Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

tiva írta:Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne ,hogy ha a motor főtengelyes vagy hajtókaros akkor az okozhat -e olyat hogy néha a motor hátrafelé indul el , vagy ezt csak gyújtáshiba okozhatja (elméletileg a gyújtással nincs probléma). Az hogy főtengelyes vagy hajtókaros nem tudom ,de eléggé csörög a blokk :/ ,hogyan tudom könnyen ellenőrizni? vagy esetleg máshol is lehetséges hiba? (250/1 blokk)

Előre köszi a segítséget!
Állítsd be a gyújtási időpontot.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
tiva
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.05.04. 21:56
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiva »

Sőt néha menet közben is észre lehet venni hogy néha rándul egyet a gép , szerintem ilyen kor is megakar fordulni az irány :/ kicsit érdekes jelenség.

Köszi a segítséget!
tiva
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.05.04. 21:56
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiva »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne ,hogy ha a motor főtengelyes vagy hajtókaros akkor az okozhat -e olyat hogy néha a motor hátrafelé indul el , vagy ezt csak gyújtáshiba okozhatja (elméletileg a gyújtással nincs probléma). Az hogy főtengelyes vagy hajtókaros nem tudom ,de eléggé csörög a blokk :/ ,hogyan tudom könnyen ellenőrizni? vagy esetleg máshol is lehetséges hiba? (250/1 blokk)

Előre köszi a segítséget!
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Meg tudnád nézni az üzemanyagellátás topicot is hátha arra is van valami tapasztalatod.
Előre is koszi.
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Köszönöm szépen az infot
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Szakizsolt írta:Köszi az infot.
Probálkoztam már olyan pasztával ami az autó hengerfejéhez van de az sem vált be és ráadásul nem a kipufogó felöli oldalon hanem a karbi fölött
Nem kell hengerfejhez semmilyen paszta.
Veszel 400-as vízpapírt, leteszed üveglapra és körkörös mozdulatokkal becsiszolod rajta a hengerfejet.
Ja és kicsit reszelj majd le a sarkokon (a csavaroknál) gyárilag megmaradt fülekből, nehogy azokon támaszkodjon fel..
Utána összerakod úgy hogy mindkét felület fémtiszta legyen. Nem fog többet kifújni.

SZERK: ha a hengeren beteg a felület, ugyanígy járj el!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Köszi az infot.
Probálkoztam már olyan pasztával ami az autó hengerfejéhez van de az sem vált be és ráadásul nem a kipufogó felöli oldalon hanem a karbi fölött
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Szóval úgy tudom leellenőrizni, hogy ha valami gebasz lenne, akkor nem lenne üresem?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

gergely993 írta:Basszus, akkor pont rosszat csavartam ki...
Elrontottam valamit?

ha kozben nem mozditottad meg a valtot es visszateszed a csavarban levo rugot a golyoval a tetejen akkor talan nem
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Basszus, akkor pont rosszat csavartam ki...
Elrontottam valamit?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Az az, amit a szerelési, de még a használati kézikönyv is ír (pl. hogy ne csavard ki, ha olajat akarsz leengedni).

Üresfokozat rögzítő csavarja. A kisebb fejű csavar.
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Sziasztok!
Valaki világosítson föl!
250-es ETZ-n 2 olajleengedő csavar van? 1-et sikerült kicsavarnom, az asszem a váltóból engedte le az olajat, de a másik mi? Vagy ezt nem érem, valaki magyarázza el
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Szakizsolt írta:Üdv
Meg tudná nekem mondani valaki hogy TS 125 höz létezik hengerfej tőmités és hol találok olyat illetve a váltó deklihez tőmités mert vettem hozzá készletet de már a második garnitúrát cserélem
Hengerfej tömítés nem létezik hozzá, nem is volt bent gyárilag! Használj valami hőálló hengerfej tömítő pasztát, ha kifúj. A blokkhoz szintén használj valami olaj és benzinálló, (LOCTITE pasztát) tömítőpasztát,a papír tömítés úgy sem ér semmit!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Üdv
Meg tudná nekem mondani valaki hogy TS 125 höz létezik hengerfej tőmités és hol találok olyat illetve a váltó deklihez tőmités mert vettem hozzá készletet de már a második garnitúrát cserélem
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

MiszterQ írta:Én még megkockáztatom hogy az a kopogás egy enyhe utógyújtás lehet. Ugye fhp előtt 3mm az optimális. Nekem beleköpködött a könyökbe, és a fhp után volt a gyujtás, egy hangyaf.sznyival. :)
Gyújtásra gyanakodtam én is sokáig de nem hiszem próbáltam már mindent 5-6mm es előgyújtásnál kopog mint állat 3 mm körül optimális az alatt meg mindent csinál csak nem jó!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Szerintem egyszerűen sokat kap. Mikor visszacsapod a gázt, akkor csak az alapjárati rendszer működik, mivel akkor kopog én kezdetnek egy kisebb alapjárati fúvókát próbálnék.
Illetve tesztelésnek a levegőcsavarral is utánamehetsz kicsit, de akkor lehet, hogy az a stabil alapjárat rovására fog menni. Azért egy próbának az is jó.
A gyertyád egyébként milyen?
Gyertyám az szépen éget kicsit sötétebb mint kellene de még határon belül Folyamatos nagy terhelésnél is hallható a kopogás. LEhet az alapjárat is de próbáltam már azt is hogy elvettem tőle mindent és nem volt alapjárat eredmény hogy állohelyzetben pörgetésnél nemvolt de menetközben ugyanúgy.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Én még megkockáztatom hogy az a kopogás egy enyhe utógyújtás lehet. Ugye fhp előtt 3mm az optimális. Nekem beleköpködött a könyökbe, és a fhp után volt a gyujtás, egy hangyaf.sznyival. :)
Relax, don't do it
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

nova001155 írta:
simán megpörgetem akkor már kopog pl állóhelyzet gázföcs 6k fordulat kb és mikor esik vissza egyegy kopogás hallható de mikor nagyobb gázzal gyorsítok akkor is hallható. 2db 0,2 es van bent ugye a régi de az már eléggé elvolt nyomódva meg az új.
Szerintem egyszerűen sokat kap. Mikor visszacsapod a gázt, akkor csak az alapjárati rendszer működik, mivel akkor kopog én kezdetnek egy kisebb alapjárati fúvókát próbálnék.
Illetve tesztelésnek a levegőcsavarral is utánamehetsz kicsit, de akkor lehet, hogy az a stabil alapjárat rovására fog menni. Azért egy próbának az is jó.
A gyertyád egyébként milyen?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ha simán megpörgeted is kopog, vagy csak hosszabb nagy terhelés után?
(Nekem 5 km 3/4-nél nagyobb gázzal haladás után kezdett el durván kopogni, azon segített a plusz tömítés)
Amúgy milyen vastag tömítést raktál be pluszban? Ugye létezik 0,1; 0,2; és 0,5mm vastag.
simán megpörgetem akkor már kopog pl állóhelyzet gázföcs 6k fordulat kb és mikor esik vissza egyegy kopogás hallható de mikor nagyobb gázzal gyorsítok akkor is hallható. 2db 0,2 es van bent ugye a régi de az már eléggé elvolt nyomódva meg az új.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nova001155 írta: Előző gazdája azt mondta új dugó+ hozzá honoltatta hengert tehát kb 3500 km er van a hengerben tehát nincs nagy válla szerintem. Beledobtam a +1 tömítést + gyújtás csere azt is állítanom kellett de konklúzió nagy utógyújtással fordulaton ment a mint a bolond 3000+ De alatta halott volt a dolog :s menni nem akart kicsit nagyobb előgyújtás akkor jobb lett de 2500-3000 között használhatatlan volt nagyobb megszahézag ---> nagyobb előgyújtás most kb jó szerintem.
Befojásolhat ennyit a +1 hengerfejtömítés ?
Ha simán megpörgeted is kopog, vagy csak hosszabb nagy terhelés után?
(Nekem 5 km 3/4-nél nagyobb gázzal haladás után kezdett el durván kopogni, azon segített a plusz tömítés)
Amúgy milyen vastag tömítést raktál be pluszban? Ugye létezik 0,1; 0,2; és 0,5mm vastag.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

MrDok írta: A fordulaton kopogást a henger vállas kopása is okozza, okozhatja!
Előző gazdája azt mondta új dugó+ hozzá honoltatta hengert tehát kb 3500 km er van a hengerben tehát nincs nagy válla szerintem. Beledobtam a +1 tömítést + gyújtás csere azt is állítanom kellett de konklúzió nagy utógyújtással fordulaton ment a mint a bolond 3000+ De alatta halott volt a dolog :s menni nem akart kicsit nagyobb előgyújtás akkor jobb lett de 2500-3000 között használhatatlan volt nagyobb megszahézag ---> nagyobb előgyújtás most kb jó szerintem.
Befojásolhat ennyit a +1 hengerfejtömítés ?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:
Értem akkor ezt le ellenörzöm szerintem nekem kevés olyan erőszakosan jár a gép belerakok még 1 hengerfej tömítést hátha azzal jobb lesz.
Mondjuk fordulaton jön elő a kopogás.
A fordulaton kopogást a henger vállas kopása is okozza, okozhatja!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

csoka írta: Bedugsz a gyertyalyukba egy 3mm-es forrasztóónt(a henger falához érjen hozzá),átforgatod a főtengelyt egyszer,kihúzod a forrasztóónt,és megméred az összenyomódást.A dugattyú,az átforgatáskor hozzányomja a hengerfejhez a forrasztóónt,a lenyomatot méred meg.Ha kevés,akkor kopogósan jár a motor,és rövid időn belül a főtengely csapszegeit elintézi(a javítás költséges,hosszadalmas).Ha sok,akkor a kompresszió csökken,csökken az erő,nincs káros következménye.
Értem akkor ezt le ellenörzöm szerintem nekem kevés olyan erőszakosan jár a gép belerakok még 1 hengerfej tömítést hátha azzal jobb lesz.
Mondjuk fordulaton jön elő a kopogás.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

nova001155 írta:Valaki megtudja azt mondani hogy milyen tünetei vannak ha kicsi illetve ha nagy a préssáv (résméret)? 250 es tz ről lenne szó.
Bedugsz a gyertyalyukba egy 3mm-es forrasztóónt(a henger falához érjen hozzá),átforgatod a főtengelyt egyszer,kihúzod a forrasztóónt,és megméred az összenyomódást.A dugattyú,az átforgatáskor hozzányomja a hengerfejhez a forrasztóónt,a lenyomatot méred meg.Ha kevés,akkor kopogósan jár a motor,és rövid időn belül a főtengely csapszegeit elintézi(a javítás költséges,hosszadalmas).Ha sok,akkor a kompresszió csökken,csökken az erő,nincs káros következménye.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Valaki megtudja azt mondani hogy milyen tünetei vannak ha kicsi illetve ha nagy a préssáv (résméret)? 250 es tz ről lenne szó.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Nandor írta:Lehet valahol megfelelő minőségű kuplung bowdent venni?
Amit itt Komáromban legutóbb a fékhez vettem az egy hetet bírt.
Ez engem is érdekelne ETZ hez.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Lehet valahol megfelelő minőségű kuplung bowdent venni?
Amit itt Komáromban legutóbb a fékhez vettem az egy hetet bírt.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

POINTER írta: Szia!
Időről időre rá kell döbbennem, hogy elég jól kitalálták ezt a németek, kár hozzányúlni. :D Köszi az infókat, így elsőre elég bonyolultnak tűnik, inkább használom, nem szerelem. :D :D Köszi!
Pointer
Igen, elég jól kitalálták. Ha túrázni használod szerintem nem is érdemes nagyon tuningolni, mert a használhatóság rovására megy.
Amit szerintem érdemes megcsinálni, az eltérő benzin miatti módosítások, (Hengerfej módosítás, gyújtás- karburátor hozzá állítás)
esetleg 300ccm-re fúrás.
A többi már drága és sok munkával jár.
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Szerintem érdemes, de ésszel. Ki kell számolni, hogy mekkora legyen sűrítés és ahhoz mennyit kell leszedni az adott motoron. A legegyszerűbb módszer annyit leszedni a hengerfej talpából és hozzáigazítani a préssávot is. (Magyarul onnan is leszedni ugyanannyit)
Ha bonyolultabbat akarsz akkor fölhegeszteni a hengerfejet és optimális alakúra kimunkálni. A még bonyolultabb, hogy cserélhető perselyt készíteni bele.
Ha ésszel csinálod, ettől nem fog romlani a motor élettartama, igaz pusztán ennyitől csodákat se várj, nem fog megtáltosodni.[/quote]

Szia!
Időről időre rá kell döbbennem, hogy elég jól kitalálták ezt a németek, kár hozzányúlni. :D Köszi az infókat, így elsőre elég bonyolultnak tűnik, inkább használom, nem szerelem. :D :D Köszi!
Pointer
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Dénes írta:
A főoldalon a cikkeknél ott van az olvasnivaló!
Köszi! :smt023
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

POINTER írta:
Szia!
Akkor végeredményben érdemes lesíkoltatni a hengerfejet? Én a hozzászólásokból arra jutottam, hogy nem. Vagy, hogy lehet másképpen csökkenteni az égésteret? Simsonnál állítólag "csodákra" képes csak nem mellékes, hogy mennyit csökken a motor élettartama. Hovatovább a beömlő nyílást érdemes felpolíroztatni? Állítólag jobban csúszik a benzin befele.. :D :D :evil: Mondjuk ez már tunning téma... Kérdésként, még feltenném, hogy milyen apróbb változtatásokkal lehet növelni a motor teljesítményét? Anélkül, hogy drasztikusan romlana a motor állapota, élettartama. :roll: :-" Elnézést, a sokat idézett téma miatt, meg ha hülyeséget kérdeztem.
Pointer
Szerintem érdemes, de ésszel. Ki kell számolni, hogy mekkora legyen sűrítés és ahhoz mennyit kell leszedni az adott motoron. A legegyszerűbb módszer annyit leszedni a hengerfej talpából és hozzáigazítani a préssávot is. (Magyarul onnan is leszedni ugyanannyit)
Ha bonyolultabbat akarsz akkor fölhegeszteni a hengerfejet és optimális alakúra kimunkálni. A még bonyolultabb, hogy cserélhető perselyt készíteni bele.
Ha ésszel csinálod, ettől nem fog romlani a motor élettartama, igaz pusztán ennyitől csodákat se várj, nem fog megtáltosodni.
Józ$i
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.05.04. 20:22
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Józ$i »

Sziasztok!
Valaki tudja hogy a váltót MZ TS 125-ös gép esetében hogy kell kihézagolni azt tudom hogy hézagolólapokkal de mit kell figyelembe venni hogy jó legyen? Aki tud az lécci segítsen.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Atilla írta: Mi ez a 77000km? Még nem is hallottam róla. Mindig lemaradok minden jóról! :(
!
A főoldalon a cikkeknél ott van az olvasnivaló!
dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dávid »

köszi szépen :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kell venni egy 250-est... :-" :D

Egyébként a berugótengelybe kell munkálni egy O-gyűrű pályát, és akkor tudsz rakni a két tengely közé egy O-gyűrűt.
De ha ezt elhárítod akkor a kuplungpálcánál kezd majd el folyni, majd az üresjelzőnél.... Tapasztalat... :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dávid »

Üdv!
Az lenne a problémám, hogy csöpög a motorból az olaj a váltótengely és a berúgótengely között. Ilyenkor mi a teendő? Egyáltalán van rá valami megoldás? (ETZ 125-m van)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

dkari írta:Nekem egy O-gyűrű van a tengelyen a blokkon belül és már nem csöpög néha nedves egy kicsit de az elhanyagolható régebben nekem is csöpögött.
Ahol gyárilag a filckarika van? Mekkora méretüt raktál bele?[/quote]

filckarika :roll: az enyémben az nem is volt,a méretét nemtom pont akkora volt hogy a tengelyen szorult.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Nekem egy O-gyűrű van a tengelyen a blokkon belül és már nem csöpög néha nedves egy kicsit de az elhanyagolható régebben nekem is csöpögött.[/quote]

Ahol gyárilag a filckarika van? Mekkora méretüt raktál bele?
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

festékes írta:Biztos így lehet,úgy látszik én vagyok túl elfogult :D
Az igazság hogy igy is ugy is felujitom a jawat. Igazából már 90 százalékban megvan hozzá minden cuccom. Csak néha lelomboz hogy a sok munka nem jár igazi eredménnyel és nem találok a közelben olyan embert aki lelkiismeretesen megcsinálná a blokkot. Most hogy a láncon lazitottam egyébként nem dobja ki a 4. et. De ez se normális meg az se hogy a váltó és berugótengely közti olajfojást nem tudom megszüntetni.Régen kb 20 éve volt jawam igaz 6v-os de én nagyon szerettem. Pont azért mert olyan nyers.Van egy 750-es Kawasaki Zephyr-em is kis helyen vagy városban azzal se lehet könnyedén lavirozni pedig nem lomha. Ezért ha a városban van elintézni valom akkor a kis ts-el megyek mert azt azért szeretem mert könnyed és mozgékony. =D>
festékes írta:
dkari írta:
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER »

[/quote]
Egyébként még annyit a témához, hogy nem a préssávot kell csökkenteni, mert attól csak detonálni fog (és tényleg szétesik), hanem az égésteret![/quote]

Szia!
Akkor végeredményben érdemes lesíkoltatni a hengerfejet? Én a hozzászólásokból arra jutottam, hogy nem. Vagy, hogy lehet másképpen csökkenteni az égésteret? Simsonnál állítólag "csodákra" képes csak nem mellékes, hogy mennyit csökken a motor élettartama. Hovatovább a beömlő nyílást érdemes felpolíroztatni? Állítólag jobban csúszik a benzin befele.. :D :D :evil: Mondjuk ez már tunning téma... Kérdésként, még feltenném, hogy milyen apróbb változtatásokkal lehet növelni a motor teljesítményét? Anélkül, hogy drasztikusan romlana a motor állapota, élettartama. :roll: :-" Elnézést, a sokat idézett téma miatt, meg ha hülyeséget kérdeztem.
Pointer
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Ezt én is olvastam valahol,a pilóta elrongyolt rajta egy pár gumit,viszont a motorhoz nem kellett nyúlni \:D/
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Perec írta:Az MZ mérföldek gurulásból gondoltam: 77e km Amerikában egy peregyessel.
Mindössze néhány változtatást hajtott végre:
-Külön hengerfejtömítéssel megváltoztatta a sűrítési viszonyt.
-Kisebb lánckereket rakott fel.
-Néhány fokot csökkentett a gyújtáson.

Én anno csökkentésre gondoltam, de lehet, hogy növelte?

Volt néhány javítása, de a blokkot nem piszkálta az út alatt.

(főoldal->könyvtár->egyéb 12. kép)
Mi ez a 77000km? Még nem is hallottam róla. Mindig lemaradok minden jóról! :(

Egyébként még annyit a témához, hogy nem a préssávot kell csökkenteni, mert attól csak detonálni fog (és tényleg szétesik), hanem az égésteret!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Atilla 2011.06.17. 21:39-kor.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Alfa írta:Bár nem teljesen blokk, de szerintem ide illik a mai történetem ehhez a fonalhoz :D Történt, hogy én is hallani kezdtem mostanában egy kattogó, súrlódó, meghatározhatatlan hangot magam alól. Először azt hittem a hátsófékpedál ki majd visszaszerelése során követtem el valami hibát (hét elején csináltam) és a betétek súrlódnak, de a motort állványra rakva kiderült hogy a másik oldalról, és előről jön, áradásul a fék teljes kikötésével sem gyengül. Na mondom ez csapágy lesz első lánckeréknél, vagy hátsónál. Főleg hogy a kerék egy ponton be is fogott, megrándult.

Le is vettem a láncot, megpörgettem a hátsó kereket, pár perc múlva még mindig forgott, hangtalanul, tökéletesen. nem az a hiba oka. A fék is olyan amilyennek lennie kell. A blokkban is megforgattam a lánckereket, megrángattam, semmi. Na, akkor tuti hogy a 2 éves legolcsóbb arany favoritom adta meg magát. Felraktam a DID-et ami ott pihent már vagy 2 hete (sokat kellett már állítani a régin, szinte hetente, sejtettem hogy a végefele jár már), beállítottam feszességet és egyenesfutást, befújtam, és lám, minden zaj elmúlt, tökéletesen teszi a dolgát a rendszer.

Kb annyit tanultam hogy a lánc a legváltozatosabb hibákat tudja hangügyileg szimulálni, érdemes ránézni néha, egyszerűbb és olcsóbb mint a blokkot piszkálni.
Mondom én hogy a lánc a vacak :)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Talán üzemanyag ellátásba illene, de fene se tudja. Tegnap egy igen meglepő jelenséget produkált a karbim. Egy csak azt vettem észre hogy húzom a gázt, és valami szorul. Mondom magamban, hogy ez mi a bánat, de mivel épp egy több sávos úton voltam nem ritka forgalomban, ezért annyira nem tudtam foglalkozni vele. Lekanyarodtam egy kisebb útra, mendegélek, de érzem hogy valami nem stimmel, mintha így szorulna az egész, ahogy húzom. Egyszer csak BUMM. Felpörög mint az őrült. Aztán megint mocorog tovább. Mondogattam neki, hogy "oké öreg, még 500m-t ballagj el nekem..." (mert épp Bambihoz igyekeztem, egyébként baromi mák, hogy pont előtte történt), de megint felpörgött, de most már nagyon, úgyhogy hirtelen kuplungoznom kellett, és leállítani a gyújtást. Félreálltam az út szélén, húzogattam, nem igen megy. Kikaptam a karbit [közben két rendőr megállt mellettünk és a közelben lévő csöviket igazoltatta, de hozzánk sem szóltak - ez egy szociális kitérés - ]. Emberek, én ilyenről még nem is hallottam: a súber beragadt. De úgy ahogy volt. Nem tudtam lejjebb tolni a félnyitott állásnál, vagy pedig kihúzni nem tudtam. Nem azért mert melegedett vagy ilyesmi, hanem egyszerűen bent elfordult, vagy fene se tudja, de a kis vezetővályút megzömítette a bent kiálló pöcök, de még így is be kellett volna férnie, és mégse. Megszorult és kész. No, nagy nehezen visszatologattam, aztán alapjáraton elpöfögtem Bambihoz, aki egy félórányi mesterkedés után varázsolt vele valamit és most épp teljesen jól működik.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Bár nem teljesen blokk, de szerintem ide illik a mai történetem ehhez a fonalhoz :D Történt, hogy én is hallani kezdtem mostanában egy kattogó, súrlódó, meghatározhatatlan hangot magam alól. Először azt hittem a hátsófékpedál ki majd visszaszerelése során követtem el valami hibát (hét elején csináltam) és a betétek súrlódnak, de a motort állványra rakva kiderült hogy a másik oldalról, és előről jön, áradásul a fék teljes kikötésével sem gyengül. Na mondom ez csapágy lesz első lánckeréknél, vagy hátsónál. Főleg hogy a kerék egy ponton be is fogott, megrándult.

Le is vettem a láncot, megpörgettem a hátsó kereket, pár perc múlva még mindig forgott, hangtalanul, tökéletesen. nem az a hiba oka. A fék is olyan amilyennek lennie kell. A blokkban is megforgattam a lánckereket, megrángattam, semmi. Na, akkor tuti hogy a 2 éves legolcsóbb arany favoritom adta meg magát. Felraktam a DID-et ami ott pihent már vagy 2 hete (sokat kellett már állítani a régin, szinte hetente, sejtettem hogy a végefele jár már), beállítottam feszességet és egyenesfutást, befújtam, és lám, minden zaj elmúlt, tökéletesen teszi a dolgát a rendszer.

Kb annyit tanultam hogy a lánc a legváltozatosabb hibákat tudja hangügyileg szimulálni, érdemes ránézni néha, egyszerűbb és olcsóbb mint a blokkot piszkálni.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Nekem is kattogó hangja van... Hátsó lengővillának van oldal irányú mozgása?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

nova001155 írta: Nem túl feszes a láncod és esetleg az kattog?
Hát :-k az könnyen meglehet.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Nandor írta:Sziasztok!

Az egészséges, hogy ha üresbe gurulok vagy tolom a motort akkor jól halható kattogás hallatszik a váltóból?
Ha jól emlékszem a korábbi MZ-im is csinálták de talán nem ilyen hangosan.
Nem túl feszes a láncod és esetleg az kattog?
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok!

Az egészséges, hogy ha üresbe gurulok vagy tolom a motort akkor jól halható kattogás hallatszik a váltóból?
Ha jól emlékszem a korábbi MZ-im is csinálták de talán nem ilyen hangosan.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Az MZ mérföldek gurulásból gondoltam: 77e km Amerikában egy peregyessel.
Mindössze néhány változtatást hajtott végre:
-Külön hengerfejtömítéssel megváltoztatta a sűrítési viszonyt.
-Kisebb lánckereket rakott fel.
-Néhány fokot csökkentett a gyújtáson.

Én anno csökkentésre gondoltam, de lehet, hogy növelte?

Volt néhány javítása, de a blokkot nem piszkálta az út alatt.

(főoldal->könyvtár->egyéb 12. kép)
Atilla írta: A kompresszió csökkentést meg felejtsd el.
Rontja a hatásfokot, vagyis kisebb teljesítményt kapsz, nagyobb fogyasztással és cserébe kimutathatatlan mértékű élettartam növekedést.
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég