Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Sziasztok most olyan problémám van az irányjelzővel h a motor fordulata növekszik , az index is gyorsabban villog:(:(mi lehet a hiba oka?:(ha csak gyujtáson van szépen villog üdv
A végtelenbe és még tovább!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
MrDoc!
1 szezont futott. De anno 2db-ot rendeltem, hogy legyen mindkét mociba.
A másodikat nem tettem be végülis, és a gyári töltéshez képest 0.15 V-ot esett 1 év alatt...
Elég minőséginek tűnik egyenlőre...
1 szezont futott. De anno 2db-ot rendeltem, hogy legyen mindkét mociba.
A másodikat nem tettem be végülis, és a gyári töltéshez képest 0.15 V-ot esett 1 év alatt...
Elég minőséginek tűnik egyenlőre...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Köszönöm én is a segítséget
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Köszi a linket meg a tapasztalatot!
Perec írta:Én pl. az arany középutat használom (több, mint 6 éve bírja):
http://elektronika.vatera.hu/elem_akkus ... 51758.html
De vigyázat ez kicsit hosszú és csúszósarus!
Teljesen gondozásmentes, szeleppel lezárt (éppen vizet lehetne bele tölteni), állítva is üzemeltethető, kis önkisülés, néhány mélykisütést kibír, gyakorlatilag védett a cellazárlattól.
Egy hátránya lehet: üvegszál választja el a lemezeket, ezért ha nagy árammal túl van töltve nem tud elég gyorsan távozni a gáz, és kicsit ki tud púposodni...ez bizony egyik klubtársunkkal meg is esett, és én is láttam ilyet szünetmentesben.
Eddig 3 motorba tettem és jók a tapasztalatok (vagyis nincsenek tapasztalatok: valószínűleg még benne vannak a motorban, mert működnek télen-nyáron) MZ 6V (6V,11Ah), MZ 12V, Simson 12V.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mióta használod? Én is ilyesmit keresek.KILL3R etz írta:Üdv!
Nekem ilyen van benne:
http://akku-elem.hu/product.php?product ... 264&page=1
Eddig 2x merült le csontra, de semmi gond nincs vele egyenlőre.
És bárhonnan hazajössz vele, ha elmegy a töltés.
80km-en keresztül nem vettem észre, hogy nem tölt a generátorom. Tompítottal+indexelések+féklámpa...
Ugyanezt tisztán gyújtással minimum az 5x-e sztem....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A savas akkunak mindegy hogy hányszor sül ki ugye?
Mert ne az enyim már vagy 10 x megtette....
Mert ne az enyim már vagy 10 x megtette....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Üdv!
Nekem ilyen van benne:
http://akku-elem.hu/product.php?product ... 264&page=1
Eddig 2x merült le csontra, de semmi gond nincs vele egyenlőre.
És bárhonnan hazajössz vele, ha elmegy a töltés.
80km-en keresztül nem vettem észre, hogy nem tölt a generátorom. Tompítottal+indexelések+féklámpa...
Ugyanezt tisztán gyújtással minimum az 5x-e sztem....
Nekem ilyen van benne:
http://akku-elem.hu/product.php?product ... 264&page=1
Eddig 2x merült le csontra, de semmi gond nincs vele egyenlőre.
És bárhonnan hazajössz vele, ha elmegy a töltés.
80km-en keresztül nem vettem észre, hogy nem tölt a generátorom. Tompítottal+indexelések+féklámpa...
Ugyanezt tisztán gyújtással minimum az 5x-e sztem....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Én pl. az arany középutat használom (több, mint 6 éve bírja):
http://elektronika.vatera.hu/elem_akkus ... 51758.html
De vigyázat ez kicsit hosszú és csúszósarus!
Teljesen gondozásmentes, szeleppel lezárt (éppen vizet lehetne bele tölteni), állítva is üzemeltethető, kis önkisülés, néhány mélykisütést kibír, gyakorlatilag védett a cellazárlattól.
Egy hátránya lehet: üvegszál választja el a lemezeket, ezért ha nagy árammal túl van töltve nem tud elég gyorsan távozni a gáz, és kicsit ki tud púposodni...ez bizony egyik klubtársunkkal meg is esett, és én is láttam ilyet szünetmentesben.
Eddig 3 motorba tettem és jók a tapasztalatok (vagyis nincsenek tapasztalatok: valószínűleg még benne vannak a motorban, mert működnek télen-nyáron) MZ 6V (6V,11Ah), MZ 12V, Simson 12V.
http://elektronika.vatera.hu/elem_akkus ... 51758.html
De vigyázat ez kicsit hosszú és csúszósarus!
Teljesen gondozásmentes, szeleppel lezárt (éppen vizet lehetne bele tölteni), állítva is üzemeltethető, kis önkisülés, néhány mélykisütést kibír, gyakorlatilag védett a cellazárlattól.
Egy hátránya lehet: üvegszál választja el a lemezeket, ezért ha nagy árammal túl van töltve nem tud elég gyorsan távozni a gáz, és kicsit ki tud púposodni...ez bizony egyik klubtársunkkal meg is esett, és én is láttam ilyet szünetmentesben.
Eddig 3 motorba tettem és jók a tapasztalatok (vagyis nincsenek tapasztalatok: valószínűleg még benne vannak a motorban, mert működnek télen-nyáron) MZ 6V (6V,11Ah), MZ 12V, Simson 12V.
Sleek írta:Én is olvastam mindkettő könyvetpetrvs írta:"A könyve nekem 9Ah aksit ír."
A 250-hez 9 Ah akkut ír, a 251-hez meg 5,5 Ah, "külön célra" 9-est.
Mivel külön célom volt, hogy töltéshiánykor is elketyegjen jó hosszan, így lett a nagyobb
Re: Elektronika
Én is olvastam mindkettő könyvetpetrvs írta:"A könyve nekem 9Ah aksit ír."
A 250-hez 9 Ah akkut ír, a 251-hez meg 5,5 Ah, "külön célra" 9-est.
Mivel külön célom volt, hogy töltéshiánykor is elketyegjen jó hosszan, így lett a nagyobb
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
"A könyve nekem 9Ah aksit ír."
A 250-hez 9 Ah akkut ír, a 251-hez meg 5,5 Ah, "külön célra" 9-est.
Mivel külön célom volt, hogy töltéshiánykor is elketyegjen jó hosszan, így lett a nagyobb
A 250-hez 9 Ah akkut ír, a 251-hez meg 5,5 Ah, "külön célra" 9-est.
Mivel külön célom volt, hogy töltéshiánykor is elketyegjen jó hosszan, így lett a nagyobb
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Re: Elektronika
Helló köszönöm szépen az infót.petrvs írta:Szia,
Miért szeretnél nagyobb kapacitású akksit? Nekem a 251-ben 5,5 Ah helyett van 9Ah-s, de én személy szerint 9-nél nagyobbat már nem vállalnék...főleg a külső mérete meg a plusz súly miatt. Persze ha a motorod mondjuk egy sátorozáskor mint áramforrás lenne használatban, akkor indokolt lehet, vagy jól jön a nagyobb kapacitás, ha úton elszáll a töltésed: nagyobb kapacitás=nagyobb hatótávolság
Töltés szempontjából nem jelent problémát a nagyobb érték, csak első behelyezés előtt töltsd föl teljesen, utána a generátor már szépen szinten tartja majd.
Az én masinámban savas akku van, valami Powerroad a Mofától, most egy éves, nincs vele bajom
Ha savas akkud lesz fontos, hogy a kiszellőző csonkra ne felejts el csövet húzni, és annak a másik végét célszerű valahova a középállvány környékéig elvezetni. (Az esetleg hozzá kapott még rövid is lehet, pótbenzincső rulez! )
Zselésről nincs tapasztalatom.
A könyve nekem 9Ah aksit ír.
Azért gondoltam kicsit nagyobbat hátha vmi ziccer van akkor az tovább bírja
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Szia,
Miért szeretnél nagyobb kapacitású akksit? Nekem a 251-ben 5,5 Ah helyett van 9Ah-s, de én személy szerint 9-nél nagyobbat már nem vállalnék...főleg a külső mérete meg a plusz súly miatt. Persze ha a motorod mondjuk egy sátorozáskor mint áramforrás lenne használatban, akkor indokolt lehet, vagy jól jön a nagyobb kapacitás, ha úton elszáll a töltésed: nagyobb kapacitás=nagyobb hatótávolság
Töltés szempontjából nem jelent problémát a nagyobb érték, csak első behelyezés előtt töltsd föl teljesen, utána a generátor már szépen szinten tartja majd.
Az én masinámban savas akku van, valami Powerroad a Mofától, most egy éves, nincs vele bajom
Ha savas akkud lesz fontos, hogy a kiszellőző csonkra ne felejts el csövet húzni, és annak a másik végét célszerű valahova a középállvány környékéig elvezetni. (Az esetleg hozzá kapott még rövid is lehet, pótbenzincső rulez! )
Zselésről nincs tapasztalatom.
Miért szeretnél nagyobb kapacitású akksit? Nekem a 251-ben 5,5 Ah helyett van 9Ah-s, de én személy szerint 9-nél nagyobbat már nem vállalnék...főleg a külső mérete meg a plusz súly miatt. Persze ha a motorod mondjuk egy sátorozáskor mint áramforrás lenne használatban, akkor indokolt lehet, vagy jól jön a nagyobb kapacitás, ha úton elszáll a töltésed: nagyobb kapacitás=nagyobb hatótávolság
Töltés szempontjából nem jelent problémát a nagyobb érték, csak első behelyezés előtt töltsd föl teljesen, utána a generátor már szépen szinten tartja majd.
Az én masinámban savas akku van, valami Powerroad a Mofától, most egy éves, nincs vele bajom
Ha savas akkud lesz fontos, hogy a kiszellőző csonkra ne felejts el csövet húzni, és annak a másik végét célszerű valahova a középállvány környékéig elvezetni. (Az esetleg hozzá kapott még rövid is lehet, pótbenzincső rulez! )
Zselésről nincs tapasztalatom.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Re: Elektronika
Sziasztok érdeklődni szeretnék Ti milyen akkumulátort ajánlotok egy etz 250 mociba.
Az nem lenne baj ha 9Ah helyett 12Ah lenne benne?
Valamint milyen márkákat savast vagy zselést ajánlotok.
Mik a tapasztalatotok ezekkel az aksikkal.
Válaszotokat köszönöm
Az nem lenne baj ha 9Ah helyett 12Ah lenne benne?
Valamint milyen márkákat savast vagy zselést ajánlotok.
Mik a tapasztalatotok ezekkel az aksikkal.
Válaszotokat köszönöm
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Ja, nem kell téligumi meg hólánc, meg ilyesmiAtilla írta:Az durva, a 140/100 szerintem már a lószart is felszárítja az útról!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Az durva, a 140/100 szerintem már a lószart is felszárítja az útról!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Nem kell találgatni, ránéztem a neten, H4 12Voltosban kapható:
távolsági/tompított watt/watt
160/90
140/100
130/90
100/90
100/80
100/55
---------eddig csak versenyzésre, lezárt szakaszon illik használni
60/55 és emelt fényerejű (+30-90%) és/vagy színezett variánsai
35/35
Szóval, nem kell kétségbe esni, ha kevés a hagyományos izzós 45/40, ami halogénből kevesebb, mint 35/30Watt-nak felelne meg ...
távolsági/tompított watt/watt
160/90
140/100
130/90
100/90
100/80
100/55
---------eddig csak versenyzésre, lezárt szakaszon illik használni
60/55 és emelt fényerejű (+30-90%) és/vagy színezett variánsai
35/35
Szóval, nem kell kétségbe esni, ha kevés a hagyományos izzós 45/40, ami halogénből kevesebb, mint 35/30Watt-nak felelne meg ...
Atilla írta:Ja már értem! Logikus amit mondasz.csikin írta:A távolsági azért nagyobb hogy lássál. A tompított meg azért tompított hogy ne zavarja a közlekedőket. Valószínűleg nincsen olyan izzó amiben egy 100w-os tompított szál van egy 60W-os távolságival.
Akkor a 60/100 az valószínűleg nincs.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Ja már értem! Logikus amit mondasz.csikin írta:A távolsági azért nagyobb hogy lássál. A tompított meg azért tompított hogy ne zavarja a közlekedőket. Valószínűleg nincsen olyan izzó amiben egy 100w-os tompított szál van egy 60W-os távolságival.
Akkor a 60/100 az valószínűleg nincs.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2156
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nekem ilyen szolgál már vagy 6 éve hibátlanul! Pirít szépen semmi gond nincs vele!
http://www.homasita.hu/index.php?modul= ... 972&kat=hi
http://www.homasita.hu/index.php?modul= ... 972&kat=hi
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A távolsági azért nagyobb hogy lássál. A tompított meg azért tompított hogy ne zavarja a közlekedőket. Valószínűleg nincsen olyan izzó amiben egy 100w-os tompított szál van egy 60W-os távolságival.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
http://www.autoriasztok.hu/xenon.htm itt a Bi-xenon 20k na ez adná az ívet az autósoknak villoghatnának hogy nem látnak xd.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Ez nem olcsó, de tényleg elég jól hangzik. Már-már gyanúsan jól...nova001155 írta:Az ára is világít a sötétbenDénes írta:Osram Night Breaker Plus 90%
Bambi ajánlásával.
Én is ilyennel világítok.
http://www.autolampafutar.com/index.php ... t&Itemid=1
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Hát azt nem tudom.csikin írta:Miért lenne a tompított a nagyobb?Atilla írta:Van olyan izzó, hogy 60/100?
Általában a tompított szokott nagyobb teljesítményű lenni. (60/50)
Hol lehet ilyet kapni?
Biztos azért nagyobb, mert ott a kanálon és a foncsoron verődve jóval nagyobb a veszteség.
De ez most csak úgy eszembe jutott. Gőzöm sincs miért nagyobb.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Az ára is világít a sötétbenDénes írta:Osram Night Breaker Plus 90%
Bambi ajánlásával.
Én is ilyennel világítok.
http://www.autolampafutar.com/index.php ... t&Itemid=1
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Miért lenne a tompított a nagyobb?Atilla írta:Van olyan izzó, hogy 60/100?
Általában a tompított szokott nagyobb teljesítményű lenni. (60/50)
Hol lehet ilyet kapni?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Osram Night Breaker Plus 90%
Bambi ajánlásával.
Én is ilyennel világítok.
http://www.autolampafutar.com/index.php ... t&Itemid=1
Bambi ajánlásával.
Én is ilyennel világítok.
http://www.autolampafutar.com/index.php ... t&Itemid=1
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
igaz végülis a tompított az nappal minek vigyen 100w-ot azt mondjátok hogy elég a h4 is? Kaptam egyik ismerősömtől http://molnarmotor.hu/termek/univerzali ... white.html egy ilyen izzót mit mondtok ez is elég lehet?
Szeretném megcsinálni a világításomat mert ez a 40/45 ez elég gyatra mintha nem is lenne akkor látok valamit mikor fellövöm mind 2 őt egyszerre táv+tompított csak ugye ez meg szétviszi az izzót úgyhogy az csak pár másodperces próba volt. Visszatérve vennem kell egy h4 es foncsort sík vagy domború még nem tudom késes táblát azért akarom mert kib*szott már velem egyszer a csöves . mondjatok arról az izzóról véleményt amit linkeltem.
Szeretném megcsinálni a világításomat mert ez a 40/45 ez elég gyatra mintha nem is lenne akkor látok valamit mikor fellövöm mind 2 őt egyszerre táv+tompított csak ugye ez meg szétviszi az izzót úgyhogy az csak pár másodperces próba volt. Visszatérve vennem kell egy h4 es foncsort sík vagy domború még nem tudom késes táblát azért akarom mert kib*szott már velem egyszer a csöves . mondjatok arról az izzóról véleményt amit linkeltem.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Van olyan izzó, hogy 60/100?
Általában a tompított szokott nagyobb teljesítményű lenni. (60/50)
Hol lehet ilyet kapni?
Általában a tompított szokott nagyobb teljesítményű lenni. (60/50)
Hol lehet ilyet kapni?
Re: Elektronika
oké! ránézek! köszi a tippet:)
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Szerintem akkor húzd ki mindegyik vezetékköteget és nézd meg a szigetelést. Nekem egyszer csinált hasonlót és akkor ez volt a megoldás.kugi írta:egyszer kivágta a biztosítékot...
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
A késes biztosítéktábla feltétlenül, ha megbízható gépet akarsz.
100/100w: meredek, ki fogsz fogyni áramból.
60/100w sokkal élhetőbb lehet, mert hosszúfénynél úgyis van megfelelő fordulat (többnyire).
Ha látni akarsz akkor először is kell egy jó foncsor, és perfekt fényszóró beállítás. Nekem egy új, árnyékolós H4 trabi foncsorral szép éles határ látszik az előttem menő autós kaszniján pásztázni a régi matt már csak úgy pislákolt valamerre előre.
A megalight izzókkal többen elégedettek vagyunk itt a fórumon, nekem +60%-os van: tompított fényből sosem elég, de a távolságin rendesen látszik az okosítás! 80-90-es tempóig nem is kell több.
(szerintem elérően van hangolva a két izzószál, a távolságinál valószínűleg kihasználják, hogy kisebb élettartamra van szükség és nagyobb hőfokot állítanak be. Az izzószálakat sorban összekapcsolva egy akkura szinte csak a tompított világít a másiknak olyan kicsi az ellenállása - míg sima izzónál egyformán világít a kettő.)
Elméletben a 100W hagyományos adhat annyi fényt, mint a H4, jóval gyengébb hatásfoka ellenére, de a fény mindenképpen sárgább lesz, ergo nem látsz olyan jól, legfeljebb ködben.
Arra figyelj, hogy 0,25V feszültségkülönbség az (izzó lábain!) 10% fényerőkülönbséget jelent (és persze jelentős élettartam változást). Így az én 13,8V-os töltőfeszültségemnél olyan fényerőm van, mintha csak 45-ös halogént használnék 60 helyett
100/100w: meredek, ki fogsz fogyni áramból.
60/100w sokkal élhetőbb lehet, mert hosszúfénynél úgyis van megfelelő fordulat (többnyire).
Ha látni akarsz akkor először is kell egy jó foncsor, és perfekt fényszóró beállítás. Nekem egy új, árnyékolós H4 trabi foncsorral szép éles határ látszik az előttem menő autós kaszniján pásztázni a régi matt már csak úgy pislákolt valamerre előre.
A megalight izzókkal többen elégedettek vagyunk itt a fórumon, nekem +60%-os van: tompított fényből sosem elég, de a távolságin rendesen látszik az okosítás! 80-90-es tempóig nem is kell több.
(szerintem elérően van hangolva a két izzószál, a távolságinál valószínűleg kihasználják, hogy kisebb élettartamra van szükség és nagyobb hőfokot állítanak be. Az izzószálakat sorban összekapcsolva egy akkura szinte csak a tompított világít a másiknak olyan kicsi az ellenállása - míg sima izzónál egyformán világít a kettő.)
Elméletben a 100W hagyományos adhat annyi fényt, mint a H4, jóval gyengébb hatásfoka ellenére, de a fény mindenképpen sárgább lesz, ergo nem látsz olyan jól, legfeljebb ködben.
Arra figyelj, hogy 0,25V feszültségkülönbség az (izzó lábain!) 10% fényerőkülönbséget jelent (és persze jelentős élettartam változást). Így az én 13,8V-os töltőfeszültségemnél olyan fényerőm van, mintha csak 45-ös halogént használnék 60 helyett
nova001155 írta:Mi a véleményetek erről
http://molnarmotor.hu/termek/univerzali ... _p45t.html ?
Gondolom csak nem gépelték el elég nagyot világíthat.
És erről http://molnarmotor.hu/termek/etz_univer ... egyes.html
gondolkodom ezek beszerzéséről.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
nova!
Nagyobb ízzót nem tennék bele. Egyfelől hamarabb kiég, másrészről a nagyobb hőtermelés bemattítja a foncsort.
65W-os H4 bőven elég sztem. Ez is felégeti a lószart is az útról
Nagyobb ízzót nem tennék bele. Egyfelől hamarabb kiég, másrészről a nagyobb hőtermelés bemattítja a foncsort.
65W-os H4 bőven elég sztem. Ez is felégeti a lószart is az útról
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
egyszer kivágta a biztosítékot...
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Szerintem a lámpatestbe bemenő vezetékeknél lehet zárlat, de akkor elvileg ki kéne mennie a biztinek. Szerintem nézd meg hogy nincs e kidörzsölődve a vezeték szigetelése.kugi írta:Helló! Olyan problémám van az ETZ-mel, hogy ráadom a gyújtást, van áram, minden működik,..elfordítom a kormányt balra és mielőtt ütközik az előtt egy pár centivel, elmegy minden elektronika, és elkezd melegedni az akkumulátor, meg a legbelső biztosíték. Valaki találkozott már hasonló jelenséggel???
Re: Elektronika
Helló! Olyan problémám van az ETZ-mel, hogy ráadom a gyújtást, van áram, minden működik,..elfordítom a kormányt balra és mielőtt ütközik az előtt egy pár centivel, elmegy minden elektronika, és elkezd melegedni az akkumulátor, meg a legbelső biztosíték. Valaki találkozott már hasonló jelenséggel???
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Mi a véleményetek erről
http://molnarmotor.hu/termek/univerzali ... _p45t.html ?
Gondolom csak nem gépelték el elég nagyot világíthat.
És erről http://molnarmotor.hu/termek/etz_univer ... egyes.html
gondolkodom ezek beszerzéséről.
http://molnarmotor.hu/termek/univerzali ... _p45t.html ?
Gondolom csak nem gépelték el elég nagyot világíthat.
És erről http://molnarmotor.hu/termek/etz_univer ... egyes.html
gondolkodom ezek beszerzéséről.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Jóesetben nem:D
Szóval az nálad egy "vak" állás.
Szóval az nálad egy "vak" állás.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika
De az ETZ nem dinamós, vagy igen?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
KILL3R etz írta:Dinamós motorokat abban az állásban lehetett betolni.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Dinamós motorokat abban az állásban lehetett betolni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika
Visszaolvastam de nem találom
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2156
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Érdemes visszaolvasni, vagy a keresőt használni ezt is átrágtuk már párszor! Aksi nélküli betolás lenne de mégsem!
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika
Olyankor mi van ha a gyujtáskapcsolón eggyel több lehetőség van ? szóval ugye elvileg 5 állású a kapcs: helyzetjelző gyujtás nélkül, nincs gyujtás, gyujtás, gyujtással helyzetjelző, és gyujtással lámpa. Na most nekem vagy még egy állás a sima gyujtás nélküli helyzetjelző felett vagyis jobbra van egy plussz állás és fogalmam sincs hogy mi az semmit nem csináál ha odakapcsolok, de van.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Igen tehermentesíteni akartam a kormánykapcsolót meg gondolkodok 100w os izzón ahhoz meg kell a relé 2 sima relével oldottam meg azért mivel úgy akartam ha rátolom a fénykürtöt tompítottnál akkor mellé világítson a refi és ne helyette mert egy váltósnál helyette világítana ugye.Perec írta:Ez egy darab dupla relé, vagy két szimpla? És mi a célod a relékkel? Csak nem az örök darab gyújtás/váltó/fénykűrt kapcsolókat akarod tehermentesíteni
Az én féklámparelém rideg tartás mellett 2-3 évig bírta, megette a nedvesség. A Őrség túrán szóltak, hogy nincsen féklámpám, árokparton kellett átkötnöm...
Szóval ajánlom a gondos elhelyezést, garázst, vagy a beöntött reléket.
nova001155 írta:Le reléztem a pilácsomat már csak a foncsor kell és minden remek.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Ez egy darab dupla relé, vagy két szimpla? És mi a célod a relékkel? Csak nem az örök darab gyújtás/váltó/fénykűrt kapcsolókat akarod tehermentesíteni
Az én féklámparelém rideg tartás mellett 2-3 évig bírta, megette a nedvesség. A Őrség túrán szóltak, hogy nincsen féklámpám, árokparton kellett átkötnöm...
Szóval ajánlom a gondos elhelyezést, garázst, vagy a beöntött reléket.
Az én féklámparelém rideg tartás mellett 2-3 évig bírta, megette a nedvesség. A Őrség túrán szóltak, hogy nincsen féklámpám, árokparton kellett átkötnöm...
Szóval ajánlom a gondos elhelyezést, garázst, vagy a beöntött reléket.
nova001155 írta:Le reléztem a pilácsomat már csak a foncsor kell és minden remek.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Le reléztem a pilácsomat már csak a foncsor kell és minden remek.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem is lesz vele gond!festékes írta:Kösz Sub-ee ez engem is megnyugtat eddig nem volt gondom vele,remélem így is marad.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Vedd meg, nagyon jó, csak ne Franciát vegyél!young boys írta:Kérdés...
Az NGK BR8HS gyertyával valakinek tapasztalat?
Manufacturer NGK
Part Number BR8HS
Diameter 14mm
Reach 12.7mm (1/2")
Hex Size 20.8mm (13/16")
Seal Type Gasket Seat
Resistor Yes
Terminal Type M4 Thread
Electrode Material Copper Core
Projection Type Non Projected
Tip Configuration Single Electrode
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
ezzel nagyon nagyon sokat segítettetek mert én már szét akartam szedni
Re: Elektronika
köszi sikerült
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Felső holtpontra állítod a dugattyút. Ez az, amikor a legmagasabb helyzetben van.
Ezután hátrafelé, elfordítod a főtengelyt, hogy a dugattyú 2.5-3mm-t süllyedjen. Vigyázva, hogy a főtengely ne forduljon el, fellazítod a külső gyűrűt, amin a tekercs(ek) vannak. A jeladótól balra van kis jelölés a gyűrűn. Ezt kell egyvonalba állítani a forgórészen található jelöléssel. Ekkor annyi lesz az előgyújtásod, amennyit az elején süllyesztetted a dugattyút.
Ezután hátrafelé, elfordítod a főtengelyt, hogy a dugattyú 2.5-3mm-t süllyedjen. Vigyázva, hogy a főtengely ne forduljon el, fellazítod a külső gyűrűt, amin a tekercs(ek) vannak. A jeladótól balra van kis jelölés a gyűrűn. Ezt kell egyvonalba állítani a forgórészen található jelöléssel. Ekkor annyi lesz az előgyújtásod, amennyit az elején süllyesztetted a dugattyút.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég