Ha erre járnál véletlenül, meghallgatom neked, ha tudok segítek.Matee86 írta:Sziasztok!
Van egy kis gondom,szeritem karburálási gond főként,ezért itt kérdezek!Adott a motorom(etz 250) ami hidegen egyből indul,simán fel tudom pörgetni,de ha bemelegszik nem igazán akarja.Érdekes,hogy hidegen atomstabil alapjárat,melegen kicsit kevés neki, nagyon alacsonyra csökken a fordulatszám(pedig már beállítottam).1-2-3ban felpörög4-5ezer fölé,de 4. ben 5. ben nem tudom feltornászni.FONTOS HOGY BEJÁRATÓS MÉG,DE MÁR MENTEM VELE 600+ KILÓMÉTERT,TEHÁT MÁR VALAMENNYIRE BEKOPOTT.Biztos hogy egy kicsit sokat kap,mert pöfögi az olajat hátul,de ez azért is lehet,mert 1:40be keverem az olajat(nehogy megragadjon).Ami érdekes,hogy régebben egy levágott/rövidebb kipufogóm volt,de a már széthajtott blokkal is simán mentem vele 120-at,két személlyel stabilan 100 fölött.Amióta felfúrták és gyári kipuffot kapott,egyszerűen nem tudom beállítani a karburátort.Nem tudom,hogy sokat kap,vagy keveset,vagy nincs elég levegője... Eddig nem is zavart annyira,mert úgy voltam vele,hogy amíg bejáratós,addig inkább többet kapjon,de most már meg szeretném megcsinálni...
Szóval a tünetek:
- hidegen jól indul,stabil alapjárat
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam)
- gyújtás gyári megszakítós
- légszűrő mondjuk már csereérett
Elnézést,amiért ilyen hosszú lett az írásom,de gondoltam leírok mindent,hátha valakinek ismerősek a jelek!nagyon szeretném már végre beállítani,hogy rendesen tudjak vele közlekedni!A segítséget előre is köszönöm!
Üzemanyagellátás
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Nekem 19es lánckerék van,de nem is ez a gond,ez eddig sem zavart! (bár egyszer kipróbálnék egy 18ast is,hogy azzal milyen! ) Lehet csak én vagyok hülye,és még mindig nincs annyira bekopva a dugattyú,és a nagyobb sebességnél még visszafogja a motort....
Mindegy,most már túl fáradt vagyok,nem megyek le szerelni,holnap még próbálkozom! Próbálok karburálni ... ismét.... ez sajnos valahogy nem akart eddig összejönni,de majd holnap
Mindegy,most már túl fáradt vagyok,nem megyek le szerelni,holnap még próbálkozom! Próbálok karburálni ... ismét.... ez sajnos valahogy nem akart eddig összejönni,de majd holnap
Mert azért az Mz a király....!:)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
A gyári könyv szerint végáttételnek 19 v 18lánckerlk való. Nekem 18 pedig hosszabb utakon évente többször is megyek (kb 280 km) és sokkal jobb, mint a hosszabb, amim volt. Fogyasztás változatlna v talán kicsivel jobb, utazó sebesség kb változatlan, 4 órán belül felérek pestre, emelkedőn nem erőlködik, sőt akár még előzni is lehet vele. 19es lánckerékkel azonos körülmények között vissza kellett néha váltanom...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
- alapjáratot csakis melegen állítok,ez evidensDrV írta:- hidegen jól indul,stabil alapjárat alapjáratot üzemmeleg állapotban állítottad be?
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé Végáttétel milyen? Ha a rossz beállításod miatt gyengélkedik akkor a hosszabb végáttétel miatt csak jobban érzed a gyengeséget.
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam) sztem a 40es keverék miatt a kipuff kissé koszos és a hosszabb út alatt tudott tisztulni. Utána persze, h jobb lett
- gyújtás gyári megszakítós gondolom a gyújtás jól van beállítva.
- légszűrő mondjuk már csereérett azonnal cserélni. Bejáratós motorral csak finoman bánni. Csere nem tétel, de egy elrontott bejáratás többe kerülhet és itt nem az anyagiakra gondolok. A fórumon szívesen látunk mindenkit, de inkább a túra topikban a túrák utáni élménybeszámolóknál, ahol nem a motor problémájáról írnak a lelkes motoros társak, hanem a jól sikerült túráról
- áttétel gyári,ahhoz nem nyúlok:)
- lehet,hogy kicsit el van dugulva a kipufogó,a régivel most sajnos ne tudom kipróbálni,nincs mindig nálam:)
- gyújtással nincs gond,nem mászik el
- légszűrő kuka,már előbb is megtehettem volna... de nem hiszem,hogy emiatt van az egész
- a bejáratást nem akarom elcseszni,nem is erőltetem ezért.... emiatt is kap 1:40be....
- hidd el,én is inkább a túrabeszámolóról írnék ennyit.... de nyílván akkor megyek túrára,ha rendben a motorom!
Igazából valami karburálási tanácsra lennék kíváncsi,nagy valószínűséggel ott a gond!Hátha ismerős valakinek!
Sajnos nem túl sok mzclub-os van erre délen,néha jól jönne egy kis segítség,mert ez a távgyógyítás nem egyszerű
Köszönöm a segítséget!
Mert azért az Mz a király....!:)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
- hidegen jól indul,stabil alapjárat alapjáratot üzemmeleg állapotban állítottad be?
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé Végáttétel milyen? Ha a rossz beállításod miatt gyengélkedik akkor a hosszabb végáttétel miatt csak jobban érzed a gyengeséget.
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam) sztem a 40es keverék miatt a kipuff kissé koszos és a hosszabb út alatt tudott tisztulni. Utána persze, h jobb lett
- gyújtás gyári megszakítós gondolom a gyújtás jól van beállítva.
- légszűrő mondjuk már csereérett azonnal cserélni. Bejáratós motorral csak finoman bánni. Csere nem tétel, de egy elrontott bejáratás többe kerülhet és itt nem az anyagiakra gondolok. A fórumon szívesen látunk mindenkit, de inkább a túra topikban a túrák utáni élménybeszámolóknál, ahol nem a motor problémájáról írnak a lelkes motoros társak, hanem a jól sikerült túráról
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé Végáttétel milyen? Ha a rossz beállításod miatt gyengélkedik akkor a hosszabb végáttétel miatt csak jobban érzed a gyengeséget.
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam) sztem a 40es keverék miatt a kipuff kissé koszos és a hosszabb út alatt tudott tisztulni. Utána persze, h jobb lett
- gyújtás gyári megszakítós gondolom a gyújtás jól van beállítva.
- légszűrő mondjuk már csereérett azonnal cserélni. Bejáratós motorral csak finoman bánni. Csere nem tétel, de egy elrontott bejáratás többe kerülhet és itt nem az anyagiakra gondolok. A fórumon szívesen látunk mindenkit, de inkább a túra topikban a túrák utáni élménybeszámolóknál, ahol nem a motor problémájáról írnak a lelkes motoros társak, hanem a jól sikerült túráról
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Van egy kis gondom,szeritem karburálási gond főként,ezért itt kérdezek!Adott a motorom(etz 250) ami hidegen egyből indul,simán fel tudom pörgetni,de ha bemelegszik nem igazán akarja.Érdekes,hogy hidegen atomstabil alapjárat,melegen kicsit kevés neki, nagyon alacsonyra csökken a fordulatszám(pedig már beállítottam).1-2-3ban felpörög4-5ezer fölé,de 4. ben 5. ben nem tudom feltornászni.FONTOS HOGY BEJÁRATÓS MÉG,DE MÁR MENTEM VELE 600+ KILÓMÉTERT,TEHÁT MÁR VALAMENNYIRE BEKOPOTT.Biztos hogy egy kicsit sokat kap,mert pöfögi az olajat hátul,de ez azért is lehet,mert 1:40be keverem az olajat(nehogy megragadjon).Ami érdekes,hogy régebben egy levágott/rövidebb kipufogóm volt,de a már széthajtott blokkal is simán mentem vele 120-at,két személlyel stabilan 100 fölött.Amióta felfúrták és gyári kipuffot kapott,egyszerűen nem tudom beállítani a karburátort.Nem tudom,hogy sokat kap,vagy keveset,vagy nincs elég levegője... Eddig nem is zavart annyira,mert úgy voltam vele,hogy amíg bejáratós,addig inkább többet kapjon,de most már meg szeretném megcsinálni...
Szóval a tünetek:
- hidegen jól indul,stabil alapjárat
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam)
- gyújtás gyári megszakítós
- légszűrő mondjuk már csereérett
Elnézést,amiért ilyen hosszú lett az írásom,de gondoltam leírok mindent,hátha valakinek ismerősek a jelek!nagyon szeretném már végre beállítani,hogy rendesen tudjak vele közlekedni!A segítséget előre is köszönöm!
Van egy kis gondom,szeritem karburálási gond főként,ezért itt kérdezek!Adott a motorom(etz 250) ami hidegen egyből indul,simán fel tudom pörgetni,de ha bemelegszik nem igazán akarja.Érdekes,hogy hidegen atomstabil alapjárat,melegen kicsit kevés neki, nagyon alacsonyra csökken a fordulatszám(pedig már beállítottam).1-2-3ban felpörög4-5ezer fölé,de 4. ben 5. ben nem tudom feltornászni.FONTOS HOGY BEJÁRATÓS MÉG,DE MÁR MENTEM VELE 600+ KILÓMÉTERT,TEHÁT MÁR VALAMENNYIRE BEKOPOTT.Biztos hogy egy kicsit sokat kap,mert pöfögi az olajat hátul,de ez azért is lehet,mert 1:40be keverem az olajat(nehogy megragadjon).Ami érdekes,hogy régebben egy levágott/rövidebb kipufogóm volt,de a már széthajtott blokkal is simán mentem vele 120-at,két személlyel stabilan 100 fölött.Amióta felfúrták és gyári kipuffot kapott,egyszerűen nem tudom beállítani a karburátort.Nem tudom,hogy sokat kap,vagy keveset,vagy nincs elég levegője... Eddig nem is zavart annyira,mert úgy voltam vele,hogy amíg bejáratós,addig inkább többet kapjon,de most már meg szeretném megcsinálni...
Szóval a tünetek:
- hidegen jól indul,stabil alapjárat
- melegen kezd elfogyni az erő,főleg 4-5.ben(tudom hogy ez alapból is így van,de itt drasztikusan),nem tudom felpörgetni 4000fölé
- igazából nem tudom,milyen hangot ad ki,talán horkol... (sokat kap?)
- a múltkor mentem vele egyhuzamban olyan 100km-t, és a végére történt valami,mert mintha jobban ment volna a motor(ki tudtam pörgetni)...talán vmi piszok a karbiban??(most pucoltam)
- gyújtás gyári megszakítós
- légszűrő mondjuk már csereérett
Elnézést,amiért ilyen hosszú lett az írásom,de gondoltam leírok mindent,hátha valakinek ismerősek a jelek!nagyon szeretném már végre beállítani,hogy rendesen tudjak vele közlekedni!A segítséget előre is köszönöm!
Mert azért az Mz a király....!:)
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Ez szép és jó lenne, ha a motor most jött volna ki a gyárból. De még akkor is alkalmazkodnia kéne a használójához és a környezethez. Attól még, hogy megadnak egy gyári értéket, az nem azt jelenti, hogy Szibériában is azzal fog működni. Továbbá karbi: a súber kopik, már minden változik, és a súber kopik! A tű deformálódik. Utángyártott tűről ne is beszéljünk. Más kipufogó: más karbibeállítás mint a gyári. Ha az úszó már egyszer is piszkálva lett, akkor a fent leírt értékek nem megfelelőek (ez benne van a szerelési kézikönyvben is). Pl nekem az úszómat ha a fenti értékre állítom, akkor a ház megtelik benzinnek, és még folyni is fog, szóval más értéket kellett felvennem, egyszerűen csak ügyelni kell a 6mm min. útra amit meg kell tudnia tenni, valamint arra, hogy teljesen nyisson a szelep. No, de tovább más a keverék a benzinnél és más a légszűrő. Akkor most a gyári érték mihez is van? A teljesen szintetikus 1:50 es keveréshez, vagy az ásványi 1:50es keverékhez? + melyik fajtához? Azt hiszem, elég sok változó van, és mind számít. A gyári az egy iránymutatás, amitől a józan ész határain belül a környezet/gép/egyén függvényében el kell térni.Öregróka írta:Üdv Mindenkinek!ETZ 250-es karbirol szeretnék írni egy két szót.
A szívótorok tömítéseiről szóló "Öregróka" kérdést már biztos olvastátok.Egyébként fényképet is
küldtem már.Ez a karbi nálam jól működik évek óta.Az én meglátásom kedves motoros társak,nem kell
annyit variálni,mert annál rosszabb.Amit meg terveztek hozzá,avval tökéletesen működik.Ha egy valamit
meg változtatok az kihat amásikra.Minden motort arra-úgy kell használni amire való.Ez nem Honda,Kawa,
vagy szuzi.Ez egy 21-pacis 250-es ETZ.Szerintem a 90-et szereti a legjobban.Na a karbiról!
Az úszóházban a benzinszint a peremtől 14mm-re kell hogy legyen(tömítés nélkül).Az úszó zárt állapotban
27mm,nyitott áll.-ban 34mm.FÚVÓKÁK;indító 110, alapjárati 45, főfúvóka 130, tűfúvóka 70 0,6mm-es kereszt
furattal, tűszám c6,tű helyzete (ez egy átlagos pont) felülről a harmadik(3) az alsó lemezbe.Az alap-
járati csavart eggy(1)fordulattal ki.Se több,se kevesebb!A tűtolattyú lehetőleg passzoljon(én csiszoltam
eleget) mert fars levegőt szív, ami nem jó.Az csak mese hogy a benzin kikoptatja a fúvókákat.Ahhoz idő
kell!Az alapjáratot a tűtolattyú állító csavarjával állítom be úgy 1500f-körül.Mindíg meleg motoron!
Nagyon szépen pam-pamozik.NINCS túlpörgés.Amelyik túl pörög,nem kap megfelelően anyagot,vagy hibás a
gyújtás.Aki nem hiszi zárja el a benzin csapot és türelemmel várja meg míg kifogy a nafta,felfog pörögni.
Bocs a sok írásért(leizzadtam)csak szeretném átadni a tapasztalataimat(úgy a hatvanhatodikba vagyok)
Üdv Öregróka
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Üzemanyagellátás
Ez teljesen igaz, csakhogy már szinte senkinek sincs széria motorja. Más a hengerfej, a furat, esetleg belepiszkált a vezérlésbe is.
A 2t meg már csak olyan, hogy a légszűrőtől a kipufogó végéig mindennek összhangba kell lenni, mert különben nem az igazi.
Ezért a gyújtás- meg a karbi beállítást maximum kikísérletezni lehet, a gyári adatok felejtősek.
A gyári MZ pedig manapság ritka mint a fehér Zorro!
A 2t meg már csak olyan, hogy a légszűrőtől a kipufogó végéig mindennek összhangba kell lenni, mert különben nem az igazi.
Ezért a gyújtás- meg a karbi beállítást maximum kikísérletezni lehet, a gyári adatok felejtősek.
A gyári MZ pedig manapság ritka mint a fehér Zorro!
- Öregróka
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2011.05.06. 16:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Perkáta
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Mindenkinek!ETZ 250-es karbirol szeretnék írni egy két szót.
A szívótorok tömítéseiről szóló "Öregróka" kérdést már biztos olvastátok.Egyébként fényképet is
küldtem már.Ez a karbi nálam jól működik évek óta.Az én meglátásom kedves motoros társak,nem kell
annyit variálni,mert annál rosszabb.Amit meg terveztek hozzá,avval tökéletesen működik.Ha egy valamit
meg változtatok az kihat amásikra.Minden motort arra-úgy kell használni amire való.Ez nem Honda,Kawa,
vagy szuzi.Ez egy 21-pacis 250-es ETZ.Szerintem a 90-et szereti a legjobban.Na a karbiról!
Az úszóházban a benzinszint a peremtől 14mm-re kell hogy legyen(tömítés nélkül).Az úszó zárt állapotban
27mm,nyitott áll.-ban 34mm.FÚVÓKÁK;indító 110, alapjárati 45, főfúvóka 130, tűfúvóka 70 0,6mm-es kereszt
furattal, tűszám c6,tű helyzete (ez egy átlagos pont) felülről a harmadik(3) az alsó lemezbe.Az alap-
járati csavart eggy(1)fordulattal ki.Se több,se kevesebb!A tűtolattyú lehetőleg passzoljon(én csiszoltam
eleget) mert fars levegőt szív, ami nem jó.Az csak mese hogy a benzin kikoptatja a fúvókákat.Ahhoz idő
kell!Az alapjáratot a tűtolattyú állító csavarjával állítom be úgy 1500f-körül.Mindíg meleg motoron!
Nagyon szépen pam-pamozik.NINCS túlpörgés.Amelyik túl pörög,nem kap megfelelően anyagot,vagy hibás a
gyújtás.Aki nem hiszi zárja el a benzin csapot és türelemmel várja meg míg kifogy a nafta,felfog pörögni.
Bocs a sok írásért(leizzadtam)csak szeretném átadni a tapasztalataimat(úgy a hatvanhatodikba vagyok)
Üdv Öregróka
A szívótorok tömítéseiről szóló "Öregróka" kérdést már biztos olvastátok.Egyébként fényképet is
küldtem már.Ez a karbi nálam jól működik évek óta.Az én meglátásom kedves motoros társak,nem kell
annyit variálni,mert annál rosszabb.Amit meg terveztek hozzá,avval tökéletesen működik.Ha egy valamit
meg változtatok az kihat amásikra.Minden motort arra-úgy kell használni amire való.Ez nem Honda,Kawa,
vagy szuzi.Ez egy 21-pacis 250-es ETZ.Szerintem a 90-et szereti a legjobban.Na a karbiról!
Az úszóházban a benzinszint a peremtől 14mm-re kell hogy legyen(tömítés nélkül).Az úszó zárt állapotban
27mm,nyitott áll.-ban 34mm.FÚVÓKÁK;indító 110, alapjárati 45, főfúvóka 130, tűfúvóka 70 0,6mm-es kereszt
furattal, tűszám c6,tű helyzete (ez egy átlagos pont) felülről a harmadik(3) az alsó lemezbe.Az alap-
járati csavart eggy(1)fordulattal ki.Se több,se kevesebb!A tűtolattyú lehetőleg passzoljon(én csiszoltam
eleget) mert fars levegőt szív, ami nem jó.Az csak mese hogy a benzin kikoptatja a fúvókákat.Ahhoz idő
kell!Az alapjáratot a tűtolattyú állító csavarjával állítom be úgy 1500f-körül.Mindíg meleg motoron!
Nagyon szépen pam-pamozik.NINCS túlpörgés.Amelyik túl pörög,nem kap megfelelően anyagot,vagy hibás a
gyújtás.Aki nem hiszi zárja el a benzin csapot és türelemmel várja meg míg kifogy a nafta,felfog pörögni.
Bocs a sok írásért(leizzadtam)csak szeretném átadni a tapasztalataimat(úgy a hatvanhatodikba vagyok)
Üdv Öregróka
- Öregróka
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2011.05.06. 16:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Perkáta
Re: Üzemanyagellátás
Üdv.Mindenkinek
Köszi szépen(öregrókának)a válaszokat.Nem akarok senkit megsérteni evvel!Kerestem-kutattam és találtam
egy 25-évvel ezelőtti német könyvet.Abban 3-féle tömitést ír a karbi szívó torkához.ETZ 250 de lux.
Egy belső (a henger felé)1,5mm-es grafitos klingeritet,egy 6mm-es fekete bakelitot(ez a hőszigetelő),egy
0,5mm-es papír tömítést.ETZ 250 de lux-hoz.Ezt raktam rá.Majd megírom hogy jó-e.Üdv Öregróka
Köszi szépen(öregrókának)a válaszokat.Nem akarok senkit megsérteni evvel!Kerestem-kutattam és találtam
egy 25-évvel ezelőtti német könyvet.Abban 3-féle tömitést ír a karbi szívó torkához.ETZ 250 de lux.
Egy belső (a henger felé)1,5mm-es grafitos klingeritet,egy 6mm-es fekete bakelitot(ez a hőszigetelő),egy
0,5mm-es papír tömítést.ETZ 250 de lux-hoz.Ezt raktam rá.Majd megírom hogy jó-e.Üdv Öregróka
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a választ,már ennyivel is okosabb vagyok!csdani írta:130 a 4 felömlősé, szinte mindenkinek ez van.
125 a 12,5 kW-os 2 felömlősé, ez ritkább. Apukámnak anno ilyenje volt.
Mert azért az Mz a király....!:)
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
130 a 4 felömlősé, szinte mindenkinek ez van.
125 a 12,5 kW-os 2 felömlősé, ez ritkább. Apukámnak anno ilyenje volt.
125 a 12,5 kW-os 2 felömlősé, ez ritkább. Apukámnak anno ilyenje volt.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Én a korábbiak alapján amiket olvasgattam úgy vettem ki, hogy a 125 a "gyári", tehát ami eredetileg benne van, de ez nem egy fix és konkrét szűk tartomány, így ha nem felel meg az, akkor betehetsz még 130ast is, mint ahogy változtathatsz a tűálláson és az úszóálláson is...egyébként a szerelési útmutató 103. oldalától ezeket szerintem tök jól leírja... meg asszem valahol az elején értékeket is közöl.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Én is nézegettem a szerelési útmutatót meg az alkatrész katalógust,és ezt láttam:
A képre rákattintva lehet normálisan látni...
Meg tudja vki mondani,hogy miért írja a 125ös és a 130as főfúvókát is? A 125ös az katonaié,vagy mi?
köszi
A képre rákattintva lehet normálisan látni...
Meg tudja vki mondani,hogy miért írja a 125ös és a 130as főfúvókát is? A 125ös az katonaié,vagy mi?
köszi
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Matee86 2011.06.01. 16:26-kor.
Mert azért az Mz a király....!:)
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Én a futárnál vettem darabra 200ft, kivéve az üresjárati mert az 1000körül van rosszabb esetben :SMatee86 írta:Sziasztok!
Fúvókákat csak szettben lehet kapni,vagy esetleg egyenként is? Szeretném én is beállítani a karburátorom,de a régiek már nagyon ramaty állapotban vannak!
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Fúvókákat csak szettben lehet kapni,vagy esetleg egyenként is? Szeretném én is beállítani a karburátorom,de a régiek már nagyon ramaty állapotban vannak!
Fúvókákat csak szettben lehet kapni,vagy esetleg egyenként is? Szeretném én is beállítani a karburátorom,de a régiek már nagyon ramaty állapotban vannak!
Mert azért az Mz a király....!:)
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Nem olyan hirtelen hanem fokozatosan és maradt is azon és húzott is rendesen a hirtelent úgy értettem, hogy gyorsan ha így jobb. Szóval nem ugrás volt, hanem lineáris emelkedés :)nova001155 írta:Mondtuk mi hogy 125 lesz a tuti nem vagy csaló a 19-es lánckerékkel etz 250 nek az a GYÁRI mérete. 251 nek meg az oldalkocsisoknak eltérő. Amúgy lehet csak ezért pörgött fel hirtelen 6000-is mert megcsúszott a kuplungodambrusviktor írta:Kicseréltem a főfúvókát 125re, az úszót beállítottam a felső peremtől számított: zárt állás 29mm nyitott 35-36mm, így adott esetben a fúvóka teljesen nyitni tud. A tűt az első, tehát a legfelső állásba tettem először, hogy a lehető legmélyebbre lógjon. (Persze egész karbi szétszed, benzines mosás, kompresszor- fújás stb...)
Kipróbáltam, kis alapjárat beállítás szó-szó ment (meleg motornál 1700körül). Ehhez háromnegyed fordulat levegőcsavar kifelé, aztán próbálgattam. Sokkal kezelhetőbben járt kis gázon, talán mintha még icipicit rángatna, de nem tudom hogy azért mert dús vagy azért mert híg, ezt próbálgatni kell majd még a levegőcsavar játékával, de ezt majd már csak Bambiféle kipufogó feltétele utána... Azonban (!!!) Amikor 3.ban 3000el 50 körül döcögve, a gázt alig húzva, próbaképpen teljes gázt húztam, az első pillanatban, mintha lomhán reagált volna (1/5s nál, amit a könyvben írnak biztos lassabban), de aztán felugrott és máris 6000ben pöföghettem 90 körül (mert csaló vagyok 19es fogaskerékkel). Itt sajnos nem tudtam kivenni hogy keveset vagy sokat kap-e így egy tűállással feljebb tettem (tehát fentről a második pöcök ment a pillangóba) és majd így próbálgatom, de most tényleg a kipufogó felszereléséig, már felesleges vacakolni vele.
Minden esetre a 125 sokkal jobb minden szempontból.
Még egy megjegyzés: míg korábban ha még menet után szétszedtem, akkor a súber, a tű, a pillangó, a szívócsonk vége, mind egy picit benzin-olajos volt. (még ha csak egy picit is mentem vele, és előtte pucoltam). Most sokkal tisztábbnak tűnt 10perc menet utáni szétszedés után.
Köszönöm a segítségeket!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Mondtuk mi hogy 125 lesz a tuti nem vagy csaló a 19-es lánckerékkel etz 250 nek az a GYÁRI mérete. 251 nek meg az oldalkocsisoknak eltérő. Amúgy lehet csak ezért pörgött fel hirtelen 6000-is mert megcsúszott a kuplungodambrusviktor írta:Kicseréltem a főfúvókát 125re, az úszót beállítottam a felső peremtől számított: zárt állás 29mm nyitott 35-36mm, így adott esetben a fúvóka teljesen nyitni tud. A tűt az első, tehát a legfelső állásba tettem először, hogy a lehető legmélyebbre lógjon. (Persze egész karbi szétszed, benzines mosás, kompresszor- fújás stb...)
Kipróbáltam, kis alapjárat beállítás szó-szó ment (meleg motornál 1700körül). Ehhez háromnegyed fordulat levegőcsavar kifelé, aztán próbálgattam. Sokkal kezelhetőbben járt kis gázon, talán mintha még icipicit rángatna, de nem tudom hogy azért mert dús vagy azért mert híg, ezt próbálgatni kell majd még a levegőcsavar játékával, de ezt majd már csak Bambiféle kipufogó feltétele utána... Azonban (!!!) Amikor 3.ban 3000el 50 körül döcögve, a gázt alig húzva, próbaképpen teljes gázt húztam, az első pillanatban, mintha lomhán reagált volna (1/5s nál, amit a könyvben írnak biztos lassabban), de aztán felugrott és máris 6000ben pöföghettem 90 körül (mert csaló vagyok 19es fogaskerékkel). Itt sajnos nem tudtam kivenni hogy keveset vagy sokat kap-e így egy tűállással feljebb tettem (tehát fentről a második pöcök ment a pillangóba) és majd így próbálgatom, de most tényleg a kipufogó felszereléséig, már felesleges vacakolni vele.
Minden esetre a 125 sokkal jobb minden szempontból.
Még egy megjegyzés: míg korábban ha még menet után szétszedtem, akkor a súber, a tű, a pillangó, a szívócsonk vége, mind egy picit benzin-olajos volt. (még ha csak egy picit is mentem vele, és előtte pucoltam). Most sokkal tisztábbnak tűnt 10perc menet utáni szétszedés után.
Köszönöm a segítségeket!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Üzemanyagellátás
Szia Alfa!
Örülök, hogy segíthettem!
Üdv: P.
Örülök, hogy segíthettem!
Üdv: P.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Kicseréltem a főfúvókát 125re, az úszót beállítottam a felső peremtől számított: zárt állás 29mm nyitott 35-36mm, így adott esetben a fúvóka teljesen nyitni tud. A tűt az első, tehát a legfelső állásba tettem először, hogy a lehető legmélyebbre lógjon. (Persze egész karbi szétszed, benzines mosás, kompresszor- fújás stb...)
Kipróbáltam, kis alapjárat beállítás szó-szó ment (meleg motornál 1700körül). Ehhez háromnegyed fordulat levegőcsavar kifelé, aztán próbálgattam. Sokkal kezelhetőbben járt kis gázon, talán mintha még icipicit rángatna, de nem tudom hogy azért mert dús vagy azért mert híg, ezt próbálgatni kell majd még a levegőcsavar játékával, de ezt majd már csak Bambiféle kipufogó feltétele utána... Azonban (!!!) Amikor 3.ban 3000el 50 körül döcögve, a gázt alig húzva, próbaképpen teljes gázt húztam, az első pillanatban, mintha lomhán reagált volna (1/5s nál, amit a könyvben írnak biztos lassabban), de aztán felugrott és máris 6000ben pöföghettem 90 körül (mert csaló vagyok 19es fogaskerékkel). Itt sajnos nem tudtam kivenni hogy keveset vagy sokat kap-e így egy tűállással feljebb tettem (tehát fentről a második pöcök ment a pillangóba) és majd így próbálgatom, de most tényleg a kipufogó felszereléséig, már felesleges vacakolni vele.
Minden esetre a 125 sokkal jobb minden szempontból.
Még egy megjegyzés: míg korábban ha még menet után szétszedtem, akkor a súber, a tű, a pillangó, a szívócsonk vége, mind egy picit benzin-olajos volt. (még ha csak egy picit is mentem vele, és előtte pucoltam). Most sokkal tisztábbnak tűnt 10perc menet utáni szétszedés után.
Köszönöm a segítségeket!
Kipróbáltam, kis alapjárat beállítás szó-szó ment (meleg motornál 1700körül). Ehhez háromnegyed fordulat levegőcsavar kifelé, aztán próbálgattam. Sokkal kezelhetőbben járt kis gázon, talán mintha még icipicit rángatna, de nem tudom hogy azért mert dús vagy azért mert híg, ezt próbálgatni kell majd még a levegőcsavar játékával, de ezt majd már csak Bambiféle kipufogó feltétele utána... Azonban (!!!) Amikor 3.ban 3000el 50 körül döcögve, a gázt alig húzva, próbaképpen teljes gázt húztam, az első pillanatban, mintha lomhán reagált volna (1/5s nál, amit a könyvben írnak biztos lassabban), de aztán felugrott és máris 6000ben pöföghettem 90 körül (mert csaló vagyok 19es fogaskerékkel). Itt sajnos nem tudtam kivenni hogy keveset vagy sokat kap-e így egy tűállással feljebb tettem (tehát fentről a második pöcök ment a pillangóba) és majd így próbálgatom, de most tényleg a kipufogó felszereléséig, már felesleges vacakolni vele.
Minden esetre a 125 sokkal jobb minden szempontból.
Még egy megjegyzés: míg korábban ha még menet után szétszedtem, akkor a súber, a tű, a pillangó, a szívócsonk vége, mind egy picit benzin-olajos volt. (még ha csak egy picit is mentem vele, és előtte pucoltam). Most sokkal tisztábbnak tűnt 10perc menet utáni szétszedés után.
Köszönöm a segítségeket!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Ha híg a keverék, akkor nyöszörög, nyüszít és ugrál kis gáznál, ha dús, akkor inkább erőszakos és brümmögve morcosan jár, nem beszélve arról, hogy esetleg leállítás után durran a kipufogó, jól tudom?
(az ábrák tényleg jók )
(az ábrák tényleg jók )
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Köszi srácok, így van min elindulnom(folytatnom..)
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
MP1! Ezer köszönet, ezen mindenki láthatja mi mikor mire van hatással, pont egy ilyesmi diagram felvételére gondoltam. ambrusviktor ha ezt tanulmányozod, akkor jól be tudod lőni melyik gázállásnál melyik alkatrészt kell módosítani.
http://www.quadparts.co.za/carb.htm
én meg ezt találtam, vannak benne grafikonok, meg leírás karbiról. ugyan nem mz karbi, de elég sok minden egyezik.
http://www.quadparts.co.za/carb.htm
én meg ezt találtam, vannak benne grafikonok, meg leírás karbiról. ugyan nem mz karbi, de elég sok minden egyezik.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Kis gázállásos rángatás ellen anyagba kell fojtani a motort..... nagyobb alapjárati fúvókával, betekert levegőcsavarral (pláne kopott karbinál). Jól beállítva meg sem mukkan zárt súberes motorféknél, dem pöffen rá, igaz ekkor érezhetően sok az anyag a kis gázállásnál, ami azért jól jön ha azt szeretnéd hogy rendesen vegye a "lapot"
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Kevesell... az utóbbi 2 napom annak a tesztelésére ment rá mit is csinál egyes súbertűkkel. kis gáz rángatás = durva elkevesellés. Ha jó a motor, akkor olyan aprókat pattog kis gázon, mintha egy géppuska lenne, kb ilyen hanggal: tiririririri. Ha kicsit szegényebb, akkor azt mondja tittitittititti és kemény a hangja, de csak 3k alatt rángat. Ha nagyon kevés, akkor mindig rángat.Krepp írta:Látom összegyűltek a fizikusok, így én is kérdezek:
Miért van az hogy a motor azonnal durván rángat ahogy nincs legalább egy pici terhelés a motoron???
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
Megmérted hogy megfelelően jó az alkohol tartalma?Krepp írta:Látom összegyűltek a fizikusok, így én is kérdezek:
Miért van az hogy a motor azonnal durván rángat ahogy nincs legalább egy pici terhelés a motoron???
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Kicsi gáznál az alapjárat és levegőcsavarral kell játszani, mármint ha alig van gázhúzás, max a tűn alakítani egy picit szerintem...Krepp írta:Nem, ez akkor is megvolt amikor benyóval mentem...
és hogy állítanád, és mit?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Megpróbálnék egy nagyobb alapjáratit, vagy magasabb súberállással lőném be a karbit... ( Beljebb tekered a melléklevegőt)
De mindezt úgy mondom, hogy 1 hete szívok a karbival, szal fenntartással kezeld...
De mindezt úgy mondom, hogy 1 hete szívok a karbival, szal fenntartással kezeld...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nem, ez akkor is megvolt amikor benyóval mentem...
és hogy állítanád, és mit?
és hogy állítanád, és mit?
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
etanol... Egyébként szerintem azért, mert elszegényedik a keverék...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Látom összegyűltek a fizikusok, így én is kérdezek:
Miért van az hogy a motor azonnal durván rángat ahogy nincs legalább egy pici terhelés a motoron???
Miért van az hogy a motor azonnal durván rángat ahogy nincs legalább egy pici terhelés a motoron???
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Gabsic!
Azért egy fúvóka felülete messze nem úgy néz ki ahogy írtad szerintem... Gondolj bele hogyan csinálják... (dörzsár...)
Azért egy fúvóka felülete messze nem úgy néz ki ahogy írtad szerintem... Gondolj bele hogyan csinálják... (dörzsár...)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Mivel a furat területét nem ismerem /és nem is akarom kiszámítani/.Ellenben a fúvóka alján van egy jól látható beütött, begravírozott vagy az isten tudja milyen eljárással készített szám.gabsic írta: Szép, szép, jól leírtad, de mivel az áteresztett üzmenayagmennyiséget a furaton átramló folyadék keresztmetszete határozza meg, ezért talán a fúvókák áteresztőképességével (azaz a furat területével) kellene számolni, és nem az átmérővel, mert matematikailag ez így nagyon FÁÁÁJ!
Azaz A=D*D*pí/4
Ez persze így szintén nem igaz, mert itt ideális esetet tételezünk fel (ami persze a valóságban nem így van, hanem sokkal bonyolultabban), itt csak lamináris áramlást tételezünk fel és nem vesszük figyelembe a turbulens áramlások hatását a furat fala mentén.
Persze a tapasztalt végeredmény a lényeg
Ha van egy másik fúvókám amin egy nagyobb vagy kisebb szám szerepel, akkor jó eséllyel tudok következtetni, hogy több ill. kevesebb üzemanyag tud áthaladni rajta.
Egy szónak is száz a vége az arányok a fontosak.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Helló,
nemtom jó topikba írom-e, 250 ETZ-ről van szó riga gyújtással,"direkt szűrővel" gyújtással eddig nem volt gond legalább is azt hiszem most az a gond.Most a karbiba 110-es főfúvóka van eddgi 105-el ment ezzel kipörgött ennél nagyobbal nyél gázon dadogott, de most meg azt csinálja hogy háromnegyed gázon ok, teljes gázon üresbe vagy terhelés alatt durrog mint az állat légszürő nélkül majdnem a nadrágomat levitte akkorát durrogot vissza a lábamra,ma beállítottam az előgyújtás gyári adat szerint valamivel jobb lett nem akkorát durrog meg talán később de valamiért akkro sem az igazi teljes gázon.
Lehet hogy ennyire érzékeny lenne az előgyújtásra?talán azt kellene még finomítanom
jah és próbáltam hogy közbe szivatót adok neki hátha keveset kap de akkor is ugyanaz volt a tünet
nemtom jó topikba írom-e, 250 ETZ-ről van szó riga gyújtással,"direkt szűrővel" gyújtással eddig nem volt gond legalább is azt hiszem most az a gond.Most a karbiba 110-es főfúvóka van eddgi 105-el ment ezzel kipörgött ennél nagyobbal nyél gázon dadogott, de most meg azt csinálja hogy háromnegyed gázon ok, teljes gázon üresbe vagy terhelés alatt durrog mint az állat légszürő nélkül majdnem a nadrágomat levitte akkorát durrogot vissza a lábamra,ma beállítottam az előgyújtás gyári adat szerint valamivel jobb lett nem akkorát durrog meg talán később de valamiért akkro sem az igazi teljes gázon.
Lehet hogy ennyire érzékeny lenne az előgyújtásra?talán azt kellene még finomítanom
jah és próbáltam hogy közbe szivatót adok neki hátha keveset kap de akkor is ugyanaz volt a tünet
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szép, szép, jól leírtad, de mivel az áteresztett üzmenayagmennyiséget a furaton átramló folyadék keresztmetszete határozza meg, ezért talán a fúvókák áteresztőképességével (azaz a furat területével) kellene számolni, és nem az átmérővel, mert matematikailag ez így nagyon FÁÁÁJ!Nandor írta:Már hogy a francba ne lenne szerepe? Hiszen folyamatosan nyitva van nem tudod elzárni mint a dúsítót. Az alapjárati fúvóka furata ugyanúgy ahogy a főfúvókáé felvezet a tolattyú alá, igaz nincs neki "terelője" /sajnos nem tudom a pontos nevét/ ami a fő.-nek van, de a levegő áramlás ugyanúgy felszívja rajta keresztül a benzint.Alfa írta: az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.
Az már előfordulhat, hogy teljes terhelésen az előbb említett különbségtől már nem szól bele annyira a keverékképzésbe, és ettől van szerintem Viktornak az itt tapasztalható elszegényedés.
Ha feltételezzük, hogy alacsony és közepes terhelésnél beleszól, és alapul vesszük az én motoromat akkor érdemes figyelembe venni a következőt:
-A cserélgetés előtt 45-ös alapjárati és 140-es fő volt. /egyik sem gyári/
Legalább mindkettő két mérettel nagyobbra volt kopva ez már szemmel is látható volt az ugyanolyan méretű de újakkal összevetve.
Tehát az 55+150=205
Ha azt feltételezzük, hogy nem is voltak elkopva /ami nem igaz/ akkor is 45+140=185
Tünetek 4500-felett dadogás 5.5L-es min. fogyasztás. 100km/h végsebesség.
Konklúzió: Sokat kap!
-Ekkor lecseréltem a főfúvókát 120-asra az alapjárati maradt a kopott kb. 55.
Az tehát 120+55=175 ami közelebb van a gyári összértékhez ami ts:35+135=170
Tapasztalatok: alacsony és közepes terhelésen jól megy viszont két személlyel csomagokkal
nagyobb terhelésen gyengélkedik. Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.
-Ezután beleraktam egy 45-ös alapjáratit /tudom, hogy ETZ-hez való méret de csak ez volt/ .
45+120=165 ez nyilvánvalóan kevés.
Tapasztalatok: tulajdonképpen nincsenek is mert egy métert sem tudtam menni a motorral mert elindítás után azonnal felpörgött maxra. Megpróbálkoztam a tűt feljebb emelve is de a legkisebb gázadásra akkor is nagyon felpörgött és nagyon lassan állt vissza.
Konklúzió: Keveset kap!
-Aztán következett a 135-ös fő.
45+135=180 ez egy kicsit soknak tűnt.
Tapasztalatok: alacsony és nagy terhelésen jól ment viszont nem akart 5000-felé pörögni.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.
Konklúzió: Egy kicsit sokat kap!
-Végül beleraktam egy 130-as fő fuvit.
45+130=175 /ez ugye megegyezik egy korábbi adattal/
Tapasztalatok: Na végre minden fordulaton jól megy és felpörög 6000-ig is.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség /óra szerint/ 125km/h.
Konklúzió: Ez a f@sza!
Persze mindez nem két hét alatt történt, tehát mentem pár km-t ahhoz, hogy a tapasztalatok bizonyítottak legyenek.
Természetesen előfordulhat, hogy másnak más méretekkel lesz jó hiszem minden MZ más.
De az arányok fontosak szerintem.
Azaz A=D*D*pí/4
Ez persze így szintén nem igaz, mert itt ideális esetet tételezünk fel (ami persze a valóságban nem így van, hanem sokkal bonyolultabban), itt csak lamináris áramlást tételezünk fel és nem vesszük figyelembe a turbulens áramlások hatását a furat fala mentén.
Persze a tapasztalt végeredmény a lényeg
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
[/quote]ambrusviktor írta: Egyébként nekem az a kisebb üresjárati fúvóka felpörgést okozása kicsit gyanús...
Mivel az összérték kisebb lett mint a kívánatos ezért elszegényedett a keverék.
Azt hittem ez világosan kitűnik az írásból.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
115ös csak egy próba volt...azzal jeleztem hogy szegény, de jobban megy, mint 140 és mint 135 el, de a gondom alapvetően hogy 135el x fordulat felett túl dús. 115öt nem hagytam bent 10km nél tovább, mert az nagyon pici, és csak azért próbáltam ki vele, mert érdekelt, hogy gyújtás vagy benzinhiba-e a dadogás a 140nél. (közben olvasgatom még itt a szakkönyveket, egyre érdekesebb ez a karbi dolog )Nandor írta:Viktornak elszegényedés van nagy terhelésen a 115-ös fúvókávalambrusviktor írta: Viktornak nincs elszegényedés hanem dúsulás van, pont ezért dadog
Egyébként nekem az a kisebb üresjárati fúvóka felpörgést okozása kicsit gyanús...
- Látom törölted -
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Viktornak elszegényedés van nagy terhelésen a 115-ös fúvókávalambrusviktor írta: Viktornak nincs elszegényedés hanem dúsulás van, pont ezért dadog
Egyébként nekem az a kisebb üresjárati fúvóka felpörgést okozása kicsit gyanús...
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
++++
most olvasom a korábban leírt könyvben, hogy a túl magas benzinszint az úszóházban az dúsít míg a túl alacsony szegényíti a keveréket, szóval még ezzel is számolni kell.
most olvasom a korábban leírt könyvben, hogy a túl magas benzinszint az úszóházban az dúsít míg a túl alacsony szegényíti a keveréket, szóval még ezzel is számolni kell.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Viktornak nincs elszegényedés hanem dúsulás van, pont ezért dadogNandor írta:Már hogy a francba ne lenne szerepe? Hiszen folyamatosan nyitva van nem tudod elzárni mint a dúsítót. Az alapjárati fúvóka furata ugyanúgy ahogy a főfúvókáé felvezet a tolattyú alá, igaz nincs neki "terelője" /sajnos nem tudom a pontos nevét/ ami a fő.-nek van, de a levegő áramlás ugyanúgy felszívja rajta keresztül a benzint.Alfa írta: az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.
Az már előfordulhat, hogy teljes terhelésen az előbb említett különbségtől már nem szól bele annyira a keverékképzésbe, és ettől van szerintem Viktornak az itt tapasztalható elszegényedés.
Ha feltételezzük, hogy alacsony és közepes terhelésnél beleszól, és alapul vesszük az én motoromat akkor érdemes figyelembe venni a következőt:
-A cserélgetés előtt 45-ös alapjárati és 140-es fő volt. /egyik sem gyári/
Legalább mindkettő két mérettel nagyobbra volt kopva ez már szemmel is látható volt az ugyanolyan méretű de újakkal összevetve.
Tehát az 55+150=205
Ha azt feltételezzük, hogy nem is voltak elkopva /ami nem igaz/ akkor is 45+140=185
Tünetek 4500-felett dadogás 5.5L-es min. fogyasztás. 100km/h végsebesség.
Konklúzió: Sokat kap!
-Ekkor lecseréltem a főfúvókát 120-asra az alapjárati maradt a kopott kb. 55.
Az tehát 120+55=175 ami közelebb van a gyári összértékhez ami ts:35+135=170
Tapasztalatok: alacsony és közepes terhelésen jól megy viszont két személlyel csomagokkal
nagyobb terhelésen gyengélkedik. Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.
-Ezután beleraktam egy 45-ös alapjáratit /tudom, hogy ETZ-hez való méret de csak ez volt/ .
45+120=165 ez nyilvánvalóan kevés.
Tapasztalatok: tulajdonképpen nincsenek is mert egy métert sem tudtam menni a motorral mert elindítás után azonnal felpörgött maxra. Megpróbálkoztam a tűt feljebb emelve is de a legkisebb gázadásra akkor is nagyon felpörgött és nagyon lassan állt vissza.
Konklúzió: Keveset kap!
-Aztán következett a 135-ös fő.
45+135=180 ez egy kicsit soknak tűnt.
Tapasztalatok: alacsony és nagy terhelésen jól ment viszont nem akart 5000-felé pörögni.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.
Konklúzió: Egy kicsit sokat kap!
-Végül beleraktam egy 130-as fő fuvit.
45+130=175 /ez ugye megegyezik egy korábbi adattal/
Tapasztalatok: Na végre minden fordulaton jól megy és felpörög 6000-ig is.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség /óra szerint/ 125km/h.
Konklúzió: Ez a f@sza!
Persze mindez nem két hét alatt történt, tehát mentem pár km-t ahhoz, hogy a tapasztalatok bizonyítottak legyenek.
Természetesen előfordulhat, hogy másnak más méretekkel lesz jó hiszem minden MZ más.
De az arányok fontosak szerintem.
Egyébként szerintem noha én kevésbé értek hozzá, és a cikk után amit olvastam nem mernék Alfával vitatkozni ebben, de mindannyiotoknak igazatok van egy egy ponton...Tehát nyilván az alapjárati is számít, főleg városban, amikor 3000fordulaton szinte semmi gázzal kell 50el menned. Itt evidens, érzed is: ha sok levegőt adsz neki a csavarral, akkor rángat az egész mint az anyámkínja, ha túl dús akkor olyan erőszakosan jár, hogy rezeg az egész a seggem alatt. Azonban, most bemásolnék egy részletet a 250es javítási kézikönyvből, ha megengeditek (106.oldal):
"Gyúlóképes keverékről üresjárásban egyrészt az üresjárási fúvóka (8) és másrészt pedig az üresjárási levegőcsavar (11.) előírt beállítása gondoskodik (192.ábra). A részterhelési tartományban a tüzelőanyag és a levegő közötti helyes keverési arányért a tűhelyzet a felelős, azaz hogy melyik rovátkába kerül beakasztásra a részterheléstű."
Én addig nem merek érdemben nyilatkozni amíg a 125össel nem próbáltam... de leginkább az új kipufogó után fogok vele vacakolni, mert akkor legalább biztos lehetek abban hogy nem a kipufogó fogja vissza.
Egyébként nekem az a kisebb üresjárati fúvóka felpörgést okozása kicsit gyanús... A másik pedig, hogy nem hiszem hogy ezek összeadhatóak lennének és úgy lehetne számolni velük, de minden esetre elgondolkozom az ábrák alapján, hogy miért lehetett az a felpörgés, meg itthon is kipróbálom kisebbel...
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Már hogy a francba ne lenne szerepe? Hiszen folyamatosan nyitva van nem tudod elzárni mint a dúsítót. Az alapjárati fúvóka furata ugyanúgy ahogy a főfúvókáé felvezet a tolattyú alá, igaz nincs neki "terelője" /sajnos nem tudom a pontos nevét/ ami a fő.-nek van, de a levegő áramlás ugyanúgy felszívja rajta keresztül a benzint.Alfa írta: az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.
Az már előfordulhat, hogy teljes terhelésen az előbb említett különbségtől már nem szól bele annyira a keverékképzésbe, és ettől van szerintem Viktornak az itt tapasztalható elszegényedés.
Ha feltételezzük, hogy alacsony és közepes terhelésnél beleszól, és alapul vesszük az én motoromat akkor érdemes figyelembe venni a következőt:
-A cserélgetés előtt 45-ös alapjárati és 140-es fő volt. /egyik sem gyári/
Legalább mindkettő két mérettel nagyobbra volt kopva ez már szemmel is látható volt az ugyanolyan méretű de újakkal összevetve.
Tehát az 55+150=205
Ha azt feltételezzük, hogy nem is voltak elkopva /ami nem igaz/ akkor is 45+140=185
Tünetek 4500-felett dadogás 5.5L-es min. fogyasztás. 100km/h végsebesség.
Konklúzió: Sokat kap!
-Ekkor lecseréltem a főfúvókát 120-asra az alapjárati maradt a kopott kb. 55.
Az tehát 120+55=175 ami közelebb van a gyári összértékhez ami ts:35+135=170
Tapasztalatok: alacsony és közepes terhelésen jól megy viszont két személlyel csomagokkal
nagyobb terhelésen gyengélkedik. Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.
-Ezután beleraktam egy 45-ös alapjáratit /tudom, hogy ETZ-hez való méret de csak ez volt/ .
45+120=165 ez nyilvánvalóan kevés.
Tapasztalatok: tulajdonképpen nincsenek is mert egy métert sem tudtam menni a motorral mert elindítás után azonnal felpörgött maxra. Megpróbálkoztam a tűt feljebb emelve is de a legkisebb gázadásra akkor is nagyon felpörgött és nagyon lassan állt vissza.
Konklúzió: Keveset kap!
-Aztán következett a 135-ös fő.
45+135=180 ez egy kicsit soknak tűnt.
Tapasztalatok: alacsony és nagy terhelésen jól ment viszont nem akart 5000-felé pörögni.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.
Konklúzió: Egy kicsit sokat kap!
-Végül beleraktam egy 130-as fő fuvit.
45+130=175 /ez ugye megegyezik egy korábbi adattal/
Tapasztalatok: Na végre minden fordulaton jól megy és felpörög 6000-ig is.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség /óra szerint/ 125km/h.
Konklúzió: Ez a f@sza!
Persze mindez nem két hét alatt történt, tehát mentem pár km-t ahhoz, hogy a tapasztalatok bizonyítottak legyenek.
Természetesen előfordulhat, hogy másnak más méretekkel lesz jó hiszem minden MZ más.
De az arányok fontosak szerintem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Azért egy pannónia fele akkora fordulaton dolgozik, mint egy emcet... de minden esetre ez is tanulságos, noha érzésem szerint egy ponton sem mondott ellen annak, amit Alfa írt... talán csak egy picit az alapjáratnál... de ugyebár azért itt az 1/3 os értéket nem szabad MZ re is fixnek elfogadni szerintem, bár valóban érthető, hogy miért befolyásolja a fogyasztást... már egyre inkább azt mondom hogy a fene se tudja...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Alfa, az alapjárati fúvóka kb 1/3-ad gázig hatással van a motorra.
Ajánlom figyelmetekbe az alábbi oldalak beható olvasását.
Ajánlom figyelmetekbe az alábbi oldalak beható olvasását.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Én 16-os lánckerékkel járok...És 100-nál pörög 6000-t a gép...Kellene rá egy 17-es....young boys írta:Oké, de ez sebességtartomány, azért ahhoz, hogy százzal menj, egy 4300-4500as fordulat elég, nem? Vagy nálatok mennyire pörög akkor? Mert én csaló vagyok, 19es fogasom van elől... szóval ne siránkozzak, az 5000fölötti fordulaton, hogy fáj-e neki?ambrusviktor írta: A kicsi pl ott él igazán...és meglepő de ott a legjobb a fogyasztása is...a gyár szerint...
Én mostanában rendszeresen járok 90-100 között vele...És nem szenved...Mondjuk 110 környékén már nem érzi jól magát de 100-ig pöpec a gép...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is 19 es van fent kényelmes utazó 100 at is bírja de én azt nem szoktam már szeretni 90-95 inkább de van mikor sietek és nyélgáz mindehol ritkán történik az ilyen akkor a ford mérő 5500-5700 körül mászkál 5.-ben sajnálom olyankor már a gépet azt hallgatom folyamatosan mi esik szét éppen. Egyébként a gyári méret 19 túrások meg az utcai harcosok is felszokták rakni a 18 at jobban gyorsul jobban bírja az emelkedőt minimális végsebességveszteséggel.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Oké, de ez sebességtartomány, azért ahhoz, hogy százzal menj, egy 4300-4500as fordulat elég, nem? Vagy nálatok mennyire pörög akkor? Mert én csaló vagyok, 19es fogasom van elől... szóval ne siránkozzak, az 5000fölötti fordulaton, hogy fáj-e neki?young boys írta:A kicsi pl ott él igazán...és meglepő de ott a legjobb a fogyasztása is...a gyár szerint...ambrusviktor írta: Régen jó beállításokkal én is azt tapasztaltam, hogy olyan 5500nál kezd "feléledni" és úgy nálam pl 4. ben jobban ment, mint 5.ben (mar ott nem pörgött addig soha ) de azért az az 5. 7000 fordulattal 150 egy kicsit mókásnak tűnik nekem ráadásul elvielg, ugye ez 18 as lánckerékre van...
Egyébként ti nem sajnáljátok 5000fölött pörgetni? nekem mindig fáj egy picit a szívem, hogy kínzom szegényt...
Én mostanában rendszeresen járok 90-100 között vele...És nem szenved...Mondjuk 110 környékén már nem érzi jól magát de 100-ig pöpec a gép...
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
A kicsi pl ott él igazán...és meglepő de ott a legjobb a fogyasztása is...a gyár szerint...ambrusviktor írta:Régen jó beállításokkal én is azt tapasztaltam, hogy olyan 5500nál kezd "feléledni" és úgy nálam pl 4. ben jobban ment, mint 5.ben (mar ott nem pörgött addig soha ) de azért az az 5. 7000 fordulattal 150 egy kicsit mókásnak tűnik nekem ráadásul elvielg, ugye ez 18 as lánckerékre van...nova001155 írta: Na igen 3. a 6000 már próbáltam belém bújt a kisördög gyújtás tesztelés volt az apropó vajon húz-e rendesen fönt is? hangzott a kérdés Válasz : igen. Sok sikert a kísérletezéshez várjuk a fejleményeket majd .
Egyébként ti nem sajnáljátok 5000fölött pörgetni? nekem mindig fáj egy picit a szívem, hogy kínzom szegényt...
Én mostanában rendszeresen járok 90-100 között vele...És nem szenved...Mondjuk 110 környékén már nem érzi jól magát de 100-ig pöpec a gép...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Régen jó beállításokkal én is azt tapasztaltam, hogy olyan 5500nál kezd "feléledni" és úgy nálam pl 4. ben jobban ment, mint 5.ben (mar ott nem pörgött addig soha ) de azért az az 5. 7000 fordulattal 150 egy kicsit mókásnak tűnik nekem ráadásul elvielg, ugye ez 18 as lánckerékre van...nova001155 írta:Na igen 3. a 6000 már próbáltam belém bújt a kisördög gyújtás tesztelés volt az apropó vajon húz-e rendesen fönt is? hangzott a kérdés Válasz : igen. Sok sikert a kísérletezéshez várjuk a fejleményeket majd .
Egyébként ti nem sajnáljátok 5000fölött pörgetni? nekem mindig fáj egy picit a szívem, hogy kínzom szegényt...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 7 vendég