Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

greenest írta:Sziasztok!

Tanácsotokat szeretném kérni a következőben. Van egy 150 cm3 ETZ-m megszakítós gyújtással és szeretném lecserélni elektronikusra. Ki is néztem az alábbi linken található elektronikus gyújtást, aminél a tirisztor és a gyújtás alaplap egybe van integrálva. Esetleg valakinek van tapasztalata vagy találkozott ehhez hasonlóval? Érdemes lenne megvenni vagy inkább nézek olyat, ahol tirisztor külön van?

Szia
Én nem javaslom ETZ-re. Mert igaz hogy az előző hozzászólásban működik, de az dinamós.
A generátoros gépen kicsit erősebb a szórt mágneses tér. Ezért ha megfigyeled a gyári megoldást, ott is meg van emelve a Hall jeladó, hogy ne zavarja be a generátor. Ezeket gyakorlati tapasztalatból írom. De a választás a tiéd.

Most nézem az előbbi képet hogy ott sincs megemelve , de az a vastag vaslemez egész a Hall alá is benyúlik és leárnyékolja . Na mondjuk ez is egy megoldás. Gratulálok.:)




Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Norbu
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Norbu »

zsakfos írta:Nem igazán értem mi gondotok van az elektronikus gyujtással? :-k
Rendes gyári Etz vagy Trabant elektronikus gyújtás kell, azt ellehet felejteni a gyújtást hosszú időre hogy egyáltalán van a mociban.
Az a baj hogy egyesek összevissza kisérletezgetnek mindenféle maszek megoldással,ahelyett hogy gyárit szereznének.
Visszaolvasva az ilyen irányú hibákat,szinte csak azokkal volt gond,amik nem gyáriak voltak.Javitsatok ki ha rosszul emlékszem.
Nekem csak jó tapasztalatom van akár a Trabant,akár az Etz gyújtással.


Kép

Mondjuk nekem megszakitós korában sem volt gondom az is igaz,de én csak javallani tudom az elektronikus GYÁRI gyújtást.
Jó lenne a gyári,de sehol nem lehet kapni.....
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem találtam eddig gyári elektronikus eladót sajnos. Remélem hamarosan találok. Pár éve ráfeküdtem a témára de ráhagytam most ismét kezdek megzavarodni vele... :twisted:
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Egy elektronikus gyújtást tesztelek most én is az mz-n. Simán felmegy a gyári megszakítós alaplap helyére. A videón még egy prototípus volt a forgórész, a végleges, sorozatban gyártott már alumínium tárcsa lett, a nagy fehér bucli nélkül. 6 V-os rendszeren hibátlanul működik eddig. =D>

Első indítás
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

zsakfos írta:Nem igazán értem mi gondotok van az elektronikus gyujtással? :-k
Rendes gyári Etz vagy Trabant elektronikus gyújtás kell, azt ellehet felejteni a gyújtást hosszú időre hogy egyáltalán van a mociban.
Az a baj hogy egyesek összevissza kisérletezgetnek mindenféle maszek megoldással,ahelyett hogy gyárit szereznének.
Visszaolvasva az ilyen irányú hibákat,szinte csak azokkal volt gond,amik nem gyáriak voltak.Javitsatok ki ha rosszul emlékszem.
Nekem csak jó tapasztalatom van akár a Trabant,akár az Etz gyújtással.


Kép

Mondjuk nekem megszakitós korában sem volt gondom az is igaz,de én csak javallani tudom az elektronikus GYÁRI gyújtást.
Osztom a véleményed!
Szombaton kapott egy gyári elektronikus gyujtást az Etz-re, eddig nagyon pozitív tapasztalataim vannak vele kapcsolatban! :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

hell írta:Ismét az ICET név került elő esetleg egy képet tudnál róla feldobni vagy egy link-t amin rajta van mert érdekelne melyik is az mostmár mert teljesen elvesztettem a fonalat. Én is fizetem a tanulópénzeket szépen de már kezd elegem lenni belőle. Már gondolkozok abban is szerzek valami japo motorét vagy láncfűrészét és alaplapot gyártunk hozzá mert ez nem állapot.
http://www.zsombicar.hu/lada.html

pl innen lehet mazsolázni. Azt tudom,hogy a trabi megszakító jó, és a Lada gyújtókondija is. Ami nekem benne van megszakító, az a Ladás boltban lett véve Gyöngyösön, és rá van gravírozva h "Made in Germany", de lehet h a Ladáé is jó.

Az ICET márkánál a Doduco állítólag jobb, és az is Lada termék, de gyártják sokféle régi autóhoz is ahogy látom. A Trabi = MZ. Google-ben lehet találni jópár webáruházat és boltot is, Doduco Trabi megszakítóra is.

A típus: 235v. Ilyen megszakítót kell találni.

http://www.xn--kelemenmvek-4mc.hu/index.php?menuid=99 de a legjobb itt megkeresni a boltot aminek a Kelemen művek szállít be, vanpár száz darab! :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nem igazán értem mi gondotok van az elektronikus gyujtással? :-k
Rendes gyári Etz vagy Trabant elektronikus gyújtás kell, azt ellehet felejteni a gyújtást hosszú időre hogy egyáltalán van a mociban.
Az a baj hogy egyesek összevissza kisérletezgetnek mindenféle maszek megoldással,ahelyett hogy gyárit szereznének.
Visszaolvasva az ilyen irányú hibákat,szinte csak azokkal volt gond,amik nem gyáriak voltak.Javitsatok ki ha rosszul emlékszem.
Nekem csak jó tapasztalatom van akár a Trabant,akár az Etz gyújtással.


Kép

Mondjuk nekem megszakitós korában sem volt gondom az is igaz,de én csak javallani tudom az elektronikus GYÁRI gyújtást.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ismét az ICET név került elő esetleg egy képet tudnál róla feldobni vagy egy link-t amin rajta van mert érdekelne melyik is az mostmár mert teljesen elvesztettem a fonalat. Én is fizetem a tanulópénzeket szépen de már kezd elegem lenni belőle. Már gondolkozok abban is szerzek valami japo motorét vagy láncfűrészét és alaplapot gyártunk hozzá mert ez nem állapot.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Maga az ötlet jó, a kivitelezés silány. Ne vedd meg sztem, én próbálkoztam vele. Ami örök élet, ha elmész egy Lada alkatrészekkel is foglalkozó boltba, és veszel ott gyári kondit (lada gyár ugye még van, az hasonló mint az MZ gyári, minőségben), meg gyári megszakítót. ICET márka megfelelő.

5000 km-el ezelőtt raktam bele, azóta még állítani is csak egyszer kellett, tökéletes a motor. Az elektromos hókuszpókusz csak bonyolít, de nem tesz sokkal jobbá, elég drágán tanultam meg.
greenest
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.06.17. 09:15
MZ-d típusa: etz150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: greenest »

Sziasztok!

Tanácsotokat szeretném kérni a következőben. Van egy 150 cm3 ETZ-m megszakítós gyújtással és szeretném lecserélni elektronikusra. Ki is néztem az alábbi linken található elektronikus gyújtást, aminél a tirisztor és a gyújtás alaplap egybe van integrálva. Esetleg valakinek van tapasztalata vagy találkozott ehhez hasonlóval? Érdemes lenne megvenni vagy inkább nézek olyat, ahol tirisztor külön van?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

seagateh írta:Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Annyi gondom votl az MZ-vel hogy nagyobb gázra elkezdett horkolni pl ha 5.be 50el mentem nagyobb gázra megtorpant! A porlasztó takarítása sem hozott eredményt, majd a gyújtásállítás igen.
Hidegen nem csinálja, amikor elkezd melegedni még akkor is jó, de amikor eléri az üzemi hőmérsékletet akkor újra alacsony fordulaton nagyobb gázadásra horkol és megtorpan egy kicsit. Kb egy hónapja kezdte el csinálni ezt, nemtudom pontosan mitől. Ami érdekes hogy kipörög szépen 6000ig, a gyertya is tökéletesen kiég, tiszta levegőszűrő, így csak a gyújtásra tudok gondolni. Próbljak adni nagyobb előgyújtást?

-Arra is gondoltam mivel üzemmeleg állapotba jön a horkolás hogy üzemanyagból sokat kap. De ha a tűn állítok, akkor roszabb minden. (Fentről számolva a 3. rovátkába van)

Valakinek valami ötlete esetleg?

Köszönöm előre is

Üdv
Csabi
Hát ezt érezni kéne........ :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

gabsic írta:
Apa66 írta: Ha megnő az átmeneti ellenállás és változatlan a terhelés, akkor a
feszültség is emelkedni fog, ami az izzó kiégéséhez vezet. U=RxI
:smt119 :smt119 :smt119
Aúúú... Na mármost ez így nem teljesen korrekt. Nem az áramérték adott, hanem a feszültség, úgyhogy ha R megnő, I csökken. Magyarán halványabban világít az égő.

Igazad van! A feszültség nem lehet több mint amit a fesz.szabályzó lead. Hülyeséget írtam.
András
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Annyi gondom votl az MZ-vel hogy nagyobb gázra elkezdett horkolni pl ha 5.be 50el mentem nagyobb gázra megtorpant! A porlasztó takarítása sem hozott eredményt, majd a gyújtásállítás igen.
Hidegen nem csinálja, amikor elkezd melegedni még akkor is jó, de amikor eléri az üzemi hőmérsékletet akkor újra alacsony fordulaton nagyobb gázadásra horkol és megtorpan egy kicsit. Kb egy hónapja kezdte el csinálni ezt, nemtudom pontosan mitől. Ami érdekes hogy kipörög szépen 6000ig, a gyertya is tökéletesen kiég, tiszta levegőszűrő, így csak a gyújtásra tudok gondolni. Próbljak adni nagyobb előgyújtást?

-Arra is gondoltam mivel üzemmeleg állapotba jön a horkolás hogy üzemanyagból sokat kap. De ha a tűn állítok, akkor roszabb minden. (Fentről számolva a 3. rovátkába van)

Valakinek valami ötlete esetleg?

Köszönöm előre is

Üdv
Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
boldi82
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.03.05. 22:56
MZ-d típusa: Mz Ts 125 De Luxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: boldi82 »

bambi írta:
boldi82 írta:Sziasztok

Műszakira szeretném vinni a motoromat (TS 125 De-Luxe). Egy kicsit megjárattam a gépet mentem vele pár km-t, majd elkezdtem ellenőrizni a világító- és jelzőberendezéseket. Sajnálattan kellett tapasztalnom, hogy járó motornál az index és a vissza jelző lámpa ellentétesen villogott. A másik probléma ami jobban aggaszt, hogy ha bekapcsolom a tompított fényszórót leáll a motor, míg emelt fordulatszámnál elkezd dadogni.

Véleményetek szerint mi lehet a hiba oka?

Ha valaki tudna segíteni, van valami jó ötlete, elképzelése, tapasztalata, kérem írja meg, nagyon hálás lennék érte.

Előre is köszi a segítségeteket.
töltés jó?
Bevallom eddig nem mértem meg, bíztam benne hogy jó, lehet hogy ez a probléma? Amúgy mennyi a helyes érték? Ha nem megfelelő hogyan tudnám beállítani?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

boldi82 írta:Sziasztok

Műszakira szeretném vinni a motoromat (TS 125 De-Luxe). Egy kicsit megjárattam a gépet mentem vele pár km-t, majd elkezdtem ellenőrizni a világító- és jelzőberendezéseket. Sajnálattan kellett tapasztalnom, hogy járó motornál az index és a vissza jelző lámpa ellentétesen villogott. A másik probléma ami jobban aggaszt, hogy ha bekapcsolom a tompított fényszórót leáll a motor, míg emelt fordulatszámnál elkezd dadogni.

Véleményetek szerint mi lehet a hiba oka?

Ha valaki tudna segíteni, van valami jó ötlete, elképzelése, tapasztalata, kérem írja meg, nagyon hálás lennék érte.

Előre is köszi a segítségeteket.
töltés jó?
boldi82
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.03.05. 22:56
MZ-d típusa: Mz Ts 125 De Luxe

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: boldi82 »

Sziasztok

Műszakira szeretném vinni a motoromat (TS 125 De-Luxe). Egy kicsit megjárattam a gépet mentem vele pár km-t, majd elkezdtem ellenőrizni a világító- és jelzőberendezéseket. Sajnálattan kellett tapasztalnom, hogy járó motornál az index és a vissza jelző lámpa ellentétesen villogott. A másik probléma ami jobban aggaszt, hogy ha bekapcsolom a tompított fényszórót leáll a motor, míg emelt fordulatszámnál elkezd dadogni.

Véleményetek szerint mi lehet a hiba oka?

Ha valaki tudna segíteni, van valami jó ötlete, elképzelése, tapasztalata, kérem írja meg, nagyon hálás lennék érte.

Előre is köszi a segítségeteket.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Apa66 írta: Ha megnő az átmeneti ellenállás és változatlan a terhelés, akkor a
feszültség is emelkedni fog, ami az izzó kiégéséhez vezet. U=RxI
:smt119 :smt119 :smt119
Aúúú... Na mármost ez így nem teljesen korrekt. Nem az áramérték adott, hanem a feszültség, úgyhogy ha R megnő, I csökken. Magyarán halványabban világít az égő.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Sziasztok!
Szerintem túltöltés nem lehet, mert akkor a többi izzó is sűrűn kiégne.
Jelen esetben csak a féklámpával van a gond, ami valószínűleg egy rossz érintkezés miatt
lehetséges. Ha megnő az átmeneti ellenállás és változatlan a terhelés, akkor a
feszültség is emelkedni fog, ami az izzó kiégéséhez vezet. U=RxI
András
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Lóri írta:Sziasztok!
...Aki érti a villamosságot, az a személy legyen szives segítsen picurkát. Miért ég ki folyton a féklámpám? ES 125/1, 6V...
Kontakt hiba valahol, eloxidálódott csatlakozó valahol, túltöltés, ...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Alfa írta:
Lóri írta:Sziasztok!

Aki érti a villamosságot, az a személy legyen szives segítsen picurkát. Miért ég ki folyton a féklámpám? ES 125/1, 6V.

Köszi


Két kerék, két ütem, két betű : MZ
Mekkora feszültséget lehet mérni a 2 kivezetése között amikor jár a motor (fordulaton) és fékezel?
Lehet a "Kers" sokat termel :smt003

Bocs :) !
burinda
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.03.28. 17:58
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: burinda »

Sziasztok!

Valaki tudna nekem abban segiten h miért nem tölt vissza az aksim??? vadi uj, alig mentem vele és vm leszivta!! a régi aksi is igy járt de a végén már tölteni sem lehetett azt :( Az elektronikához hülye vagyok ezért elkellene egy pár tipp h mit cseréljek benne :?
Köszi:)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Lóri írta:Sziasztok!

Aki érti a villamosságot, az a személy legyen szives segítsen picurkát. Miért ég ki folyton a féklámpám? ES 125/1, 6V.

Köszi


Két kerék, két ütem, két betű : MZ
Mekkora feszültséget lehet mérni a 2 kivezetése között amikor jár a motor (fordulaton) és fékezel?
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Aki érti a villamosságot, az a személy legyen szives segítsen picurkát. Miért ég ki folyton a féklámpám? ES 125/1, 6V.

Köszi


Két kerék, két ütem, két betű : MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Gabsic
köszönöm a segítséget,
Ma volt időm és megmértem amit írtál, előtte átnéztem minden érintkezést és vettem 2 új szénkefét ki is cseréltem, majd rámértem ugye a D+-ra úgy hogy a baloldali érintkező a fesszabon alaphelyzetbe volt ilyenkor 0,26V ha nekinyomom a jobboldalnak akkor 0,58V (a motor kb alapjáraton ment )

Majd megpróbáltam azt hogy ugye rámértem az akksira akkor 6V-ot mutatott aztán ha ugye összenyomtam a jobboldali érintkezőt kialudt a töltésjelző lámpa és töltött fordulatszámtól függően 6,2-7,8 V-ig
ezelőtt ha nekinyomtam se mutatott többet. Ezek szerint lehet hogy a szénkefe volt a gondja,már csak akkor lehet hogy azt kellene beállítani valahogy hogy az az érintkező behúzzon amikor kell és szétoldjon amikor kell :roll: Szóval ha beállítanám a fesszabot valahogy de nem tudom hogy lehetne hogy összezárjon meg kioldjon :roll: akkor talán jó is lenne? :roll:

De az örömöm hamar elment, mondom sokat ment alapjáraton a motor megyek egy kört az udvarba kb 10 métert ha mentem egyszer csak a semmiből megállt aztán el se indult nem volt szikra :shock:
Néztem semmi vezetéket nem szakítottam le többször megnéztem másik gyertyával is de semmi, megszakítóhézag jó volt megnéztem csiszoltam próbálgattam egyszer csak néha adott egyet-kettőt :roll:
állítottam 0,4 -re a hézagot aztán meg vissza talán 1 kicsi szikrát ha adott aztán hiába állítottam semmi :roll: :(
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Baxxa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.22. 10:31
MZ-d típusa: mz es 125 Trophy

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Baxxa »

Sziasztok!
Elektronikus fesszabályzó esetén ez a bekötés ilyen formában jó?: B+ (akku pozitív pórusra), D+(piros/zöld)., 61 (visszajelző lámpa), DF (kék /zöld) D- (test)

Kérem akinek van tapasztalata vele, írjon! mert ha jó miért robban fel a fesszabályzóm?!
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Sziasztok!

Hétvégén összeraktam az elektromos részét a mocinak és minden működik.
Korábban állandóan kiolvadt a biztosíték. Minden vezetéket újra saruztam,
a hibás, repedezett vezetéket cseréltem.
A tranzisztoros gyújtást kihagytam, mert valami gond van vele,
ahogy rákötöm, leszívja az aksit. Kondit raktam a megszakító alapra, a vezetéket
meg rákötöttem a megszakítóra és van szikra, beindult a motor.
A tank, légszűrőház és a szerszámos fedél festőnél van, hétvégére elkészül.
Már csak a porlasztó beállítása van hátra és egy jó bukó beszerzése.:)

András
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

csonkesz írta:Sziasztok!

Valamilyen CCCP lámpám van hátul, kiégett ma a helyzetjelző. 10W-os izzó volt benne, de itthol csak 21W-os volt, azt tettem bele. Nem akarom hosszú távon így használni, csak érdeklődnék, hogy egy két nap alatt, amíg szerzek be új izzót, esetleg komplett lámpatestet (már régóta tervben van) lehet valami meghibásodás a nagyobb teljesítményű izzó miatt?
Nem lehet baj.
Avatar
csonkesz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Erdőtelek

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csonkesz »

Sziasztok!

Valamilyen CCCP lámpám van hátul, kiégett ma a helyzetjelző. 10W-os izzó volt benne, de itthol csak 21W-os volt, azt tettem bele. Nem akarom hosszú távon így használni, csak érdeklődnék, hogy egy két nap alatt, amíg szerzek be új izzót, esetleg komplett lámpatestet (már régóta tervben van) lehet valami meghibásodás a nagyobb teljesítményű izzó miatt?
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
Gabor1991
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Szerencs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gabor1991 »

bambi írta:
Gabor1991 írta:Sziasztok én azt szeretném kérdezni nekem az a bajom lenne hogy az egyenirányítóra ahogy rámegy a három szál (U,V,W) nekem az U melegszik és ha sokáig rajtamarad akkor megolvasztja a külső burkolatát a kábelnak és ez miért lehet már kicseréltem az egyenirányítót és egy másikkal is ugyan ezt csinálja és nem tudok rájönni hogy miért :(
Ha lehúzom az U szálat akkor meg jó nem melegszik egyik kábel se de ha rádugom akkor egyből leáll a motor visszatöltés van magasabb fordulaton ahogy mértem magas fordulaton visszatölt 13V-al maximum :) és nem értem hogy akkor miért melegszik és miért olvad meg az U szál :(

Válaszotokat előre is köszönöm :)
Szabályzó csere

de a viszatöltés tökéletesen müködik akkor is ha lehuzom vagyis ha le van huzva :P
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gabor1991 írta:Sziasztok én azt szeretném kérdezni nekem az a bajom lenne hogy az egyenirányítóra ahogy rámegy a három szál (U,V,W) nekem az U melegszik és ha sokáig rajtamarad akkor megolvasztja a külső burkolatát a kábelnak és ez miért lehet már kicseréltem az egyenirányítót és egy másikkal is ugyan ezt csinálja és nem tudok rájönni hogy miért :(
Ha lehúzom az U szálat akkor meg jó nem melegszik egyik kábel se de ha rádugom akkor egyből leáll a motor visszatöltés van magasabb fordulaton ahogy mértem magas fordulaton visszatölt 13V-al maximum :) és nem értem hogy akkor miért melegszik és miért olvad meg az U szál :(

Válaszotokat előre is köszönöm :)
Szabályzó csere
Gabor1991
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Szerencs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gabor1991 »

Sziasztok én azt szeretném kérdezni nekem az a bajom lenne hogy az egyenirányítóra ahogy rámegy a három szál (U,V,W) nekem az U melegszik és ha sokáig rajtamarad akkor megolvasztja a külső burkolatát a kábelnak és ez miért lehet már kicseréltem az egyenirányítót és egy másikkal is ugyan ezt csinálja és nem tudok rájönni hogy miért :(
Ha lehúzom az U szálat akkor meg jó nem melegszik egyik kábel se de ha rádugom akkor egyből leáll a motor visszatöltés van magasabb fordulaton ahogy mértem magas fordulaton visszatölt 13V-al maximum :) és nem értem hogy akkor miért melegszik és miért olvad meg az U szál :(

Válaszotokat előre is köszönöm :)
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Ha minden OK és mégis lusta alacsony fordulaton akkor nem biztos,hogy elektromos a gondod én nagyon úgy érzem ez kipuf hiba(?).Volt ETZ-250 em és a gyárival nagyon szépen ment szinte alapjárattol húzott aztán egy tuning ötlettel kapót egy rezot akkor csinálta ezt nekem,le is vettem hamar és maradt a gyári rajta.De hallottam az után gyártott remekek némelyike is csinál furcsa dolgokat.Érdemes ezt is megvizsgálni.[/quote]


Nincsen a kipuffal gond ez van rajta 2 éve, áthegesztettem így tökéletesen jó.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszönöm a segítséget, akkor ezeket fogom megpróbálni és megmérem a jó motoron is amit mondtál
a hétvégén nemtudom mikor de amint lesz időm megmérem és megpróbálom és leírom mi történt.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:gabsic.
Ma lemértem mindent amit mondtál meg mást is :roll: közbe elővetem a műszakis 125s TS-t ezen tökéletes a töltés meg minden és közbe mértem ezen is hogy mik az eltérések,Arra jutottam hogy a rosz motoron járó motornál a DF és D+ -on 2,8 V körül van de a másikon a műszakison ugyanitt 6V körül van még több is kicsivel,Lehet hogy vmi az álló vagy forgorésznél nem jó lehet hogy elszakadt? :roll:
Nah de leírom miket mértem:

simán gyújtással a DF-en 0,13V körül van
ha nyitva a megszakító a kondenzátoron 6V van

betettem a multimétert a vezeték közé ugye Amper mérés állásba a műszer 200m tartományba állítottam
a DF-n 80,1A
D+on 00,1A

ha elindítottam
DF-n 2,8V
D+ on 2,8V

míg ilyenkor a jó motoron 6V


Megmértem a vezetékeket a műszerel szakadás miatt jó volt sípolt az összes
Most nemtudom mi lehet baja esetleg álló vagy forgorész csere megoldaná? :roll:
Hát az biztos hogy a dinamód nem gerjed fel.
Ennek oka lehet:
-nincs megfelelő gerjesztés (akár a feszszab, akár az aállórész, akár a közte lévő vezetékek és csatlakozások miatt)
- forgórész hiba (szakadás zárlat)

MZ dinamón olyan gondom még nem volt, hogy gerjesztőáramot kelljen mérnem, de a 80mA nekem nagyon kevésnek tűnik (az autóknál szokásos értékekhez képest). mérd meg álló motornál a DF áramát a jó motoron is, kíváncsi vagyok rá.

Próbáld meg a következőt:
-még egyszer nézd át a csatlakozásokat, (mindenhol, kefék is!)
-leveszed a feszszab burkolatát
-beindítod a motort, közepes fordulaton járatod, (lámpák nem égnek!)
-a feszszabon lévő bal oldalon lévő érintkezőpárt figyeld, hogy rezeg-e. baloldali (a tekercstől és vasmagtól távolabbi, a motor eleje felé eső) alaphelyzetben kellene lennie ha nincs felgerjedve a dinamó. Ha nem abban a helyzetben van, akkor feszszab hiba lehet.
-ha esetleg nem abban a helyzetben van, akkor nyomd oda körömmel, és közben figyelb a voltmérőn, hogy D+-on felszalad-e a feszültség. Ha felszalad, akkor feszsazb csere, vagy beállítás

-ha semmi nem változik, mikor odanyomtad, vagy eleve ott volt az érintkező, akkor nézd meg, nem szikráznak-e a szénkefék (zárlatos forgórész esete). Ha nem szikráznak, valszeg nem zárlatos, de akkor szakadt még mindig lehet... De én előbb egy állórész cserével próbálkoznék ha eddig eljutottam...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

seagateh írta:Sziasztok! Múltkor írtam hogy alacsony fordulaton fullad nagyobb gázadásra. Állítottam a gyújtáson így lényegesen jobb lett de még nem az igazi. Mit kell állítanom gyújtáson ahoz hogy alacsony fordulaton húzzon jobban az öreg?

-porlasztó jól van beállítva
-levegőszűrő tiszta
-úszószint hibátlan a porlasztóba
Fúvóka: 130 as, gyári alapjárati
-elektronikus gyújtásvezérlés
-alapjárat tökéletes

A megszakító 0,3mm , előgyújtás felső holtponttól 3mm

Alacsonyabb fodulaton (2000-2500) kicsit horkol, 3000 fordulat felett tökéletesen jól megy hogy szokott. A probléma az hogy eddig már 1500-2000nél kezdett elég jól tolni. semmihez nem nyúltam hozzá. A gyújtásra gyanakszok mert a porlasztó tisztítása után sem volt jelentősebb változás, csak magasabb fordulaton. Ha értéket tudnátok mondani mire állítsam a gyújtást hogy alacsonyabb fordulaton harapjon nagyon megköszönném.

Üvdvözlettel

Csabi
Ha minden OK és mégis lusta alacsony fordulaton akkor nem biztos,hogy elektromos a gondod én nagyon úgy érzem ez kipuf hiba(?).Volt ETZ-250 em és a gyárival nagyon szépen ment szinte alapjárattol húzott aztán egy tuning ötlettel kapót egy rezot akkor csinálta ezt nekem,le is vettem hamar és maradt a gyári rajta.De hallottam az után gyártott remekek némelyike is csinál furcsa dolgokat.Érdemes ezt is megvizsgálni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok! Múltkor írtam hogy alacsony fordulaton fullad nagyobb gázadásra. Állítottam a gyújtáson így lényegesen jobb lett de még nem az igazi. Mit kell állítanom gyújtáson ahoz hogy alacsony fordulaton húzzon jobban az öreg?

-porlasztó jól van beállítva
-levegőszűrő tiszta
-úszószint hibátlan a porlasztóba
Fúvóka: 130 as, gyári alapjárati
-elektronikus gyújtásvezérlés
-alapjárat tökéletes

A megszakító 0,3mm , előgyújtás felső holtponttól 3mm

Alacsonyabb fodulaton (2000-2500) kicsit horkol, 3000 fordulat felett tökéletesen jól megy hogy szokott. A probléma az hogy eddig már 1500-2000nél kezdett elég jól tolni. semmihez nem nyúltam hozzá. A gyújtásra gyanakszok mert a porlasztó tisztítása után sem volt jelentősebb változás, csak magasabb fordulaton. Ha értéket tudnátok mondani mire állítsam a gyújtást hogy alacsonyabb fordulaton harapjon nagyon megköszönném.

Üvdvözlettel

Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gabsic.
Ma lemértem mindent amit mondtál meg mást is :roll: közbe elővetem a műszakis 125s TS-t ezen tökéletes a töltés meg minden és közbe mértem ezen is hogy mik az eltérések,Arra jutottam hogy a rosz motoron járó motornál a DF és D+ -on 2,8 V körül van de a másikon a műszakison ugyanitt 6V körül van még több is kicsivel,Lehet hogy vmi az álló vagy forgorésznél nem jó lehet hogy elszakadt? :roll:
Nah de leírom miket mértem:

simán gyújtással a DF-en 0,13V körül van
ha nyitva a megszakító a kondenzátoron 6V van

betettem a multimétert a vezeték közé ugye Amper mérés állásba a műszer 200m tartományba állítottam
a DF-n 80,1A
D+on 00,1A

ha elindítottam
DF-n 2,8V
D+ on 2,8V

míg ilyenkor a jó motoron 6V


Megmértem a vezetékeket a műszerel szakadás miatt jó volt sípolt az összes
Most nemtudom mi lehet baja esetleg álló vagy forgorész csere megoldaná? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Akkor csak nem tévedtem nagyot! :D
Avatar
Baxxa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.22. 10:31
MZ-d típusa: mz es 125 Trophy

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Baxxa »

Pár kép a fesszabiról...

Kép


Kép


Kép
Avatar
Baxxa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.03.22. 10:31
MZ-d típusa: mz es 125 Trophy

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Baxxa »

Hali mindenkinek!
most regisztráltam, és már lenne is egy kérdésem, mz trophy es125-öst kaptam igen hiányossan, amit most építgetek. Már lassan megvan minden, és most vettem bele 3900.- ért egy elektronikus 6v feszültségszabályzót, a netről a bekötést is megcsináltam, a fórumba olvastam hogy ha elekrtonikus fesszabit használok a dinamóról az ellenálást le kell venni, megtettem, és működött is, csak amikor leállítottam, elsőre kiverte a negatív biztit, a 2 alaklomra pedig felrobbant a feszabályzóban egy (fekete kütyű). nem értem mi lehet a baj? A bekötés: B+ (akku pozitív pórusra), D+(piros/zöld)., 61 (visszajelző lámpa), DF (kék /zöld) D- (test) remélem nem szúrtam el valamit?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

0,3 az érték, a tűrés: +0,1 -0
nyilván nagyobb hézaggal kisebb a zárásszög, kis fordulaton kevésbé melegszik a trafó, nagy fordulaton viszont gyengébb lehet a szikra
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Minden lényeges, a gyári adat 0.35 mm. (ha jól tudom :) )
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ma összeraktam a gépet azzal a nemtudom miféle megszakítóval amire nem mondott senki semmit, hogy mennyire lehet eredeti. De a megszakítóhézagot valamiért úgy emlékeztem 0,3mm kell állítani ezzel nagy marhaságot csináltam? Lehet 0,4 a nyerő? Vagy ez annyira nem is lényeges hogy 0,3 vagy 0,4?
Majdnem a kezdetek óta figyelem itt az oldalon a dolgokat de kezdenek a jó adatok összekavarodni a fejemben. #-o
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cater20 »

1,Elkezded forgatni a főtengelyt a 13-14-es kulccsal a végén és közben figyeled a megszakítót(most még más nem érdekel)amikor a legnagyobbat nyit ott beállítod a 0,4-es hézagot.
2,Most feltekered a főtengelyt a felső holtpontra,majd az óramutató járásával ellentétesen beállítod a 3 millimétert a holtpont előtt,most rárakod az izzót a blokkra a másik végét a kondira,gyújtást ráadod,most kezdheted el mozgatni az alaplapot,ahol kigyullad vagy elalszik az izzód ott meghúzod és kész is.[/quote]

Ezt én mind megértem. Én úgy szoktam nézni, hogy ráteszem a gyertyát a hengerfejre pipástól ráadom a gyertyát és ha lassan forgatom akkor látom hol löki a szikrát. Fel is fedeztem nála, hogy olyan 2-3 mm között van az alaplap teljes elfordításával ütközésig. (0.4 mm megxa hézaggal) Viszont nem tudom már tovább elfordítani. Mai nap szétszedtem az egész forgó álló részt, nem láttam rajta deformációt sehol. Aztán megfogtam és a megsza bütykén reszeltem egy picit flexxel hogy ahol belemegy a dinamóba tudjak egy picit elfordítani rajta. Így kaptam 3.5 mm-ert az alaplap közép állásán :) Tudom nem egy jó megoldás de pöccös a gép remélem így marad.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gabsic írta:
Andrá$ írta:köszi aválaszt
Gerjesztés? :roll: Ezt már nem értem :roll: :oops: azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
IGen, multiméterrel.
A menetrend:
álló motor
gyújtást ráadod
dinamó DF pontján megméred a feszültséget. kb akkufesznek kell lennie.
Ha ez ok, akkor átváltasz ampermérésre, lehúzod a DF-ről a kábelt, és bekötöd a multimétert. Ha folyik áram akkor jó ez is.

Első körben ezt nézném meg.
Írd meg hány voltot meg hány ampert mértél.
Oké köszönöm azt hiszem értem is :) holnap megmérem és leírom
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:köszi aválaszt
Gerjesztés? :roll: Ezt már nem értem :roll: :oops: azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
IGen, multiméterrel.
A menetrend:
álló motor
gyújtást ráadod
dinamó DF pontján megméred a feszültséget. kb akkufesznek kell lennie.
Ha ez ok, akkor átváltasz ampermérésre, lehúzod a DF-ről a kábelt, és bekötöd a multimétert. Ha folyik áram akkor jó ez is.

Első körben ezt nézném meg.
Írd meg hány voltot meg hány ampert mértél.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

köszi aválaszt
Gerjesztés? :roll: Ezt már nem értem :roll: :oops: azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:Sziasztok,
A segítségetekre lenne szükségem már tanácstalan vagyok :( :roll:
a 150-s TS-el van gond,Úgy kezdődött hogy néha néha megállt lehörgöt mintha vmi kosz lenne a karbiba de kis idő után újra indult ment ezt elég sokszor csinálta de hazaértem aztán hazafele egyszercsak néha majd folyamatosan égett a töltés visszajelző lámpa hogy semmi töltés nincs, nekiálltam megnézni lámpába nincs lecsúszva vezeték,de a fesszabályzóba mint ahogy lentebb írtam összeégett a 2 érintkező lehet hogy azért mert kicsit nagyobb volt a töltés néha 8V körül is, volt másik 2 fesszab megcsináltam kicseréltem betettem állítgattam másikkal is semmi egy napom ment rá kb :? , semmire nem reagált ha kézzel összenyomtam az érintkezőt ugye kialudt a lámpa de semmit nem töltött az akksin 5,99-6V volt mindig,Hát fogtam magam működő és jó 125-ösből aminek tökéletes a töltése kiszedtem a fesszabot és betettem a helyére, hát ezzel is ugyanez nem csinált semmit a lámpa is éget és semmi töltés, :roll: levettem a gyújtás felöli deknit akkor láttam hogy a szabályzó ellenálás tekercs azt hiszem így hívják eléget fekete votl és az egyik száll elégett, :roll: ma vettem újat beszereltem, mondom most biztos jó lett, elindíttom semmi :shock: :roll: fesszabon állítok semmi ugyanez nem tölt semmit a lámpa se alszik ki :S
Megpróbáltam betolni az 5. állásba ugye az akksi nélküli indítás hogy a dinamóról megy közvetlen és nem indult el :roll: most lehet hogy a kapcsolóba nincs bekötve az állás (irányjlező sincs rajta),gyujtásion meg simán indul gondolom az akksi miatt, alul a dinamón nincs szakadás veztékek jókl szénkefék is jónak tűnnek nekiérnek a forgórésznek,Lámpával megnéztük nincs elszakadva egyik vezeték se úgy tűnik. :roll: Alul a dinamónál rámértünk a vezetékre olyan 3V körül jön le ( ugyanennyi van kb a jó motoron is ) de visszamérve ugyanazon a vezetéken fönt a fesszabnál ott már nincs ennyi talán 1 V körül vagy annyi se. :roll:
Már fogalmam sincs mi lehet a gond :( Ha valakinek van ötlete vagy volt már ilyen és segítene azt megköszönném,
Elnézést a kisregényért csak leírtam hogy mivel próbálkoztunk és mi a gond előre is bocsi :oops:
És gerjesztés van? Mérted? De még ha feszültség van is a DF-en a dinamónál, mérj szerintem egy gerjesztőáramot, lehet az állórészben szakadás pl.... Ha nincs gerjesztés, nincs töltés sem...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

A 125-ös Etz-m előgyújtásán nem lehet állítani. Most néztem meg hogy hol van és kiderült hogy 0,5mm az előgyújtása. Hiába fordítom az alaplapot nem változik az előgyújtás. Próbáltam mind a két irányba de semmi.
A motor "jól" megy. Ha a gyári értékre lenne beállítva akkor menne jobban is?

Miért nem tudok az előgyújtáson állítani?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
A segítségetekre lenne szükségem már tanácstalan vagyok :( :roll:
a 150-s TS-el van gond,Úgy kezdődött hogy néha néha megállt lehörgöt mintha vmi kosz lenne a karbiba de kis idő után újra indult ment ezt elég sokszor csinálta de hazaértem aztán hazafele egyszercsak néha majd folyamatosan égett a töltés visszajelző lámpa hogy semmi töltés nincs, nekiálltam megnézni lámpába nincs lecsúszva vezeték,de a fesszabályzóba mint ahogy lentebb írtam összeégett a 2 érintkező lehet hogy azért mert kicsit nagyobb volt a töltés néha 8V körül is, volt másik 2 fesszab megcsináltam kicseréltem betettem állítgattam másikkal is semmi egy napom ment rá kb :? , semmire nem reagált ha kézzel összenyomtam az érintkezőt ugye kialudt a lámpa de semmit nem töltött az akksin 5,99-6V volt mindig,Hát fogtam magam működő és jó 125-ösből aminek tökéletes a töltése kiszedtem a fesszabot és betettem a helyére, hát ezzel is ugyanez nem csinált semmit a lámpa is éget és semmi töltés, :roll: levettem a gyújtás felöli deknit akkor láttam hogy a szabályzó ellenálás tekercs azt hiszem így hívják eléget fekete votl és az egyik száll elégett, :roll: ma vettem újat beszereltem, mondom most biztos jó lett, elindíttom semmi :shock: :roll: fesszabon állítok semmi ugyanez nem tölt semmit a lámpa se alszik ki :S
Megpróbáltam betolni az 5. állásba ugye az akksi nélküli indítás hogy a dinamóról megy közvetlen és nem indult el :roll: most lehet hogy a kapcsolóba nincs bekötve az állás (irányjlező sincs rajta),gyujtásion meg simán indul gondolom az akksi miatt, alul a dinamón nincs szakadás veztékek jókl szénkefék is jónak tűnnek nekiérnek a forgórésznek,Lámpával megnéztük nincs elszakadva egyik vezeték se úgy tűnik. :roll: Alul a dinamónál rámértünk a vezetékre olyan 3V körül jön le ( ugyanennyi van kb a jó motoron is ) de visszamérve ugyanazon a vezetéken fönt a fesszabnál ott már nincs ennyi talán 1 V körül vagy annyi se. :roll:
Már fogalmam sincs mi lehet a gond :( Ha valakinek van ötlete vagy volt már ilyen és segítene azt megköszönném,
Elnézést a kisregényért csak leírtam hogy mivel próbálkoztunk és mi a gond előre is bocsi :oops:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég