van-e a bajság.Viszont ha kiszereled az állórészt,akkor tedd egymás mellé a másikkal az asztalra azt méricskélj mindkettőn ahogy eddig is.Kiderül rögtön hogy van-e eltérés.Az asztalon nem zavar be a vezetékelés meg miegymás.
Amúgy még ami baromira szivatni tudja az embert,az a fesszabályzó testelése.Annak atombiztosnak kell lennie.Ez csak egy tipp,de érdemes megnézni.
Szerencsés ember vagy hogy van egy másik motor a közeledben amin működött a töltés.
Nem is értem miért nem cserélted már rég át az egész generátort caklipakli?
Rögtön kiderülne hogy ott van-e a bajság.Viszont ha kiszereled az állórészt,akkor tedd egymás mellé a másikkal az asztalra azt méricskélj mindkettőn ahogy eddig is.Kiderül rögtön hogy van-e eltérés.Az asztalon nem zavar be a vezetékelés meg miegymás.
Amúgy még ami baromira szivatni tudja az embert,az a fesszabályzó testelése.Annak atombiztosnak kell lennie.Ez csak egy tipp,de érdemes megnézni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég