Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Hát lehet kinevettek, de leírom, hogyan jártam ma. Újítom fel a kis TS-t, de csak hétvégénként van időm vele foglalkozni, mivel nincs garázsom és műhelyem. Két hete, amikor kész lett a blokk, a szívócsonkba betettem egy darab tiszta rongyot, hogy ne kerülhessen kosz bele, amíg a karbit össze nem szerelem. Ma felraktam a kipuff csonkot és a berúgókarral megforgattam a motort többször , mert jó hangja volt vele. Sajnos a rongyról elfeledkeztem és a motor beszívta, mert már a gyertya is benne volt. Csak azt vettem észre, hogy megállt a motor mint a szög, mozdítani sem tudtam. Idő volt, míg rájöttem, a rongy okozta a bajt.
A gond még az volt, hogy a hengert sem tudtam lehúzni, mert a dugó nem mozdult. Sok kínlódás után úgy sikerült szétszedni, hogy átjött a szomszédom, mert szalonnasütés volt megbeszélve és ő megfogta a főtengelyt a felső holtpontban a dinamó csavarjánál és én gumikalapáccsal óvatosan leütöttem a hengert a dugóról. Szerencsére nem lett semminek baja, mert beáztattam gyorsan olajjal mindent és a rongyokat is sikerült kiszedni belőle.
Hülye dolog, sosem jártam így, bár tanulni lehet belőle. Most vághatok új tömítést, plusz szedhetem le a régit, ami jól oda lett ragasztva a tömítőpasztával, ráadásul egy rakás időm elment vele. :evil:
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

nova001155 írta: Szerintem sem válhatott be nagyon ez a dolog :S az mz-ken de valamelyik mostani autón dubla gyertyák vannak a hengerekben.
Két trafóval és elektronikus gyújtással rendben lehet. Az Opel és más márkáknál is létezik a Twin gyertya.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Hivatásos katona voltam Szentkirályszabadján,nálunk volt két ehhez hasonló hengerfejű Dobfékes ETZ250 futár motor.Azok két gyertyásak voltak,két gyújtókábellel,két trafóval.Sajna akkor nem nagyon érdekelt a dolog,ezért nem kérdeztem meg a működését.Tesóm rendőrmotort látott ilyen kialakítású(két gyertyás)hengerfejjel,"fakabát"volt a 80-as években a fővárosban.Ezek után feltételezem ez valami sorozat gyártás lehetett.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

pempelli írta:nem egy helyről indul az éges.. hanem többről, így gyorsabban lefut a bumm.
Szerintem sem válhatott be nagyon ez a dolog :S az mz-ken de valamelyik mostani autón dubla gyertyák vannak a hengerekben.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Nandor írta:Középre a két blokkfél közé kell tömítés?

Én mindenesetre csináltam egy tömítést papírból a ket blokkfél közé, plusz tettem szilikont is.
Kép
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nandor írta:Középre a két blokkfél közé kell tömítés?
Gyárilag a tiszta alumínium felületek tömítenek, esetleg egy kis folyékony tömítő elfér. Én Loctite-t használok.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

elektromosan szerintem sehogyan sem viseli, mi is tudjuk hogy az mz gyenge pontja a gyujtás. Lehet azért csináltak próbaképpen ilyen hengerfejet hogy kipróbálják, hátha a kevés gyujtófeszültség több gyertyára elosztva jobb, de sztem nem jött be nekik, különben mindenki ezt csinálná.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

pempelli írta:nem egy helyről indul az éges.. hanem többről, így gyorsabban lefut a bumm.
Gondolom 3 trafó kell hozzá.. elektromosság szompontjából hogy viseli el ezt a motor?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

nem egy helyről indul az éges.. hanem többről, így gyorsabban lefut a bumm.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

pempelli írta:ilyet láttatok már 250 etz hengerfej ? http://kepfeltoltes.hu/110903/IMG_0510_ ... es.hu_.jpg
Egyébként eladó vagy cserélhető
AZ mi biztos beszarik az egyik rádugod a másikra a pipát azt mehet :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

ilyet láttatok már 250 etz hengerfej ? http://kepfeltoltes.hu/110903/IMG_0510_ ... es.hu_.jpg
Egyébként eladó vagy cserélhető
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Nandor írta:Középre a két blokkfél közé kell tömítés?
Ha jól tudom eredetileg még paszta sem kellett, de mióta sérülnek a felületek kell csinálni vagy papírból, vagy pasztából valamit...
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Nandor írta:Középre a két blokkfél közé kell tömítés?
Én csak tömítőpasztát tettem, anno nem sikerült vennem papírtömítést még a 150eshez, akkor is azt mondták, hogy nem kell ide papír.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Középre a két blokkfél közé kell tömítés?
totti0614
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2011.05.20. 14:08
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: totti0614 »

Pötyee írta:van valakinek tapasztalata 250-es ETZ kuplung áthelyezésével kapcsolatban?

Szerelő barátommal valamit kifundáltunk ezer éve, de már elfelejtettem.
Elmúlt hetekben gondolkoztam hogy kellene egy elvetemült gyorsulási szocimotort csinálni, de ott van az a fránya kuplung.

Itt is az kellene amit pár hozzászólással lejjebb kérdeztem. A kuplungot átvariálni a malomkerékre, így sokkal könnyeben venné a fordulatot és valamivel tovább bírná mint mondjuk a karbonos megoldás.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

pempelli írta:Köszönöm a sok hsz-t ,ma kap egy szimeringet ,ha nem segít egy trafót ha az sem egy karbit.
Én trafó, karbi, szimering sorrendben csinálnám. :-k Minek komolyabban szétszedni, ha vannak egyszerűbben kivitelezhető lehetőségek is.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Köszönöm a sok hsz-t ,ma kap egy szimeringet ,ha nem segít egy trafót ha az sem egy karbit.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Pötyee írta:van valakinek tapasztalata 250-es ETZ kuplung áthelyezésével kapcsolatban?

Szerelő barátommal valamit kifundáltunk ezer éve, de már elfelejtettem.
Elmúlt hetekben gondolkoztam hogy kellene egy elvetemült gyorsulási szocimotort csinálni, de ott van az a fránya kuplung.
Egy srác a sportmotor.hu-n azt írta, hogy carbonból készítettek kuplungot, így igen pici súly volt, amit meg kellett mozgatnia. Én is ezen töröm a fejem, de állítólag 200-300 km után kuka.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Zael86 írta:van egy másik ötlet, ami persze brutális eltúlozás. Váltóból nem fogyaszt olajat? tudomásom szerint, a váltó és a főtengely ház között, a csapágyolajzást egy furattal (oladalanként, kb. 45fokos szögben oldották meg. nem lehet esetleg hogy kimaradt a közötte lévő gumidugó a két házfél összeilleszésénél?
Az a gumidugó nem zárja le a váltót a forgattyúsháztól. Nincs semmiféle összeköttetésben ilyen szinten, egyedül a szimeringeknél juthat be olaj egészséges alumínium öntvénynél.
Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 »

pempelli írta:S.O.S

Srácok segítség kellene,nemrég raktam össze a blokkot kb 6-10km .
Már kezdetektől a következő probléma van vele hidegen szívató kétszer rárúg indít és pöfög a masina,de ahogy melegszik megy el az alapjárat és a légszűrő felé permetezi a benzint.
A kipufogón pedig kis pöttyökbe köpködi az olajat pedig csak 40-es keverék van benne,és füstöl is rendesen ,2-3000-ig akar forogni és mintha belefulladna az olajba.
Mikor elér egy hőfokot az istenért nem indul be ,hol a kipufogón hol a karbinál durran egyet.
Gyertya száraz fekete ,gyújtás szerintem jól van beállítva.
Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom,én szimeringre gyanakszom.
van egy másik ötlet, ami persze brutális eltúlozás. Váltóból nem fogyaszt olajat? tudomásom szerint, a váltó és a főtengely ház között, a csapágyolajzást egy furattal (oladalanként, kb. 45fokos szögben oldották meg. nem lehet esetleg hogy kimaradt a közötte lévő gumidugó a két házfél összeilleszésénél?
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

van valakinek tapasztalata 250-es ETZ kuplung áthelyezésével kapcsolatban?

Szerelő barátommal valamit kifundáltunk ezer éve, de már elfelejtettem.
Elmúlt hetekben gondolkoztam hogy kellene egy elvetemült gyorsulási szocimotort csinálni, de ott van az a fránya kuplung.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

pempelli írta:Bocsi de még nem tudom hogy lehet válasz írni.
Gyertyát most vettem holnap próba de már itt a két szimering.
Karbit kitisztítottam fúvókák a gyári méreten.
Gyújtás beállítva.
Még esetleg a gyújtó trafóra gondolok,az 20perc szerelgetés után forró nem tudom rajta tartani a kezem.

A karbin ellenőrizted az úszót, be van állítva az üzemanyagszint meg a játék? Nálam a gond a rossz tű miatt volt, ráadásul az sem volt jól feltéve, kb az utolsó rovátkában. Ha a gyújtásod be van állítva mindegy hogy megszakítós, vagy Hall attól még csinálhatja ezt. A trafó normális ,hogy meleg, de ha forró, az nyilván nem jó.
Az, hogy nem pörög fel a motor és melegedés után fullad meg hogy füstöl, szerintem a nagyon dús keverék miatt van.
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Bocsi de még nem tudom hogy lehet válasz írni.
Gyertyát most vettem holnap próba de már itt a két szimering.
Karbit kitisztítottam fúvókák a gyári méreten.
Gyújtás beállítva.
Még esetleg a gyújtó trafóra gondolok,az 20perc szerelgetés után forró nem tudom rajta tartani a kezem.
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

pempelli írta:S.O.S

Srácok segítség kellene,nemrég raktam össze a blokkot kb 6-10km .
Már kezdetektől a következő probléma van vele hidegen szívató kétszer rárúg indít és pöfög a masina,de ahogy melegszik megy el az alapjárat és a légszűrő felé permetezi a benzint.
A kipufogón pedig kis pöttyökbe köpködi az olajat pedig csak 40-es keverék van benne,és füstöl is rendesen ,2-3000-ig akar forogni és mintha belefulladna az olajba.
Mikor elér egy hőfokot az istenért nem indul be ,hol a kipufogón hol a karbinál durran egyet.
Gyertya száraz fekete ,gyújtás szerintem jól van beállítva.
Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom,én szimeringre gyanakszom.
Gyertyát nézted nem melegszik túl nagyon amikor bemelegszik a motor a másik meg a karbi lehet ha a gyújtásod tényleg jó!!!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

pempelli írta:S.O.S

Srácok segítség kellene,nemrég raktam össze a blokkot kb 6-10km .
Már kezdetektől a következő probléma van vele hidegen szívató kétszer rárúg indít és pöfög a masina,de ahogy melegszik megy el az alapjárat és a légszűrő felé permetezi a benzint.
A kipufogón pedig kis pöttyökbe köpködi az olajat pedig csak 40-es keverék van benne,és füstöl is rendesen ,2-3000-ig akar forogni és mintha belefulladna az olajba.
Mikor elér egy hőfokot az istenért nem indul be ,hol a kipufogón hol a karbinál durran egyet.
Gyertya száraz fekete ,gyújtás szerintem jól van beállítva.
Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom,én szimeringre gyanakszom.
Nekem pontosan így viselkedett a motor miután megvettem(Etz 250). Először én is a szimeringre gyanakodtam ,szétszedtem a blokkot, de nem az volt a baja. Szédszedtem a karbit és észrevettem, hogy rossz a súbertű.Kicseréltem a tűt, beállítottam, azóta nincs baj a motorral. Szerintem nézd át karbit tüzetesen, ellenőrizd, hogy a fúvókák gyári méretűek-e, valószínű, hogy sok benzint kap.
Kép
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

pempelli írta:S.O.S

Srácok segítség kellene,nemrég raktam össze a blokkot kb 6-10km .
Már kezdetektől a következő probléma van vele hidegen szívató kétszer rárúg indít és pöfög a masina,de ahogy melegszik megy el az alapjárat és a légszűrő felé permetezi a benzint.
A kipufogón pedig kis pöttyökbe köpködi az olajat pedig csak 40-es keverék van benne,és füstöl is rendesen ,2-3000-ig akar forogni és mintha belefulladna az olajba.
Mikor elér egy hőfokot az istenért nem indul be ,hol a kipufogón hol a karbinál durran egyet.
Gyertya száraz fekete ,gyújtás szerintem jól van beállítva.
Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom,én szimeringre gyanakszom.
Nekem is az ugrott be elsőre. Szagold meg a gyertyát. Erős, büdös szag jelzi a szimering problémáját. Bár ettől még nem kéne a karbi felé is durrognia. :/ Továbbá melegedésre bedöglő motor még az elektronika meghibásodását is szokta jelezi (gyújtás)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

S.O.S

Srácok segítség kellene,nemrég raktam össze a blokkot kb 6-10km .
Már kezdetektől a következő probléma van vele hidegen szívató kétszer rárúg indít és pöfög a masina,de ahogy melegszik megy el az alapjárat és a légszűrő felé permetezi a benzint.
A kipufogón pedig kis pöttyökbe köpködi az olajat pedig csak 40-es keverék van benne,és füstöl is rendesen ,2-3000-ig akar forogni és mintha belefulladna az olajba.
Mikor elér egy hőfokot az istenért nem indul be ,hol a kipufogón hol a karbinál durran egyet.
Gyertya száraz fekete ,gyújtás szerintem jól van beállítva.
Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom,én szimeringre gyanakszom.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

sziasztok.
Van egy 251es ETZ-m ami jól szuperált, de amikor összeraktuk nem volt nyomatékklucsunk. Már sikerült beszereznem egyet és utánahuztam a kuplungnak 90 Nm-el.
Összerakás után nem lett jó. Behúzott kuplungnál búgó fémes hangot hallat. olyan mint ha nem lenne benne olaj, de van.
Szerintem amikor kinyomom a kuplungot az a csillag alaku vmi a kuplung motor felöli oldalán hozzáér a nagy fogaskerékhez.

Szerintetek mit lehet ilyenkor tenni? A fötengelyt a másik oldalrol megkoccintani? nem sérül a csapágy vagy akármi?
Köszönöm a segitséget, Bálint
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Pedig nagyon jó lenne egy ilyen. Nincs ötleted hol tudnék gyártatni ilyet?[/quote]
sajnos nincs :(
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Thorwald írta:Sunbim,
ez gyári főtengő, vagy felújított volt?
Ilyet még nem láttam. #-o
Felújított. A Tábori tuning-nál volt csináltatva. Nem tudom milyen felújító szettel lett javítva. Sajnos.
Ha tudnám előrébb lennék.
Ma beszéltem Bambival, lehet hogy kicserélem a komplett főtengelyt és azt újítjuk fel megfelelő alkatrészekből. Nem tettszik a szimering siklófelülete a főtengelyemnek. Vannak rajta hibák. Lehet hogy ez vezetett a VITONok idő előtti tönkremeneteléhez! ...anno.
Lehet hogy meg lehet köszörültetni, majd kiderül.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
totti0614
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2011.05.20. 14:08
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: totti0614 »

bambi írta: Igen létezett ilyen száraz kuplung volt,magnézium deklivel.Sajna én 20 éve találkoztam vele utoljára,még a szocformula kategória idejében.
Pedig nagyon jó lenne egy ilyen. Nincs ötleted hol tudnék gyártatni ilyet?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

totti0614 írta:Sziasztok. Én azért írok ide mert halottam, hogy még anno az NDk-ban egy tuning műhely gyártott olyan kuplung készletet amit a malomkerékre lehetett felszerelni és azt szeretném megtudni, hogy ha lehet még ilyet kapni vagy csináltatni akkor hol keresgéljek? Előre is köszi a segítséget.
Igen létezett ilyen száraz kuplung volt,magnézium deklivel.Sajna én 20 éve találkoztam vele utoljára,még a szocformula kategória idejében.
totti0614
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2011.05.20. 14:08
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: totti0614 »

Sziasztok. Én azért írok ide mert halottam, hogy még anno az NDk-ban egy tuning műhely gyártott olyan kuplung készletet amit a malomkerékre lehetett felszerelni és azt szeretném megtudni, hogy ha lehet még ilyet kapni vagy csináltatni akkor hol keresgéljek? Előre is köszi a segítséget.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Sunbim,
ez gyári főtengő, vagy felújított volt?
Ilyet még nem láttam. #-o
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Egy !FANTASZTIKUS! Zala túrán voltunk amikor hazafele jövet az M7-esen, Balatonfenyvesi, 160as lehajtónál megmihálylott a hajtókar alsó csapágy . :(
kb 120as utazónál, asszonnyal, csomagokkal.
...a tünet nem erős beciripelős hirtelen ragadás volt, hanem ,,lassan" elgyengülő, elkenődő erővesztés volt a jelenség. Tudtam hogy baj van, hirtelen húztam egy kuplungot. Nem csúsztunk meg, csak időben , nem kicsit. ...
Zsakfos, Anitával utolért minket, kb 10 perc múlva. ... A motort utánfutón hazaszállítottuk Zsakival. Köszönet érte :!:

A blokkot ma este kiemeltem, a gyanú beigazolódott, hajtókar alsó csapágy ,,felforrt" , elkenődött, egy része az átömlőkön át, és a dugattyú mellett a préstérbe kerülve még a dugó tetejére is ráégett.
Egy pár kép a ,,balesetről" :

Kép

Kép

Kép

Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

B13 írta:valaki tud egy Blokkot.? MZ ETZ 250est nem szenvedek a mostanival .:D
Érdekelne egy másik , ami jó állapotba van és árilag sem rossz amim meg van jó lesz alkatrésznek.:D


Hamar feladtad. Ha rendszámos a géped, akkor is blokkot kell bontanod, a motorszámot tartalmazó elemet mindenképp bele kell építened. Na meg MZ-s ként nem árt ha konyítasz valamit a szereléshez. Inkább dobd össze magad. Csak egy vélemény....
Piros MZ ETZ 250
UDX
B13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.08.28. 19:03
MZ-d típusa: 250 MZ ETZ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: B13 »

valaki tud egy Blokkot.? MZ ETZ 250est nem szenvedek a mostanival .:D
Érdekelne egy másik , ami jó állapotba van és árilag sem rossz amim meg van jó lesz alkatrésznek.:D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nandor írta:Hihetetlen, felforr az agyvizem! ](*,)
Nem elég, hogy három hete szerelőnél van a motorom most még az is kiderült, hogy a főtengelyem is kuka.
Nincs valakinek 4 sebességes ts főtengelye vagy komplett /1 blokkja?
Esetleg hol lehet venni?
Van egy 4 sebis főtengelyem.
Neked adom ingyen és bérmentve.
Azt nem állitom hogy esetleg nem kell alsó tűgörgőt cserélni,vagy akár hajtókart,de a tengely része az jó állapotúnak mondható.
Majd a szerelőd megállapitja ha kell neked.
A kúp,a szimmering és csapágy heleyeket én jónak látom.
Egy szónak is száz a vége,ha kell akkor priviben megbeszéljük hogyan jut el hozzád.
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
B13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.08.28. 19:03
MZ-d típusa: 250 MZ ETZ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: B13 »

tudok egy ts blokkot,de az a baj hogy csak mindenestől eladó
(váz..stb..)
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

DrV írta:Addig esztergálni, amíg a görbület kijön, majd egy kisebb belső átmérőjű csapágy?
1.5mm az nagyon sok, és akkor még ott van a kuplung.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Addig esztergálni, amíg a görbület kijön, majd egy kisebb belső átmérőjű csapágy?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

DrV írta:Asszem hallottam már főtengely felújításról, de nincs sok ötletem, h mit takarhat. Talán esztergálás, méret alá, kicsit más méretű csapágyazás, centírozás és már mehet is, de ehhez nagyon profi esztergályos kéne.
Sajnos nem tudják javítani mert egyszerűen elgörbült az az oldal.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Perec írta:Részvétem, de hogy tud elromlani egy MZ főtengely? Elég egyszerű szerkezet masszív és ráadásul anyagból van :shock: Nem javítható?
Sajnos nem. Azért vittem el műhelybe, hogy kicentirozzák mert nagyon vibrált a motor, de kiderült nem az a baj hanem 1.5mm-lógása van a kuplung oldalon, még a főtengely csapágy is kimozdult. :(
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Asszem hallottam már főtengely felújításról, de nincs sok ötletem, h mit takarhat. Talán esztergálás, méret alá, kicsit más méretű csapágyazás, centírozás és már mehet is, de ehhez nagyon profi esztergályos kéne.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Részvétem, de hogy tud elromlani egy MZ főtengely? Elég egyszerű szerkezet masszív és ráadásul anyagból van :shock: Nem javítható?
Nandor írta:Hihetetlen, felforr az agyvizem! ](*,)
Nem elég, hogy három hete szerelőnél van a motorom most még az is kiderült, hogy a főtengelyem is kuka.
Nincs valakinek 4 sebességes ts főtengelye vagy komplett /1 blokkja?
Esetleg hol lehet venni?
Kép
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Hihetetlen, felforr az agyvizem! ](*,)
Nem elég, hogy három hete szerelőnél van a motorom most még az is kiderült, hogy a főtengelyem is kuka.
Nincs valakinek 4 sebességes ts főtengelye vagy komplett /1 blokkja?
Esetleg hol lehet venni?
B13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.08.28. 19:03
MZ-d típusa: 250 MZ ETZ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: B13 »

már nincs fent.:S
valaki nem tud nekem egy működő képes blokkot.?Belősőstöl.:D
oda adnám az enyémet meg XY összeget rádobnák.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

A berugókar természetes, hogy kattog, van rajta egy ilyen kioldó racsni, hogy amikor beindul, ne törje el a lábadat, ne rúgjon vissza. Ha rúgásra nem indul, vedd ki a gyertyát és hallgasd meg, hogy a dugattyú mozog-e, ha nem akkor vagy csúszik a kuplungod vagy leforgott. Ha viszont tolásra beindul, de nem nagyon meg, akkor talán csúszik.
Mondjuk ha már kicsavartál minden csavart...kuplung fent van még?
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

B13 írta:Sziasztok Nekem a következő lenne a problémám van egy MZ ETZ250-esem.!
de a berúgókar nem működik.:SMikor visza engedem halom hogy egy fogas forog a világ végéig.
És mikor menni akarunk vele tolásra megy,de alig megy.:S
ÉS szét akarom szedni átvizsgálni,ki is csavartam minden csavart ,de nem jön szét a blok.!
Hogyan tudnám széthúzni.?
Segítséget előre is köszönöm .!És PM-ben várom.:D
A blokkot szépen melegítsd fel és finoman gumikalapáccsal vagy sima kalapáccsal de valami ütőfa használatával szét lehet kocogtatni. A szerelési videót mindenképpen nézd meg mielőtt bármit is csinálsz, többször is ajánlatos megnézni, sokat lehet belőle tanulni. A blokkot vagy tedd be egészben a sütőbe, 100 fokra 8) vagy hőlégfúvóval melengessed jó sokáig a főtengelycsapágyaknál kívülről. Hidegen meg ne próbáld szétütögetni a blokkfeleket mert a csapágyfészkeid kikopnak.

Youtube-ra beírod, hogy ETZ service és ki fogja adni a videókat, 8 van asszem.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Ugye nem gondolod, hogy ez a fórum lényege? Hogy te kérdezel, és privátban kapod a szétszerelési útmutatást? Majd itt szépen segítünk, és akkor ha másnak is ilyen gondja lesz, csak elolvassa a bejegyzéseket, és neki is megoldódik, és akkor nem kell neki is külön privátban elmondani azt ami amúgy nem államtitok. Másik, hogy pontosabban fogalmazd meg a problémát. Pl mi az, hogy tolásra megy? Tolásra lehet csak elindítani? Pontosabban írd le mi a baja, mert így halvány gőzöm nincs mi a baj. Látom 1 hozzászólással még új vagy, majd belerázódsz, de ezek alap dolgok, kérlek vedd figyelembe. Most akkor ugorjunk neki még egyszer: Mi a baja a berúgónak?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 30 vendég