Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Sziasztok! Hát köszönöm a segítséget, az akku lehet tényleg probléma, mert a baleset után már másra nem volt pénzem csak valami naggyon olcsó unibat-ra azt hiszem, szóval ez lehetséges, de viszont azt nemértem hogy ha jó akksitól függ a lámpával az alapjárat, akkor ha sokat megy, lemeríti az akksit nem? Viszont szórakozok majd az alapjárat beállítással, hátha ott lehet a gond, majd meglátom ha lesz időm rá! üdv cskaparo
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Dehogy nyelvtan óra, csak halmazelmélet!
A te halmazod részhalmazát írtam, bocs ha félreérthető voltam.
Azt akartam írni, hogy:
Ha jó az akku és nincs töltés, akkor a generátor nem fogja meg a motort így tényleg nem áll le.
Ha van töltés akkor leállhat, dacára a jó akkunak.
Nehéz ám átfordítani kis fordulaton egy generátort, teljes gerjesztéssel meg kb 50%-os terheléssel.
Úgy kell beállítani az alapjáratot, hogy világítással legyen pont jó. Persze így világítás nélkül magas lesz, de úgyis folyton lámpával kell közlekedni.
Vagy van még egy megoldás, kell bele ezer szenzor és szervomotor, na meg egy alapjárati fordulat tartó elektronika!
A te halmazod részhalmazát írtam, bocs ha félreérthető voltam.
Azt akartam írni, hogy:
Ha jó az akku és nincs töltés, akkor a generátor nem fogja meg a motort így tényleg nem áll le.
Ha van töltés akkor leállhat, dacára a jó akkunak.
Nehéz ám átfordítani kis fordulaton egy generátort, teljes gerjesztéssel meg kb 50%-os terheléssel.
Úgy kell beállítani az alapjáratot, hogy világítással legyen pont jó. Persze így világítás nélkül magas lesz, de úgyis folyton lámpával kell közlekedni.
Vagy van még egy megoldás, kell bele ezer szenzor és szervomotor, na meg egy alapjárati fordulat tartó elektronika!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nyelvtanóra?Atilla írta:Egészen pontosan fogalmazva, ha jó az akku és éppen nincs töltés, akkor nem áll le.zsakfos írta:Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Újraolvasva a mondatomat sem látom benne a fogalmazási hibát.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Egészen pontosan fogalmazva, ha jó az akku és éppen nincs töltés, akkor nem áll le.zsakfos írta:Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Elektronika
pekbalazs
Kösz a linket! Ezek után feltétlenül újra leszedem majd alkalmas időpontban (1-2 héten belül) a kipufogót, és akkor alaposabban kikormoljuk, de most egyelőre csak ennyire tellett a tehetségből. Sok az egyéb teendőm, úgyhogy örülök, hogy egyáltalán ennyire sikerült megcsinálnom.
Kösz a linket! Ezek után feltétlenül újra leszedem majd alkalmas időpontban (1-2 héten belül) a kipufogót, és akkor alaposabban kikormoljuk, de most egyelőre csak ennyire tellett a tehetségből. Sok az egyéb teendőm, úgyhogy örülök, hogy egyáltalán ennyire sikerült megcsinálnom.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Ha alacsony a fordulatszám, hogyne állna le. Csak meg kell nézni a görbét, hogy hány watt az ETZ 125 teljesítménye alapjáraton. Meg ki kell számolni, hogy a világítás kb 60W-os teljesítményhez hány Watt kell a generátor forgatásához. És akkor a gyújtással még nem is számoltunk.
Szerintem a két szám nagyon közel áll egymáshoz.
Szerintem a két szám nagyon közel áll egymáshoz.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
fores írta:Csatlakozom Attilához, szerintem is megfogja a generátor a motort..bár leállni azért nem kéne..Az én fordulatom kb 1000 ..(világitással)..ha ráadom az irányjelzőt,akkor nekem is szépen lassan leáll..Ennek függvényében feljebb állitottam a fordulatot kb 1300 ra,és most már nem áll le..Fogalmam nincs,gyárilag mennyinek kéne lenni.
Szia,
nyertél,
ETZ-nél 1300 a névleges alapjárati fordulat!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Aztán az is lehet csutkakaparo motorjával, hogy az akku egyszerűen megadta magát, így nem tud elég áramot biztosítani töltés nélkül a sok elektromos fogyasztó ellátására.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
Csatlakozom Attilához, szerintem is megfogja a generátor a motort..bár leállni azért nem kéne..Az én fordulatom kb 1000 ..(világitással)..ha ráadom az irányjelzőt,akkor nekem is szépen lassan leáll..Ennek függvényében feljebb állitottam a fordulatot kb 1300 ra,és most már nem áll le..Fogalmam nincs,gyárilag mennyinek kéne lenni.
fores
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Inkább az lesz, hogy van töltés és a generátor megfogja a gépet. Ez teljesen normális, valahonnan kell az energia a világításhoz. Állítsd be az alapjáratot úgy, hogy világításon legyen jó.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
nem tudom, hogy van beallitva a fesszabalyzod, de alapjaraton nem igazan van toltes, minden az aksit terheli, ha rakapcsolod a lampat az is, vagyis leesik az akku feszultsege okozhat gyengebb szikrakepzodest akar, legalabbis nekem ez lenne az elso tippem, nem a karbi foleg ha lampa nelkul tokeletes az alapjarat es a gyertyakep is okescsutkakaparo írta:helosztok! Kérdésem a következő lenne, mi lehet a baj, ha a motor töltésem jó, viszont ha beindítom , beállítom az alapjáratot, fogyasztó nélkül , akkor minden jó, de ha rárakom a lámpát akkor visszaesik a fordulat szépen, lassan és leáll? üdv cskaparo
Re: Elektronika
ha terhelés van a generátoron és adsz neki egy gázfröccsöt a fordulat is gyorsabban esik vissza próbáld meg egy lámpával belőni az alapjáratot fontos hogy meleg motornálés nézd meg úgy hogy viselkedik
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
helosztok! Kérdésem a következő lenne, mi lehet a baj, ha a motor töltésem jó, viszont ha beindítom , beállítom az alapjáratot, fogyasztó nélkül , akkor minden jó, de ha rárakom a lámpát akkor visszaesik a fordulat szépen, lassan és leáll? üdv cskaparo
- pekbalazs
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
Zsolti_1983!
Köszi!
Örülök hogy megoldódott és tudtam segíteni! Nekem is volt ilyen eset nem is egy motorral.
Hihetetlen jó érzés, mikor egy jó kipufogó kiégetés/takarítás után megtáltosodik a motor.
Csatlakozom Alfához, lehet nem ártana kiégetni azt a kipufogót!
Cikk
Köszi!
Örülök hogy megoldódott és tudtam segíteni! Nekem is volt ilyen eset nem is egy motorral.
Hihetetlen jó érzés, mikor egy jó kipufogó kiégetés/takarítás után megtáltosodik a motor.
Csatlakozom Alfához, lehet nem ártana kiégetni azt a kipufogót!
Cikk
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lehet hogy ki is kéne égetned, még jobb lenne
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Elektronika
pekbalazs Hozzászólás témája: Re: ElektronikaHozzászólás Elküldve: 2011.01.28. 14:57
Meg kell, hogy kövesselek: mégis neked volt igazad. Ma végre megint volt időm foglalkozni a géppel, és kiderült: valóban az a kínja, hogy el van tömődve a kipufogó. Miután már minden porlasztó- és gyújtásbeállítási fogást végigpróbálgattam, sőt, még a dugattyút és a vezérlési diagramot is ellenőriztem, ismét képbe került a lehetséges probléma, amelyre tippeltél. Annál is inkább, mert már nekem is kezdett gyanússá válni, hogy hiába van rendesen meghúzva a kipufogókönyök hollandi anyája, hiába van alatta tömítés, mégis dől mellette a füst meg az olajos trutymó. Ugyanakkor az is feltűnt, hogy a kipufogóvég korábbi kellemes, mély, "öblögető" hangja eltűnt, és helyette fojtott, fátyolos hang van, furcsa sziszegéssel kísérve. Megpiszkáltam a lyukat csavarhúzóval - és rögtön változott a helyzet... na és akkor a homlokomra csaptam.
(Valószínű, hogy amikor arról a másik motorról leszedtem a kipufogót - ez még tavaly ősszel volt -, illetve miközben ide-oda forgattam, valahogy kokszdarabok váltak le a belső faláról, leestek a nyílás körüli résbe, és a kipufogógáz nyomására, valamint a motor rázkódásától szép lassan egyre jobban beszorultak, és eltömték a lyukat. Ugyanis ez a probléma fokozatosan lépett fel: először még úgy-ahogy ment az MZ, aztán már kevésbé, végül pedig fellépett az a helyzet, amit korábban írtam, hogy már álló helyzetből sem bírt kimozdulni, a fordulatszám meg nem kúszott 3000 fölé.)
Lekaptam hamar a kipufogódobot, amennyire lehetett, kipucoltam a nyílást, ismét (ezúttal véglegesen) beállítottam gyújtást, porlasztót, miegyebet, aztán összeszereltem és lemostam a járgányt. Utána elmentem vele egy próbakörre - hát ég és föld a különbség. Gyönyörűen muzsikál, gyorsul, mint a kívánat, és megy, mint a mérgezett egér. Csak egy átlagos próbakört tettem vele, de holnap öcsém ezzel készül Győrbe menni (Halászi-Győr: oda-vissza 70 km), úgyhogy majd holnap vizsgázik, de bízunk benne, hogy más gond nem lesz most már vele.
Érdekes pedig, hogy jártam már hasonlóan (eltömődött kipufogó által produkált tünetek, amelyek alapján gyújtásproblémára gyanakodtam), de az Simsonnál volt, és akkor sokkal inkább meg volt alapozva a gyanú, hogy eltömődött valahol a kipufogás útja. Itt és most nem is gyanakodtam ilyesmire. Ha nem jut eszembe a tanácsod, valószínűleg még egy-két napig elsz@rakodtam volna a fölösleges szerelgetéssel.
Úgyhogy dicsőség és dicséret légyen a te nevednek most és mindörökké, ámen.
Köszönöm a segítséget.
Meg kell, hogy kövesselek: mégis neked volt igazad. Ma végre megint volt időm foglalkozni a géppel, és kiderült: valóban az a kínja, hogy el van tömődve a kipufogó. Miután már minden porlasztó- és gyújtásbeállítási fogást végigpróbálgattam, sőt, még a dugattyút és a vezérlési diagramot is ellenőriztem, ismét képbe került a lehetséges probléma, amelyre tippeltél. Annál is inkább, mert már nekem is kezdett gyanússá válni, hogy hiába van rendesen meghúzva a kipufogókönyök hollandi anyája, hiába van alatta tömítés, mégis dől mellette a füst meg az olajos trutymó. Ugyanakkor az is feltűnt, hogy a kipufogóvég korábbi kellemes, mély, "öblögető" hangja eltűnt, és helyette fojtott, fátyolos hang van, furcsa sziszegéssel kísérve. Megpiszkáltam a lyukat csavarhúzóval - és rögtön változott a helyzet... na és akkor a homlokomra csaptam.
(Valószínű, hogy amikor arról a másik motorról leszedtem a kipufogót - ez még tavaly ősszel volt -, illetve miközben ide-oda forgattam, valahogy kokszdarabok váltak le a belső faláról, leestek a nyílás körüli résbe, és a kipufogógáz nyomására, valamint a motor rázkódásától szép lassan egyre jobban beszorultak, és eltömték a lyukat. Ugyanis ez a probléma fokozatosan lépett fel: először még úgy-ahogy ment az MZ, aztán már kevésbé, végül pedig fellépett az a helyzet, amit korábban írtam, hogy már álló helyzetből sem bírt kimozdulni, a fordulatszám meg nem kúszott 3000 fölé.)
Lekaptam hamar a kipufogódobot, amennyire lehetett, kipucoltam a nyílást, ismét (ezúttal véglegesen) beállítottam gyújtást, porlasztót, miegyebet, aztán összeszereltem és lemostam a járgányt. Utána elmentem vele egy próbakörre - hát ég és föld a különbség. Gyönyörűen muzsikál, gyorsul, mint a kívánat, és megy, mint a mérgezett egér. Csak egy átlagos próbakört tettem vele, de holnap öcsém ezzel készül Győrbe menni (Halászi-Győr: oda-vissza 70 km), úgyhogy majd holnap vizsgázik, de bízunk benne, hogy más gond nem lesz most már vele.
Érdekes pedig, hogy jártam már hasonlóan (eltömődött kipufogó által produkált tünetek, amelyek alapján gyújtásproblémára gyanakodtam), de az Simsonnál volt, és akkor sokkal inkább meg volt alapozva a gyanú, hogy eltömődött valahol a kipufogás útja. Itt és most nem is gyanakodtam ilyesmire. Ha nem jut eszembe a tanácsod, valószínűleg még egy-két napig elsz@rakodtam volna a fölösleges szerelgetéssel.
Úgyhogy dicsőség és dicséret légyen a te nevednek most és mindörökké, ámen.
Köszönöm a segítséget.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Lehet hogy csak hőtágulásra lesz zárlatos/szakadt.csikin írta:Az mitől lehet hogy ellenállásra, szakadásra és zárlatra is egyformán megfelelő két állórésztekercs közül csak az egyikkel hajlandó tölteni a motor? Amelyik nem jó az úgy néz ki mint ami megpukkant, mert 24óráson volt használva, de az összes értéke jó. A másik vadiúj.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Valakinek esetleg van még valami ötlete? készítsek egy újat?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
sztem rakd vissza a régi fesszabályzót, próbáld ki vele , sztem ott a probléma!seagateh írta:Sziasztok. szeretnék kérni egy kis segítséget. megépítettem az elektronikus feszültségszabályzót működött is szépen aztán a gyújtást is kiszedtem a motorból a zavarszűrú kondenzátort meg a gyújtókondit ahogy és elment a töltés. tehát ráadom a gyújtást kigyullad a töltésvisszajlző lámpa ha beindítom nem alszik ki. nemjöttem rá hol lehet a hiba. a DF és a 31 -es csatlakozás között alapjáraton 3,3V -ot mérek, az akkumlátor feszültsége leesik indításkor tehát biztos hogy nincsen töltés.
tudnátok nekem mondani valamit hogy mit nézzek meg esetleg? válaszokat előre is köszönöm
ui igen nagyon fontos hogy eddig ha lehúztam az akkusarut akkor ment tovább motor szépen most pedig leáll
Re: Elektronika
Sziasztok. szeretnék kérni egy kis segítséget. megépítettem az elektronikus feszültségszabályzót működött is szépen aztán a gyújtást is kiszedtem a motorból a zavarszűrú kondenzátort meg a gyújtókondit ahogy és elment a töltés. tehát ráadom a gyújtást kigyullad a töltésvisszajlző lámpa ha beindítom nem alszik ki. nemjöttem rá hol lehet a hiba. a DF és a 31 -es csatlakozás között alapjáraton 3,3V -ot mérek, az akkumlátor feszültsége leesik indításkor tehát biztos hogy nincsen töltés.
tudnátok nekem mondani valamit hogy mit nézzek meg esetleg? válaszokat előre is köszönöm
ui igen nagyon fontos hogy eddig ha lehúztam az akkusarut akkor ment tovább motor szépen most pedig leáll
tudnátok nekem mondani valamit hogy mit nézzek meg esetleg? válaszokat előre is köszönöm
ui igen nagyon fontos hogy eddig ha lehúztam az akkusarut akkor ment tovább motor szépen most pedig leáll
Re: Elektronika
Szia!fores írta:Akkor ezekszerint jó a generátor..(lépjünk szintet..Tehát,lehúztad a szabályzórol a két vezetéket,(Kék/zöld,és piros/zöld)ha feljön az áram a generátorrol,akkora szabályzó a hibás..Feltéve,ha nem az állórész,de ezt később.Most a következőt tedd: tedd vissza akábeleket,és húzd le az akksiét,mindkettőt.Van itt egy fénykép valahol lejebb,azoin látsz két érintkező nyalvet--az egyik a visszáramkapcsoló,a másik a szabályozóérintkező--működéi elvük most mellékes. aksikábelek vissza,Add rá a gyújtást,NE indisd be!!!
Valami vékony műanyaggal,v gyufaszállal azt a nyelvet ami a képen jobb oldalt van--réztekercs fogja körbe--mozdisd el az érintkezőjétől.Elméletileg ki kell aludni a piros töltésjelzőnek.Ez volt a visszáramkapcsoló.Ha elalszik a lámpa,akkor jó,ha nem zárlatos ez az oldala aszerkezetnek,vagy valami érintkezési gond van.Eredmény:visszafolyik az áram az akkubol a motorba,és szépen leéget mindent....Tehát,ha ez jó akkor most egy szabálytalan művelet következik:A bal oldali nyelvecskétfogjuk gyilkolni.Látod,hogy ott egy feszitőtámaszték(alubol van,az szabályozza a rugó feszitő erejét)--gyújtás ki..--egy kisebb fogoval fogd meg a kis meghajlitott részét,és egy leheletnyit nyomd meg,hogy jobban feszitsen... motor beindit,és teszt.előfordulhat,hogy beégett a wolfrám érintkezőcsúcs,és kráteresség miatt nem érintkezik.Javitás:csak a csere..ha megmered kockáztatni,hajsd ki annyira(hogy engedje,tehát ne feszitsen)a feszitőt,és manikűrös köröm reszelővel,ne smirglivel,mert az szemcsés húzd át egy párszor..aztán vissza kell hajlitani,hogy a szab ályozásmegfeleő értékek között legyen..ez a legnehezebb..Most mennem kell edzésre,majd este még feljövök..és folytatjuk.Hol laksz?
Sándorfalván lakom, Szegedtől 15 Km-re. Volt már Etz-m a mechanikus dolgokkal semmi gond azt meg tudom javítani,de az elektronikához totális analfabéta vagyok. Rajzról be tudok kötni bármit, de a javítás,vagy kimérés az már nekem magas :S Megcsinálom amit írtál,és jelzem, hogy mire jutottam.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Köszönettel Mittom
Re: Elektronika
Lehet a kapcsolóban van a hiba, próbáld meg egy másikkal ha van lehetőséged, vagy szakadásvizsgálóval letesztelni.MiszterQ írta:Nekem meg világítást kapcsolva leáll a motor (már helyzetjelzőnél is)...
Töltés jó, valamint generátoros üzemben is megy a motor.
Valaki?
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Nekem meg világítást kapcsolva leáll a motor (már helyzetjelzőnél is)...
Töltés jó, valamint generátoros üzemben is megy a motor.
Valaki?
Töltés jó, valamint generátoros üzemben is megy a motor.
Valaki?
Relax, don't do it
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
Akkor ezekszerint jó a generátor..(lépjünk szintet..Tehát,lehúztad a szabályzórol a két vezetéket,(Kék/zöld,és piros/zöld)ha feljön az áram a generátorrol,akkora szabályzó a hibás..Feltéve,ha nem az állórész,de ezt később.Most a következőt tedd: tedd vissza akábeleket,és húzd le az akksiét,mindkettőt.Van itt egy fénykép valahol lejebb,azoin látsz két érintkező nyalvet--az egyik a visszáramkapcsoló,a másik a szabályozóérintkező--működéi elvük most mellékes. aksikábelek vissza,Add rá a gyújtást,NE indisd be!!!
Valami vékony műanyaggal,v gyufaszállal azt a nyelvet ami a képen jobb oldalt van--réztekercs fogja körbe--mozdisd el az érintkezőjétől.Elméletileg ki kell aludni a piros töltésjelzőnek.Ez volt a visszáramkapcsoló.Ha elalszik a lámpa,akkor jó,ha nem zárlatos ez az oldala aszerkezetnek,vagy valami érintkezési gond van.Eredmény:visszafolyik az áram az akkubol a motorba,és szépen leéget mindent....Tehát,ha ez jó akkor most egy szabálytalan művelet következik:A bal oldali nyelvecskétfogjuk gyilkolni.Látod,hogy ott egy feszitőtámaszték(alubol van,az szabályozza a rugó feszitő erejét)--gyújtás ki..--egy kisebb fogoval fogd meg a kis meghajlitott részét,és egy leheletnyit nyomd meg,hogy jobban feszitsen... motor beindit,és teszt.előfordulhat,hogy beégett a wolfrám érintkezőcsúcs,és kráteresség miatt nem érintkezik.Javitás:csak a csere..ha megmered kockáztatni,hajsd ki annyira(hogy engedje,tehát ne feszitsen)a feszitőt,és manikűrös köröm reszelővel,ne smirglivel,mert az szemcsés húzd át egy párszor..aztán vissza kell hajlitani,hogy a szab ályozásmegfeleő értékek között legyen..ez a legnehezebb..Most mennem kell edzésre,majd este még feljövök..és folytatjuk.Hol laksz?
Valami vékony műanyaggal,v gyufaszállal azt a nyelvet ami a képen jobb oldalt van--réztekercs fogja körbe--mozdisd el az érintkezőjétől.Elméletileg ki kell aludni a piros töltésjelzőnek.Ez volt a visszáramkapcsoló.Ha elalszik a lámpa,akkor jó,ha nem zárlatos ez az oldala aszerkezetnek,vagy valami érintkezési gond van.Eredmény:visszafolyik az áram az akkubol a motorba,és szépen leéget mindent....Tehát,ha ez jó akkor most egy szabálytalan művelet következik:A bal oldali nyelvecskétfogjuk gyilkolni.Látod,hogy ott egy feszitőtámaszték(alubol van,az szabályozza a rugó feszitő erejét)--gyújtás ki..--egy kisebb fogoval fogd meg a kis meghajlitott részét,és egy leheletnyit nyomd meg,hogy jobban feszitsen... motor beindit,és teszt.előfordulhat,hogy beégett a wolfrám érintkezőcsúcs,és kráteresség miatt nem érintkezik.Javitás:csak a csere..ha megmered kockáztatni,hajsd ki annyira(hogy engedje,tehát ne feszitsen)a feszitőt,és manikűrös köröm reszelővel,ne smirglivel,mert az szemcsés húzd át egy párszor..aztán vissza kell hajlitani,hogy a szab ályozásmegfeleő értékek között legyen..ez a legnehezebb..Most mennem kell edzésre,majd este még feljövök..és folytatjuk.Hol laksz?
fores
Re: Elektronika
Szia!kiszsebi írta:Mittom írta:
Szia Fores!
Először is köszönöm a segítséget!
A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?
A boríték és a bélyeg beszerezve!
Üdv: Mittom
Ahogy Fores is írta, a javítási kézikönyvben benne van... A főoldalra nézz át, ott megtalálod. De biztos, ami biztos:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... esi_kk.pdf
Megtaláltam! Köszi szépen! kilámpáztam a diódákat és jók,de a vas akkor is leáll amint lehúzom az akkusarut (akármekkora a fordulat), vagyis nincs töltés már nem értem egyszerűen :S
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Mittom írta:fores írta:Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl..
Szia Fores!
Először is köszönöm a segítséget!
A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?
A boríték és a bélyeg beszerezve!
Üdv: Mittom
Ahogy Fores is írta, a javítási kézikönyvben benne van... A főoldalra nézz át, ott megtalálod. De biztos, ami biztos:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... esi_kk.pdf
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
fores írta:Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl..
Szia Fores!
Először is köszönöm a segítséget!
A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?
A boríték és a bélyeg beszerezve!
Üdv: Mittom
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Köszönöm szépen a segítséget, sajna a képen nem látszik de akkor valami keményebb szivacs kell oda, majd szerzek valahonnan, köszönöm szépen mégegyszer!üdv cskaparo
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl..
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl..
fores
Re: Elektronika
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Van egy ETZ 250 De Lux-om aminek nincs valamiért töltése Kicseréltem az állórészt, a forgórészt,a diódasort és a feszültség szabályozót is.,és semmi. Msot úgy van bekötve,hogy csak a gyújtás és a töltés van,se világítás se semmi. Új vezetéket húztam a régi helyére, de ez sem segített. Ha valakinek lenne valami ötlete,hogy mit tudok még megnézni azt nagyon szépen megköszönném.
Várom a tippeket!
Köszönettel: Mittom
Segítséget szeretnék kérni! Van egy ETZ 250 De Lux-om aminek nincs valamiért töltése Kicseréltem az állórészt, a forgórészt,a diódasort és a feszültség szabályozót is.,és semmi. Msot úgy van bekötve,hogy csak a gyújtás és a töltés van,se világítás se semmi. Új vezetéket húztam a régi helyére, de ez sem segített. Ha valakinek lenne valami ötlete,hogy mit tudok még megnézni azt nagyon szépen megköszönném.
Várom a tippeket!
Köszönettel: Mittom
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
Gyárilag is egy kemény szivacsban van benne az van beékelve a levegőszűrőház,meg a váz közé..Én is szétszedtem már,és egy egyszerű keményebb szivaccsal (történetesen a valaminek volt a tömitése a dobozában)pótoltam.
Biztos nemzetgazdasági okból az alaplap minden fesszabnak egyforma,és ugye,a kis TSen már van funkciója a furatoknak ..
Biztos nemzetgazdasági okból az alaplap minden fesszabnak egyforma,és ugye,a kis TSen már van funkciója a furatoknak ..
fores
- plunk
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
- MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
- Tartózkodási hely: Budapest XI
Re: Elektronika
Szia!csutkakaparo írta:szevasztok, segítségre lenne szükségem, még régebben szét volt szedve a motor teljesen aztán összerakva, de csak ugy nagyjából, most szeretném koppra megcsinálni, és a fesszabályzó rögzítését szeretném megkérdezni, hogy melyik lyukat hova kell és mivel rögzíteni, az egyedül állót azt tudom hogy gumi ilyen cuccal az akksi fölé, de a másik két lyuk helyét nemtudom hogy hova hogyan, szóval ha valaki tudna segíteni az legyen szives segítsen, akár ha képet tudtok küldeni az is elég! üdv cskaparo
Nem tudom hogy 125 és 250-es MZ ezen része miben különbözik, nálam a másik lemezes fele (képen jobb alul pirossal jelölve) egy gumis tokba megy bele melybe csak simán bele kellett csúsztatni. (ez a rész a képen bal oldalt pirossal jelölve)
Sajnos a kép nem a legjobb, mert nem a felfogatás volt a fő cél a fényképezésnél...
Üdv.
plunk
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Zsolti 1983!
Szeretett Mz -ink néha szivatnak bennünket rendesen!
Ha mindezt amit leírtál végigcsináltad lehet valami marha egyszerű dolog van ami csak utólag tűnik kézenfekvőnek! Attila írta,hogy kap elég levegőt? Tényleg mivan a légszűrővel,kicserélted vagy kipucoltad? Nálam egyszer ez is okozott hasonló tüneteket.
Mondjuk az én karbimba elég a 125-ös főfuvi is,de ez nem biztos hogy nálad is így van ,de ez már üzemanyag téma,valszeg itt lehet a bibi!
Szeretett Mz -ink néha szivatnak bennünket rendesen!
Ha mindezt amit leírtál végigcsináltad lehet valami marha egyszerű dolog van ami csak utólag tűnik kézenfekvőnek! Attila írta,hogy kap elég levegőt? Tényleg mivan a légszűrővel,kicserélted vagy kipucoltad? Nálam egyszer ez is okozott hasonló tüneteket.
Mondjuk az én karbimba elég a 125-ös főfuvi is,de ez nem biztos hogy nálad is így van ,de ez már üzemanyag téma,valszeg itt lehet a bibi!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
szevasztok, segítségre lenne szükségem, még régebben szét volt szedve a motor teljesen aztán összerakva, de csak ugy nagyjából, most szeretném koppra megcsinálni, és a fesszabályzó rögzítését szeretném megkérdezni, hogy melyik lyukat hova kell és mivel rögzíteni, az egyedül állót azt tudom hogy gumi ilyen cuccal az akksi fölé, de a másik két lyuk helyét nemtudom hogy hova hogyan, szóval ha valaki tudna segíteni az legyen szives segítsen, akár ha képet tudtok küldeni az is elég! üdv cskaparo
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Üdv Sub-ee!MiszterQ írta:Üdv Sub-ee!
Méricskélés volt ma délután.
Amit korábban nem írtam hogy eleinte ez a probléma úgy jelenkezett, hogy a világításkapcsoláskor csak egy pillanatra villant fel a töltésjelző hibalámpa. Most már odáig fajult hogy már le is áll, helyzetjelzőnél is. Ha lehúztuk az akkutöltést, akkor egy darabig tartotta magát, aztán leállt. A töltés amúgy jó.
Mit kellene mérni a generátoron? A 3 kimeneten 12V körüli értékeket kaptunk. A zöld kábelen (ha jól emlékszem DF) viszont csak 3V körül. Ha rátoltam a lámpást, még leállás előtt gyorsan felszökött úgy 16 Voltra.
Még valami: a zöld DF kábel biztosítéktábla csatlakozásán, a biztosíték túloldala és egy test (pl blokk v. generátor-állórész külseje) között a műszer jelez. Tehát, mintha letestelne, de fogalmam sincs hol.
Köszi a segítséget előre is.
Üdv Mr.Q.
Lehet nem láttad a válaszomat, beírtam mégegyszer hali
Relax, don't do it
- pekbalazs
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
Zsolti_1983!
Akkor kipufogó kipipálva. Csatlakozom az előttem szóló Attilához, valószínű karburátor/üzemanyagellátás probléma lesz ez.
Akkor kipufogó kipipálva. Csatlakozom az előttem szóló Attilához, valószínű karburátor/üzemanyagellátás probléma lesz ez.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Ennek olyan karburálási probléma kinézete van. Ha sokat kap, akkor tud így belefulladni a nyél gázba, de az is lehet, hogy alacsony az úszószint, vagy nem enged utána elég benzint és azért nincs nyomaték mikor kellene és akkor alapjáraton elpötyög, ha nincs terhelés de nagy gázon már nem kap elég üzemanyagot.Zsolti_1983 írta:pekbalazs:
A kipufogó egy korábban alkatrésznek vásárolt másik /1-esről származik, de nem hiszem, hogy az lenne a baja, mert az a másik motor ment vele, mint a golyó, valamint a szétszedése előtt még emez is. Ugyanis (lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam) a kipufogócsere nem a motor szétbontása idején történt, hanem még korábban, közvetlenül akkor, miután öcsém hazahozta a gépet. Annak az ETZ-kipufogónak rettenetes hangja volt, meg formailag sem való ehhez a típushoz, úgyhogy gyakorlatilag azonnal lecseréltük erre a mostanira. És mondom, akkor még jó volt a járgány, mert én magam vittem eredetiségvizsgálatra. Tehát a kipufogót kizárnám, ugyanígy az eltömődött kipufogócsatornát, elkokszosodott égésteret, dugattyútetőt stb., mert azokat pedig megtisztítottam. Valami más lesz a gebasz, de azért köszi!
Az is lehet, hogy levegőt nem kap... Jut eszembe, a gyertya milyen?
De így látatlanban fene sem tudja, lehet elektromos probléma, de akár vezérlési gond is. (letört dugattyúszoknya, stb stb.) Ennyi infóból nehéz lenne megmondani a tutit.
Ha nagyon nem bírsz vele, ajánlom Bambit!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Persze, hogy vízálló. Sőt, az a pipa egy kisebb atomtámadást is túlél!KILL3R etz írta:Nekem sajna volt vele szerencsém... Azt hittem arra gondolsz a rézmaggal.
Én úgy emlékszem, hogy az a pipa vízálló is.
Semmi se túlzás ami jó...
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Elektronika
pekbalazs:
A kipufogó egy korábban alkatrésznek vásárolt másik /1-esről származik, de nem hiszem, hogy az lenne a baja, mert az a másik motor ment vele, mint a golyó, valamint a szétszedése előtt még emez is. Ugyanis (lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam) a kipufogócsere nem a motor szétbontása idején történt, hanem még korábban, közvetlenül akkor, miután öcsém hazahozta a gépet. Annak az ETZ-kipufogónak rettenetes hangja volt, meg formailag sem való ehhez a típushoz, úgyhogy gyakorlatilag azonnal lecseréltük erre a mostanira. És mondom, akkor még jó volt a járgány, mert én magam vittem eredetiségvizsgálatra. Tehát a kipufogót kizárnám, ugyanígy az eltömődött kipufogócsatornát, elkokszosodott égésteret, dugattyútetőt stb., mert azokat pedig megtisztítottam. Valami más lesz a gebasz, de azért köszi!
A kipufogó egy korábban alkatrésznek vásárolt másik /1-esről származik, de nem hiszem, hogy az lenne a baja, mert az a másik motor ment vele, mint a golyó, valamint a szétszedése előtt még emez is. Ugyanis (lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam) a kipufogócsere nem a motor szétbontása idején történt, hanem még korábban, közvetlenül akkor, miután öcsém hazahozta a gépet. Annak az ETZ-kipufogónak rettenetes hangja volt, meg formailag sem való ehhez a típushoz, úgyhogy gyakorlatilag azonnal lecseréltük erre a mostanira. És mondom, akkor még jó volt a járgány, mert én magam vittem eredetiségvizsgálatra. Tehát a kipufogót kizárnám, ugyanígy az eltömődött kipufogócsatornát, elkokszosodott égésteret, dugattyútetőt stb., mert azokat pedig megtisztítottam. Valami más lesz a gebasz, de azért köszi!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
NGK B8HSVándor 84 írta:Helo!olyan kérdésem lenne h etz 250hez milyen tipusu gyertyát érdemes venni? most ngk van benne de miota nálam van a motor még nem volt kicserélve ""a multkori kérdésemmel kapcsolatban a fesz szab +8as vezeték miatt lötte ki a biztit most már megnyugodtam köszi üdv Vándor
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- pekbalazs
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
"amíg én a főtengelycserével foglaltam el magam, addig öcsém orvosolta a korábban emlegetett hibákat: kipufogócsere, a légszűrőház megjavítása stb., valamint általános karbantartási munkákat végzett"
Hello!
Öcséd milyen kipufogót tett fel? Egy elkokszosodott kipufogó is tud ilyen tüneteket produkálni!
Hello!
Öcséd milyen kipufogót tett fel? Egy elkokszosodott kipufogó is tud ilyen tüneteket produkálni!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Elektronika
Sziasztok!
A következő a problémám. Az öcsém vett két hete egy TS 250/1-est. Lábon hozta haza, kb. 80 km-ről, minden különösebb probléma nélkül, 100-110-et kényelmesen tartva. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy, mint utólag kiderült, a motoron kiherélt - szétvágott, kipucolt, és hangtompító nélkül újra összeforrasztott - ETZ-kipufogó, ETZ-porlasztó, 18 fogú első lánckerék, valamint a régebbi Trabantokon használt bazi nagy gyújtótekercs volt, mely utóbbit értelmes módon a légszűrőházban helyezték el, azt ezáltal "alig" öt helyen kilyuggatva. Különben jó állapotú motorról van szó, amelyiken látszik, hogy gondozták, karbantartották, csak hát...
Nem sokkal ezután, közvetlenül az átíratás megtörténtével, máris fellépett e típusok szakszerűtlen szerelésből eredő "kedves" problémája, a leforgós tengelykapcsolóagy esete. Leszedtem az oldalfedelet, és rögtön kiderült, hogy a helyzet menthetetlen: az agy kegyetlenül berágódott, a főtengelykúp szintén, ráadásul a főtengelyvég menetes csonkja négy(!) irányból teljesen végig van repedve. (Tisztára úgy nézett ki, mintha a csúcsfészekbe beledugtak volna valami kúpos tüskét, és addig ütötték volna nagykalapáccsal, amíg a tengely meg nem reped. Tényleg nem tudok másra gondolni.) Verdikt: csere. Csak hát ugye ehhez teljesen szét kellett szedni sajnos a motort. Mindenesetre ez megtörtént, és amíg én a főtengelycserével foglaltam el magam, addig öcsém orvosolta a korábban emlegetett hibákat: kipufogócsere, a légszűrőház megjavítása stb., valamint általános karbantartási munkákat végzett. Egyszóval azon voltunk, hogy a gép ismét az eredetihez közelítő állapotba kerüljön vissza.
Lényeg a lényeg: a motort szétszedtem, szakszerű, előírt módon összeszereltem (a főtengely- és kuplungcserén, valamint teljes lemosáson kívül mindent ugyanúgy hagytam, ahogy volt), beindítottam... és az istennek sem akar jó lenni. Vasárnap délután óta ezzel küszködöm (persze nem folyamatosan, de szinte mindennap foglalkoztam vele, és mégsem bírok rájönni a hibára). Már megpróbáltam mindent, amit csak lehet: kipucoltam és beállítottam a porlasztót (amelyet természetesen ide való BVF 30N2-4-re cseréltem, 135-ös főfúvókával, pontosan belőtt benzinszinttel, 3. rovátkába akasztott kúpos tűvel), ellenőriztem, nem szív-e fals levegőt (a főtengelyszimeringek és a tömítőfelületek épek voltak, ezért azokhoz nem nyúltam, de szerintem a tünetek különben sem vallanak hamislevegő-szívásra). Mosóbenzinnel gyönyörűen letakarítottam a dinamó forgó- és állórészét, megcsiszoltam és csillámtalanítottam a kommutátort, kicseréltem a megszakítót (újra), a kondenzátort (abból sajnos nincs itthon új, de kipróbáltam legalább 5-6 darabot, és egyikkel sincs változás), az ellenállástekercset (ez is vadiúj), a gyújtótrafót kábelestül és pipástul (szintén újak), új NGK gyertyát tettem bele, sőt kínomban végül még a teljes töltőkört és vezetékezést is kiiktattam a gyújtásból, közvetlenül a megszakítóra és az akkumulátorra kötve a gyújtótrafót, hogy hátha ott van valami disznóság, de így sem javult semmit a helyzet. Ja, azt mondanom sem kell, hogy a gyújtást és a megszakítóhézagot állítottam már mindenhová, a teljes állíthatósági intervallumot végigpróbálgatva, és sehol sem lesz jobb, csak rosszabb (pedig amikor összeszereltem a motort, indikátorórával és hézagmérővel állítottam be a pontos gyári értékeket). Egyszóval most már teljesen tanácstalan vagyok. 15 éve szerelek motort, de ilyennel még nem találkoztam.
A hibajelenség: a motor hidegen is, melegen is biztonságosan indul, alig kell megrúgni. Az alapjárat stabil, jelenleg 1200-1300 1/min körüli értéken van. Terheletlenül kb. 4000-es fordulatig hajlandó felmenni a motor, és ott elkezd rettenetesen dadogni, kihagy, hörög, és ha az ember ütközésig húzza a gázfogantyút, szép lassan visszacsúszik a fordulat kb. 2500-ra. Megpróbáltam vele menni egy kört, de úgy még 3000 fölé sem megy a mutató, a motorban pedig annyi vonóerő sincs, mint egy rokkantnyugdíjas törpecickányban, még sík úton is alig lehet vele elindulni. Szóval olyan a kórisme, mint a goromba utógyújtásé, hibás gyújtógyertyával kombinálva, de egyszerűen nem az. Ismétlem: a teljes állíthatósági tartományt bejártam, és nincs javulás, csak romlás. Én kifogytam az ötletekből, várom a nálam okosabbakéit. Aki használható tanácsot ad, annak meghajlok a szellemi nagysága előtt.
Ja, és persze nem biztos, hogy elektromos hibáról van szó, csak azért írtam mindezt az elektronikához, mert olyan témakör nincsen, hogy "Nem megy a motor, és baromira fogalmam sincs, mi a kínja".
Üdv!
A következő a problémám. Az öcsém vett két hete egy TS 250/1-est. Lábon hozta haza, kb. 80 km-ről, minden különösebb probléma nélkül, 100-110-et kényelmesen tartva. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy, mint utólag kiderült, a motoron kiherélt - szétvágott, kipucolt, és hangtompító nélkül újra összeforrasztott - ETZ-kipufogó, ETZ-porlasztó, 18 fogú első lánckerék, valamint a régebbi Trabantokon használt bazi nagy gyújtótekercs volt, mely utóbbit értelmes módon a légszűrőházban helyezték el, azt ezáltal "alig" öt helyen kilyuggatva. Különben jó állapotú motorról van szó, amelyiken látszik, hogy gondozták, karbantartották, csak hát...
Nem sokkal ezután, közvetlenül az átíratás megtörténtével, máris fellépett e típusok szakszerűtlen szerelésből eredő "kedves" problémája, a leforgós tengelykapcsolóagy esete. Leszedtem az oldalfedelet, és rögtön kiderült, hogy a helyzet menthetetlen: az agy kegyetlenül berágódott, a főtengelykúp szintén, ráadásul a főtengelyvég menetes csonkja négy(!) irányból teljesen végig van repedve. (Tisztára úgy nézett ki, mintha a csúcsfészekbe beledugtak volna valami kúpos tüskét, és addig ütötték volna nagykalapáccsal, amíg a tengely meg nem reped. Tényleg nem tudok másra gondolni.) Verdikt: csere. Csak hát ugye ehhez teljesen szét kellett szedni sajnos a motort. Mindenesetre ez megtörtént, és amíg én a főtengelycserével foglaltam el magam, addig öcsém orvosolta a korábban emlegetett hibákat: kipufogócsere, a légszűrőház megjavítása stb., valamint általános karbantartási munkákat végzett. Egyszóval azon voltunk, hogy a gép ismét az eredetihez közelítő állapotba kerüljön vissza.
Lényeg a lényeg: a motort szétszedtem, szakszerű, előírt módon összeszereltem (a főtengely- és kuplungcserén, valamint teljes lemosáson kívül mindent ugyanúgy hagytam, ahogy volt), beindítottam... és az istennek sem akar jó lenni. Vasárnap délután óta ezzel küszködöm (persze nem folyamatosan, de szinte mindennap foglalkoztam vele, és mégsem bírok rájönni a hibára). Már megpróbáltam mindent, amit csak lehet: kipucoltam és beállítottam a porlasztót (amelyet természetesen ide való BVF 30N2-4-re cseréltem, 135-ös főfúvókával, pontosan belőtt benzinszinttel, 3. rovátkába akasztott kúpos tűvel), ellenőriztem, nem szív-e fals levegőt (a főtengelyszimeringek és a tömítőfelületek épek voltak, ezért azokhoz nem nyúltam, de szerintem a tünetek különben sem vallanak hamislevegő-szívásra). Mosóbenzinnel gyönyörűen letakarítottam a dinamó forgó- és állórészét, megcsiszoltam és csillámtalanítottam a kommutátort, kicseréltem a megszakítót (újra), a kondenzátort (abból sajnos nincs itthon új, de kipróbáltam legalább 5-6 darabot, és egyikkel sincs változás), az ellenállástekercset (ez is vadiúj), a gyújtótrafót kábelestül és pipástul (szintén újak), új NGK gyertyát tettem bele, sőt kínomban végül még a teljes töltőkört és vezetékezést is kiiktattam a gyújtásból, közvetlenül a megszakítóra és az akkumulátorra kötve a gyújtótrafót, hogy hátha ott van valami disznóság, de így sem javult semmit a helyzet. Ja, azt mondanom sem kell, hogy a gyújtást és a megszakítóhézagot állítottam már mindenhová, a teljes állíthatósági intervallumot végigpróbálgatva, és sehol sem lesz jobb, csak rosszabb (pedig amikor összeszereltem a motort, indikátorórával és hézagmérővel állítottam be a pontos gyári értékeket). Egyszóval most már teljesen tanácstalan vagyok. 15 éve szerelek motort, de ilyennel még nem találkoztam.
A hibajelenség: a motor hidegen is, melegen is biztonságosan indul, alig kell megrúgni. Az alapjárat stabil, jelenleg 1200-1300 1/min körüli értéken van. Terheletlenül kb. 4000-es fordulatig hajlandó felmenni a motor, és ott elkezd rettenetesen dadogni, kihagy, hörög, és ha az ember ütközésig húzza a gázfogantyút, szép lassan visszacsúszik a fordulat kb. 2500-ra. Megpróbáltam vele menni egy kört, de úgy még 3000 fölé sem megy a mutató, a motorban pedig annyi vonóerő sincs, mint egy rokkantnyugdíjas törpecickányban, még sík úton is alig lehet vele elindulni. Szóval olyan a kórisme, mint a goromba utógyújtásé, hibás gyújtógyertyával kombinálva, de egyszerűen nem az. Ismétlem: a teljes állíthatósági tartományt bejártam, és nincs javulás, csak romlás. Én kifogytam az ötletekből, várom a nálam okosabbakéit. Aki használható tanácsot ad, annak meghajlok a szellemi nagysága előtt.
Ja, és persze nem biztos, hogy elektromos hibáról van szó, csak azért írtam mindezt az elektronikához, mert olyan témakör nincsen, hogy "Nem megy a motor, és baromira fogalmam sincs, mi a kínja".
Üdv!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nekem sajna volt vele szerencsém... Azt hittem arra gondolsz a rézmaggal.
Én úgy emlékszem, hogy az a pipa vízálló is.
Semmi se túlzás ami jó...
Én úgy emlékszem, hogy az a pipa vízálló is.
Semmi se túlzás ami jó...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Én még nem is láttam olyat, ami nem sodrott!KILL3R etz írta:Gyújtáskábelből csak sodrottat sztem! A sima rézmagos hajlamos megtörni, amire rájössz miért hagy ki néha...
Pipából pedig nyakas gépén láttam a tutit. Az útdöngölő békának a pipája van rajta, aminek a feje menetes, így konkrétan rá tudod csavarozni a gyertya tetejére...
Azóta is olyat keresek... Vajon hol lehet kapni?
A szilikonos CBL-ben van réz és szén szálas, de mindkettő sodrott.
Az összes döngölő béka, vibrolap és egyéb erősen rezgő gépen ilyen csavaros pipa van, de nem túlzás ez egy kicsit az MZ-re?
Nekem még soha nem esett le gyertyapipám, még a leggagyibb menetet szorongató rugós fajta sem.
Ezért a vízállóság és a lassú öregedés nálam a leglényegesebb.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Gyújtáskábelből csak sodrottat sztem! A sima rézmagos hajlamos megtörni, amire rájössz miért hagy ki néha...
Pipából pedig nyakas gépén láttam a tutit. Az útdöngölő békának a pipája van rajta, aminek a feje menetes, így konkrétan rá tudod csavarozni a gyertya tetejére...
Azóta is olyat keresek... Vajon hol lehet kapni?
Pipából pedig nyakas gépén láttam a tutit. Az útdöngölő békának a pipája van rajta, aminek a feje menetes, így konkrétan rá tudod csavarozni a gyertya tetejére...
Azóta is olyat keresek... Vajon hol lehet kapni?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Nekem az NGK vált be.young boys írta:Valaki tudna segíteni nekem?
Gyújtás kábelt szeretnék cserélni a mocin és kellene valami jó...NAGYON JÓ minőségű gyújtás kábel és pipa...
MIT? HOL? MILYEN MÁRKÁT?...hol tudok beszerezni BP. és környéke jöhetne szóba...
Köszike
YB
Nem itt vásárolom, de itt látszik a választék és az ár:
http://bolthely.hu/generalspeed/lista/4 ... ertyapipak
Kábelnek pedig a CBL szilikonos és rézmagos.
De a leg-prosztóbb noname olcsó feketével sem szokott baj lenni, hacsak az nem, hogy elég hamar öregszik és cserélni kell.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Valaki tudna segíteni nekem?
Gyújtás kábelt szeretnék cserélni a mocin és kellene valami jó...NAGYON JÓ minőségű gyújtás kábel és pipa...
MIT? HOL? MILYEN MÁRKÁT?...hol tudok beszerezni BP. és környéke jöhetne szóba...
Köszike
YB
Gyújtás kábelt szeretnék cserélni a mocin és kellene valami jó...NAGYON JÓ minőségű gyújtás kábel és pipa...
MIT? HOL? MILYEN MÁRKÁT?...hol tudok beszerezni BP. és környéke jöhetne szóba...
Köszike
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég