Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Hajjaj ez eddig nem hangzik valami jól! Samu te a brembot hol vetted és mennyiért annó? Vagy valaki nem tud szerezni elfogadható áron valami jót?
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Nem lehetetlen, de aki megcsinálja azt úgy, hogy a kúp nem sérül és rendesen zárni fog, az már tud valamit!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Alfa »

hell írta:Valahogy meg lehet javítani a féknyerget ha már tönkrement a légtelenítő csavar menete? Vagy ez eldobós lesz ha kiszakad teljesen?
Én megnézném a következő méretű légtelenítő paramétereit (menetméret), felfúrnám és belevágnám. Persze előbb megkérdezném Bambit h mi a helyzet :mrgreen:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Valahogy meg lehet javítani a féknyerget ha már tönkrement a légtelenítő csavar menete? Vagy ez eldobós lesz ha kiszakad teljesen?
Geri83
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.03.01. 09:27
MZ-d típusa: TS250 '73

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Geri83 »

maki79 írta:
Geri83 írta:Sziasztok,

Tudja valaki hol és mennyiért lehet EBC vagy Ferodo fékpofát beszerezni TS/ETZ250-hez?
(EBC798 vagy FSB823)
Én a Bárdi autóalkatrész boltban vettem Ferodo márkájút néhány hónapja. 6-7000 ft-ért.

Végülis Motoroázisban volt raktáron két garnitúra Newfrenből. Elvileg organikus, de van belekeverve valamennyi kevlár is. 6500 volt egy garnitúra.
Már az első pár kilométeren tapasztalható, hogy jól fog pedig még be sem kopott!!!

Ajánlom mindenkinek akinek dobféke van, hogy ilyet vegyen.
Avatar
maki79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.02.09. 12:43
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: maki79 »

Geri83 írta:Sziasztok,

Tudja valaki hol és mennyiért lehet EBC vagy Ferodo fékpofát beszerezni TS/ETZ250-hez?
(EBC798 vagy FSB823)
Én a Bárdi autóalkatrész boltban vettem Ferodo márkájút néhány hónapja. 6-7000 ft-ért.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nagyarpi írta:
Dénes írta:Teljesen igazad van szerintem. Normál használatban tényleg elég az utcai, de attól még ég és föld a különbség a gagyi meg egy sinter betét között. Nálam "fejlesztés" terén a következő volt a sorrend: Főfékhenger csere (Grimeca), fém fékcső, majd legvégül "drága" fékbetét.

Egyébként két tényleg intenzív fékezés után rendszerint megadta a magát nálam az egyszerű betét. Gondoltam, kipróbálok egy jó minőségűt. (akkor egyébként nem voltak ilyen drágák+kedvezmény) ...és azóta nem vennék mást. :)
Melyik az a jobb minőségű és hol lehet venni?
Tavaly szemezgettem vele, de végül letettem róla.
EBC betétet a ZSU Kft-nél lehetett rendelni (zsu.hu), vagy itt is pl: http://www.m0moto.hu/product_info.php?products_id=30
Ferodo betétet pedig vaterán hirdetett valamelyik bp-üzlet.
Motorr.hu-nak is volt Lucas és EBC is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

Dénes írta:Teljesen igazad van szerintem. Normál használatban tényleg elég az utcai, de attól még ég és föld a különbség a gagyi meg egy sinter betét között. Nálam "fejlesztés" terén a következő volt a sorrend: Főfékhenger csere (Grimeca), fém fékcső, majd legvégül "drága" fékbetét.

Egyébként két tényleg intenzív fékezés után rendszerint megadta a magát nálam az egyszerű betét. Gondoltam, kipróbálok egy jó minőségűt. (akkor egyébként nem voltak ilyen drágák+kedvezmény) ...és azóta nem vennék mást. :)
Melyik az a jobb minőségű és hol lehet venni?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Teljesen igazad van szerintem. Normál használatban tényleg elég az utcai, de attól még ég és föld a különbség a gagyi meg egy sinter betét között. Nálam "fejlesztés" terén a következő volt a sorrend: Főfékhenger csere (Grimeca), fém fékcső, majd legvégül "drága" fékbetét.

Egyébként két tényleg intenzív fékezés után rendszerint megadta a magát nálam az egyszerű betét. Gondoltam, kipróbálok egy jó minőségűt. (akkor egyébként nem voltak ilyen drágák+kedvezmény) ...és azóta nem vennék mást. :)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Dénes írta:Jaja, vicces tud lenni mikor egy hajtűkanyar előtt úgy dönt a betét, hogy ő most túlmelegedett. :)

Egy ilyen helyen pl.:
https://picasaweb.google.com/1153883594 ... 5726294066

Frici képe.
Hát nem tudom srácok... Van benn igazság amit mondatok, de:
A sok szar szemét között amit kapni MZ-hez, épp a fékbetét azon ritka kakukktojások egyike, amik legalább minősítésen estek át...
Persze ettől sok mindent nem várok tőle, de mint mondtam nekem nem volt gondom vele.
(Pedig cibáltam már 2x a Mecsekben neki és mindig volt fék, sőt a Tátrában is meg tudtam állni. Gondom nem is a betéttel, inkább a vizes tárcsával volt, de arra meg a fúrás a megoldás - már meg is van a donor tárcsa, felszabályozva)
Normál utcai használatnál szerintem nem lehet vele gond (max a nyikorgás de arra ugye megvan a megoldás).

És azért lássuk be, sajnos legtöbbünknek egy Balkán-túra elég messze áll a normál utcai használattól. Aki arra használja az ETZ-t, hogy elguruljon vele melóba, meg esetleg eljön itthoni klubos túrára (ahol ugye nem a kimondottan forszíroozott tempó a jellemző), nos szerintem az olcsó betét is teszi a dolgát.

Persze nem beszéléek le senkit a 6-8000Ft-os betétről, de NORMÁL UTCAI közlekedésben nem tartom indokoltnak (és ebben nincs benne sem a Racing, sem pedig a cibáljuk neki a hegyi szerpentineken típusú igénybevétel).

De ugyanakkor csendben megkérdezem: vajon mi a jobb féktuning: 8000Ft-os betétet venni, vagy az nem olajállóanyagból készült, sorjásan fröccsöntött, utángyártott karmanytúkkal összetákolt főfékhengert lecserélni valami nyugatira? Ár-érték arányban melyik növeli jobban a biztonságot? Sok más dolog szerintem jó eséllyel előbb megtérül a biztonságban (főfékhenger, jó gumi, jó futómű, stb) Én eddig ez utóbbiakra költöttem inkább. Aztán lehet ha egyszer mennék olyan MZ-vel amiben EBC betét van, az lenne az első, hogy szaladnék ilyet venni. De még nem mentem, szal...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Jaja, vicces tud lenni mikor egy hajtűkanyar előtt úgy dönt a betét, hogy ő most túlmelegedett. :)

Egy ilyen helyen pl.:
https://picasaweb.google.com/1153883594 ... 5726294066

Frici képe.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Krepp »

gabsic írta:Én mofakeres olcsó fékbetétet használok.
Nem tudom mi a bajotok vele. Mondjuk nekem alapvető dolog volt a betét hátuljának rézspray-vel való megfújása (amit matt is említett), meg a betét éleinek letörése 45 fokban.
Soha nem nyikorgott, fogni meg fog jól. Utcára szerintem tökéletesen megfelel.
Az első hosszabb hegyi túrádon fogsz rájönni miért szar az occsó fékpofa, én is így tanultam meg...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Igen a rézpaszta is nem egy elhanyagolható dolog az élekre tenni illetve a hátára én is inkább azt vallom féken gumin ne a leghurkábbat mert visszaköszönhet.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Én mofakeres olcsó fékbetétet használok.
Nem tudom mi a bajotok vele. Mondjuk nekem alapvető dolog volt a betét hátuljának rézspray-vel való megfújása (amit matt is említett), meg a betét éleinek letörése 45 fokban.
Soha nem nyikorgott, fogni meg fog jól. Utcára szerintem tökéletesen megfelel.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Vagy egy kis zsírt közvetlenül a tárcsára. :twisted:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

matt1989 írta:Rézpasztát kell kenni a fékbetét hátuljára, ahol a dugattyúval érintkezik és elvileg megszűnik, vagy csökken a nyikorgás.

(gyakorlatban még nem teszteltem) :)
Az autokereskedők műsorban nagyon dicsérte Ed a szerelő.

Ezek meg jó adatok. :)
http://www.ferodoracing.com/catalogue/d ... ode=FDB148
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Rézpasztát kell kenni a fékbetét hátuljára, ahol a dugattyúval érintkezik és elvileg megszűnik, vagy csökken a nyikorgás.

(gyakorlatban még nem teszteltem) :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

nova001155 írta:
hell írta: Aha kösz a tippet és melyik zabálja meg kevésbé a tárcsát? A hagyományossal is blokkol a kerék de a nyikorgás és egyéb a sirba visz. :D
Egyáltalán nem nyikorog egyik sem azé a ferodo az már nem egy hurka minőség nem véletlen 5000 től indul amit a boltba veszem meg 700 Hogy melyik eszi meg jobban arról nem tudok nyilatkozni nem tudom.
A régi olcsobb szarokra értem a nyikorgást a jó márkáktól el is várom hogy jól végezze a dolgát. Lesz egy ugrásom a boltba a napokban az tény. :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

hell írta: Aha kösz a tippet és melyik zabálja meg kevésbé a tárcsát? A hagyományossal is blokkol a kerék de a nyikorgás és egyéb a sirba visz. :D
Egyáltalán nem nyikorog egyik sem azé a ferodo az már nem egy hurka minőség nem véletlen 5000 től indul amit a boltba veszem meg 700 Hogy melyik eszi meg jobban arról nem tudok nyilatkozni nem tudom.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

nova001155 írta:Első fékbetét unixban vásároltam ilyet maximálisan megvagyok vele elégedve nem nyikorog rátépek meg is állok kell ennél több? :D
Ferodo Platinum, FDB 148 P a cikkszáma,
az UNIX cikkszám: 761005
Hu vagy ilyet FDB108P áhh már nem tudom de mind a kettő tuti!
Aha kösz a tippet és melyik zabálja meg kevésbé a tárcsát? A hagyományossal is blokkol a kerék de a nyikorgás és egyéb a sirba visz. :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Első fékbetét unixban vásároltam ilyet maximálisan megvagyok vele elégedve nem nyikorog rátépek meg is állok kell ennél több? :D
Ferodo Platinum, FDB 148 P a cikkszáma,
az UNIX cikkszám: 761005
Hu vagy ilyet FDB108P áhh már nem tudom de mind a kettő tuti!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Ja igen és ha itt tartunk valaki tudja melyik gyártónak mi a számozása ami nekem jólehet előre?
És ha tényleg nem lesz a unix-n akkor máshol nem lehet ezeket beszerezni?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Azon kívül, hogy minden tiszta legyen és jól húzd meg a csavarokat szerintem nincs tovább min ügyelni. :) És nyilván fékolajálló tömítés kell, csapágyboltban megmondják majd a tutit.

UNIX: Menj be személyesen egy boltba és rendelj.
Geri83
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.03.01. 09:27
MZ-d típusa: TS250 '73

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Geri83 »

Dénes írta:Unix áruházlánc boltjaiban be lehet szerezni mindenféle jó minőségű betétet (Ferodo, Brembo...).
Ára kb. 7-8ezer Ft kedvezmények nélkül.
Unixnál nincs készleten, nem rendelhető... :(
Esetleg valami más beszerzési forrás valaki?
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Van egy 125-ös etz-m.
A féknyeregből csepegett a fékolaj,de csak nagyon kicsit.Megvizsgáltam és a két fél közül jött az olaj.szét szedtem a két felet és tettem bele új O-gyűrűt.Éppen akkorát hogy ha a két felet összeszorítom akkor megfelelően tömítsen.
Egy darabig jó is volt,de aztán elkezdett gyöngyözni az olaj a két fél között és egyszerűen nem tudtam rendesen lelégteleníteni a féket.Az már csak mellékes,hogy a műszaki vizsga előtti napon jött ki rajta ez a hiba ](*,) Hála égnek mivel csak nagyon picit jött onnan az olaj,ezért átengedték műszakin.
A féknyeregben lévő dugattyú tömítéseket/karmantyúkat is kicseréltem,azzal nincs gond.

A kérdésem az lenne,hogy milyen O-gyűrű kellene a két fél közé hogy normálisan tömítsen?És mikre kell odafigyelnem szétszedésnél és összerakásánál?

A válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ja és fékpofát is, nem csak betétet. Persze megkérik az árát...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Dénes írta:Unix áruházlánc boltjaiban be lehet szerezni mindenféle jó minőségű betétet (Ferodo, Brembo...).
Ára kb. 7ezer Ft kedvezmények nélkül.
Ok kösz a tippet!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Unix áruházlánc boltjaiban be lehet szerezni mindenféle jó minőségű betétet (Ferodo, Brembo...).
Ára kb. 8-9ezer Ft kedvezmények nélkül.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2012.03.05. 14:20-kor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Igen ez egy nagyon jó kérdés hol lehet beszerezni jó minőségű fékpofákat!? Nekem is kellene szereznem valami jót a etz 250-z mert a sirba visz már hogy ez a sok gyenge minőségű nyikorog világnak, stb. Engem persze mindenféle érdekelhet ami jobb ennél a 700Ft körüli szutykoknál.
Geri83
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.03.01. 09:27
MZ-d típusa: TS250 '73

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Geri83 »

Sziasztok,

Tudja valaki hol és mennyiért lehet EBC vagy Ferodo fékpofát beszerezni TS/ETZ250-hez?
(EBC798 vagy FSB823)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gyári tárcsát nyugodtan lehet esztergáltatni, fúrt tárcsánál viszont lehetnek gondok esztergálásnál, azt inkább célszerű köszörülni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha jól csinálja nem tud beremegni. Viszont egyes szakik nem esztergálják, hanem köszörülik a tárcsát. Mivel esztergálásnál "lélegzik" a tárcsa. A kés az előtolás miatt elnyomja egy kicsit. Ez pár század maximum. Szóval nem tragédia ha esztergán szabályozzák fel....

Ha köszörültetni akarod, akkor nemrég volt róla szó. Sunbim beírta ide az elérhetőségét. Korrekt munkát végez, én nála csináltattam... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Üdv.

A féktárcsámat szeretném esztergáltatni, de egy szakember azt mondta, hogy nem lehet mert berázkódik a tárcsa munka közben.
Én viszont úgy tudom, hogy olykor szűkséges ezt a műveletet elvégezni és el is szokták végezni. Nektek milyen tapasztalataitok vannak ezzel kapcsolatban? Tényleg nem lehet megoldani ezt az ügyet?


Köszi a hozzászólásokat.
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
Tbee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2009.04.15. 22:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tbee »

Alfa írta:Jó így, Vaterát javaslom más motor főfékhengere ügyében. Bambinál is néha van, meg mintha kobra is hozott volna párat...
Köszi, igen már nézelődtem én is a Vaterán csak nem tudom meg lehet-e bízni ezekben a használt cuccokban. Ha nem járok sikerrel a felújítással majd konzultálok Bambival.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Jó így, Vaterát javaslom más motor főfékhengere ügyében. Bambinál is néha van, meg mintha kobra is hozott volna párat...
Avatar
Tbee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2009.04.15. 22:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tbee »

Sziasztok!

Tudnátok segíteni, hogy a főfékmunkahengerre hova kell a kis karmantyút felrakni? Én ide és így gondoltam...jó így?
Kép


A MOFA-nál található főfékmunkahengert érdemes -e megvenni? Vagy milyen típust kellene beszerezni ETZ-re? Tartok tőle hogy nem fogok előrébb jutni a tömítések kicserélésével, folyni fog így is.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pempelli írta:A porvédő gumit csak le kell pattintani,vagy hogy jön le?
Nem akarom feszegetni.
Igen, csak le kell húzni.
Kb 1mm-es beszúrás van a dugattyún, az tartja.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli »

A porvédő gumit csak le kell pattintani,vagy hogy jön le?
Nem akarom feszegetni.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gabsic írta:
pempelli írta:Srácok,elkezdett fogni az első fékem,mármint menet közben ,ez javítható szétszerelés nélkül?nem vészéjesen de halhatóan és érezhetően fogja a motort.
olajat nem szeretném leengedni.
Néz meg hogy fog. Egyik betét, vagy mindkettő?
Mert 3 helyen lehet hiba:
alul: féknyeregben megszorult egy dugattyú, vagy
középen: összeszűkült cső nem engedi vissza a nyomást, vagy
felül: a főfékhengerben pl megdagadt karmantyú miatt nem nyílik a furat

Én az első esetre tippelnék.
Menetrend:
-betéteket kiszeded
-féknyerget lecsavarozod a teleszkópról (csövet nem bontod)
-lepucolod a nyerget a szennyeződésektől
-porvédőket leveszed
-pl WD40-et fújsz a dugattyúkhoz, majd többször ki-be megjáratod őket, míg jó nem lesz.

Ha nem lesz jó, vagy máshol van a baj akkor az már szétszerelést igényel.

Köszönöm.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pempelli írta:Srácok,elkezdett fogni az első fékem,mármint menet közben ,ez javítható szétszerelés nélkül?nem vészéjesen de halhatóan és érezhetően fogja a motort.
olajat nem szeretném leengedni.
Néz meg hogy fog. Egyik betét, vagy mindkettő?
Mert 3 helyen lehet hiba:
alul: féknyeregben megszorult egy dugattyú, vagy
középen: összeszűkült cső nem engedi vissza a nyomást, vagy
felül: a főfékhengerben pl megdagadt karmantyú miatt nem nyílik a furat

Én az első esetre tippelnék.
Menetrend:
-betéteket kiszeded
-féknyerget lecsavarozod a teleszkópról (csövet nem bontod)
-lepucolod a nyerget a szennyeződésektől
-porvédőket leveszed
-pl WD40-et fújsz a dugattyúkhoz, majd többször ki-be megjáratod őket, míg jó nem lesz.

Ha nem lesz jó, vagy máshol van a baj akkor az már szétszerelést igényel.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok,elkezdett fogni az első fékem,mármint menet közben ,ez javítható szétszerelés nélkül?nem vészéjesen de halhatóan és érezhetően fogja a motort.
olajat nem szeretném leengedni.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nem mondanám, hogy hozzáértő vagyok, csak kezdek tanulni a saját káromon.
Érdekes, hogy mindenki számára világos, hogy ha megsérül a krómszár izzadni fog a teló.
A többi tömítőgyűrűnél sokkal kevésbé: fék, lánckerék,főtengely(benzincsap, váltókar)
- pedig nyilvánvaló.

Az MZ szerelésnél egy kevés odafigyelésen múlik, hogy egy szezont vagy 10e km-t bír amit megcsinálunk, vagy többszörösét.

Ha valaki pl. csak a szimeringet, csapágyat, bowdent, megszakítót, gyertyát stb. cserélgeti,
de nem jár utána a problémának azt nem az MZ-je szivatja... :-#

Ne felejtsd el kivenni a bizosítókarikát :), érdemes úgy letörni a végeit, hogy legközelebb alá tudj
nyúlni csavarhúzóval. Én kicseréltem zégerre amiből talán köszörülni kellett
a dugattyú miatt, ez beljebb tartja a szimeringet, könnyű kivenni és más lett a fogáspont is.
m-tom írta: Igazából azért kérdeztem, mert láttam használt nyugati főfékhengert, 13 mm-es dugóval. Annyian írtátok, hogy az MZ féknél minden jobb, a javítása pedig kétséges (nekem ez jött le), hogy gondoltam lecserélem a kicsit már könnyező fékemet...

De ilyen gondos, hozzáértő leírás után kedvet kaptam, hogy megcsináljam... végülis, ha nem sikerül, még mindig vehetek egyet, nem igaz? :lol:
Kép
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Perec írta:Nem téged akartalak oktatni, csak volt kérdés a szerelés is.
Még mindig nem tudom melyik méret kellett? Főfékhenger csere?
m-tom írta: "13mm hidraulikusan, a szimeringnél 10mm.
......
......
......"
-Köszi a részletes és alapos választ! :-))
Nem, nem, én köszönöm az "oktatást" :D , rám fér...
Igazából azért kérdeztem, mert láttam használt nyugati főfékhengert, 13 mm-es dugóval. Annyian írtátok, hogy az MZ féknél minden jobb, a javítása pedig kétséges (nekem ez jött le), hogy gondoltam lecserélem a kicsit már könnyező fékemet...

De ilyen gondos, hozzáértő leírás után kedvet kaptam, hogy megcsináljam... végülis, ha nem sikerül, még mindig vehetek egyet, nem igaz? :lol:

Igazából szívesen szerelgetek, csak feleslegesen nem akarom szívatni magam reménytelen dolgokkal. Fékkel még nem próbálkoztam, de most belevágok.... Sok karmantyú, max. még 1-2-szer szét kell szedni, de aztán örökélet... \:D/
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nem téged akartalak oktatni, csak volt kérdés a szerelés is.
Még mindig nem tudom melyik méret kellett? Főfékhenger csere?
m-tom írta: "13mm hidraulikusan, a szimeringnél 10mm.
......
......
......"
-Köszi a részletes és alapos választ! :-))
Kép
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Perec írta:13mm hidraulikusan, a szimeringnél 10mm.

Kiszerelés:
Az külső 10-12 mm-t nyugodtan lehet fogózni (pl. kisebb vízpumpafogó), akár lehet "kapaszkodót"
köszörülni bele a könnyebb kihúzáshoz.
A belső néhány mm tömít, ami fényes, annak kell karcmentesnek, tükrösnek lennie.
Fúrógéppel, vízpapírral lehet tükrösíteni 600, majd 1200 (akár 2000-es) papír az utángyártottat
meg egyenesen kötelező.
Kis gödör, karc=izzadás, nyers, esztergált felület=gyors kopás majd erős izzadás.
A karmantyút legalább kézmelegen, olajozottan tedd fel.
Több karmantyút kell venni és a legjobbat betenni, szimeringből legalább porvédőajkas.
Sok-sok évi hibátlan működés a jutalom.

]
Köszi a részletes és alapos választ! :-))
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Perec »

13mm hidraulikusan, a szimeringnél 10mm.

Kiszerelés:
Az külső 10-12 mm-t nyugodtan lehet fogózni (pl. kisebb vízpumpafogó), akár lehet "kapaszkodót"
köszörülni bele a könnyebb kihúzáshoz.
A belső néhány mm tömít, ami fényes, annak kell karcmentesnek, tükrösnek lennie.
Fúrógéppel, vízpapírral lehet tükrösíteni 600, majd 1200 (akár 2000-es) papír az utángyártottat
meg egyenesen kötelező.
Kis gödör, karc=izzadás, nyers, esztergált felület=gyors kopás majd erős izzadás.
A karmantyút legalább kézmelegen, olajozottan tedd fel.
Több karmantyút kell venni és a legjobbat betenni, szimeringből legalább porvédőajkas.
Sok-sok évi hibátlan működés a jutalom.
m-tom írta:Sziasztok,

Meg tudnátok mondani, mekkora az ETZ főfékhenger dugattyújának átmérője?

Köszi,
Kép
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Meg tudnátok mondani, mekkora az ETZ főfékhenger dugattyújának átmérője?

Köszi,
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

nincs mit
a dugattyúra vigyázz nagyon és csak kereszt irányban csiszold ha szükséges :)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kocsisgab »

Köszönöm a segítségeket, hát nekiállok, megpróbálom. :D
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" ;)
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

én úgy szedtem szét hogy a dugattyú végét megfogtam fogóval és "kitéptem" a főfékhengerből, ezzel tönkre lehet tenni a dugattyút mivel karcolódhat és mind1 milyen szimeringet teszel bele összerakáskor csak szivárog majd állandóan...
egyébként a szimering előtt van egy kis gyűrű ami tartja a főfékhengerben a szimeringet azt kiszeded, utána kiszeded magát a szimeringet és ezut kitudod szedni a dugattyút (nem tudom mennyire szakszerű leírás nekem bevált)
esetleg ha karcos a dugattyúd apró karcokat ki lehet csiszolni 600as vagy finomabb papírral
MZ ETZ 251e '89
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég