Elektronika topik - a pokol kapuja
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Császtok új vagyok itt most fedeztem fel a fórumot és tök jó:)
Kérdésem lenne: Mechanikus megszakítóm van,és nekem is szikrázik elég rendesen. A kondenzátor milyen kapacitású legyen ha cserélem. megszakítóhézagot gyertyahézagot , elõgyújtást milyenre ajánljátok???? Ja és fontos a hengerfejem duherált, tehát csökentett térfogatú, és ezáltal növelt kompresszióviszonyú. A baj az hogy magas fordulatszámon mintha ki-ki hagyna-illetve elfogyna a kraft pedig középtartományban sokkal erõsebb. eredetileg 150es de cuftig van fúrva. és krómozott gyûrük vannak benne. Lehet karburátorbeállítási hiba??? mert eléggé füstöl viszont szivatónál csökken a füstölés.
JJJJa igen diódasor milyen árban van ?? nem tudjátok, mert elromlott az egyik... ja és érdekességként, lada fesszabályzóm van ,mert csak az adja a delejt, az utángyártott semmit nem ad... ez mitõl lehet ... haldoklik az állórészem...
Kérdésem lenne: Mechanikus megszakítóm van,és nekem is szikrázik elég rendesen. A kondenzátor milyen kapacitású legyen ha cserélem. megszakítóhézagot gyertyahézagot , elõgyújtást milyenre ajánljátok???? Ja és fontos a hengerfejem duherált, tehát csökentett térfogatú, és ezáltal növelt kompresszióviszonyú. A baj az hogy magas fordulatszámon mintha ki-ki hagyna-illetve elfogyna a kraft pedig középtartományban sokkal erõsebb. eredetileg 150es de cuftig van fúrva. és krómozott gyûrük vannak benne. Lehet karburátorbeállítási hiba??? mert eléggé füstöl viszont szivatónál csökken a füstölés.
JJJJa igen diódasor milyen árban van ?? nem tudjátok, mert elromlott az egyik... ja és érdekességként, lada fesszabályzóm van ,mert csak az adja a delejt, az utángyártott semmit nem ad... ez mitõl lehet ... haldoklik az állórészem...
Ha a szénkefe eléggé neki tud nyomódni a kommutátárnak,akkor majdnem csonkig is kophat,ez még nem tart ott,de ettõl kezdve a rugón múlik,ami feszíti.
Érdekes,pont most kértek,h javítsak meg egy kávédarálót,aminek a motor kommutátora szintén nagyon szikrázott és melegedtek az állórésztekercsek,mint állat.Abban egy ÖTkivezetéses zavarszûrõ kondi volt (0,1uF+2X2,5nF),szóval nem tudtam vele mit kezdeni,mer mondom,ilyen kondit honnan szüljek???
Szóval sztem próvbáld ki a kondicserét és a érintkezõ felületek közének alapos kitakarítását,meg ha tudod,jól fújasd ki kompresszorral a végén,az sosem árt
Persze ez mind viszonylagos,amit írtam,abszolut nem ismerem a TS-t.
üdv
Érdekes,pont most kértek,h javítsak meg egy kávédarálót,aminek a motor kommutátora szintén nagyon szikrázott és melegedtek az állórésztekercsek,mint állat.Abban egy ÖTkivezetéses zavarszûrõ kondi volt (0,1uF+2X2,5nF),szóval nem tudtam vele mit kezdeni,mer mondom,ilyen kondit honnan szüljek???
Szóval sztem próvbáld ki a kondicserét és a érintkezõ felületek közének alapos kitakarítását,meg ha tudod,jól fújasd ki kompresszorral a végén,az sosem árt
Persze ez mind viszonylagos,amit írtam,abszolut nem ismerem a TS-t.
üdv
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Akkor, azt a kommutátort szépen meg kell takarítani, a közöket is mert ugyebár ha áthúz a szénportól akkor francot se ér. Azt alaposan ki kell takarítani, elõször a közöket (fáma úgy írja kikaparani mások ecsetelni de az utóbbi semmit nem ér legalábbis az enyémnek, így én óvatosan kikapirgáltam úgy hogy a szigetelés ne sérüljön) azután 800/1000-es papírral lehúzod a feketeséget a felületrõl, a végén meg 1500össel lesimogatod tükrösre. A szénkefe véleményem szerint is rövid és lehet hogy nem kapcsolódik rendesen. Ergo vegyél bele kefét és azt szabályozd a kommutátorhoz (csiszolóvászon forgdítva a kommutátorra és azon átjáratni a keféket....) Elõszörre ennyi tippet tudok adni. Ja az a megszakító is elég koszos a kiemelõcsonkról nem is beszélve majd lefotózom az enyémet amit most takarítottam ki.
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Szóval.
Sajnos nem ismerem az mz-ben alkalmazottgenerátor(dinamó) pontos felépítését...
A komutátor szikrázását több minden okozhatja, elsõsorban a kefehíd álítását szokták alkalmazni a korrekciójára.
De ahogy látom az mz-n ez nem állítható. A fáma még említi a segédpólust és a kompenzáló tekercselést is ami ír lehet a nyavajára, de nemhinném hogy bármejikkel is rendelkezne az mz. Még egy dolgot említ a késleltetett kommutációval kapcsolatban. Mégpedig azt hogy a kiseb teljesítményû (villamos)gépeknél nagyob ellenállású keféket szokás használni ami segíthet a rosz komutáción.
Tehát én a látottak alapján arra tudok gondolni hogy esetleg túl rövid lehet a kefe, el van kopva...
Bár még sosem fogtam a kezemben ilyen generátort, szóval nem vagyok benne biztos...
Ahogy láttam tûrhetõ állapotban van a kommutátor, a kefék felülete is rendben van, nincsenek beégve, kitörve, félrekopva.
Bár a komutátor szeletek felületén furcsa foltokat látni, mintha nem érintkezne teljes felületen hanem csak egy bizonyos részen.
Ez lehet baj forrása! Ha óvatosan 1000-es vízpapírral megdörzsölgeted hogy eltûnjenek a foltok atól nem lesz semmi baja. És a szeletek közét is érdemes kitisztítani hogy ne elgyen benne olyan anyag ami esetleg vezetni tud.
Érdemes lenne le elenõrizni hogy nem üt e a komutátor, bár ez a motor vibrációi miatt szerintem lehetetlen és ahogy láttam annyira nincs rossz állapotban...
Ha tudod eseleg mérd meg a kefefeszültséget, ez elvileg 2-3V kellene hogy legyen, de esetünkben inkább több.
Elég erõs a rugó? Nem szorul a kefe a kefetartóban?
Igy a távolból mást nem tudok mondani.
Sajnos nem ismerem az mz-ben alkalmazottgenerátor(dinamó) pontos felépítését...
A komutátor szikrázását több minden okozhatja, elsõsorban a kefehíd álítását szokták alkalmazni a korrekciójára.
De ahogy látom az mz-n ez nem állítható. A fáma még említi a segédpólust és a kompenzáló tekercselést is ami ír lehet a nyavajára, de nemhinném hogy bármejikkel is rendelkezne az mz. Még egy dolgot említ a késleltetett kommutációval kapcsolatban. Mégpedig azt hogy a kiseb teljesítményû (villamos)gépeknél nagyob ellenállású keféket szokás használni ami segíthet a rosz komutáción.
Tehát én a látottak alapján arra tudok gondolni hogy esetleg túl rövid lehet a kefe, el van kopva...
Bár még sosem fogtam a kezemben ilyen generátort, szóval nem vagyok benne biztos...
Ahogy láttam tûrhetõ állapotban van a kommutátor, a kefék felülete is rendben van, nincsenek beégve, kitörve, félrekopva.
Bár a komutátor szeletek felületén furcsa foltokat látni, mintha nem érintkezne teljes felületen hanem csak egy bizonyos részen.
Ez lehet baj forrása! Ha óvatosan 1000-es vízpapírral megdörzsölgeted hogy eltûnjenek a foltok atól nem lesz semmi baja. És a szeletek közét is érdemes kitisztítani hogy ne elgyen benne olyan anyag ami esetleg vezetni tud.
Érdemes lenne le elenõrizni hogy nem üt e a komutátor, bár ez a motor vibrációi miatt szerintem lehetetlen és ahogy láttam annyira nincs rossz állapotban...
Ha tudod eseleg mérd meg a kefefeszültséget, ez elvileg 2-3V kellene hogy legyen, de esetünkben inkább több.
Elég erõs a rugó? Nem szorul a kefe a kefetartóban?
Igy a távolból mást nem tudok mondani.
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
bakimate!
Hu, végik kell gondolnom rendesen, mert a komutátor nem egy egyszerû dolog!!!
Azthittem etz-rúl van szó...
Bocsesz
Sajnos nem találtam meg hogy mekkora kapacitású kondi kell a gyújtáshoz, de arra emléxem hogy 250V-osta adnak.
Tapasztalatom szerint ez 400-500km-t bír utánna csak döglódik.
Én bementem egy elektronikai boltba és vettem egy ugyan olyan kapacitásút, de (ha jól emléxem) 600V-osat. Ez elég sokáig bírta!
Ha nem akarsz foglalkozni vele hogy kösd be, akkor ne elkót vegyél, a lábaira 2 kanóc csatlakozófüllel és mehet a régi helyére
Hu, végik kell gondolnom rendesen, mert a komutátor nem egy egyszerû dolog!!!
Azthittem etz-rúl van szó...
Bocsesz
Sajnos nem találtam meg hogy mekkora kapacitású kondi kell a gyújtáshoz, de arra emléxem hogy 250V-osta adnak.
Tapasztalatom szerint ez 400-500km-t bír utánna csak döglódik.
Én bementem egy elektronikai boltba és vettem egy ugyan olyan kapacitásút, de (ha jól emléxem) 600V-osat. Ez elég sokáig bírta!
Ha nem akarsz foglalkozni vele hogy kösd be, akkor ne elkót vegyél, a lábaira 2 kanóc csatlakozófüllel és mehet a régi helyére
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Ez így nem sokmindent mond...KILL3R etz írta:Nagy kérdésem lenne elektroszakik !:)
Vettem egy ien csipogót az indexhez(ha villog az index akko sípol az a cucc) De sajnos nem tudom hova kössem.Nem akarok próbálkozni nehogy szétmenjen a cuccos.Szal az lenne a kérdés hogy hova kössem? Esetleg egy kapcsolási rajz lenne a legjobb
A válaszokat elõre isköszönöm:
KILL3R
Tudni kéne róla egyet smást!
De ha valaki a kezembeadna egy ilyet és nem mondana semmit akkor én az indexrelé kimenete és a test közé kötném elsõ próbálkozásra.
Vagy az izzók elé és a test közé(ua.)...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Milyen az a nem utángyártott kondi? Márkát tudsz mondani esetleg?
A szénkefék felülete jónak tûnik, a kommutátorról azt hallottam, hogy azt semmi esetre sem szabad megcsiszolni.
A szénkefék felülete jónak tûnik, a kommutátorról azt hallottam, hogy azt semmi esetre sem szabad megcsiszolni.
motormanner írta:javaslom a cseréjét de nem uténgyártottra
Ellenõrizni kéne a futófelületet, ha szerencséd van akkor egy kis csiszpapírral meg vizpapírral helyre lehet hozni a felületi hibákat.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
én párhuzamosan kötném az indexrelévelKILL3R etz írta:Nagy kérdésem lenne elektroszakik !:)
Vettem egy ien csipogót az indexhez(ha villog az index akko sípol az a cucc) De sajnos nem tudom hova kössem.Nem akarok próbálkozni nehogy szétmenjen a cuccos.Szal az lenne a kérdés hogy hova kössem? Esetleg egy kapcsolási rajz lenne a legjobb
A válaszokat elõre isköszönöm:
KILL3R
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Nagy kérdésem lenne elektroszakik !:)
Vettem egy ien csipogót az indexhez(ha villog az index akko sípol az a cucc) De sajnos nem tudom hova kössem.Nem akarok próbálkozni nehogy szétmenjen a cuccos.Szal az lenne a kérdés hogy hova kössem? Esetleg egy kapcsolási rajz lenne a legjobb
A válaszokat elõre isköszönöm:
KILL3R
Vettem egy ien csipogót az indexhez(ha villog az index akko sípol az a cucc) De sajnos nem tudom hova kössem.Nem akarok próbálkozni nehogy szétmenjen a cuccos.Szal az lenne a kérdés hogy hova kössem? Esetleg egy kapcsolási rajz lenne a legjobb
A válaszokat elõre isköszönöm:
KILL3R
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
A megszakító szikrázás azért van mert purcan kifelé a kondid , javaslom a cseréjét de nem uténgyártottra mert ki fogja níyírni a megszakítód ha eddig ki nem nyírta már...
A szénkefe szikrázása... na az zsebbenyúlósabb meló lesz...
Elvileg az csak akkor tud szikrázni ha a szénkefe eltávolodik a grtafitgyûrûtõl, mert ekkor önindukviõ jön létre(mint a gyújtásnál) és a keletkezõ nagy fesz polarizálja a levegõt.
Ellenõrizni kéne a futófelületet, ha szerencséd van akkor egy kis csiszpapírral meg vizpapírral helyre lehet hozni a felületi hibákat. Ha nem akkor állítólag ki tudják cserélni a grafit gyûrût bronzra, de az szerintem nem egy olcsó mulatság mert esztergálni is kell...
A szénkefe szikrázása... na az zsebbenyúlósabb meló lesz...
Elvileg az csak akkor tud szikrázni ha a szénkefe eltávolodik a grtafitgyûrûtõl, mert ekkor önindukviõ jön létre(mint a gyújtásnál) és a keletkezõ nagy fesz polarizálja a levegõt.
Ellenõrizni kéne a futófelületet, ha szerencséd van akkor egy kis csiszpapírral meg vizpapírral helyre lehet hozni a felületi hibákat. Ha nem akkor állítólag ki tudják cserélni a grafit gyûrût bronzra, de az szerintem nem egy olcsó mulatság mert esztergálni is kell...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
ha jol tudom a megszakito szikrazasat a beiktatott kondenzator hivatott csokkenteni....meg kellene kukkolnod az rendben van-ebakimate írta:Sziasztok!
Miért van az, hogy járó motornál szikrázik a megszakító ÉS a szénkefék? Magasabb fordulaton egyre nagyobb szikrákkal, olyasmi, mint a gyújtógyertyán, de nem olyan pattógós.
Már írtam régebben is,de újra:
A kis piros lámpa sztem nem életbiztosítás a töltésvisszajelzésre,gondolj bele,ha kiég,akkor sincs töltés,mégsem világít.Persze ha álló motornál sem ég,az feltûnik,de az meg nem feltétlenül jelenti azt,h nincs töltés.
Ha álló helyben járó motorral egy falfelület felé fordulsz világítással és felpörgeted a motort a lámpának is intenzívebben kell világítani,akkor tuti van töltésed,nekem ez a bevált módszerem.
A kis piros lámpa sztem nem életbiztosítás a töltésvisszajelzésre,gondolj bele,ha kiég,akkor sincs töltés,mégsem világít.Persze ha álló motornál sem ég,az feltûnik,de az meg nem feltétlenül jelenti azt,h nincs töltés.
Ha álló helyben járó motorral egy falfelület felé fordulsz világítással és felpörgeted a motort a lámpának is intenzívebben kell világítani,akkor tuti van töltésed,nekem ez a bevált módszerem.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Valóban nem arra lett kitalálva hogy aksi nélkül menjen.
De!
Ha a rendszer elviseli azt hogy egy viszonylag merült aksi mellett, amit töltenie kell, az összes fogyasztó menjen, akkor nemhinném hogy ha kiveszed az aksit ami ugyebár többlet terhekés bár mi baja is lenne...
Máskülönben a Farnellnél 1€ aza dióda ami már megfelelõ a diódahídba(de lehet hogy jobb), azaz a komplett híd kb 1500Huf. A feszszab is kijön kb ennyibõl, szóval nembiztos hogy az aksi a legolcsóbb.
Lehet hogy még nem láttál öreg vezetéket... Jó neked!
Az én motorom 83-as, mielött az egészet újrakábeleztem próbálkoztam "trógerkedésekkel", hogy levágom megblankolom új saru, stb...
Ezzel csak az volt hibahogy az évek múlásával a nedvesség a sodrott rézszálak mentén behatolt a szigetelés alá és olyan mértékben eloxidálta a fémet hogy miután megblankoltam alig tudtam lekapazni róla a dzsuvát. És ez még a jobbik eset volt, mert volt amikor már annyira el fogyott az anyag hogy a kb tucat szálból csak 3-4 tartott még és amikor leszedtem a szigetelést (ami inkább letört), azok is elszakadtak... De amikor kivágátam belõle 10cm-t, ott is ugyan olyan sz@r volt!!!
Arról nem is beszélve hogy a folyamatos rezonálástól a rézszálak ugyan úgy el tudnak törni mint amikor hajtogatod! Lehet hogy még frankón vezet meg minden, de már az elemi szálak fele törött, ami eléggé megnöveli az ellenállást!
Nyugi, ezt mezei multiméterrel nem fogod kimérni mert nagyob a hibahatárja minthogy használható eredményt kapj. De amikor már más kehe is van a motornak akkor ez még rárak egy lapáttal !
De!
Ha a rendszer elviseli azt hogy egy viszonylag merült aksi mellett, amit töltenie kell, az összes fogyasztó menjen, akkor nemhinném hogy ha kiveszed az aksit ami ugyebár többlet terhekés bár mi baja is lenne...
Máskülönben a Farnellnél 1€ aza dióda ami már megfelelõ a diódahídba(de lehet hogy jobb), azaz a komplett híd kb 1500Huf. A feszszab is kijön kb ennyibõl, szóval nembiztos hogy az aksi a legolcsóbb.
Lehet hogy még nem láttál öreg vezetéket... Jó neked!
Az én motorom 83-as, mielött az egészet újrakábeleztem próbálkoztam "trógerkedésekkel", hogy levágom megblankolom új saru, stb...
Ezzel csak az volt hibahogy az évek múlásával a nedvesség a sodrott rézszálak mentén behatolt a szigetelés alá és olyan mértékben eloxidálta a fémet hogy miután megblankoltam alig tudtam lekapazni róla a dzsuvát. És ez még a jobbik eset volt, mert volt amikor már annyira el fogyott az anyag hogy a kb tucat szálból csak 3-4 tartott még és amikor leszedtem a szigetelést (ami inkább letört), azok is elszakadtak... De amikor kivágátam belõle 10cm-t, ott is ugyan olyan sz@r volt!!!
Arról nem is beszélve hogy a folyamatos rezonálástól a rézszálak ugyan úgy el tudnak törni mint amikor hajtogatod! Lehet hogy még frankón vezet meg minden, de már az elemi szálak fele törött, ami eléggé megnöveli az ellenállást!
Nyugi, ezt mezei multiméterrel nem fogod kimérni mert nagyob a hibahatárja minthogy használható eredményt kapj. De amikor már más kehe is van a motornak akkor ez még rárak egy lapáttal !
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Az ETZ mûködik aksi nélkül! De ahoz hogy beindítsd a mûködési elvébõl kifolyólag KELL az akumlátor!focitomi írta:Sziasztok lenne még egy kérdésem. Olvastam az egyik szervíz könyvben, h a 250 es etz elmegy aksi nélkül is. Hogyan mûködik ez a dolog a valóságban? Mert a könyvben asszem ír vmi olyat, h kondit kell rakni a helyére, de azt is írja h a 250 esben ez már gyárilag benne van. És ha mûködik aksi nélkül akkor az aksi kábelét csak rövidre zárom?
Elõre is kösszi mindenkinek.
Hallottam olyanról aki állítólag aksi nélkül, tolásra be tudta indítani, de a szemem láttára még senki sem tudta produkálni a dolgot...
Elvileg elképzelhetõ hogy létrejön valamilyen az egyenáramú generátorokéhoz hasonló "felgerjedés" szerû jelenség, ha elég mágneses remanencia marad a gen. forgórészben(márpedig mindíg marad valamennyi). De ez is csak akkor lehetséges, ha a fõtengelyt nagyon magas fordulatszámra pörgetik fel. Mondjuk 1-ben gurulsz le egy magas dombról és nagyon szar a kompressziód... Mivel a Graetz kapásból elvesz a generátortól 1,4V(vagy többet) + a vezetékeid ellenállása ha régiek és ha a nem relés a fesszabod amin alaphelyzetben csak átsuhan a gerjeszõáram, hanem félvezetõs akkor megalapból el lehet felejteni a dolgot! De ha minden összejön és kialakul a gerjesztõáram akkor onnantól önfenntartó a rendszer, mehet gyújtás minden...
De ezt hangsúlyozom hogy nagyon nem tartom valószinünek! Ha mondjuk beleoperálnál egy neodymium mágnest ami ellen hat a gerjesztõtekercs tere akkor lehetne aksi nélkül indítani a motort és még a fesz szabályozás is mûködne(talán még jobb hatásfokkal is).
A babetta gyújtásos dologról én is hallottam, bár élõben még sosem láttam hoy néz ki egy ilyen átépített blokk.
Mindenesetre kiváncsi lennék rá!
Szóval ha van ilyen valakinek az küldhetve róla képet esetleg pár keresetlen szót!!!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Shancus!
Én az NGK- gyertát ajánlom szintén, én is ezt használom!
De érdemes szétnézni a meg ne vedd topicban, ott fel vannak tüntetve hogy mit nem érdemes venni!
Viszont ha nem találsz ott valamit és rosz(vag ellenkezõleg nagyon jó) tapasztalatod van vele, ne felejtsd el megosztani a többiekkel is!
Én az NGK- gyertát ajánlom szintén, én is ezt használom!
De érdemes szétnézni a meg ne vedd topicban, ott fel vannak tüntetve hogy mit nem érdemes venni!
Viszont ha nem találsz ott valamit és rosz(vag ellenkezõleg nagyon jó) tapasztalatod van vele, ne felejtsd el megosztani a többiekkel is!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
csá, kössz a választ, az n15yc az 4 ütemû gyertya, n14c a max ami brisket kipróbálnék de a denso nekem már máshol is bevált, így elõítéletek nélkül nyúltam újra a márkáhozBalázs írta:Csács Andrei!
A te bajod sztem 100% hogy gyújtás mégpedig nagy az elõgyújtásod akkor szokott "fecsörögni" a motor. Az isolator gyertya nagyon jó csak nem Mzbe (hanem plö MIA motorba ) A denso-t nem tudom milyen, ami tuti az a Brisk N15YC vagy az N15C, legalábbis én ezt használom. (A másik ami a csúcs de az se Mzbe való az az Isteni szikra Bakony gyújtógyertya...ez itt a reklám helye)
az isolator nem a beru féle retek hanem régi egyenes kerámiás sötétzöld feliratos gyertya, amit épp postáznak.. talán... valamikor
gyújtásra rá fogok nézni csak elõbb csinálok valami hurkapálcás megoldást a fhp ellenõrzésére, igazán nehéz lett volna valamelyik forgórészre rakni egy bevágást...
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Sziasztok lenne még egy kérdésem. Olvastam az egyik szervíz könyvben, h a 250 es etz elmegy aksi nélkül is. Hogyan mûködik ez a dolog a valóságban? Mert a könyvben asszem ír vmi olyat, h kondit kell rakni a helyére, de azt is írja h a 250 esben ez már gyárilag benne van. És ha mûködik aksi nélkül akkor az aksi kábelét csak rövidre zárom?
Elõre is kösszi mindenkinek.
Elõre is kösszi mindenkinek.
Hello
motormanner köszi a választ, ma kérdeztem a fizika tanáromat is doga elött és õ azt mondta, hogy lehet valamiféle hütõfolyadék folyt ki belöle! Õ is azt tanácsolta h cseréljem le!
Ja tegnap beínditottam a mocit járt ugy 15 másodpercet aztán leállitottam. Utána be akkartam índitani és nem akkart beíndulni. egy pár berugásos probálkozás után kiszedtem a gyertyát és odda tettem a hengerfejhez és lenyomtam párszol a berugokart és nem adot szikrát csak füstölt! Aztán beletettem bátyám MZjéböl az NGK gyertyáját amivel azonal beíndult! Szóval gyertya csere is, abbol tudnátok ajánlani? Én ugy tuddom az NGK nagyon jó. Vélemény?
motormanner köszi a választ, ma kérdeztem a fizika tanáromat is doga elött és õ azt mondta, hogy lehet valamiféle hütõfolyadék folyt ki belöle! Õ is azt tanácsolta h cseréljem le!
Ja tegnap beínditottam a mocit járt ugy 15 másodpercet aztán leállitottam. Utána be akkartam índitani és nem akkart beíndulni. egy pár berugásos probálkozás után kiszedtem a gyertyát és odda tettem a hengerfejhez és lenyomtam párszol a berugokart és nem adot szikrát csak füstölt! Aztán beletettem bátyám MZjéböl az NGK gyertyáját amivel azonal beíndult! Szóval gyertya csere is, abbol tudnátok ajánlani? Én ugy tuddom az NGK nagyon jó. Vélemény?
Csács Andrei!
A te bajod sztem 100% hogy gyújtás mégpedig nagy az elõgyújtásod akkor szokott "fecsörögni" a motor. Az isolator gyertya nagyon jó csak nem Mzbe (hanem plö MIA motorba ) A denso-t nem tudom milyen, ami tuti az a Brisk N15YC vagy az N15C, legalábbis én ezt használom. (A másik ami a csúcs de az se Mzbe való az az Isteni szikra Bakony gyújtógyertya...ez itt a reklám helye)
A te bajod sztem 100% hogy gyújtás mégpedig nagy az elõgyújtásod akkor szokott "fecsörögni" a motor. Az isolator gyertya nagyon jó csak nem Mzbe (hanem plö MIA motorba ) A denso-t nem tudom milyen, ami tuti az a Brisk N15YC vagy az N15C, legalábbis én ezt használom. (A másik ami a csúcs de az se Mzbe való az az Isteni szikra Bakony gyújtógyertya...ez itt a reklám helye)
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
Motormanner válasza:
Szia!
Az üres jelzõt azért olyan nehéz megtalálni mert általában a láncról leverõdõ zsír, olaj, kosz, fémtúró teljesen el szokta fedni!
Jól tisztíts meg a dekli alatt mindent, akkor biztos meg fogod találni! szerintem nem leget összetéveszteni semmivel...
Igen, ha jólemléxem ez nem a generátor terében van hanem ahol a lánc meg a lánckerék pörög!!!
Ha nem menne keresek egy képet amin látszik az enyémen és feldobom!
Szia!
Az üres jelzõt azért olyan nehéz megtalálni mert általában a láncról leverõdõ zsír, olaj, kosz, fémtúró teljesen el szokta fedni!
Jól tisztíts meg a dekli alatt mindent, akkor biztos meg fogod találni! szerintem nem leget összetéveszteni semmivel...
Igen, ha jólemléxem ez nem a generátor terében van hanem ahol a lánc meg a lánckerék pörög!!!
Ha nem menne keresek egy képet amin látszik az enyémen és feldobom!
focitomi írta:Sziasztok!! Tudna nekem vki segíteni abban, h mz etz 250-esen a generátornál melyik csavarra kell rákötni az üres járás visszajelzõ izzó kábelét? Kerestem már egy csomó leírásban, de nem találtam sehol sajnos. Elõre is köszönöm a segítséget!!!
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Én elfelejteném az isolatort is... BRISK N14C -t próbáld meg!Andrei írta:motormanner
akár ez is lehet, 300 kilométerrel ezelõtt raktam bele denso w 22 fsu-t, újat
a 220-as isolatorra várok hogy postázzák
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
[quote="Shancus"]Hello! Ma átt néztem a vezetékeket az ülés alatt és feltünt h a trafó alatt a vezetékekre valami rá van folyva aztán vettem észre hogy a trafó egyik kimenetéböl ahol a vezeték hozzá van rögzitve kivanfolyva valami barna szutyok! Most mi van ilyenkor? Meghalt a trafóm?
Hát....
Ha az az amire gondolok, akkor egyszer rajtamaradt a gyújtás a gépen...
Ilyenkor sajnos a trafón folymatosan átfolyik a gyújtáshoz szükséges x-amper. Kivéve ha olyan szerencsés állásban áll be a fõtengely hogy az éppe megszakítja a kört...
Szóval, valszeg úgymaradt és az áram felizzitotta a primerkört, ami megolvasztotta az impregnálóanyagot. Aztán felforrt és a gázok kinyomták egy részét a nyíláson...
Könnyen meglehet hogy pár helyen menetzárltoslett a cumó, sõt én azon csodálkozom hogy egyáltalán beindul....
Mindenféleképpen próbáld ki egy jó trafóal!
Hát....
Ha az az amire gondolok, akkor egyszer rajtamaradt a gyújtás a gépen...
Ilyenkor sajnos a trafón folymatosan átfolyik a gyújtáshoz szükséges x-amper. Kivéve ha olyan szerencsés állásban áll be a fõtengely hogy az éppe megszakítja a kört...
Szóval, valszeg úgymaradt és az áram felizzitotta a primerkört, ami megolvasztotta az impregnálóanyagot. Aztán felforrt és a gázok kinyomták egy részét a nyíláson...
Könnyen meglehet hogy pár helyen menetzárltoslett a cumó, sõt én azon csodálkozom hogy egyáltalán beindul....
Mindenféleképpen próbáld ki egy jó trafóal!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
esetleg gyújtás ellenõrzésAndrei írta:na srácok, köszi mindenkinek a segítségért aki próbált
leírom az eredményeket, aki nem emlékezne 150-es ETZ volt jan 2-án vásárolva, aztán az itthoni próbakörök során bemelegedve kihagyott az alapjárat és lámpára egyszerûen leállt
a lámpás leállást a fesszab és az akkumlátor cseréje megoldotta
a bemelegedve kihagyós alapjáratot pedig a gyertya 0.7-es szikraközrõl 0.4-re való összeütése oldotta meg, nem gondoltam volna...
kérdés: mikor megvettem volt egy telitank 1:40-es arol 2t keverék amit már akkor eldöntöttem hogy kijárom és el lesz felejtve, féltanknál rátöltöttem 5 liter mol 95-öt 1 deci mol sprint 2t-vel, ez ugye 1:50 keverék de féltankban elkeveredett úgyhogy nem olyan hirtelen a váltás
ettõl függetlenül a motor most elkezdett kicsit csörögni, olyasmi hang mint amikor a csavarhúzó mûanyag markolatát végighúzgálom a hûtõbordák szélén, de csak kövér gáznál, ha szépen 3000-nél felváltok és egynegyed gázon járkálok akkor teljesen csendes, de ha meghúzom, elõzök, lámpát elérek akkor csörög
teendõ?
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
na srácok, köszi mindenkinek a segítségért aki próbált
leírom az eredményeket, aki nem emlékezne 150-es ETZ volt jan 2-án vásárolva, aztán az itthoni próbakörök során bemelegedve kihagyott az alapjárat és lámpára egyszerûen leállt
a lámpás leállást a fesszab és az akkumlátor cseréje megoldotta
a bemelegedve kihagyós alapjáratot pedig a gyertya 0.7-es szikraközrõl 0.4-re való összeütése oldotta meg, nem gondoltam volna...
kérdés: mikor megvettem volt egy telitank 1:40-es arol 2t keverék amit már akkor eldöntöttem hogy kijárom és el lesz felejtve, féltanknál rátöltöttem 5 liter mol 95-öt 1 deci mol sprint 2t-vel, ez ugye 1:50 keverék de féltankban elkeveredett úgyhogy nem olyan hirtelen a váltás
ettõl függetlenül a motor most elkezdett kicsit csörögni, olyasmi hang mint amikor a csavarhúzó mûanyag markolatát végighúzgálom a hûtõbordák szélén, de csak kövér gáznál, ha szépen 3000-nél felváltok és egynegyed gázon járkálok akkor teljesen csendes, de ha meghúzom, elõzök, lámpát elérek akkor csörög
teendõ?
leírom az eredményeket, aki nem emlékezne 150-es ETZ volt jan 2-án vásárolva, aztán az itthoni próbakörök során bemelegedve kihagyott az alapjárat és lámpára egyszerûen leállt
a lámpás leállást a fesszab és az akkumlátor cseréje megoldotta
a bemelegedve kihagyós alapjáratot pedig a gyertya 0.7-es szikraközrõl 0.4-re való összeütése oldotta meg, nem gondoltam volna...
kérdés: mikor megvettem volt egy telitank 1:40-es arol 2t keverék amit már akkor eldöntöttem hogy kijárom és el lesz felejtve, féltanknál rátöltöttem 5 liter mol 95-öt 1 deci mol sprint 2t-vel, ez ugye 1:50 keverék de féltankban elkeveredett úgyhogy nem olyan hirtelen a váltás
ettõl függetlenül a motor most elkezdett kicsit csörögni, olyasmi hang mint amikor a csavarhúzó mûanyag markolatát végighúzgálom a hûtõbordák szélén, de csak kövér gáznál, ha szépen 3000-nél felváltok és egynegyed gázon járkálok akkor teljesen csendes, de ha meghúzom, elõzök, lámpát elérek akkor csörög
teendõ?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- minoor
- Simsonos
- Hozzászólások: 58
- Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
- Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici
heló nándi üdv a fórumban!
nekem nem volt még töltés gondom de ha fejben végigmegyek az áramkörön akkor eszembe jut pár hiba lehetõség.
nézd meg a gerjesztõáramkör (DF) biztosítékát (1. biztosító elvileg üvegbúrás), ha mechanikus a fesszabályzód (az ülés alatt) akkor nézd meg az érintkezõit(nincsenek-e beoxidálódva, megfelelõ-e egymástól a távolságuk).Szintén az ülés alatt találod az egyenirányítót, ezt csak úgy tod megnézni ha kiméred, kiméreted.Ha itt nem találtál hibát akkor nézd meg a generátort(pl.:szénkefe). A többieknek: ha valamit kihagytam volna (ami nem kizárt) egészítsetek ki.
üdv mindenkinek
nekem nem volt még töltés gondom de ha fejben végigmegyek az áramkörön akkor eszembe jut pár hiba lehetõség.
nézd meg a gerjesztõáramkör (DF) biztosítékát (1. biztosító elvileg üvegbúrás), ha mechanikus a fesszabályzód (az ülés alatt) akkor nézd meg az érintkezõit(nincsenek-e beoxidálódva, megfelelõ-e egymástól a távolságuk).Szintén az ülés alatt találod az egyenirányítót, ezt csak úgy tod megnézni ha kiméred, kiméreted.Ha itt nem találtál hibát akkor nézd meg a generátort(pl.:szénkefe). A többieknek: ha valamit kihagytam volna (ami nem kizárt) egészítsetek ki.
üdv mindenkinek
MZ ETZ 125 Standard
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, az a helyzet hogy kb 1hónapja fillérekért sikerült hozzájutnom egy ETZ 250-s motorhoz ami 150es vázban van. 1, kérdésem az lenne hogy sajna semmi töltés nincs a motoron és állandoan lemerül
hol keressem a hibát szerintetek?
Elõre is köszönöm szives segítségeteket!!
Üdv:1 kezdõ motoros (Nándi)
Segítségeteket szeretném kérni, az a helyzet hogy kb 1hónapja fillérekért sikerült hozzájutnom egy ETZ 250-s motorhoz ami 150es vázban van. 1, kérdésem az lenne hogy sajna semmi töltés nincs a motoron és állandoan lemerül
hol keressem a hibát szerintetek?
Elõre is köszönöm szives segítségeteket!!
Üdv:1 kezdõ motoros (Nándi)
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég