Fékek
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Én megnézném a következő méretű légtelenítő paramétereit (menetméret), felfúrnám és belevágnám. Persze előbb megkérdezném Bambit h mi a helyzethell írta:Valahogy meg lehet javítani a féknyerget ha már tönkrement a légtelenítő csavar menete? Vagy ez eldobós lesz ha kiszakad teljesen?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Fékek
maki79 írta:Én a Bárdi autóalkatrész boltban vettem Ferodo márkájút néhány hónapja. 6-7000 ft-ért.Geri83 írta:Sziasztok,
Tudja valaki hol és mennyiért lehet EBC vagy Ferodo fékpofát beszerezni TS/ETZ250-hez?
(EBC798 vagy FSB823)
Végülis Motoroázisban volt raktáron két garnitúra Newfrenből. Elvileg organikus, de van belekeverve valamennyi kevlár is. 6500 volt egy garnitúra.
Már az első pár kilométeren tapasztalható, hogy jól fog pedig még be sem kopott!!!
Ajánlom mindenkinek akinek dobféke van, hogy ilyet vegyen.
- maki79
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.02.09. 12:43
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Én a Bárdi autóalkatrész boltban vettem Ferodo márkájút néhány hónapja. 6-7000 ft-ért.Geri83 írta:Sziasztok,
Tudja valaki hol és mennyiért lehet EBC vagy Ferodo fékpofát beszerezni TS/ETZ250-hez?
(EBC798 vagy FSB823)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Tavaly szemezgettem vele, de végül letettem róla.nagyarpi írta:Melyik az a jobb minőségű és hol lehet venni?Dénes írta:Teljesen igazad van szerintem. Normál használatban tényleg elég az utcai, de attól még ég és föld a különbség a gagyi meg egy sinter betét között. Nálam "fejlesztés" terén a következő volt a sorrend: Főfékhenger csere (Grimeca), fém fékcső, majd legvégül "drága" fékbetét.
Egyébként két tényleg intenzív fékezés után rendszerint megadta a magát nálam az egyszerű betét. Gondoltam, kipróbálok egy jó minőségűt. (akkor egyébként nem voltak ilyen drágák+kedvezmény) ...és azóta nem vennék mást.
EBC betétet a ZSU Kft-nél lehetett rendelni (zsu.hu), vagy itt is pl: http://www.m0moto.hu/product_info.php?products_id=30
Ferodo betétet pedig vaterán hirdetett valamelyik bp-üzlet.
Motorr.hu-nak is volt Lucas és EBC is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- nagyarpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 242
- Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátraszentistván
Re: Fékek
Melyik az a jobb minőségű és hol lehet venni?Dénes írta:Teljesen igazad van szerintem. Normál használatban tényleg elég az utcai, de attól még ég és föld a különbség a gagyi meg egy sinter betét között. Nálam "fejlesztés" terén a következő volt a sorrend: Főfékhenger csere (Grimeca), fém fékcső, majd legvégül "drága" fékbetét.
Egyébként két tényleg intenzív fékezés után rendszerint megadta a magát nálam az egyszerű betét. Gondoltam, kipróbálok egy jó minőségűt. (akkor egyébként nem voltak ilyen drágák+kedvezmény) ...és azóta nem vennék mást.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Teljesen igazad van szerintem. Normál használatban tényleg elég az utcai, de attól még ég és föld a különbség a gagyi meg egy sinter betét között. Nálam "fejlesztés" terén a következő volt a sorrend: Főfékhenger csere (Grimeca), fém fékcső, majd legvégül "drága" fékbetét.
Egyébként két tényleg intenzív fékezés után rendszerint megadta a magát nálam az egyszerű betét. Gondoltam, kipróbálok egy jó minőségűt. (akkor egyébként nem voltak ilyen drágák+kedvezmény) ...és azóta nem vennék mást.
Egyébként két tényleg intenzív fékezés után rendszerint megadta a magát nálam az egyszerű betét. Gondoltam, kipróbálok egy jó minőségűt. (akkor egyébként nem voltak ilyen drágák+kedvezmény) ...és azóta nem vennék mást.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Hát nem tudom srácok... Van benn igazság amit mondatok, de:Dénes írta:Jaja, vicces tud lenni mikor egy hajtűkanyar előtt úgy dönt a betét, hogy ő most túlmelegedett.
Egy ilyen helyen pl.:
https://picasaweb.google.com/1153883594 ... 5726294066
Frici képe.
A sok szar szemét között amit kapni MZ-hez, épp a fékbetét azon ritka kakukktojások egyike, amik legalább minősítésen estek át...
Persze ettől sok mindent nem várok tőle, de mint mondtam nekem nem volt gondom vele.
(Pedig cibáltam már 2x a Mecsekben neki és mindig volt fék, sőt a Tátrában is meg tudtam állni. Gondom nem is a betéttel, inkább a vizes tárcsával volt, de arra meg a fúrás a megoldás - már meg is van a donor tárcsa, felszabályozva)
Normál utcai használatnál szerintem nem lehet vele gond (max a nyikorgás de arra ugye megvan a megoldás).
És azért lássuk be, sajnos legtöbbünknek egy Balkán-túra elég messze áll a normál utcai használattól. Aki arra használja az ETZ-t, hogy elguruljon vele melóba, meg esetleg eljön itthoni klubos túrára (ahol ugye nem a kimondottan forszíroozott tempó a jellemző), nos szerintem az olcsó betét is teszi a dolgát.
Persze nem beszéléek le senkit a 6-8000Ft-os betétről, de NORMÁL UTCAI közlekedésben nem tartom indokoltnak (és ebben nincs benne sem a Racing, sem pedig a cibáljuk neki a hegyi szerpentineken típusú igénybevétel).
De ugyanakkor csendben megkérdezem: vajon mi a jobb féktuning: 8000Ft-os betétet venni, vagy az nem olajállóanyagból készült, sorjásan fröccsöntött, utángyártott karmanytúkkal összetákolt főfékhengert lecserélni valami nyugatira? Ár-érték arányban melyik növeli jobban a biztonságot? Sok más dolog szerintem jó eséllyel előbb megtérül a biztonságban (főfékhenger, jó gumi, jó futómű, stb) Én eddig ez utóbbiakra költöttem inkább. Aztán lehet ha egyszer mennék olyan MZ-vel amiben EBC betét van, az lenne az első, hogy szaladnék ilyet venni. De még nem mentem, szal...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Jaja, vicces tud lenni mikor egy hajtűkanyar előtt úgy dönt a betét, hogy ő most túlmelegedett.
Egy ilyen helyen pl.:
https://picasaweb.google.com/1153883594 ... 5726294066
Frici képe.
Egy ilyen helyen pl.:
https://picasaweb.google.com/1153883594 ... 5726294066
Frici képe.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Az első hosszabb hegyi túrádon fogsz rájönni miért szar az occsó fékpofa, én is így tanultam meg...gabsic írta:Én mofakeres olcsó fékbetétet használok.
Nem tudom mi a bajotok vele. Mondjuk nekem alapvető dolog volt a betét hátuljának rézspray-vel való megfújása (amit matt is említett), meg a betét éleinek letörése 45 fokban.
Soha nem nyikorgott, fogni meg fog jól. Utcára szerintem tökéletesen megfelel.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Igen a rézpaszta is nem egy elhanyagolható dolog az élekre tenni illetve a hátára én is inkább azt vallom féken gumin ne a leghurkábbat mert visszaköszönhet.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Én mofakeres olcsó fékbetétet használok.
Nem tudom mi a bajotok vele. Mondjuk nekem alapvető dolog volt a betét hátuljának rézspray-vel való megfújása (amit matt is említett), meg a betét éleinek letörése 45 fokban.
Soha nem nyikorgott, fogni meg fog jól. Utcára szerintem tökéletesen megfelel.
Nem tudom mi a bajotok vele. Mondjuk nekem alapvető dolog volt a betét hátuljának rézspray-vel való megfújása (amit matt is említett), meg a betét éleinek letörése 45 fokban.
Soha nem nyikorgott, fogni meg fog jól. Utcára szerintem tökéletesen megfelel.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Az autokereskedők műsorban nagyon dicsérte Ed a szerelő.matt1989 írta:Rézpasztát kell kenni a fékbetét hátuljára, ahol a dugattyúval érintkezik és elvileg megszűnik, vagy csökken a nyikorgás.
(gyakorlatban még nem teszteltem)
Ezek meg jó adatok.
http://www.ferodoracing.com/catalogue/d ... ode=FDB148
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
A régi olcsobb szarokra értem a nyikorgást a jó márkáktól el is várom hogy jól végezze a dolgát. Lesz egy ugrásom a boltba a napokban az tény.nova001155 írta:Egyáltalán nem nyikorog egyik sem azé a ferodo az már nem egy hurka minőség nem véletlen 5000 től indul amit a boltba veszem meg 700 Hogy melyik eszi meg jobban arról nem tudok nyilatkozni nem tudom.hell írta: Aha kösz a tippet és melyik zabálja meg kevésbé a tárcsát? A hagyományossal is blokkol a kerék de a nyikorgás és egyéb a sirba visz.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Egyáltalán nem nyikorog egyik sem azé a ferodo az már nem egy hurka minőség nem véletlen 5000 től indul amit a boltba veszem meg 700 Hogy melyik eszi meg jobban arról nem tudok nyilatkozni nem tudom.hell írta: Aha kösz a tippet és melyik zabálja meg kevésbé a tárcsát? A hagyományossal is blokkol a kerék de a nyikorgás és egyéb a sirba visz.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Aha kösz a tippet és melyik zabálja meg kevésbé a tárcsát? A hagyományossal is blokkol a kerék de a nyikorgás és egyéb a sirba visz.nova001155 írta:Első fékbetét unixban vásároltam ilyet maximálisan megvagyok vele elégedve nem nyikorog rátépek meg is állok kell ennél több?
Ferodo Platinum, FDB 148 P a cikkszáma,
az UNIX cikkszám: 761005
Hu vagy ilyet FDB108P áhh már nem tudom de mind a kettő tuti!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Első fékbetét unixban vásároltam ilyet maximálisan megvagyok vele elégedve nem nyikorog rátépek meg is állok kell ennél több?
Ferodo Platinum, FDB 148 P a cikkszáma,
az UNIX cikkszám: 761005
Hu vagy ilyet FDB108P áhh már nem tudom de mind a kettő tuti!
Ferodo Platinum, FDB 148 P a cikkszáma,
az UNIX cikkszám: 761005
Hu vagy ilyet FDB108P áhh már nem tudom de mind a kettő tuti!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Ja igen és ha itt tartunk valaki tudja melyik gyártónak mi a számozása ami nekem jólehet előre?
És ha tényleg nem lesz a unix-n akkor máshol nem lehet ezeket beszerezni?
És ha tényleg nem lesz a unix-n akkor máshol nem lehet ezeket beszerezni?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Azon kívül, hogy minden tiszta legyen és jól húzd meg a csavarokat szerintem nincs tovább min ügyelni. És nyilván fékolajálló tömítés kell, csapágyboltban megmondják majd a tutit.
UNIX: Menj be személyesen egy boltba és rendelj.
UNIX: Menj be személyesen egy boltba és rendelj.
Re: Fékek
Unixnál nincs készleten, nem rendelhető...Dénes írta:Unix áruházlánc boltjaiban be lehet szerezni mindenféle jó minőségű betétet (Ferodo, Brembo...).
Ára kb. 7-8ezer Ft kedvezmények nélkül.
Esetleg valami más beszerzési forrás valaki?
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Fékek
Sziasztok!
Van egy 125-ös etz-m.
A féknyeregből csepegett a fékolaj,de csak nagyon kicsit.Megvizsgáltam és a két fél közül jött az olaj.szét szedtem a két felet és tettem bele új O-gyűrűt.Éppen akkorát hogy ha a két felet összeszorítom akkor megfelelően tömítsen.
Egy darabig jó is volt,de aztán elkezdett gyöngyözni az olaj a két fél között és egyszerűen nem tudtam rendesen lelégteleníteni a féket.Az már csak mellékes,hogy a műszaki vizsga előtti napon jött ki rajta ez a hiba Hála égnek mivel csak nagyon picit jött onnan az olaj,ezért átengedték műszakin.
A féknyeregben lévő dugattyú tömítéseket/karmantyúkat is kicseréltem,azzal nincs gond.
A kérdésem az lenne,hogy milyen O-gyűrű kellene a két fél közé hogy normálisan tömítsen?És mikre kell odafigyelnem szétszedésnél és összerakásánál?
A válaszokat előre is köszönöm!
Van egy 125-ös etz-m.
A féknyeregből csepegett a fékolaj,de csak nagyon kicsit.Megvizsgáltam és a két fél közül jött az olaj.szét szedtem a két felet és tettem bele új O-gyűrűt.Éppen akkorát hogy ha a két felet összeszorítom akkor megfelelően tömítsen.
Egy darabig jó is volt,de aztán elkezdett gyöngyözni az olaj a két fél között és egyszerűen nem tudtam rendesen lelégteleníteni a féket.Az már csak mellékes,hogy a műszaki vizsga előtti napon jött ki rajta ez a hiba Hála égnek mivel csak nagyon picit jött onnan az olaj,ezért átengedték műszakin.
A féknyeregben lévő dugattyú tömítéseket/karmantyúkat is kicseréltem,azzal nincs gond.
A kérdésem az lenne,hogy milyen O-gyűrű kellene a két fél közé hogy normálisan tömítsen?És mikre kell odafigyelnem szétszedésnél és összerakásánál?
A válaszokat előre is köszönöm!
Szemem fénye => http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Igen ez egy nagyon jó kérdés hol lehet beszerezni jó minőségű fékpofákat!? Nekem is kellene szereznem valami jót a etz 250-z mert a sirba visz már hogy ez a sok gyenge minőségű nyikorog világnak, stb. Engem persze mindenféle érdekelhet ami jobb ennél a 700Ft körüli szutykoknál.
Re: Fékek
Sziasztok,
Tudja valaki hol és mennyiért lehet EBC vagy Ferodo fékpofát beszerezni TS/ETZ250-hez?
(EBC798 vagy FSB823)
Tudja valaki hol és mennyiért lehet EBC vagy Ferodo fékpofát beszerezni TS/ETZ250-hez?
(EBC798 vagy FSB823)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Gyári tárcsát nyugodtan lehet esztergáltatni, fúrt tárcsánál viszont lehetnek gondok esztergálásnál, azt inkább célszerű köszörülni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Ha jól csinálja nem tud beremegni. Viszont egyes szakik nem esztergálják, hanem köszörülik a tárcsát. Mivel esztergálásnál "lélegzik" a tárcsa. A kés az előtolás miatt elnyomja egy kicsit. Ez pár század maximum. Szóval nem tragédia ha esztergán szabályozzák fel....
Ha köszörültetni akarod, akkor nemrég volt róla szó. Sunbim beírta ide az elérhetőségét. Korrekt munkát végez, én nála csináltattam...
Ha köszörültetni akarod, akkor nemrég volt róla szó. Sunbim beírta ide az elérhetőségét. Korrekt munkát végez, én nála csináltattam...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Fékek
Üdv.
A féktárcsámat szeretném esztergáltatni, de egy szakember azt mondta, hogy nem lehet mert berázkódik a tárcsa munka közben.
Én viszont úgy tudom, hogy olykor szűkséges ezt a műveletet elvégezni és el is szokták végezni. Nektek milyen tapasztalataitok vannak ezzel kapcsolatban? Tényleg nem lehet megoldani ezt az ügyet?
Köszi a hozzászólásokat.
A féktárcsámat szeretném esztergáltatni, de egy szakember azt mondta, hogy nem lehet mert berázkódik a tárcsa munka közben.
Én viszont úgy tudom, hogy olykor szűkséges ezt a műveletet elvégezni és el is szokták végezni. Nektek milyen tapasztalataitok vannak ezzel kapcsolatban? Tényleg nem lehet megoldani ezt az ügyet?
Köszi a hozzászólásokat.
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- Tbee
- Simsonos
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2009.04.15. 22:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Fékek
Köszi, igen már nézelődtem én is a Vaterán csak nem tudom meg lehet-e bízni ezekben a használt cuccokban. Ha nem járok sikerrel a felújítással majd konzultálok Bambival.Alfa írta:Jó így, Vaterát javaslom más motor főfékhengere ügyében. Bambinál is néha van, meg mintha kobra is hozott volna párat...
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Jó így, Vaterát javaslom más motor főfékhengere ügyében. Bambinál is néha van, meg mintha kobra is hozott volna párat...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Tbee
- Simsonos
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2009.04.15. 22:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Fékek
Sziasztok!
Tudnátok segíteni, hogy a főfékmunkahengerre hova kell a kis karmantyút felrakni? Én ide és így gondoltam...jó így?
A MOFA-nál található főfékmunkahengert érdemes -e megvenni? Vagy milyen típust kellene beszerezni ETZ-re? Tartok tőle hogy nem fogok előrébb jutni a tömítések kicserélésével, folyni fog így is.
Tudnátok segíteni, hogy a főfékmunkahengerre hova kell a kis karmantyút felrakni? Én ide és így gondoltam...jó így?
A MOFA-nál található főfékmunkahengert érdemes -e megvenni? Vagy milyen típust kellene beszerezni ETZ-re? Tartok tőle hogy nem fogok előrébb jutni a tömítések kicserélésével, folyni fog így is.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Igen, csak le kell húzni.pempelli írta:A porvédő gumit csak le kell pattintani,vagy hogy jön le?
Nem akarom feszegetni.
Kb 1mm-es beszúrás van a dugattyún, az tartja.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Fékek
gabsic írta:Néz meg hogy fog. Egyik betét, vagy mindkettő?pempelli írta:Srácok,elkezdett fogni az első fékem,mármint menet közben ,ez javítható szétszerelés nélkül?nem vészéjesen de halhatóan és érezhetően fogja a motort.
olajat nem szeretném leengedni.
Mert 3 helyen lehet hiba:
alul: féknyeregben megszorult egy dugattyú, vagy
középen: összeszűkült cső nem engedi vissza a nyomást, vagy
felül: a főfékhengerben pl megdagadt karmantyú miatt nem nyílik a furat
Én az első esetre tippelnék.
Menetrend:
-betéteket kiszeded
-féknyerget lecsavarozod a teleszkópról (csövet nem bontod)
-lepucolod a nyerget a szennyeződésektől
-porvédőket leveszed
-pl WD40-et fújsz a dugattyúkhoz, majd többször ki-be megjáratod őket, míg jó nem lesz.
Ha nem lesz jó, vagy máshol van a baj akkor az már szétszerelést igényel.
Köszönöm.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Néz meg hogy fog. Egyik betét, vagy mindkettő?pempelli írta:Srácok,elkezdett fogni az első fékem,mármint menet közben ,ez javítható szétszerelés nélkül?nem vészéjesen de halhatóan és érezhetően fogja a motort.
olajat nem szeretném leengedni.
Mert 3 helyen lehet hiba:
alul: féknyeregben megszorult egy dugattyú, vagy
középen: összeszűkült cső nem engedi vissza a nyomást, vagy
felül: a főfékhengerben pl megdagadt karmantyú miatt nem nyílik a furat
Én az első esetre tippelnék.
Menetrend:
-betéteket kiszeded
-féknyerget lecsavarozod a teleszkópról (csövet nem bontod)
-lepucolod a nyerget a szennyeződésektől
-porvédőket leveszed
-pl WD40-et fújsz a dugattyúkhoz, majd többször ki-be megjáratod őket, míg jó nem lesz.
Ha nem lesz jó, vagy máshol van a baj akkor az már szétszerelést igényel.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Fékek
Srácok,elkezdett fogni az első fékem,mármint menet közben ,ez javítható szétszerelés nélkül?nem vészéjesen de halhatóan és érezhetően fogja a motort.
olajat nem szeretném leengedni.
olajat nem szeretném leengedni.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Fékek
Nem mondanám, hogy hozzáértő vagyok, csak kezdek tanulni a saját káromon.
Érdekes, hogy mindenki számára világos, hogy ha megsérül a krómszár izzadni fog a teló.
A többi tömítőgyűrűnél sokkal kevésbé: fék, lánckerék,főtengely(benzincsap, váltókar)
- pedig nyilvánvaló.
Az MZ szerelésnél egy kevés odafigyelésen múlik, hogy egy szezont vagy 10e km-t bír amit megcsinálunk, vagy többszörösét.
Ha valaki pl. csak a szimeringet, csapágyat, bowdent, megszakítót, gyertyát stb. cserélgeti,
de nem jár utána a problémának azt nem az MZ-je szivatja...
Ne felejtsd el kivenni a bizosítókarikát , érdemes úgy letörni a végeit, hogy legközelebb alá tudj
nyúlni csavarhúzóval. Én kicseréltem zégerre amiből talán köszörülni kellett
a dugattyú miatt, ez beljebb tartja a szimeringet, könnyű kivenni és más lett a fogáspont is.
Érdekes, hogy mindenki számára világos, hogy ha megsérül a krómszár izzadni fog a teló.
A többi tömítőgyűrűnél sokkal kevésbé: fék, lánckerék,főtengely(benzincsap, váltókar)
- pedig nyilvánvaló.
Az MZ szerelésnél egy kevés odafigyelésen múlik, hogy egy szezont vagy 10e km-t bír amit megcsinálunk, vagy többszörösét.
Ha valaki pl. csak a szimeringet, csapágyat, bowdent, megszakítót, gyertyát stb. cserélgeti,
de nem jár utána a problémának azt nem az MZ-je szivatja...
Ne felejtsd el kivenni a bizosítókarikát , érdemes úgy letörni a végeit, hogy legközelebb alá tudj
nyúlni csavarhúzóval. Én kicseréltem zégerre amiből talán köszörülni kellett
a dugattyú miatt, ez beljebb tartja a szimeringet, könnyű kivenni és más lett a fogáspont is.
m-tom írta: Igazából azért kérdeztem, mert láttam használt nyugati főfékhengert, 13 mm-es dugóval. Annyian írtátok, hogy az MZ féknél minden jobb, a javítása pedig kétséges (nekem ez jött le), hogy gondoltam lecserélem a kicsit már könnyező fékemet...
De ilyen gondos, hozzáértő leírás után kedvet kaptam, hogy megcsináljam... végülis, ha nem sikerül, még mindig vehetek egyet, nem igaz?
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Nem, nem, én köszönöm az "oktatást" , rám fér...Perec írta:Nem téged akartalak oktatni, csak volt kérdés a szerelés is.
Még mindig nem tudom melyik méret kellett? Főfékhenger csere?
m-tom írta: "13mm hidraulikusan, a szimeringnél 10mm.
......
......
......"
-Köszi a részletes és alapos választ! )
Igazából azért kérdeztem, mert láttam használt nyugati főfékhengert, 13 mm-es dugóval. Annyian írtátok, hogy az MZ féknél minden jobb, a javítása pedig kétséges (nekem ez jött le), hogy gondoltam lecserélem a kicsit már könnyező fékemet...
De ilyen gondos, hozzáértő leírás után kedvet kaptam, hogy megcsináljam... végülis, ha nem sikerül, még mindig vehetek egyet, nem igaz?
Igazából szívesen szerelgetek, csak feleslegesen nem akarom szívatni magam reménytelen dolgokkal. Fékkel még nem próbálkoztam, de most belevágok.... Sok karmantyú, max. még 1-2-szer szét kell szedni, de aztán örökélet...
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Fékek
Nem téged akartalak oktatni, csak volt kérdés a szerelés is.
Még mindig nem tudom melyik méret kellett? Főfékhenger csere?
Még mindig nem tudom melyik méret kellett? Főfékhenger csere?
m-tom írta: "13mm hidraulikusan, a szimeringnél 10mm.
......
......
......"
-Köszi a részletes és alapos választ! )
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Köszi a részletes és alapos választ! )Perec írta:13mm hidraulikusan, a szimeringnél 10mm.
Kiszerelés:
Az külső 10-12 mm-t nyugodtan lehet fogózni (pl. kisebb vízpumpafogó), akár lehet "kapaszkodót"
köszörülni bele a könnyebb kihúzáshoz.
A belső néhány mm tömít, ami fényes, annak kell karcmentesnek, tükrösnek lennie.
Fúrógéppel, vízpapírral lehet tükrösíteni 600, majd 1200 (akár 2000-es) papír az utángyártottat
meg egyenesen kötelező.
Kis gödör, karc=izzadás, nyers, esztergált felület=gyors kopás majd erős izzadás.
A karmantyút legalább kézmelegen, olajozottan tedd fel.
Több karmantyút kell venni és a legjobbat betenni, szimeringből legalább porvédőajkas.
Sok-sok évi hibátlan működés a jutalom.
]
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Fékek
13mm hidraulikusan, a szimeringnél 10mm.
Kiszerelés:
Az külső 10-12 mm-t nyugodtan lehet fogózni (pl. kisebb vízpumpafogó), akár lehet "kapaszkodót"
köszörülni bele a könnyebb kihúzáshoz.
A belső néhány mm tömít, ami fényes, annak kell karcmentesnek, tükrösnek lennie.
Fúrógéppel, vízpapírral lehet tükrösíteni 600, majd 1200 (akár 2000-es) papír az utángyártottat
meg egyenesen kötelező.
Kis gödör, karc=izzadás, nyers, esztergált felület=gyors kopás majd erős izzadás.
A karmantyút legalább kézmelegen, olajozottan tedd fel.
Több karmantyút kell venni és a legjobbat betenni, szimeringből legalább porvédőajkas.
Sok-sok évi hibátlan működés a jutalom.
Kiszerelés:
Az külső 10-12 mm-t nyugodtan lehet fogózni (pl. kisebb vízpumpafogó), akár lehet "kapaszkodót"
köszörülni bele a könnyebb kihúzáshoz.
A belső néhány mm tömít, ami fényes, annak kell karcmentesnek, tükrösnek lennie.
Fúrógéppel, vízpapírral lehet tükrösíteni 600, majd 1200 (akár 2000-es) papír az utángyártottat
meg egyenesen kötelező.
Kis gödör, karc=izzadás, nyers, esztergált felület=gyors kopás majd erős izzadás.
A karmantyút legalább kézmelegen, olajozottan tedd fel.
Több karmantyút kell venni és a legjobbat betenni, szimeringből legalább porvédőajkas.
Sok-sok évi hibátlan működés a jutalom.
m-tom írta:Sziasztok,
Meg tudnátok mondani, mekkora az ETZ főfékhenger dugattyújának átmérője?
Köszi,
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Fékek
én úgy szedtem szét hogy a dugattyú végét megfogtam fogóval és "kitéptem" a főfékhengerből, ezzel tönkre lehet tenni a dugattyút mivel karcolódhat és mind1 milyen szimeringet teszel bele összerakáskor csak szivárog majd állandóan...
egyébként a szimering előtt van egy kis gyűrű ami tartja a főfékhengerben a szimeringet azt kiszeded, utána kiszeded magát a szimeringet és ezut kitudod szedni a dugattyút (nem tudom mennyire szakszerű leírás nekem bevált)
esetleg ha karcos a dugattyúd apró karcokat ki lehet csiszolni 600as vagy finomabb papírral
egyébként a szimering előtt van egy kis gyűrű ami tartja a főfékhengerben a szimeringet azt kiszeded, utána kiszeded magát a szimeringet és ezut kitudod szedni a dugattyút (nem tudom mennyire szakszerű leírás nekem bevált)
esetleg ha karcos a dugattyúd apró karcokat ki lehet csiszolni 600as vagy finomabb papírral
MZ ETZ 251e '89
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég