Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

gesszti írta:
bébé írta:Feszszabályzó érintkezői éghettek be, vagy csak elállítódott? Nem javítottam még feszszabot, ezért nem állnék neki, míg tőletek nem kapok valami tanácsot ez ügyben.
(hagyományos 6v-os feszzsab, érintkezőket már többször is átnéztem, azzal nincs gond)
Mielőtt bontod a feszszabot, mozgasd át mégegyszer a vezetékeket, hátha valamelyikkel elő tudod idézni ezt a hibát.

Amikor épp nincs töltésed, akkor rá kéne mérni a dinamónál a DF érintkezés feszültségére. Ha kisebb, mint akksifesz, akkor a feszszab szabályzó érintkezője jörnyékén nézelődj, ha kb. annyi, mint az akksifesz, és mégsincs töltés, akkor nézd meg a szénkeféket, és a D+ vezeték összes csatlakozását a dinamótól a feszszabig, és a feszszabban a visszáramkapcsoló érintkezőig.

Ha tisztítod a feszszab érintkezőit, utána be is kell állítani! kereséssel találsz itt jó leírásokat, a feszszab beállításáról, és a dinamó ellenőrzéséről is.
Köszi szépen a tanácsaidat, így fogok cselekedni!
A beállításról van lementett anyagom, talán a Te hozzászólásod valamelyike, gondoltam jól jöhet még és elmentetem! :)
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

bébé írta:Feszszabályzó érintkezői éghettek be, vagy csak elállítódott? Nem javítottam még feszszabot, ezért nem állnék neki, míg tőletek nem kapok valami tanácsot ez ügyben.
(hagyományos 6v-os feszzsab, érintkezőket már többször is átnéztem, azzal nincs gond)
Mielőtt bontod a feszszabot, mozgasd át mégegyszer a vezetékeket, hátha valamelyikkel elő tudod idézni ezt a hibát.

Amikor épp nincs töltésed, akkor rá kéne mérni a dinamónál a DF érintkezés feszültségére. Ha kisebb, mint akksifesz, akkor a feszszab szabályzó érintkezője jörnyékén nézelődj, ha kb. annyi, mint az akksifesz, és mégsincs töltés, akkor nézd meg a szénkeféket, és a D+ vezeték összes csatlakozását a dinamótól a feszszabig, és a feszszabban a visszáramkapcsoló érintkezőig.

Ha tisztítod a feszszab érintkezőit, utána be is kell állítani! kereséssel találsz itt jó leírásokat, a feszszab beállításáról, és a dinamó ellenőrzéséről is.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

szabesz írta: sietek: :D
Ne siess... ;-) (nem a helyesírás miatt, hanem a hibakeresésben. Csak szépen átgondolva.)

-Gyertya jó? Hézag is?
-Pipa jó?
-Gyertyakábel jó?
-Trafó jó?
-Kapcsold be a gyújtást. Mérj feszültséget az akksi + -on, és a gyújtáskapcsolótól trafóhoz menő vezeték trafó felőli végénél. A két mért értéknél néhány század voltnyi különbségnél nagyobb nem lehet.
-Ellenőrizd a megszakító állapotát, érintkezőinek tisztaságát. Összes vezetéket, érintkezést, ami a megszakító és a trafó közti vezeték környékén van.

Ha még ezek után se lenne jó, akkor igyál egy sört, és tegyél rá egy elektronikus gyújtást.
szabesz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.12.29. 23:11
MZ-d típusa: Mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szabesz »

Hello.
Az lenne a gondom hogy van egy mz 125/1 es gépezetem ami 30 év állás után került hozzám és elkeztem felujitani a hiba: az hogy a szikrával van a gond nagyon gyenge és csak egyszer kétszer szirázik picikét világitás minden tőkéletes rajta ha valaki tud segitsen kőszi előre is!!
Gépelési hibákért bocs csak sietek: :D
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Gyújtáskapcsoló rendben??[/quote]

Igen rendben, szakadásvizsgálattal mértem, nem volt vele gond!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bébé írta:Sziasztok!

Egy olyan problémával fordulnák felétek, miszerint is a motorom (TS 250/1) a következő tüneteket produkálja:
Esetenkét, ha beindítom a töltésvisszajelző nem alszik ki és nincs töltésem, rámértem 5,8 volt a töltés, de lehet, hogy ez csak az aksiban lévő feszültség, leállítom, majd másnap elindítom és semmi gond, töltés 6,9-7,2 között van. Ezeket egyre gyakrabban csinálta, most meg már egyáltalán nem is tölt. Mi lehet a gond? Feszszabályzó érintkezői éghettek be, vagy csak elállítódott? Nem javítottam még feszszabot, ezért nem állnék neki, míg tőletek nem kapok valami tanácsot ez ügyben.
(hagyományos 6v-os feszzsab, érintkezőket már többször is átnéztem, azzal nincs gond)
Válaszokat előre is köszönöm!

bébé
Gyújtáskapcsoló rendben??
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Egy olyan problémával fordulnák felétek, miszerint is a motorom (TS 250/1) a következő tüneteket produkálja:
Esetenkét, ha beindítom a töltésvisszajelző nem alszik ki és nincs töltésem, rámértem 5,8 volt a töltés, de lehet, hogy ez csak az aksiban lévő feszültség, leállítom, majd másnap elindítom és semmi gond, töltés 6,9-7,2 között van. Ezeket egyre gyakrabban csinálta, most meg már egyáltalán nem is tölt. Mi lehet a gond? Feszszabályzó érintkezői éghettek be, vagy csak elállítódott? Nem javítottam még feszszabot, ezért nem állnék neki, míg tőletek nem kapok valami tanácsot ez ügyben.
(hagyományos 6v-os feszzsab, érintkezőket már többször is átnéztem, azzal nincs gond)
Válaszokat előre is köszönöm!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hát igen nekem is volt gond hogy ilyen 6V-os 35/35W-os égő nem igazán van talán volt jóval nagyobb de pont ilyet ilyen befogatással én is csak Futárnál találtam
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

gesszti írta:
kupi írta:Tudom volt nekem is de sajnos kiégett és nem kaptam másikat,Bp a futárba nem volt amikor ott jártam Érden és Székesfehérváron azt mondták ilyen nem létezik! Azért alakítottam át simora az van egy vödörrel mivel az új simsonom gyári 12v így maradt 6v izzó bőven (bezzeg ez nem ég ki mind a halogén).
Sima egyszerű autósboltban kaptam.
6 voltos halogént?Én sima 6 voltos égőt is nehezen találtam itt fejérbe.
Boldog karácsonyt.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

kupi írta:Tudom volt nekem is de sajnos kiégett és nem kaptam másikat,Bp a futárba nem volt amikor ott jártam Érden és Székesfehérváron azt mondták ilyen nem létezik! Azért alakítottam át simora az van egy vödörrel mivel az új simsonom gyári 12v így maradt 6v izzó bőven (bezzeg ez nem ég ki mind a halogén).
Sima egyszerű autósboltban kaptam.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

gesszti írta:
kupi írta: Jó megoldás ez is én is alkalmaztam de már egy éve én 25/25W hagyományos simson égőt használok és érdekes de így erőseb a lámpám fénye és a töltés is elég ,a 60w dinamó azért elég gyengécske a gyári 45/40 hez.Műszakira meg vissza a gyári égő.
Próbáld ki a 35/35W-os halogén izzót. Simán átmegy kpm-es műszakin is, viszont a fényereje messze jobb, mint a 25/25W-os sima izzónak. Nem halogénes foncsorom van, de ugye mivel a trabinál nagyobb teljesítményre van méretezve, a 35/35-ös halogén nem tud benne kárt tenni.
Tudom volt nekem is de sajnos kiégett és nem kaptam másikat,Bp a futárba nem volt amikor ott jártam Érden és Székesfehérváron azt mondták ilyen nem létezik! Azért alakítottam át simora az van egy vödörrel mivel az új simsonom gyári 12v így maradt 6v izzó bőven (bezzeg ez nem ég ki mind a halogén).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gesszti írta:
Andrá$ írta:Szívesen én bontóba vettem 1000Ft-ért foncsort, meg a Futár motorosboltba vettem 6V halogén égőt P45T foglalattal 35/35W-osat :)
A vadiúj, autósboltban sincs több, mint 3000-3500 Ft. Így igazán jó alternatíva. Az új üveg, és foncsor meg nagyon hálás tud lenni 6 V-os körökben. Akit zavar, hogy kicsit jobban kilóg a lámpakeretből, mint az eredeti lámpa, bejlagoljon alá.
Nemrég néztem egy mezőgazdasági gép alkatrészes üzletben, ifa foncsora 1700. Megegyezik az trabi/MZ-vel.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

kupi írta: Jó megoldás ez is én is alkalmaztam de már egy éve én 25/25W hagyományos simson égőt használok és érdekes de így erőseb a lámpám fénye és a töltés is elég ,a 60w dinamó azért elég gyengécske a gyári 45/40 hez.Műszakira meg vissza a gyári égő.
Próbáld ki a 35/35W-os halogén izzót. Simán átmegy kpm-es műszakin is, viszont a fényereje messze jobb, mint a 25/25W-os sima izzónak. Nem halogénes foncsorom van, de ugye mivel a trabinál nagyobb teljesítményre van méretezve, a 35/35-ös halogén nem tud benne kárt tenni.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

gesszti írta:
Andrá$ írta:Szívesen én bontóba vettem 1000Ft-ért foncsort, meg a Futár motorosboltba vettem 6V halogén égőt P45T foglalattal 35/35W-osat :)
A vadiúj, autósboltban sincs több, mint 3000-3500 Ft. Így igazán jó alternatíva. Az új üveg, és foncsor meg nagyon hálás tud lenni 6 V-os körökben. Akit zavar, hogy kicsit jobban kilóg a lámpakeretből, mint az eredeti lámpa, bejlagoljon alá.
Jó megoldás ez is én is alkalmaztam de már egy éve én 25/25W hagyományos simson égőt használok és érdekes de így erőseb a lámpám fénye és a töltés is elég ,a 60w dinamó azért elég gyengécske a gyári 45/40 hez.Műszakira meg vissza a gyári égő.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Matyika írta:Sziasztok!
Lemértem az aksi 12,2v ad le, ha beindítom a motort, 7,2v - 7,3v között mozog, nagyobb fordulatnál se megy nagy fel, max 7,5ig.
Kb 2-3 napot bír így a motor.
Már akkor leesik a feszültség, mikor álló motornál bekapcsolod a gyújtást, vagy csak amikor elindítod?

Azért az elektronikus gyújtás javára legyen írva, hogy ilyen alacsony feszültséggel is működik. A hagyományos gyújtás bajos lenne már ilyenkor szerintem.

Nézz körbe a kábelek és csatlakozók körül, hogy valamelyik nem csinál-e zárlatot. Ha van kéznél diódasorod, és feszszabod, akkor lehet próbálkozni a cserével, de előtte minden lehetséges zárlatforrást zárj ki, nehogy a frissen beépített alkatrész is tönkremenjen.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Andrá$ írta:Szívesen én bontóba vettem 1000Ft-ért foncsort, meg a Futár motorosboltba vettem 6V halogén égőt P45T foglalattal 35/35W-osat :)
A vadiúj, autósboltban sincs több, mint 3000-3500 Ft. Így igazán jó alternatíva. Az új üveg, és foncsor meg nagyon hálás tud lenni 6 V-os körökben. Akit zavar, hogy kicsit jobban kilóg a lámpakeretből, mint az eredeti lámpa, bejlagoljon alá.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Matyika írta: Amikor megvettem a motort ez a gyújtás volt rajta, és azt mondták rendesen müködik, azzal nincs is gond, csak a töltése rossz.
Az átkábelezésröl pedig annyit hogy nem vagyok még annyira 1 géniusz hogy átkössek rajta bármit, a másik meg hogy van valamennyi, igaz hogy nagyon kevés ....
Szerintem megpróbálkozok 1 diódasor cserével, és egy feszültségszabályzóval, meg valahol van 1 uj trafóm ezeket rárakom és hátha...
de ha valaki tud még segíteni akkor megköszönöm.
1. lépés: kábelsaruk átnézése, megmozgatása, a lazák szorítása, vagy cseréje MINDENHOL!.
2. lépés: visszaolvasás a fórumban hogy hogyan teszteld a generátor alkatrészeit, multiméterrel ki lehet mérni mindent
3. lépés: gyári biztosítéktábla kimérése multiméterrel, vagy próbalámpával a biztik mozgatása közben. (csodák márpedig vannak)
Ha ezek megvannak akkor kezdj cserélgetni bármit! A trafó nem fog neked 0/alacsony töltést okozni........ ne bántsd.
:wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Amikor megvettem a motort ez a gyújtás volt rajta, és azt mondták rendesen müködik, azzal nincs is gond, csak a töltése rossz.
Az átkábelezésröl pedig annyit hogy nem vagyok még annyira 1 géniusz hogy átkössek rajta bármit, a másik meg hogy van valamennyi, igaz hogy nagyon kevés ....
Szerintem megpróbálkozok 1 diódasor cserével, és egy feszültségszabályzóval, meg valahol van 1 uj trafóm ezeket rárakom és hátha...
de ha valaki tud még segíteni akkor megköszönöm.[/quote]


Szerintem először a feszabályzó környékén molyolj,tudtommal diódasornak nem sok köze van hozzá,kontaktokat nézd át,blokkban is.
Matyika
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.12.22. 18:11
MZ-d típusa: Mz etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matyika »

atesz155 írta:
Matyika írta:Sziasztok!
Van nekem egy Mz etz 125, elektronikus gyújtással.
A probléma az lenne hogy nincs(vagy kevés) töltése van.
Lemértem az aksi 12,2v ad le, ha beindítom a motort, 7,2v - 7,3v között mozog, nagyobb fordulatnál se megy nagy fel, max 7,5ig.
Kb 2-3 napot bír így a motor.
A gyújtás elvileg az eredeti vezetékelés van, színek nagyából megegyeznek.
A gyújtáson belül amikor szétszedtük felcsiszoltuk a két részt, a forgó és mozgót is(elég koszos volt) összeraktuk ugyan úgy, a motor rugásra indul.
Az lenne a kérésem hogy mi lehet rossz benne, a bekötésel vagy a dióda sorral, vagy feszültségszabályzóval lehetne a baj?
Szia, milyen fajta gyújtásod van? Mielőtt lecseréltétek a gyújtást elektromosra, azelőtt jó volt a töltés? Ha igen, akkor lehet a gyújtás környékén kéne szétnézni, ha viszont előtte sem volt valami jó, akkor erősen ajánlanék egy újrakábelezést. Ezt én is megtettem, azelőtt mindenféle érdekes jelenségeket produkált a motor, miután kicseréltem a kábeleket, minden tökéletesen működött. :)
Amikor megvettem a motort ez a gyújtás volt rajta, és azt mondták rendesen müködik, azzal nincs is gond, csak a töltése rossz.
Az átkábelezésröl pedig annyit hogy nem vagyok még annyira 1 géniusz hogy átkössek rajta bármit, a másik meg hogy van valamennyi, igaz hogy nagyon kevés ....
Szerintem megpróbálkozok 1 diódasor cserével, és egy feszültségszabályzóval, meg valahol van 1 uj trafóm ezeket rárakom és hátha...
de ha valaki tud még segíteni akkor megköszönöm.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Minden kedves ügyfelemnek és fórum társamnak

Kellemes karácsonyt kívánok.

Gyula-bá
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Matyika írta:Sziasztok!
Van nekem egy Mz etz 125, elektronikus gyújtással.
A probléma az lenne hogy nincs(vagy kevés) töltése van.
Lemértem az aksi 12,2v ad le, ha beindítom a motort, 7,2v - 7,3v között mozog, nagyobb fordulatnál se megy nagy fel, max 7,5ig.
Kb 2-3 napot bír így a motor.
A gyújtás elvileg az eredeti vezetékelés van, színek nagyából megegyeznek.
A gyújtáson belül amikor szétszedtük felcsiszoltuk a két részt, a forgó és mozgót is(elég koszos volt) összeraktuk ugyan úgy, a motor rugásra indul.
Az lenne a kérésem hogy mi lehet rossz benne, a bekötésel vagy a dióda sorral, vagy feszültségszabályzóval lehetne a baj?
Szia, milyen fajta gyújtásod van? Mielőtt lecseréltétek a gyújtást elektromosra, azelőtt jó volt a töltés? Ha igen, akkor lehet a gyújtás környékén kéne szétnézni, ha viszont előtte sem volt valami jó, akkor erősen ajánlanék egy újrakábelezést. Ezt én is megtettem, azelőtt mindenféle érdekes jelenségeket produkált a motor, miután kicseréltem a kábeleket, minden tökéletesen működött. :)
Matyika
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.12.22. 18:11
MZ-d típusa: Mz etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matyika »

Sziasztok!
Van nekem egy Mz etz 125, elektronikus gyújtással.
A probléma az lenne hogy nincs(vagy kevés) töltése van.
Lemértem az aksi 12,2v ad le, ha beindítom a motort, 7,2v - 7,3v között mozog, nagyobb fordulatnál se megy nagy fel, max 7,5ig.
Kb 2-3 napot bír így a motor.
A gyújtás elvileg az eredeti vezetékelés van, színek nagyából megegyeznek.
A gyújtáson belül amikor szétszedtük felcsiszoltuk a két részt, a forgó és mozgót is(elég koszos volt) összeraktuk ugyan úgy, a motor rugásra indul.
Az lenne a kérésem hogy mi lehet rossz benne, a bekötésel vagy a dióda sorral, vagy feszültségszabályzóval lehetne a baj?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

szketo írta:Köszike a jó tippet én is kipróbálom??!! :smt023
Szívesen én bontóba vettem 1000Ft-ért foncsort, meg a Futár motorosboltba vettem 6V halogén égőt P45T foglalattal 35/35W-osat :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

Andrá$ írta:
dkari írta:Sziasztok!

Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?

Köszi!
Tegyél bele Trabant H4-es foncsort+6V-os halogén égőt :) nálam bevált
Köszike a jó tippet én is kipróbálom??!! :smt023
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

Ez teljesen igaz, hogy nyitáskor adja le a szikrát, azt kihagytam, hogy (pillanatra érinteni), tehát valójában mikor levesszük a testet! Ebben az esetben nincs kondenzátor ami rezgőkört alkot, a kondenzátornak is szerepe van, de igazából a trafó tárolja az energiát. Végül is működő dolog, és egy akku elégséges. De ebből még nem derül ki mennyi a menetzárlatunk az adott tekercsben. Egyszerűségről volt szó.. arra megfelelő azt hiszem.
A hozzászólást 7 alkalommal szerkesztették, utoljára bobika68 2012.12.20. 16:43-kor.
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

[quote="sunbim"]A trafó háza az én tudásom szerint test független.



Teljesen igaz, "földfüggetlen" ezt tudja mindenki, de testre van rakva a trafó háza.. Hol olvasod azt hogy testfüggő? A szikra ott is létre fog jönni, Test nélkül is..
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára bobika68 2012.12.20. 16:43-kor.
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

sunbim írta:A trafó háza az én tudásom szerint test független.

A trafó 1.es test kötés megszakításakor keletkezik a szikra, nem hozzáérintésekor.
Sziasztok ugye,hogy nem olyan egyszerű a kis áramkörhöz kell a kondenzátor is, és a megszakítás pillanatában a trafó tekercsén önindukciós feszültség keletkezik ami 200v is lehet és ennek hatására keletkezik a szikra a másik tekercsben,
gondolom Subee bővebben ki tudná fejteni egy jó cikket is lehetne róla írni.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

A trafó háza az én tudásom szerint test független.

A trafó 1.es test kötés megszakításakor keletkezik a szikra, nem hozzáérintésekor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bobika68 írta:Egy kicsit megkeveredtem 15-ös pontra 12+,gyertya vékony menetes részét a a trafó külső házára ,másik menetes részét testre?1-re hozzáérinted a testet?
A pipába a gyertyát így kezd.. :) rakd a trafó házra a gyertyát, ahol (szikrázni szokott) :) 15-re +12V a (táp) testet pedig hozzáérinted az 1-es pontra, láss csodát szikra van a gyertya végén, abban a pillanatban mikor testet adsz .. ha nincs, akkor nem jó valami :)[/quote]
Így már értem :D
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

Egy kicsit megkeveredtem 15-ös pontra 12+,gyertya vékony menetes részét a a trafó külső házára ,másik menetes részét testre?1-re hozzáérinted a testet?[/quote]

A pipába a gyertyát így kezd.. :) rakd a trafó házra a gyertyát, ahol (szikrázni szokott) :) 15-re +12V a (táp) testet pedig hozzáérinted az 1-es pontra, láss csodát szikra van a gyertya végén, abban a pillanatban mikor testet adsz .. ha nincs, akkor nem jó valami :)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bobika68 írta:
pempelli írta:Egy gyújtó trafót hogy lehet megvizsgálni hogy jó-e vagy rossz?

15-ös pontra 12V.. gyertyát a trafó házra, 1-re hozzáérinted a testet, ha van szikra valószínű jó.. 1-15 között 5-6ohm 1-gyertyakábel között 9,5kohm 15-gykábel szintén ennyi mérhető. 12V-ról 2,5A áramot vesz fel egy jó trafó, ha ennél magasabb, akkor zárlatos valószínű. Ez a legegyszerűbb próba.
Csalóka lehet egy trafó a csavarok alatt beoxidálódhat a kivezető. Valamint a gyertya kábel kivezetésénél is oxidáció rozsda lehet. Ezeket le kell ellenőrizni..

Egy kicsit megkeveredtem 15-ös pontra 12+,gyertya vékony menetes részét a a trafó külső házára ,másik menetes részét testre?1-re hozzáérinted a testet?
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

pempelli írta:Egy gyújtó trafót hogy lehet megvizsgálni hogy jó-e vagy rossz?

15-ös pontra 12V.. gyertyát a trafó házra, 1-re hozzáérinted a testet, ha van szikra valószínű jó.. 1-15 között 5-6ohm 1-gyertyakábel között 9,5kohm 15-gykábel szintén ennyi mérhető. 12V-ról 2,5A áramot vesz fel egy jó trafó, ha ennél magasabb, akkor zárlatos valószínű. Ez a legegyszerűbb próba.
Csalóka lehet egy trafó a csavarok alatt beoxidálódhat a kivezető. Valamint a gyertya kábel kivezetésénél is oxidáció rozsda lehet. Ezeket le kell ellenőrizni..
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Egy gyújtó trafót hogy lehet megvizsgálni hogy jó-e vagy rossz?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

janosf írta:SZiasztok. nekem is volna egy problemam az etz 250 esemel ,a toltes jelzo ego nem kapcsol ki es ez miat mire eszre vetem mar le merult az aksim ujra toltotem indul de mikor nem hasznalom le kel vegyem az aksirol a szalat maskep megint le merul az aku , mi lehet a baj ?mert ez edig meg egyszer sem tortent meg. Ha valaki tudna adni egy jo otletet nagyon halas lenek. =; Udv minden tagot
Janos.
Elektronikus, vagy hagyományos feszszabályzód van? Ha hagyományos, akkor ellenőrizd, hogy nincsennek-e beégve az érintkezők. Ha esetleg van közeledben olyan etz, amin működik a töltés, és kölcsön tudod kérni róla a feszszabot, akkor próbáld ki azzal a te motorodat.
janosf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.02.12. 20:42
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: janosf »

SZiasztok. nekem is volna egy problemam az etz 250 esemel ,a toltes jelzo ego nem kapcsol ki es ez miat mire eszre vetem mar le merult az aksim ujra toltotem indul de mikor nem hasznalom le kel vegyem az aksirol a szalat maskep megint le merul az aku , mi lehet a baj ?mert ez edig meg egyszer sem tortent meg. Ha valaki tudna adni egy jo otletet nagyon halas lenek. =; Udv minden tagot
Janos.
Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moderator »

Semmi kivetnivaló nincsen a kérdéses hozzászólásban. Ne kelljen már ezzel az "üggyel" többet foglalkozni.
Nem töröltem, mert a közösségnek címezte a hozzászólást és a moderálási elvekkel nem ütközik a tartalma.

Modi
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

moderator írta:A fórum a közösséget érintő témáké.
Teljes mértékben igaza van.
Egy kérdésem azért volna, a vitát kiváltó
bobika68 írta:Sziasztok! Terveztem egy alacsony költségvetésű gyújtást "all in" minden egyben névvel. ...
h.sz.-t miért nem törölte (hagyta meg reklámnak)?
Várom a válaszát. Gyula-bá
Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moderator »

Gyula-bá és bobika68 a nem megfelelő hangnem miatt figyelmeztetést kapott.
Ha lehet, a továbbiakban kerüljétek a szitkozódást, veszekedést, kötekedést, egymás megfélemlítését.
A nézeteltéréseket privát üzenetben, vagy személyesen rendezzétek egymással.
A fórum a közösséget érintő témáké.

A következő ilyennél mindketten eltiltást kaptok.

Üdv:
Modi
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

[-X
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bobika68 2012.12.21. 04:13-kor.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Feci írta:Na akkor ha ez a megfelelő topic akkor leírom az egészet.
Egy 87-es évjáratú 125-ös ETZ-ről lenne szó. Működött rendesen, aztán egyszer csak nem akart indulni. szikrát ad folyamatosan, de amikor rugom csak néhány rugásonként hallok egy olyat mintha a kipufogóból lőne ki, nem is tudom hogy mondjam. :D
A gyújtás pillanatát hogy tudom ellenőrízni? Van valamilyen jel gyárilag?
Esetleg eltömődött kipufogó okozhat ilyet?
Vedd ki a gyertyát, egy csavarhúzóval nyúlj be a helyén. Forgasd a főtengelyt addig, míg meg nem találod a dugó legfelső állását. Jelöld meg a csavarhúzón ezt a helyet. Majd tegyél egy jelet a csavarhúzóra kb. 2,5 mm-el feljebb is. Forgasd hátrafelé a főtengelyt addig, míg a második jel nem lesz ott, ahova az elsőt jelölted. Itt kéne szikrázni a gyertyának. Megszakítós gyújtásod van? Ha igen, akkor pucold le az érintekzőket, és állítsd be 0,4-0,5 mm-re a legnagyobb hézagot. Ellenőrizd, hogy mikor szikrázik. Ha nem a második jelnél, akkor addig tologasd a megszakító alaplapját, hogy a második jelnél legyen a szikra. Szoríts meg minden csavart, és próba.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Feci írta:Na akkor ha ez a megfelelő topic akkor leírom az egészet.
Egy 87-es évjáratú 125-ös ETZ-ről lenne szó. Működött rendesen, aztán egyszer csak nem akart indulni. szikrát ad folyamatosan, de amikor rugom csak néhány rugásonként hallok egy olyat mintha a kipufogóból lőne ki, nem is tudom hogy mondjam. :D
A gyújtás pillanatát hogy tudom ellenőrízni? Van valamilyen jel gyárilag?
Esetleg eltömődött kipufogó okozhat ilyet?
Első körben cserélj gyertyát ,az is csinál ilyet,
Feci
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.10.06. 12:03
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Feci »

Na akkor ha ez a megfelelő topic akkor leírom az egészet.
Egy 87-es évjáratú 125-ös ETZ-ről lenne szó. Működött rendesen, aztán egyszer csak nem akart indulni. szikrát ad folyamatosan, de amikor rugom csak néhány rugásonként hallok egy olyat mintha a kipufogóból lőne ki, nem is tudom hogy mondjam. :D
A gyújtás pillanatát hogy tudom ellenőrízni? Van valamilyen jel gyárilag?
Esetleg eltömődött kipufogó okozhat ilyet?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Feci írta:Sziasztok!
Gyújtás problémával írhatok ide?
(Amikor rugom pöffen a kipufogó vége, szerintem gyujtás)
Előre is köszönöm.
Lehet rossz gyertya is.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Feci írta:Amikor rugom pöffen a kipufogó
- félre téve az iróniát, vizsgáld meg a gyújtási pontot, majdnem biztos, hogy valahol a FHP-tól távol fogod találni.
Feci
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.10.06. 12:03
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Feci »

azt jól teszi, másképp nem megy a motor.
Értem... :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Feci írta:Amikor rugom pöffen a kipufogó vége
- azt jól teszi, másképp nem megy a motor. :D
Feci
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.10.06. 12:03
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Feci »

Sziasztok!
Gyújtás problémával írhatok ide?
(Amikor rugom pöffen a kipufogó vége, szerintem gyujtás)
Előre is köszönöm.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

dkari írta:Sziasztok!

Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?

Köszi!
Tegyél bele Trabant H4-es foncsort+6V-os halogén égőt :) nálam bevált
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

pempelli írta:
dkari írta:Sziasztok!

Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?

Köszi!
Szerintem igen.Szociban nem volt sok méret.:)
Köszi! Mondjuk abban nem bizok hogy szociban nem volt sok méret legalább is a cseh meg a német motorok között van pont a lámpafoncsornál.

Azt nem tudnád megmondani hogy a 250-es tz hátsó kapaszkodójának a csöve milyen átmérőjű és hogy a két cső között ahol a vázhoz csatlakozik mekkora a távolság?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

dkari írta:Sziasztok!

Tudja valaki hogy az etz lámpafoncsort be lehet e rakni a ts lámpatökbe?

Köszi!
Szerintem igen.Szociban nem volt sok méret.:)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég