KILL3R etz írta:Eddig úgy volt megnyúlva, hogy egyenletesen futott... Mivel a lánckerék nyújtotta ki magának...
Mivel gondolom nem jelölted össze a fogaskerekeket a lánccal, így most nem ugyanoda jött ki a nyúlott szakasz ahol eddig volt, ezért feszül, és esik be jobban mint eddig...
Amúgy az aranyfavorit 10 nél többet nem nagyon bír ki, szóval nagyon rosszul nem jártál...
A DID minimum 30-at ki fog bírni tokban...
Oké, nekem a kép baromira nem áll össze, de mivel gondolom már huszonötezerszer darabokból raktátok össze a motorjaitokat én meg még egyszer sem, ezért az összes további fenntartás nélkül elfogadom amit mondtok! Szóval lánccsere. Aztán ha mégis más baja lenne akkor az új láncot még a friss zsírral felhelyezem a motorom ánuszába.
Tényleg köszönöm a segítségeket! Ahogy meglesz a lánc, beszámolok!
Eddig úgy volt megnyúlva, hogy egyenletesen futott... Mivel a lánckerék nyújtotta ki magának...
Mivel gondolom nem jelölted össze a fogaskerekeket a lánccal, így most nem ugyanoda jött ki a nyúlott szakasz ahol eddig volt, ezért feszül, és esik be jobban mint eddig...
Amúgy az aranyfavorit 10 nél többet nem nagyon bír ki, szóval nagyon rosszul nem jártál...
A DID minimum 30-at ki fog bírni tokban...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
KILL3R etz írta:Az utángyártott hátsó lánckerék gyárilag ovális. Az simán kinyírja a láncot...
Nekem a DID 428H-t is megnyújtotta 20.000km alatt..
Milyen láncod van? mióta?
Egyébként biztos vagyok benne hogy a lánc a gond. És azért hallod a blokkból a hangot, mert az első lánckeréknél jobban "törik" a lánc, és a görgők recsegnek...
Oké, nem ellenkezek mert nekem még soha nem volt olyan hogy tönkrement a láncom, szóval még nem tapasztaltam ilyet, csupán reménykedem, hogy igazad van! Egyébként aranyfavorit van fent, de csak 5-10e km óta, pontosan nem tudom, de 10nél biztos nem több. Ekkor viszont csak egyetlen kérdésem lenne: miért ilyen hirtelen jött ki?
Az utángyártott hátsó lánckerék gyárilag ovális. Az simán kinyírja a láncot...
Nekem a DID 428H-t is megnyújtotta 20.000km alatt..
Milyen láncod van? mióta?
Egyébként biztos vagyok benne hogy a lánc a gond. És azért hallod a blokkból a hangot, mert az első lánckeréknél jobban "törik" a lánc, és a görgők recsegnek...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Egy kis frissítés az előzőekhez.
Ma feltettem bakra a motort, azt alátámasztottam. Megnéztem mind az első, mind a hátsó fogaskereket, hogy egy fix pont mellett végigforgatom, egyiknél sem láttam, hogy látványosan ütne. Bakon beindítom, üresben felpörgetem 4000fölé, kicsit sipákol és nyávog, de az a karakteres kopogás és zörgés nem volt. Beváltok egyesbe, szintén 4000fölé, hasonló helyzet. 2-es épp úgy. Felhúzom 5000ig, szegényke visít mint a malac, és rángatja a seggét picit, de nem kattog úgy. Tehát most két opció van: 1, vagy csak terhelés alatt kopog az a valami benne, 2, ahogy jött egyik pillanatról a másikra úgy el is tűnt. Na, nekem sem az első sem a második nem tetszik.
Összegzem a tüneteket:
Miután a kipufogót visszatettem, rá 2-3napig csak állt, előtte semmi gondja nem volt. Lánc szép és folyamatosan karbantartott. Utána beindítom, egyesbe váltok, indulnék, mire nagy rángások idióta hangok, eszméletlen kattogás és krácsolás, és a blokk jobbra erőteljesen rángat, gyakorlatilag majdnem felborít a rángatás 15km/hnál. Visszafordulok, látom, a lánc nagyon laza lett valamitől, annyira, hogy kb fél-cmt kellett húzni a láncfeszítőkön, bár ekkor észreveszem, hogy az egyik láncfeszítőcsavar menete rossz. Kicserélem jóra, visszahúzom a kereket, majd indulnék, de a motor hamarosan megint rángatni kezd, a lánc hol laza, hol feszes, valamint 4000fölüött a blokkból (vagy hengertől) erőteljes kattogás hangzik, mintha szét akarna esni. Épp úgy hallani minden sebességben, behúzott vagy kiengedett kuplunggal, néha pedig üresben is. (menetközben). A láncot megvizsgálom, azt látom, hogy ahogy a kereket forgatom, hol fellazul, hol megfeszül. Ma megnéztem, a fogaskerekek nem ütnek (ekkorát legalábbis biztos nem), valamint felbakolva a motor 4000fölött is csak visít, de nem ad szétesnivágyó hangot 1.-3. sebességfokozatban és üresben sem. Magasabb sebességfokokon nem próbáltam, mert a motor bakon volt, és így is rázta a valagát.
Egyszóval itt tartok. Vagyis sehol, mert fingom sincs mi a gond. Amit mondtatok, lánccserét azt megejtem majd, de ezen kívül valami még biztos van, mert ha szar lenne a lánc sem kéne hogy a blokk adjon ilyen hangokat. Nembeszélve arról a legnagyobb kérdésről, hogy amikor indultam (előtte minden precíz és rendben) akkor egyszer csak miért rángatott és lazította fel a láncot a gép?
Áhhh... kezdek lemondani róla, de legalább annak örülök, hogy most nem kattogott a blokk...
ambrusviktor írta:
Tudtommal, simán le tudod szedni, de van egy tök jó pdf a letöltéseknél a motor szétszedéséről és összerakásáról, az szerintem mindenképp tud segíteni, mert látod is benne a dolgokat.
Ha leveszem a 250es ETZ kuplung felőli deknijét, egyben lejön az egész, vagy szétesik benne valami? (gondolok itt fordulatszám kihajtásra satöbbi)
Tudtommal, simán le tudod szedni, de van egy tök jó pdf a letöltéseknél a motor szétszedéséről és összerakásáról, az szerintem mindenképp tud segíteni, mert látod is benne a dolgokat.
Dénes írta:Vmi csapágy adta meg magát talán a váltó környékén. Volt nekem is ilyen...eléggé szétesős volt a hangja.
Ez valószínűbb lehet... és 4000alatt miért nem szól semmit? valamint új kb 2 éves SKF csapágyak vannak benne, ha ez jelent egyáltalán valamit.Egyébként én is ettől félek, hogy egy ilyesmi ment tönkre :S de mondom, ha valami komolyabb akkor már hagyom a fenébe...
UEVMZ írta:A blokkban a (vezérmű)lánc csere mekkora nagy munka?Más téren tapasztalt vagyok,de MZ láncot még nem cseréltem.Eléggé lóg,a blokkból sajnos már kihallatszik,hogy túl laza.Erre sajnos nem régen jöttem rá,nem tudtam mihez kötni a hangot,de ha húzom neki nem csapkodja a deknit,ha félgázon hagyom,akkor csattog eléggé.Vagy jó a kérdés?
Tényleg nem nagy meló, de ha öntartó kúpos változat (nincs ék benne) nem árt ha van lehúzód hozzá. Könnyebben lejön, ha megmelegíted előtte hőlégfúvóval, vagy a (fókuszált lángos) gázos melegítővel. A lényeg, a kis lánckerék hamarabb melegedjen át, mint a főtengely csonkja, így megnő az illesztési hézag, szerencsés esetben könnyen lejön.
A lánckerekek akkor cserélendők, ha a fogak nem szimmetrikusak, hanem tarajosra koptak.
Csináltunk hozzá lehúzót, ma fog debütálni.
Kiegészítés:
Debütált és nem jó ehhez a típushoz. MZ könyv rajza alapján készült, de úgy tűnik jóval korábbi verzióhoz. A melegítéssel sem mozdult meg, így a blokk a szomszédomnál, aki készíti hozzá a megfelelő lehúzó szerszámot.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Thorwald 2011.08.01. 00:03-kor.
Detonálást? rendszeresen hallom a detonálást amikor megy a motor de egyébként nem, 4000felett, egy teljesen egyértelmű zörgés, mintha valami szét akarna esni, talán még picit rángat is a blokk... üresben felpörgetve kevésbé érzem/hallom, de ott is meg-megjelenik, és mint mondtam ez akkor jött amikor az a nagy rángatása és láncbehúzása volt. Szóval itt nem egy halk más neszről beszélek, hanem egy karakteres zörgésről.
A lánccal mióta ez történt kb 2km-t mentem, de úgy hogy beállítottam olyan állásra, hogy se túl laza, se túl feszes ne legyen sehol; ez nem jó megoldás, de a kopogást így tudtam ellenőrizni és annak bizony semmi, de semmi köze a lánchoz, mert amikor mint írtam lassítottam és kuplungbehúzással felpörgettem a motort, akkor is kopogott. Mondom, a legnagyobb probléma itt nem a lánc, hanem az, hogy 4000felett valami orbitálisan zörög a blokkban, vagy hengerben, mintha egy fémholmi ugrálna bent. És szerintem ez a kettő nagyon valószínű, hogy összefügg. A lánc gondja, nem okozná ezt a blokkban, nem beszélve arról, hogy a lánc mint korábban írtam tökéletes állapotúnak néz kis. Persze, ahogy mondtátok, megpróbálom majd másik lánccal, de a blokkból jövő zaj sokkal jobban nyomaszt...
UEVMZ írta:A blokkban a (vezérmű)lánc csere mekkora nagy munka?Más téren tapasztalt vagyok,de MZ láncot még nem cseréltem.Eléggé lóg,a blokkból sajnos már kihallatszik,hogy túl laza.Erre sajnos nem régen jöttem rá,nem tudtam mihez kötni a hangot,de ha húzom neki nem csapkodja a deknit,ha félgázon hagyom,akkor csattog eléggé.Vagy jó a kérdés?
primerlánc annak a neve, nem nagy melo, de a lánckerekek is kopottak lehetnek!
A blokkban a (vezérmű)lánc csere mekkora nagy munka?Más téren tapasztalt vagyok,de MZ láncot még nem cseréltem.Eléggé lóg,a blokkból sajnos már kihallatszik,hogy túl laza.Erre sajnos nem régen jöttem rá,nem tudtam mihez kötni a hangot,de ha húzom neki nem csapkodja a deknit,ha félgázon hagyom,akkor csattog eléggé.Vagy jó a kérdés?
Mennyit mentél a lánccal és mennyire húztad neki?
Nálam menet közben kattogó hangja volt és lehetett érezni a motoron is, h nem egyenletesen megy. Amikor először éreztem, h a lánc rossz, olyan volt, mintha ostor csapkodott volna a motorban valahol :S Hallottam már ilyenről és kb 15 km után megálltam láncot ellenőrizni, feszíteni. Hamarabb kellett volna, de így sem lett nagyobb probléma belőle.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Értem...tegyük fel, hogy a lánc a ludas, bár igazából elég új és rendszeresen karban van tartva, és most is átnéztem, hogy rendben van-e; de ez esetben felmerülne a kérdés, hogy: 1, miért ilyen hirtelen jött elő a probléma; 2,miért vacakol a blokk, ahogy leírtam lentebb?
Ez gondolom nem egymástól különálló probléma; bár fene se tudja, mert tököm tele lett vele és otthagytam... most egy darabig asszem nem fogok motorozni :S
Azonnali lánc csere!! Nekem is egyenlőtlenül volt megnyúlva a láncom és a motor hátulja szitált emiatt, leginkább kanyarokban. Új lánc után úgy megy, mint egy vonat a síneken Ha a blokktartód is elferdülhetett, az is csere. 300ccm miatt talán érdemes lenne erősítettet használni. Legközelebb figyelj oda jobban a láncra. Szerencsére nekem nem volt ekkora probléma belőle, de így is leizzadtam párszor, mire rájöttem, h mi az igazi hiba. (addig 2 skoat látott szerelőnél járt, ők sem vették észre, h a lánc a ludas)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Nekem már volt hasonló problémám.A kis lánckerék tengely volt elhajolva.Nekem szakitotta a láncot.A harmadik lánc után cséplőgép láncot tettem fel,és a lánckerék tengely letört.A törésen látszott,hogy már régen megindulhatott,mert egyharmadáig rozsdás volt.
Én a helyedben átnézném a láncot, hogy mennyi görgő van eltörve. Ha hol feszes, hol laza, azt ez szokta okozni.
A láncot átnéztem, tökéletes állapotban van. Minden görgő szépen forog, rendben van, a fogaskerekek is. Továbbá a láncprobléma nem magyarázná meg a többit... :S
Minden esetre köszönöm a tanácsot.
Na, most van annyira elegem a motorból, hogy lehet hogy eladom alkatrésznek, ez hamarosan kiderül, mert már közel egy éve, többet kell javítani, mint amennyit használom. Ugyanis, 300 (!!)km el ezelőtt volt Bambinál, aki szépen helyrerakta a váltómat és megcsinálta a hengert 300asra. Szép volt, jó volt...
Majd, ide-oda mentem vele 5-10-15km eket, aztán az eső miatt leraktam. 3napot állt, majd be kellett vele sürgősen mennem Tatabányára, így indítom, 1es-kettes... , megyek kb 15m-t, hatalmas csörgés- zörgés, a blokk elkezd jobbra rángatni erőteljesen, a kerék elkezd ficeregni, lelassítok, kuplung, visszafordulok, hazagurulok szép lassan. Nézem: a lánc nagyon lelazult, persze mert valahogy berántotta előre a kereket. A blokktartót nem látom hogy látványosan ferde lenne, de most ha beállítom a láncfeszességet, egy ponton egész feszes, a másikon 2-3cm láncholtjáték. ez után jön a java: ha mennék vele (néhány km-t próbáltam) kicsit furcsa hanggal (ha nem tudnám h valami gond van fel sem figyelnék rá, mert csak nagyon pici eltérés van) ballag, majd 4000felett elkezd a blokk vagy henger környékén valami pattogni; mintha egy fémdarab, vagy nem is tudom mi, pattogna benne. 4000 alatt nem hallom. Betettem üresbe, megpróbáltam meghallgatni honnan jön: felpörgettem, de nem volt semmi hang. beváltottam egyesbe, kuplung behúz, meghallgattam: semmi hang. Majd elindultam vele, kicsit meghúztam az egyest vagy a kettest 4000 fölött megint oltári zörgés. Behúzom a kuplungot, felpörgetem, most meg zörög... (mellesleg, 2.fölött néha nem találja a 3.at első próbálkozásra, bár ez korábban is előfordult az elmúlt 300km ben, bár a legelején teljesen jó volt).
Komolyan, semmi nem volt vele, csak állt basszus! ja, meg a kipufogó (a csonk nem) le lett véve, és vissza, mert a hátsó rugóstagnál csináltam valamit. Tököm kivan, hogy soha nem jó ez a motor ha szükség van rá...
Tud valaki tanácsot adni? Vagy hagyjam már a fenébe ezt a motort? Mert eleget költöttem már rá, főleg úgy hogy nem is tudom használni rendesen az állandó bajai miatt...
Sziasztok.
Kis segítséget szeretnék kérni. TS 125 tűgörgős dugattyúcsapszeges változatban a főtengely szimeringek merre néznek? Találtam több robbantott ábrát a neten, de ami látható, az még a perselyes változat rajza, ami meg tűgörgősé, annak rendszerint a minősége miatt láthatatlan. Ami itt van feltöltve, az is a perselyes TS robbantott rajza. Sajnos az MZ-s könyveimet nem találom, de nagy valószínűséggel az is a régi TS-é volt.
Köszönöm a segítséget.
Sziasztok! Mutatnék 2 képet amin egy 250-es ETZ hajtókar látható. Azért kellett szétszedni mert vmi csörgött benne... Tűgörgő csapszeg csere lesz. De aztán elkezdtem hajtani a főtengelyt saját kezűleg és akkor hallottam 1 olyasmi csörgő hangot amit akkor hallottam még amikor járt a motor és akkor láttam h ez a hézagló mozog... Igazából nem is tudom h ez hézagló lenne vagy vmi más. Ezért tettem fel a képeket h ti hátha megtudjátok mondani h mi ez? Az egyik képen épp 1 csavarhúzóval fogom h mutassam mennyire ki lehet a hajtókar takarásából szedni. Ez normális??
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
Andrá$ írta:Sziasztok, a mai napom sajnos henger lehúzással kezdődött (a saját figyelmetlenségem miatt )
és akkor vettem észre hogy a dugó aljából kivan törve egy kicsi db.Le is fényképeztem bár a kép nem eltt a legjobb.
Kérdésem ez mennyire lehet káros? mármint ha így használnám mert nem szívesen cserélnék dugót
Cseréld egyértelműen még ha nem is befolyásol a vezérlésen akkor is a törés mellett tovább repedhet a dugattyú és ha 70 el szétrobban a dugattyú abból jó nem származik mindenképp cseréld!
Sziasztok, a mai napom sajnos henger lehúzással kezdődött (a saját figyelmetlenségem miatt )
és akkor vettem észre hogy a dugó aljából kivan törve egy kicsi db.Le is fényképeztem bár a kép nem eltt a legjobb.
Kérdésem ez mennyire lehet káros? mármint ha így használnám mert nem szívesen cserélnék dugót
Milyen széles az ETZ125 főtengelye a csapágyak között?Nekem gyanús az enyém,mert a csapszeg nem szinel,a főtengely oldalával.Mintha nem lenne összenyomva,viszont a hajtókar pontos,nem mozog oldalra.
Üdvözletem mindenkinek!
Az volna a kérdésem hogy miért jöhet cirpelő hang a henger felől!Érdekes módon csak egy bizonyos fordulaton van ez a furcsa zaj.5000 előtt kicsivel kezdődik és 5300-400 körül meg is szűnik!A menetteljesítményen nem érzek semmi változást,de azért félő fogy valami nagyobb lehet a baj!Így nem merek elindulni hosszabb útra!Kiváncsian várom a választ!
Üdv!
Üdv!
Ha a karbi kb 1mm-el kijjebb van a szívócsonkból mint a tökéletes belepasszolás esetén az mennyire jelent problémát? Mert jobban sajnos nem tudom beletenni a perselyezés miatt, de ha nagyon gáz akkor kézzel kicsiszolom, csak az pepecs munka, ha meg nem probléma, akkor engem nem zavar, mert tényleg kb 1 (jó, lehet hogy 1,5)mm ről van szó.
A szerelési kk 1000ccm olajat ír a hajtóműbe, a használati meg 900ccm-t, a kiszerelés is általában 1000ccm, szerintetek baj ba beleöntöm az egészet, vagy mérjem ki pontosan a 900ccm-t és azt töltsem bele??
pedro121 írta:Csáó mindenki! Kíváncsi lennék h szerintetek mi okozhatja a jelenséget. Szóval úgy gondoltam megyek 1 kört a motorral (ETZ 250) nem is volt vele semmi baj ám 1xcsak az alap síberzörgés mellé bejött 1 magas ciripelő hang. Évek óta használom ilyen hangja még nem volt és egyik pillanatról a másikra lett ilyen hangja. Meg is álltam hirtelen azt hittem vmi le akar esni. Hazamentem meghallgattam és a hengerből hallom. Minden fordulattartományban lehet hallani csak persze nem ugyanolyan intezitású a hang. Még akkor is hallatszódik amikor leállítom a motort de a dugattyú még jár 1-2-t le és fel. Körbenéztem azért nincs-e vmi lelazulva vagy vmi berezonálhat de semmit nem találtam...Megnéztem a gyújtás felöl a főtengelyt nem éreztem holtjátékot. A síberem volt az ami eddig zörgött az nem újdonság. Én tűgörgőre tippelek. Nektek mi a véleményetek? Köszi előre is a válaszokat!
Mindössze annyi, hogy mivel kétütemű így nem kap kenést és ez gyilkolja a hengert. Ennek nyomán kezdtem utánaolvasgatni jobban, hogy hogy működik ez a kenés, és én úgy látom, hogy ekkor minimális terhelést kap, de arra nem jöttem rá, hogy mi módon hat ez belül a blokkban.
Egyébként most hogy hozzászoktam ehhez, nagyon tetszik így, szóval szerintem mindenképp így marad
Még egy olyan kérdés, hogy mennyire gond, ha a karbi a szívócsonkba nem megy be teljesen, és kb 1mm kilóg belőle? [azért nem megy be, mert perselyezve lett korábban ott és a végén valamiért elakad, így kb 1mmel kijjebb van, mintha teljesen kelecuppanna].
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.07.26. 20:57-kor.
pedro121 írta:Csáó mindenki! Kíváncsi lennék h szerintetek mi okozhatja a jelenséget. Szóval úgy gondoltam megyek 1 kört a motorral (ETZ 250) nem is volt vele semmi baj ám 1xcsak az alap síberzörgés mellé bejött 1 magas ciripelő hang. Évek óta használom ilyen hangja még nem volt és egyik pillanatról a másikra lett ilyen hangja. Meg is álltam hirtelen azt hittem vmi le akar esni. Hazamentem meghallgattam és a hengerből hallom. Minden fordulattartományban lehet hallani csak persze nem ugyanolyan intezitású a hang. Még akkor is hallatszódik amikor leállítom a motort de a dugattyú még jár 1-2-t le és fel. Körbenéztem azért nincs-e vmi lelazulva vagy vmi berezonálhat de semmit nem találtam...Megnéztem a gyújtás felöl a főtengelyt nem éreztem holtjátékot. A síberem volt az ami eddig zörgött az nem újdonság. Én tűgörgőre tippelek. Nektek mi a véleményetek? Köszi előre is a válaszokat!
Hengerlehúzás. De ha nem szeded le, egy idő után el fog hallgatni..... vagy beáll a motor, vagy elkopik ami "ciripel". Azért ezt nem várnám meg...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Több helyről hallottam, hogy utcai motorokat használnak alapjárat nélkül, én is kipróbáltam így és nagyon tetszik, mert sokkal szebben irányítható, csak egyik ismerősöm erősen kritizálta az alábbiak miatt ezt az eljárást, és ezért gondoltam, hogy rákérdezek.[/quote]
A kritika pontosan mi volt?
Csáó mindenki! Kíváncsi lennék h szerintetek mi okozhatja a jelenséget. Szóval úgy gondoltam megyek 1 kört a motorral (ETZ 250) nem is volt vele semmi baj ám 1xcsak az alap síberzörgés mellé bejött 1 magas ciripelő hang. Évek óta használom ilyen hangja még nem volt és egyik pillanatról a másikra lett ilyen hangja. Meg is álltam hirtelen azt hittem vmi le akar esni. Hazamentem meghallgattam és a hengerből hallom. Minden fordulattartományban lehet hallani csak persze nem ugyanolyan intezitású a hang. Még akkor is hallatszódik amikor leállítom a motort de a dugattyú még jár 1-2-t le és fel. Körbenéztem azért nincs-e vmi lelazulva vagy vmi berezonálhat de semmit nem találtam...Megnéztem a gyújtás felöl a főtengelyt nem éreztem holtjátékot. A síberem volt az ami eddig zörgött az nem újdonság. Én tűgörgőre tippelek. Nektek mi a véleményetek? Köszi előre is a válaszokat!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
nova001155 írta:
Attól függ mitől nincs alapjáratod attól hogy túl sok az anyag vagy attól hogy túl kevés ....
Szerintem nem kap akkora terhelést hogy rögtön megszoruljon de biztos nem hasnál neki.
Több helyről hallottam, hogy utcai motorokat használnak alapjárat nélkül, én is kipróbáltam így és nagyon tetszik, mert sokkal szebben irányítható, csak egyik ismerősöm erősen kritizálta az alábbiak miatt ezt az eljárást, és ezért gondoltam, hogy rákérdezek.
ambrusviktor írta:Üdv!
Utánanézegettem, de még mindig nem született bennem rá válasz, hogy amikor nincs alapjárat akkor kenés sincs? Bár ahogy kivettem ebben a kis időperiódusban alig kap terhelést a motor, de a kérdés még mindig megmaradt, hogy ez ott belül mit jelent a gyakorlatban? Mert valami kenés biztos van, max maradék Tud erről valaki valamit?
Attól függ mitől nincs alapjáratod attól hogy túl sok az anyag vagy attól hogy túl kevés ....
Szerintem nem kap akkora terhelést hogy rögtön megszoruljon de biztos nem hasnál neki.
Üdv!
Utánanézegettem, de még mindig nem született bennem rá válasz, hogy amikor nincs alapjárat akkor kenés sincs? Bár ahogy kivettem ebben a kis időperiódusban alig kap terhelést a motor, de a kérdés még mindig megmaradt, hogy ez ott belül mit jelent a gyakorlatban? Mert valami kenés biztos van, max maradék Tud erről valaki valamit?
ambrusviktor írta:Jé, ez nekem tök érdekes...és egyébként miért jobb a műanyag mint a fém? Egyébként mért van így megrohadva? beázott?
Igen. Kint állt a szerelőnél félig megbontva hóban, fagyban, mert az előző gazdi nem vitt cuccot neki. Versenygépet akartam csinálni belőle, de alkatrész lett. Katasztrófa, ahogy kinéz...
kiszsebi írta:A kosár tartja egymástól megfelelő távolságra a golyókat. Ha sérül, akkor könnyen egymásra szaladhatnak a golyók, így biztosítva a tuti beállást.
Csak akkor cseréld ki a csapágyakat, ha használni is szeretnéd a motorodat és nem akarsz elesni.
Sejtettem, hogy ez lesz a válasz... Köszi mindenkinek!
Mielőtt bevásárolnék alkatrészekből lenne egykét kérdésem.
Harmadik fokozatban a motor kereplős csattogós hangot ad akkor csak a 3. fokozat fogaskerekét kell kicserélni?