Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szívesen, de mi lett a megoldás végülis? Sikerült elindítani?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
paca78
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.12.07. 17:17
MZ-d típusa: MZ ES 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: paca78 »

Zsolti_1983 és Kill3r Etz, köszönöm a tippeket!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Köszönöm a válaszokat.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Én olajat nem szoktam a hengerbe önteni,lemosom alaposan brigéciol meg minden,karburátort leveszem kiöntöm a benzint belőle most kapott egy új tömítést is,akksit kiveszem,kipufogó végét lezárom,meg leolajozom,aztán sztenderen áll úgy hogy az első kerék a levegőbe a hátsó alatt meg hungarocel, jah és teletankolom.Télen nem szoktam elindítani de néha átforgatom kicsit a motort,
Tavasszal úgyanúgy elsőre indul több hónap állás után.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

pempelli írta:Téli elrakásnak van valami trükkje?
Gondolok itt a henger nem rozsdásodik 2-3 hónap alatt?
Fedett helyen álla járgány de hideg a helyiség.
Csatlakozom az előttem szolokhoz ez mind igaz és helyes,de szerintem ha száraz helyen van a géped elég lemosva leszárítva eltenni a mocit, kivenni az aksit és meleg helyre tenni ha valami enyhébb napos SZÁRAZ idő van(kb havonta egyszer) akkor meg vissza és lehet kicsit motorozni(pár kör az utcán ami jó a motornak és a lelkednek is a téli szünetbe).Én pl még egy takaróval is betakarom a garázsba mivel azért kocsival ki be álok és a pára így be tud jutni nekem már több mind 20 éve így van tárolva de soha semmi baja se rozsda se indítási probléma.szerintem ha évekre állítod le akkor érdemes konzerválni"én a tartalék motort rakom el olajba ledugozva".
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

pempelli írta:Utána nem füstöl mint az állat,vagy hamar kidolgozza magából?1dl elég?beleöntöm el párat rárúgok hogy mindenhova felhordja?
Mer akkor inkább néha beindítom.

Én nem önteném bele télen besürüsödik tavasszal nehezen indul téli elrakás folyamata nálam már egy ideje így zajlik. megyek vele vagy 2-3 km-t szívatóval állítom le meghúzom a kipu hollandert és a kipu végébe rongyot vagy parafadugót tömök. Benzincsap elzár karbi levesz kipucol berak szekrénybe szívócsonkba rongyot dugok majd szigszalaggal betekerem. Akksi ki behozom előszobába bezacskózom. kopp kopp nekem ez mindig bevált. Tavaszi inditás előtt mindent vissza szívató rá két lassú rugás gyújtás rá egy izmos rúgás és egyből indul!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Utána nem füstöl mint az állat,vagy hamar kidolgozza magából?1dl elég?beleöntöm el párat rárúgok hogy mindenhova felhordja?
Mer akkor inkább néha beindítom.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

pempelli írta:Téli elrakásnak van valami trükkje?
Gondolok itt a henger nem rozsdásodik 2-3 hónap alatt?
Fedett helyen álla járgány de hideg a helyiség.

Az nem árt, ha a hengerbe a gyertyanyíláson keresztül öntesz kb egy deci olajat, a téli álom idejére.
Kép
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Motort lemosni, a króm alkatrészeket krómtisztítóval áttörölni, a gumikat és műanyagokat szilikonnal befújni, a megfelelő helyeken zsírozni, láncot is megkenni. Tankot feltölteni benzinnel, akksit kivenni. A hengerbe beleönteni néhány centi motorolajat és áttaposni a berugót.

Sztem ennyi. :)

Én télen is be szoktam indítgatni...
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Téli elrakásnak van valami trükkje?
Gondolok itt a henger nem rozsdásodik 2-3 hónap alatt?
Fedett helyen álla járgány de hideg a helyiség.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Egy elöregedett, sérült szimmering simán okozhat nem indulást. Ha a gyújtásodon mindent beállítottál jól, és van szikrád, akkor próbálj meg a gyertyanyíláson befújni egy kis féktisztítót vagy ilyesmit... Utána gyertya vissza gyorsan, így 1-2 pöffenésnek kell lennie... Ha így sem akkor valsz gyújtás...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

paca78

Szia!

Olyan nincsen, hogy szimering miatt nem indul be a gép. Még ha egyáltalán nem is lenne a főtengelynél szimering, minimum egy-két pöffenést akkor is kéne adnia, ha egyébként minden más kifogástalan. Az elöregedett, kitágult, elégtelenül tömítő szimering jellemzője inkább az, hogy bár beindul a motor, a fals levegő beszívása (és így a felborult levegő-benzin arány, vagyis a tüzelőanyag-szegény keverékképzés) miatt járása egyenetlen: ha ráhúzod a gázt, nyúlósan felpörög, utána meg alig akar visszaesni a fordulat, de mielőtt még teljesen visszaesne, le is fullad. Az alapjárat természetesen beállíthatatlan.

Inkább másban lesz a hiba. Én inkább a gyújtásra gyanakodnék, főleg, ha a gyertyakörmök nedvesek. Az is sokszor megszívatja az embert, hogy "kint" van szikra, "bent" viszont (például hibás gyertya, gyertyapipa vagy -kábel miatt) nincs. Próbáld meg apránként a gyújtásban részt vevő összes alkatrészt másikkal kicserélni, a gyertyától a megszakító felé haladva (a hiba akár még a trafóban vagy a gyújtáskapcsolóban is lehet).
paca78
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.12.07. 17:17
MZ-d típusa: MZ ES 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: paca78 »

Sziasztok! Segítsetek egy kezdő MZ-snek, aki még csak babakocsis fórumozó!
Van egy MZ Trophy 125-ösöm, és nem akar beindulni. Már sokmindent kicseréltem a gyújtással kapcsolatban, benzin van, szikra van. Azt szeretném megtudni, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy a motor a főtengelyszimmering hiba miatt nem indul, vagy gyújtás problémám van? Mert ha az első, akkor szerelőhöz viszem, ha viszont gyújtás, akkor még próbálkozom még. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv. Paca
baludzsi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.07.10. 08:12
MZ-d típusa: ETZ 250 de Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: baludzsi »

](*,) N fajin, akkor fagyos téli estékre meglesz a szórakozás (megint)... Kösz mindenkinek!
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Biony,szólj a blokknak, hogy ugorjon szét!Nyugi az enyém is megtette :D
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

baludzsi írta:Üdv Mindenkinek!

Ha vótmá a topicban, akkor elnézést, pár oldalt visszaolvastam, nem találtam hasonlót.
250-es ETZ a következő hibát(?) produkálta: eddig a váltókart mindig kis erővel kellett működtetni. Az utolsó 10 km-en fokozatosan elkezdett "könnyülni" a váltókar, visszaváltásnál gyakorlatilag finoman vissza lehet pöccinteni alacsonyabb fokozatba. Nem dobálja a sebességet, nem vált üresbe, pontosan vált, csak "felpuhult" :-k Azóta még nem mentem vele, nehogy széthulljon alattam :shock:

Valakinek van valami ötlete? Mondjuk a kuplung is kicsit hangosabban fütyül mint az átlag...

A segítséget előre is köszönöm!
ollórugó hanyatlása
A viz szalad, a kő marad!
baludzsi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.07.10. 08:12
MZ-d típusa: ETZ 250 de Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: baludzsi »

Üdv Mindenkinek!

Ha vótmá a topicban, akkor elnézést, pár oldalt visszaolvastam, nem találtam hasonlót.
250-es ETZ a következő hibát(?) produkálta: eddig a váltókart mindig kis erővel kellett működtetni. Az utolsó 10 km-en fokozatosan elkezdett "könnyülni" a váltókar, visszaváltásnál gyakorlatilag finoman vissza lehet pöccinteni alacsonyabb fokozatba. Nem dobálja a sebességet, nem vált üresbe, pontosan vált, csak "felpuhult" :-k Azóta még nem mentem vele, nehogy széthulljon alattam :shock:

Valakinek van valami ötlete? Mondjuk a kuplung is kicsit hangosabban fütyül mint az átlag...

A segítséget előre is köszönöm!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Zsolti_1983 írta:
Hát kreativitásod, az van. :D :D :D

Vidéken már csak így megy... :D
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

zsakfos írta:
Hát ha eljössz Tihanyrévbe a kompkikötőbe,akkor adok neked egyet.
Köszönöm szépen, de már megoldódott :)
Piros MZ ETZ 250
UDX
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Olcsó fajta kukoricás doboz kifúrod kireszeled az adott méretre aztán megeszed a kukoricát a lyukon keresztül majd konzervnyitóval körbevágod lemezollóval úgy hogy elférjen az adott helyen oszt csoki nem látja senki rajtad kívül de ha igen akkor már valaki bontja a blokkodat :D
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

De nem mind1, h milyen konzervdoboz tetőröl van szó!!!
A kicsi májkrémes még ügyesen nyitva sem biztos, h elég nagy. Esetleg vmi babgujás vagy ravioli, de abból csakis legalább fél kilós kiszerelésű illendő eme műtéthez. Utána a tető széleit körbe lehet esztergálni...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

Hujber írta:miből tudnék csinálni? Konzerv doboz tetejére gondoltam
Hát kreativitásod, az van. :D :D :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta:
Nem kaptam sehol, a robogósban, és a pályaudvar mellett sem volt, bepróbálkoztam Zircen is, azt mondták rendelésre tudnak hozni, hozattam is, később kiderült, hogy nem tudnak küldeni, mert elfogyott.

Hát ha eljössz Tihanyrévbe a kompkikötőbe,akkor adok neked egyet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

zsakfos írta: Ezt megértem,de Veszprémben nincs olyan motoros bolt,ahol vehetnél?
Nem kaptam sehol, a robogósban, és a pályaudvar mellett sem volt, bepróbálkoztam Zircen is, azt mondták rendelésre tudnak hozni, hozattam is, később kiderült, hogy nem tudnak küldeni, mert elfogyott.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta:
Csak 1300forintos postával nemigen éri meg nekem, így, hogy mást nem kell vennem
Ezt megértem,de Veszprémben nincs olyan motoros bolt,ahol vehetnél?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

zsakfos írta: Egyszerűbb lenne venni egyet. :-"
Csak 1300forintos postával nemigen éri meg nekem, így, hogy mást nem kell vennem
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta:Ha a forgattyúsházba nem rakom bele az egyik olajterelő lemezt, az nagy baj? Ha igen, miből tudnék csinálni? Konzerv doboz tetejére gondoltam, csak hogy vágjam olyan szabályosra?
Egyszerűbb lenne venni egyet. :-"
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Ha a forgattyúsházba nem rakom bele az egyik olajterelő lemezt, az nagy baj? Ha igen, miből tudnék csinálni? Konzerv doboz tetejére gondoltam, csak hogy vágjam olyan szabályosra?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

MrDok írta: Kapcsolóköröm kopás kezdeti jelensége.......
Olyanom már volt a 4. fokozatnál, de akkor minden hirtelen gázadásnál csinálta.
Most viszont a váltás után csak egyszer és ha határozottabban kapcsolom a 2.-at akkor nem is mindig.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nálam a hullámos kuplung rángatódzik így. Igaz, minden váltás után, amíg meg nem fogja rendesen. :) (ha nem vagyok eléggé határozott a kuplunggal)
Bár ez nem éles rántás, inkább ehúzódó vagymi. :)

De akkor lehet nem is kuplung...?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Nandor írta:Sziasztok!

Mióta elhoztam a gépet a "szerelőtől(?)" azóta megszűnt a 3. fokozat csörgése viszont megjelent egy új jelenség. Ha elinduláskor 1-es fokozatból 2-esbe teszem pár másodperc után, általában gázadásra egy rántást lehet érezni mintha akkor akadnának rendesen össze a fogaskerekek.
Egyébként minden normálisan működik és visszakapcsoláskor sem jelentkezik a rántás.
Okozhat ez később valami gondot vagy csak egyszerűen az esetleg rossz hézagolás eredménye?
Kapcsolóköröm kopás kezdeti jelensége.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Tegyen szemüveget a szerelő :mrgreen:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

bambi írta: Mit cserélt ki a szerelő?
Mondtam neki, hogy mindent cseréljen ki amit hibásnak vagy kopottnak talál a váltóban de azt mondta, hogy mindent jónak látott és nem kellett kicserélni semmit.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Nandor írta:Sziasztok!

Mióta elhoztam a gépet a "szerelőtől(?)" azóta megszűnt a 3. fokozat csörgése viszont megjelent egy új jelenség. Ha elinduláskor 1-es fokozatból 2-esbe teszem pár másodperc után, általában gázadásra egy rántást lehet érezni mintha akkor akadnának rendesen össze a fogaskerekek.
Egyébként minden normálisan működik és visszakapcsoláskor sem jelentkezik a rántás.
Okozhat ez később valami gondot vagy csak egyszerűen az esetleg rossz hézagolás eredménye?
Mit cserélt ki a szerelő?
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok!

Mióta elhoztam a gépet a "szerelőtől(?)" azóta megszűnt a 3. fokozat csörgése viszont megjelent egy új jelenség. Ha elinduláskor 1-es fokozatból 2-esbe teszem pár másodperc után, általában gázadásra egy rántást lehet érezni mintha akkor akadnának rendesen össze a fogaskerekek.
Egyébként minden normálisan működik és visszakapcsoláskor sem jelentkezik a rántás.
Okozhat ez később valami gondot vagy csak egyszerűen az esetleg rossz hézagolás eredménye?
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

Ha széthúzom a 125-ös ETZ-m blokkját akkor mindenképpen kell-e csapágyakat cserélni?
Egyébként milyen méretű csapágyak és szimeringek kellenek bele, mert ezt sehol nem találtam meg?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

beci58 írta:Sziasztok én is most cseréltem tárcsákat (utángyártott) és meg kellett csiszolni mert nem is volt olyan szép a felülete
meg ha úgy beleraktam volna nem emelt volna ki a kuplung, rugó nélkül össze kell rakni és akkor lehet látni ,hogy jó -e a
vastagság.
Új lamellák vastagsága 3,0 + minusz 0,1mm kopási érték minusz 0.3mm
A viz szalad, a kő marad!
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Sziasztok én is most cseréltem tárcsákat (utángyártott) és meg kellett csiszolni mert nem is volt olyan szép a felülete
meg ha úgy beleraktam volna nem emelt volna ki a kuplung, rugó nélkül össze kell rakni és akkor lehet látni ,hogy jó -e a
vastagság.
Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 »

KILL3R etz írta:A parafa/bakelit tárcsa vastagsága 3mm elvileg. Az utángyártott vastagabb, úgyhogy egy üveglapra fektetett finom csiszolópapírral tudsz levenni belőle. Vagy ha vannak ép, vékonyabbra kopott tárcsák akkor azzal meg lehet próbálni összerakni.
Köszönöm segítséged!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A parafa/bakelit tárcsa vastagsága 3mm elvileg. Az utángyártott vastagabb, úgyhogy egy üveglapra fektetett finom csiszolópapírral tudsz levenni belőle. Vagy ha vannak ép, vékonyabbra kopott tárcsák akkor azzal meg lehet próbálni összerakni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 »

Szintén forumozók profizmusára van szükségem egy kisebb kérdésben!
EZT 250-esemen tengelykapcsoló javítást végzek, ősszel mikor letettem ragadozott, nehezen lehetett csúsztatni. Ennek nyomát megtaláltam a számszerint 5 tárcsából, 3-ban szakadozások, tárcsadarab hiányok vannak; belső körmök igencsak elkopva, tehát ennek új készlet a lelke. DE mennyi a gyári vagy új kuplung tárcsa vastagsága? ( nálam a halottra kopott és szétpattogzott 2,8-3miliméterig változik! )

Válaszotok előre is köszönöm!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

B13 írta:Sziasztok
Olyan gondom lenne ,hogy a 250-es ETZMZ blok kerreg a berugókarnál.(kiszedtem a berugókart és akkor már nem kattog.
és a a kuplung nem old ki(nem húza vissza a kuplung kart .)
Most szándékozom szétszedni és átnézni megindt.
Egy rjaz vagy valami hasonló kéne,amin el lehet igazodni.

Köszönöm előre is a segítséget .

Beugrónál a azt az íves lemezt jól raktad be?ami a blokkba fix helyen kell legyen.itt 15 számmal van:http://citybike.hu/spl/514607/Berugo_alkatreszek
Kuplungról itt találsz rajzot:http://citybike.hu/spl/577225/Kuplung_es_alkatreszei
B13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.08.28. 19:03
MZ-d típusa: 250 MZ ETZ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: B13 »

Sziasztok
Olyan gondom lenne ,hogy a 250-es ETZMZ blok kerreg a berugókarnál.(kiszedtem a berugókart és akkor már nem kattog.
és a a kuplung nem old ki(nem húza vissza a kuplung kart .)
Most szándékozom szétszedni és átnézni megindt.
Egy rjaz vagy valami hasonló kéne,amin el lehet igazodni.

Köszönöm előre is a segítséget .
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Persze a repsol sintetico az amit kap! :D
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Alap esetben semmi gond nincs a bronzossal.Sok ember úgy véli, hogy sokkal többet bír mint a tűgörgő.Ami alapban meg is állja a helyét, csörögni sosem fog, de a több kenés miatt egy rakás plusz probléma merül fel.Ezt nagyon jó minőségű szintetikus olajokkal kompenzálhatod.Én bronzosnál pluszban fimolt is használok.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Ja -ja sejtettem.... ](*,)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Amikor először vittem Bambihoz az újonnan vett gépet, ő is bronzperselyt talált benne. Azonnal kicseréltettem a hajtókart, nem vagyok hajlandó olyannal járni :mrgreen: Rengeteg olaj, füstölés, satöbbi. Jobban bízok a tűgörgőben.

Ja, zsebbenyúlós volt, dehát ez van...
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok!

Mint említettem a múltkor,megragadt a gép,kompresszió megszűnt,ahogy Zizi sejtette bele is olvadtak a gyűrűk a dugóba rendesen,és emiatt hengerfúrás,dugócsere történt,most járatom,jobb mint volt,csak kiderült,ezt is írtam,hogy bronzperselyes gép,ne kérdezzétek miért,valaki előttem így látta jónak!
Na most az a kérdésem,hogy azonkívül,hogy olajosabb keveréket érdemes használnom,van e vagy lesz e valami egyéb hátrányom is ebből,vagy jó ez így,illetve járatás után,döngethetem e a gépet,persze az ésszerűség határain belül [-X
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Kép
Érdeklődnék, hogy az 5-ös számú visszahúzó rugó füleit pontosan hová kell beakasztani? Széthúztam a trophy blokkot, de sajnos a a kapcsolókilincsmű szétugrott, gondolom akkor ennek is előfeszítést kell adni összerakáskor?
Összerakáskor a 10-es számú fogasívhez kapcsolódó fogaskerék a fogasív közepén heyezkedjen el, vagy az ív valamelyik szélén?Bárhogy össze lehet forgatni, csak lehet a fogasív túlfordítása miatt nem lehet majd minden sebességet kapcsolni..?
Válaszaitokat előre is köszönöm...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Tök természetes ETZ hang. A kuplungmenesztő kopog. Utángyártás remekei miatt. De gondot nem okoz, mindenki így jár vele. Lesz még hangosabb is, ne izgulj! :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 43 vendég