Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable » 2009.04.26. 18:56

Ha elvinném egy autó elektronika szerelőhöz akkor az kb menyi ér csinálná meg?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.04.26. 17:42

Hát sajnos erre nem tudok mit mondani de kedden jön meg a szabályzó akkor már talán okosabb leszek.

operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable » 2009.04.26. 15:49

Nandor írta:Hello

Nekem ugyanezt produkálja a ts-em. Olyannyira, hogy még a volt értékek is ugyanazok.
Kicseréltem az állórész és a forgót is de nem változott. Aztán próbaképp a DF-et direktbe kötöttem az akkuval és a feszültség rögtön felment 8v felé alapjáraton. Tehát a dinamó jó csak éppen a fesz. szabályzóból a DF-en nem kap elég feszültséget. Ezek után rendeltem egy új fekete dobozos szabályzót /a régi az kék/ és ha megjött remélem már nem lesz baj a töltéssel.
Nekem is a fekete dobozos van. És uj, de még jó is, mert egy másik ts ről szedtük le amin jó volt a töltés is.
Akkor mi lehet a gond? :?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.04.26. 15:32

Hello

Nekem ugyanezt produkálja a ts-em. Olyannyira, hogy még a volt értékek is ugyanazok.
Kicseréltem az állórész és a forgót is de nem változott. Aztán próbaképp a DF-et direktbe kötöttem az akkuval és a feszültség rögtön felment 8v felé alapjáraton. Tehát a dinamó jó csak éppen a fesz. szabályzóból a DF-en nem kap elég feszültséget. Ezek után rendeltem egy új fekete dobozos szabályzót /a régi az kék/ és ha megjött remélem már nem lesz baj a töltéssel.

operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable » 2009.04.26. 15:12

Köszönöm Alfa!

Emberek légyszíves segítsetek! [ Ts ]

Mostanság lesz 1 éve hogy szenvedek a töltésemmel :D:D
Feszszab uj (elektromos), kábelek jók, biztosítékok jók, ""forgó állórész 'elméletileg' ki lett mérve és azt mondták rá hogy jó"", kondi uj, szénkefék uj, töltés tekercs uj, mexakító jó,.
Le mértem a feszültségeket: D+ és test közti áram 0,12 V
DF és test közti áram 0,66 V
Mi lehet a gond???
Valaki valamit irjon hogy mi a fenét csináljak.!!

Martin.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.04.26. 15:07

(-[==]-) Ez a biztosíték jele (zárójel kötőjel téglalap kötőjel zárójel).

Mindjárt az első vezetéken (baloldal széle) látsz 2 darabot, mind2re az van írva 16A, tehát akkora kell. Nem kerestem tovább, az már a te dolgod, biztos van még :lol:

operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable » 2009.04.26. 13:34

Rosszul tudod!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t[/quote]

És ezen hol van a biztosíték?? :D:D
Irjátok má le hogy hányas kell bele!?

Köszi, Martin.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.04.26. 11:34

Üdv ha jól tudom egy 16A és egy 8A :)[/quote]

Rosszul tudod!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t

operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable » 2009.04.26. 11:31

Tamás írta:Kapcsolási rajz megtekintése? Azon megkeresése? T
15 A-est irt pozitiv, és negatívra.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.04.26. 09:23

operable írta:Hali!
125-ös TS-be hány A-s biztosíték kell?

Üdv ha jól tudom egy 16A és egy 8A :)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.04.25. 23:58

Kapcsolási rajz megtekintése? Azon megkeresése? T

operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable » 2009.04.25. 22:24

Hali!
125-ös TS-be hány A-s biztosíték kell?

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.04.25. 10:43

horhaus írta:Sub-ee!

Nem benned kételkedtem, hanem bennem. Sőt nem is a beépítésemben, hanem hogy valami más rossz beállítás akadályozza a működését. Most mindent a gyárira állítottam. Most a jelek eldugult kipufogóra utalnak....... talán.


Az indexet Pécsen is át tudom venni?

Jó munkát!

Át tudod venni az indexrelét Pécsen. Kész is van különben. jövő héten beviszem magammal.

Üdv.:Sub-ee

Paqka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
MZ-d típusa: mz ts250/1
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Paqka » 2009.04.24. 23:22

Üdv

Tervezem h irok egy cikket a motorom ujjításáról.
Napokon belül meg lesz csak legyek tul a zh-imon...

Üdv Paqka

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.04.24. 21:38

Sub-ee!

Nem benned kételkedtem, hanem bennem. Sőt nem is a beépítésemben, hanem hogy valami más rossz beállítás akadályozza a működését. Most mindent a gyárira állítottam. Most a jelek eldugult kipufogóra utalnak....... talán.


Az indexet Pécsen is át tudom venni?

Jó munkát!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.04.24. 20:45

Esetleg közkinccsé tehetnéd hogy hogyan lett megoldva,biztos sokakat érdekelne.

Paqka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
MZ-d típusa: mz ts250/1
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Paqka » 2009.04.24. 19:21

sziasztok

Én most alakitottam át a ts 250/1 emet 12V-os ra.
Szerintem nem volt olyan vészes.
Mondjuk én az elektronikáját full átépítettem, meg egy csomo dolgot igy is ugyis cserélnem kelett igy sok plusz kiadást nem jelentett.
Amit kelett hozzá:
ETZ állo és forgó rész
ETZ főtengely
Uj aksi
Uj izzok
uj töltés, index elektronika
Meg másik gyujtó trafó

Ezek egyrészét olcsón be lehet szerezni használtan.
A többi már csak egy kis meló.

Sokkal nagyobb teljesitményem lett és megy rola a 230-as inverterem :-D akkora izzot rakhatok bele amekkorát akarok.
És már csak elektronikai szemmel nézve is inkább generátor.

Mongyuk csak ugy nekiálni egy teljesen működő motort átalakitani nem tul gazdaságos de ha igyis ugyis ujjitani kell akkor szerintem mindenképpen megéri megcsinálni.

Én nem egésszen ugy csináltam meg ahogy a neten megtaláltam és általában szokták. Én leegyszerűsítettem. Nem kelett hozzá se esztergályos se marós.

Szerintem 12V forever

Üdv Paqka

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.04.24. 19:06

Úgy néz ki, hogy a fesz. szabályzóval van gond. A DF-et direktbe kötöttem az akkuval és rögtön 7v-felett tölt. Csak azt nem tudom hogy lehet-e így járni vele? /legalább addig amíg megjön az új fesz. szabályzóm/

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.04.24. 09:51

sub-ee írta:
Nandor írta:Sziasztok

Nagyon nagy munka 12v-osra alakítani egy TS-t? Kábeleket is cserélni kell? Egyszerűen elfogyott a türelmem a 6v-os dinamóval szemben.

Nekem is volt TS 250/1-em! Semmi gondom nem volt az elektronikájával, volt rendesen töltésem. Az összes fogyasztó használata mellett is volt fesz, nem állt le!
Ettől függetlenül picit átalakítottam, hogy a fogyasztás kevesebb legyen! Ez sokkal olcsóbb, mint 12V-osra megcsinálni a gépet.

Ugye az akku gyárilag 6V/12Ah kell legyen!
A gyári izzó helyett ami 6V 45/45W, kapott egy 6V 35/35W-os halogén izzót (foncsorcserével ETZ H4) ami ezerszer jobban vílágított és spóroltam vele 5, illetve refin 10W-ot.

A hátsó lámpa egy az egyben ledes volt. Spóroltam vele 20W-ot!

A gyári bimetálos indexrelé helyett építettem egy 6V-os szabályozható elektronikus relét, egyenletes lett vele a villogás és és a fényerő és jóval kevesebb áramot vesz fel mint a bimetálos társa.

Szóval összesen spóroltam olyan durván 40W-ot! 60W-os a dinamó! Nem beszélve arról, hogy sokkal jobb lett minden!

Ki lehet még cseréni a műszerfalban a háttérvilágításokat ledesre. Ezzel is spórolsz izzónként 1,8W-ot (4 izzó van, izzónként 2W)

Üdv.:Sub-ee
Bocs, a gyári izzó 40/45-ös, csak elírtam!

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.04.24. 09:50

Nandor írta:Sziasztok

Nagyon nagy munka 12v-osra alakítani egy TS-t? Kábeleket is cserélni kell? Egyszerűen elfogyott a türelmem a 6v-os dinamóval szemben.

Nekem is volt TS 250/1-em! Semmi gondom nem volt az elektronikájával, volt rendesen töltésem. Az összes fogyasztó használata mellett is volt fesz, nem állt le!
Ettől függetlenül picit átalakítottam, hogy a fogyasztás kevesebb legyen! Ez sokkal olcsóbb, mint 12V-osra megcsinálni a gépet.

Ugye az akku gyárilag 6V/12Ah kell legyen!
A gyári izzó helyett ami 6V 45/45W, kapott egy 6V 35/35W-os halogén izzót (foncsorcserével ETZ H4) ami ezerszer jobban vílágított és spóroltam vele 5, illetve refin 10W-ot.

A hátsó lámpa egy az egyben ledes volt. Spóroltam vele 20W-ot!

A gyári bimetálos indexrelé helyett építettem egy 6V-os szabályozható elektronikus relét, egyenletes lett vele a villogás és és a fényerő és jóval kevesebb áramot vesz fel mint a bimetálos társa.

Szóval összesen spóroltam olyan durván 40W-ot! 60W-os a dinamó! Nem beszélve arról, hogy sokkal jobb lett minden!

Ki lehet még cseréni a műszerfalban a háttérvilágításokat ledesre. Ezzel is spórolsz izzónként 1,8W-ot (4 izzó van, izzónként 2W)

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.04.24. 09:42

horhaus írta:Sub-ee!

Sikerült életre kelteni a gyújtásoddal a motort. Nem az igazi, de a szikra szép . Gondolom jó is. én már a karburátorra is gyanakszom. Szivatóval beindul de nem stabil. Bár a karburátorhoz nem nyultam. Ezt az üzemanyag ellátás rovatban folytatom.
Mondtam én, hogy jó az a gyújtás! Az elektronikáddal akadhatnak mondjuk elég szépen gondjaid. Ezen a hétvégén elkészül az indexreléd is!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.04.24. 09:24

Nandor írta:Sziasztok

Nagyon nagy munka 12v-osra alakítani egy TS-t? Kábeleket is cserélni kell? Egyszerűen elfogyott a türelmem a 6v-os dinamóval szemben.
összes izzó cseréje, fesszab csere, trafó csere, ETZ álló és forgórész, forgórész illesztése a főtengelyhez, közdarab esztergálása az állórészhez, dióda sor csere, meg a kábelezés is összetettebb. :mrgreen:

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2009.04.24. 08:24

De abban az időben még nem kellett nappal is használni a világítást! 8)

misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: misi » 2009.04.24. 07:29

szi nandor!
én nem alakitanám át 12v tos rendszerre mert ha lemerül az akumlátor, akkor a motor bese birod tolni merta generátornak gerlyesztést kelladni vagyis áramot.holott a dinamonak ez nem kell azt tolásra bebirod inditani. hajo?szerintem megkell keresni a hibát és jolessz az.
nekem is volt 250/1 esem igaz régen volt1977-1985ig volt de én nagyon meg voltam vele elégedve, bár most is azt vettem volna.
Üdv: Misi

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.04.23. 23:11

Sziasztok

Nagyon nagy munka 12v-osra alakítani egy TS-t? Kábeleket is cserélni kell? Egyszerűen elfogyott a türelmem a 6v-os dinamóval szemben.

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.04.23. 22:03

Sub-ee!

Sikerült életre kelteni a gyújtásoddal a motort. Nem az igazi, de a szikra szép . Gondolom jó is. én már a karburátorra is gyanakszom. Szivatóval beindul de nem stabil. Bár a karburátorhoz nem nyultam. Ezt az üzemanyag ellátás rovatban folytatom.

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.04.23. 08:06

Tamás írta:
operable írta:Hali!

Azt szeretném kérdezni, hogy miért nem megy le a gyujtásomba az áram?? Már a mexakítónál sincsen sehol sem. (Test az van rendesen.)

KÖszönöm
Szia! Ha leírod mit és hogyan csináltál, akkor sokkal könnyebb segíteni. A gyári rajzra gondoltam amikor írtam. Bármilyen szerelésnél tekintsd azt szentírásnak. Nem véletlen azon egy szál drót sem !
Ja! A + gondolatok és a + feszültség sokat segít a szikrának!
Szia! Sok sikert!
T

szia

1-es trafó jel! Megszakítótól.
15-ös tápfesz!!! nem test!

Üdv.:Sub-ee

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.04.22. 21:20

operable írta:Hali!

Azt szeretném kérdezni, hogy miért nem megy le a gyujtásomba az áram?? Már a mexakítónál sincsen sehol sem. (Test az van rendesen.)

KÖszönöm
Szia! Ha leírod mit és hogyan csináltál, akkor sokkal könnyebb segíteni. A gyári rajzra gondoltam amikor írtam. Bármilyen szerelésnél tekintsd azt szentírásnak. Nem véletlen azon egy szál drót sem !
Ja! A + gondolatok és a + feszültség sokat segít a szikrának!
Szia! Sok sikert!
T

operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable » 2009.04.22. 21:13

Jajjj! Bocs. Pontosan arrol van szó, hogy ez ilyen rocsó ts lesz :D, és a gyári kapcsoló nincs.
A Trafó egyike az a mexa a másikra meg egy testet raktam.(de akkor az el csesztem :S) ÉS amikor a tarfóhoz hozzá érintettem a pozitivot akkor a gyertya az szikrázott.
Holnap ujra próbálkozom.

Bocsi, és köszi :)

operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable » 2009.04.22. 21:09

Tamás írta:Szasz! Miért menne le? Semmi dolga ott! Onnan jön fel a test. A + a trafóra megy! Kapcsolási rajt megnézése? T

Megnéztem. De mégsincs szikra. Eleketromos feszszab van (a fekete dobozos), minden rá van kötve kivéve a 61.
És ha rövidre zárom akkor kéne neki szivni az aksit meg a mexánál áramnak lenni.
De nekem semmi.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.04.22. 20:11

Papszi: fesszabályzódat sasoltad már? Vezetékeid milyenek? Generátornál sem árt körülnézni mert a szénkefék is képesek érdekes dolgokat művelni.
Ha régi cellazárlatos az akkud, az sem előny (enyém savas akku 6 éves volt amikor megadta magát).

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2009.04.22. 15:48

Sziasztok!

Mikor jár a motorom alapjáraton ráadom a világítást, akkor le is áll, persze ha húzok neki gázt akkor nem, de alapjárat+világítás nem megy együtt :( Ha ráadom a féklámpát is akkor tuti leáll(persze itt is alapjáraton)
Gyenge lehet már az aksim? Régebben is csinált ilyesmit csak most már nagyon durván csinálja, mert kereszteződéshez érkezek meg kell állnom ötödikből pakolom vissza és leáll akkor is a motor mikor már lassan megyek és a gáz teljesen vissza van tolva. Nem tudom mi lehet a baja :?

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.04.22. 15:23

misi írta:szia sub -ee!

köszi a választ majd gondolkozok a dolgon hogy legyen.
de te is átalakitanád? és mennyiért? mert valahogy el juttadnám hozzád.
misi

Átalakítanám, de 3000 felett lenne, mert teljesen új elektronikát kéne bele tervezni és építeni, és nem is lenne pontos szerintem!

Üdv.:Sub-ee

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.04.22. 08:42

Szasz! Miért menne le? Semmi dolga ott! Onnan jön fel a test. A + a trafóra megy! Kapcsolási rajt megnézése? T

operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: operable » 2009.04.21. 22:14

Hali!

Azt szeretném kérdezni, hogy miért nem megy le a gyujtásomba az áram?? Már a mexakítónál sincsen sehol sem. (Test az van rendesen.)

KÖszönöm

misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: misi » 2009.04.21. 19:50

szia sub -ee!

köszi a választ majd gondolkozok a dolgon hogy legyen.
de te is átalakitanád? és mennyiért? mert valahogy el juttadnám hozzád.
misi

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.04.21. 17:15

misi írta:szia sub-ee!
gondolkoztam a dolgon nekem az is jo lenne amit te csinálsz annak elküldenéd a kapcsolási rajzát,
és az alkatrész listát.barátommal beszéltem és azt monta hogy össze épitené az ora résszel.
külömben 12v tos gyujtást megcsináltuk és tökáletessen muködik.
elöre is köszi a segitségedet.
Udv:misi

Szia

A fordulatszámmérőm saját cucc és nem szeretném senkinek kiadni a dokumentációját.

Különben halál pontos, egy mikrokontroller vezérli (mikroszámítógép), amit ha ti is építenétek meg, nektek kéne felprogramozni! De 5000Ft-ért megválnék a műszertől! Ennyiből összeépíteni se tudnátok, azért ennyi az ára, mert szükségem van a pénzre.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.04.21. 17:13

misi írta:sub:ee!
amit montál az igaz mert megnéztem jobban és 4 és 6 hengereshez valo.
nem lehetne átalakitani 2 ütemüre? és ezt te megtudnád e csinálni?
Szia

Át lehetne alakítani, csak pontos éppen nem lenne!

Üdv.:Sub-ee

misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: misi » 2009.04.21. 06:54

szia sub-ee!
gondolkoztam a dolgon nekem az is jo lenne amit te csinálsz annak elküldenéd a kapcsolási rajzát,
és az alkatrész listát.barátommal beszéltem és azt monta hogy össze épitené az ora résszel.
külömben 12v tos gyujtást megcsináltuk és tökáletessen muködik.
elöre is köszi a segitségedet.
Udv:misi

misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: misi » 2009.04.20. 19:04

sub:ee!
amit montál az igaz mert megnéztem jobban és 4 és 6 hengereshez valo.
nem lehetne átalakitani 2 ütemüre? és ezt te megtudnád e csinálni?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.04.20. 18:22

Tamás írta:Szasz! Járó motornál kb 6-7V-ot. Testhez képest mit mérsz a DF-en?
Na megmértem. A DF-en 0,7v jön alapjáraton. Az akkuba is 0,8-1v körül tölt.
Világítás nélkül simán megy vele a motor mert a gyújtást el tudja látni. Sőt még helyzetjelzőn is marad az akku fesz.
Viszont ha világításra kapcsolom akkor rögtön elkezdi szívni az akkut.

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.04.20. 17:40

Sub-ee!

Amikor tudsz rá időt szakítani. Azt nem értem hogy ezekkel a beállításokkal aránylag normálisan megy. Így voltam nálad is.
A lámpát amit ajánlottál Mohácson el intéztem.

Üdv Zoltán

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.04.20. 16:43

misi írta:Szia sub -ee!
azt szeretném kérdeznitöled kaptam egy fordulatszám méröt és nem
müködik az etz 250-en. abekötés 1 szám a megszakitó 15 számgyujtás kapcsolo áram szál 12v
31 es test szál ,58 szál a világitás.milehet abaj?temegtudnád e néz ha elküldeném hozzád valahogy.
tudom te nagyon ügyes vagy. várom a válaszod.itt van a fénykép hogy milyen.
udv: misi

Kép

Kép

Szia Misi

Ez nem jó MZ-re mert nem kétütemű fordulatmérő ahogy nézem! A bekötésed különben jó!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.04.20. 15:49

Tamás írta:Szasz! Járó motornál kb 6-7V-ot. Testhez képest mit mérsz a DF-en?
Akkor már nem tudom, hogy mi a baj. A DF-re már nem emlékszem de mindjárt lemegyek és megmérem.
/Az ETZ-kel mindig a tárcsafékkel meg a fesz. szabályzóval szívtam úgy látszik ez a TS-el meg a dinamó lesz./ ](*,)

misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: misi » 2009.04.20. 15:09

Szia sub -ee!
azt szeretném kérdeznitöled kaptam egy fordulatszám méröt és nem
müködik az etz 250-en. abekötés 1 szám a megszakitó 15 számgyujtás kapcsolo áram szál 12v
31 es test szál ,58 szál a világitás.milehet abaj?temegtudnád e néz ha elküldeném hozzád valahogy.
tudom te nagyon ügyes vagy. várom a válaszod.itt van a fénykép hogy milyen.
udv: misi

Kép

Kép

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.04.20. 13:43

Szasz! Járó motornál kb 6-7V-ot. Testhez képest mit mérsz a DF-en?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2009.04.20. 12:17

Sziasztok

Valaki meg tudná nekem mondani, hogy a 6v-os dinamó D+ kimenetelén hány voltnak kell jönnie.
A dinamó ugye egyenáramot termel? Mert nekem állórész és forgórész csere után is csak 0,8v-ot lehet mérni. /előtte 0,2v-ot adott/

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.04.19. 21:25

horhaus írta:sub-ee!

Ha azon gondolkodnál miért nem megy a motorom, kalkuláld bele azt is, hogy a gyári értékekkel be sem indul. A megszakító hézag legalább 0,6-0,7mm elő gyújtás min 4,5 mm gyertya hézag pedig egész kicsi. Szerintem itt valami más is bele köp a levesbe.

üdv: Zoltán

Szia

Nem akarlak elkeseríteni, de a beállításaid sem túl jók, mondjuk szikra kéne, hogy legyen! Mivel nagyon rossz az egész elektronika a motorodon, így lehetséges, hogy az áramellátással van valami. Mikor csináljam meg az elektronikád, hogy minden úgy működjön ahogy kéne?

A megszakító hézagnak gyárilag 0,4-nek kell lennie, a motor 3mm-el kell holtpont előtt gyújtson. a gyertyahézagnak szintén 0,4-nek kell lennie gyárilag!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.04.19. 20:56

igen, alapjáraton 12,98 V a töltőfeszültség, 0,02V miatt én már nem nyúlok hozzá :mrgreen:

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.04.19. 20:44

Szasz! Nincs mit. Alapjáraton is ok most?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég