Úgy néz ki nem tudok prezentálni jó Bambi-rezó I. tesztet
A rezóban nem találtam végcsövet, egy perforált csőben folytatódik a kúp, ami áthalad a gyapottal töltött téren és közvetlenül a szabadba pufog. Ezt gyorsan orvosoltam és bedugtam a kúp felől egy 17mm/17 cm (túl vékony, de csak ilyen volt) paraméterű kívül passzos csövet amitől nagyon kellemesen lehalkult ugyan, de a 2000 alatti virgoncság eltűnt, és jóval nagyobb alapjárati előgyújtást kért (alapjárati előgyújtással még nem kellett foglalkozni eddig soha, a nem fojtott rezó, és a két normál kipu is olyan 5-6 mm-t szeret, de tág tartományban érzéketlen rá). Nem értettem teljesen, hogy egy fojtástól miért az extrém alacsony fordulati paraméterek változnak elsősorban, a végsebesség viszont csak minimálisan csökkent. Ezt a nagyobb előgyújtást csak azért írom, mert gyanakszok arra, hogy funkciójának megfelelően a rezonátor pumpál vissza a hengerbe a könyökből gázt, ami ebben az esetben gondolom még égéstermék, ami lassítja az égést.
Felvettem egy nyomaték görbét (sajna már a fojtott állapotban), ami jellegében teljesen, értékeben hozzávetőlegesen megegyezik az utángyártottéval és a homorú hegesztésű noname/gyári? kipufogóval.
Ennyire nem lehet azonos 3 különböző cső, úgyhogy a következő lépésben szívóoldali tuningot helyezek kilátásba, mert egy 3-4 lovacska továbbra is hiányzik a ménesből.
A csővel már mértem egy fogyasztást is (nem fojtott állapot), amikor megláttam az 5,7 litert a kútkijelzőn szomorúan lemondtam a rezóról (a hangjára és kinézetére tett erős megjegyzések után). Mikor viszont számításba vettem az általam gondoltnál hosszabb megtett utat kellemesen csalódtam: 4,28l/100km-es érték a jórészt nem kimondottan papás motorozáshoz. /mondjuk a jó-öreg kopott BVF 2N-5 is visszatért, tehát talán újra beszállok a ringbe a legkedvezőbb fogyasztás címért ezután a fél éves, rossz szájízű BVF 3N-1 kitérő után/. A hangját is sikerült megfojtani, úgyhogy a kidörgő nálam marad. és várja, hogy kihasználjam a benne lévő extra pontenciált.
Eddig sajna nem csiklandozta meg a lovacskákat, de kellemes karakterével további kísérletezésre ösztönöz. Pl 90-ről ötvenre lassítottam oly módon, hogy visszaengedtem a gázt, de nem motorfékig, hanem egyenletesen járva, a motor végig hajtott. Városban is tudok 4.-ben és 5.ben is 40-50-60 -al haladni különösebb rángatás nélkül