Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

ha kell MZ-re is használható univerziális p-mosfet-es egyuszi akkor szóljatok, nekem a kispolszkimban üzemel kb fél éve tökéletesen, megszakító marad csak levesszük a válláról a nagy áram átfolyásának terhét, kitûnõ szikrát csinál
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Nyugi bugi van!
Mahamnak is akarok csinálni valami spécit, szóval rajta vagyok a témán :D
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi »

motor manner ha nem lessz megcsinálva az elektromos gyuszim akkor ha jössz erre felé jobb ha a fél lityi helyett 1l hozol közös elfogyasztásra hihi :twisted:
aki jogsi nélkül motorozott 10évig :)
Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator »

Mivel a dolgok nagyon elkalandoztak az üzemanyagellátás felé ezért az eddigi hozzászólásokat áthelyeztem oda, ott mehet a további tippelés a karburátorhibára, ezt meg tartsuk meg elektronikának.
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Thomas Croft

Hozzászólás Szerző: Thomas Croft »

Sziasztok kérlek benneteket segítsetek rajtam nagy gondom van a gyujtással. van egy 250 es ETZ-m és nem tudok rájönni mi lehet a gond már totál felujítottam mindent aminek köze lehet a gyujtáshoz látta 1 srác aki elég sokat szerelt ijeneket. õ is talált nagyon durva hibát az is ki lett javítva mégis egy új gyertya kb 30 KM aztán ojan fekete lessz a koromtól hogy nem képes tovább szikrát adni 1 szer kétszer még vissza lehet hozni a gyertyát az életbe 1 kis megcsiszolással de aztán totál meghal. ha valaki tud valami okosat mi lehet ennek az oka nagyon megköszönném ha megírná. elõre is köszi
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Melák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
Elvileg nem sokban különbözhetnek...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák »

Köszi Bambi!
bambi írta:
Melák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
ugyan az
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Melák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
ugyan az
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
emcett79

Hozzászólás Szerző: emcett79 »

Szia bluerider!
Köszönöm elõre is a segítséget, remélem lesz valami válasz, mert megcsináltatnám az átalakítást azzal a szakival, ha elvállalná.Ha lenne valami frissebb infó, akkor az emcett79@freemail.hu-ra írhatsz!
Üdvözlettel: emcett
Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor »

Hy!
Hoztak a egy Trophy-t szerelni de nem tok rájönni hogy miért nincs töltés! A fesszabályzót belõttem de DF és a test között csak
0.2V fesz. van.Segítség!!!!
MZ ETZ 125 Standard
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

z25z írta:most valamit nem ertek ebbe a tablaba 2 db bizti megy az etz-n meg 4 van...... :?: :?:
Igen, egybe kettõ bizti fér ezért vettem kettõt, hogy bele férjen mind a négy bizti 1be-1be!
MZ Forever! ;)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Hát igen ez nem jõtt be,ha még a fityó se szereti majd jó lessz disznek esetleg viszaviszem a boltosnak csináljon vele valamit (ami neki jó).De a lecke világos volt maradok a jól bevált alkatrészeknél,viszont egy vélemény az elektromos fesz szab rol: nekem van ithon néhány (fekete dobozos H" kék-sárga TR" és fehér PL")de nekem a kék" vált be érdekes lehet ezt ki kell fogni? Már kb 1 éve ez van a gépbe és tuti a töltés nem volt semmi gondom pedig 6 voltos és lámpázok is rendesen.Ez is X akta lessz.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

kupi írta:Sziasztok köszönöm a segitséget éreztem,hogy valami nem az igazi (tul szép lenne) még szerencse,hogy nem potyára vetem meg jó lessz a Kisspokba"az ugy is kivánja már.Azt hiszem megyek és keresek valahol egy Brinsk-et az már bevált és ismerem is.
bp6hs vagy bp7hs féle ngk való kispolszkiba :))) nekem is van, bár az enyémben brisk n15yc megy már jó rég óta, szereti az elektromos gyújtást :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok köszönöm a segitséget éreztem,hogy valami nem az igazi (tul szép lenne) még szerencse,hogy nem potyára vetem meg jó lessz a Kisspokba"az ugy is kivánja már.Azt hiszem megyek és keresek valahol egy Brinsk-et az már bevált és ismerem is.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

kupi írta:Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.
BP8HS 4 ütemû gyertya, 2 ütemû motorokba alkalmatlan, P jelzés nélküli NGK-t keress ha már rádumáltak, vagy Y nélküli Brisket
nekem Denso W22FSU megy most a 150-es ETZ-ben és tökéletes
de a Brisk N14C vagy az NGK B7HS is ugyanez a hõérték (220) és mind 2T-be való gyertya
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

kupi írta:Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.
Na megizzasztottal :twisted: atneztem neked egy rakat konverzios tablazatot...amit lattam az alapjan a kovetkezo a helyzet: a BP (a P-n a hangsuly!!!!) ugyanaz, mint a brisknel az Y!!! a C elott vagyis kuka. 4 utemube valo, a hoertekkel nem lenne gond a sima B8HS az megfelel a brisk N14C-nek. ez kb 230-as izolatornak felel meg
opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi »

hát én ebbe nem tudok neked segíteni az én tsm a sötétzöld feliratú 260as isolátorral ment vagy 5évet hál istennek még tudtam eggyett szerezni az nekem bevált de a mostani halványabb feliratú szart se ér megvettem beletettem három rugás kész lehetett kidobni mindenhol adta a szikrát csak a két pólus között nem :evil:
aki jogsi nélkül motorozott 10évig :)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.
opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi »

látom nem is vagy te olyan elvesszett gyerek :twisted:
aki jogsi nélkül motorozott 10évig :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

vesz a kotera :twisted: siman lehet kapni 4 biztositekosat.......
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Ja és ha sikerül átalakítani van egy barátom aki tud hozzá vezetékelést csinálni! 8) :smt023
opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi »

z25z írta:most valamit nem ertek ebbe a tablaba 2 db bizti megy az etz-n meg 4 van...... :?: :?:
vegyél belõle kettõt
aki jogsi nélkül motorozott 10évig :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

most valamit nem ertek ebbe a tablaba 2 db bizti megy az etz-n meg 4 van...... :?: :?:
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

emcett! Ma sikerült beszélnem a sráccal akinek a faterja csinálta a gépmunkát!
A hétvégén megkérdezi vállal-e még átalakitást, majd szólok ha hívott!
Egyébként szerintem nincs pontos méret hanem ha valaki nekifog akkor a méretek adják magukat mert a generátor ott lesz a kezében a szakinak. A képeken láthatod hogy vannak távtartók is a gyûrû alatt, annak meg végképp nincs mérete.
opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi »

elegem van eldöntöttem én magam fogom a vezetékelést megcsinálni :evil: !
biztos beletelik eggy "kis"idõbe de meg kell oldanom zsé nix me az asszony mindig visít hogy má megint arra szarra költöd a pénzt! :P :D úgyhogy magad uram ha szolgád nincsen(vagy ha nem telik rá :)) ja és most egyébként 22:46van ez hülye óra má megent 10valamennyit mutat
aki jogsi nélkül motorozott 10évig :)
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Majd még megyek ebbe a boltba szerintem és akkor vehetek. Ha Pest allatt jártok itt a környéken esetleg... 8)
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Nincs mit!
Ilyen biztosíték-tartó nekem is kell, valahonnan majd lopok :twisted: 8)
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Köszi Balázs
Valoszinüleg a trafó miatt van(remélem), majd beszélek haveral csak vele hétvégén fogok találkozni!
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Szigethalom>gyártelepen van egy biciklis, motoros bolt. 250 ft/db
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia!
Ezt a biztosítéktartót hol vetted?
Shancus írta:Kép

Kép
emcett79

Hozzászólás Szerző: emcett79 »

A képet nem sikerült feltennem...
emcett79

Hozzászólás Szerző: emcett79 »

Sziasztok!
Tudom, hogy nagyon fárasztó vagyok ezzel a témával, de még nyaggatnálak vele egy kicsit benneteket.
Úgy döntöttem, hogy a 12 V-os rendszert(generátoros) csinálom meg a pereggyesre, mert megvannak hozzá a fõbb anyagok, és mert a gyakorlatban már megvalósították elõttem.
Valaki adjon valami infót, hogy mennyit kellene leszedetni a blokkfélbõl a gyújtásoldalon, és hogy milyen méretû távtartót kell készíttetni! Remélem sikerült a képet (by bluerider) feltenni a fórumba! Elsõsorban blueridertõl várnék infót, de a mailemre nem reagált.
Elõre is köszi, üdv!
emcett
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq17WiO9][img]http://www.postimage.org/Pq17WiO9.jpg[/img][/url]
i
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Ha a trafód kilukadt, és folyik belõle a "cuc" illetve ha olyat csinál hogy felmelegszik és nem pörög a taliga akkor lehet hogy zárlatos. Legalábbis nekem volt hasonló csak ott nem pörgött a dolog hanem leállt a francba és az életbe nem lehetett ujraindítani, amíg ki nem hûlt.
opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi »

motomanner köszi szépen és valóban ma megnéztem és csak 3láb van az eredetibe a 4dik össze van bent kötve
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

opi írta:hali azt szeretném kérdezni hogy a kis ts régi fesszabájzóját kicseréljem-e elektronikusra de amit újat akarok venni azoncsak 3kivezetés van a régin meg 4 hát ez akkor hogy is van?
Az enyém ETZ és miután megépítettem hozzá a kapcsolást én is ezzel a problémával szembesültem! Valójában csak 3 kapocsra van szükséged a +1 csak azért van hogy tudjál valahova "dugni" :D
Az az ha megnézed a szétszedett(!) régi fesszabod. akkor találnod kell 2 érintkezõt a mi házon belül össze van kötve!!!(azéert a szétszedettet mert a relék miatt ha kiméred nem biztos hogy jót mérsz) És akkor csak meg kell cspolni azt a vezetéket ami oda megy hogy kívül legyen meg az összekötés...
Gondolom a TS-nél is hasonló a helyzet!

Szerintem érdemes kicserélni, de lehet hogy más az eredetire esküszik(vannak rossz tapasztalatok az új elektronikus fesszabokkal...)
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Meiki írta:Nem füstölt szerencsére semmi. :) De az az irányjelzõs sztori nem semmi. :) Lekapcsoltuk az irányjelzõt és minden ment tovább. :) De már legaláb tudom hol van elkötve. Amúgy a vezetékekre való burkolatot lehet külön venni vagy csak vezetékekkel együtt? Az elõzõ tulaj levágta a burkolatokat a vezetékek végénél és most eléggé csúnyán néz ki. Kösz a helpet. :)
Szerintem ilyen "burkolatot" nem fogsz kölön kapni!

Esetleg fekete szigszalaggal betekerni :D
???
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi »

hali azt szeretném kérdezni hogy a kis ts régi fesszabájzóját kicseréljem-e elektronikusra de amit újat akarok venni azoncsak 3kivezetés van a régin meg 4 hát ez akkor hogy is van?
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hát amikor az ennyémen volt a trafó akkor nem volt ilyen gond vele, de nem is mentem annyit mint haver ugy hogy lehet hogy nagyon felmelegedet és azért! :?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Shancus írta:Hello motormanner!
Ilyet vettem, szerintem ez egész jó! Igaz h csak ugy tudtam felfogatni h a külsöt csavaroztam a belsöt meg kábelkötegelövel rögzitettem de jol szuperál! Föleg h zárható müanyag kupakja van! 8)
Viszont lenne egy kérdésem: haverom MZjén valami autó trafó volt és nem volt valami jó a gyujtása a motornak mert dadogot. Na most kicseréltük az én régi trafomra ami egyszer kijukadt és kifolyt belöle egy kevés kátrányos cuc, de müködik és idéglenesen jobb is ez, mert jobban huz a motor töle és már nincs az a beteg hangja mint elötte, na most miután bemelegedet a motor és mentünk ugy 15-20 percet a motor nem akkar pörögni csak 3ezer-ig! a gyertya jó!
Mi lehet a gond? Lehet h a kalapács üt mellé? :?:
Itt van pár kép az új bizti.táblámrol!
Kép

Kép
A kalapács melléüt??? :shock:
Mondjuk ezt tudjátok ellenõrizni gyujtásállításkor,de nem gondolnám,h ez lenne.
Az én trafómból is kifolyt vmennyi abból a cuccból,amivel kiöntik,de attól mûködik zavartalanul.Az természetes,h egy trafó melegszik valamennyire,ha nagyon forró,az baj.
Szerintem próbáljátok ki egy biztosan jó trafóval és ha megjavul,akkor megvan a probléma forrása :)
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Nem füstölt szerencsére semmi. :) De az az irányjelzõs sztori nem semmi. :) Lekapcsoltuk az irányjelzõt és minden ment tovább. :) De már legaláb tudom hol van elkötve. Amúgy a vezetékekre való burkolatot lehet külön venni vagy csak vezetékekkel együtt? Az elõzõ tulaj levágta a burkolatokat a vezetékek végénél és most eléggé csúnyán néz ki. Kösz a helpet. :)
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Hát...
Hogy miért mûködik így vagy úgy egy amúgy rossz alkatrész, azt elég nehéz megnomdani!

De szerintem ezt te sem gondoltad komolyan...


: :lol: :lol: :lol:
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hello motormanner!
Ilyet vettem, szerintem ez egész jó! Igaz h csak ugy tudtam felfogatni h a külsöt csavaroztam a belsöt meg kábelkötegelövel rögzitettem de jol szuperál! Föleg h zárható müanyag kupakja van! 8)
Viszont lenne egy kérdésem: haverom MZjén valami autó trafó volt és nem volt valami jó a gyujtása a motornak mert dadogot. Na most kicseréltük az én régi trafomra ami egyszer kijukadt és kifolyt belöle egy kevés kátrányos cuc, de müködik és idéglenesen jobb is ez, mert jobban huz a motor töle és már nincs az a beteg hangja mint elötte, na most miután bemelegedet a motor és mentünk ugy 15-20 percet a motor nem akkar pörögni csak 3ezer-ig! a gyertya jó!
Mi lehet a gond? Lehet h a kalapács üt mellé? :?:
Itt van pár kép az új bizti.táblámrol!
Kép

Kép
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Ha tudod szerintem érdemes kicserélni!
Rengeteg elõnye van a hagyományoshoz képest!
A megszakító kifingását pontosan ezek a dolgok okozzák!
Kicsi hézag, rossz kondi...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
negga
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.02.09. 14:43
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: negga »

Jó akkor kevesebbet kérdezek :) szóval érdemes e lecserélni a mechanikus megszakítót tirisztorosra??? Ha nem akkor pedig miért ég be állandóan a megszakító? Kiskapacitású kondenzátor? Rossz hézag? Köszi
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Meiki írta:ma amikor alapjáratot állítottam vagyis tegnap. :) véletlenül ballra bekapcsoltam az irányjelzõt és elõször nem értettem mi a fenének villog az üresjárat jelzõ. :D Aztán utána vettem észre hogy az irányjelzõ be van kapcsolva. Úgy elkezdtem röhögni hogy a hasam belefájdult. Azért ez nem semmi. Valahol valami nagyon el van kötve. A kapcsolótáblán el lehet ennyire kötni vagy más kell hozzá?
Tipikus esete az "Én és a motorom: meglepõ ám de mulatságos, vagy mégsem!" -nek.
Én akkor éreztem hasonlót, mikor elment a töltésem és annyita lemerült az aksi hogy amikor világított az index elment a gyújtásom...
Miután bekanyarodtam egy utcába, a motorom bakkecske módjára el kezdett ugráln!
Pár pillanatig megindult és húzott mint a barom, majdnem leestem róla, utánameg ugyncsak pár pillanatra megált és akkor meg a motorfék miatt akartam átbukni a kormányon.
Annyira meglepõdtem hogy csak késõbb vettem észre hogy mi okozza a problémát.
Kb. 5 percig visítottamaz út szélén, mire rõjöttem: jó-jó ez marha vicces volt, de hogy a rákba megyek most haza?

Amig otthon történik ez az nem annyira gáz, mert legfeljebb + 1 óra amíg tüzetesen átbogarászod a motort hogy mi van elkötve vagy mi a hiba :D

Nem kell megilyedni tõle, amíg nem füstöl nagyon valami addig nincs nagy gond!!!
:D
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

Meiki írta:ma amikor alapjáratot állítottam vagyis tegnap. :) véletlenül ballra bekapcsoltam az irányjelzõt és elõször nem értettem mi a fenének villog az üresjárat jelzõ. :D Aztán utána vettem észre hogy az irányjelzõ be van kapcsolva. Úgy elkezdtem röhögni hogy a hasam belefájdult. Azért ez nem semmi. Valahol valami nagyon el van kötve. A kapcsolótáblán el lehet ennyire kötni vagy más kell hozzá?
nekem az elsö lámpában lévõ "sorkapcsok" vezetékelése során jött elõ hasonló dolog, a biztosítótáblától jövõ vastag kábel összevissza volt beforgatva a kormányban és úgy ment be az elsõ lámpába, 7 szál drót van benne, kihúzgáltam mindet és elvezettem a rendes helyén,utána a visszadugáskor elfelejtettem mi hova megy, gyújtást ráadva villogott az indexrelé ami a hátsó lámpát villogtatta és a távolsági kék égõ volt a visszajelzõ, az is villogott, ja és egy fehér kábel füstölt
nemrossz :D
aztán rájöttem hogy minden színazonosan megy a helyére
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

ma amikor alapjáratot állítottam vagyis tegnap. :) véletlenül ballra bekapcsoltam az irányjelzõt és elõször nem értettem mi a fenének villog az üresjárat jelzõ. :D Aztán utána vettem észre hogy az irányjelzõ be van kapcsolva. Úgy elkezdtem röhögni hogy a hasam belefájdult. Azért ez nem semmi. Valahol valami nagyon el van kötve. A kapcsolótáblán el lehet ennyire kötni vagy más kell hozzá?
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

A töltõfesz szerintem rendben van úgy! Papír szerint 14,3 V-nál nem nagyon jó ha nagyobb, de az a 0,2 hibahatáron belül van :)
A ganz mûszerek igazi minõséget képviselnek!!! Mi még ma is õket használjuk a suliban (Ganz 3)!
:D
Az hogy forrt , biztoa hogy a nagyon magas fesztõl volt!

Ja, a megne vedd rovatba írd már le hogy milyen fesszabbal volt a probléma!!!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

na sürgõsen visszatettem a motorba a mechanikus fesszabályzót és ezt a produced by mega szart kihajítottam, 2 hétig mûködött amikor is eltûnt a töltés és koppra kimerült az akku
visszaraktam most a szürke eredetit, megpróbátlam beállítani, mutatós 30 éves ganz mûszerrel (igazi minõség) 14.3 - 14.5 közé állítottam a töltõfeszültséget, ha kézzel elnyomkodtam a fesszab kalapácsát akkor felment a töltõfesz 20 voltra is, 10 perc állítgatás után az akku pezsgett
most mint mondtam 14.3 - 14.5 között van a töltõfesz, ez lámpával 13.5-re esik és az alapjárati fordulat is csökken

mennyire kellene állítanom a töltõfeszültséget hogy ne forrjon az akku fel nagyon gyorsan? lehetséges hogy a gyors akkupezsgés az állítgatástól és a pillanatokra 20 voltos feszültségtõl jött elõ? jó-e a 14.5 hosszú távon?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 49 vendég