Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Endre »

MrDok írta:Hajrá! Tárj elénk valami tervet róla, 6- és 12V-ra is, szerintem érdekelne pár embert itt!
Ezt örömmel hallom! Elkezdtem böngészni ilyen célra készült IC-k adatlapját, és amint lesz időm, csinálok egy tesztpéldányt! Én a világért sem tennék ilyet az enyémre, én nagyon gyári-b*zi vagyok, de szívesen elmókolgatok ilyen dolgokkal. Milyenre lenne pontosan igény? Amit így elsőre kigondoltam, az Trabi átfolyásmérő jeladó + saját készítésű kijelző, ami 10 ledes. Ez lehet olyan, hogy 6v és 12v is jó neki. Ugyanígy megoldható a fordulatszámmérő kérdése is, 10vagy éppen 20 ledes kivitelben.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Endre írta:Lehetne kis teljesítményű invertert is, mivel az átfolyásmérős cuccok elenyésző fogyasztással bírnak. A kulcsszó: nem érdemes... :? Magát a jeladót fel lehet használni, annak csak 5V kell. Ha viszont valakit komolyan érdekel: nem sokkal bonyolultabb barkácsolni egy kijelzőt valami 6V-ról is járatható ic-vel. Ez az egész műszer egy borzasztó egyszerű konstrukció: egy kifejezetten ilyen célra tervezett ic alap felhasználása. Nem lenne nehéz reprodukálni...
Hajrá! Tárj elénk valami tervet róla, 6- és 12V-ra is, szerintem érdekelne pár embert itt!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Endre írta:Lehetne kis teljesítményű invertert is, mivel az átfolyásmérős cuccok elenyésző fogyasztással bírnak. A kulcsszó: nem érdemes... :? Magát a jeladót fel lehet használni, annak csak 5V kell. Ha viszont valakit komolyan érdekel: nem sokkal bonyolultabb barkácsolni egy kijelzőt valami 6V-ról is járatható ic-vel. Ez az egész műszer egy borzasztó egyszerű konstrukció: egy kifejezetten ilyen célra tervezett ic alap felhasználása. Nem lenne nehéz reprodukálni...
Itt a kulcsszó a megszállottság lehet. Nekem is KELLETT fejidom, ahhoz ledes világítás, rádió, GPS, riasztó, stbstb a TZ-re. Nekem nagyon úgy tűnik hogy neked az átfolyásmérő "KELL". Akkor meg racinális érv nem tántorít el a megvalósítástól. Ez így van jól, szóval hajrá!
(Nekem most a 20 éves Skodámba KELL tükörfűtést csinálni...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Endre »

Lehetne kis teljesítményű invertert is, mivel az átfolyásmérős cuccok elenyésző fogyasztással bírnak. A kulcsszó: nem érdemes... :? Magát a jeladót fel lehet használni, annak csak 5V kell. Ha viszont valakit komolyan érdekel: nem sokkal bonyolultabb barkácsolni egy kijelzőt valami 6V-ról is járatható ic-vel. Ez az egész műszer egy borzasztó egyszerű konstrukció: egy kifejezetten ilyen célra tervezett ic alap felhasználása. Nem lenne nehéz reprodukálni...
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kiszsebi írta: Nekem egy inverter van a kocsimban, az 230V-ot csinál, váltóáramot...
Lehet, csak érdemes-e?
Így van, lévén 6V trabihoz létezett 12V-ra alakító inverter (rádióhoz), ez itt is tudna 12V-t csinálni, de a kisTS amúgy is gyengécske dinamóját figyelembe véve nem biztos hogy érdemes felborítani a motor amúgy is határeseten lévő energiaegyensúlyát...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Endre írta:Sajnos nem fog. A kijelzőben lévő ic-nek kell a 12Volt, ezt még barkácsolással sem lehet megoldani :(
Nekem egy inverter van a kocsimban, az 230V-ot csinál, váltóáramot...
Lehet, csak érdemes-e?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Endre
Köszi,
közbe Trabantos oldalon is kérdeztem és sajnos tényleg igaz hogy csak a 12V-os Trabantokban volt átfolyásmérő, :? akkor sajnos erről le kell mondanom pedig tök jó lett volna :(
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Endre »

Andrá$ írta:Hali,
Közbe utána néztem meg olvasgattam ennek az átfolyásmérőnek,még aránylag talán pár ezer Ft-ért leht venni is csak közbe néztem hogy ez a műszer ugye lehet hogy 12V-os most akkor ez sztem sehogy nem fog üzemelni az én 6V-os Ts-emen? :roll:
Sajnos nem fog. A kijelzőben lévő ic-nek kell a 12Volt, ezt még barkácsolással sem lehet megoldani :(
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ennyi péz :S gyönyörű gép lett.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Hujber írta:
Köszi.
A szett alatt mit értesz?
Szett=kislánckerék+hátsólánckerék+lánc
Hátsó lánckerék hanyagolható ha a jelenlegi kifogástalan állapotú.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hali,
Közbe utána néztem meg olvasgattam ennek az átfolyásmérőnek,még aránylag talán pár ezer Ft-ért leht venni is csak közbe néztem hogy ez a műszer ugye lehet hogy 12V-os most akkor ez sztem sehogy nem fog üzemelni az én 6V-os Ts-emen? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Troster írta:Hú most bölcset mondtam. :D Ha kipróbálásra rászánsz 2ezret abból megveszed a kislánckereket, egyből nem tépi le a láncot, csak eszi, de azt se érzed azonnal.Ha bejön a 17-es akkor veszel egy szettet.
A racingesek más és más pályára cserélgetik a kis lánckereket.Nem cserélnek pályánként láncot, a minőségi, pl. Did-nek nem adja fel a leckét.
Köszi.
A szett alatt mit értesz?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Troster »

Hú most bölcset mondtam. :D Ha kipróbálásra rászánsz 2ezret abból megveszed a kislánckereket, egyből nem tépi le a láncot, csak eszi, de azt se érzed azonnal.Ha bejön a 17-es akkor veszel egy szettet.
A racingesek más és más pályára cserélgetik a kis lánckereket.Nem cserélnek pályánként láncot, a minőségi, pl. Did-nek nem adja fel a leckét.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Igen, de most nem sajnálom rá az időt, gatyába rázom tetőtől talpig.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Troster »

Sajnos ez egy ilyen játék, minden mindennel összefügg.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Új láncot is vennem kell? Amindenit...
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

1 fog= 5km/h mínusz.

De a 16 szerintem már túl rövid...
Mindenesetre a lánc nem biztos, hogy örülni fog neki. Ha már nagyon régi, elhasznált, akkor lehet ez megadja neki az utolsó löketet a szakadáshoz... Meg az új lánckerék....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Troster »

17-el nagyot tud menni! :smt023
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Hujber »

KILL3R etz írta:Akkor kisebb kell...
17 még vállalható városban sztem.

Most 19 van fent?

Igen 19
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkor kisebb kell...
17 még vállalható városban sztem.

Most 19 van fent?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pempelli írta: Hát nem nagyon,így legalább nem tudod szétpörgetni:)

És melyik lehet a legnagyobb fogszám, amit még nem marhaság rárakni? Mert többet tud a gép, mint amennyi kellene, úgysem használom ki, akkor meg inkább gyorsuljon jobban.
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Ha nagyobb lánckerék van elöl, az befolyásolja a blokk élettartamát?
Hát nem nagyon,így legalább nem tudod szétpörgetni:)
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Endre »

DrV írta:Tűszelepnek nincs átmenete, amikor csak csorog a benzin? Ha nincs akkor egy átlagoló mérőt kéne építeni a trabi jeladójára, ami x idő alatti átfolyt benizn mennyiségét mutatja. Egyébként L/100km ben nem túl könnyű megoldani a mérőórát, hisz ahhoz kalibrálni kell a mérőt. Sztem egyszerűbb L/perc v óra kijelzése esetleg viszonylagosan jelző műszert, pl 10 led, kisgáznál 3 nyélgázon 9 világít.
Nem kell ettől megijedni! A Trabiban sem villog össze-vissza, pedig ott is ugyanolyan ejtőtartályos megoldású az üzemanyag-ellátás. A tűszelep szerintem is inkább valahová beáll, nem ugrál állandóan. A kalibrálásról: Jól látod, tényleg csak időalapú fogyasztást lehet kijelezni. De nincs is értelme átváltani l/km-re, stb. Úgyis a végfelhasználó tájékoztatása a lényeg :D Annó én szerettem nagyon a Trabiban, hogy ez alapján elég jól meg lehetett becsülni menet közben, hogy milyen fogyasztást produkálok. Ha belegondolsz, nincs is túl sok értelme a menetközbeni fogyasztás egytizedes pontosságú megjelenítésének.
Magát az órát újonnan kb. 500Ft-ért meg lehet kapni bármelyik tisztességes autós webshopban. A jeladó már ritkább, de abból is akad új. Ha valaki tényleg belevág, esetleg alkatrésze is lesz hozzá, de az elektronikai mókolgatás, forrasztás elriasztja, az nyugodtan keressen meg, tudok ebben segíteni.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Ha nagyobb lánckerék van elöl, az befolyásolja a blokk élettartamát?
Piros MZ ETZ 250
UDX
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: DrV »

Tűszelepnek nincs átmenete, amikor csak csorog a benzin? Ha nincs akkor egy átlagoló mérőt kéne építeni a trabi jeladójára, ami x idő alatti átfolyt benizn mennyiségét mutatja. Egyébként L/100km ben nem túl könnyű megoldani a mérőórát, hisz ahhoz kalibrálni kell a mérőt. Sztem egyszerűbb L/perc v óra kijelzése esetleg viszonylagosan jelző műszert, pl 10 led, kisgáznál 3 nyélgázon 9 világít.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem ugyanúgy össze-vissza fog mutatni, mint az a nyomásmérő-s benzinszint jelző.

Amikor nyit a tűszelep pirosban lesz, amikor zár akkor meg semmit nem fog mutatni. Esetleg a kettő közti átmenetben. Én ezért nem szenvednék....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Én ehez az ellenállás cserés dologhoz nem értek :oops: . De most már piszkálja a fantáziámat kellene nézni vmi bontóba trabantot és abból megvenni talán nem is lehet olyan drága meg akkor lehetne látni hogy hova van bekötve :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Endre »

Andrá$ írta:Hm, akkor lehet hogy mégse lenne olyan egyszerű :roll:
De igen! Csak akkor mindenképpen szét kell szedni a kijelző műszert egy kis barkácsolás miatt. Akkor viszont már mindent meg lehet oldani. Ez a méréshatár dolog pl. egy darab ellenállás cseréjével lerendezhető, és máris a teljes skálán szaladgálni fognak a fények, ahogy eszi a motor a benzint. Ha pedig esetleg az ember vérszemet kap, és inkább fordulatszámmérőnek akarja használni, akkor nem egy ellenállást cserél, hanem kell csinálni egy pici panelt, és azt belegyógyítani.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hm, akkor lehet hogy mégse lenne olyan egyszerű :roll: elvileg egy ilyen kis valamilyen kerék van benne amit megforgat a benzin és az küldi a jelet a műszernek, tehát a kijelzőt bárhol el lehetne helyezni,mondjuk ez igaz hogy lehet hogy sose világítana a piros ledek rajta de kilehetne cserélni pár zöldet pirosra :D . Valahonnan kellene szerezni egy bontottat és közelebről szemügyre venni úgy mégis :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Troster »

86 utáni wartburg átfolyásmérő.Jóval több ledkiosztású, bár bazi nagy az biztos...
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Endre »

DrV írta:Ezen már én is elgondolkoztam.
Sztem csak a jeladót kéne felhasználni, megnézni, hogy hogyan működik és gyártani egy etzhez jobban illő mérőműszert.
A jeladónak kell +5V stabil fesz (eredetileg ezt a műszer szolgáltatja), cserébe pedig az átfolyó folyadékárammal arányos frekvenciájú impulzusokat ad. További lehetőség, hogy magát a műszert át lehet alakítani fordulatszámmérővé. Bővebben lásd Hobbielektronika Fórum.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: DrV »

Ezen már én is elgondolkoztam.
Sztem csak a jeladót kéne felhasználni, megnézni, hogy hogyan működik és gyártani egy etzhez jobban illő mérőműszert.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Endre »

Andrá$ írta:Helló,
Lehet hogy hülyén hangzik d elgondolkodtam az ötleten hogy nem-e lehetne MZ-re Trabant átfolyásmérőt felszerelni? :roll: mert ugye 6V-os az Mz is meg benzincső ugyanúgy van és még jól is nézne ki :D
A Trabikban lévő átfolyásmérő 12V-os. Már néhány éve áttértek 6V-ról 12-re a Papírtigriseknél, amikor elkezdték beletenni ezt a műszert. Egyébként semmilyen elvi akadálya nincs. Illetve van. Az MZ soha nem fog annyit enni, hogy a piros ledek is világítsanak a skálán. Tehát valahogyan át kellene kalibrálni.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Helló,
Lehet hogy hülyén hangzik d elgondolkodtam az ötleten hogy nem-e lehetne MZ-re Trabant átfolyásmérőt felszerelni? :roll: mert ugye 6V-os az Mz is meg benzincső ugyanúgy van és még jól is nézne ki :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: nyakas »

ráadásul aditech egy halom kaka!!
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bambi írta: Javítunk ilyen robogókat,nem olyan egyszerű lenne az átszerelés:-)
:mrgreen: Gondoltam, már vázlati rajzon sem egyszerű ez a megoldás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

MrDok írta:Robogónál már megoldotta az aprilia (DITECH) a befecskendezést, csak egyszerűen át kell szerelni az MZ-re. :mrgreen:
Javítunk ilyen robogókat,nem olyan egyszerű lenne az átszerelés:-)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Robogónál már megoldotta az aprilia (DITECH) a befecskendezést, csak egyszerűen át kell szerelni az MZ-re. :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Atilla írta:Jut eszembe, kellene csinálni a "Tuning" mellé egy "Hülye ötletek és megvalósíthatatlan álmok" részt is a fórumra! :D
+1 :D
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Seclusion írta:A változó szelepvezérlésű kétütemű agyrémhez annyit, hogy nézzetek meg egy 2T dieselt. :)
Megnéztem, majdnem olyan csak benzines. Közben a diesel kétüteműt nézve eszembe jutott, hogy az áramlás sem olyan meghatározó, mert levegőt nyomunk be. Szóval az alsó holtpont környékén kinyit a szívó szelep és jó sok levegőt bele kell tolni, hogy kiöblítse rendesen a hengert. Túllehet tölteni, mehet kicsi belőle a kipufogóba is, hiszen csak levegő. És mikor már a szelep bezárt, akkor az az injektor rányomja a szükséges benzint.
Jól hangzik, de a motorvezérlése már így első gondolatra is katasztrofálisan bonyolult lenne.

Jut eszembe, kellene csinálni a "Tuning" mellé egy "Hülye ötletek és megvalósíthatatlan álmok" részt is a fórumra! :D
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

A változó szelepvezérlésű kétütemű agyrémhez annyit, hogy nézzetek meg egy 2T dieselt. :)
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Hujber »

nagydivad írta: Feltétlenül kell az új, nagyobb dugattyú. :)
Tudtam hogy nem úszom meg! :cry:
Most már csak a remény maradt, hogy nincs kivállasodva :D
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Én most fogom szétszedni a blokkot, és ha kell fúrni (ne kelljen) akkor utána mindenképp kell nagyobb dugattyú? Csak egy mérettel fogom nagyobbra fúrni, ha gebasz van. Vagy elég az új nagyobb gyűrű?
Feltétlenül kell az új, nagyobb dugattyú. :)
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Én most fogom szétszedni a blokkot, és ha kell fúrni (ne kelljen) akkor utána mindenképp kell nagyobb dugattyú? Csak egy mérettel fogom nagyobbra fúrni, ha gebasz van. Vagy elég az új nagyobb gyűrű?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

kzolika1994 írta:A 250-es ETZ-nek mekkora a henger hüvelyének külső átmérője? Ha felfúratnám 300-ra (76mm)akkor mekkora falvastagság maradna?
Mennyivel lenne hangosabb ezáltal? A 300-as hengerhez mekkora főfúvókát ajánlatok?
Elég kevés marad. Hangosabb az nem lesz, (mitől is lenne?) viszont torzul, így hajlamosabb beállni. Ezt a nagyobb illesztéssel lehet kompenzálni.
Ami nekem a látottak közül egyik 300-as fúrásban sem tetszett az a hengerfej.
A hüvely kiálló pereme ugyanis eltűnik, a dugó fejrésze a gyűrűk felett ezért belenyúlik a hengerfejbe. Erre már több módszert láttam, de egyik sem jó. Vagy felemelik a hengert és a réseknél utána marnak (már ahol tudnak), vagy simán kimunkálják a hengerfejet, hogy elférjen. Akkor meg keletkezik ott egy törés az áramlásban. Lesz egy holt rész, ami detonációra hajlamos.

Szóval szerintem a rendes megoldás egy új hüvely készítése.
A tetején a hengerből kiálló kis perem meghagyásával. És ehhez a nagyobb átmérőjű peremhez hozzáigazítani a hengerfejet meg a tömítést.
(Vagy tetszés szerint teljesen átalakítani a henger-hengerfej találkozását, lényeg, hogy ne keletkezzenek ilyen törések)
Sokan fúrnak 300-ra és gondolom a költségtakarékosság az oka, de ilyet még nem láttam.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla »

gabsic írta:Ja. szívó oldalon a membrán, kipufogó oldalon a power szelep tenné változóvá a vezérlést, de az átömlők még minidg ott vannak. Sok (4-6 dbról beszélünk) és nagy keresztmetszetű átömlő kell hogy igazán pörgős gép legyen. ez viszont kis fordulaton káros (mondjuk nem olyan mértékben, mint a szívó vagy kipuff esetén ). De szerintem gyakorlatban valamennyit javíthatna egy légáram függvényéban változó átömlő kerezstmetszet - pl egy membránhoz hasonló acéllemezzel, hasonlóan ahogy ez pl egyes orosz karburátorok torokátmérőjénél is volt egykor...)
De ekkor mindig csak a kipufogás, és az átömlés sebességével és időtartalmával játszottunk, időzítése ugyanaz maradt...
Nem erre gondoltam, rendes szelepvezérlésre. Felömlők nem kellenek, alul a forgattyúsházban olaj kanalas szórással, a dugóra +1 olajlehúzó gyűrű. A szívószelepen át, pedig az alsó holtponton nyomással benyomni az anyagot. Csak úgy kell kitalálni az áramlást, hogy ne nyomja ki rögtön a szintén nyitott kipufogószelepen. A szívó és a kipufogó szelep is lehetne változó vezérlésű. Ez egy ilyen egyszerű kis ultralight tuning lenne. :mrgreen:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Atilla 2011.10.19. 19:20-kor.
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

A 250-es ETZ-nek mekkora a henger hüvelyének külső átmérője? Ha felfúratnám 300-ra (76mm)akkor mekkora falvastagság maradna?
Mennyivel lenne hangosabb ezáltal? A 300-as hengerhez mekkora főfúvókát ajánlatok?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Pötyee írta:Igen, power szelep. Az alsó fordulatszám tartományban teszi nyomatékosabbá a motort, magas fordulaton kinyit, és elszabadulnak a lovak.
Ja. szívó oldalon a membrán, kipufogó oldalon a power szelep tenné változóvá a vezérlést, de az átömlők még minidg ott vannak. Sok (4-6 dbról beszélünk) és nagy keresztmetszetű átömlő kell hogy igazán pörgős gép legyen. ez viszont kis fordulaton káros (mondjuk nem olyan mértékben, mint a szívó vagy kipuff esetén ). De szerintem gyakorlatban valamennyit javíthatna egy légáram függvényéban változó átömlő kerezstmetszet - pl egy membránhoz hasonló acéllemezzel, hasonlóan ahogy ez pl egyes orosz karburátorok torokátmérőjénél is volt egykor...)
De ekkor mindig csak a kipufogás, és az átömlés sebességével és időtartalmával játszottunk, időzítése ugyanaz maradt...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

Igen, power szelep. Az alsó fordulatszám tartományban teszi nyomatékosabbá a motort, magas fordulaton kinyit, és elszabadulnak a lovak.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 31 vendég