Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Máté írta: Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.
Amúgy nekem is 2002-es gyártmányú akksi volt a gépben, és annyi baja volt/van hogy töltés után pár óra alatt kisül 12,4V-ra és utána kb hetente 0.2V a kisülése. Télen ha nem töltöttem akkor nem is lehetett vele beindítani a motort.
Sajnos komplett kapcs rajzom az egészről nincs.
A cuccnak 2 fő része van: a sima töltő és a csepptöltő rész, totál külön részekkel (gyakotrlatilag hülyeség is volt egy házba rakni az egészet, így lett kb 10 kilós az egész cumó :D
De a lényeg: a csepptöltő résznek tudom hogy megvan valahol a rjaza, majd megkeresem. Egyébként faék egyszerű a dolog, kb 5 alkatrészből áll az egész :D
Az ehhez kapcsolódó impulzustöltő rész az már bonyolultabb, azt nem én csináltam (úgy kaptam), rajzom sincs róla de akkor gondolom arra szükséged sincs.
Szerintem hétvégére biztos elő tudom keríteni a csepptöltőhöz az anyagot, előbbre nem merem ígérni :-k
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

nova001155 írta:
nagyarpi írta: Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!
Ok kösz holnap hazajövök annak esek neki elsőnek :D De a bugyrom már tele van kezdtem örülni hogy meglesz az a 2000 km javítás nélkül de ezek szerint nem :S mindig kell valamit mószerolni a gép körül. És akkor csak megcsiszoltad vagy kicserélted a szénkefét?
Kicseréltem,de még a forgórészt is mert az meg zárlatos lett. Azóta viszont jó a töltésem.Üdv
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én 3 éve ki se szedtem az akksit (savas-folyadékos) a helyéről. Az elektrolitszint ezalatt nem ment le. Az a titka, hogy télen is kell motorozni. :D Februárban általában 1 hónapig áll, de aztán minden héten tölti a saját generátora. :)
Nehogymár az akksin is külön stresszeljek. :twisted:
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

nova001155 írta:
nagyarpi írta: Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!
Ok kösz holnap hazajövök annak esek neki elsőnek :D De a bugyrom már tele van kezdtem örülni hogy meglesz az a 2000 km javítás nélkül de ezek szerint nem :S mindig kell valamit mószerolni a gép körül. És akkor csak megcsiszoltad vagy kicserélted a szénkefét?
Kicseréltem,de még a forgórészt is mert az meg zárlatos lett. Azóta viszont jó a töltésem.Üdv
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

z25z írta:szenkefe utan megneznem a generatrrol jovo 3 fazis vezetekeinek (kabelvegsaruk U,V,W) csatlakozasat, nekem menetrend szerint akkor produkalta ezt a jelenseget amikor ott lelazult, masik eset, hogy a csatlakozora amire a kabelvegsaruk mennek oda az alloreszbol jovo vezetek forrasztva vannak es a forrsztas engedett el...
Mondgyuk az már ki is volt 1-2 szer szedve kiforrasztottam kezdjük a kályhától és reméljük a legjobbakat akkor majd azt csinálom oldaldekni le multi elő és méregetünk meg próbálgatunk. köszönöm a segítséget
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

gabsic írta:
Teknőc írta:Szia!
Persze, aki nagyon vigyázz rá mint Gabsic barátom.
Azért nem semmi karbantartást adsz neki, vagy valamit igencsak tudsz!
Nálam a 2 éves aksi a hideg miatt adta meg magát, egy hétig kint állt a hideg garázsban,-15-17 fokban, ez tett be neki..
Én voltam a hibás, hamarabb kellett volna behozni a meleg helyre.
Tehát Gabsic, le a kalappal!
Teknőc
Köszi!
Nekem 5 akksit kell gondozni télen. A Skodával együtt ezek is egy fűtött garázsban vannak tárolva.
Én csináltam "mindentudó" töltőt kb 3 éve. 6-12-24V, szabályozható töltőáram, elektronikus túlfeszvédelem, automatikus túláramvédelem, impulzusprogram, csepptöltés.
Akksikat 2 havonta kisütöm kis árammal, majd azonnal teljes feltöltés. Közben csepptöltés. A tapasztalatok szerint megéri :mrgreen: =D>
A 2002-es akksihoz én is gratulálok!
Mondjuk nekem is van egy tuti módszerem: Kint kell hagyni télen az akksit a motorban, garázsba sem szabad tenni:) Így csinálom és még jó a zselésem (2004es évjárat, 12V7Ah, kis csúszósarus riasztóakku). Már szeretném cserélni, csak nem akar baja lenni, a Tátra II. túra előtt azért elgondolkodtam, de fontosabb tennivalók is akadtak. Méghogy impulzusprogram.....
Nem mondom, hogy árt néha feltölteni: ha rajtamaradt a gyújtás, ha már leáll városban tompítotton a lámpánál, vagy éppen december végén (a lemerült akku állítólag szét tud fagyni), de arra jó egy 12V-os adapter is, meg egy multiméter, hogy 14voltnál kihúzzam.
5-6 évente meg rá kell(ene) szánni azt a 3-4-5 ezer forintot és venni egy újat.
Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

szenkefe utan megneznem a generatrrol jovo 3 fazis vezetekeinek (kabelvegsaruk U,V,W) csatlakozasat, nekem menetrend szerint akkor produkalta ezt a jelenseget amikor ott lelazult, masik eset, hogy a csatlakozora amire a kabelvegsaruk mennek oda az alloreszbol jovo vezetek forrasztva vannak es a forrsztas engedett el...
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

nagyarpi írta:
nova001155 írta:Ma hazafele már sötét volt és észrevettem egy kis bibit a géppel beindítom és a töltésellenörző lámpa nem alszik ki teljesen csak parázslik folyamatosan. Nem álltam neki szerelni mivel a fényszórón úgy láttam hogy ha adok neki egy kis gázt akkor felvillan tehát van valamennyi töltés haza is hozott rendben multit rádobtam alapjáraton nincs töltés 1700 as fordulatot jelent2500 és afölött van töltés de nem elég 12.75 körül lámpákkal mikor belőttem a fesszabot akkor 13.4 volt elektronikus subee féle. Mit gondoltok mivel kezdjem kábelek vagy generátor szénkefe ?
Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!
Ok kösz holnap hazajövök annak esek neki elsőnek :D De a bugyrom már tele van kezdtem örülni hogy meglesz az a 2000 km javítás nélkül de ezek szerint nem :S mindig kell valamit mószerolni a gép körül. És akkor csak megcsiszoltad vagy kicserélted a szénkefét?
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

nova001155 írta:Ma hazafele már sötét volt és észrevettem egy kis bibit a géppel beindítom és a töltésellenörző lámpa nem alszik ki teljesen csak parázslik folyamatosan. Nem álltam neki szerelni mivel a fényszórón úgy láttam hogy ha adok neki egy kis gázt akkor felvillan tehát van valamennyi töltés haza is hozott rendben multit rádobtam alapjáraton nincs töltés 1700 as fordulatot jelent2500 és afölött van töltés de nem elég 12.75 körül lámpákkal mikor belőttem a fesszabot akkor 13.4 volt elektronikus subee féle. Mit gondoltok mivel kezdjem kábelek vagy generátor szénkefe ?
Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ma hazafele már sötét volt és észrevettem egy kis bibit a géppel beindítom és a töltésellenörző lámpa nem alszik ki teljesen csak parázslik folyamatosan. Nem álltam neki szerelni mivel a fényszórón úgy láttam hogy ha adok neki egy kis gázt akkor felvillan tehát van valamennyi töltés haza is hozott rendben multit rádobtam alapjáraton nincs töltés 1700 as fordulatot jelent2500 és afölött van töltés de nem elég 12.75 körül lámpákkal mikor belőttem a fesszabot akkor 13.4 volt elektronikus subee féle. Mit gondoltok mivel kezdjem kábelek vagy generátor szénkefe ?
Dee Dee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.10.11. 13:16
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dee Dee »

Máté írta:
gabsic írta: Én csináltam "mindentudó" töltőt kb 3 éve. 6-12-24V, szabályozható töltőáram, elektronikus túlfeszvédelem, automatikus túláramvédelem, impulzusprogram, csepptöltés.
Akksikat 2 havonta kisütöm kis árammal, majd azonnal teljes feltöltés. Közben csepptöltés. A tapasztalatok szerint megéri :mrgreen: =D>
Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.
Amúgy nekem is 2002-es gyártmányú akksi volt a gépben, és annyi baja volt/van hogy töltés után pár óra alatt kisül 12,4V-ra és utána kb hetente 0.2V a kisülése. Télen ha nem töltöttem akkor nem is lehetett vele beindítani a motort.
Üdv!

Én is elkérném, ha nem hétpecsétes titok:)

Dee Dee
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

gabsic írta: Én csináltam "mindentudó" töltőt kb 3 éve. 6-12-24V, szabályozható töltőáram, elektronikus túlfeszvédelem, automatikus túláramvédelem, impulzusprogram, csepptöltés.
Akksikat 2 havonta kisütöm kis árammal, majd azonnal teljes feltöltés. Közben csepptöltés. A tapasztalatok szerint megéri :mrgreen: =D>
Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.
Amúgy nekem is 2002-es gyártmányú akksi volt a gépben, és annyi baja volt/van hogy töltés után pár óra alatt kisül 12,4V-ra és utána kb hetente 0.2V a kisülése. Télen ha nem töltöttem akkor nem is lehetett vele beindítani a motort.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

kiszsebi írta:
MiszterQ írta:András! Nekem is pont most jött ki, hasonló probléma mint a tiéd. Megnézem a kondit én is. Ha az lesz, akkor rövid időn belül már a 3.-at rakom bele... :-" :mrgreen:
Sajnos a kondik elektrolitja nem igazi, baromi gyorsan kiszáradnak.
Vegyetek !szilárd dielektrikumú! kondenzátort, elektronikai szaküzletben, pl MKT-t: 220nF 600V. Ezek polaritás függetlenek (mindegy melyik a plusz és a mínusz). Pl Lomex-nél, stb. A hall vezérlésű, elektronikus gyújtás elektronikában is ilyenek vannak (kis fekete doboz az akkumulátor mögött). És bírják a kiképzést.
Gyártassz rá egy tartófület, vezeték szemes saruval, és kész. :smt045 1000évig eljárhatsz vele gond nélkül.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

=;
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

horhaus írta:
gabsic írta:

Miért lenne rossz pusztán attól hogy 2002-es? ](*,)



Azt hittem megengedhetek magamnak egy gyenge szóviccet. Nem gondoltam, hogy megsértem a 2002-es aksik önérzetét.
Bár a korán kívül voltak ott más tünetek is.
Hááááát, azt hittem tudod, hogy a 2002-es akksik lelkivilága nagyon érzékeny ;) :-"
(Én sem komolyan gondoltam, sorry ha úgy tűnt...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

gabsic írta:
horhaus írta: Ha 2002-es azt mérném mennyit esik két méter magasról :D

Miért lenne rossz pusztán attól hogy 2002-es? ](*,)



Azt hittem megengedhetek magamnak egy gyenge szóviccet. Nem gondoltam, hogy megsértem a 2002-es aksik önérzetét.
Bár a korán kívül voltak ott más tünetek is.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszi fiúk segítséget :D

Mindenképp már akartam venni másik aksit, de tényleg majd csak tavasszal télen úgyse használom :)

a megszakító és a kondenzátor úgy néz ki jó lett ma megpróbáltam kicsit talán másabb lett vagy csak én képzelem be :roll: de 3-ba 80-ig elment :D
minden esetre azért vettem ma egy megszakítót sikerült Eredeti német gyári megszakítót vennem :D

Kép

Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Teknőc írta:Szia!
Persze, aki nagyon vigyázz rá mint Gabsic barátom.
Azért nem semmi karbantartást adsz neki, vagy valamit igencsak tudsz!
Nálam a 2 éves aksi a hideg miatt adta meg magát, egy hétig kint állt a hideg garázsban,-15-17 fokban, ez tett be neki..
Én voltam a hibás, hamarabb kellett volna behozni a meleg helyre.
Tehát Gabsic, le a kalappal!
Teknőc
Köszi!
Nekem 5 akksit kell gondozni télen. A Skodával együtt ezek is egy fűtött garázsban vannak tárolva.
Én csináltam "mindentudó" töltőt kb 3 éve. 6-12-24V, szabályozható töltőáram, elektronikus túlfeszvédelem, automatikus túláramvédelem, impulzusprogram, csepptöltés.
Akksikat 2 havonta kisütöm kis árammal, majd azonnal teljes feltöltés. Közben csepptöltés. A tapasztalatok szerint megéri :mrgreen: =D>
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Szia!
Persze, aki nagyon vigyázz rá mint Gabsic barátom.
Azért nem semmi karbantartást adsz neki, vagy valamit igencsak tudsz!
Nálam a 2 éves aksi a hideg miatt adta meg magát, egy hétig kint állt a hideg garázsban,-15-17 fokban, ez tett be neki..
Én voltam a hibás, hamarabb kellett volna behozni a meleg helyre.
Tehát Gabsic, le a kalappal!
Teknőc
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Teknőc írta: Változó, a gondos gazda karbantartásától függ az aksi élettartalma. :roll:
Így van! A karbantartás, a téli tárolás és állagmegóvás, na meg a töltési rendszer megfelelő beállítása is fontos! :wink:
Teknőc írta: Persze, nem az élettartamtól függ, de ilyen gondoknál célszerű az öreg akksit elsőnek megnézni, sokszor okkal!
Na persze ez is igaz azt kell ellenőrizni először, sanszos hogy akksi gond lesz, én csak attól dobom el az agyam, mikor látatlanban kidobatnák vele, merthogy úgyis rossz... #-o
Ja és András, csak tipp,hogy ha az akksi a ludas, de egyébként télen nem használod a vasat, akkor csak tavasszal vegyél bele új akksit!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Szia!
Gratulálok András a 2002 –es akksihoz.
Jó gazdi érdeme is ám, hogy eddig kitartott! =D> =D>
De!
Azért nézd meg hogy mennyi ideig tart a töltés, mennyi ideig ad le áramot és mennyit bírod használni a két töltés között….
Ha egy éjszaka alatt sem töltődik fel, és még az 5V-ot se képes leadni ezek után,vagy kevesebb mint 1 hét után újra töltened kell….
Vagy az általad írt helyzet áll fent, akkor igen csak gyanítható: haldoklik az akkud.
Vizsgáld át, de 90%,hogy itt a gond. :-k
Akkor itt az idő új akksit venni.
Nálam 5,5 évet bírt ki az egyik, de volt olyan is hogy 2 év után meghalt. ](*,) :-#
Változó, a gondos gazda karbantartásától függ az aksi élettartalma. :roll:
Persze, nem az használati időtől függ, de ilyen gondoknál célszerű az öreg akksit elsőnek megnézni, sokszor okkal! :roll: :wink:
Végtelenségig nem lehet húzni- 8 év igen nagy idő! :wink: :roll: [-( :-#
Teknőc
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

horhaus írta: Ha 2002-es azt mérném mennyit esik két méter magasról :D
Miért lenne rossz pusztán attól hogy 2002-es? ](*,)

A TS-ben nekem is 2002-ben vett akksim volt. Semmi gond nem volt vele (idén adtam el a motort).

A Jawában 2003-as akksi van, ami 3 évig télen nyáron kint állt lemerülve esőben-hóban-fagyban egy udvaron a kerítésnek támasztott roncs-MZ-ben míg meg nem vettem a motort elbontani. Feltöltöttem, működik, semmi gond vele.

Fater Skodájában szintén érdekes akksi van. Egy 1998-as gyártású VW-s címkézésű Varta akksi, ami a kispolszkiban volt mikor megvettem. Mivel túl nagy volt a kispókba (36 helyett 55 Ah, csak a pótkerék helyén fért el), odaadtam faternak, a Skodában 5 éve teszi a dolgát, most 12 éves, semmi gond vele.

Aztán persze lehet fikázni, hogy a mai akksik ilyen szarok, meg olyan szarok. De szerintem az kb olyan mint a csevegőben belinkelt etz-fikázós cikkhez hasonlóan nem az akksit (a cikk esetében az etz-t), hanem a gazdája hozzá nem értését minősíti. (Pláne ha azt hiszi, hogy a "gondozásmentes" akksi nem igényel gondozást :mrgreen: )
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

horhaus írta:
Andrá$ írta:Oké köszi

hát lehet hogy tényleg egy új aksi kell mondjuk már gondolkoztam rajta a mostani 2002-s úgyhogy már bent van a korban

holnap megmérem hogy mennyit esik világításal

Ha 2002-es azt mérném mennyit esik két méter magasról :D
Nem szabad, veszélyes hulladék. :)
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Andrá$ írta:Oké köszi

hát lehet hogy tényleg egy új aksi kell mondjuk már gondolkoztam rajta a mostani 2002-s úgyhogy már bent van a korban

holnap megmérem hogy mennyit esik világításal

Ha 2002-es azt mérném mennyit esik két méter magasról :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Oké köszi

hát lehet hogy tényleg egy új aksi kell mondjuk már gondolkoztam rajta a mostani 2002-s úgyhogy már bent van a korban

holnap megmérem hogy mennyit esik világításal
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

kiszsebi írta:
horhaus írta:András!

Nekem is ezek voltak a problémáim. Az új aksi csodákat művelt, pedig a régi is csak fél éves múlt egy picivel.

(kiszsebi tanácsára, álldassék a neve)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Úgy látszik, bennünket már az akku köt össze :D

ezen kellett kicsit gondolkodnom, de megvan #-o
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

horhaus írta:András!

Nekem is ezek voltak a problémáim. Az új aksi csodákat művelt, pedig a régi is csak fél éves múlt egy picivel.

(kiszsebi tanácsára, álldassék a neve)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Úgy látszik, bennünket már az akku köt össze :D
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

András!

Nekem is ezek voltak a problémáim. Az új aksi csodákat művelt, pedig a régi is csak fél éves múlt egy picivel.

(kiszsebi tanácsára, álldassék a neve)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem cellazárlatos az akksid?
Nekem akkor produkálta ugyanezt. Tedd be a motorba feltöltve, rá a multimétert és kapcsold be a fényszórót álló motornál. Ha 1.5V nál többet esik, akkor sanszos, hogy kuka az akksi. :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok!

Ugye megszakító vagy kondenzátor problémáim voltak, cseréltem állítottam próbáltam 1 kört úgy tűnt jó megörültem mentem messzebb és azt vettem észre hogy harmat gyenge lett a motor volt olyan emelkedő ahol eddig 4-be mentem föl most a tetején 2-be kellet visszakapcsolnom meg 3-ba :shock:.Tegnap állítottam még meg megnéztem a megszakítót gyertyát is szép nagy kék szikrát ad,meg föltöltöttem az aksit, ma megnéztem úgy tűnik talán jó lesz :roll:

Ha már le volt bontva az oldala megcsiszoltam a fesszabályzó érintkezőit majd rámértem hogy mégis mennyit kéne a töltésen állítani hát nagyon csodálkoztam mert úgy tűni ka töltés jó
1500-2000 körül 6,5 V 3000-4000 körül meg már 7,2 V akkor ezek szerint jónak kéne lennie..... de alapjáraton mégse bírja el a tompított fényszórót helyzetjelzőt igen meg sima gyújtáson az irányjelzőt nehézkesen :? és ugyanúgy csinálja hogy tompítotal megyek ráadom az irányjelzőt és mintha ki kihagyna gyújtása bö bö ahogy villog az irányjlező olyan ütembe.De mitől lehet ha jó a fesszabályzó az aksi fel volt töltve.Már fogalmam sincs mitől lehet. :roll:

Bocsi hogy ilyen hosszúra sikerült :oops: :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

redocstomi írta:szevasztok
250-es etz-men az előző tulaj össze vissza kötötte az elektronikát, egy csomó kábelt ki is vettem ami nem is kell oda, jó lett rajt minden, faszán működik az egész motor elektronikája, De volt egy kondenzátorszerűség (csak hosszabb) is a testkábelekhez lefogatva (letestelve) és egy piros kábel ment belőle az +-os biztosítékhoz ami nem tudom hogy mi mert kapcs. rajzon se láttam rajt és így kivettem még anno a motorból de utána is jó volt (azt hittem hogy az előző tulaj rakta rá utólag). De tegnapelőtt a haver 125-ös etz-jén nézegettük az elektronikát és az övén is láttam ilyent és nem tudom hogy mi az. Remélem hogy valaki tud valami ész szerű maygarázatot adni rá.
kösz.
Kép

Szia

Ez a kondenzátor a feszültségszabályozóra van kötve, mármint mechanikusra! Elektronikusra nem kell! Azért van, hogy meggátolja a szabályzóban lévő kalapácsok szikrázását. Ha nem is gátolja meg teljesen akkor csillapítja!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv Mz-s Urak!

Kérdésem az lenne, hogy hol lehet beszerezni jóféle szénkeféket a dinamóba? (Mz ES 125/1). A mostaniakkal az a problémám, hogy nagyon hamar elkopnak, másrészt meg ha a hosszuk megfelelő, akkor a vezeték ég ki belőlük előszeretettel. Egyébként megfelelő állapotban van a dinamó, és a töltés amblokk, sőt a főtengely csapágyak is rendben vannak, mielőtt valaki erre fogná.:)

Köszi a válaszokat!


Lóri







Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

szevasztok
250-es etz-men az előző tulaj össze vissza kötötte az elektronikát, egy csomó kábelt ki is vettem ami nem is kell oda, jó lett rajt minden, faszán működik az egész motor elektronikája, De volt egy kondenzátorszerűség (csak hosszabb) is a testkábelekhez lefogatva (letestelve) és egy piros kábel ment belőle az +-os biztosítékhoz ami nem tudom hogy mi mert kapcs. rajzon se láttam rajt és így kivettem még anno a motorból de utána is jó volt (azt hittem hogy az előző tulaj rakta rá utólag). De tegnapelőtt a haver 125-ös etz-jén nézegettük az elektronikát és az övén is láttam ilyent és nem tudom hogy mi az. Remélem hogy valaki tud valami ész szerű maygarázatot adni rá.
kösz.
Kép
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Atilla írta:Bele látsz a hengerbe, hogy mi történik ott. Az égés színéről pedig sok mindenre lehet következtetni. Nem rossz dolog, de már elment mellette a technika.
A motorjaink melett is. :)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Bele látsz a hengerbe, hogy mi történik ott. Az égés színéről pedig sok mindenre lehet következtetni. Nem rossz dolog, de már elment mellette a technika.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Tudom tudatlan vagyok, de mire jó ez az üveggyertya? sosem hallottam róla. valaki okítson. köszi
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

LADAAAA POWER. :twisted:
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Tegnap ugyanezt kérdeztem amikor a bambival elkísértünk fékpadra egy "mocit"..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yFwCNXfJJLg[/youtube]
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balintmz »

mire való egy üveggyertya?
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Tegnap tudtam meg hogy létezik, és mivel manapság sokat karburálok (meg hát fogok is :D )
Felmerült az igény hogy veszek egyet, de elsőre nem találtam a neten.
Nyakas, ha esetleg eladó egy püt légyszi.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Friggyes Mester írta:Üveggyertyát keresek, nincs valakinek elfekvő??
van :D
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Üveggyertyát keresek, nincs valakinek elfekvő??
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Okés köszi fiúk :D (ehez az elektronikai részéhez nem igazán értek :? )
hát majd most mikor a fesszabályzót kéne beállítani :-k :roll:

én is mentem esőbe :) de most azért beöltözni esőruhába hogy a faluba menjek kicsit megpróbálni hogy jó-e,majd talán holnap
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Andrá$ írta:jó de nektek ETZ- van 12 V nekem TS 6 V szóval ez a kondenzátor nekem alapból nem jó :roll:

kicseréltem én is azóta nem tudtam vele menni mert esik az eső :? de ha ez volt a baja akkor remélem bírni fogja,
azért am vettem egyet tartalékba 600Ft-ért :roll:
igazándiból én úgy emlékszem a kondi csereszabatos ha megszakítós a gyujtás
Eső :d a motor esőben is megy én is már mentem úgy hogy esőbe indultam esőbe jöttem közbe persze mikor nem voltam motoron nem esett.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Andrá$ írta:jó de nektek ETZ- van 12 V nekem TS 6 V szóval ez a kondenzátor nekem alapból nem jó :roll:

kicseréltem én is azóta nem tudtam vele menni mert esik az eső :? de ha ez volt a baja akkor remélem bírni fogja,
azért am vettem egyet tartalékba 600Ft-ért :roll:
A kondenzátornál nem számít, hogy a rendszer 12 vagy 6V-os. Ha megnézed, 600V-os az is, amit belinkelt Seri19.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

jó de nektek ETZ- van 12 V nekem TS 6 V szóval ez a kondenzátor nekem alapból nem jó :roll:

kicseréltem én is azóta nem tudtam vele menni mert esik az eső :? de ha ez volt a baja akkor remélem bírni fogja,
azért am vettem egyet tartalékba 600Ft-ért :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balintmz »

Sziasztok,
szénkefékböl milyet ajánlotok?
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

MiszterQ írta:Na, most én is kicseréltem a kondit és jónak tűnik [-o< kettőt vettem, az 1200 forintot kicsit borsosnak tartom, hiszen Seri kolléga linkje alatt 15 db-ot adnak 1500ért. Nem kis haszonnal dolgozik a csóka akitől vettem..

1db 1500. :) Én is 1200 körül vettem.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Na, most én is kicseréltem a kondit és jónak tűnik [-o< kettőt vettem, az 1200 forintot kicsit borsosnak tartom, hiszen Seri kolléga linkje alatt 15 db-ot adnak 1500ért. Nem kis haszonnal dolgozik a csóka akitől vettem..
Relax, don't do it
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég