Úgy értem még mielőtt elhamarkodná a hegesztéssel eb*szni vegyen egy másik agyat és rakja fel rendesen ne mókoljon összevissza abból nem szokott jó kijönni.zsakfos írta:Ezt gondold át mégegyszernova001155 írta:Hegesztés elött cseréld ki a kuplung agyat az megkönnyíti ha mégegyszer szétkellene kapni amúgy van a rugos alátét meg hézagolók abból pl a rugóst kihagyod a gép elmegy nélküle is max lesz egy kis kuplunghangod és annyival fentebb tud menni a kuplung a kúpra.
Blokk
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ezt gondold át mégegyszernova001155 írta:Hegesztés elött cseréld ki a kuplung agyat az megkönnyíti ha mégegyszer szétkellene kapni amúgy van a rugos alátét meg hézagolók abból pl a rugóst kihagyod a gép elmegy nélküle is max lesz egy kis kuplunghangod és annyival fentebb tud menni a kuplung a kúpra.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Egyébként még a jó hegesztést is hamar széttöri és lepörög a kuplung (akkor már inkább fémragasztó ), az utángyártott kuplungaggyal azonban vigyázz, ha terveznéd, én már megszívtam vele. Egyébként nekem is Bambi oldotta meg a problémát véglegesen.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Hegesztés elött cseréld ki a kuplung agyat az megkönnyíti ha mégegyszer szétkellene kapni amúgy van a rugos alátét meg hézagolók abból pl a rugóst kihagyod a gép elmegy nélküle is max lesz egy kis kuplunghangod és annyival fentebb tud menni a kuplung a kúpra.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ha ennyire nem tudod mi a helyes megoldása ennek a problémának,akkor miért nem viszed el Bambihoz a motort.Nem vagy messze tőle.Inkább kisérletezgetsz?Lehet hogy jó lesz egy darabig,de kisérteni fog mindig hogy mikor adja meg magát újra.punisher írta:Nos ezelőtt 6 órával székaptam a blokkot és igen a kuplung forgott meg .
Most szépen újból lepucoltam (olajtalanítás) 4000-as papírral megdörzsöltem a főtengelyt és kuplungot majd ismét pucolás, 50-50% vagy jó lesz vagy nem.
DE, ahogy észrevettem a fordulatszámmérő csavarja (ami a főtengely végén van) fel volt lazulva, szerintem ettől csúszott le.
Következtetés: Fellazult csavar miatt a durvabeállítónál lévő csapágy kijebb került így nem nyomta a kuplungot és az leforgott.
Most bikából meghúztam, majd valami lesz .
Ha így sem lesz jó akkor ráheggesztem a kuplungot=D> .
Hegesztés ????Na ne!!!!!Ne tedd!!!
VIDD BAMBIHOZ!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Szerintem a megcsúszás miatt lazult le a csavar... Mivel fogyott anyag a kuplungagyból, így az feljebb tudott csúszni a kúpon, és így olyan mintha az anya lazult volna le... Utána meg mivel nem volt előfeszítve a felpörgés-lassulásból adódóan is lazulhatott...
Bár eleve is lehetett laza... de kétlem...
Bár eleve is lehetett laza... de kétlem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Blokk
Nos ezelőtt 6 órával székaptam a blokkot és igen a kuplung forgott meg .
Most szépen újból lepucoltam (olajtalanítás) 4000-as papírral megdörzsöltem a főtengelyt és kuplungot majd ismét pucolás, 50-50% vagy jó lesz vagy nem.
DE, ahogy észrevettem a fordulatszámmérő csavarja (ami a főtengely végén van) fel volt lazulva, szerintem ettől csúszott le.
Következtetés: Fellazult csavar miatt a durvabeállítónál lévő csapágy kijebb került így nem nyomta a kuplungot és az leforgott.
Most bikából meghúztam, majd valami lesz .
Ha így sem lesz jó akkor ráheggesztem a kuplungot=D> .
Most szépen újból lepucoltam (olajtalanítás) 4000-as papírral megdörzsöltem a főtengelyt és kuplungot majd ismét pucolás, 50-50% vagy jó lesz vagy nem.
DE, ahogy észrevettem a fordulatszámmérő csavarja (ami a főtengely végén van) fel volt lazulva, szerintem ettől csúszott le.
Következtetés: Fellazult csavar miatt a durvabeállítónál lévő csapágy kijebb került így nem nyomta a kuplungot és az leforgott.
Most bikából meghúztam, majd valami lesz .
Ha így sem lesz jó akkor ráheggesztem a kuplungot=D> .
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Amikor rugásra csúszik,berakod 1.seb-be,és hátra megtolod(kuplung behúzás,és gyújtás nélkül).Utána rugásra indul,akkor kuplungagy lelazulás.Nem tartós az eredmény,de legalább haza tudsz vele menni.Velem egyszer történt ilyen,és hónapokig használtam utána(kb.15éve).Persze a következő blokk széthúzás elég drága volt(főtengely;kuplungagy csere).
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Ez egy korábbiakhoz kapcsolódó kérdés lesz, mert valószínűleg eddig tévedésben éltem Szóval, ha leforog a kuplung attól még lehet úgy-ahogy használni? Eddig úgy tudtam, hogy ha az egyszer megforog akkor kész, az már nem megy ha fel nem rakják újra rendesen...nova001155 írta:Szerintem a kuplung forgott le ha szétszed meglátod:D hogy tényleg az vagy esetleg valami más.punisher írta:Hazafelé negyed gázzal jöttem és úgy csúszott valami kb.fél mp-es időtartamig 3szor.
Itthon még nem próbáltam milyen.
Ja és van egy különlegessége a kuplungomnak, nem tudom hogy ez természetes-e, amikor behúzom üresben a kuplungot teljesen megváltozik a motor hang, sokkal nyugisabb lesz.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Szerintem a kuplung forgott le ha szétszed meglátod:D hogy tényleg az vagy esetleg valami más.punisher írta:Hazafelé negyed gázzal jöttem és úgy csúszott valami kb.fél mp-es időtartamig 3szor.
Itthon még nem próbáltam milyen.
Ja és van egy különlegessége a kuplungomnak, nem tudom hogy ez természetes-e, amikor behúzom üresben a kuplungot teljesen megváltozik a motor hang, sokkal nyugisabb lesz.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Az a hang nálam is van, Bambi azt mondta még anno, hogy az normális. Már ha ugyanarról a hangról beszélünkpunisher írta:Hazafelé negyed gázzal jöttem és úgy csúszott valami kb.fél mp-es időtartamig 3szor.
Itthon még nem próbáltam milyen.
Ja és van egy különlegessége a kuplungomnak, nem tudom hogy ez természetes-e, amikor behúzom üresben a kuplungot teljesen megváltozik a motor hang, sokkal nyugisabb lesz.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Blokk
Hazafelé negyed gázzal jöttem és úgy csúszott valami kb.fél mp-es időtartamig 3szor.
Itthon még nem próbáltam milyen.
Ja és van egy különlegessége a kuplungomnak, nem tudom hogy ez természetes-e, amikor behúzom üresben a kuplungot teljesen megváltozik a motor hang, sokkal nyugisabb lesz.
Itthon még nem próbáltam milyen.
Ja és van egy különlegessége a kuplungomnak, nem tudom hogy ez természetes-e, amikor behúzom üresben a kuplungot teljesen megváltozik a motor hang, sokkal nyugisabb lesz.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Jobb esetben a főtengely szokott forogni ha nem akkor már igen nagy a gáz:Dpunisher írta:Szervusztok!
Kezdeném az elejével. Tegnap elmentem dolgozni (két hét után először motorral), melóhely előtt megálltam egy egézségügyi szünetre majd indulnék amikor is berugásnál mintha húztam volna a kuplungot 4x így megcsúszott majd beindult, bementem a portán majd leálítottam, Délután na mondom megnézem mi van, kimentem és próbáltam beindítani , hát nem jött össze . Laza fél óra után egyik kollégámmal összebűvészkedtük hogy be lehessen rúgni. Este elindultam haza felé és útközben (nekem ilyennel még nem volt dolgom) de szerintem vagy megforgott a kuplungom a tengelyen vagy a lamellák bizgeráltak valamit 3x is útközben .
A kérdésem az lenne hogy melyik a valószínűbb a főtengelyen forgás vagy a lamellák rosszak?
Ha megforgott a főtengelyen (tudom hogy én legyek már a milliomodik aki megkérdezi) akkor mit tudok tenni?
Viccet félretéve ha berugásnál leszalad a kar többször is akkor az valószínű hogy leforgott a kuplungod mivel még mentél is vele "x" km-ert csinálhatott csúnya dolgot belül főtengelykúp illetve a kuplungagy. Mikor hazaértél akkor is ugyanez volt leszaladt a kar? Menet közben hogy ment ugrándozott mintha megmeg csúszna vagy nagy gáz és forog a gép te meg állsz ugye a lamellánával lenne a gond akkor kis gázzal haza tudtál volna menni megcsúszás nélkül másikpedig a lamella nem fogy el ien hirtelen .
Szereléshez kis segítség. http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... MZ/Kuplung
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Nekem ugyanígy járt, leforgott akkor a főtengőről. Én főtengelyt fogok cserélni, meg kuplungot is cserélem, de első megforgás esetén még fel szokták tenni (mint ahogy a volt gazdák közül is megtette egy az esetemben, és ahogy mi is megpróbáltuk), esetleg felragasztani/hegeszteni. De az kókány.
Persze ettől még lehet szerencséd, és lamellás. Bele kell hallgatni a blokkba, a hang alapján már talán jobban el lehet dönteni, mire készülj
Persze ettől még lehet szerencséd, és lamellás. Bele kell hallgatni a blokkba, a hang alapján már talán jobban el lehet dönteni, mire készülj
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Blokk
Szervusztok!
Kezdeném az elejével. Tegnap elmentem dolgozni (két hét után először motorral), melóhely előtt megálltam egy egézségügyi szünetre majd indulnék amikor is berugásnál mintha húztam volna a kuplungot 4x így megcsúszott majd beindult, bementem a portán majd leálítottam, Délután na mondom megnézem mi van, kimentem és próbáltam beindítani , hát nem jött össze . Laza fél óra után egyik kollégámmal összebűvészkedtük hogy be lehessen rúgni. Este elindultam haza felé és útközben (nekem ilyennel még nem volt dolgom) de szerintem vagy megforgott a kuplungom a tengelyen vagy a lamellák bizgeráltak valamit 3x is útközben .
A kérdésem az lenne hogy melyik a valószínűbb a főtengelyen forgás vagy a lamellák rosszak?
Ha megforgott a főtengelyen (tudom hogy én legyek már a milliomodik aki megkérdezi) akkor mit tudok tenni?
Kezdeném az elejével. Tegnap elmentem dolgozni (két hét után először motorral), melóhely előtt megálltam egy egézségügyi szünetre majd indulnék amikor is berugásnál mintha húztam volna a kuplungot 4x így megcsúszott majd beindult, bementem a portán majd leálítottam, Délután na mondom megnézem mi van, kimentem és próbáltam beindítani , hát nem jött össze . Laza fél óra után egyik kollégámmal összebűvészkedtük hogy be lehessen rúgni. Este elindultam haza felé és útközben (nekem ilyennel még nem volt dolgom) de szerintem vagy megforgott a kuplungom a tengelyen vagy a lamellák bizgeráltak valamit 3x is útközben .
A kérdésem az lenne hogy melyik a valószínűbb a főtengelyen forgás vagy a lamellák rosszak?
Ha megforgott a főtengelyen (tudom hogy én legyek már a milliomodik aki megkérdezi) akkor mit tudok tenni?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Köszi!
Nem is értettem. Oké, hogy bejön a hűtőlevegő, de hol megy ki...
Talán akkor ezért kellett annyira áttérnem elektronikus gyújtásra
Legutóbb az olajterelő lemezt fedeztem fel, mint új alkatrészt.
És még ki tudja mi hiányzik a gépemből...egy marék cuccot kihagytak belőle szerintem a derék szerelők.
Nemhiába mondják, hogy 10ezrenként generálozni kell a TZ-ket...
Mindegy, vázra hegesztett plusz dűbelek kárpótolnak mindenért
Nem is értettem. Oké, hogy bejön a hűtőlevegő, de hol megy ki...
Talán akkor ezért kellett annyira áttérnem elektronikus gyújtásra
Legutóbb az olajterelő lemezt fedeztem fel, mint új alkatrészt.
És még ki tudja mi hiányzik a gépemből...egy marék cuccot kihagytak belőle szerintem a derék szerelők.
Nemhiába mondják, hogy 10ezrenként generálozni kell a TZ-ket...
Mindegy, vázra hegesztett plusz dűbelek kárpótolnak mindenért
Atilla írta:A generátor állórész alatt van pár lyuk amin át a blokkfeleket összetartó csavarokat éred el.
Ezek a külvilágba nyílnak és le vannak dugózva, mert egyébként bemenne a víz/por amit a generátor sem szeret, a gyújtás meg kifejezetten utál.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
A generátor állórész alatt van pár lyuk amin át a blokkfeleket összetartó csavarokat éred el.
Ezek a külvilágba nyílnak és le vannak dugózva, mert egyébként bemenne a víz/por amit a generátor sem szeret, a gyújtás meg kifejezetten utál.
Ezek a külvilágba nyílnak és le vannak dugózva, mert egyébként bemenne a víz/por amit a generátor sem szeret, a gyújtás meg kifejezetten utál.
Re: Blokk
Köszi a segítséget.gabsic írta:Az a dugó csak a piszok, víz, por, sár bejutása ellen véd a gyújtásnál, azon olaj nem folyhat.Hujber írta:Sziasztok!
A segítségetekre van szükségem. A blokkból néha néha pár csepp olaj kicsöppent a gyújtás felőli oldalon.
Levettem a deknit, és az egyik gumidugó nem volt a helyén. Lehetséges, hogy még az előző tulajnál elfolyt az olaj nagy része, én meg úgy használom?:S Ment így is, nem volt baj vele. Töltsem fel újból?
Erről a dugóról van szó:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OZEPBE.php
Ha a gyújtástól folyik az olaj, az valószínűleg főtengelyszimering lesz.
De folyhat a kislánckeréktől is (szintén szimering, vagy szimerongház-tömítés), esetleg az üresjárati kapcsolónál is szivároghat.
Blokkban olajszintet a bal oldalon lévő nívócsavarnál tudsz ellenőrizni, ha kicsavarod egyenesen álló motornál, sszivárognia kell az olajnak.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az a dugó csak a piszok, víz, por, sár bejutása ellen véd a gyújtásnál, azon olaj nem folyhat.Hujber írta:Sziasztok!
A segítségetekre van szükségem. A blokkból néha néha pár csepp olaj kicsöppent a gyújtás felőli oldalon.
Levettem a deknit, és az egyik gumidugó nem volt a helyén. Lehetséges, hogy még az előző tulajnál elfolyt az olaj nagy része, én meg úgy használom?:S Ment így is, nem volt baj vele. Töltsem fel újból?
Erről a dugóról van szó:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OZEPBE.php
Ha a gyújtástól folyik az olaj, az valószínűleg főtengelyszimering lesz.
De folyhat a kislánckeréktől is (szintén szimering, vagy szimerongház-tömítés), esetleg az üresjárati kapcsolónál is szivároghat.
Blokkban olajszintet a bal oldalon lévő nívócsavarnál tudsz ellenőrizni, ha kicsavarod egyenesen álló motornál, sszivárognia kell az olajnak.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Sziasztok!
A segítségetekre van szükségem. A blokkból néha néha pár csepp olaj kicsöppent a gyújtás felőli oldalon.
Levettem a deknit, és az egyik gumidugó nem volt a helyén. Lehetséges, hogy még az előző tulajnál elfolyt az olaj nagy része, én meg úgy használom?:S Ment így is, nem volt baj vele. Töltsem fel újból?
Erről a dugóról van szó:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OZEPBE.php
A segítségetekre van szükségem. A blokkból néha néha pár csepp olaj kicsöppent a gyújtás felőli oldalon.
Levettem a deknit, és az egyik gumidugó nem volt a helyén. Lehetséges, hogy még az előző tulajnál elfolyt az olaj nagy része, én meg úgy használom?:S Ment így is, nem volt baj vele. Töltsem fel újból?
Erről a dugóról van szó:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OZEPBE.php
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Pont a minap néztem ezeket én is, a gondom csak annyi, hogy a két darab 3000-ft a posta meg 1500még rá :D az aránytalanság nem tetszik bennePerec írta:Én úgy vettem észre, hogy a kék, zöld és társai is működnek egy ideig, de ha kiveszem meg van üvegesedve, égve a tömítőajak, mozgatásra megrepedezik (főleg a száraz oldalon). Nem is ez olt a fő gond, hanem, hogy a főtengelyen is nyomott hagy...annak az árából meg kijön pár szimering, akkor is ha viton, barna és 1500-2500 Ft darabja.
http://etbike.com/index.php?productID=3589
ambrusviktor írta:Nos, most kédeztem meg egy skf szimeringüzletet. 25x72x7 es szimeringjük elivelg csak 110fokos hőállóságú van (kb700ft), a 180fokos az egész országban nincs a beszállítók raktárában sem :D:D:D
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Én úgy vettem észre, hogy a kék, zöld és társai is működnek egy ideig, de ha kiveszem meg van üvegesedve, égve a tömítőajak, mozgatásra megrepedezik (főleg a száraz oldalon). Nem is ez olt a fő gond, hanem, hogy a főtengelyen is nyomott hagy...annak az árából meg kijön pár szimering, akkor is ha viton, barna és 1500-2500 Ft darabja.
http://etbike.com/index.php?productID=3589
http://etbike.com/index.php?productID=3589
ambrusviktor írta:Nos, most kédeztem meg egy skf szimeringüzletet. 25x72x7 es szimeringjük elivelg csak 110fokos hőállóságú van (kb700ft), a 180fokos az egész országban nincs a beszállítók raktárában sem :D:D:D
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
nova001155 írta:Én is a vitonra esküszöm:D simsonba az van semmi gond nem volt vele meg az etz egyike is az azzal sem volt még gond igaz 1900 ft volt 1 dbambrusviktor írta:Nos, most kédeztem meg egy skf szimeringüzletet. 25x72x7 es szimeringjük elivelg csak 110fokos hőállóságú van (kb700ft), a 180fokos az egész országban nincs a beszállítók raktárában sem :D:D:D
Akkor jó olcsón vetted. Ha jól emlékszem nekem 6000 ért kínálták darabját Pedig elég jó boltban kérdeztem rá.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Hm..ideje lesz akkor annak is utánanézni
Itt találtam valami érdekeset: http://etbike.com/index.php?productID=8251 Ilyen van a 251es ETZ ben??
Itt találtam valami érdekeset: http://etbike.com/index.php?productID=8251 Ilyen van a 251es ETZ ben??
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Én is a vitonra esküszöm:D simsonba az van semmi gond nem volt vele meg az etz egyike is az azzal sem volt még gond igaz 1900 ft volt 1 dbambrusviktor írta:Nos, most kédeztem meg egy skf szimeringüzletet. 25x72x7 es szimeringjük elivelg csak 110fokos hőállóságú van (kb700ft), a 180fokos az egész országban nincs a beszállítók raktárában sem :D:D:D
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Vitonos szimmerringet vegyél, azzal tuti nem lesz gondod...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Nos, most kédeztem meg egy skf szimeringüzletet. 25x72x7 es szimeringjük elivelg csak 110fokos hőállóságú van (kb700ft), a 180fokos az egész országban nincs a beszállítók raktárában sem :D:D:D
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Esetleg a cső végéről a műanyag bovdenfelvevő darab?Gazdi írta:Be van akasztva lent is, megnéztem..
Viszont most olvasom a szerelési útmutatót, hogy ott még kell lennie egy "tűzőkarmantyúnak", amihez feszül gondolom lent a bowden..
Az lehet hogy leesett...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
Szerintem az a lenti spanoló lesz a ludas..nova001155 írta:Lent is van egy spanoló nem esett az ki véletlen? Vagy másik tipp a durvabeállító elfordult a fordulatszám kihajtás alatt tudod ellenőrizni.Gazdi írta:Be van akasztva lent is, megnéztem..
Viszont most olvasom a szerelési útmutatót, hogy ott még kell lennie egy "tűzőkarmantyúnak", amihez feszül gondolom lent a bowden..
Az lehet hogy leesett...
köszi a segítséget!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Lent is van egy spanoló nem esett az ki véletlen? Vagy másik tipp a durvabeállító elfordult a fordulatszám kihajtás alatt tudod ellenőrizni.Gazdi írta:Be van akasztva lent is, megnéztem..
Viszont most olvasom a szerelési útmutatót, hogy ott még kell lennie egy "tűzőkarmantyúnak", amihez feszül gondolom lent a bowden..
Az lehet hogy leesett...
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
Be van akasztva lent is, megnéztem..
Viszont most olvasom a szerelési útmutatót, hogy ott még kell lennie egy "tűzőkarmantyúnak", amihez feszül gondolom lent a bowden..
Az lehet hogy leesett...
Viszont most olvasom a szerelési útmutatót, hogy ott még kell lennie egy "tűzőkarmantyúnak", amihez feszül gondolom lent a bowden..
Az lehet hogy leesett...
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Blokk
A kuplung másik vége akadhatott ki a blooknál. Ahova bemegy a bowden egy hengeres cső van. Azt tekerd ki és vissza tudod akasztani a bowden másik végét. Könnyen kiakad a vége ha nincs eléggé feszítve.Gazdi írta:Sziasztok!
Ma, gondoltam megolajozom a kuplung bowdent és kiakasztottam felül a karnál. Viszont mikor vissza akartam rakni nem sikerült, mert legalább 5 centivel "hosszabb" volt, mint mikor levettem. Valószínűleg lent akadt ki valami, de ezt hogyan tudnám visszacsinálni legegyszerűbben?
Ja és mit csinálhattam, hogy ez lett?
Előre is köszi a segítséget,
Gazdi
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
Sziasztok!
Ma, gondoltam megolajozom a kuplung bowdent és kiakasztottam felül a karnál. Viszont mikor vissza akartam rakni nem sikerült, mert legalább 5 centivel "hosszabb" volt, mint mikor levettem. Valószínűleg lent akadt ki valami, de ezt hogyan tudnám visszacsinálni legegyszerűbben?
Ja és mit csinálhattam, hogy ez lett?
Előre is köszi a segítséget,
Gazdi
Ma, gondoltam megolajozom a kuplung bowdent és kiakasztottam felül a karnál. Viszont mikor vissza akartam rakni nem sikerült, mert legalább 5 centivel "hosszabb" volt, mint mikor levettem. Valószínűleg lent akadt ki valami, de ezt hogyan tudnám visszacsinálni legegyszerűbben?
Ja és mit csinálhattam, hogy ez lett?
Előre is köszi a segítséget,
Gazdi
- gezaf
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pilis-Budapest
Re: Blokk
Kedves zsakfos!
Egyátalán nem vettem kötekedésnek, és igazatok van, ha nem közlök részletes adatokat, akkor nem tudtok megfelelően segíteni. Nem hinném, hogy a piszkálódási szándék vezérelne itt bárkit is. Ha már külvilág olyan, amilyen, akkor legalább itt, magunk között tiszteljük meg a másikat.
gezaf
Egyátalán nem vettem kötekedésnek, és igazatok van, ha nem közlök részletes adatokat, akkor nem tudtok megfelelően segíteni. Nem hinném, hogy a piszkálódási szándék vezérelne itt bárkit is. Ha már külvilág olyan, amilyen, akkor legalább itt, magunk között tiszteljük meg a másikat.
gezaf
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Gondolom akkor tűnhettek el az adataid amikor költözött az oldal.gezaf írta:Köszönöm a sok segítő szándékot!
Egyébként már egyszer feltöltöttem az űrlapomat adatokkal, fényképpel stb., de egyszercsak eltűnt minden...
ETZ 250-es a gépem, nem megszakítós, hanem elktronikus gyújtással!
Ha még valami részlet kell, kérem jelezzétek!
Viszont most pótoltad és ez a lényeg. Remélem nem kötekedésnek vetted,mert nem annak szántam hogy szóltam.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- gezaf
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pilis-Budapest
Re: Blokk
Köszönöm a sok segítő szándékot!
Egyébként már egyszer feltöltöttem az űrlapomat adatokkal, fényképpel stb., de egyszercsak eltűnt minden...
ETZ 250-es a gépem, nem megszakítós, hanem elktronikus gyújtással!
Ha még valami részlet kell, kérem jelezzétek!
Egyébként már egyszer feltöltöttem az űrlapomat adatokkal, fényképpel stb., de egyszercsak eltűnt minden...
ETZ 250-es a gépem, nem megszakítós, hanem elktronikus gyújtással!
Ha még valami részlet kell, kérem jelezzétek!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Gezaf!
Ha már a profilodon nem tüntetted fel a motorod típusát,legalább a kérdésedben leirhatnád.
Miből gondolod hogy itt távolbalátó csodaguruk vannak?
Bár a hibajelenséged megoldásának lehetőségei minden tipusra vonatkoztathatóak,de mégis.Azért nem mindegy hogy 6V vagy 12V,illetve hogy megszakitós vagy más gyújtású.
Karbikban is vannak tipúsonként különbségek.
Szóval lehetne azért több adatot is megadnod,ha azt akarod hogy érdemi segitséget kapj.
Amúgy meg ird be a fórum/felhasználói vezérlőpult/profil/profil szerkesztése helyre a motorod típusát és akkor aki segiteni akar,az csak rápillant oldalt az avatarodra és már látja is hogy milyen gép.
A hibajelenségre meg már leirták az általánosságban előforduló hibákat.
Csak emlékeztetőül mit érdemes megnézni elsősorban:
-trafó helyesen van-e bekötve?trafón 15-ös pont gyújtáskapcsolótól,1-es pont megszakitótól(vagy fekete doboz elektronikus gyujtásnál)
-benzinsapka szellőző furat(legegyszerűbb ellenőrzés ha lekapod a sapkát akkor amikor kezd megállni a gép,na persze nem a legforgalmasabb helyen),ha erőre kap akkor furat eltömődés esete áll fenn.
-benzinszűrő eltömődés,tűszelep nem nyit ki rendesen(megakad)
Ha már a profilodon nem tüntetted fel a motorod típusát,legalább a kérdésedben leirhatnád.
Miből gondolod hogy itt távolbalátó csodaguruk vannak?
Bár a hibajelenséged megoldásának lehetőségei minden tipusra vonatkoztathatóak,de mégis.Azért nem mindegy hogy 6V vagy 12V,illetve hogy megszakitós vagy más gyújtású.
Karbikban is vannak tipúsonként különbségek.
Szóval lehetne azért több adatot is megadnod,ha azt akarod hogy érdemi segitséget kapj.
Amúgy meg ird be a fórum/felhasználói vezérlőpult/profil/profil szerkesztése helyre a motorod típusát és akkor aki segiteni akar,az csak rápillant oldalt az avatarodra és már látja is hogy milyen gép.
A hibajelenségre meg már leirták az általánosságban előforduló hibákat.
Csak emlékeztetőül mit érdemes megnézni elsősorban:
-trafó helyesen van-e bekötve?trafón 15-ös pont gyújtáskapcsolótól,1-es pont megszakitótól(vagy fekete doboz elektronikus gyujtásnál)
-benzinsapka szellőző furat(legegyszerűbb ellenőrzés ha lekapod a sapkát akkor amikor kezd megállni a gép,na persze nem a legforgalmasabb helyen),ha erőre kap akkor furat eltömődés esete áll fenn.
-benzinszűrő eltömődés,tűszelep nem nyit ki rendesen(megakad)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez simán lehet üzemanyag, méghozzá úgy, hogy folyik ugyan, de kevés, ahogy mész, többet használ fel kicsivel mint amennyi utánfolyik, és szép lassan leürül a karbi, és leáll. Megállsz, 15 p alatt feltölti, mehetsz tovább.gezaf írta:Megyek 20-30km-t, akkor fordul ez elő először és utána sűrűbben.Olyan dologra kell gondolni, amit az idő begyógyít, mert várok 10-15 percet és újra el tudom indítani.
Amit a helyedben tennék:
- Üzemanyagvezeték: 12 l / h a gyári adat, ha ennél kevesebb folyik, az rossz. 5 percig folyasd valamibe aminek tudod a térfogatát, és mérd le.
- Gyújtás: ez azért egyszerű mert érd el hogy leálljon. Ekkor állj félre, és nézd meg van-e szikra. Mehetsz éjjel is kis utakon, így kevesebb a kocsi és jobban látod.
Ahogy kiszsebi mondta, lehet hogy kondi. Ez kis befektetés, 2-300 ft körüli, vegyél egyet, cseréld ki (ugye megszakítós a gyújtás, nem valami egyéb?), ha fennmarad a hiba, és közben a benzin is folyik rendesen, akkor marad a trafó. Ezért kérdeztem h hogy van bekötve, fordítva bekötés pont ezt okozza. Meg az is, ha már lepihent szegény, ha felforrósodik annak ellenére hogy jól van bekötve, csere itt is segíthet. Nálam amúgy is mindig van tartalék trafó
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
1. milyen motor?gezaf írta:Megyek 20-30km-t, akkor fordul ez elő először és utána sűrűbben.Olyan dologra kell gondolni, amit az idő begyógyít, mert várok 10-15 percet és újra el tudom indítani.
2. lehetséges okok: kondenzátor, trafó, üzemanyag (ahogy már említették előttem).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- gezaf
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pilis-Budapest
Re: Blokk
Megyek 20-30km-t, akkor fordul ez elő először és utána sűrűbben.Olyan dologra kell gondolni, amit az idő begyógyít, mert várok 10-15 percet és újra el tudom indítani.
Alfa írta:Ezt már nem is írtam, mert annyira egyértelmű hogy ha a tankból nem jön a benzin, akkor nem fog menni a motor... de jogos
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Esetleg retek az uszóházban.gezaf írta:Sziasztok!
Van valami ötletetek arra vonatkozóan, hogy mi lehet a baj, ha a motorom menet közben meggondolja megát, erőtlenné válik és csak úgy leáll többször is. Leállás után mindig várnom és próbálkonom kell, mikor indul újtra. Már cseréltem többször gyertyát, a főtengely szimering is cserélve volt(elvileg nem szív fals levegőt) Van valami ötletetek ezen kívül? Elég ciki, amikor a nagyobb városokban a forgalomban a belső sávból mindig ki kell húzódnom. Előre is köszönöm!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ezt már nem is írtam, mert annyira egyértelmű hogy ha a tankból nem jön a benzin, akkor nem fog menni a motor... de jogos
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
gezaf írta:Köszi!
1.A trafónak milyen a normális hőmérséklete?
2.A lyuk nem azért van, hogy áteressze a levegőt? Letakarjam?
Alfa írta: Gyújtótrafó túlmelegedése?
Tanksapkán a kis lyuk átereszti a levegőt?
Első körben kb ennyi
Ismerős probléma... Én is gyanakodtam mindenre, mire rájöttem, megtanultam, hogy mi a probléma. Tisztítsd ki az üzemanyag szűrőt ill ellenőrizd, hogy folyik e rendesen a benzin.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
De a lyuk azért van, de ha eltömődik alakulhatnak ki ilyen tünetek.
A trafó meg ha forró, az rossz. Hogy van bekötve? van rajta egy 1 és egy 15. melyiken milyen színű a drót?
A trafó meg ha forró, az rossz. Hogy van bekötve? van rajta egy 1 és egy 15. melyiken milyen színű a drót?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- gezaf
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pilis-Budapest
Re: Blokk
Köszi!
1.A trafónak milyen a normális hőmérséklete?
2.A lyuk nem azért van, hogy áteressze a levegőt? Letakarjam?
1.A trafónak milyen a normális hőmérséklete?
2.A lyuk nem azért van, hogy áteressze a levegőt? Letakarjam?
Alfa írta:Gyújtótrafó túlmelegedése?gezaf írta:Sziasztok!
Van valami ötletetek arra vonatkozóan, hogy mi lehet a baj, ha a motorom menet közben meggondolja megát, erőtlenné válik és csak úgy leáll többször is. Leállás után mindig várnom és próbálkonom kell, mikor indul újtra. Már cseréltem többször gyertyát, a főtengely szimering is cserélve volt(elvileg nem szív fals levegőt) Van valami ötletetek ezen kívül? Elég ciki, amikor a nagyobb városokban a forgalomban a belső sávból mindig ki kell húzódnom. Előre is köszönöm!
Tanksapkán a kis lyuk átereszti a levegőt?
Első körben kb ennyi
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Gyújtótrafó túlmelegedése?gezaf írta:Sziasztok!
Van valami ötletetek arra vonatkozóan, hogy mi lehet a baj, ha a motorom menet közben meggondolja megát, erőtlenné válik és csak úgy leáll többször is. Leállás után mindig várnom és próbálkonom kell, mikor indul újtra. Már cseréltem többször gyertyát, a főtengely szimering is cserélve volt(elvileg nem szív fals levegőt) Van valami ötletetek ezen kívül? Elég ciki, amikor a nagyobb városokban a forgalomban a belső sávból mindig ki kell húzódnom. Előre is köszönöm!
Tanksapkán a kis lyuk átereszti a levegőt?
Első körben kb ennyi
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég